Brandstichting. Hij heeft zijn kamer in brand gestoken in de isolatie ruimte Hc3 en ik was erbij toen hij dat deed. We waren in 2020 beiden opgenomen voor psychose en zo kwamen we met elkaar weer in contact.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hij zit toch niet voor het stelen van een pakje boter in een TBS kliniek?
Dan ben je toch een crimineel
hoeveel aparte topics denk je nodig te hebben dan?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ik snap totaal niet waarom deze man ter sprake moet komenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ehh. Goede.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Omdat je dit soort mensen uit je leven moet bannen als je ooit op het goede spoor wil komen. Maar goed, dat wil je toch niet horenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:54 schreef Keep_Walking het volgende:
De reden waarom ik in dit topic over deze Antilliaanse man begint is omdat ik geen topic mag openen over hem. Als je kijk in mijn geschiedenis zie je dat ik een topic heb geopend over een Antilliaanse gangster in TBS, maar een mod heeft het op slot gedaan en gezegd dat ik over hem mag praten in mijn albestaande topic (dus deze). Ik snap ook niet waarom ik geen aparte topic over hem mag hebben.
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ehh. Goede.
Ik heb een buurman, die ken ik nogal goed en ik wil ook graag over hem praten. Denk niet dat ie dat leuk zal vinden, maar ik vind echt dat jullie dat moeten weten.
Daarom ga ik morgen een topic openen over liefdes verdriet.
Heeft niets met het onderwerp te maken, maar dan krijg ik toch de mogelijkheid om mijn zin door te drijven 🤣
K_W, je bent verre van stabiel en normaal.. Dat je dit zelf niet inziet dat je dat niet kan maken a. Op dit forum en b. Tegenover die Antilliaanse gangster..
Maar dat je zieltjes probeert te winnen over de rug van de NA vind ik echt heel sneu.. Dit topic is niet voor jou om steun en ervaringen van (ex) verslaafden te vinden, dit topic is om jouw zin door te drammen..
Ik vind het allemaal prima, maar zal vanaf nu niet meer op je reageren, je topics links laat liggen en dat hoef je bij mij ook niet meer te doen.
Ik ga potverdomme mijn ervaringen niet delen in een verkapt "dagboek" topic..
Anyways, fijne avond.
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:18 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Omdat je dit soort mensen uit je leven moet bannen als je ooit op het goede spoor wil komen. Maar goed, dat wil je toch niet horen
Het is niet gemeen, het is gewoon iets wat jij niet wil horen. Het doel is niét om je te kwetsen, het doel is niét om gemeen te zijn, en of jij dat wel of niet verdient heeft er 0,0 mee van doen.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.
![]()
![]()
Echt waar, je bent nu heel gemeen aan het doen tegen mij en ik verdien het niet.
ik denk dat je nu enorm aan het overdrijven bentquote:Op zondag 22 maart 2026 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik voel me oprecht gekwetst door deze post.
![]()
![]()
Echt waar, je bent nu heel gemeen aan het doen tegen mij en ik verdien het niet.
Dat zeg ik niet. Ik zeg JIJ geen contact met hem moet hebbenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is niet gemeen, het is gewoon iets wat jij niet wil horen. Het doel is niét om je te kwetsen, het doel is niét om gemeen te zijn, en of jij dat wel of niet verdient heeft er 0,0 mee van doen.
Maar het is wel weer maximaal de slachtofferrol opzoeken wat je nu weer doet.
Nee hoor, dat maak jij er vanquote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.
Belangrijk voor jou is dat je aan jezelf denkt. Het is heel heftig om iemand in huis te nemen die zo lang vastgezeten heeft en ook nog een stoornis heeft.
Je hebt echt al genoeg te doen voor jezelf.
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁quote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg JIJ geen contact met hem moet hebben
Ik ga hem niet in huis nemen hoor, dat heb ik nooit gezegd. Hij belt mij alleen en als hij weer in Utrecht woont ga ik met hem afspreken en helpen met reintegratie. Maar niet in mijn huis.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:26 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet gezegd denk ik.
Belangrijk voor jou is dat je aan jezelf denkt. Het is heel heftig om iemand in huis te nemen die zo lang vastgezeten heeft en ook nog een stoornis heeft.
Je hebt echt al genoeg te doen voor jezelf.
Jazeker, Altrecht en Lister.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Ole het volgende:
Heb je trouwens naast NA en een sponsor nog professionele behandeling?
Alsof de ene alcoholist, die NIET van de drank af kan blijven een andere alcoholist wil gaan begeleiden om van de drank af te blijven.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Jij vraagt onze mening en het is aan jou wat je ermee doet. Wij dwingen je nergens toe.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Zoals Ole ook aangeeft. Probeer eerst je eigen leven op de rit te krijgenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar waarom niet? Hij heeft letterlijk niemand anders om te bellen, niet eens familie. Juist via mij heeft hij contact kunnen leggen met zijn vader, maar hij kan zijn vader niet bellen want die woont op Curaçao. Wat is de reden dat hij mij niet meer zou mogen bellen? Waarom zou ik hem niet helpen? Ik weet precies hoe het voelt om door mijn familie en vrienden in de steek gelaten te worden door de psychoses die ik niks aan kon doen. Hij heeft dezelfde problemen, maar dan erger in de TBS. Ik zit in de reguliere psychiatrische zorg en hij zit in forensische psychiatrische zorg.🙁
Ah ok dat heb ik verkeerd begrepen dan.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:29 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ga hem niet in huis nemen hoor, dat heb ik nooit gezegd. Hij belt mij alleen en als hij weer in Utrecht woont ga ik met hem afspreken en helpen met reintegratie. Maar niet in mijn huis.
Ik ben dus juist van dranks en drugs af al bijna een jaar, dus ik kan juist wel een ander begeleiden daarin toch? Bovendien is de vergelijking hier over psychoses, hij heeft psychoses gehad net zoals ik psychoses heb gehad, of CotS. Is dat de reden dat jullie niet willen dat ik met CotS praat? Omdat je denkt dat mijn Psychosegevoeligheid haar psychoses kan beïnvloeden?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alsof de ene alcoholist, die NIET van de drank af kan blijven een andere alcoholist wil gaan begeleiden om van de drank af te blijven.
Maar, gewoon lekker doen K_W, he, want blijkbaar heb je nog niet genoeg ellende gehad.
pure onzinquote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Droopie komt zijn nare periode delen met tips en ervaringen, om andere mensen te laten zien hoe ik uit een diep dal kwam, toen waren er ook Fok! users die mij hielpen en een luisterend oor boden.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn doel was wel om mij te kwetsen met die post, lees goed wat Droopie mij allemaal noemt en hoe hij tegen mij praat.
Nogmaals, ik heb een aparte topic geopend over de Antilliaan in TBS, maar de moderator heeft die op slot gezet en gezegd dat ik hier over hem moet beginnen. Hoezo zet ik een hele act op dan? Denk je dat ik mensen hier aan het bedriegen bent of niet serieus bezig bent met de 12 stappen? Wat is precies een ACT met dit topic van mij?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Droopie komt zijn nare periode delen met tips en ervaringen, om andere mensen te laten zien hoe ik uit een diep dal kwam, toen waren er ook Fok! users die mij hielpen en een luisterend oor boden.
Die users, de AA en deze site ben ik dat schatplichtig, of zo ervaar ik dat soms, om mensen die nu in dezelfde situatie ook dat stipje aan de horizon aan te wijzen en een lichtpuntje te laten zien in een zware en donkere periode.
Dat jij dan heel hele act/ topic gaat opzetten omdat je geen dagboektopic mag openen kwetst mij.. t doet geen zeker geen pijn, maar ik vind dat wel heel naar gedrag.
Sterker nog, ik ben daar zwaar allergisch voor.
Geef ik soms ongevraagd advies, ja.
Probeer ik mijzelf open te stellen met het doel om anderen te helpen, ook ja.
Dat jij nu weer huillie huillie gaat doen, zegt meer over jou dan over mij. Je bent niet de enige op de wereld he, maar hey hou je eigen denkbeelden maar in stand en maak je eigen maar wijs dat dit soort topics het gevolg zijn van... vul zelf maar in... (als ik die opsomming had ingevuld was het wel geweest om te kwetsen)..
Maar ga zeker niet mij proberen te gaslighten en de rollen om te draaien
Het is weer totaal overbodig om CotS hier weer bij te gaan betrekken.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben dus juist van dranks en drugs af al bijna een jaar, dus ik kan juist wel een ander begeleiden daarin toch? Bovendien is de vergelijking hier over psychoses, hij heeft psychoses gehad net zoals ik psychoses heb gehad, of CotS. Is dat de reden dat jullie niet willen dat ik met CotS praat? Omdat je denkt dat mijn Psychosegevoeligheid haar psychoses kan beïnvloeden?
Hoe kan zijn Psychosegevoeligheid mij beïnvloeden als hij belt?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:47 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Het is weer totaal overbodig om CotS hier weer bij te gaan betrekken.
Maar is dezelfde strekking: ja, de psychosegevoelighieid van je gangstervriendje kan jou weer beïnvloeden.
Als je niet snapt dat het omgaan met iemand die EN gangster is EN TBS heeft/had EN niemand anders heeft (volgens jouw zeggen) EN jij bent serieus dat je hem wil gaan begeleiden terwijl je zelf niet eens fatsoenlijk uit de shit kunt komen, dan ben je nog heel erg ver van huis.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe kan zijn Psychosegevoeligheid mij beïnvloeden als hij belt?
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat het omgaan met iemand die EN gangster is EN TBS heeft/had EN niemand anders heeft (volgens jouw zeggen) EN jij bent serieus dat je hem wil gaan begeleiden terwijl je zelf niet eens fatsoenlijk uit de shit kunt komen, dan ben je nog heel erg ver van huis.
Als ik dat combineer met alle andere dingen die je sinds je terug bent weer hebt gezegd, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat je óf niet serieus hier mee bezig bent, óf je bent zo ver heen dat dit bij voorbaat al een verloren zaak is.
lekker doen johquote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Je vraagt om meningen maar eigenlijk wil je gewoon gelijk krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houdenquote:Op zondag 22 maart 2026 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?
Het is niet aan mij om dit te zeggen en te bepalen, maar als het aan mij had gelegen (en dat ligt het dus niet) had ik gewoon gezegd joh, lekker doen wat je wil, maar als deze shit in je gezicht ontploft, moet je niet hier terug komen om te janken over hoe je weer het slachtoffer bent want je bent in de situatie waar we het nu over hebben vooral het slachtoffer van je eigen stupiditeit.
Maar vervolgens tegen in gaatquote:Op zondag 22 maart 2026 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houden
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿quote:Op zondag 22 maart 2026 22:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, er is niks mis mee volgens jou, dus gewoon doen. Waarom stel je de vraag dan uberhaupt?
Het is niet aan mij om dit te zeggen en te bepalen, maar als het aan mij had gelegen (en dat ligt het dus niet) had ik gewoon gezegd joh, lekker doen wat je wil, maar als deze shit in je gezicht ontploft, moet je niet hier terug komen om te janken over hoe je weer het slachtoffer bent want je bent in de situatie waar we het nu over hebben vooral het slachtoffer van je eigen stupiditeit.
Ja ik vind het nog steeds leuk, al hoef ik niet altijd met iedereen eens te zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De FOK!directheid waar KW zo van zegt te houden
weet je waar het op lijktquote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:01 schreef simonblue het volgende:
Je geeft aan dat je nu bezig bent met stap 4 van het 12 stappen plan.
Kun je iets meer vertellen over hoe dit stappenplan er uit ziet? Volgen jullie een programma? Bijvoorbeeld iedere week 1 stap? Of maak je pas de volgende stap als je daar klaar voor bent en is het dus een traject met een variabele tijdsduur?
Ik heb van andere mensen gehoord dat mensen meerdere keren door de 12 stappen heen gaan. Is dat bij jou groep ook mogelijk? Of ben je misschien al bezig met een vervolgronde?
Waarom vraag je onze mening dan?quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Begeleiding is te serieus, wat ik wil doen is een goede vriend voor hem zijn. Hij wilt ook een goede vriend voor mij zijn en we hebben leuke opbouwende gesprekken op de telefoon. Daar is niks mis mee toch?
Dan moet je misschien minder hard janken als bij voorbeeld een user als Droopie jou tegengas geeft.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja ik vind het nog steeds leuk, al hoef ik niet altijd met iedereen eens te zijn.
Ik slaap er linksom of rechtsom niet minder om, maar ik had het jou wel gegund om eens een keer een goede keuze te maken nadat je de ene foute keuze na de andere aan elkaar hebt geregen.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zal je laten weten als dit shit in mijn gezicht ontploft goed?👍🏿
We komen zowaar ergens.quote:Op zondag 22 maart 2026 22:10 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een gedeelte van stap 4 afgemaakt, namelijk een lijst van namen en situatie waarbij ik wrok koester en veel boosheid ervaar. Wat er hier uitkwam is dat als ik mijn boosheid loslaat, dan komt verdriet naar boven. Ik moet durven verdriet toe te laten en de pijn voelen die ik ervaar als ik het niet meer kan verdoven met middelen. Ik heb al jaren niet gehuild.
De samenleving zou tegen deze mensen beschermd moeten worden. Vroeger zaten die geeoon in een inrichting met ene hoog hek eromheen, hè. Dat is niet meer echt realistisch, maar een openbaar register zodat je in elk geval kan zien waar ze wonen zou wel een goed idee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
TBS’ers verdienen geen tweede kans in de maatschappij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |