abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220406739
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220406743
De grootste energiecentrale in Iran is een kerncentrale en die gaat onder Trump zijn ultimatum als eerste kapot.
pi_220406753

Zo komt The Donald aan z'n centen (en z'n wijsheid).
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220406778
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220406784
twitter
pi_220406789
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Die kopieer ik even naar het andere topic.
pi_220406790
Het enige positieve aan dit alles is dat als straks brandstof prijzen naar 5 euro en hoger per liter stijgen dat we dan minder last van files hebben tijdens de spits.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_220406806
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat jij hier schrijft is echt het tegenovergestelde van wat ik schreef. De enige reden dat die mensen hoeven te vluchten komt door achterlijk extreem rechts dat aan de macht is in de VS en Israël en ook in Europa een te grote vinger in de pap heeft om deze onnodige oorlog te stoppen. Die miljoenen mensen op de vlucht zijn een westerse keuze. We hebben minder dan 48 uur om het te stoppen.
Wat bedoel je hiermee?
Andersgevraagd: Wie zijn 'we', hoe kunnen 'we' het stoppen, en waarom minder dan 48 uur?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220406812
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:45 schreef Bredemug het volgende:
Het enige positieve aan dit alles is dat als straks brandstof prijzen naar 5 euro en hoger per liter stijgen dat we dan minder last van files hebben tijdens de spits.
Sommige mensen kunnen niet thuis werken.
pi_220406818
Zie formaat Oekraïne geprojecteerd op Iran.
En Iran heeft zich al die jaren wél voorbereid op een oorlog én is een stuk groter en onherbergzamer.

En ondertussen bijt een land als Rusland zich al 4 jaar stuk op Oekraïne.
Kan je nagaan hoe lang dat in Iran kan duren.

pi_220406827
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:43 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
En dat is na ~3 weken oorlog...
Kan je nagaan hoe lang Europa dat maar zou volhouden.

Het bewijst: als je oorlog wil voeren (of verdedigen) moet je eerst je industrie opschalen.
  zondag 22 maart 2026 @ 16:51:28 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220406835
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 09:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Want? Laat me raden, jij gelooft in ‘t sprookje dat er miljoenen illegalen stemmen?
miljoenen nee, eerder duizenden, maar ook in de VS kunnen duizenden het verschil maken.
geen sprookje.

Dit was bijvoorbeeld gisteren.
en zo zijn er wel meer voorbeelden van dit soort schimmige manieren!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220406857
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zie formaat Oekraïne geprojecteerd op Iran.
En Iran heeft zich al die jaren wél voorbereid op een oorlog én is een stuk groter en onherbergzamer.

En ondertussen bijt een land als Rusland zich al 4 jaar stuk op Oekraïne.
Kan je nagaan hoe lang dat in Iran kan duren.

[ afbeelding ]
Nou heeft Oekraïne zich na de eerste inval in 2014 natuurlijk wel behoorlijk voorbereid, juist op die fortificaties in de Donbas bijt Rusland zich al jaren stuk.
pi_220406862
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Andersgevraagd: Wie zijn 'we', hoe kunnen 'we' het stoppen, en waarom minder dan 48 uur?
We de westerse medemens. Minder dan 48 uur omdat Trumpie dan start met het opblazen van energiecentrales en Iran dan hetzelfde gaat doen.
  zondag 22 maart 2026 @ 16:58:20 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220406879
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
miljoenen nee, eerder duizenden, maar ook in de VS kunnen duizenden het verschil maken.
geen sprookje.

--> POL
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220406885
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We de westerse medemens. Minder dan 48 uur omdat Trumpie dan start met het opblazen van energiecentrales en Iran dan hetzelfde gaat doen.
Ik wil niet vervelend doen door vragen te blijven stellen, maar doe het toch: hoe kunnen wij westerse medemensen dit stoppen? Ik zie het niet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220406912
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
geen sprookje.

Ik moet een beetje gniffelen dat bronnen die neigen naar links (zoals The Guardian) hier betwist worden, maar dat slop zoals The National News Desk (Sinclair, met een hele grote bias richting Trump) voor waarheid aangenomen worden.

Maargoed, datzelfde spelletje heb je hier ook, de hoeveelheid misinformatie rondom deze oorlog is echt niet grappig meer. Kijk maar naar die (nep) videos die hier net gepost zijn.
pi_220406914
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:59 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik wil niet vervelend doen door vragen te blijven stellen, maar doe het toch: hoe kunnen wij westerse medemensen dit stoppen? Ik zie het niet.
Een MAGA excursie naar het witte huis om de president aan zijn vredesbelofte te herinneren.
pi_220406941
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:41 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dus een interventie waarvan de uitwerking nog onbekend is mag alleen als het geen economische gevolgen heeft? Dat is best handig om te weten voor deze schurkenstaten. Interventies doen altijd pijn. De sancties tegen Rusland waren en zijn nog steeds gewoon een prijs die betaald moet worden voor een betere wereld.
Ik: "De hele wereld in economische puin storten"
Jij: "mag alleen als het geen economische gevolgen heeft"

Misschien moet je het nog eens proberen zonder drogredenen. Wellicht merk je zelf dan ook wel hoe slecht je punt is.

Die sancties is trouwens een mooi punt. Dat zijn die sancties die Trump gedeeltelijk opgeheven heeft vanwege de oorlog in Iran toch? Dus om de wereld beter te maken moet Iran gebombardeerd worden, maar om dat te kunnen doen moeten sancties tegen Rusland ingetrokken worden. Oh en niet te vergeten, om de oorlog te kunnen voeren moeten ook sancties tegen Iran ingetrokken worden zodat de olie nog rond kan gaan.

Ik pauzeer hier eventjes zodat je zelf ook in kunt zien hoe krom dit is. Heel misschien is hier toch minder goed over nagedacht dan ze je doen laten denken.
pi_220406942
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou heeft Oekraïne zich na de eerste inval in 2014 natuurlijk wel behoorlijk voorbereid, juist op die fortificaties in de Donbas bijt Rusland zich al jaren stuk.
Er is vast wel wat voorbereiding maar je ziet wel hoe lang je er zoet mee kan zijn.
En dan is Iran nog fors groter.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:12:40 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220406963
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:

Egoïstisch en naïef tegelijkertijd.
[..]
Ja ik vind de oorlog in Oekraïne een probleem. Geen straf is zwaar genoeg voor het Poetin regime voor wat ze daar nog steeds flikken.
Zeker. Kunnen we ook hetzelfde zeggen over het Iraanse regime?
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er zijn hier altijd opvallend veel mensen die denken dat we hier alleen vluchtelingen hebben omdat we ze actief naar Europa toe halen ofzo.
Nee, omdat ze actief worden toegelaten. Dat is iets anders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220406965
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:59 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nu nog niks, maar naarmate de crisis verergert en meer mensen op het randje van overleven zitten dan kan je als mensen alles omver gooien en iets nieuws beginnen. Maar voordat het zover komt moet er helaas nog wel veeeel meer verderf, ellende en crisis plaats vinden. Misschien wanneer brood 10 euro kost en 1 liter benzine 15 euro, en warm water en verwarming alleen nog voor de super rijken te betalen is, misschien dan pas.

Want laten we eerlijk zijn, hier in het westen zijn we nu nog steeds voor een groot deel ''nog steeds'' comfortabel. Dus de ernst ervan zien we voor een groot deel als normale mensen nog niet, omdat die er nog niet is.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_220406970
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6390091/iran-dreigt-met-volledige-afsluiting-van-straat-van-hormuz-na-ultimatum-trump.html

quote:
Iran sluit de Straat van Hormuz volledig af als Iraanse energiecentrales worden aangevallen. De Amerikaanse president Donald Trump gaf Iran zaterdag een ultimatum om binnen 48 uur de Straat van Hormuz te heropenen, anders zou de VS Iraanse energiecentrales "vernietigen".
pi_220406979
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is vast wel wat voorbereiding maar je ziet wel hoe lang je er zoet mee kan zijn.
En dan is Iran nog fors groter.
Oh, zeker. Iran “even” veroveren is kansloos.
pi_220406993
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker. Kunnen we ook hetzelfde zeggen over het Iraanse regime?
[..]
In deze oorlog is Trump de Poetin van het verhaal.
pi_220407005
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
De grootste energiecentrale in Iran is een kerncentrale en die gaat onder Trump zijn ultimatum als eerste kapot.
We hebben gezien wat een gigantische ellende Chernobyl opgeleverd heeft. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit nog goedpraten. Alleen al de gedachte dat Trump bereid is kerncentrales op te blazen, met alle gevolgen van dien vind ik bizar. Toen er Russische raketten rakelings langs de sarcofaag van Chernobyl gingen was de wereld te klein, want dat was een gigantisch gevaar.

Dat er dan nog mensen zijn die zeggen: "Ja joh, goed idee. Die boevenbende daar moet aangepakt worden, dus doen!"
pi_220407006
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je flipt helemaal man. :')
Vakman pur sang
  zondag 22 maart 2026 @ 17:20:48 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407014
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ah, de VS wil Iran een onderdeel van Amerika maken? Dat is nieuw voor mij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220407015
pi_220407019
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je flipt helemaal man. :')
Trump heeft beloofd een kerncentrale op te blazen.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:23:14 #31
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407035
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Trump heeft beloofd een kerncentrale op te blazen.
Je vergeet hierbij even te noemen dat Iran heeft gedreigd een kerncentrale in Israël op te blazen.
pi_220407047
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vergeet hierbij even te noemen dat Iran heeft gedreigd een kerncentrale in Israël op te blazen.
Dat was aan het begin van de oorlog, 4 maart, en dat is bij een dreigement gebleven.
"Ja maar hunnie"
pi_220407066
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
We hebben gezien wat een gigantische ellende Chernobyl opgeleverd heeft. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit nog goedpraten. Alleen al de gedachte dat Trump bereid is kerncentrales op te blazen, met alle gevolgen van dien vind ik bizar. Toen er Russische raketten rakelings langs de sarcofaag van Chernobyl gingen was de wereld te klein, want dat was een gigantisch gevaar.

Dat er dan nog mensen zijn die zeggen: "Ja joh, goed idee. Die boevenbende daar moet aangepakt worden, dus doen!"
Als je niet wil dat over 50 jaar nog verminkte kinderen worden geboren ben je pro het regime hoor. Dit soort mentale kots krijgen ze uit het toetsenbord.
pi_220407074
Lijkt me ook nogal een oorlogsmisdaad.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:27:30 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407082
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat was aan het begin van de oorlog, 4 maart, en dat is bij een dreigement gebleven.
"Ja maar hunnie"
Geldt dat ook niet voor de uitspraken van Trump?
pi_220407086
quote:

[..]
Een paar dagen terug was je nog aan het roepen dat we de mensen van Iran moesten helpen. Mensen die tegen de oorlog waren, zouden pro democratie liefhebber doodschieten zijn. Nu ben je pro kernramp voor die hulpbehoevende mensen geworden en praat dat goed met kennis die je een paar dagen terug ook al had.

Zie je ergens een probleem?
pi_220407088
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geldt dat ook niet voor de uitspraken van Trump?
Dat weten we over ~36 uur toch?

Lijkt me niet zo'n goed plan iig.
pi_220407090
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Lijkt me ook nogal een oorlogsmisdaad.
Dat is wel fijn aan Trump. Hij kondigt zijn potentiële oorlogsmisdaden op voorhand vast aan op TruthSocial. Wel makkelijk bewijs verzamelen op die manier.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:28:55 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407095
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat weten we over ~36 uur toch?

Lijkt me niet zo'n goed plan iig.
Zeker niet, daarom is het ook zo vreemd dat het nu zo selectief wordt afgekeurd. Toen het Iraanse regime hiermee dreigde zagen we die mate van verontwaardiging namelijk niet.
pi_220407105
quote:

[..]
Noemde jij paar dagen terug niet nog dat deze oorlog noodzakelijk was om de ayatollah's uit het zadel te krijgen en de Iraanse bevolking te bevrijden tegen het bewind van de tirannen aan de macht? (parafraserend).

Hoe draagt het vernietigen van de energieinfrastructuur van Iran hieraan bij?
pi_220407122
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:32:06 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407127
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:30 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Noemde jij paar dagen terug niet nog dat deze oorlog noodzakelijk was om de ayatollah's uit het zadel te krijgen en de Iraanse bevolking te bevrijden tegen het bewind van de tirannen aan de macht?

Hoe draagt het vernietigen van de energieinfrastructuur van Iran hieraan bij?
Correct. Ik ben zeker voor regime change, dat zou fantastisch zijn.

En waar heb ik gezegd dat de energieinfrastructuur vernietigd zou moeten worden? Oliedepots in handen van het Iraanse regime vind ik een ander verhaal. Kerncentrales opblazen niet.
pi_220407133
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is wel fijn aan Trump. Hij kondigt zijn potentiële oorlogsmisdaden op voorhand vast aan op TruthSocial. Wel makkelijk bewijs verzamelen op die manier.
Tremendous war crimes, the biggest war crimes ever. Sleepy Joe's war crimes were WEAK!
pi_220407135
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker niet, daarom is het ook zo vreemd dat het nu zo selectief wordt afgekeurd. Toen het Iraanse regime hiermee dreigde zagen we die mate van verontwaardiging namelijk niet.
Ik weet niet eens of het hier überhaupt besproken is, niet al het nieuws haalt dit topic en niet alles wordt daarom "afgekeurd".

Je bent nu wel aan het zoeken.
pi_220407157
Dat zo'n kwaadaardig regime dreigt met dood en verderf is ook eerder regel dan uitzondering. Van de president van een "vrij" land mag je een humaner niveau verwachten imo.
pi_220407161
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Ik ben zeker voor regime change, dat zou fantastisch zijn.

En waar heb ik gezegd dat de energieinfrastructuur vernietigd zou moeten worden? Oliedepots in handen van het Iraanse regime vind ik een ander verhaal. Kerncentrales opblazen niet.
Dat is niet wat ik je vroeg. Ik vroeg je hoe het hieraan bijdraagt. Blij te lezen dat je dit afkeurt. Laten we kijken wat de reactie is als Trump het maandag doet.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:34:41 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407169
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet eens of het hier überhaupt besproken is, niet al het nieuws haalt dit topic en niet alles wordt daarom "afgekeurd".

Je bent nu wel aan het zoeken.
Nee, ik ben vooral voor consequent zijn. Als mensen het opblazen van kerncentrale problematiseren, doe dat dan bij beide partijen, niet slechts selectief bij eentje.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:35:36 #49
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220407177
Oorlogsmisdaden van Benjamin Netanyahu? Tegen de burgerbevolking?? Nee toch??? I AM SHOCKED!!!!
Blaf me vol
pi_220407178
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik ben vooral voor consequent zijn. Als mensen het opblazen van kerncentrale problematiseren, doe dat dan bij beide partijen, niet slechts selectief bij eentje.
Wie op dit forum is voor het opblazen van de kerncentrale in Israël geweest dan?
Namen en rugnummers.
pi_220407181
Benieuwd of het morgen weer zo gaat zijn:

zondag 22 maart 2026 @ 17:37:20 #52
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220407188
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wie op dit forum is voor het opblazen van de kerncentrale in Israël geweest dan?
waarschijnlijk iedereen die ooit iets van commentaar op Bibi heeft gehad
Blaf me vol
pi_220407200
quote:
Israel strikes main bridge in south Lebanon, orders destruction of homes near border

Israel orders destruction of Lebanese bridges and homes
Rights group says such demolitions could amount to war crime
Over 1,000 killed in Lebanon, hundreds of thousands displaced
UN has criticised Israel's actions in Lebanon

Near Tyre, LEBANON/TEL AVIV, March 22 (Reuters) - Israel struck a main bridge linking Lebanon's south to the rest of the country on Sunday after ordering its military to destroy ‌all crossings over Lebanon's Litani River and to step up the demolition of homes near the southern border.
The destruction of bridges and homes marks a significant escalation in Israel's military campaign in Lebanon, which was pulled into the regional war on March 2 when armed group Hezbollah fired into Israeli territory.

https://www.reuters.com/w(...)rontline-2026-03-22/
quote:
Libanese president vraagt internationale gemeenschap om in te grijpen

De Libanese president Aoun zegt dat de Israëlische aanvallen op de Libanese infrastructuur een opmaat zijn naar een grondinvasie. Dat Israël de bruggen over de Litani-rivier aanvalt hoort bij de plannen voor een bufferzone, schrijft Aoun op X.

Hij roept de internationale gemeenschap op om maatregelen te nemen om Israël te laten afzien van deze aanval. "Aangezien voortdurende stilte of passiviteit aanleiding geeft tot verdere schendingen en de geloofwaardigheid van de internationale gemeenschap ondermijnt."

Sinds het begin van de Israëlische aanvallen deze maand zijn er al meer dan 1000 doden gevallen in Libanon. Begin deze week kondigde Israël al een grondoffensief

Israëlische defensieminister: 'Vernietig bruggen en dorpen in Libanon'

De Israëlische minister van Defensie Katz heeft het leger opdracht gegeven bruggen over de Litani-rivier in Libanon te vernietigen, meldt The Times of Israel. Volgens Katz worden die gebruikt voor "terroristische activiteiten". Hij wil daarmee voorkomen dat de sjiitische beweging Hezbollah, een bondgenoot van Iran, wapens naar het zuiden van Libanon vervoert en verhinderen dat de militanten operaties uitvoeren.

Ook zegt Katz dat hij het leger de opdracht heeft gegeven versneld Libanese huizen "langs de frontlinie" in het zuiden van het land "te vernietigen". Daarmee wil hij "een einde maken aan bedreigingen voor Israëlische gemeenschappen".

Die sloop moet wat Katz betreft op dezelfde manier gebeuren als in Rafah en Beit Hanoun in de Gazastrook. Die steden heeft het Israëlische leger tijdens de oorlog in Gaza grotendeels vernietigd.

https://nos.nl/collectie/(...)euw-doelen-in-israel
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 22 maart 2026 @ 17:42:08 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407213
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Namen en rugnummers.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het het selectief wordt afgekeurd. Dat is iets anders dan ergens meteen voor zijn. Je kunt ook nog gewoon stil blijven of het negeren.
pi_220407221
De Mossad is extreem goed in het vermoorden van alle kopstukken. Dus iedereen die je kon zien als onderdeel van de nationale regering is nu weg. Over het algemeen zijn ze vervangen, maar van de centrale regering die orders uitdeelt is niet veel meer over.

Daar het land nogal onherbergzaam is, wonen de meeste mensen in steden, die nu dus steeds meer op zichzelf zijn aangewezen. En daar de VS alle grote militaire installaties en fabrieken heeft platgegooid, zijn die nu allemaal hun eigen defensie-industrie op aan het zetten. De grote steden die een maand geleden nog een fabriek hadden waar ze raketten bouwden, zullen dat weer oppakken. En ze maken allemaal drones.

We zien nu alleen de grote drones en raketten, en het is allemaal niet zo gecoördineerd. Als de Amerikanen mariniers inzetten, zullen ook de kleinere drones en raketten tevoorschijn komen. En veel wapens worden nu richting Hormuz getransporteerd, omdat daar het gevaar vandaan komt.

Wat ze blijkbaar niet kunnen, is hoogvliegende strategische bommenwerpers neerschieten. Dus dat is voor de Amerikanen al de hele tijd hun favoriete wapen. Maar veel meer kunnen ze ook nog niet. En daar hebben ze nu alleen de bevolking nog mee. Zeker als de energie- en watervoorziening in stukjes worden geschoten.

Het is dus de vraag wanneer de Iraanse productie van drones en raketten weer flink op gang komt en wanneer er voldoende centrale sturing is om de aanvallen daarmee te coördineren en te concentreren op slechts een paar doelwitten tegelijkertijd.

Dus aan de ene kant hebben Trump en Netanyahu hun doel bereikt: het regime is weg. Aan de andere kant heeft dat dus geen enkel effect, omdat nu alle Iraniërs tegen hun vechten. En het ziet er niet naar uit dat ze dat gaan verliezen. En dus heeft Trump nu de keuze tussen genocide of opgeven.
pi_220407223
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het het selectief wordt afgekeurd. Dat is iets anders dan ergens meteen voor zijn. Je kunt ook nog gewoon stil blijven of het negeren.
Dit is wat je zei:
quote:
Toen het Iraanse regime hiermee dreigde zagen we die mate van verontwaardiging namelijk niet.
Daarmee impliceer je dat het goedgepraat werd. Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Je bent zo'n tegenstander van framen, doe het zelf dan ook niet.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:45:40 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407232
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit is wat je zei:
[..]
Daarmee impliceer je dat het goedgepraat werd. Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Je bent zo'n tegenstander van framen, doe het zelf dan ook niet.
Nee, ik zeg letterlijk dat wie niet dezelfde mate van verontwaardiging zagen. Dat is iets totaal anders dat iets goedpraten.

Iets goedpraten is een bepaalde actie steunen, selectieve verontwaardig wil zeggen bij een gelijke situatie het in het ene geval sterk afkeuren in het andere geval minder sterk of zelfs wegkijken. Dat is dus niet hetzelfde.
pi_220407252
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik zeg letterlijk dat wie niet dezelfde mate van verontwaardiging zagen. Dat is iets totaal anders dat iets goedpraten.
Het is hoe dan ook een oneerlijke vergelijking als het niet (even) bekend was bij mensen.

Daarnaast heb je ook nog eens te maken met een verschil in mate van (vermeende) noodzaak. Het Israëlische regime heeft de macht om er een punt achter te zetten, het Iraanse regime heeft alleen de keuze om te sterven of de macht over te dragen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220407253
quote:

[..]
Dus we hadden een paar weken geleden een dreigement van Iran, dat wss niet eens voorbij is gekomen in dit topic, moeten afkeuren zodat we het voorstel van Trump nu ook mogen afkeuren?

Wat voor ingewikkelde hersengymnastiek pas je hier toe?

Ik keur in het algemeen aanvallen op burgerdoelen of dit soort infrastructuur af.
Dat hoef ik toch niet te specificeren?

Dien de volgende keer een motie in, zou ik zeggen.
pi_220407262
Hierbij keur ik vanaf mijn geboorte alles af.

(Hopelijk mag ik dan nu weer zoiets als een mening geven.)
pi_220407265
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Benieuwd of het morgen weer zo gaat zijn:

[ afbeelding ]
Ik ben er niet zozeer benieuwd naar, ik hóóp maar dat Trump geen kerncentrales gaat aanvallen.
Iedere trap op de escalatie ladder maakt het moeilijker om tot een oplossing te komen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220407280
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Iets goedpraten is een bepaalde actie steunen, selectieve verontwaardig wil zeggen bij een gelijke situatie het in het ene geval sterk afkeuren in het andere geval minder sterk of zelfs wegkijken. Dat is dus niet hetzelfde.
We zien de hele dag niets anders dan selectieve verontwaardiging in dit topic, van beide "kanten". Of het nu voorstanders zijn die van mening zijn dat alles gedaan moet worden om Iran aan te pakken, of tegenstanders die van mening zijn dat de VS en Israël dit verkeerd aanpakken.

Ik was er niet eens van op de hoogte dat die dreiging op 4 maart gemaakt was. Ik weet wel dat Iran nu gezegd heeft Israëlische kernreactoren als doelwit te maken als die van Iran aangevallen worden.

Wat mij betreft is energie-infrastructuur altijd not done en moet er vanaf gebleven worden. Toen ik daar eerder mijn afkeur over uitsprak werd er gezegd dat het een valide onderdeel was, want hoe ga je het regime laten vallen zonder energie-infrastructuur aan te pakken.

Dit hele conflict is gigantisch geëscaleerd en is in rap tempo de verkeerde kant op aan het gaan. Aan beide kanten heb je inmiddels katten in 't nauw.
pi_220407295
Hopelijk stopt Operation Epic Failure snel.
pi_220407315
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:45 schreef Bredemug het volgende:
Net getankt voor ¤2,729
In een klein dorpje. Weg van de snelweg.

Ok wel Super 98, maar daar moest ik toch wel even slikken. :X
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 22 maart 2026 @ 17:58:47 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407320
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:52 schreef beefkeek het volgende:

[..]
We zien de hele dag niets anders dan selectieve verontwaardiging in dit topic, van beide "kanten". Of het nu voorstanders zijn die van mening zijn dat alles gedaan moet worden om Iran aan te pakken, of tegenstanders die van mening zijn dat de VS en Israël dit verkeerd aanpakken.

Ik was er niet eens van op de hoogte dat die dreiging op 4 maart gemaakt was. Ik weet wel dat Iran nu gezegd heeft Israëlische kernreactoren als doelwit te maken als die van Iran aangevallen worden.

Wat mij betreft is energie-infrastructuur altijd not done en moet er vanaf gebleven worden. Toen ik daar eerder mijn afkeur over uitsprak werd er gezegd dat het een valide onderdeel was, want hoe ga je het regime laten vallen zonder energie-infrastructuur aan te pakken.

Dit hele conflict is gigantisch geëscaleerd en is in rap tempo de verkeerde kant op aan het gaan. Aan beide kanten heb je inmiddels katten in 't nauw.
Dat valt wel mee, we zien met name selectieve verontwaardiging van mensen die zich laten leiden door een hekel jegens Trump en Israël. Als je dat naast je neer zet is deze oorlog een logisch gevolg van waar Iran de afgelopen decennia mee bezig is geweest. Wat betreft je afkeuren van het aanvallen van energie-infrastructuur in het algemeen, dat is dan zeker consequent te noemen.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het al gefaald dan?
pi_220407333
Trump geeft Iran 48 uur om te buigen, anders worden energiecentrales platgegooid. Eerst begint hij een illegale oorlog, sluit Iran uit zelfverdediging de straat en nu eist hij dat Iran zijn eigen defensie opgeeft? Dit is geen diplomatie, dit is pure afpersing.

Iran stelt vervolgens: val onze centrales aan, dan sluiten we de straat helemaal en raken we ook bedrijven met Amerikaanse aandelen. Dat is geen escalatie, dat is een heldere waarschuwing. Wie begon, moet niet piepen als er teruggeslagen wordt.

De agressors zitten in Washington en Tel Aviv. Iran reageert alleen maar. En de wereld mag weer bloeden voor hun imperialistische spelletje.
pi_220407337
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Is het al gefaald dan?
Is het regime al weg?
Is de straat van Hormuz al open?
Heb je al eens getankt deze week?
pi_220407339
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is het al gefaald dan?
Nee, het wordt een enorm succes.
Zoals senator Lindsey Graham vandaag meldde tijdens een interview bij Fox News Sunday: "This has been an amazing military operation. [...] We did Iwo Jima. We can do this."
pi_220407344
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:02 schreef AFA2022 het volgende:
Trump geeft Iran 48 uur om te buigen, anders worden energiecentrales platgegooid. Eerst begint hij een illegale oorlog, sluit Iran uit zelfverdediging de straat en nu eist hij dat Iran zijn eigen defensie opgeeft? Dit is geen diplomatie, dit is pure afpersing.

Iran stelt vervolgens: val onze centrales aan, dan sluiten we de straat helemaal en raken we ook bedrijven met Amerikaanse aandelen. Dat is geen escalatie, dat is een heldere waarschuwing. Wie begon, moet niet piepen als er teruggeslagen wordt.

De agressors zitten in Washington en Tel Aviv. Iran reageert alleen maar. En de wereld mag weer bloeden voor hun imperialistische spelletje.
Eens.

Buiten dat is het nogal compleet achterlijk van Trump hoe hij zelf zijn kop op het hakblok legt. Iran hoeft alleen maar 48 uur te wachten en niks te doen. En dan is het aan Trump om zelf te escaleren. Niet slim dit, maarja, wat verwachten we ook van die domme aap.

Benieuwd waar dit gaat eindigen. :X
vosss is de naam,
  zondag 22 maart 2026 @ 18:06:43 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220407356
quote:

Ik begrijp dat de Iraanse bevolking dol is op het platgooien van de energiecentrales en ontziltingsinstallaties
The End Times are wild
  zondag 22 maart 2026 @ 18:06:44 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220407357
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is het regime al weg?
Wie heeft gezegd dat dit binnen drie weken zou gaan gebeuren?
quote:

[..]
Is de straat van Hormuz al open?
Is het zo dat omdat deze gesloten wil hebben dat de volledige oorlog gefaald is?
quote:

[..]
Heb je al eens getankt deze week?
Dat de prijzen stijgen is iets dat bij een oorlog hoort. Dit zien we ook bij de oorlog in Oekraïne. Is onze steun voor Oekraïne daarom gefaald?
pi_220407378
Als je het niet meer weet kan je altijd behendige tegenvraagjes gaan stellen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220407385
twitter
pi_220407404
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat?
Hebben ze het operation Epic Failure genoemd?

Dat is ook vragen om ellende, zeg.
pi_220407406
twitter

Als Rutte dit zegt dan zal hij Europa al wel zover hebben gekregen om ook mee te doen. Wordt een interessante week.
pi_220407417
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220407426
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als Rutte dit zegt dan zal hij Europa al wel zover hebben gekregen om ook mee te doen. Wordt een interessante week.
Hij had aan het begin van de oorlog al tegen Trump gezegd, dat alle Europese leiders als een blok achter hem stonden en zijn acties steunden. Dus meer dan slijmen bij Trump komt er niet meer uit.
pi_220407427
Ik denk dat Europa ook wel eensgezind is over Iran, hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 22 maart 2026 @ 18:19:14 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220407446
quote:
Dit is geen diplomatie, dit is pure afpersing.
Trump's hele leven samengevat in één zin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220407454
quote:
[ x ]

O ja, dat gaat zonder meer gebeuren.
Wat dat betreft zat de heer Van Rossem er weer eens helemaal naast eind vorige week, met z'n gedaas dat deze oorlog alleen het probleem van Amerika was. Dat was zo'n beetje vanaf het begin al niet het geval.

Zo zie je maar, je kunt nog zoveel van de geschiedenis weten, dat wil nog niet zeggen dat je er ook van leert.

Gelukkig is dat bij Trump heel anders. Die neemt lessen uit het verleden zeer serieus.
Daar heeft Van Rossem wel een punt: hij adviseerde de Nederlandse bevolking om zich niet druk te maken en gewoon nog een sjipsje te eten. En dat kunnen we inderdaad gewoon doen. De gehele operatie is in handen van een stable genius.

"Dokter Donald, ik moet u vragen: hoe gaat het met Iran?"
"Maakt u zich niet zoveel zorgen, ik maak er een grafzerk van."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:21:44 #81
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220407476
Ik kan me toch niet voorstellen dat die oranje aap zelf kan beslissen dat complete energiecentrales platgegooid worden? Er moeten toch generaals zitten die hier een stokje voor steken. Man man man.
pi_220407485
Ik zie dat Rutte vooral doorgaat met hetgeen hij als minister-president ook deed; wat zalvende woorden die de betrokkene(n) wil horen om zo het vaasje nog net wat langer bij elkaar te houden.
pi_220407501
quote:
[ x ]

Net nu dit gezegd wordt:

quote:
Iraanse president: 'Straat open voor wie ons niet aanvalt'
De Iraanse president Masoud Pezeshkian zegt dat de "dreigingen en terreur" tegen Iran het land alleen maar eensgezinder maken. De Straat van Hormuz "staat open voor iedereen, behalve voor degenen die ons grondgebied schenden", schrijft hij op X.
Beter even afwachten lijkt mij.
vosss is de naam,
pi_220407507
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:21 schreef Jahr00n het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat die oranje aap zelf kan beslissen dat complete energiecentrales platgegooid worden? Er moeten toch generaals zitten die hier een stokje voor steken. Man man man.
Dit vertrouwen in generaals als mogelijke opstandelingen tegen de opperbevelhebber van de VS is naïef.

Zoals Vis al opmerkte: het is een religieuze megaclash waar 3 grote religies bij betrokken zijn. Allemaal hetzelfde Godje, en allemaal volledig van het potje.
pi_220407521
quote:
14s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat de prijzen stijgen is iets dat bij een oorlog hoort. Dit zien we ook bij de oorlog in Oekraïne. Is onze steun voor Oekraïne daarom gefaald?
Onze steun aan Oekraïne heeft wel gefaald.
pi_220407532
quote:

[..]
Er is hier niemand die staat te juichen voor het Iraanse regime. Er zijn er genoeg, waaronder jij, die staan te juichen voor de combo Israel en VS terwijl ze dreigen een ongekende nucleaire ramp te veroorzaken.

Je bent echt niet wijs als je nog steeds achter deze twee landen staat.
pi_220407535
Trouwens waarom lees ik dat van Rutte niet op nu.nl en nos.nl?
vosss is de naam,
pi_220407548
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:17 schreef Ludachrist het volgende:
Ik denk dat Europa ook wel eensgezind is over Iran, hoor.
Hoe dan? Ik heb die Spaanse premier weinig bijval zien krijgen.
Het lijkt er ook op dat rechtse partijtjes wel te porren zijn voor een illegale oorlog.

Laten we in elk geval stoppen met wapen export richting Israel zou ik zeggen. Hopelijk is Israel dan eerder zonder raketten voor de Iron Dome. Altijd bijzonder die dubbele standaard te zien. Waar mensen het erg vinden dat agressor Israel ook geraakt wordt.
pi_220407560
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:26 schreef vosss het volgende:
Trouwens waarom lees ik dat van Rutte niet op nu.nl en nos.nl?
Die hebben 3 onafhankelijke objectieve bronnen nodig. Dat hoort zo.

Enkele medewerkers aldaar doen derhalve al enige tijd verwoede pogingen om de hoopvolle ontdekking te doen dat de filmpjes van Rutte eigenlijk AI zijn.

De rest zit met een rood hoofd onder het bureau.
  zondag 22 maart 2026 @ 18:47:51 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220407698
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:56 schreef Monolith het volgende:
Niet onmogelijk natuurlijk, maar voor sommigen lastig en sowieso een extra barrière: https://www.npr.org/2025/(...)ote-rights-explained
Dit is waar ik heen wil want @Wantie beweert dat het niet mogelijk is:

quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:12 schreef Wantie het volgende:
Bijvoorbeeld als de achternaam van mijn partner heb aangenomen, dan kan ik de VS geen voter ID krijgen.
En dat is volstrekte onzin natuurlijk. En zoals @TheFreshPrince al liet zien moet je je in 17 staten al identificeren, alsof je daar nu niet kunt stemmen met een aangenomen achternaam.
pi_220407735
Eigenlijk viel de outfall na chernobyl behoorlijk mee, achteraf. En dat was een echte meltdown.
Nu ze de kerncentrales gaan raken zullen we zien wat de schade zal zijn.
Vakman pur sang
  zondag 22 maart 2026 @ 18:55:16 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220407743
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:45 schreef Wantie het volgende:

Nee, want het eindresultaat is dat veel minder mensen kunnen stemmen.
Dat is in Nederland niet zo.
Je, filtert de figuren eruit die per definitie geen stemrecht hebben. Is hier ook zo, alsof elke illegale of mensen wie ze het stemrecht hebben ontnomen hier kunnen stemmen.

Ook hier in Nederland zijn er voorwaarden verbonden aan de stempas, je moet 18 jaar of ouder zijn, je moet ingeschreven staan in een gemeente en je moet de Nederlandse nationaliteit bezitten en dan krijg je dat ding op naam thuisgestuurd. Met die pas ga je naar het stembureau waar je je moet legitimeren en dus aantonen dat jij echt degene bent wiens naam op de stempas staat. Een prima systeem dus.

quote:
Ik ga niet POL voor je doorspitten.
De geplaatste stelling hier was dat als voter ID wordt ingevoerd, de Democraten geen meerderheid meer kunnen krijgen.
Dat is gewoon een aanname.

quote:
Als dat het resultaat is van voter ID, dan betekent dat dat er een grote groep kiezers door voter ID niet meer kunnen stemmen.
Of ze hadden al nooit mogen stemmen.

quote:
En dat is onwenselijk in een democratie.

En dat is fundamenteel anders dan in Nederland.

De tenaamstelling is 1 van die drempels, er zijn meer.
Maar dat ligt buiten de scope van dit topic.
Een drempel =/= niet mogelijk.

quote:
Voter ID requirements

Provisional ballots for name or address mismatch

Even with the right ID, you may have to cast a provisional ballot. This can happen if the name or address on your ID does not match the name or address on your voter registration. For instance:

-You get married, change your last name, and update your voter registration. But your driver's license, which you present as ID, still has your unmarried name on it.

-You move and for your voter ID, you present a current utility bill. But you forgot to update the address on your voter registration and the two addresses do not match.

Some states require you to notify your local registration office of any name change.

Avoid problems. Learn how to update your voter registration when you move or change your name.
Geen rocket science en gewoon makkelijk te regelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 22-03-2026 19:08:28 ]
pi_220407745
Het Iraanse regime is walgelijk, das wel duidelijk. Maar het blijft wonderlijk hoe wij telkens voor het karretje van Israël gespand worden. Netanyahu wappert met z’n wimpers en hij weet in 1 klap het hele westen mee te zuilen in deze oorlog. Het is toch een vreselijk regime net zomin daarzo.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_220407768
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk viel de outfall na chernobyl behoorlijk mee, achteraf. En dat was een echte meltdown.
Nu ze de kerncentrales gaan raken zullen we zien wat de schade zal zijn.
Ja, dat viel mee omdat er grote groepen mensen alles aan gedaan hebben blijvende gevolgen te minimaliseren en er miljarden tegenaan gegooid is. Chernobyl vind ik niet iets wat te downplayen is.
pi_220407803
twitter
pi_220407829
twitter
  zondag 22 maart 2026 @ 19:16:36 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220407874
Fouten toegeven is voor sommige mensen echt heel erg moeilijk, blijkbaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220407882
Ondanks alle terechte kritiek op Trump moeten toch ook niet negeren dat aan de andere kant moordzuchtige maniakken zitten die letterlijk bereid zijn over lijken te lopen. Dat heeft wel gevolgen voor welke exit strategie dan ook.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 maart 2026 @ 19:20:37 #100
284411 crew  heywoodu
pi_220407896
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:08 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Precies. Je gaat door tot er "Mission accomplished" in beeld staat en je door kunt klikken naar het volgende level in Red Alert 2, wat Trump aan het spelen lijkt te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')