Ze hebben geld zat, en kunnen ook met andere bondgenoten in zee gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Europa trekt zelfstandigheid al bijna niet. Die golfstaten hebben helemaal de middelen niet; moeten ze belasting voor gaan heffen. Drie minuten later begint het gedoe over representatie en staatsburgerschap.
Ze hebben geen geld voor hun eigen veiligheid. Dat is een ernstige misvatting.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hebben geld zat, en kunnen ook met andere bondgenoten in zee gaan.
De VS heeft er eigenhandig voor gezorgd dat de Golfstaten in de problemen komen.
De VS slaagt er niet in ze te beschermen.
Saudi-Arabië heeft in Trump's eerste termijn in 2017 een wapendeal twv 350 miljard (!!!) afgesloten.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze hebben geen geld voor hun eigen veiligheid. Dat is een ernstige misvatting.
Dan moeten ze een gedeelte van de 960 miljard die ze in fondsen hebben gepompt o.a beheerd door kushner liquideren en hebben ze geld zat voor hun eigen veiligheid.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd over jouw soort mensen. Het soort dat ze een geweldig gotcha orgasme beleven als iemand als Trump ‘maar wat gezegd’ heeft en ze daardoor hebben gewonnen. De realiteit is dat reden/voorwendsel ‘regime change’ wordt afgedankt en dat er met hardere middelen het regime tot pulp word gestampt. Dat regime change nu gewoon betekent dat Iran ook mag worden gebombardeerd dat er een failed state achterblijft. Dus wat heb je nou eigenlijk gewonnen? Als de rook is opgetrokken is linksom of rechtsom jouw wereldbeeld kapot. Maar God wat was het lekker om je even beter te voelen dan de man die je ballen vast heeft.quote:
aiquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:45 schreef BeriBeri het volgende:
Oh hij leeft nog
Bekijk deze YouTube-video
Dat geld hebben ze nodig om hun burgers af te kopen. Staatsburgers van de GCC zijn bovengemiddeld verwend door hún respectievelijke Emirs. Als die straks merken dat ze misschien wel belasting moeten betalen en hun kinderen niet op staatskassen in Amerika kunnen laten studeren is het gauw afgelopen met de rust.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten ze een gedeelte van de 960 miljard die ze in fondsen hebben gepompt o.a beheerd door kushner liquideren en hebben ze geld zat voor hun eigen veiligheid.
Ah, dus je doet wat je doet en zegt wat je zegt omdat Trump je bij je ballen heeft? Verhelderend.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik verbaas me altijd over jouw soort mensen. Het soort dat ze een geweldig gotcha orgasme beleven als iemand als Trump ‘maar wat gezegd’ heeft en ze daardoor hebben gewonnen. De realiteit is dat reden/voorwendsel ‘regime change’ wordt afgedankt en dat er met hardere middelen het regime tot pulp word gestampt. Dat regime change nu gewoon betekent dat Iran ook mag worden gebombardeerd dat er een failed state achterblijft. Dus wat heb je nou eigenlijk gewonnen? Als de rook is opgetrokken is linksom of rechtsom jouw wereldbeeld kapot. Maar God wat was het lekker om je even beter te voelen dan de man die je ballen vast heeft.
Is je iets opgevallen in de huidige oorlog? Al dat geld en nog kunnen de Iraniërs at will schieten. Of de straat van Hormuz afsluiten voor hun olie-export. Ra-ra hoe kan dat nou? Kennelijk is er veel meer nodig om Iran van je lijf af te houden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Saudi-Arabië heeft in Trump's eerste termijn in 2017 een wapendeal twv 350 miljard (!!!) afgesloten.
En vorig jaar nog een voor 142 miljard.
Hopelijk hebben ze de bonnetjes nog
Zoals de Amerikanen dan zo mooi zeggen you can't have your cake and eat it.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat geld hebben ze nodig om hun burgers af te kopen. Staatsburgers van de GCC zijn bovengemiddeld verwend door hún respectievelijke Emirs. Als die straks merken dat ze misschien wel belasting moeten betalen en hun kinderen niet op staatskassen in Amerika kunnen laten studeren is het gauw afgelopen met de rust.
De VS biedt ze geen veiligheid.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het ‘beter weten dan Trump’ in de echte wereld geen reet uitmaakt. Als puntje bij paaltje komt kan hij doen wat hij wil en voor de komende decennia gaat hetzelfde op voor zijn opvolgers. En dat kan hij doen omdat jou soort denkt dat je iets verandert door je verheven te voelen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus je doet wat je doet en zegt wat je zegt omdat Trump je bij je ballen heeft? Verhelderend.
Dat zeg ik. Je doet het in je broek voor Trump.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het ‘beter weten dan Trump’ in de echte wereld geen reet uitmaakt. Als puntje bij paaltje komt kan hij doen wat hij wil en voor de komende decennia gaat hetzelfde op voor zijn opvolgers. En dat kan hij doen omdat jou soort denkt dat je iets verandert door je verheven te voelen.
Je zag hetzelfde toen hij begon over Groenland; elk argument tegen overname door de VS stonk naar het mengsel van misplaatste gevoelens van superioriteit en vermolmd kolonialisme. Het was verhelderend hoe Groenlanders in die kwestie stonden. Het leek in niks op; 900 jaar overheersing maakt het legitiem.
Je hebt gemist dat ‘regime change’ nu ook kan betekenen ‘geen regime’. Er is in Iran genoeg voedingsbodem voor een burgeroorlog als je het centrum tot pulp stampt. Een klein duwtje en er is niet eens genoeg water voor een levensvatbaar land.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
Iran kan de boel gewoon weer opbouwen, wat ze nu ook aan het doen zijn. Bovendien hebben ze nog genoeg spul om dingen te raken. Nucleaire installaties zijn nog gewoon intact, niemand weet (behalve Iran) waar de 400 kilo verrijkt uranium liggen. Netanyahu lult gewoon uit z'n nek.
Als er geen regime change komt en die hele nucleaire infrastructuur vernietigd wordt dan gaat Iran gewoon rustig door met het maken van een kernwapen.
Denk wel dat zoiets het uiteindelijk gaat zijn. Trump en Bibi roepen de overwinning uit, er is geen reet veranderd, en na 2 jaar ofzo is er ineens weer precies dezelfde dreiging als hiervoor.
Ja, maar alles wat ze hebben gebouwd is gebouwd op de premisse van (bijna geen belasting). In Nederland is het land bijna te klein bij een marginale verhoging van de belastingen voor onze veiligheid. En dan zouden GCC Arabieren plus expats het lekker rustig ondergaan 😂quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals de Amerikanen dan zo mooi zeggen you can't have your cake and eat it.
Pijnlijke keuzes zullen door die overheden gemaakt moeten gaan worden.
Whatever buddy.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Je doet het in je broek voor Trump.
meest gehoorde argument tegen die overname was volgens mij ´daar gaan de Groenlanders zelf wel over´quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het ‘beter weten dan Trump’ in de echte wereld geen reet uitmaakt. Als puntje bij paaltje komt kan hij doen wat hij wil en voor de komende decennia gaat hetzelfde op voor zijn opvolgers. En dat kan hij doen omdat jou soort denkt dat je iets verandert door je verheven te voelen.
Je zag hetzelfde toen hij begon over Groenland; elk argument tegen overname door de VS stonk naar het mengsel van misplaatste gevoelens van superioriteit en vermolmd kolonialisme. Het was verhelderend hoe Groenlanders in die kwestie stonden. Het leek in niks op; 900 jaar overheersing maakt het legitiem.
Ik snap niet goed wat je probeert duidelijk te maken. Trump heeft meer invloed op de wereld dan xpompompom? En Amerika heeft een misplaatst gevoel van superioriteit omdat ze dachten Groenland wel even in te lijvenquote:Op donderdag 19 maart 2026 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik kan me nog heel goed herinneren dat de eerste ronde was ‘het is van ons, al 900 jaar’. Ik was daar toen heel verbaasd over, dat mensen dachten dat dat een argument kon zijn in een wereld waarin Denemarken eigenlijk niet voldeed aan zijn juridische verplichtingen om een eind te maken aan de koloniale verhoudingen. Je hebt gelijk dat de Groenlanders er ook bij werden betrokken. Maar voor hun was dat een hele nieuwe ervaring van serieus te worden genomen door de kolonisator. Die zitten nu wat ongemakkelijk met het feit dat Trump de Denen de deur kan wijzen. Maar dat ze dan nog steeds een buitenlandse overheersing hebben. En dat was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op donderdag 19 maart 2026 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
meest gehoorde argument tegen die overname was volgens mij ´daar gaan de Groenlanders zelf wel over´
Sterker nog, ieder geïndustrialiseerd land weet nu hoe ze zich kunnen verdedigen tegen een Amerikaans vliegdekschip met aanhang: gooi er duizend grote en goedkope drones op.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:00 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat je probeert duidelijk te maken. Trump heeft meer invloed op de wereld dan xpompompom? En Amerika heeft een misplaatst gevoel van superioriteit omdat ze dachten Groenland wel even in te lijven
Op zich wel beide waar, maar dat lijken me geen nieuwe inzichten
I don´t think soquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:05 schreef HiZ het volgende:
Ik kan me nog heel goed herinneren dat de eerste ronde was ‘het is van ons, al 900 jaar’.
of de mossad of iraanse regime zou ik dan denkenquote:Op donderdag 19 maart 2026 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Iraanse man (36) neergeschoten in Schoonhoven, minister reageert: ‘NCTV en politie zijn alert’
https://www.ad.nl/binnenl(...)zijn-alert~adbf6440/
18000000000000 @:haags
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |