Lol.quote:
Dit is waarom er al lang al korte metten gemaakt had moeten zijn met die dwaas in het kremlin.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:38 schreef cosmosis het volgende:
Och gewoon human aid, echt waar...
[ x ]
Een Ku Klux Klan Grand Dragon 😱quote:
Precies hierom zijn Israël en Amerika de massamoordenaars aan het vernietigen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:41 schreef Vis1980 het volgende:
Het zal er de aankomende jaren niet gezelliger op maken. Ik heb het idee dat we hard achteruit rollen als mensheid, maar ook als 'vredelievend' Westen. 'We' zijn heel tactloos overal conflicten aan het aangaan, heel veel landen gaan nu erg veel geld pompen in oorlog en de bevolking mag weer ouderwets de tyfus krijgen.
Is dit nu echt wat al die rechtse mensen willen? Fuck het voor elkaar prettiger maken, lang leve moord en dood.
dat was sarcastischquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lol.
Ik was even verbaasd.
Hoe kon mijn opmerking nou onduidelijk zijn en deze wel duidelijk?
Geen probleem verder. Maar je gebruikt soms veel posts om 1 punt te maken. En dan denk ik:
what?
Ah kijk, blijkbaar ben je te laf om echt te reageren op mijn comment. Wie houd je in hemelsnaam voor de gek?quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Precies hierom zijn Israël en Amerika de massamoordenaars aan het vernietigen.
Het was niet sarcastisch bedoeld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was sarcastisch
wat probeer je te zeggen?
maar je zegt niksquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was niet sarcastisch bedoeld.
En er zit geen dubbele bodem in. Ik heb alleen maar 'gezegd' wat ik te zeggen had, zonder iets anders proberen te zeggen.
Eh ja, dat krijg je als je iets zegt over kromme denkwijzen. ‘Regime change uit de lucht kan niet’. Als dan jouw ideeën over regime change worden gebruikt voor wat Trump/Netanyahu bedoelt is het eenvoudig om gelijk te hebben. Als je alle overwegingen zou hebben meegenomen wordt het een stuk lastiger om gelijk te hebben. Dan is het niet genoeg dat er nog geen nieuwe koning zit in Teheran.quote:
ik was sarcastischquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dus waarom zou het dan sarcastisch zijn?
het kan welquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh ja, dat krijg je als je iets zegt over kromme denkwijzen. ‘Regime change uit de lucht kan niet’. Als dan jouw ideeën over regime change worden gebruikt voor wat Trump/Netanyahu bedoelt is het eenvoudig om gelijk te hebben. Als je alle overwegingen zou hebben meegenomen wordt het een stuk lastiger om gelijk te hebben. Dan is het niet genoeg dat er nog geen nieuwe koning zit in Teheran.
whut?quote:
Nee, totaal niet.quote:
En ook dat slaat nergens op.quote:En overigens hebben die de VS nodig om in het zadel te blijven
Van wel een regime naar geen enkel regime meer is ook 'change'.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
Zie ik hier nu tussen neus en lippen door dat het wegvagen van heel Iran ook regime change is?
1200 doden in Israël. (waaronder 364 knappe feestende jongeren)quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah kijk, blijkbaar ben je te laf om echt te reageren op mijn comment. Wie houd je in hemelsnaam voor de gek?
Het schijnt dat veel van die bejaarde poepjurken dood zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
1200 doden in Israël. (waaronder 364 knappe feestende jongeren)
30.000 Iraanse jongeren die een klein beetje vrijheid willen.
150.000 doden in Jemen.
Ontelbare doden in Libanon.
Allemaal door de bejaarde en behaarde poepjurken in Teheran.
Ik heb nooit gezegd dat het niet kan. Maar ik heb ook nooit aangenomen dat ik weet wat ze willen met deze oorlog. Ik heb zelfs nooit helemaal gedacht dat ze het zelf weten. Ik maak me over dat laatste wel zorgen. Een beetje minder interessant zou wel fijn zijn. Overigens vind ik ondertussen wel dat de Iraniërs worden geregeerd door een gevaarlijke en maniakale bende.quote:
al die mensen waren nu waarschijnlijk nog in leven als Trump en Netanyahu niet waren gaan schietenquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
150.000 doden in Jemen.
Hij zal wel rondjes over het dek rennen terwijl het schip vaart.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dat rondje wat ze varen een Crazy Ivan?
Als ze allemaal op een ander stoeltje gaan zitten ook.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van wel een regime naar geen enkel regime meer is ook 'change'.
Dan moet je ARAMCO in de gaten houden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben best nieuwsgierig naar de rol van Saudi Arabië
Ja. Dat zag je goed. En ik zeg dat omdat vooral voor Israël ‘de klus niet afmaken’ wel eens onacceptabel zou kunnen zijn. South Pars beschieten was een actie van Russisch kaliber. En laten we vooral niet vergeten dat de waterhuishouding van Iran ongekend precair is. Een paar duwtjes en mensen moeten daar vechten voor hun drinkwater.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
Zie ik hier nu tussen neus en lippen door dat het wegvagen van heel Iran ook regime change is?
Die Russen ook en wel meer landen, maar daar zitten ze dan weer niet. Mogen we op zijn minst verwachten dat men een tactiek heeft in plaats van onzorgvuldig te keer gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
150.000 doden in Jemen.
Vreselijk kerel. Weet je wat zou helpen? Een plan, je weet wel een verzameling stappen op basis van feiten en ervaringen wat zou leiden tot een gewenst resultaat.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
150.000 doden in Jemen.
Wij geen olie, jullie geen drinkwater, succesquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja. Dat zag je goed. En ik zeg dat omdat vooral voor Israël ‘de klus niet afmaken’ wel eens onacceptabel zou kunnen zijn. South Pars beschieten was een actie van Russisch kaliber. En laten we vooral niet vergeten dat de waterhuishouding van Iran ongekend precair is. Een paar duwtjes en mensen moeten daar vechten voor hun drinkwater.
De mensen in Iran smeken om te verdorstenquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wij geen olie, jullie geen drinkwater, succes
Ik zie niet goed hoe Trump zich hieruit kan terugtrekken. Hij zal het vast wel weer overwegen, hij is tenslotte een Amerikaan, maar deze keer is de chaos wel echt ongekend.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:09 schreef cosmosis het volgende:
Israel heeft totaal geen baat bij de-escalatie, zij willen de VS zo lang mogelijk betrokken houden in de regio....Elke keer dat Trump een TACOtje probeert te doen en de overwinning claimed, zal Israel weer een stukje escaleren.
Dat is natuurlijk ook niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Het beste wat nú vanuit Iraans standpunt kan gebeuren is een keiharde beurscrash, iets wat zeker niet ondenkbaar is. Een beurscrash is waarschijnlijk het enige middel wat trump dwingt om een TACO te doen.
Daarom zijn meer aanvallen op kritische olie/gas-infrastructuur ook heel waarschijnlijk. Iran begrijpt deze oorlog veel beter dan de VS.
Een comment op YouTube is mij bijgebleven.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Het beste wat nú vanuit Iraans standpunt kan gebeuren is een keiharde beurscrash, iets wat zeker niet ondenkbaar is. Een beurscrash is waarschijnlijk het enige middel wat trump dwingt om een TACO te doen.
Daarom zijn meer aanvallen op kritische olie/gas-infrastructuur ook heel waarschijnlijk. Iran begrijpt deze oorlog veel beter dan de VS.
De beurzen reageren heel vreemd. Eigenlijk is olie helemaal niet zo duur geworden, er zijn tijden geweest dat de prijzen even hoog of hoger lagen zonder paniektoestand. In de aanloop naar deze oorlog liepen goud en zilver op, maar nu komen ze terug op de prijs, terwijl crypto er na een daling juist op stijgt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Scheelt ook wel dat ze geld krijgen van de hele wereldquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:24 schreef cosmosis het volgende:
Het verbaast me nog steeds dat de hele wereld continue klaagt over munitievoorraden, maar een Israel al langere tijd op verschillende fronten zowel verdedigt alswel eenieder de moeder bombardeert....
[ x ]
Die raketten zijn niet uitwisselbaar. Het is vrij moeilijk om een andere raket te raken, die dingen zijn klein, erg wendbaar en heel snel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:24 schreef cosmosis het volgende:
Het verbaast me nog steeds dat de hele wereld continue klaagt over munitievoorraden, maar een Israel al langere tijd op verschillende fronten zowel verdedigt alswel eenieder de moeder bombardeert....
[ x ]
quote:Pentagon seeks more than $200 billion in budget request for Iran war
Nog niet zou ik zeggen. Zodra de energieproductie echt meerjarig beschadigt gaat worden kan het sentiment razendsnel omslaan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De beurzen reageren heel vreemd. Eigenlijk is olie helemaal niet zo duur geworden, er zijn tijden geweest dat de prijzen even hoog of hoger lagen zonder paniektoestand. In de aanloop naar deze oorlog liepen goud en zilver op, maar nu komen ze terug op de prijs, terwijl crypto er na een daling juist op stijgt.
Op de een of andere manier nemen de beurzen het allemaal niet zo serieus
Dure hobby, gezien het jaarlijkse defensie oorlogs budget iets van 800 of 900 miljard dollar per jaar is.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.washingtonpos(...)ost-budget-pentagon/
[..]
Dat risico zou ingecalculeerd moeten zijn eigenlijkquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nog niet zou ik zeggen. Zodra de energieproductie echt meerjarig beschadigt gaat worden kan het sentiment razendsnel omslaan.
Ik denk dat de hele wereld vooral nog enigszins in shock is over wat hier allemaal gebeurd en vooral het verbijsterende amateurisme vanuit de VS kant.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat risico zou ingecalculeerd moeten zijn eigenlijk
Als er geen bergen olie binnenkomen in Rotterdam, rijden er na een paar maanden niet veel auto's meer in de EU.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele wereld vooral nog enigszins in shock is over wat hier allemaal gebeurd en vooral het verbijsterende amateurisme vanuit de VS kant.
Zodra de energie-intensieve industrieën echt geraakt worden kan het sentiment razendsnel veranderen
Precies, was het niet $150 ergens in 2007-08? in 2026 dollar zou dat ruimschoots boven de $200 liggen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De beurzen reageren heel vreemd. Eigenlijk is olie helemaal niet zo duur geworden, er zijn tijden geweest dat de prijzen even hoog of hoger lagen zonder paniektoestand. In de aanloop naar deze oorlog liepen goud en zilver op, maar nu komen ze terug op de prijs, terwijl crypto er na een daling juist op stijgt.
*brrrrrrt 😱quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:44 schreef cosmosis het volgende:
Lekker genieten van het uitzicht...
[ x ]
Kennen we deze user nog? Loopt de hele tijd te verkondigen hoe vreselijk dit regime is voor haar bevolking. Die arme bevolking die wordt uitgemoord. Maar wel vol trots oreren over het wegnemen van hun drinkwater, wat vele slachtoffers onder die bevolking zal eisen. De ware aard van mensen komt zo vaak boven in dit soort topics.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wij geen olie, jullie geen drinkwater, succes
Deze wereldquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:44 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
America Firsting op z'n bestquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.washingtonpos(...)ost-budget-pentagon/
[..]
Dit is Bagdad geloof ik. Daar vliegt af en toe een drone voorbij.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:44 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Nou ja...De Amerikaanse economie was gewoon heel erg sterk teruggekomen na de wereldwijde Corona crisis en het was moeilijk om die sterke groei teniet te doen....Totdat Trump kwam, ging hij het toch proberen lol....quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vrijwel onveranderd ten opzichte van 3 weken geleden, behalve dat de Iraniers bepaalde locaties mijden, wat ik begrepen heb.quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, het is nu goed vertoeven in Teheran, want alles wat mogelijk te maken heeft met het gehate regime wordt continu in puin gegooid? Dus als vredelievende burger heb je niks te duchten en ziet de toekomst er rooskleurig uit?
https://nypost.com/2026/0(...)re-strait-of-hormuz/quote:The US has deployed A-10 Warthogs attack jets, Ah-64 Apache helicopters, and 5,000-pound ground penetrator bombs to take out Iranian drones, boats, and mines to help secure the Strait of Hormuz, America’s top general said Thursday.
Gen. Dan Caine, chairman of the Joint Chiefs of Staff, vowed at a Pentagon news conference that the US would “hunt and kill” all of Tehran’s weapons facilities and assets being used against the strait, a critical trade route through which 20% of the world’s oil supply is transported.
“We continue to hunt and kill afloat assets, including more than 120 vessels and 44 minelayers,” Caine told reporters alongside War Secretary Pete Hegseth.
Idd zag het ook voorbij komen....Meer boots onderweg...quote:
quote:The Boxer Amphibious Ready Group (ARG), comprised of the USS Boxer (LHD-4), USS Comstock (LSD-45), and the USS Portland (LPD-27) with the embarked 11th Marine Expeditionary Group (MEU), is on its way to the Middle East after departing the U.S. west coast for deployment.
Gaat niet meer gebeuren en wordt ook niet meer geroepen.quote:
Daar zijn echt totaal geen aanwijzingen voor. Regime zit nog stevig in het zadel en er zijn geen opstanden. Dus faal.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat ‘regime change’ nu ook kan betekenen ‘geen regime’. Er is in Iran genoeg voedingsbodem voor een burgeroorlog als je het centrum tot pulp stampt. Een klein duwtje en er is niet eens genoeg water voor een levensvatbaar land.
Die reactie van het veroordelen van tegenaanvallen van Iran wordt uniform uitgerold binnen de EU. Bijna Ieder land geeft min of meer dezelfde reactie, ook Jetten dus namens ons. In het begin, toen de Europese landen verrast werden zat er nog wat diversiteit in de reacties. Alleen Spanje doet niet mee.quote:
Het probleem is dat wanneer je straks een wapenstilstand oid wil, er niemand meer is om daarover te onderhandelen. En ook niemand zich nog wil opwerpen voor die onderhandelingen, met de angst om halverwege het proces alsnog afgemaakt te worden. Hoe stop je het dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar zijn echt totaal geen aanwijzingen voor. Regime zit nog stevig in het zadel en er zijn geen opstanden. Dus faal.
Information is key.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me dan echt af: hoe dan? In een vreemd land nog wel..
Ah, dus nog wat oorlogsmisdaden erbij?quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja. Dat zag je goed. En ik zeg dat omdat vooral voor Israël ‘de klus niet afmaken’ wel eens onacceptabel zou kunnen zijn. South Pars beschieten was een actie van Russisch kaliber. En laten we vooral niet vergeten dat de waterhuishouding van Iran ongekend precair is. Een paar duwtjes en mensen moeten daar vechten voor hun drinkwater.
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die reactie van het veroordelen van tegenaanvallen van Iran wordt uniform uitgerold binnen de EU. Bijna Ieder land geeft min of meer dezelfde reactie, ook Jetten dus namens ons. In het begin, toen de Europese landen verrast werden zat er nog wat diversiteit in de reacties. Alleen Spanje doet niet mee.
Stelletje buikspreekpoppen met hun gaslighting. En vooral een land als Denemarken. Nog geen 6 maanden geleden zelf bedreigd, en nu braaf klappen voor de baas..
hij gaat ons de afgrond in jettenquote:Op donderdag 19 maart 2026 23:27 schreef UitStraling het volgende:
Rob Jetten geeft meer om plantjes dan om mensen, "Verlaging brandstofprijzen slecht voor klimaatbeleid"
Doe zijn er over Natanyahu ook. Zul je zien dat ze beide dood zijn en die oranje mefkettle één deze dagen ook. Zal wel stil worden in de media.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Er gaan geruchten dat Mojtaba Khamenei dood is.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 01:07 schreef kladderadatsch het volgende:
Ondertussen is Iran momenteel het enige land dat nog steeds miljoenen vaten olie exporteert, voornamelijk naar China: https://edition.cnn.com/2(...)rmuz-strait-intl-cmd
Kha me nei herinneren dat er ooit iemand zo kort aan de macht wasquote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Omdat het een sadistisch kutregime is dat van iran.quote:
Was ook zo'n not so secret anymore militairy base ergens toch?quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 00:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
dat wordt een hele snelle energietransitie met als in Cubaquote:Op donderdag 19 maart 2026 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat risico zou ingecalculeerd moeten zijn eigenlijk
logisch ook, Iran bewapend alle tegenstanders die Israel heeft.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is dat wanneer je straks een wapenstilstand oid wil, er niemand meer is om daarover te onderhandelen. En ook niemand zich nog wil opwerpen voor die onderhandelingen, met de angst om halverwege het proces alsnog afgemaakt te worden. Hoe stop je het dan?
Ik heb het idee dat Israel het helemaal niet wil stoppen. Normaal is oorlog ook een voortzetting van de politiek en zijn er dus politieke eisen en dient de oorlog om deze eisen kracht bij te zetten. Maar dit is iets nieuws. Het vijandelijke regime wordt gewoon opgeruimd en de staat wordt ontmanteld. Er komt geen politiek bij kijken.
Louis XIX of France (20 minutes): Became king after his father Charles X abdicated in 1830, but signed his own abdication 20 minutes later.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 02:01 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Kha me nei herinneren dat er ooit iemand zo kort aan de macht was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |