Ai, sterkte ermee! Lijkt me wel een goeie beslissing met Vinny inderdaad. Zo hebben wij met Pincho nooit chemo of andere troep overwogen toen hij de diagnose leukemie kreeg, en die heeft (wel met imunotherapie) nog een paar mooie jaren gehad, zonder problemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:17 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Weekend! Hard aan toe, want het was gisteren hechtisch als de pest. Inclusief een (tot nu toe succesvolle) reanimatie. Zo zelf nog eerst de tweede rabïesvaccinatie halen en een afspraak proberen te regelen bij de garage want de auto doet raar met remmenEn vanmiddag nog even helpen schilderen.
Konijnen zitten op mijn werk. Jura heeft nog steeds een volle, gevoelige buik (geen gas) en eet nog geen hooi. Verder wel alert, maar toch erg fijn dat ze daar gewoon alle medicatie krijgt en er 24/7 toezicht is. Kon ik vannacht ook weer een beetje bijslapen![]()
Vinny zit erbij als steun en toeverlaat. Ze zitten samen echt heel schattig te wezenDe oogspecialist heeft gisteren nog wel even gekeken naar een gekke zwarte plek/bult bovenaan zijn al eerder beschadigde (lensluxatie) oog, daarvan wordt ergens deze ochtend nog een echo gemaakt. Kunnen bloedvaten zijn, kan ook een neoplasie zijn..
Dus ik ga ergens deze dagen eens worteltjestaart maken, voor alle moeite die mijn collega’s doen
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden?quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
@:Dr_Flash Artikel over roze Billetjes
https://www.volkskrant.nl(...)ljoen-rial~b9051eb7/
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.quote:De inflatie in Iran is zo hevig dat het Iraanse regime in november een wet invoerde om vier nullen van zijn bankbiljetten te schrappen. Het briefje van 10 miljoen zal daardoor bijvoorbeeld ergens in de komende vijf jaar veranderen in een briefje van duizend.
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden?Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.
Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
En deze
[ afbeelding ]
En deze natuurlijk
[ afbeelding ]
De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto van mijzelf dat ik bij een groep wisselmannetjes vandaan kwam en 150 euro gewisseld had voor een paar ton rial, en de bundels biljetten uit elke zak die ik had staken.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden?Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.
Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
En deze
[ afbeelding ]
En deze natuurlijk
[ afbeelding ]
De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotelquote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
Wat een story wordt dit zegquote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zit geen geluk op mijn pakket. Eerst zegt PostNL dat ze mij niet thuistroffen (zag de auto rijden), zorgt Bol dat het vandaag alsnog komt (omdat het te groot is om op te halen op de fiets), krijg ik net (dikke vloek) bericht van DHL dat ik niet thuis was (ben dus gewoon thuis) en dat ik het bij een DHL automaat kan ophalen. NEE, kan nog steeds niet op fiets meenemen.
Weer een chat met Bol en deze dame kon er niets aan doen. Nu maar boze mail naar Bol en de bezorging naar de automaat aangepast naar aan huis morgen. Ben benieuwd.
Dat advies hadden wij ook gehad van de reisbegeleider, maar we zijn hollanders en hadden het dubbele aan zimdollars kunnen krijgen. Eerder ook gekregen van mensen, Engelsen, die alles verkochten om het land uit te komen (wij waren de laatste Nederlandse groep , daarna werd Zimbabwe een paar jaar code rood volgens mijquote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:00 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotel
quote:
Goeie verhalen als je weer thuis bent!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Die reis kwam ik in een kano vast te zitten in de Oranje Rivier en we werden pas na 2 uur gered, korte wandelsafari bracht me op 10 meter van een neushoorn en hadden we op een kampeerplaats een black mamba.
Dat was toen best normaal maar nu ik dit typ denk ik “moah, niet ze fijn eigenlijk “
Ik was alleen bang tijdens het vastzitten in de rivier.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 22:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie verhalen als je weer thuis bent!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |