abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2026 @ 22:12:19 #251
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409296
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarom vraag je onze mening dan?
Waarom niet? Ik snap jullie wel hoor. Alleen ben ik niet mee eens dat ik iemand anders met Psychosegevoeligheid niet kan helpen met zijn herstel .❤🩹 Lotgenoten kunnen elkaar het beste begrijpen en helpen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220409304
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.
Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?

Ik heb van andere mensen gehoord dat mensen meerdere keren door de 12 stappen heen gaan. Is dat bij jou groep ook mogelijk? Of ben je misschien al bezig met een vervolgronde?
pi_220409309
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Waarom niet? Ik snap jullie wel hoor. Alleen ben ik niet mee eens dat ik iemand anders met Psychosegevoeligheid niet kan helpen met zijn herstel .❤🩹 Lotgenoten kunnen elkaar het beste begrijpen en helpen.
Als je toch al besloten hebt hem te helpen dan hoef je het ons niet te vragen
  zondag 22 maart 2026 @ 22:15:57 #254
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409326
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:12 schreef simonblue het volgende:

[..]
Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?

Ik heb van andere mensen gehoord dat mensen meerdere keren door de 12 stappen heen gaan. Is dat bij jou groep ook mogelijk? Of ben je misschien al bezig met een vervolgronde?
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220409329
Hey, dat willen begeleiden van mensen met zware problemen terwijl je zelf nog niet of nog maar kort uit de problemen bent, is ook iets wat we al eerder hebben gezien.
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 22:21:25 #256
22592 crew  Ole
pi_220409369
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hey, dat willen begeleiden van mensen met zware problemen terwijl je zelf nog niet of nog maar kort uit de problemen bent, is ook iets wat we al eerder hebben gezien.
Dit wordt door zowel professionals als ervaringsdeskundigen sterk afgeraden. Het risico dat je zelf (mentaal) wordt meegesleurd is groot. Omdat je aan het begin van je herstel nog heel kwetsbaar bent.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220409385
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:21 schreef Ole het volgende:

[..]
Dit wordt door zowel professionals als ervaringsdeskundige sterk afgeraden. Het risico dat je zelf (mentaal) wordt meegesleurd is groot. Omdat je aan het begin van je herstel nog heel kwetsbaar bent.
Dat kan ik me voorstellen, zeker als diegene aan wie je hulp wilt gaan bieden zo'n zwaar geval (en crimineel) is.
pi_220409387
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.
Mooi dat je een begin hebt gemaakt. Als ik het goed begrijp heb je nu ongeveer een kwart van deze ronde gedaan (stap 1-3) en moet je dus nog bijna driekwart van deze ronde. Ik denk dat het goed is om te zorgen dat je je tijd, aandacht en energie hier aan dit traject en aan jezelf kunt besteden.
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 22:23:51 #259
22592 crew  Ole
pi_220409392
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben pas de eerste ronde en heb stap 4 nog lang niet af. Ik heb een lange weg te gaan en morgen ga ik weer aan de slag met stap 4. Stap 9 lijkt mij het zwaarste, dan moet ik de schade herstellen die ik anderen heb berokkend.
Als je de 12 stappen goed doet, dan kan het maanden tot langer dan een jaar duren weet ik van mensen die ze gedaan hebben.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220409397
TS, heb je wel eens rekening gehouden met de mogelijkheid dat je momenteel nog niet psychosevrij bent?
  zondag 22 maart 2026 @ 22:28:31 #261
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409423
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hey, dat willen begeleiden van mensen met zware problemen terwijl je zelf nog niet of nog maar kort uit de problemen bent, is ook iets wat we al eerder hebben gezien.
Ik kan dat ook heel goed eerlijk, er zijn best veel succesverhalen die mij dankbaar zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 22:30:46 #262
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409440
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:25 schreef MultiBanaan het volgende:
TS, heb je wel eens rekening gehouden met de mogelijkheid dat je momenteel nog niet psychosevrij bent?
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220409484
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅
Weten je hulpverleners ook wat je hier allemaal post en van de topics die je hebt geopend ?
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 22:38:00 #264
22592 crew  Ole
pi_220409486
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat ik nu geen psychose heb, mijn hulpverleners kunnen dat bevestigen. Ik zie ze meerdere dagen per week en ze zijn juist heel erg trots op mij dat ik het zo goed heb gedaan.✅
Heb je nog medicatie?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 22 maart 2026 @ 23:00:13 #265
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409597
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:38 schreef Ole het volgende:

[..]
Heb je nog medicatie?
Ja
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 23:03:31 #266
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409610
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 22:37 schreef Iceage het volgende:

[..]
Weten je hulpverleners ook wat je hier allemaal post en van de topics die je hebt geopend ?
Alles wat ik hier deel, weten zij ook. Maar ik laat ze niet bewust mijn topics lezen natuurlijk, tenzij ze een fok account hebben zonder dat ik het weet. Mijn vader heeft wel mijn topics gelezen en ik hou fok niet geheim van de mensen die ik ken. Ik weet niet of er mensen zijn in mijn echte omgeving die ook mijn fok topics lezen, maar ik heb vaak genoeg mensen mijn topics laten lezen in het verleden. Ik ben ook bekend op TV geweest in de documentaire Blue Monday. Heb je die gezien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 23:13:10 #267
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409646
Afgelopen november heeft een hele goede vriend van mij zelfmoord gepleegd die dichtbij mij woonde. Hij had ook last van psychoses en verslaving en ik heb hem leren kennen in het ABC huis van Altrecht. Zijn naam was Paul en hij en ik waren heel close. Hij geloofde in telepathie en had last van psychische aanvallen van zijn omgeving, heeft hij mij verteld. Een paar dagen nadat hij zelfmoord heeft gepleegd, hoorde ik zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de hiernamaals was en mijn hulp nodig heeft omdat hij in de slechte plek zit. Dit hoorde ik toen ik in bed lag en ik zag hem ook in mijn dromen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220409698
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar dagen nadat hij zelfmoord heeft gepleegd, hoorde ik zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de hiernamaals was en mijn hulp nodig heeft omdat hij in de slechte plek zit. Dit hoorde ik toen ik in bed lag en ik zag hem ook in mijn dromen.
En nu het volgens jouwzelf en je behandelaars psychisch oke met je gaat: denk je dat het werkelijk zo kan zijn dat jouw overleden vriend vanuit het hiernamaals met jou contact opnam?
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 23:23:50 #269
22592 crew  Ole
pi_220409700
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Afgelopen november heeft een hele goede vriend van mij zelfmoord gepleegd die dichtbij mij woonde. Hij had ook last van psychoses en verslaving en ik heb hem leren kennen in het ABC huis van Altrecht. Zijn naam was Paul en hij en ik waren heel close. Hij geloofde in telepathie en had last van psychische aanvallen van zijn omgeving, heeft hij mij verteld. Een paar dagen nadat hij zelfmoord heeft gepleegd, hoorde ik zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de hiernamaals was en mijn hulp nodig heeft omdat hij in de slechte plek zit. Dit hoorde ik toen ik in bed lag en ik zag hem ook in mijn dromen.
Ok. Waarom vertel je dit?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220409717
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Blue Monday
Ik heb gezocht met google algemeen en op youtube. Enige wat ik zie is trailers van 1 minuut en als ik een link zie naar de volledige doc krijg ik niet beschikbaar op jouw locatie (Spanje nu) of website niet gevonden (404) of video does not exist.

dus nee niet gezien en lukt nu ook niet. ook gezocht op Ingrid kamerling ook geen resultaat.
  zondag 22 maart 2026 @ 23:30:15 #271
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409722
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:23 schreef Ole het volgende:

[..]
Ok. Waarom vertel je dit?
Ik zit er nog mee en deze ervaringen hebben bijgedragen aan de redenen waarom ik geloof in paranormale begaafdheid en dat psychoses ook bovennatuurlijke kenmerken kunnen hebben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220409729
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik zit er nog mee en deze ervaringen hebben bijgedragen aan de redenen waarom ik geloof in paranormale begaafdheid en dat psychoses ook bovennatuurlijke kenmerken kunnen hebben.
Ja, gezien je eerdere reacties daarover verwachtte ik al zoiets. Weten je behandelaars ook dat je hiervan overtuigd bent?
  zondag 22 maart 2026 @ 23:42:21 #273
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409770
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Alles wat ik hier deel, weten zij ook. Maar ik laat ze niet bewust mijn topics lezen natuurlijk, tenzij ze een fok account hebben zonder dat ik het weet. Mijn vader heeft wel mijn topics gelezen en ik hou fok niet geheim van de mensen die ik ken. Ik weet niet of er mensen zijn in mijn echte omgeving die ook mijn fok topics lezen, maar ik heb vaak genoeg mensen mijn topics laten lezen in het verleden. Ik ben ook bekend op TV geweest in de documentaire Blue Monday. Heb je die gezien?
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:28 schreef Iceage het volgende:

[..]
Ik heb gezocht met google algemeen en op youtube. Enige wat ik zie is trailers van 1 minuut en als ik een link zie naar de volledige doc krijg ik niet beschikbaar op jouw locatie (Spanje nu) of website niet gevonden (404) of video does not exist.

dus nee niet gezien en lukt nu ook niet. ook gezocht op Ingrid kamerling ook geen resultaat.
Blue Monday van Ingrid Kamerling. Kijk maar op NPO doc uitzending gemist als je terug bent in Nederland.🇳🇱
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 23:44:06 #274
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409778
quote:
5s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En nu het volgens jouwzelf en je behandelaars psychisch oke met je gaat: denk je dat het werkelijk zo kan zijn dat jouw overleden vriend vanuit het hiernamaals met jou contact opnam?
Ja, er zijn veel mensen die ik paranormale ervaringen en spiritualiteit geloven, ook zonder psychoses. Clairvoyance, telepathie, enzovoorts. Ik geloof in het hiernamaals en dat het leven doorgaat na de dood, dus het kan zeker.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 23:44:44 #275
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220409782
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, gezien je eerdere reacties daarover verwachtte ik al zoiets. Weten je behandelaars ook dat je hiervan overtuigd bent?
Ja, ze weten het en ik spreek ook een GGZ psycholoog over deze ervaringen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')