abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220424887
Het stormt hier aan de kust O+

Morgen naar het wolwinkeltje voor een nieuw haakproject O+
pi_220424904
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De beste studie die er is *O*
Heus leuk, maar werd op een gegeven moment ook wel saai vond ik.

Als ik toen had bedacht dat je iets superleuks ook kon doen als werk had ik seksuologie gedaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220424908
Sigme -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220425020
Poeh…windkracht 6 is knap onrustig buiten. 😳
pi_220425117
Wind gedraaid en afgenomen.
* slapen gaat
:z
pi_220425224
Goedemorgen! Ik sliep heel behoorlijk :). Wel tweemaal er een klein uurtje uit voor de pups, maar dat is prima.
Nu stormt het hier. Bij jullie ook nog?

Lentefoto van een paar dagen geleden, de bloeiende rode sleedoorn. Ik vind dat ik dat nooit zo mooi op de foto krijg als dat ik het in het echt zie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220425326
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 23:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heus leuk, maar werd op een gegeven moment ook wel saai vond ik.

Als ik toen had bedacht dat je iets superleuks ook kon doen als werk had ik seksuologie gedaan.
Ja, nou, die studie op zichzelf was wat magertjes natuurlijk, maar het wel het eerste stapje in de tofste baan die ik kan verzinnen O+

Wat naar, sigme :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220425329
quote:
80s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 22:07 schreef flipsen het volgende:

[..]
Toerisme? :P
Exact! :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220425382
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 02:00 schreef AnneX het volgende:
Poeh…windkracht 6 is knap onrustig buiten. 😳
Hier waait het ook
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220425399
Hier ook flink wind en ik reed de donkere lucht en regenboog tegemoet op weg naar werk. Goede keuze om de auto te pakken dus. Goedemorgen.

@sigme :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 25-03-2026 08:00:00 ]
pi_220425453
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, nou, die studie op zichzelf was wat magertjes natuurlijk, maar het wel het eerste stapje in de tofste baan die ik kan verzinnen O+
Ja dat was het voor mij ook (op seksuoloog etc na), maar dat had denk ik minder met de inhoud van de studie te maken en meer met dat het een studie was.

Ach en ws had ik iets klinisch ook hartstikke tof gevonden. Daar had ik op mijn 19e alleen nog niet het geduld voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220425543
Waar hebben jullie het (weer) over?

Licht briesje en zonnetje hier :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220425561
Oh ik vond de studie zelf ook echt uitermate interessant. Ik heb ook nog allemaal extra vakken (oke, eentje binnen eigen studie, ook twee bij biomedische wetenschappen en eentje bij pedagogische wetenschappen) en extracurriculair onderzoek gedaan gewoon omdat ik het leuk vond :D . Ik had 3.5 jaar aan punten in 3 jaar gedaan, maar had me prima nog een jaar kunnen vermaken (ik weet ook niet waarom ik dat niet gedaan heb ;( ). Als ik nu dat zou kunnen kiezen dan zou ik ook nog klinische vakken, ontwikkelings en misschien ook wat a&o erbij gedaan hebben. En misschien wat van onderwijskunde ook. Gewoon alle richtingen dus eigenlijk, want sociale en cognitieve heb ik destijds al gedaan ;). Als het niet zo godvergeten duur was om alsnog dingen te doen nu dan zou ik het misschien wel doen, maar instellingscollegegeld is wel een ding..

Hier ook geen storm *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 25-03-2026 08:28:12 ]
pi_220425620
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ik vond de studie zelf ook echt uitermate interessant. Ik heb ook nog allemaal extra vakken (oke, eentje binnen eigen studie, ook twee bij biomedische wetenschappen en eentje bij pedagogische wetenschappen) en extracurriculair onderzoek gedaan gewoon omdat ik het leuk vond :D . Ik had 3.5 jaar aan punten in 3 jaar gedaan, maar had me prima nog een jaar kunnen vermaken (ik weet ook niet waarom ik dat niet gedaan heb ;( ). Als ik nu dat zou kunnen kiezen dan zou ik ook nog klinische vakken, ontwikkelings en misschien ook wat a&o erbij gedaan hebben. En misschien wat van onderwijskunde ook. Gewoon alle richtingen dus eigenlijk, want sociale en cognitieve heb ik destijds al gedaan ;). Als het niet zo godvergeten duur was om alsnog dingen te doen nu dan zou ik het misschien wel doen, maar instellingscollegegeld is wel een ding..

Hier ook geen storm *O*
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat de studie heel veel leuker is geworden sinds de bachelor/masterstructuur.

Ik heb echt wel veel gehad aan alle neuro-vakken en ook die zware statistiek heeft me wel wat gebracht. Maar ik geloof niet dat ik me heel breed georiënteerd zou hebben want ik ben nogal specifiek geïnteresseerd. Ik vond de gz-opleiding ook veel te breed, heb dat echt alleen maar gedaan omdat ik verder wilde, maar dat was me ook te klinisch eigenlijk :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220425623
Hier regent het als een dolle :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 maart 2026 @ 08:37:15 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220425635
Hier regent het en dat komt de ingezaaide tuin heel goed uit ^O^
Spoilers!
pi_220425644
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier regent het en dat komt de ingezaaide tuin heel goed uit ^O^
Positieve instelling *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 maart 2026 @ 08:43:09 #174
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220425655
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Positieve instelling *O*
Het spoeien is echt een bitch in onze situatie dus dit is echt heel prettig.

Morgen mopper ik wel op de regen want dan gaan we naar de Efteling. Maar dat zien we dan wel weer.
Spoilers!
pi_220425671
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ik vond de studie zelf ook echt uitermate interessant. Ik heb ook nog allemaal extra vakken (oke, eentje binnen eigen studie, ook twee bij biomedische wetenschappen en eentje bij pedagogische wetenschappen) en extracurriculair onderzoek gedaan gewoon omdat ik het leuk vond :D .
Ja ook heus, maar ook soort van eenzijdig dus ik heb er een kopstudie van een andere richting bij gedaan. Toch weten te rekken tot 8 jaar, met maar punten voor 6? jaar oid omdat ik alle keuzevakken bij de ander invulde en het afstudeeronderzoek met relatief kleine aanpassingen voor beide kon inzetten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220425673
Goedemorgen.
Fijn dat je hebt kunnen slapen @sigme :*

Ik moest door de regen fietsen. Mijn regenjas en regenbroek hebben een paar lekken :X
Nu heb ik een natte rechterschouder en een nat bovenbeen. Ach ja.
pi_220425686
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat de studie heel veel leuker is geworden sinds de bachelor/masterstructuur.
Ja daar zat ik ruim voor. Toen ik afstudeerde mocht ik wel kiezen welke titel ik wilde voeren (geen), ze staan er allebei op.
quote:
Ik heb echt wel veel gehad aan alle neuro-vakken en ook die zware statistiek heeft me wel wat gebracht.
Dat is van na de bama toch? Zwaardere statistiek heb ik echt bij de andere studie moeten zoeken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220425904
Mogge!

Toen ik om 6.30 wakker werd omdat Elin eten wilde was het heerlijk zonnig, ik ben weer terug naar bed gegaan en nu is het een sombere natte toestand buiten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220426003
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja daar zat ik ruim voor. Toen ik afstudeerde mocht ik wel kiezen welke titel ik wilde voeren (geen), ze staan er allebei op.
[..]
Dat is van na de bama toch? Zwaardere statistiek heb ik echt bij de andere studie moeten zoeken.
Nee hoor. M&S 3, variant neuro/bio. Het gemiddelde was een 4,5 :+ is ook het enige vak geweest wat ik ooit heb moeten herkansen (en toen het jaar erna heb moeten herhalen omdat toch echt te moeilijk was om te doen zonder de colleges te volgen). Maar toegegeven, echt moeilijke analyses met Mplus deed ik pas in mijn PhD.

Ik ben ook (nog net) doctoraal afgestudeerd. Die titel voer ik ook niet :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Clubsoda op 25-03-2026 09:44:13 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 maart 2026 @ 10:09:38 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220426353
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor. M&S 3, variant neuro/bio. Het gemiddelde was een 4,5 :+ is ook het enige vak geweest wat ik ooit heb moeten herkansen (en toen het jaar erna heb moeten herhalen omdat toch echt te moeilijk was om te doen zonder de colleges te volgen). Maar toegegeven, echt moeilijke analyses met Mplus deed ik pas in mijn PhD.

Ik ben ook (nog net) doctoraal afgestudeerd. Die titel voer ik ook niet :+
Mijn vader had de titel S.G.M.V. op zijn visitekaartje :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220426383
Ik ben inderdaad van de bachelor/master, na jullie. Wel M&S 1, 2 en 3 gedaan (bij mij was 3 'context cognitieve', het 'hoofd'studiepad dat ik deed was cognitieve en neurobiologische). Respectievelijk een 9, 9 en 9.5 voor gehaald *) ik vond het erg leuk, statistiek. Ging daarbij over het algemeen ook wel braaf naar de colleges, en we hadden verplichte werkgroepen ook. Inmiddels vind ik statistiek minder leuk :P

Inmiddels heeft het hier ook geregend. Nu rustig op de bank wat administratieve shit wegwerken voor over een uurtje de volgens haarzelf vijfjarige weer hier is (in werkelijkheid wordt ze over drie maanden drie :') )
pi_220426596
quote:
80s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:09 schreef flipsen het volgende:

[..]
Mijn vader had de titel S.G.M.V. op zijn visitekaartje :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwam je vader uit Den Haag?
Is je vrouw hersteld?
“Na iedere plas een glas”Blues ©
pi_220426597
Foutje
pi_220426623
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor. M&S 3, variant neuro/bio. Het gemiddelde was een 4,5 :+ is ook het enige vak geweest wat ik ooit heb moeten herkansen
:o
Ik vergat regelmatig tentamens, of wilde er 4 doen maar kwam maar aan 2 of 3 toe. Bepaald geen modelstudent. Met als topper :r filosofie van de sociale wetenschappen :r

Dat deden we uiteindelijk met heel veel mensen uit heel veel jaren in een bezemklas die iedereen haalde :D


Ik geloof niet dat onze M&S een context hadden. Voelde vooral als basis, basis en nog wat basis.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220426685
quote:
80s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:09 schreef flipsen het volgende:

[..]
Mijn vader had de titel S.G.M.V. op zijn visitekaartje :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vader zei "doctorandus betekent niets anders dan 'hij die nog doctor moet worden' dus daar hoef je niet mee te lopen pochen, dus schrijf maar niet op" :+ dat zegt ook iets over mijn opvoeding, denk ik :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 25-03-2026 11:26:17 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220426700
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Ik vergat regelmatig tentamens, of wilde er 4 doen maar kwam maar aan 2 of 3 toe. Bepaald geen modelstudent. Met als topper :r filosofie van de sociale wetenschappen :r

Dat deden we uiteindelijk met heel veel mensen uit heel veel jaren in een bezemklas die iedereen haalde :D


Ik geloof niet dat onze M&S een context hadden. Voelde vooral als basis, basis en nog wat basis.
Ik heb ook nooit onvoldoendes gestaan op de middelbare school. Maar zulke strebercijfers als @vlindertje89 haalde ik dan weer niet :D

Ik vond 500 pagina's over multivariate statistiek wel echt een beetje de basis ontstijgen. Maar ik weet niet wat jouw basis is :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220427036
quote:
Toch zegt u: het is code oranje. Het KNMI zegt in zo’n geval: blijf binnen, ga niet de weg op. Wat moeten de lezers doen bij een code oranje van DNB?

‘Ze moeten vooral niet binnenblijven. Het voorjaar komt eraan, en binnenblijven is slecht voor de economie. Voor een operationele schok, de elektriciteit valt uit bijvoorbeeld, zeggen wij: zorg dat je 70 euro cash per volwassene en 30 euro per kind in huis hebt. Zodat je voor 72 uur boodschappen kunt doen.
(komt uit een interview met de president van DNB, Olaf Sleijpen.

Wat ik me steeds afvraag bij het 'cash' in huis hebben wat je overal hoort, als de electra uitvalt kan je toch ook geen boodschappen meer doen? De kassa's doen het dan toch ook niet meer?
Of ben ik nou gek :P
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 12:00:01 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220427068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
(komt uit een interview met de president van DNB, Olaf Sleijpen.

Wat ik me steeds afvraag bij het 'cash' in huis hebben wat je overal hoort, als de electra uitvalt kan je toch ook geen boodschappen meer doen? De kassa's doen het dan toch ook niet meer?
Of ben ik nou gek :P
Nee, maar als dat maar lang genoeg duurt willen eigenaren daarvan ook graag geld hebben. Dus wordt het handmatig opgeteld. Of kunnen ze een kassa extern van stroom voorzien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220427198
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
(komt uit een interview met de president van DNB, Olaf Sleijpen.

Wat ik me steeds afvraag bij het 'cash' in huis hebben wat je overal hoort, als de electra uitvalt kan je toch ook geen boodschappen meer doen? De kassa's doen het dan toch ook niet meer?
Of ben ik nou gek :P
Hoofdrekenen. 😉

En er waren ooit mechanische kassa’s met een belletje. 😇
En een hendeltje aan de zijkant.

Gister de noodradio weer eens opgeladen op het zonnecelletje. w/
Zet het wel in de agenda voor maandelijkse update.
pi_220427790
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit onvoldoendes gestaan op de middelbare school. Maar zulke strebercijfers als @:Vlindertje89 haalde ik dan weer niet :D
Ik ben geslaagd met een 4 op mijn eindlijst. De docent en ik lagen elkaar niet zo dus ik had zijn vak al 2 jaar niet gevolgd :X
quote:
Ik vond 500 pagina's over multivariate statistiek wel echt een beetje de basis ontstijgen. Maar ik weet niet wat jouw basis is :+
Kan me niet voorstellen dat dat er bij mij in zat :N
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220427944
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben geslaagd met een 4 op mijn eindlijst. De docent en ik lagen elkaar niet zo dus ik had zijn vak al 2 jaar niet gevolgd :X
[..]
Kan me niet voorstellen dat dat er bij mij in zat :N
Als je niet het studiepakd neuro/bio deed, dan niet denk ik nee. De andere studiepaden hadden een beduidend eenvoudiger vak (met een hoger slagingspercentage ook :+ )

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 25-03-2026 14:24:34 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220427948
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Ik vergat regelmatig tentamens, of wilde er 4 doen maar kwam maar aan 2 of 3 toe. Bepaald geen modelstudent. Met als topper :r filosofie van de sociale wetenschappen :r

Dat deden we uiteindelijk met heel veel mensen uit heel veel jaren in een bezemklas die iedereen haalde :D

Ik geloof niet dat onze M&S een context hadden. Voelde vooral als basis, basis en nog wat basis.
Wij hadden de aangepaste variant Antieke filosofie. Door een docent die volgens mij echt psychopatisch was. Hij gebruikte alleen boeken die hij zelf had geschreven en kregen dus ook alleen daar vragen over. Hij zei dingen als: "Als je een oog in stukje snijdt, krijg je allemaal stukjes oog en geen nieuwe oogjes" en "Iedereen heeft toch wel eens poten bij dieren uitgetrokken?" en die blik erbij in zijn ogen... Rillll :@.

Ik heb ook nog nachtmerries over de definitie van de ziel van Aristoteles. Die moesten we niet alleen uit ons hoofd kennen, maar ook begrijpen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 14:06:13 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220427952
De uitslag is nog geen week bekend. Gaat lekker in Hoogeveen
https://www.rtvdrenthe.nl(...)d-door-interne-ruzie

Het hele idee van voorkeurstemmen is toch dat men juist wil dat die personen het voor het zeggen krijgen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:28:43 #194
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220428067
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 11:02 schreef AnneX het volgende:
Kwam je vader uit Den Haag?
Is je vrouw hersteld?
Nee :?
Weer redelijk op de been, nog wel zwakjes en daar kan ze niet mee omgaan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220428073
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:06 schreef derLudolf het volgende:
De uitslag is nog geen week bekend. Gaat lekker in Hoogeveen
https://www.rtvdrenthe.nl(...)d-door-interne-ruzie

Het hele idee van voorkeurstemmen is toch dat men juist wil dat die personen het voor het zeggen krijgen...
In Den Helder loopt t ook al niet soepel
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:12:42 #196
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220429570
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:06 schreef derLudolf het volgende:
De uitslag is nog geen week bekend. Gaat lekker in Hoogeveen
https://www.rtvdrenthe.nl(...)d-door-interne-ruzie

Het hele idee van voorkeurstemmen is toch dat men juist wil dat die personen het voor het zeggen krijgen...
_O-

Spoilers!
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:15:08 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220429583
Ik had een interessante dag. Eerst twee afwijzingen op sollicitaties, daarna was ik er bij toen mijn vriend Mohammad een huis toegewezen kreeg en daarna ontving ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Ik ga trouwens namens VWN mee met het eerste woningbezoek van Mohammad O+
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:17:48 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220429604
En I was today years old toen ik er achter kwam dat alle verschillende schrijfwijzen van Mohammad, Mohammed, Mohamad, Mohamed in het Arabisch niet bestaan. Hoe het in ons alfabet wordt geschreven wordt door een IND medewerker besloten.
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:22:28 #199
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220429656
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En I was today years old toen ik er achter kwam dat alle verschillende schrijfwijzen van Mohammad, Mohammed, Mohamad, Mohamed in het Arabisch niet bestaan. Hoe het in ons alfabet wordt geschreven wordt door een IND medewerker besloten.
GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 111
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220429718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hadden de aangepaste variant Antieke filosofie. Door een docent die volgens mij echt psychopatisch was. Hij gebruikte alleen boeken die hij zelf had geschreven en kregen dus ook alleen daar vragen over. Hij zei dingen als: "Als je een oog in stukje snijdt, krijg je allemaal stukjes oog en geen nieuwe oogjes" en "Iedereen heeft toch wel eens poten bij dieren uitgetrokken?" en die blik erbij in zijn ogen... Rillll :@.
Wtf :o

quote:
Ik heb ook nog nachtmerries over de definitie van de ziel van Aristoteles. Die moesten we niet alleen uit ons hoofd kennen, maar ook begrijpen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat ik het niet heb hoeven leren. Snap er nu al geen donder van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:36:15 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220429754
quote:
Ja nee. Geen zin in racistische opmerkingen. Zou er wel goed passen :Y
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2026 @ 17:37:02 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220429759
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wtf :o
[..]
Ik ben blij dat ik het niet heb hoeven leren. Snap er nu al geen donder van.
Ja dat.
Spoilers!
pi_220429810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hadden de aangepaste variant Antieke filosofie. Door een docent die volgens mij echt psychopatisch was. Hij gebruikte alleen boeken die hij zelf had geschreven en kregen dus ook alleen daar vragen over. Hij zei dingen als: "Als je een oog in stukje snijdt, krijg je allemaal stukjes oog en geen nieuwe oogjes" en "Iedereen heeft toch wel eens poten bij dieren uitgetrokken?" en die blik erbij in zijn ogen... Rillll :@.

Ik heb ook nog nachtmerries over de definitie van de ziel van Aristoteles. Die moesten we niet alleen uit ons hoofd kennen, maar ook begrijpen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Dat ie daarmee wegkwam :%
pi_220429852
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had een interessante dag. Eerst twee afwijzingen op sollicitaties, daarna was ik er bij toen mijn vriend Mohammad een huis toegewezen kreeg en daarna ontving ik een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Ik ga trouwens namens VWN mee met het eerste woningbezoek van Mohammad O+
O+

Suc6 met de sollie! Wil je er iets over kwijt wat voor?

En huh about je schrijfwijze :o
pi_220429854
Mijn uitzicht bij afwassen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220429893
Is Loon al vertrokken trouwens?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220429934
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En I was today years old toen ik er achter kwam dat alle verschillende schrijfwijzen van Mohammad, Mohammed, Mohamad, Mohamed in het Arabisch niet bestaan. Hoe het in ons alfabet wordt geschreven wordt door een IND medewerker besloten.
Ik denk dat dat ap heel lang bestaat. Mijn beide kinderen hebben bijbelse namen maar niet de schrijfwijze zoals gangbaar in Europa, omdat verschillende landen de namen uit het Hebreeuws op een andere manier in h3t Latijnse schrift hebben omgezet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_220429977
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
En I was today years old toen ik er achter kwam dat alle verschillende schrijfwijzen van Mohammad, Mohammed, Mohamad, Mohamed in het Arabisch niet bestaan. Hoe het in ons alfabet wordt geschreven wordt door een IND medewerker besloten.
Dan vergeet je nog Muhammad Mu/Mo hanad/hannad/hanne/haned
We have far more in common than that which devides us..
pi_220430073
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is Loon al vertrokken trouwens?
Waar naar toe :o
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:02:18 #210
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220430187
quote:
17s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:56 schreef sigme het volgende:
Mijn uitzicht bij afwassen
[ afbeelding ]
Wat is dat toch met imgur, ik wil klikken op de afbeelding om hem groter te zien, maar dan kom ik toch gewoon op imgur.com uit en niet op de jpg :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220430221
quote:
80s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:02 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wat is dat toch met imgur, ik wil klikken op de afbeelding om hem groter te zien, maar dan kom ik toch gewoon op imgur.com uit en niet op de jpg :?
werk het van deze foto wel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220430255
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ap heel lang bestaat. Mijn beide kinderen hebben bijbelse namen maar niet de schrijfwijze zoals gangbaar in Europa, omdat verschillende landen de namen uit het Hebreeuws op een andere manier in h3t Latijnse schrift hebben omgezet.
Of elke paus een handige Nederlandse naam krijgt.

Hier doen ze het ook met internationale koningshuizen. Zoals pedoprins Andrès.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:11:32 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_220430257
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]
werk het van deze foto wel?
[ link | afbeelding ]
Deze wel. Maar het is ook bekend waarom het niet werkt.
In jou link zit een l teveel. Hier gaat een browser niet lekker mee om.
En alleen http://i.imgur.com/8NWhRYm.jpg tussen de blokhaken is voldoende.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 maart 2026 @ 19:25:12 #214
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220430357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan vergeet je nog Muhammad Mu/Mo hanad/hannad/hanne/haned
In de namenlijst zag je ook altijd alle variaties terugkomen.
Avond :W
Hele week gewerkt met een snotterkop. Het begon zondag op de tribune... Lijkt nu wel over zn hoogtepunt heen, maar wel vervelend. Had meer nadenkwerk willen doen. Kwam alleen maar toe aan simpel doewerk.

Morgen dag III van de studie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 25 maart 2026 @ 19:27:10 #215
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220430367
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]
werk het van deze foto wel?
[ link | afbeelding ]
Jup ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220430378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 18:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is Loon al vertrokken trouwens?
Van Fok?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220430463
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:11 schreef z80 het volgende:

[..]
Deze wel. Maar het is ook bekend waarom het niet werkt.
In jou link zit een l teveel. Hier gaat een browser niet lekker mee om.
En alleen http://i.imgur.com/8NWhRYm.jpg tussen de blokhaken is voldoende.
Ik zet die l er met opzet achter, dan schaalt de browser beter. En ik weet dat de foto dan niet eenvoudig vergrootbaar is, maar dat vind ik wel een een voordeel ;). Wie een beetje handig is omzeilt het natuurlijk, door die l weg te halen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220430667
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Van Fok?
Ze is al even niet hier toch?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220430704
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ze is al even niet hier toch?
Vandaag besefte ik dat al.
@Loona Lees je mee? Leef je mee? Werk je veel? Leuk?

Vanmiddag klapte de laptop eruit van de bieb. Collega deed niks anders dan anders.
De boomers hebben het zelfstandig -zonder paniek - opgelost.
En wij konden weer door w/ met innemen en uitlenen.
pi_220430708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ze is al even niet hier toch?
Ja wel vaker toch?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220431015
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]
werk het van deze foto wel?
[ link | afbeelding ]
Vriendinnetje weet mss iemand.......... wordt vervolgd.
pi_220431176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Vriendinnetje weet mss iemand.......... wordt vervolgd.
Er gaat er al eentje min of meer jouw kant op: naar Scheveningen. Wij noemen die pup de Zeehond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220431193
Avond :W

Konijn Jura gaat niet lekker deze week :{ , maagdarmstase. Oorzaak onbekend. Dus ze zitten nu samen boven op de slaapkamer, want ze kan haar temp niet goed op peil houden. Pijnstilling en onderhuids vocht net gegeven. Als het morgen nog niet beter gaat moeten ze weer mee naar werk. (Echo of röntgenfoto om de situatie in te schatten). Ik vrees er in dit soort gevallen altijd erg voor, want de resultaten uit het verleden zijn niet heel rooskleurig. Op dat van (inmiddels overleden) Cas na. Dat konijn kraakte aan alle kanten, maar tartte alle wetten.
pi_220431212
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Er gaat er al eentje min of meer jouw kant op: naar Scheveningen. Wij noemen die pup de Zeehond.
Dat is wel een fijne plek voor menig hond, lekker rennen op het strand O+
pi_220431215
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:44 schreef sigme het volgende:


Er gaat er al eentje min of meer jouw kant op: naar Scheveningen. Wij noemen die pup de Zeehond.
:D

Vriendinnetje heeft het over de schzus in Frankrijk :+
Die runnen daar een camping.
pi_220431244
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:49 schreef Blues het volgende:

[..]
:D

Vriendinnetje heeft het over de schzus in Frankrijk :+
Die runnen daar een camping.
Oh, pups naar buitenland lopen vertraging op. Mijn contactpersoon in Denemarken attendeerde mij daar op :')

Honden moeten drie weken voordat ze een landsgrens over mogen, ingeënt zijn tegen rabiës. Dat wist ik wel.
Maar pups kan je pas als ze 12 weken oud zijn, inenten tegen rabiës. Dus kunnen ze pas als ze 15 weken oud zijn mee naar Spanje. Of naar Denemarken. Of naar Frankrijk.

Onze plannen om dit voorjaar nog naar Spanje te gaan zijn dan ook in het water gevallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:25:56 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220431398
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:47 schreef Candaasje het volgende:
Avond :W

Konijn Jura gaat niet lekker deze week :{ , maagdarmstase. Oorzaak onbekend. Dus ze zitten nu samen boven op de slaapkamer, want ze kan haar temp niet goed op peil houden. Pijnstilling en onderhuids vocht net gegeven. Als het morgen nog niet beter gaat moeten ze weer mee naar werk. (Echo of röntgenfoto om de situatie in te schatten). Ik vrees er in dit soort gevallen altijd erg voor, want de resultaten uit het verleden zijn niet heel rooskleurig. Op dat van (inmiddels overleden) Cas na. Dat konijn kraakte aan alle kanten, maar tartte alle wetten.
Sterkte ;(

Cas was wel een baas ja. Die is volgens mij 15 keer end of life geweest maar deed dan toch een reboot.
Spoilers!
pi_220431556
Ach wat sneu @Candaasje

Da’s wel jammer @sigme Hadden jullie met Mooitje en een minimooitje willen gaan?

Net naar “het verhaal van Nederland-de tweede wereldoorlog” gekeken. Heel beklemmend
We have far more in common than that which devides us..
pi_220432154
Bedenk mij opeens of Lonaa ( en W) aan een nieuwe hond toe is…

Trustuh @ allen Eens kijken of 2 uur niet slapen vanwege stormwind op de gevel van de slaapkamer te compenseren valt.
Einde van de middag was zwaar. :Z
  donderdag 26 maart 2026 @ 00:27:53 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220432290
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Er gaat er al eentje min of meer jouw kant op: naar Scheveningen. Wij noemen die pup de Zeehond.
Dat is meer mijn kant op :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 maart 2026 @ 01:21:20 #231
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220432379
Sterkte met Jura @Candaasje (ik mis de fingers crossed smiley)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220432947
Keihard geslapen vannacht O+

Efteling *O*
Spoilers!
  donderdag 26 maart 2026 @ 08:56:05 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220433367
Hier ook een goede nacht *O* , fijn die dingen!

Wij vinden de extra 7 extra weken ook heel niet leuk -O- maar we komen iig op bezoek ( hopelijk 2 keer) :+

En hier waait het ook. kantoor ligt pal aan de zee, dus het was even worstelen vanochtend om het gebouw in te komen :B
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220433661
Mogge!

Hier valt iets uit de lucht wat eerder sneeuw is dan regen -O- Hopelijk is dat niet zo in de Efteling voor @Lucky_Strike en @JFlip
In ieder geval geen “met boek op het balkon” dag

Wel lekker geslapen, lijf is weer terug bij normaal slecht ipv extra *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_220434220
Goedemorgen :W

Op de Appie aan het wachten.

Veel plezier in de Efteling Lucky *O* er zijn weer veel nieuwe snacks te vinden.
pi_220434644
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_220434783
He hoi @Lonaa :W
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:30:05 #238
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220434810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Op de Appie aan het wachten.

Veel plezier in de Efteling Lucky *O* er zijn weer veel nieuwe snacks te vinden.
Haal je nou Lucky en Fles door elkaar? :P

Hier ook wel ok geslapen, maar dat doe ik altijd wel. Gisteravond ingevallen bij een partij padel, precies mijn niveau, dat is wel erg lekker spelen. Wel kei kapot. En zometeen de deur uit voor padel-les, damn...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220434921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:17 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Zij doet het nog w/ ben je lurker geworden?
Of het is weer aanpoten voor jullie?

@Candaasje Hoe is het met Nijn?

Wèl zon tussen de buien door. En de balkondeur dicht.
Aan de overkant worden de perenbomen bespoten. -O-

Er gingen gister Twee venkels in de risotto.
En van een deel in ….venkelsalade. Simpel met 2 tl suiker en 1 el witte balsamico.
Damn wat is dat een lekkere groente :Y)
pi_220435060
Ik ben al een tijdje voornamelijk lurker. En we waren 2 en halve week op vakantie. :+

Zit maar weinig achter laptop en daar FOK! ik op. Mobiel vind ik echt ruk.
Eigenlijk wil ik ook veel minder schermtijd/sociale media
Sterkheidsbaas van alles.
pi_220435103
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

Op de Appie aan het wachten.

Veel plezier in de Efteling Lucky *O* er zijn weer veel nieuwe snacks te vinden.
Heb je nog aanraders? We kopen eigenlijk bijna nooit eten maar tips zijn altijd welkom :9
Spoilers!
pi_220435128
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben al een tijdje voornamelijk lurker. En we waren 2 en halve week op vakantie. :+

Zit maar weinig achter laptop en daar FOK! ik op. Mobiel vind ik echt ruk.
Eigenlijk wil ik ook veel minder schermtijd/sociale media
Vakantie w/ Verdiend.

Nou, dan zwaai ik wel regelmatig virtueel naar je.
Succes met minderen van social media. :W
pi_220435389
@Lonaa :W :*

Ik ga zo eerst wat boodschappen doen op de fiets (winterjas maar aan zon en 5 graden brrr) en dan een quiche maken die uit een dorpsblad staat maar hij niet lust.
Ga m toch maken en dan een deel invriezen en een deel gebruiken als Brunch of zo :9
Spinazie geitenkaas noten rode ui en een bodem van zoete aardappels.
Allemaal zo niet zijn smaak _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 26-03-2026 15:34:38 ]
pi_220435759
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je nog aanraders? We kopen eigenlijk bijna nooit eten maar tips zijn altijd welkom :9
Oe lastig. Wij hebben tot nu toe alleen de loaded fries Spaanse stijl geprobeerd, die was nog niet echt een aanrader :+
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:39:01 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_220436016
Ha die Loon!

Sigme hopelijk heb je het een beetje aan de kant kunnen zetten.

Wij gaan een vanavond uit, dat klinkt toch beter dan: we gaan straks weg en dingen doen.
Eerst lekker uit eten en dan naar Tobi Kooiman. Eerst keer cabaret/theater voor mij man :o
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_220436213
Zo, ik sliep uit.

Ongeveer dit indachtig:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220436370
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef sigme het volgende:
Zo, ik sliep uit.

Ongeveer dit indachtig:
[ afbeelding ]
:D

Heelijk!
pi_220436418
@Kaatje1 Gelukkig bestaan er groooote drukknopen om de hoezen dicht te krijgen.
Dat werkt wel makkelijker met naald en draad.
Het was ook even opletten dat de ‘mannetjes’ en ‘vrouwtjes’ correct werden gebruikt! 😉 Dus 1 x de knoop verkeerd om vastgezet.😂
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder natte sneeuw en hagel en zon en blauwe luchten in de polder.
pi_220436493
Hier komt ook vanalles voorbij en het was kkkkkoud op de fiets, maar wel lekker.
Taart staat in de oven. Wat een werk toch altijd ;( rip rug.

Straks een punt proeven :9
pi_220436680
Service van Bol Gisteren stond de Postnl bus voor de deur, reed weg en ik kreeg bericht dat hij me "gemist" had. Zojuist kwam er bericht dat het opgehaald kon worden bij het Postnl punt.
Da's best lastig, pakket is niet zwaar maar wel groot. Contact opgenomen met postnl (sorry sorry we kunnen er niets aan doen) en met bol. Die gaf (bij uitzondering) aan dat ik het pakket daar kan laten liggen en dat ze een nieuw pakket opsturen.
Als het goed is komt er vanavond nog een pakket (1 bestelling, aflevering op 2 dagen????) dat volgens mij nog groter is, hopelijk gaat dat wel goed.

Verder doen de luidsprekers van de laptop het niet meer en na alle mogelijkheden gedaan te hebben heb ik de computermeneer maar gebeld, kan hij het ding ook weer eens een grote beurt geven.

Ben benieuwd @Blues De ingrediënten klinken in ieder geval goed.\

Da's ook een idee @AnneX Ik heb nog heel veel drukknopen uit Oma's naaitafeltje. Dat was het eerste wat mijn nichtje zag afgelopen zondag "ah..I remember this so good, it's Oma's"
We have far more in common than that which devides us..
pi_220437155
Sneeuw :o :(


[ Bericht 66% gewijzigd door Kaatje1 op 26-03-2026 17:01:01 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_220437246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Sneeuw :o :(
[ afbeelding ]
Hier was dat hagel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:15:31 #253
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220437288
Hier zonnetje en graad of 25 >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 17:39:13 #254
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220437402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Sneeuw :o :(
[ afbeelding ]
MOest verboden worden. Ik heb echt grote haat aan dit weer. Zeker nu. Geef mijn voorjaar terug :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220437477
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Sneeuw :o :(
[ afbeelding ]
en

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
hagel.
Hier.

Buienradar noemde het de wintermix _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220437540
En gloeiende, afgelopen maandag is de ramenwasser geweest, zon schijnt nu naar binnen en hij mag van mij wel terugkomen -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220437562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
En gloeiende, afgelopen maandag is de ramenwasser geweest, zon schijnt nu naar binnen en hij mag van mij wel terugkomen -O-
+1 maar dan met auto ;(
Beter hanteerbaar drama.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220437593
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
+1 maar dan met auto ;(
Beter hanteerbaar drama.
Ik zie dit gebouw nog niet door een wasstraat gaan _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220437951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
En gloeiende, afgelopen maandag is de ramenwasser geweest, zon schijnt nu naar binnen en hij mag van mij wel terugkomen -O-
Ik heb dinsdag de tuinkamerramen gedaan binnen/buiten.
Ik stond vanmiddag te NiB-en in de tuinkamer en dacht oeiii hier en daar had wat beter gekund :7
pi_220438080
Oja ramen wassen dat moet ik ook weer eens doen :@

Net naar de kaaswinkel geweest :9 vanalles mogen proeven en 4 kazen uitgekozen voor een kaasplankje. Verder werd een foutje van de vorige keer netjes opgelost door een gratis kaasje.
pi_220439439
Na maanden negeren kocht ik van de week paaseitjes en borg ze op.
Tot ik ze vanavond tegenkwam. RIP 10 paaseitjes cappuccino en caramel.
En MnX kwam thuis met paasbrood en ik ook.

Hello paaskilo’s.
pi_220439519
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb dinsdag de tuinkamerramen gedaan binnen/buiten.
Ik stond vanmiddag te NiB-en in de tuinkamer en dacht oeiii hier en daar had wat beter gekund :7
Te wat?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220439539
Gezwommen met maatje.
Nu kan hij écht gaan aftellen voor Doornroosje want dat is over anderhalve week *O*

Inmiddels durft hij ook wat te kwekken tegen de vriendelijke badmeester. Er moest een verjaardagsliedje voor mij komen en hij kon het bijijijijna helemaal zelf vragen.
Maar toen het Lang zal ze leven vervolgens door het hele bad weerklonk was het toch een beetje raar en meezingen was er niet bij _O- Oren onder water was een beter plan.

Dat K3 stom was werd ook nog even gemeld... waarna de meiden keihard door de speakers schalden toen we weggingen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220439706
Heb jij nog chocolade over van wat je onlangs kocht?😎

Lang zal ze leven🎶 onder water!
pi_220439799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:57 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Te wat?
Nederland in Beweging.
Kwartier gym per dag:

*Opwarmen
*Conditie/Cardio
*Benen
*Met gewichtjes trainen van bovenkant; schouders, armen, buik, rug
*Cooling down

Heerlijk O+
pi_220441016
Wakker worden…de zon schijnt!

Deze week doe ik mijn best om weer eens een actief ochtendroutine op te bouwen.
Het is al 3 van de 5 dagen gelukt. w/
Bijtijds opstaan etc., ontbijt klaarzetten èn vervolgens stoelyoga weer oppakken.
Gelukkig werkt de app. nog na al die maanden. Dus krijg ik ook weer berichtjes hòe góed ik bezig ben. 😉
Het doel is om eind april ook in de sportschool aan de slag te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 27-03-2026 07:53:58 ]
pi_220441227
Mogguh!

Weekend! Hard aan toe, want het was gisteren hechtisch als de pest. Inclusief een (tot nu toe succesvolle) reanimatie. Zo zelf nog eerst de tweede rabïesvaccinatie halen en een afspraak proberen te regelen bij de garage want de auto doet raar met remmen :X En vanmiddag nog even helpen schilderen.

Konijnen zitten op mijn werk. Jura heeft nog steeds een volle, gevoelige buik (geen gas) en eet nog geen hooi. Verder wel alert, maar toch erg fijn dat ze daar gewoon alle medicatie krijgt en er 24/7 toezicht is. Kon ik vannacht ook weer een beetje bijslapen :O

Vinny zit erbij als steun en toeverlaat. Ze zitten samen echt heel schattig te wezen O+ De oogspecialist heeft gisteren nog wel even gekeken naar een gekke zwarte plek/bult bovenaan zijn al eerder beschadigde (lensluxatie) oog, daarvan wordt ergens deze ochtend nog een echo gemaakt. Kunnen bloedvaten zijn, kan ook een neoplasie zijn..

Dus ik ga ergens deze dagen eens worteltjestaart maken, voor alle moeite die mijn collega’s doen O+
pi_220441448
Mogge!

Had net een koolmeesje op de balkonrand. Hopelijk kwam hij/zij het nestkastje inspecteren voor komende bewoning.

Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met Jura en fijn dat Vinny ook even door de wasstraat kan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220442052
Goedemorgen :W

Vanavond naar een Harry Potter diner samen met mijn moeder, is nog een verjaardagscadeau voor haar.
Heel benieuwd wat ze er van gaat vinden.
pi_220442132
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:17 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Weekend! Hard aan toe, want het was gisteren hechtisch als de pest. Inclusief een (tot nu toe succesvolle) reanimatie. Zo zelf nog eerst de tweede rabïesvaccinatie halen en een afspraak proberen te regelen bij de garage want de auto doet raar met remmen :X En vanmiddag nog even helpen schilderen.

Konijnen zitten op mijn werk. Jura heeft nog steeds een volle, gevoelige buik (geen gas) en eet nog geen hooi. Verder wel alert, maar toch erg fijn dat ze daar gewoon alle medicatie krijgt en er 24/7 toezicht is. Kon ik vannacht ook weer een beetje bijslapen :O

Vinny zit erbij als steun en toeverlaat. Ze zitten samen echt heel schattig te wezen O+ De oogspecialist heeft gisteren nog wel even gekeken naar een gekke zwarte plek/bult bovenaan zijn al eerder beschadigde (lensluxatie) oog, daarvan wordt ergens deze ochtend nog een echo gemaakt. Kunnen bloedvaten zijn, kan ook een neoplasie zijn..

Dus ik ga ergens deze dagen eens worteltjestaart maken, voor alle moeite die mijn collega’s doen O+
Jura ;(
Vinny O+

Hopelijk zijn ze snel weer thuis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220442631
Konijnen zet m op ^O^
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:31:33 #272
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220442753
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:16 schreef Blues het volgende:
Konijnen zet m op ^O^
Ermmm meestal doen ze het zelf al meer dan goed hoor :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220442795
Konijnen *;
pi_220442850
Dank allen!

Vinny heeft een tumor ;( nu lijkt ie er weinig last van te hebben op dit moment, dus we gaan gewoon kijken hoe lang het leven leuk blijft. (Anders zou je moeten proberen het oog te verwijderen, maar dat ga ik hem niet meer aandoen. De kans dat ie de narcose en de periode erna overleeft is al veel kleiner, hij is bijna 11 jaar)

Jura blijft ook een beetje ‘mweuh’. Ze gaan vanmiddag nog wat verder kijken. Ze is nog steeds vooral achterin in de buik pijnlijk, dus blijft in elk geval nog een nachtje voor goede pijnstilling.
pi_220442874
Toch wel handig voor de Nijnen dat je dicht bij het vuur zit, Candaas 😎
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:54:21 #276
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220442946
Ah nee, Vinny ook de pineut ;(
Spoilers!
pi_220442985
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ermmm meestal doen ze het zelf al meer dan goed hoor :o
_O- :P
pi_220443006
;(

Mss al eens verteld, ik had vroeger als kinT een Cavia genaamd mopje.
Grijs wit, erg aanwezig, vooral tijdens het eten :D WIEWIEWIEWIE en dan zeiden we altijd, WE WETEN NIET WIE _O- , die had ook een tumortje bij het oog.

Geopereerd, oogje verwijderd, heeft nog een jaartje of zo geleefd.
En heette voortaan Mopje 1 oog O+
pi_220443031
Uitslaap, rondje laptop, eten koffie gym en dan breng ik g zo naar zijn vrijwilligers werk (en we roepen nu steeds: iemand moet hier werken/geld verdienen *G* ) en rij ik door naar het Landje van Gruijters want kijk eens wat waarneming zegt O+ O+
https://vogelkijkhut.nl/view/385/

#pensionadadagboek
pi_220443042
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:42 schreef Candaasje het volgende:
Dank allen!

Vinny heeft een tumor ;( nu lijkt ie er weinig last van te hebben op dit moment, dus we gaan gewoon kijken hoe lang het leven leuk blijft. (Anders zou je moeten proberen het oog te verwijderen, maar dat ga ik hem niet meer aandoen. De kans dat ie de narcose en de periode erna overleeft is al veel kleiner, hij is bijna 11 jaar)

Jura blijft ook een beetje ‘mweuh’. Ze gaan vanmiddag nog wat verder kijken. Ze is nog steeds vooral achterin in de buik pijnlijk, dus blijft in elk geval nog een nachtje voor goede pijnstilling.
-O- sterkte met de nijntjes
pi_220443141
:* @Candaasje wat rot :'( hopelijk blijft hij nog heel lang geen last hebben van de tumor, en knapt andere Nijn ook snel op! Fijn wel dat je ze in elk geval op een plek hebt zitten waar ze alle mogelijke zorg kunnen krijgen.

Ik ben weer thuis, één kat ligt al op schoot, de ander komt zo hoop ik ook. Was weer een heerlijk midweekje weg *O*
pi_220443202
Ach wat sneu voor Vinny.

Computermeneer is geweest. Het grote kruis bij de luidspreker was weg, gisteren tig keer uit en aan gezet en gisteravond was er plots een update die het waarschijnlijk gefixed heeft _O-
Maar hij heeft de laptop ook helemaal nagekeken en het probleem met wachtwoorden (moest ik iedere keer weer opnieuw invullen) opgelost.

Nu maar eens aan het huishouden wel eerst even wat eten want honger. En daarna NiB doen. Dat was gisteren niet zo goed gegaan en voortijdig gestopt. Nu weer met frisse moed.

Op FB kijk ik mee met de reisfoto's van mijn nichtje, zie zo veel van Nederland (en straks nog veel meer landen) vanaf het water. Een cruise is natuurlijk best makkelijk ipv een rondreis waarbij je iedere dag je koffer moet in- en uitpakken en onderweg zie je best veel. Maar je kunt niet zo even uitstappen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:46:50 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220443453
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:17 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Weekend! Hard aan toe, want het was gisteren hechtisch als de pest. Inclusief een (tot nu toe succesvolle) reanimatie. Zo zelf nog eerst de tweede rabïesvaccinatie halen en een afspraak proberen te regelen bij de garage want de auto doet raar met remmen :X En vanmiddag nog even helpen schilderen.

Konijnen zitten op mijn werk. Jura heeft nog steeds een volle, gevoelige buik (geen gas) en eet nog geen hooi. Verder wel alert, maar toch erg fijn dat ze daar gewoon alle medicatie krijgt en er 24/7 toezicht is. Kon ik vannacht ook weer een beetje bijslapen :O

Vinny zit erbij als steun en toeverlaat. Ze zitten samen echt heel schattig te wezen O+ De oogspecialist heeft gisteren nog wel even gekeken naar een gekke zwarte plek/bult bovenaan zijn al eerder beschadigde (lensluxatie) oog, daarvan wordt ergens deze ochtend nog een echo gemaakt. Kunnen bloedvaten zijn, kan ook een neoplasie zijn..

Dus ik ga ergens deze dagen eens worteltjestaart maken, voor alle moeite die mijn collega’s doen O+
Ai, sterkte ermee! Lijkt me wel een goeie beslissing met Vinny inderdaad. Zo hebben wij met Pincho nooit chemo of andere troep overwogen toen hij de diagnose leukemie kreeg, en die heeft (wel met imunotherapie) nog een paar mooie jaren gehad, zonder problemen.

Enne, problemen met de remmen? Remmen zijn zo overrated... Ik zag gisteren op instagram een filmpje van een oude Ford100 ofzo hier in Argentinië, waarbij iemand op de achterbumper stond om bij een stoplicht eraf te springen en zo proberen de auto af te "remmen" door eraan te hangen :D Only in Argentina...

En ik moest nog even aan deze gouwe ouwe denken:
Komt een konijn bij de bakker, "Heeft u ook worteltjestaart?"
Bakker: "Nee, ik heb geen worteltjestaart..."
Konijn: "Ok, bedankt" en loop weer de winkel uit.
Volgende dag hetzelfde, "Heeft u ook worteltjestaart?", bakker: "Nee, ik heb geen worteltjestaart", konijn: "Ok, bedankt"
En dat gaat zo een hele week door. De bakker is het zat en besluit om dan toch maar een worteltjestaart te bakken. Volgende ochtend komt het konijn weer de bakkerij binnen: "Heeft u ook worteltjestaart?"
Bakker: "JA! Ik heb worteltjestaart!!"
Konijn: "Vies he?"

_O- Was volgens mij de eerste mop die ik kende :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:50:38 #285
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220443494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
@:Dr_Flash Artikel over roze Billetjes :9

https://www.volkskrant.nl(...)ljoen-rial~b9051eb7/
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)

quote:
De inflatie in Iran is zo hevig dat het Iraanse regime in november een wet invoerde om vier nullen van zijn bankbiljetten te schrappen. Het briefje van 10 miljoen zal daardoor bijvoorbeeld ergens in de komende vijf jaar veranderen in een briefje van duizend.
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.


En deze


En deze natuurlijk


De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 27-03-2026 12:56:58 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220443559
Nijntjes -O-

@AnneX ik heb nog hopen chocolade over!
omdat ik vandaag in een stad met een Jamin was. Gekke smaakjes :+
Want ik ging vandaag 'even' mijn nieuwe beeldschermbril ophalen. Wat normaal een treinritje van 15 minuten is werd nu een expeditie van 45 minuten per auto. Vanuit mijn stad was een spoorwegovergang op de hoofdroute tussen de twee steden afgesloten. En de trein reed niet. In de andere stad hadden ze de centrum route dichtgegooid.

Maar ik ga niet 10km omrijden :{w Want ik moest ook nog de spaarkaart volmaken en inleveren bij de boerderijwinkel. Die net voor de afsluiting ligt. Dus diverse gele hesjes legaal gepasseerd in de kruipdoor-sluipdoor voor de locals. Waarbij ik door diverse non-locals achtervolgd werd toen ze erachter kwamen dat zandweggetjes berijdbaar waren.

Boerderijwinkel bereikt. Ik kreeg zelfs een item gratis want ze waren blij met de klandizie. En de eerste asperges van het jaar gescoord :9 Missie geslaagd *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220444377
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]

En deze
[ afbeelding ]

En deze natuurlijk
[ afbeelding ]

De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
^O^
Journalist is niet zo goed op de hoogte :+
pi_220444500
Heerlijk een uurtje gevogeld O+
Blues in F&F / Vrije vogels #10
pi_220445504
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]

En deze
[ afbeelding ]

En deze natuurlijk
[ afbeelding ]

De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto van mijzelf dat ik bij een groep wisselmannetjes vandaan kwam en 150 euro gewisseld had voor een paar ton rial, en de bundels biljetten uit elke zak die ik had staken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220446085
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220446753
Er zit geen geluk op mijn pakket. Eerst zegt PostNL dat ze mij niet thuistroffen (zag de auto rijden), zorgt Bol dat het vandaag alsnog komt (omdat het te groot is om op te halen op de fiets), krijg ik net (dikke vloek) bericht van DHL dat ik niet thuis was (ben dus gewoon thuis) en dat ik het bij een DHL automaat kan ophalen. NEE, kan nog steeds niet op fiets meenemen.

Weer een chat met Bol en deze dame kon er niets aan doen. Nu maar boze mail naar Bol en de bezorging naar de automaat aangepast naar aan huis morgen. Ben benieuwd.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 20:00:41 #292
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220446897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotel :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220447017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
:o Doodeng!
pi_220447024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zit geen geluk op mijn pakket. Eerst zegt PostNL dat ze mij niet thuistroffen (zag de auto rijden), zorgt Bol dat het vandaag alsnog komt (omdat het te groot is om op te halen op de fiets), krijg ik net (dikke vloek) bericht van DHL dat ik niet thuis was (ben dus gewoon thuis) en dat ik het bij een DHL automaat kan ophalen. NEE, kan nog steeds niet op fiets meenemen.

Weer een chat met Bol en deze dame kon er niets aan doen. Nu maar boze mail naar Bol en de bezorging naar de automaat aangepast naar aan huis morgen. Ben benieuwd.
Wat een story wordt dit zeg :o
pi_220447106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:00 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotel :)
Dat advies hadden wij ook gehad van de reisbegeleider, maar we zijn hollanders en hadden het dubbele aan zimdollars kunnen krijgen. Eerder ook gekregen van mensen, Engelsen, die alles verkochten om het land uit te komen (wij waren de laatste Nederlandse groep , daarna werd Zimbabwe een paar jaar code rood volgens mij
We have far more in common than that which devides us..
pi_220447133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
:o Doodeng!
:Y Die reis kwam ik in een kano vast te zitten in de Oranje Rivier en we werden pas na 2 uur gered, korte wandelsafari bracht me op 10 meter van een neushoorn en hadden we op een kampeerplaats een black mamba.
Dat was toen best normaal maar nu ik dit typ denk ik “moah, niet ze fijn eigenlijk “
We have far more in common than that which devides us..
pi_220448130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:Y Die reis kwam ik in een kano vast te zitten in de Oranje Rivier en we werden pas na 2 uur gered, korte wandelsafari bracht me op 10 meter van een neushoorn en hadden we op een kampeerplaats een black mamba.
Dat was toen best normaal maar nu ik dit typ denk ik “moah, niet ze fijn eigenlijk “
Goeie verhalen als je weer thuis bent! w/
pi_220448331
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goeie verhalen als je weer thuis bent! w/
Ik was alleen bang tijdens het vastzitten in de rivier. _O- Thuis, toen ik het aan mensen vertelde bleek dat het allemaal best gevaarlijk was geweest
We have far more in common than that which devides us..
pi_220448595
De mama is ooit achtervolgd door een struisvogel

Zuid Afrika zit vol avontuur
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220448597
Vol
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220448598
Nu
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')