abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220433052


Wereldwijd zijn er naar schatting bijna 1.000 verschillende soorten bananen, variërend van de bekende gele dessertbanaan tot bakbananen en exotische variëteiten zoals rode en babybananen.
Hoofdgroepen van bananen
Bananen kunnen grofweg worden verdeeld in twee hoofdgroepen op basis van gebruik en rijpingsgedrag:
dairyskills.nl
Dessertbananen: Zoet en zacht, meestal rauw gegeten. Voorbeelden zijn de Cavendish, de meest bekende banaan in Nederland, en de rode banaan, die een roodbruine schil en romiger vruchtvlees heeft.
2
Bak- of kookbananen (plantains): Minder zoet, steviger en geschikt om te bakken, koken of frituren. Ze worden veel gebruikt in hartige gerechten in Afrika, de Caraïben en Latijns-Amerika.
3


3 bronnen
Voorbeelden van populaire bananensoorten
Gewone banaan (Cavendish): Gele schil, zoet vruchtvlees, rauw of in desserts te gebruiken.
1
Babybanaan: Klein, dunne schil, extra zoet, ideaal als tussendoortje.
1
Rode banaan: Dieprode schil, romig en zoet vruchtvlees, geschikt voor smoothies of bakken.
2
Platano / bakbanaan: Groene schil, stevig vruchtvlees, vaak gebakken of gekookt.
2
Manzano banaan: Gele schil met donkere vlekken, wit vruchtvlees, zoet en appelachtig van smaak.
1
Grote en kleine dwergbananen: Regionale variëteiten, vaak gebruikt in Mexico en de Canarische Eilanden, met verschillende smaken en voedingswaarden.
1
Gros Michel: Een klassieke banaan die vroeger wereldwijd werd geteeld, nu beperkt beschikbaar vanwege ziekteresistentieproblemen.
1
Appelbanaan: Klein, aromatisch en zoet, vaak rauw gegeten of in desserts verwerkt.
1
Gouden banaan: Een exotische variëteit met een unieke smaak en textuur.
1
Rijstbanaan / Pisang Ambon: Wordt soms gebruikt voor het maken van een groene alcoholische drank of bananenchips.
1


4 bronnen
Wereldwijde diversiteit
Hoewel in Nederland vooral de Cavendish-banaan wordt gegeten, zijn er wereldwijd bijna 1.000 verschillende soorten bananen. Deze variëren in grootte, kleur, smaak en toepassing. De meeste eetbare bananen zijn ontstaan uit hybriden van de geslachten Musa acuminata en Musa balbisiana, vaak triploïde en zaadloos, wat zorgt voor de grote diversiteit in fruit en textuur.
Dole
+1

Bananen worden in tropische landen geteeld en geoogst in trossen van soms wel 50 kg. Voor export worden ze onrijp geplukt en rijpen ze tijdens transport, waarbij ze ethyleen afscheiden om het rijpingsproces te versnellen.
Wikipedia

Kortom, de wereld van bananen is uiterst gevarieerd, met honderden soorten die verschillen in smaak, textuur en gebruik, van rauw eten tot koken en bakken.
pi_220433064
Kopje koffie
Dan met hont wandelen.
Daarna Brinta met eetlepel lijnzaad.
Verder vooruit kan ik nog niet denken want net wakker.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 26 maart 2026 @ 08:32:08 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220433237
Koffie
Teleurstellend roerei
Ok gebakken bacon
Droge komkommerplakjes
Yoghurt
Nieuw bestek gevraagd want was vies

Voel me heel welkom in Brussel O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:06:37 #4
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220433472
Koffie c_/
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:53:26 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220435098
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:32 schreef Molo het volgende:
Koffie
Teleurstellend roerei
Ok gebakken bacon
Droge komkommerplakjes
Yoghurt
Nieuw bestek gevraagd want was vies

Voel me heel welkom in Brussel O+
5 sterren hotel? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220435176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:32 schreef Molo het volgende:
Koffie
Teleurstellend roerei
Ok gebakken bacon
Droge komkommerplakjes
Yoghurt
Nieuw bestek gevraagd want was vies

Voel me heel welkom in Brussel O+
25 euro voor betaald ook?
pi_220435272
Koffie Thee VK boterham met die kaas die een prijs gewonnen heeft (Beemster royale) met een zachtgekookt eitje daarop. Geen foto. Hemels :9
pi_220435296
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:32 schreef Molo het volgende:
Koffie
Teleurstellend roerei
Ok gebakken bacon
Droge komkommerplakjes
Yoghurt
Nieuw bestek gevraagd want was vies

Voel me heel welkom in Brussel O+
-O-
pi_220435409
Ik kan mij klem zuipen met de lunch
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:58:42 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220435784
Vanavond maak ik gebakken (Iglo) lekkerbekjes en vissticks, geroosterde spitskool en in ganzenvet gebakken krielaardappeltjes met schil uit de oven. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220436110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Karzai het volgende:
Ik kan mij klem zuipen met de lunch
[ afbeelding ]
Gave flessen. Moet je dit mixen met cola oid? En is dit alcoholvrij?
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:32 schreef Molo het volgende:
Koffie
Teleurstellend roerei
Ok gebakken bacon
Droge komkommerplakjes
Yoghurt
Nieuw bestek gevraagd want was vies

Voel me heel welkom in Brussel O+
Sneu zeg. Het avondeten is vast beter, dat moet wel (in België).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:56:16 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220436145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Gave flessen. Moet je dit mixen met cola oid? En is dit alcoholvrij?
[..]
Sneu zeg. Het avondeten is vast beter, dat moet wel (in België).
Dit zegt AI:
Coca-Cola Signature Mixers is een speciaal ontwikkelde reeks frisdranken van Coca-Cola, ontworpen om te worden gemixt met 'dark spirits' (zoals rum, whisky of bourbon). Het zijn premium mixers die in samenwerking met vooraanstaande bartenders zijn ontwikkeld om een complexere en verfijndere smaak te bieden dan de klassieke Coca-Cola.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220436184
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Gave flessen. Moet je dit mixen met cola oid? En is dit alcoholvrij?
[..]
Sneu zeg. Het avondeten is vast beter, dat moet wel (in België).
Zijn blijkbaar speciale mixjes gemaakt door mixmasters.
Heeft iemand hier ingeleverd bij de kringloop.
Ik zie er verder geen datum op staan dus weet of het nog te drinken is
pi_220436194
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit zegt AI:
Coca-Cola Signature Mixers is een speciaal ontwikkelde reeks frisdranken van Coca-Cola, ontworpen om te worden gemixt met 'dark spirits' (zoals rum, whisky of bourbon). Het zijn premium mixers die in samenwerking met vooraanstaande bartenders zijn ontwikkeld om een complexere en verfijndere smaak te bieden dan de klassieke Coca-Cola.

Het is al gemixt er zit ook 4% alcohol in
pi_220436221
Ik sliep uit (liefste deed de ochtenddienst _O_ )
dus laat ontbijt:

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:46:22 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220436429
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:03 schreef Karzai het volgende:

[..]
Het is al gemixt er zit ook 4% alcohol in
Dan heeft AI het weer eens mis :D

EDIT: https://www.yourcoca-cola.co.uk/blog/latest/signature-mixers/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220436554
Aziatische roerbakgroente met rijst en brocolli.
Vanmorgen op mijn werk een stuk chocola. :@
  donderdag 26 maart 2026 @ 15:23:16 #18
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220436670


Bordje vitaminen
Peer, appel en navelsinaasappel
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:21:04 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220436957
Saté Ajam met pindasaus, gemende salade en Frieten
pi_220437462
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dan heeft AI het weer eens mis :D

EDIT: https://www.yourcoca-cola.co.uk/blog/latest/signature-mixers/
nee toch niet die 4% gaat over de kcal :P

Gisteren uiteindelijk niet naar de toko geweest, ik had roti gemaakt.
Vandaag nog een bordje :) toetje meloen roomyoghurt


[ Bericht 9% gewijzigd door Karzai op 26-03-2026 18:05:01 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 18:23:49 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220437735
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:51 schreef Karzai het volgende:

[..]
nee toch niet die 4% gaat over de kcal :P

Gisteren uiteindelijk niet naar de toko geweest, ik had roti gemaakt.
Vandaag nog een bordje :) toetje meloen roomyoghurt
[ afbeelding ]
Dus AI had wél gelijk :D
Net als het linkje: https://www.yourcoca-cola.co.uk/blog/latest/signature-mixers/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220437738
quote:
88s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gebakken (Iglo) lekkerbekjes en vissticks, geroosterde spitskool en in ganzenvet gebakken krielaardappeltjes met schil uit de oven. :9
pi_220438687


pi_220438816
Voor zoon en mij een stuk sparerib en wortel-koolrabi-venkel-julliënne-salade-zonder-dressing, en getoast brood met een likje boter
Voor man restant lasagne van gisteren
Toetje: Volle kwark met een restje slagroom en frambozen erdoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanaroe op 26-03-2026 20:36:59 ]
pi_220439263
Pannenkoeken met spek en appel en stroop net
  vrijdag 27 maart 2026 @ 00:08:51 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220440028
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef golfer het volgende:

[..]
5 sterren hotel? :')
4. Bijna ¤300,- per nacht _O- 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:03 schreef Karzai het volgende:

[..]
25 euro voor betaald ook?
Geen idee, zat erin. Ik hoef gelukkig zelf niet te behalen, idioterie hier _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Gave flessen. Moet je dit mixen met cola oid? En is dit alcoholvrij?
[..]
Sneu zeg. Het avondeten is vast beter, dat moet wel (in België).
Ja diners waren top!

Morgenmiddag iig frietjes en dan lekker naar huis *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220444869




Cupcakes maken, halve dag mee bezig geweest :')
pi_220446411
Lekker bezig @Magica *O*

Hier vanavond zoete aardappel-zuurkool-ui-stamppot met crispy uitjes erop
En gekonfijte eendenboutjes uit de oven erbij :9
  vrijdag 27 maart 2026 @ 18:41:00 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220446422
Reibekuchen, tortellini, salade en chocolademousse :9~

Ik had vanmiddag Vlaamse frietjes, met mayo, dat was wel écht onwijs briljant als lunch _O_

[ Bericht 40% gewijzigd door Molo op 27-03-2026 18:57:52 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220446598
Net salade met geitenkaas en spek en peer
pi_220446969



Sloppy joe fries gemaakt door onze oudste
pi_220447216
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:10 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Sloppy joe fries gemaakt door onze oudste
Leuk! Ziet er top uit ^O^
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:41 schreef Molo het volgende:
Reibekuchen, tortellini, salade en chocolademousse :9~

Ik had vanmiddag Vlaamse frietjes, met mayo, dat was wel écht onwijs briljant als lunch _O_
Klinkt als buffet :s)

Vlaamse frietjes zijn geweldig, dat vet geeft zoveel smaak af. En een kleine bak is overvol bij veel frituren *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 23:40:30 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220448711
Gisteren uit eten bij wereldrestaurant Goud in Stadkanaal

Vanavond bij YammaY koreaans bbq in Grunn, was ok wel erg duur. Stukje wagyu was nog even 20E extra, wel lekker maar ik vond het het meest te vergelijken met koeientong
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220449155
Koffie!

Bakje kwark.
Roggebrood met kaas.
Smoothie met peer.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:09:56 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220450643
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Leuk! Ziet er top uit ^O^
[..]
Klinkt als buffet :s)

Vlaamse frietjes zijn geweldig, dat vet geeft zoveel smaak af. En een kleine bak is overvol bij veel frituren *O*
Ongecoördineerde maaltijdprepinkoop vooral thuis. Maar was heerlijk!

En zeker weten over die Vlaamse frietjes, heerlijk was het, enorm van genoten *O*

Net koffie op bed op, met kind nog snurkend naast me, dat is ook zo superlekker man _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:20:46 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220453272
Vanmiddag hadden wij een lunch buiten de deur.

Daarom wordt het vanavond patat van Friethoes met truffelmayonaise en een komkommersalade. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 maart 2026 @ 17:28:21 #37
370431 drakin
vurig typje
pi_220453303
Orangina en reese chocola :Y
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_220453614
Gebakken aardappeltjes, visfilet en sla.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:39:32 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220453659
Zuurdesemtosti en stukken paprika *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 28 maart 2026 @ 19:22:11 #40
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_220453942
Garnalen- en Kaas/Chorizo kroketjes van Wad'n Keuken op Ameland op witte puntjes.
Speciale bezorging door vrienden die daar regelmatig op bezoek gaan…
pi_220454204
Had donderdag moussaka gemaakt nu het restje :)
pi_220454377
Kapsalon met o.a. zoete aardappel, gemarineerde kipfilet en zelfgemaakte knoflooksaus.
Toe heerlijk zoete mango.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 29 maart 2026 @ 09:17:14 #43
370431 drakin
vurig typje
pi_220458557
Vanavond de rest van beef wellington(met hert) en pompoensoep
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2026 @ 18:21:41 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220460105
Restant Kip- en groentesoep
En zo nog een kippenbout uit de oven :+.

Niet echt over nagedacht. Maar ja Yolo. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 29 maart 2026 @ 18:46:54 #45
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220460380
Aardappelpuree met witlof en lekkere dikke jus en een kiprollade. :9
pi_220461204
Wodka pasta en volzoete mango :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_220463582
koffie
bammetje met vijgenjam en 2 kiwi's

lunchbox
appel en een sinaasappel
2 kaiserbroodjes met kaas
2 vk boterhammen met zalmsalade

avondeten
2 broodjes lamsshoarma , salade van olijven, komkommer, rode uit, cherry tomaatjes
toetje kommetje Griekse yoghurt met Griekse boshoning

Voor het slapen gaan nog koppie thee en een wafel :)


[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 30-03-2026 06:42:58 ]
  maandag 30 maart 2026 @ 09:54:50 #48
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220464323
Koffie c_/
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220464459
  maandag 30 maart 2026 @ 11:08:06 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220465023
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 10:07 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Oh wat slecht dit :D

Hier zuurdesemtoast met filet americain :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 maart 2026 @ 15:49:17 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220467487
Vanavond maak ik uit de oven in ganzenvet geroosterde krielaardappels, een eerst langzaam in de sousvide gegaarde en daarna hard gebakken bavette en een salade van mais en komkommer. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220468159
Nu lekker aan de pizza, verder niks bijzonders
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:24:49 #53
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220468342
Puree, rode kool en 2 braadworsten.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:34:23 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220468417
Burrito's met gestoofd pittig chipotlerundvlees :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220468518
pi_220468528
Turkse pizza :P
Do what you love, love what you do!
pi_220468755
quote:
88s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit de oven in ganzenvet geroosterde krielaardappels, een eerst langzaam in de sousvide gegaarde en daarna hard gebakken bavette en een salade van mais en komkommer. :9
:9 :9
  maandag 30 maart 2026 @ 18:50:36 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220468938
Cannelloni met spinazie en blauwe schimmelkaas, ricotta en parmezaan
  maandag 30 maart 2026 @ 18:58:50 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220469011
Aardappels, spinazie en een rundervink. Yoghurt met müsli toe.
pi_220469057
voel ,me zo vrijgezel als ik dat zo hoor. :'(
Do what you love, love what you do!
  maandag 30 maart 2026 @ 19:07:59 #61
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220469077
Broodje hamburger met kaas, tomaat, uit, sla en ketchup :9
Hamburger uit de airfryer.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  maandag 30 maart 2026 @ 19:09:20 #62
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220469089
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:05 schreef kree het volgende:
voel ,me zo vrijgezel als ik dat zo hoor. :'(
Als vrijgezel kan je ook lekker koken.
Ik ben 8 jaar vrijgezel geweest en had periodes dat ik goed voor mezelf zorgde :)
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220469126
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:09 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Als vrijgezel kan je ook lekker koken.
Ik ben 8 jaar vrijgezel geweest en had periodes dat ik goed voor mezelf zorgde :)
weet ik en kan het ook wel.

maarja te moe te lui geen tijd en wat boeit t?

Ik doe het nog wel als ik voor iemand kook, voor mezelf? boeit me niet zoveel :)
Do what you love, love what you do!
  maandag 30 maart 2026 @ 19:18:05 #64
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220469168
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:12 schreef kree het volgende:

[..]
weet ik en kan het ook wel.

maarja te moe te lui geen tijd en wat boeit t?

Ik doe het nog wel als ik voor iemand kook, voor mezelf? boeit me niet zoveel :)
Ik had ook niet altijd evenveel zin idd.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220469199
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:18 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik had ook niet altijd evenveel zin idd.
nouja ik kook toch over het algemeen voor paar keer dus dan. als ik kook

verder vind ik magnetron dingen eten dan ook nog best eigenlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_220469356
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  maandag 30 maart 2026 @ 20:07:12 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220469744
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220469899
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:55 schreef kree het volgende:
Turkse pizza :P
Oh ook weer eens zin in :9
pi_220470095
Rijst, peultjes, gebakken ui en kruidige satésaus.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 30 maart 2026 @ 21:20:49 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220470329
Kanelbulle met wat kardemom erdoor want extra kardemom is extra lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 22:21:47 #71
236264 crew  capricia
pi_220470808
Lieve mensen. Ik heb jullie creativiteit nodig.
We hadden vanavond zelf gemaakte tomatensoep, met een stokbroodje, Port Salut, filet americain, paturain en een simpele salade op tafel.

Ik heb alleen nog redelijk wat tomatensoep over.
Wat kan ik daarbij (overmorgen denk ik) serveren dat het niet weer hetzelfde wordt?

Panini Caprese, van onder de grill? Dan wordt het weer zo'n soep met brood maaltijd. Idem met tosti's.

Ik weet het gewoon even niet. :D
Jullie inspiratie?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 maart 2026 @ 22:23:23 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220470824
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
Lieve mensen. Ik heb jullie creativiteit nodig.
We hadden vanavond zelf gemaakte tomatensoep, met een stokbroodje, Port Salut, filet americain, paturain en een simpele salade op tafel.

Ik heb alleen nog redelijk wat tomatensoep over.
Wat kan ik daarbij (overmorgen denk ik) serveren dat het niet weer hetzelfde wordt?

Panini Caprese, van onder de grill? Dan wordt het weer zo'n soep met brood maaltijd. Idem met tosti's.

Ik weet het gewoon even niet. :D
Jullie inspiratie?
Voorgerecht ipv hoofdgerecht
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 22:28:45 #73
236264 crew  capricia
pi_220470882
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voorgerecht ipv hoofdgerecht
Kijk kijk!
Eerste reactie al raak. Had ik helemaal niet aan gedacht. _O_
En dan een keer frietjes met biefstuk en iets simpel groens als hoofdgerecht. O+

Dank je!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 30 maart 2026 @ 22:46:52 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220471066
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:21 schreef capricia het volgende:
Lieve mensen. Ik heb jullie creativiteit nodig.
We hadden vanavond zelf gemaakte tomatensoep, met een stokbroodje, Port Salut, filet americain, paturain en een simpele salade op tafel.

Ik heb alleen nog redelijk wat tomatensoep over.
Wat kan ik daarbij (overmorgen denk ik) serveren dat het niet weer hetzelfde wordt?

Panini Caprese, van onder de grill? Dan wordt het weer zo'n soep met brood maaltijd. Idem met tosti's.

Ik weet het gewoon even niet. :D
Jullie inspiratie?
Geroosterde paprika doorheen pureren, gerookte paprikapoeder erbij, eitjes in laten stollen en soppend eten met stokbrood :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:09:20 #75
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220472462
Koffie en broodje kaas :9
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220473212
Ik ga ook voor een pizza vandaag.
Zie bij deze zaak altijd veel mensen voor de deur staan, maar je kunt ook afhalen.
Maar eens een poging wagen daar.
https://www.nneapizza.com/

https://www.nneapizza.com(...)9b4672c62424ed03.pdf

[ Bericht 44% gewijzigd door Karzai op 31-03-2026 11:54:59 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:04:31 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220473278
Vanavond maak ik weer eens buikspek met krokant zwoerd en daarbij een oosterse salade van gegrilde aubergine, courgette en komkommer. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220473613
Vanmorgen Brinta en eetlepel lijnzaad, groot glas water en vanmiddag geroosterde boterhammen met kaas en boterhammen met kaas en roggebrood en groot glas citroen aanleng.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220473618
Ow en koffie ook natuurlijk. 2 kopjes so far. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 13:14:52 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220473662
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:08 schreef vosss het volgende:
Vanmorgen Brinta en eetlepel lijnzaad, groot glas water en vanmiddag geroosterde boterhammen met kaas en boterhammen met kaas en roggebrood en groot glas citroen aanleng.

:)
Zo, gezonde tour!

Hier lasagne als brunch, en net koffie vergeten te pakken dus nu even 2 uur 'vasten' tijdens vergadering _O- :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220473675
Bloemkoolstamppot met een spekburger.
pi_220474066
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Zo, gezonde tour!

Hier lasagne als brunch, en net koffie vergeten te pakken dus nu even 2 uur 'vasten' tijdens vergadering _O- :P
En daarna inhalen zeker :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:49 schreef Karzai het volgende:
Ik ga ook voor een pizza vandaag.
Zie bij deze zaak altijd veel mensen voor de deur staan, maar je kunt ook afhalen.
Maar eens een poging wagen daar.
https://www.nneapizza.com/

https://www.nneapizza.com(...)9b4672c62424ed03.pdf
Zien er erg goed uit, zal vast smaken!

Ik word vanavond opgehaald door een vriendin en we gaan naar 't Zusje of Heinde. Beide nooit geweest :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:29:05 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220474165
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:12 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
En daarna inhalen zeker :D
[..]
Zien er erg goed uit, zal vast smaken!

Ik word vanavond opgehaald door een vriendin en we gaan naar 't Zusje of Heinde. Beide nooit geweest :)
Er was net oeverloos gelul (online meeting)!dus snel even een goeie bak koffie gezet tussendoor. Niet de indruk dat ze me misten maar precies toen werd ik gebeld of ik eruit gevallen was _O- _O-

Iig nu weer erbij, mèt cappuccino *O* :9~ *O*

Vanavond lekker taco's met pittig rundvlees, wat extra adobopepers erbij dan, want was gisteren beetje te lafjes.


En benieuwd naar je review, hopelijk hartstikke lekker en gezellig eten *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220474978
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Er was net oeverloos gelul (online meeting)!dus snel even een goeie bak koffie gezet tussendoor. Niet de indruk dat ze me misten maar precies toen werd ik gebeld of ik eruit gevallen was _O- _O-

Iig nu weer erbij, mèt cappuccino *O* :9~ *O*

Vanavond lekker taco's met pittig rundvlees, wat extra adobopepers erbij dan, want was gisteren beetje te lafjes.


En benieuwd naar je review, hopelijk hartstikke lekker en gezellig eten *O*
Haha, die pech heb ik ook (meerdere keren) gehad.
Zo'n hekel aan vergaderingen die niemand onthoud en niemand die de notulen goed leest, en dan een volgende keer weer hetzelfde gelul.

Je avondeten klinkt heerlijk.
Gezellig wordt het sowieso, lang niet gezien (een jaar) want ze woont ver weg.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:49:32 #85
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220475876
Een vega kipburger, aardappelpuree en little gems.
pi_220476158
quote:
88s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:04 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik weer eens buikspek met krokant zwoerd en daarbij een oosterse salade van gegrilde aubergine, courgette en komkommer. :Y)


:9
pi_220476560
Voor het eerst sinds mijn kinderjaren andijvie gegeten :)

Stamppot rauwe andijvie, met fijngesneden gele paprika en geel pepertje en rauwe rode ui erdoor
Een kleurrijk en smakelijk, fris geheel
Geserveerd met wat varkensshoarma
:9
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:46:26 #88
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220476806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:15 schreef Kanaroe het volgende:
Voor het eerst sinds mijn kinderjaren andijvie gegeten
:o :o :o
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:49:37 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220476835
Kip uit de oven, frites en een salade :9
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220477003
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:46 schreef SoS87 het volgende:

[..]
:o :o :o
Waarom " :ox3 "?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:09:29 #91
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220477028
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Waarom " :ox3 "?
Omdat 1 niet genoeg was :P
pi_220477054
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:09 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Omdat 1 niet genoeg was :P
Ooooh nu snap ik het hoor 8)7
Afijn, jij vond er iets van
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:14:08 #93
299769 SoS87
FC Utereg
pi_220477083
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:11 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ooooh nu snap ik het hoor 8)7
Afijn, jij vond er iets van
Ga je het weer vaker eten nu? Andijvie is best heel erg lekker :9
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 20:16:59 #94
236264 crew  capricia
pi_220477111
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voorgerecht ipv hoofdgerecht
Het was lekker. Dank je voor je inspiratie. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:17:40 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220477122
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Het was lekker. Dank je voor je inspiratie. :)
Graag gedaan! :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220477131
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:14 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Ga je het weer vaker eten nu? Andijvie is best heel erg lekker :9
Jeps, ik vond het goed te eten maar niet erg sterk van smaak
Ik ga wel even wachten tot het uit de volle grond in het seizoen is

Andijvie zat gewoon niet in mijn kooksysteem
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:20:21 #97
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220477156
Aardappelen met witlof, geraspte kaas en groentesaus :9
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220479146
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:18 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Jeps, ik vond het goed te eten maar niet erg sterk van smaak
Ik ga wel even wachten tot het uit de volle grond in het seizoen is

Andijvie zat gewoon niet in mijn kooksysteem
Ik hou van warme (gekookte) andijvie, dat is zacht i.p.v. bitter. Maar leuk dat je het eindelijk weer at *O*

Ik heb heel veel gegeten en als toetje gewoon cheesecake, affogato én red velvet cookie dough :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_220479741
Gisteren wegens oververmoeidheid niet meer naar de pizzeria geweest, wellicht vandaag of morgen.
Ik had twee van Dobben ovenkroketten uit de vriezer gehaald en deze op een boterham met mosterd gegeten met als toetje een vruchten yoghurtje

vandaag koffie
straks een eitje met spek en een sinaasappel


[ Bericht 6% gewijzigd door Karzai op 01-04-2026 07:58:05 ]
pi_220481700
lunsj
bammetje met vijgenjam, appel, sterren cakeje, groene thee
pi_220481952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef Karzai het volgende:
lunsj
bammetje met vijgenjam, appel, sterren cakeje, groene thee
[ afbeelding ]
Jij zorgt goed voor jezelf :)
Ik heb nu een saucijzenbroodje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')