hoeveel aparte topics denk je nodig te hebben dan?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ik snap totaal niet waarom deze man ter sprake moet komenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ehh. Goede.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Omdat je dit soort mensen uit je leven moet bannen als je ooit op het goede spoor wil komen. Maar goed, dat wil je toch niet horenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ehh. Goede.
Ik heb een buurman, die ken ik nogal goed en ik wil ook graag over hem praten. Denk niet dat ie dat leuk zal vinden, maar ik vind echt dat jullie dat moeten weten.
Daarom ga ik morgen een topic openen over liefdes verdriet.
Heeft niets met het onderwerp te maken, maar dan krijg ik toch de mogelijkheid om mijn zin door te drijven 🤣
K_W, je bent verre van stabiel en normaal.. Dat je dit zelf niet inziet dat je dat niet kan maken a. Op dit forum en b. Tegenover die Antilliaanse gangster..
Maar dat je zieltjes probeert te winnen over de rug van de NA vind ik echt heel sneu.. Dit topic is niet voor jou om steun en ervaringen van (ex) verslaafden te vinden, dit topic is om jouw zin door te drammen..
Ik vind het allemaal prima, maar zal vanaf nu niet meer op je reageren, je topics links laat liggen en dat hoef je bij mij ook niet meer te doen.
Ik ga potverdomme mijn ervaringen niet delen in een verkapt "dagboek" topic..
Anyways, fijne avond.
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:18 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Omdat je dit soort mensen uit je leven moet bannen als je ooit op het goede spoor wil komen. Maar goed, dat wil je toch niet horen
Het is niet gemeen, het is gewoon iets wat jij niet wil horen. Het doel is niét om je te kwetsen, het doel is niét om gemeen te zijn, en of jij dat wel of niet verdient heeft er 0,0 mee van doen.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.
![]()
![]()
Echt waar, je bent nu heel gemeen aan het doen tegen mij en ik verdien het niet.
ik denk dat je nu enorm aan het overdrijven bentquote:Op zondag 22 maart 2026 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.
![]()
![]()
Echt waar, je bent nu heel gemeen aan het doen tegen mij en ik verdien het niet.
Dat zeg ik niet. Ik zeg JIJ geen contact met hem moet hebbenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is niet gemeen, het is gewoon iets wat jij niet wil horen. Het doel is niét om je te kwetsen, het doel is niét om gemeen te zijn, en of jij dat wel of niet verdient heeft er 0,0 mee van doen.
Maar het is wel weer maximaal de slachtofferrol opzoeken wat je nu weer doet.
Nee hoor, dat maak jij er vanquote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.
Belangrijk voor jou is dat je aan jezelf denkt. Het is heel heftig om iemand in huis te nemen die zo lang vastgezeten heeft en ook nog een stoornis heeft.
Je hebt echt al genoeg te doen voor jezelf.
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁quote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg JIJ geen contact met hem moet hebben
Ik ga hem niet in huis nemen hoor, dat heb ik nooit gezegd. Hij belt mij alleen en als hij weer in Utrecht woont ga ik met hem afspreken en helpen met reintegratie. Maar niet in mijn huis.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.
Belangrijk voor jou is dat je aan jezelf denkt. Het is heel heftig om iemand in huis te nemen die zo lang vastgezeten heeft en ook nog een stoornis heeft.
Je hebt echt al genoeg te doen voor jezelf.
Jazeker, Altrecht en Lister.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Ole het volgende:
Heb je trouwens naast NA en een sponsor nog professionele behandeling?
Alsof de ene alcoholist, die NIET van de drank af kan blijven een andere alcoholist wil gaan begeleiden om van de drank af te blijven.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Jij vraagt onze mening en het is aan jou wat je ermee doet. Wij dwingen je nergens toe.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Zoals Ole ook aangeeft. Probeer eerst je eigen leven op de rit te krijgenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Ah ok dat heb ik verkeerd begrepen dan.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ga hem niet in huis nemen hoor, dat heb ik nooit gezegd. Hij belt mij alleen en als hij weer in Utrecht woont ga ik met hem afspreken en helpen met reintegratie. Maar niet in mijn huis.
Ik ben dus juist van dranks en drugs af al bijna een jaar, dus ik kan juist wel een ander begeleiden daarin toch? Bovendien is de vergelijking hier over psychoses, hij heeft psychoses gehad net zoals ik psychoses heb gehad, of CotS. Is dat de reden dat jullie niet willen dat ik met CotS praat? Omdat je denkt dat mijn Psychosegevoeligheid haar psychoses kan beïnvloeden?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alsof de ene alcoholist, die NIET van de drank af kan blijven een andere alcoholist wil gaan begeleiden om van de drank af te blijven.
Maar, gewoon lekker doen K_W, he, want blijkbaar heb je nog niet genoeg ellende gehad.
pure onzinquote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Droopie komt zijn nare periode delen met tips en ervaringen, om andere mensen te laten zien hoe ik uit een diep dal kwam, toen waren er ook Fok! users die mij hielpen en een luisterend oor boden.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Nogmaals, ik heb een aparte topic geopend over de Antilliaan in TBS, maar de moderator heeft die op slot gezet en gezegd dat ik hier over hem moet beginnen. Hoezo zet ik een hele act op dan? Denk je dat ik mensen hier aan het bedriegen bent of niet serieus bezig bent met de 12 stappen? Wat is precies een ACT met dit topic van mij?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Droopie komt zijn nare periode delen met tips en ervaringen, om andere mensen te laten zien hoe ik uit een diep dal kwam, toen waren er ook Fok! users die mij hielpen en een luisterend oor boden.
Die users, de AA en deze site ben ik dat schatplichtig, of zo ervaar ik dat soms, om mensen die nu in dezelfde situatie ook dat stipje aan de horizon aan te wijzen en een lichtpuntje te laten zien in een zware en donkere periode.
Dat jij dan heel hele act/ topic gaat opzetten omdat je geen dagboektopic mag openen kwetst mij.. t doet geen zeker geen pijn, maar ik vind dat wel heel naar gedrag.
Sterker nog, ik ben daar zwaar allergisch voor.
Geef ik soms ongevraagd advies, ja.
Probeer ik mijzelf open te stellen met het doel om anderen te helpen, ook ja.
Dat jij nu weer huillie huillie gaat doen, zegt meer over jou dan over mij. Je bent niet de enige op de wereld he, maar hey hou je eigen denkbeelden maar in stand en maak je eigen maar wijs dat dit soort topics het gevolg zijn van... vul zelf maar in... (als ik die opsomming had ingevuld was het wel geweest om te kwetsen)..
Maar ga zeker niet mij proberen te gaslighten en de rollen om te draaien
Het is weer totaal overbodig om CotS hier weer bij te gaan betrekken.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben dus juist van dranks en drugs af al bijna een jaar, dus ik kan juist wel een ander begeleiden daarin toch? Bovendien is de vergelijking hier over psychoses, hij heeft psychoses gehad net zoals ik psychoses heb gehad, of CotS. Is dat de reden dat jullie niet willen dat ik met CotS praat? Omdat je denkt dat mijn Psychosegevoeligheid haar psychoses kan beïnvloeden?
Hoe kan zijn Psychosegevoeligheid mij beïnvloeden als hij belt?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Het is weer totaal overbodig om CotS hier weer bij te gaan betrekken.
Maar is dezelfde strekking: ja, de psychosegevoelighieid van je gangstervriendje kan jou weer beïnvloeden.
Als je niet snapt dat het omgaan met iemand die EN gangster is EN TBS heeft/had EN niemand anders heeft (volgens jouw zeggen) EN jij bent serieus dat je hem wil gaan begeleiden terwijl je zelf niet eens fatsoenlijk uit de shit kunt komen, dan ben je nog heel erg ver van huis.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe kan zijn Psychosegevoeligheid mij beïnvloeden als hij belt?
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat het omgaan met iemand die EN gangster is EN TBS heeft/had EN niemand anders heeft (volgens jouw zeggen) EN jij bent serieus dat je hem wil gaan begeleiden terwijl je zelf niet eens fatsoenlijk uit de shit kunt komen, dan ben je nog heel erg ver van huis.
Als ik dat combineer met alle andere dingen die je sinds je terug bent weer hebt gezegd, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat je óf niet serieus hier mee bezig bent, óf je bent zo ver heen dat dit bij voorbaat al een verloren zaak is.
lekker doen johquote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Je vraagt om meningen maar eigenlijk wil je gewoon gelijk krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houdenquote:Op zondag 22 maart 2026 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?
Het is niet aan mij om dit te zeggen en te bepalen, maar als het aan mij had gelegen (en dat ligt het dus niet) had ik gewoon gezegd joh, lekker doen wat je wil, maar als deze shit in je gezicht ontploft, moet je niet hier terug komen om te janken over hoe je weer het slachtoffer bent want je bent in de situatie waar we het nu over hebben vooral het slachtoffer van je eigen stupiditeit.
Maar vervolgens tegen in gaatquote:Op zondag 22 maart 2026 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houden
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿quote:Op zondag 22 maart 2026 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?
Het is niet aan mij om dit te zeggen en te bepalen, maar als het aan mij had gelegen (en dat ligt het dus niet) had ik gewoon gezegd joh, lekker doen wat je wil, maar als deze shit in je gezicht ontploft, moet je niet hier terug komen om te janken over hoe je weer het slachtoffer bent want je bent in de situatie waar we het nu over hebben vooral het slachtoffer van je eigen stupiditeit.
Ja ik vind het nog steeds leuk, al hoef ik niet altijd met iedereen eens te zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houden
weet je waar het op lijktquote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:01 schreef simonblue het volgende:
Je geeft aan dat je nu bezig bent met stap 4 van het 12 stappen plan.
Kun je iets meer vertellen over hoe dit stappenplan er uit ziet? Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?
Ik heb van andere mensen gehoord dat mensen meerdere keren door de 12 stappen heen gaan. Is dat bij jou groep ook mogelijk? Of ben je misschien al bezig met een vervolgronde?
Waarom vraag je onze mening dan?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Dan moet je misschien minder hard janken als bij voorbeeld een user als Droopie jou tegengas geeft.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja ik vind het nog steeds leuk, al hoef ik niet altijd met iedereen eens te zijn.
Ik slaap er linksom of rechtsom niet minder om, maar ik had het jou wel gegund om eens een keer een goede keuze te maken nadat je de ene foute keuze na de andere aan elkaar hebt geregen.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿
We komen zowaar ergens.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.
De samenleving zou tegen deze mensen beschermd moeten worden. Vroeger zaten die geeoon in een inrichting met ene hoog hek eromheen, hè. Dat is niet meer echt realistisch, maar een openbaar register zodat je in elk geval kan zien waar ze wonen zou wel een goed idee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
Waarom niet? Ik snap jullie wel hoor. Alleen ben ik niet mee eens dat ik iemand anders met Psychosegevoeligheid niet kan helpen met zijn herstel .❤🩹 Lotgenoten kunnen elkaar het beste begrijpen en helpen.quote:
Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?quote:Op zondag 22 maart 2026 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.
Als je toch al besloten hebt hem te helpen dan hoef je het ons niet te vragenquote:Op zondag 22 maart 2026 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik snap jullie wel hoor. Alleen ben ik niet mee eens dat ik iemand anders met Psychosegevoeligheid niet kan helpen met zijn herstel .❤🩹 Lotgenoten kunnen elkaar het beste begrijpen en helpen.
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:12 schreef simonblue het volgende:
[..]
Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?
Ik heb van andere mensen gehoord dat mensen meerdere keren door de 12 stappen heen gaan. Is dat bij jou groep ook mogelijk? Of ben je misschien al bezig met een vervolgronde?
Dit wordt door zowel professionals als ervaringsdeskundigen sterk afgeraden. Het risico dat je zelf (mentaal) wordt meegesleurd is groot. Omdat je aan het begin van je herstel nog heel kwetsbaar bent.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hey, dat willen begeleiden van mensen met zware problemen terwijl je zelf nog niet of nog maar kort uit de problemen bent, is ook iets wat we al eerder hebben gezien.
Dat kan ik me voorstellen, zeker als diegene aan wie je hulp wilt gaan bieden zo'n zwaar geval (en crimineel) is.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Dit wordt door zowel professionals als ervaringsdeskundige sterk afgeraden. Het risico dat je zelf (mentaal) wordt meegesleurd is groot. Omdat je aan het begin van je herstel nog heel kwetsbaar bent.
Mooi dat je een begin hebt gemaakt. Als ik het goed begrijp heb je nu ongeveer een kwart van deze ronde gedaan (stap 1-3) en moet je dus nog bijna driekwart van deze ronde. Ik denk dat het goed is om te zorgen dat je je tijd, aandacht en energie hier aan dit traject en aan jezelf kunt besteden.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.
Als je de 12 stappen goed doet, dan kan het maanden tot langer dan een jaar duren weet ik van mensen die ze gedaan hebben.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.
Ik kan dat ook heel goed eerlijk, er zijn best veel succesverhalen die mij dankbaar zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hey, dat willen begeleiden van mensen met zware problemen terwijl je zelf nog niet of nog maar kort uit de problemen bent, is ook iets wat we al eerder hebben gezien.
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅quote:Op zondag 22 maart 2026 22:25 schreef MultiBanaan het volgende:
TS, heb je wel eens rekening gehouden met de mogelijkheid dat je momenteel nog niet psychosevrij bent?
Weten je hulpverleners ook wat je hier allemaal post en van de topics die je hebt geopend ?quote:Op zondag 22 maart 2026 22:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅
Heb je nog medicatie?quote:Op zondag 22 maart 2026 22:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅
Jaquote:
Alles wat ik hier deel, weten zij ook. Maar ik laat ze niet bewust mijn topics lezen natuurlijk, tenzij ze een fok account hebben zonder dat ik het weet. Mijn vader heeft wel mijn topics gelezen en ik hou fok niet geheim van de mensen die ik ken. Ik weet niet of er mensen zijn in mijn echte omgeving die ook mijn fok topics lezen, maar ik heb vaak genoeg mensen mijn topics laten lezen in het verleden. Ik ben ook bekend op TV geweest in de documentaire Blue Monday. Heb je die gezien?quote:Op zondag 22 maart 2026 22:37 schreef Iceage het volgende:
[..]
Weten je hulpverleners ook wat je hier allemaal post en van de topics die je hebt geopend ?
En nu het volgens jouwzelf en je behandelaars psychisch oke met je gaat: denk je dat het werkelijk zo kan zijn dat jouw overleden vriend vanuit het hiernamaals met jou contact opnam?quote:Op zondag 22 maart 2026 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar dagen nadat hij zelfmoord heeft gepleegd, hoorde ik zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de hiernamaals was en mijn hulp nodig heeft omdat hij in de slechte plek zit. Dit hoorde ik toen ik in bed lag en ik zag hem ook in mijn dromen.
Ok. Waarom vertel je dit?quote:Op zondag 22 maart 2026 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Afgelopen november heeft een hele goede vriend van mij zelfmoord gepleegd die dichtbij mij woonde. Hij had ook last van psychoses en verslaving en ik heb hem leren kennen in het ABC huis van Altrecht. Zijn naam was Paul en hij en ik waren heel close. Hij geloofde in telepathie en had last van psychische aanvallen van zijn omgeving, heeft hij mij verteld. Een paar dagen nadat hij zelfmoord heeft gepleegd, hoorde ik zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de hiernamaals was en mijn hulp nodig heeft omdat hij in de slechte plek zit. Dit hoorde ik toen ik in bed lag en ik zag hem ook in mijn dromen.
Ik heb gezocht met google algemeen en op youtube. Enige wat ik zie is trailers van 1 minuut en als ik een link zie naar de volledige doc krijg ik niet beschikbaar op jouw locatie (Spanje nu) of website niet gevonden (404) of video does not exist.quote:
Ik zit er nog mee en deze ervaringen hebben bijgedragen aan de redenen waarom ik geloof in paranormale begaafdheid en dat psychoses ook bovennatuurlijke kenmerken kunnen hebben.quote:
Ja, gezien je eerdere reacties daarover verwachtte ik al zoiets. Weten je behandelaars ook dat je hiervan overtuigd bent?quote:Op zondag 22 maart 2026 23:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zit er nog mee en deze ervaringen hebben bijgedragen aan de redenen waarom ik geloof in paranormale begaafdheid en dat psychoses ook bovennatuurlijke kenmerken kunnen hebben.
quote:Op zondag 22 maart 2026 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Alles wat ik hier deel, weten zij ook. Maar ik laat ze niet bewust mijn topics lezen natuurlijk, tenzij ze een fok account hebben zonder dat ik het weet. Mijn vader heeft wel mijn topics gelezen en ik hou fok niet geheim van de mensen die ik ken. Ik weet niet of er mensen zijn in mijn echte omgeving die ook mijn fok topics lezen, maar ik heb vaak genoeg mensen mijn topics laten lezen in het verleden. Ik ben ook bekend op TV geweest in de documentaire Blue Monday. Heb je die gezien?
Blue Monday van Ingrid Kamerling. Kijk maar op NPO doc uitzending gemist als je terug bent in Nederland.🇳🇱quote:Op zondag 22 maart 2026 23:28 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ik heb gezocht met google algemeen en op youtube. Enige wat ik zie is trailers van 1 minuut en als ik een link zie naar de volledige doc krijg ik niet beschikbaar op jouw locatie (Spanje nu) of website niet gevonden (404) of video does not exist.
dus nee niet gezien en lukt nu ook niet. ook gezocht op Ingrid kamerling ook geen resultaat.
Ja, er zijn veel mensen die ik paranormale ervaringen en spiritualiteit geloven, ook zonder psychoses. Clairvoyance, telepathie, enzovoorts. Ik geloof in het hiernamaals en dat het leven doorgaat na de dood, dus het kan zeker.quote:Op zondag 22 maart 2026 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En nu het volgens jouwzelf en je behandelaars psychisch oke met je gaat: denk je dat het werkelijk zo kan zijn dat jouw overleden vriend vanuit het hiernamaals met jou contact opnam?
Ja, ze weten het en ik spreek ook een GGZ psycholoog over deze ervaringen.quote:Op zondag 22 maart 2026 23:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, gezien je eerdere reacties daarover verwachtte ik al zoiets. Weten je behandelaars ook dat je hiervan overtuigd bent?
Ehm ....quote:Op zondag 22 maart 2026 22:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb
Weet je het écht zeker?quote:Op zondag 22 maart 2026 23:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld. Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God en de hogere realiën die waar zijn gekomen.
Pffffquote:Op zondag 22 maart 2026 23:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld. Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God en de hogere realiën die waar zijn gekomen. Deze ervaringen staan ook geschreven in mijn autobiografische roman. Weet je dat ik een boek heb geschreven? Stamgenoten
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 22 maart 2026 23:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld. Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God en de hogere realiën die waar zijn gekomen. Deze ervaringen staan ook geschreven in mijn autobiografische roman. Weet je dat ik een boek heb geschreven? Stamgenoten
telkens als de aandacht iets verslapt, wordt er een verhaal uit de hoge hoed getoverd dat nog extremer is.quote:
TS zit in zijn eigen wereldje. Wat er ook gezegd wordt, het dringt niet door.quote:Op maandag 23 maart 2026 07:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
telkens als de aandacht iets verslapt, wordt er een verhaal uit de hoge hoed getoverd dat nog extremer is.
Dit is eigenlijk wel een patroon dat telkens terugkeert is alle jaren dat TS hier komt
Ik vertel gewoon de waarheid, alles wat ik zeg heb ik echt meegemaakt. Misschien geloof je niet dat het demonen en geesten waren, maar restverschijnselen van een psychose. Maar ik heb het wel meegemaakt al jaren.quote:Op maandag 23 maart 2026 07:58 schreef gianni61 het volgende:
[..]
telkens als de aandacht iets verslapt, wordt er een verhaal uit de hoge hoed getoverd dat nog extremer is.
Dit is eigenlijk wel een patroon dat telkens terugkeert is alle jaren dat TS hier komt
In het kader van dingen die nooit gebeurd zijn...quote:Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.
Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Hoezo is dit nooit gebeurd? Ik heb letterlijk gisteren met hem gesproken op de telefoon.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:42 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
In het kader van dingen die nooit gebeurd zijn...
Ik hoor momenteel geen stemmen en heb nu geen wanen of hallucinaties. Ik heb ze wel meegemaakt en heb af en toe nog steeds intense dromen en soms hoor of zie ik paranormale dingen vaak voor het slapen gaan. Vroeger geloofde ik dat het niet klopte en dat ik gewoon gek was, maar nu geloof ik dat de spirituele kant van psychoses ook echt waarheid zijn. Dat kan zonder dat ik nu in acute gevaar voor psychose zit.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:17 schreef greysbones het volgende:
Bij iemand met een voorgeschiedenis van meerdere psychoses is de kans zeer groot dat het claimen in contact te staan met God een teken is van een nieuwe psychotische episode (terugval). Religieuze wanen behoren tot de meest voorkomende inhoudelijke thema's bij psychotische stoornissen, waarbij patiënten geloven dat ze een speciale missie hebben of goddelijke stemmen horen.
Of je inderdaad niet weer richting psychose gaat is iets wat niet wij maar de experts die in werkelijkheid met je omgaan moeten bepalen, maar regelmatig paranormale dingen menen te zien en ze voor waarheid aannemen zijn echt niet deel van een gezond psychisch welzijn hoor.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik hoor momenteel geen stemmen en heb nu geen wanen of hallucinaties. Ik heb ze wel meegemaakt en heb af en toe nog steeds intense dromen en soms hoor of zie ik paranormale dingen vaak voor het slapen gaan. Vroeger geloofde ik dat het niet klopte en dat ik gewoon gek was, maar nu geloof ik dat de spirituele kant van psychoses ook echt waarheid zijn. Dat kan zonder dat ik nu in acute gevaar voor psychose zit.
Je neemt paranormale dingen waar? Dat lijkt me nou echt iets om met je psychiater te bespreken, want heel eerlijk, dat klinkt niet erg gezond.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:09 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik hoor momenteel geen stemmen en heb nu geen wanen of hallucinaties. Ik heb ze wel meegemaakt en heb af en toe nog steeds intense dromen en soms hoor of zie ik paranormale dingen vaak voor het slapen gaan. Vroeger geloofde ik dat het niet klopte en dat ik gewoon gek was, maar nu geloof ik dat de spirituele kant van psychoses ook echt waarheid zijn. Dat kan zonder dat ik nu in acute gevaar voor psychose zit.
Ik heb dit allang met mijn psychiater en hulpverleners besproken. Wat dacht je dan? Dat ik het hier voor het eerst deel met jullie?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je neemt paranormale dingen waar? Dat lijkt me nou echt iets om met je psychiater te bespreken, want heel eerlijk, dat klinkt niet erg gezond.
Ik kijk met jou eerlijk gezegd nergens van op.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb dit allang met mijn psychiater en hulpverleners besproken. Wat dacht je dan? Dat ik het hier voor het eerst deel met jullie?
Volgens K_W wel, heel gezond allemaal jaquote:Op maandag 23 maart 2026 11:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kijk met jou eerlijk gezegd nergens van op.
Maar je psychiater zei dat het gezond was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2026 11:40:18 ]
Het is geen psychose, ik ben nu stabiel en dat vind mijn psychiater ook. Ik ben niet de enige mens op aarde die in spirituele wereld en paranormale ervaringen gelooft toch? Als je op YouTube zoekt naar psychics en clairvoyance dan zie je talloze video’s van mensen die beweren dat ze het kunnen. Omdat ik toevallig Psychosegevoeligheid heb betekent niet dat ik nu gek wordt omdat ik geloof dat ik ook paranormale ervaringen heb gehad. Snap je dat?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kijk met jou eerlijk gezegd nergens van op.
Maar je psychiater zei dat het gezond was?
Ja dat geloof ik.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is geen psychose, ik ben nu stabiel en dat vind mijn psychiater ook. Ik ben niet de enige mens op aarde die in spirituele wereld en paranormale ervaringen gelooft toch? Als je op YouTube zoekt naar psychics en clairvoyance dan zie je talloze video’s van mensen die beweren dat ze het kunnen. Omdat ik toevallig Psychosegevoeligheid heb betekent niet dat ik nu gek wordt omdat ik geloof dat ik ook paranormale ervaringen heb gehad. Snap je dat?
Jij bent ook niet de enige mens op aarde waar ik heel erg grote vraagtekens bij zet.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is geen psychose, ik ben nu stabiel en dat vind mijn psychiater ook. Ik ben niet de enige mens op aarde die in spirituele wereld en paranormale ervaringen gelooft toch? Als je op YouTube zoekt naar psychics en clairvoyance dan zie je talloze video’s van mensen die beweren dat ze het kunnen. Omdat ik toevallig Psychosegevoeligheid heb betekent niet dat ik nu gek wordt omdat ik geloof dat ik ook paranormale ervaringen heb gehad. Snap je dat?
Misschien zijn psychoses een onderdeel van paranormale begaafdheid of zijn spirituele psychoses een soort overstroming van spirituele ervaringen in mijn leven? Ik geloof oprecht dat psychoses niet alleen een medische ziekte is, maar dat het een spirituele ontwaking is.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik.
Dat gezegd hebbende, als iemand met een zware historie van psychoses zegt dat hij paranormale zaken waarneemt gaan bij mij alle alarmbellen af eerlijk gezegd. Of eigenlijk, dan weet ik alweer genoeg.
Stabiel is natuurlijk een breed begrip. Stabiel en helemaal gezond zijn twee verschillende dingen.
Maar goed, bespreek het met je psychiater zodat die het in ieder geval weet.
Bedankt voor deze video, het is zeer toepasselijk op mijn levensverhaal.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als je in God en in het hiernamaals gelooft, bekijk dan deze video maar eens:
Bekijk deze YouTube-video
Dat maakt jouw paranormale ervaringen er niet automatisch plausibeler op he, de conclusie kan dan ook zijn dat die mensen ook in lariekoek geloven (of, in het geval van youtube eveneens een reeele optie: dat ze proberen te verdienen aan de bijgelovigheid van kijkers). Ik zou niet willen beweren dat geloven in paranormale zaken per definitie gekoppeld is aan een (beginnende) psychose, maar zoals @greysbones al terecht schreef is het wel vaak een typische manifestatie bij mensen die psychosegevoelig zijn. Ik hoop dat je psychiater het een beetje in de gaten houdt.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is geen psychose, ik ben nu stabiel en dat vind mijn psychiater ook. Ik ben niet de enige mens op aarde die in spirituele wereld en paranormale ervaringen gelooft toch? Als je op YouTube zoekt naar psychics en clairvoyance dan zie je talloze video’s van mensen die beweren dat ze het kunnen. Omdat ik toevallig Psychosegevoeligheid heb betekent niet dat ik nu gek wordt omdat ik geloof dat ik ook paranormale ervaringen heb gehad. Snap je dat?
En wat vindt je psychiater daarvan?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Misschien zijn psychoses een onderdeel van paranormale begaafdheid of zijn spirituele psychoses een soort overstroming van spirituele ervaringen in mijn leven? Ik geloof oprecht dat psychoses niet alleen een medische ziekte is, maar dat het een spirituele ontwaking is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |