Het is geen misplaatst gevoel in deze tijd. Het is misplaatst in een fantasie wereld waar ‘might is right’ niet geldt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je probeert duidelijk te maken. Trump heeft meer invloed op de wereld dan xpompompom? En Amerika heeft een misplaatst gevoel van superioriteit omdat ze dachten Groenland wel even in te lijven
Op zich wel beide waar, maar dat lijken me geen nieuwe inzichten
Heel vaag verhaal.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:12 schreef HiZ het volgende:
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je heel smug beter te voelen omdat Trump seniel is alleen maar maakt dat je nog makkelijker ter zijde wordt geschoven. Wat je nodig hebt is een eerlijke analyse van de echte situatie. En dan echt beleid, met echte resultaten in de echte wereld.
Dat is van alle tijden natuurlijkquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is geen misplaatst gevoel in deze tijd. Het is misplaatst in een fantasie wereld waar ‘might is right’ niet geldt.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je heel smug beter te voelen omdat Trump seniel is alleen maar maakt dat je nog makkelijker ter zijde wordt geschoven. Wat je nodig hebt is een eerlijke analyse van de echte situatie. En dan echt beleid, met echte resultaten in de echte wereld.
Het alternatief is wat we nu hebben. En dat is dat we niks te zeggen hebben over onze eigen toekomst.
we hebben niks te zeggen over de toekomst van Iran, willen we ook niet echt, boeit ons ook niet echtquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is geen misplaatst gevoel in deze tijd. Het is misplaatst in een fantasie wereld waar ‘might is right’ niet geldt.
Het alternatief is wat we nu hebben. En dat is dat we niks te zeggen hebben over onze eigen toekomst.
Iedereen mag een mening hebben over alles. Wat ik uitspreek is de verbazing over dat rotsvaste vertrouwen in het eigen gelijk. Recht tegen de harde realiteit in.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:16 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat is van alle tijden natuurlijk
Vroeger had je ook al de gunboat diplomacy
Maar je mag nog steeds je mening erover hebben lijkt me
Daar zal in de nabije toekomst eerst wederom 200 miljard dollar voor moeten worden vrijgemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:21 schreef sp3c het volgende:
realiteit is dat Trump Groenland toch maar niet heeft ingenomen
Het zou fijn zijn als het Iraanse regime ook zo tolerant zou zijn. Maar dat zijn ze niet echt hè?quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
we hebben niks te zeggen over de toekomst van Iran, willen we ook niet echt, boeit ons ook niet echt
onze eigen toekomst hebben we gewoon in eigen hand
Ik sprak een persoon hier aan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heel vaag verhaal.
Onze politici doen redelijk hun best om trump serieus te nemen.
En weer anderen hebben rotsvast vertrouwen in dat als VS/Israel het centrum van het regime maar hard en vaak genoeg tot pulp slaat die opstand heus wel een keer komt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iedereen mag een mening hebben over alles. Wat ik uitspreek is de verbazing over dat rotsvaste vertrouwen in het eigen gelijk. Recht tegen de harde realiteit in.
ja Denemarken is daar niet klaar voor en gaat dat nooit winnenquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Daar zal in de nabije toekomst eerst wederom 200 miljard dollar voor moeten worden vrijgemaakt.
Want Denemarken is/was er klaar voor, zo mochten we deze week vernemen.
Hij is niet zo slim. Er is niemand die hem feitelijk of juridisch kan tegenhouden. Al dat geklets was helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:21 schreef sp3c het volgende:
realiteit is dat Trump Groenland toch maar niet heeft ingenomen
heeft niets met tolerantie te maken, ik geef gewoon niet zoveel om figuren die de straat op gaan als een of andere lul hier vliegtuigen flatgebouwen in vliegtquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:23 schreef HiZ het volgende:
Het zou fijn zijn als het Iraanse regime ook zo tolerant zou zijn. Maar dat zijn ze niet echt hè?
Is al rond.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:26 schreef Aether het volgende:
Pentagon vraagt 200 miljard dollar voor oorlog met Iran, een bedrag dat veel hoger ligt dan wat de VS al heeft uitgegeven - aldus een rapport
https://www.israelnieuws.(...)oger-ligt-dan-wat-de
Het Pentagon heeft het Witte Huis gevraagd om een verzoek aan het Congres goed te keuren voor meer dan 200 miljard dollar om de oorlog tegen het Iraanse regime te financieren , meldde The Washington Post donderdag, op basis van een hoge functionaris van de regering-Trump, meldt The Jerusalem Post.
je hele argument is dat mensen niet zo snug moeten doen over seniele Trump en je start deze met hij is niet zo slim????quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij is niet zo slim. Er is niemand die hem feitelijk of juridisch kan tegenhouden. Al dat geklets was helemaal niet nodig.
Zucht..quote:
'Opbouw' en 'Amerikaanse' in 1 zin is als vloeken in de kerk.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:30 schreef sp3c het volgende:
netanyahy is geen wereldmacht, die maakt gewoon vieshendig gebruik van de opening die hij kreeg door de Amerikaanse opbouw
Of wacht tot ze hun eigen riolering vol schijten of hun eigen bedden in fik steken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Sterker nog, ieder geïndustrialiseerd land weet nu hoe ze zich kunnen verdedigen tegen een Amerikaans vliegdekschip met aanhang: gooi er duizend grote en goedkope drones op.
Daar gaan we weer. Wat overtuigt jou er zo van dat die opmerking iets zegt over wat de Amerikanen en/of Israël willen. Geen Iran is ook regime change. En dat kun je wel vanuit de lucht bewerkstelligen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
En weer anderen hebben rotsvast vertrouwen in dat als VS/Israel het centrum van het regime maar hard en vaak genoeg tot pulp slaat die opstand heus wel een keer komt.
geen idee waarom dat is als vloeken in de kerk, de Amerikanen waren duidelijk aan het opbouwen naar ietsquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
'Opbouw' en 'Amerikaanse' in 1 zin is als vloeken in de kerk.
Niet dat ik van een kerk ben, maar toch.
In Voorschoten kennelijk wel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
heeft niets met tolerantie te maken, ik geef gewoon niet zoveel om figuren die de straat op gaan als een of andere lul hier vliegtuigen flatgebouwen in vliegt
het zal wel, hebben wij niks mee te maken gelukkig
Houd dat maar zo dan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee waarom dat is als vloeken in de kerk, [...]
whut?quote:
what?quote:
Je mag het geen oorlog noemen van @HiZquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:26 schreef Aether het volgende:
Pentagon vraagt 200 miljard dollar voor oorlog met Iran, een bedrag dat veel hoger ligt dan wat de VS al heeft uitgegeven - aldus een rapport
https://www.israelnieuws.(...)oger-ligt-dan-wat-de
Het Pentagon heeft het Witte Huis gevraagd om een verzoek aan het Congres goed te keuren voor meer dan 200 miljard dollar om de oorlog tegen het Iraanse regime te financieren , meldde The Washington Post donderdag, op basis van een hoge functionaris van de regering-Trump, meldt The Jerusalem Post.
Ik vind dat Trump waarschijnlijk seniel is en eigenlijk in de gevangenis had moeten zitten. Maar dat is niet hetzelfde als jezelf superieur voelen omdat jouw misgegrepen evaluatie van een plan zoals jij wel wist niet is uitgekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hele argument is dat mensen niet zo snug moeten doen over seniele Trump en je start deze met hij is niet zo slim????
lekker belangrijk, Iran is ons probleem niet, doen we niks mee
duidelijkquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind dat Trump waarschijnlijk seniel is en eigenlijk in de gevangenis had moeten zitten. Maar dat is niet hetzelfde als jezelf superieur voelen omdat jouw misgegrepen evaluatie van een plan zoals jij wel wist niet is uitgekomen.
quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:30 schreef sp3c het volgende:
netanyahy is geen wereldmacht, die maakt gewoon vieshendig gebruik van de opening die hij kreeg door de Amerikaanse opbouw
Iets over een doodgeschoten Iraniër vandaag. Was onderweg dus niet verder gelezen.quote:
Dat ik er geen problemen mee heb dat jij geen idee hebt waarom die twee woorden in 1 zin zijn als vloeken in de kerk.quote:
Er zitten op een gemiddelde dinsdag waarschijnlijk meer Amerikaanse dan Deense militairen op dat eiland.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja Denemarken is daar niet klaar voor en gaat dat nooit winnen
toch zijn de consequenties dusdanig dat de Amerikanen er toch maar niet voor gaan en een deal vieren die ze al 80 jaar hebben
ja dan weet ik niet wat iets is hequote:Op donderdag 19 maart 2026 21:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
[..]
Iets over een doodgeschoten Iraniër vandaag. Was onderweg dus niet verder gelezen.
Wordt een groot gat in de grond ofzo? Breekt op in stukjes?quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Wat overtuigt jou er zo van dat die opmerking iets zegt over wat de Amerikanen en/of Israël willen. Geen Iran is ook regime change. En dat kun je wel vanuit de lucht bewerkstelligen.
Of heb je gemist dat de laatste Israëlische aanvallen precies die richting opgaan van het onleefbaar maken van Iran. Vandaag je kookgas en verwarming, morgen je drinkwater. Wat maakt dat je denkt dat Netanyahu en/of Trump alleen maar een nieuwe regering in Teheran in het vizier hebben.
Die opstand maakt de afrekening makkelijker en geeft een zweem van legitimiteit, maar dood is ook weg.
Door die kijkhoek dacht ik ook ff aan wat andersquote:
het is nog steeds niet duidelijk wat je ongeveer probeert te zeggenquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat ik er geen problemen mee heb dat jij geen idee hebt waarom die twee woorden in 1 zin zijn als vloeken in de kerk.
En mijn oprechte excuses als dat in eerste instantie niet duidelijk genoeg was.
Ik ben best nieuwsgierig naar de rol van Saudi Arabiëquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee waarom dat is als vloeken in de kerk, de Amerikanen waren duidelijk aan het opbouwen naar iets
Israel zag de troepenopbouw van de VS en dacht, oeh ... goooooooooooo!
wat het plan van de Amerikanen ook was is verpest en Iran wordt beetje bij beetje vernietigd dus Israel blij
ik ookquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben best nieuwsgierig naar de rol van Saudi Arabië
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |