abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220443141
:* @Candaasje wat rot :'( hopelijk blijft hij nog heel lang geen last hebben van de tumor, en knapt andere Nijn ook snel op! Fijn wel dat je ze in elk geval op een plek hebt zitten waar ze alle mogelijke zorg kunnen krijgen.

Ik ben weer thuis, één kat ligt al op schoot, de ander komt zo hoop ik ook. Was weer een heerlijk midweekje weg *O*
pi_220443202
Ach wat sneu voor Vinny.

Computermeneer is geweest. Het grote kruis bij de luidspreker was weg, gisteren tig keer uit en aan gezet en gisteravond was er plots een update die het waarschijnlijk gefixed heeft _O-
Maar hij heeft de laptop ook helemaal nagekeken en het probleem met wachtwoorden (moest ik iedere keer weer opnieuw invullen) opgelost.

Nu maar eens aan het huishouden wel eerst even wat eten want honger. En daarna NiB doen. Dat was gisteren niet zo goed gegaan en voortijdig gestopt. Nu weer met frisse moed.

Op FB kijk ik mee met de reisfoto's van mijn nichtje, zie zo veel van Nederland (en straks nog veel meer landen) vanaf het water. Een cruise is natuurlijk best makkelijk ipv een rondreis waarbij je iedere dag je koffer moet in- en uitpakken en onderweg zie je best veel. Maar je kunt niet zo even uitstappen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:46:50 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220443453
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:17 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Weekend! Hard aan toe, want het was gisteren hechtisch als de pest. Inclusief een (tot nu toe succesvolle) reanimatie. Zo zelf nog eerst de tweede rabïesvaccinatie halen en een afspraak proberen te regelen bij de garage want de auto doet raar met remmen :X En vanmiddag nog even helpen schilderen.

Konijnen zitten op mijn werk. Jura heeft nog steeds een volle, gevoelige buik (geen gas) en eet nog geen hooi. Verder wel alert, maar toch erg fijn dat ze daar gewoon alle medicatie krijgt en er 24/7 toezicht is. Kon ik vannacht ook weer een beetje bijslapen :O

Vinny zit erbij als steun en toeverlaat. Ze zitten samen echt heel schattig te wezen O+ De oogspecialist heeft gisteren nog wel even gekeken naar een gekke zwarte plek/bult bovenaan zijn al eerder beschadigde (lensluxatie) oog, daarvan wordt ergens deze ochtend nog een echo gemaakt. Kunnen bloedvaten zijn, kan ook een neoplasie zijn..

Dus ik ga ergens deze dagen eens worteltjestaart maken, voor alle moeite die mijn collega’s doen O+
Ai, sterkte ermee! Lijkt me wel een goeie beslissing met Vinny inderdaad. Zo hebben wij met Pincho nooit chemo of andere troep overwogen toen hij de diagnose leukemie kreeg, en die heeft (wel met imunotherapie) nog een paar mooie jaren gehad, zonder problemen.

Enne, problemen met de remmen? Remmen zijn zo overrated... Ik zag gisteren op instagram een filmpje van een oude Ford100 ofzo hier in Argentinië, waarbij iemand op de achterbumper stond om bij een stoplicht eraf te springen en zo proberen de auto af te "remmen" door eraan te hangen :D Only in Argentina...

En ik moest nog even aan deze gouwe ouwe denken:
Komt een konijn bij de bakker, "Heeft u ook worteltjestaart?"
Bakker: "Nee, ik heb geen worteltjestaart..."
Konijn: "Ok, bedankt" en loop weer de winkel uit.
Volgende dag hetzelfde, "Heeft u ook worteltjestaart?", bakker: "Nee, ik heb geen worteltjestaart", konijn: "Ok, bedankt"
En dat gaat zo een hele week door. De bakker is het zat en besluit om dan toch maar een worteltjestaart te bakken. Volgende ochtend komt het konijn weer de bakkerij binnen: "Heeft u ook worteltjestaart?"
Bakker: "JA! Ik heb worteltjestaart!!"
Konijn: "Vies he?"

_O- Was volgens mij de eerste mop die ik kende :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:50:38 #285
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220443494
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:40 schreef Blues het volgende:
@:Dr_Flash Artikel over roze Billetjes :9

https://www.volkskrant.nl(...)ljoen-rial~b9051eb7/
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)

quote:
De inflatie in Iran is zo hevig dat het Iraanse regime in november een wet invoerde om vier nullen van zijn bankbiljetten te schrappen. Het briefje van 10 miljoen zal daardoor bijvoorbeeld ergens in de komende vijf jaar veranderen in een briefje van duizend.
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.


En deze


En deze natuurlijk


De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 27-03-2026 12:56:58 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220443559
Nijntjes -O-

@AnneX ik heb nog hopen chocolade over!
omdat ik vandaag in een stad met een Jamin was. Gekke smaakjes :+
Want ik ging vandaag 'even' mijn nieuwe beeldschermbril ophalen. Wat normaal een treinritje van 15 minuten is werd nu een expeditie van 45 minuten per auto. Vanuit mijn stad was een spoorwegovergang op de hoofdroute tussen de twee steden afgesloten. En de trein reed niet. In de andere stad hadden ze de centrum route dichtgegooid.

Maar ik ga niet 10km omrijden :{w Want ik moest ook nog de spaarkaart volmaken en inleveren bij de boerderijwinkel. Die net voor de afsluiting ligt. Dus diverse gele hesjes legaal gepasseerd in de kruipdoor-sluipdoor voor de locals. Waarbij ik door diverse non-locals achtervolgd werd toen ze erachter kwamen dat zandweggetjes berijdbaar waren.

Boerderijwinkel bereikt. Ik kreeg zelfs een item gratis want ze waren blij met de klandizie. En de eerste asperges van het jaar gescoord :9 Missie geslaagd *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220444377
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]

En deze
[ afbeelding ]

En deze natuurlijk
[ afbeelding ]

De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
^O^
Journalist is niet zo goed op de hoogte :+
pi_220444500
Heerlijk een uurtje gevogeld O+
Blues in F&F / Vrije vogels #10
pi_220445504
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja nou ja, zoals je al op dat plaatje kunt zien zijn ze in het proces om 4 nullen weg te strepen. Maar daar zijn ze op eoa manier al jaaaren mee bezig. Het lijkt maar niet echt afgerond te worden? :? Het geouwehoer met die cheques is al in 2008 begonnen, en sinds 2019 hebben nieuwe biljetten de denominatie in twee kleuren: de laatste 4 nullen in een andere kleur. En dat heeft deze dus ook weer. Nja, het zal wel :)
[..]
Dit is gewoon echt onzin. Dat is al veel langer aan de gang, van voor corona nog.

Deze hadden ze al bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]

En deze
[ afbeelding ]

En deze natuurlijk
[ afbeelding ]

De nieuwe munteenheid heet overigens Toman, niet meer Rial.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een foto van mijzelf dat ik bij een groep wisselmannetjes vandaan kwam en 150 euro gewisseld had voor een paar ton rial, en de bundels biljetten uit elke zak die ik had staken.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220446085
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220446753
Er zit geen geluk op mijn pakket. Eerst zegt PostNL dat ze mij niet thuistroffen (zag de auto rijden), zorgt Bol dat het vandaag alsnog komt (omdat het te groot is om op te halen op de fiets), krijg ik net (dikke vloek) bericht van DHL dat ik niet thuis was (ben dus gewoon thuis) en dat ik het bij een DHL automaat kan ophalen. NEE, kan nog steeds niet op fiets meenemen.

Weer een chat met Bol en deze dame kon er niets aan doen. Nu maar boze mail naar Bol en de bezorging naar de automaat aangepast naar aan huis morgen. Ben benieuwd.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 20:00:41 #292
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220446897
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotel :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_220447017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ging (gelukkig niet alleen) in 2001 een paar US dollars wisselen in Harare Zimbabwe voor ZimDollars. Niet bij een bank maar, en dat kon goed volgens één van onze chauffeurs, in een park.
De wisselaar had een enorme stapel ZimDollars, dat was niet raar (had een groot vak in mijn rugzak voor papiergeld) maar we mochten niet kijken tussen het bovenste en onderste briefje. Toen we wegliepen (holden) werden we door de man achterna gezeten met een mes. Geen fijne ervaring. Daarna toch maar naar een bank gegaan. De stapel geld die we kregen was wel kleiner, maar we konden er wel mee betalen (oa afgezet worden in een hotel)
:o Doodeng!
pi_220447024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Er zit geen geluk op mijn pakket. Eerst zegt PostNL dat ze mij niet thuistroffen (zag de auto rijden), zorgt Bol dat het vandaag alsnog komt (omdat het te groot is om op te halen op de fiets), krijg ik net (dikke vloek) bericht van DHL dat ik niet thuis was (ben dus gewoon thuis) en dat ik het bij een DHL automaat kan ophalen. NEE, kan nog steeds niet op fiets meenemen.

Weer een chat met Bol en deze dame kon er niets aan doen. Nu maar boze mail naar Bol en de bezorging naar de automaat aangepast naar aan huis morgen. Ben benieuwd.
Wat een story wordt dit zeg :o
pi_220447106
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:00 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik stuur mijn klanten naar een betrouwbaar contact om te wisselen. Of beter nig, zij komt langs in het hotel :)
Dat advies hadden wij ook gehad van de reisbegeleider, maar we zijn hollanders en hadden het dubbele aan zimdollars kunnen krijgen. Eerder ook gekregen van mensen, Engelsen, die alles verkochten om het land uit te komen (wij waren de laatste Nederlandse groep , daarna werd Zimbabwe een paar jaar code rood volgens mij
We have far more in common than that which devides us..
pi_220447133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:19 schreef Blues het volgende:

[..]
:o Doodeng!
:Y Die reis kwam ik in een kano vast te zitten in de Oranje Rivier en we werden pas na 2 uur gered, korte wandelsafari bracht me op 10 meter van een neushoorn en hadden we op een kampeerplaats een black mamba.
Dat was toen best normaal maar nu ik dit typ denk ik “moah, niet ze fijn eigenlijk “
We have far more in common than that which devides us..
pi_220448130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
:Y Die reis kwam ik in een kano vast te zitten in de Oranje Rivier en we werden pas na 2 uur gered, korte wandelsafari bracht me op 10 meter van een neushoorn en hadden we op een kampeerplaats een black mamba.
Dat was toen best normaal maar nu ik dit typ denk ik “moah, niet ze fijn eigenlijk “
Goeie verhalen als je weer thuis bent! w/
pi_220448331
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goeie verhalen als je weer thuis bent! w/
Ik was alleen bang tijdens het vastzitten in de rivier. _O- Thuis, toen ik het aan mensen vertelde bleek dat het allemaal best gevaarlijk was geweest
We have far more in common than that which devides us..
pi_220448595
De mama is ooit achtervolgd door een struisvogel

Zuid Afrika zit vol avontuur
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220448597
Vol
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_220448598
Nu
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')