En wat kwam daaruit?quote:Op zondag 22 maart 2026 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De morele inventaris hebben we ook besproken.
Dit hou ik liever tussen mij en mijn sponsor voorlopig. Mag dat?quote:
Tuurlijk, je bent niets verplicht aan mij.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit hou ik liever tussen mij en mijn sponsor voorlopig. Mag dat?
Er zijn heel veel mensen die nare dingen meemaken.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar punten dat opkwam was dat ik heel gemeen kan worden en heel veel boosheid en rancune draagt waardoor mensen bij al intimiderend en bedreigend ervaren. Mijn sponsor zei dat in mijn geval heb ik oprecht veel onrecht meegemaakt die niet mijn schuld is, maar woede en wraakzuchtig blijven gaat het alleen erger en moeilijker maken voor mij om te herstellen. Wat vind je daarvan?
iedereen geeft oprecht Brecht meegemaakt die niet hun schuld is. Jouw focus ligt veel te veel daarop.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar punten dat opkwam was dat ik heel gemeen kan worden en heel veel boosheid en rancune draagt waardoor mensen bij al intimiderend en bedreigend ervaren. Mijn sponsor zei dat in mijn geval heb ik oprecht veel onrecht meegemaakt die niet mijn schuld is, maar woede en wraakzuchtig blijven gaat het alleen erger en moeilijker maken voor mij om te herstellen. Wat vind je daarvan?
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
iedereen geeft oprecht Brecht meegemaakt die niet hun schuld is. Jouw focus ligt veel te veel daarop.
Het doet er niet toe.
Laat dat in het verleden ne focus op het nu en de toekomst. De rest kun je niet (meer) veranderen.
Je kunt wel stap 4 de ken af te maken maar als jouw focus blijft op alle onrecht wat jou zou zijn aangedaan, schiet het niet op.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.
Stap 4 in een weekendje afmaken?quote:Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.
Met de nadruk op die wrok he, want dat is niet zonder reden. Dus dan volledig in de shit zitten en je dan afvragen of het een strak plan is om met een 'gangster' die banden zou hebben met Taghi contact te hebben zodat K_W hem kan helpen om zijn leven weer op de rit te krijgen.quote:
Tja, ik ben geen psycholoog, maar plaatsen kan ik het allemaal niet. Het neigt nogal veel naar aandacht zoeken en verheerlijking van wat hij als masculien beschouwt.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met de nadruk op die wrok he, want dat is niet zonder reden. Dus dan volledig in de shit zitten en je dan afvragen of het een strak plan is om met een 'gangster' die banden zou hebben met Taghi contact te hebben zodat K_W hem kan helpen om zijn leven weer op de rit te krijgen.
Dat terwijl K_W al moeite genoeg heeft om zijn eigen leven op de rit te krijgen.
Kom op hoor.
Dan denken we hetzelfde maar goed, dat had ik al eerder gezegd, dat dit volgens mij gewoon de zoveelste iteratie is, en tot nu toe lees ik niks op basis waarvan ik denk dat ik ongelijk had.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, ik ben geen psycholoog, maar plaatsen kan ik het allemaal niet. Het neigt nogal veel naar aandacht zoeken en verheerlijking van wat hij als masculien beschouwt.
Verder is het natuurlijk wel wat apart om een topic te openen over de 12 stappen, om vervolgens het stappenwerk voor jezelf te willen houden. Is je goed recht hoor, maar ik snap niet wat je er dan mee wil bereiken.
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kentquote:Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.
Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kent
wat zijn school geschiedenis is
welke delicten hij heeft gepleegd
en in vredesnaam waarom vraag je aan FOK! wat wij vinden van een semi vriendschap als 'ex'-verslaafde met een TBS-er?
waarom heb je het niet over met je sponsor
dit komt enkel over als dikdoenerij
kijk mij eens 'stoere' 'slimme' vrienden hebben
ik bestempel niksquote:Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?
Omgaan met een crimineel kun je nu eenmaal niet positief benaderenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Omgaan met een crimineel kun je nu eenmaal niet positief benaderen
En maar weer klagen dat wij alles negatief benaderen
Stop dan met het schrijven over bijzaken die niks met het 12 stappenplan te maken hebben
Want daar schrijf je relatief weinig over
Je gebruikt dit topic als een dagboek en dat is het niet
Maar je kreeg toch geld en drugs van hem?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.
Probeer je anders eens te verplaatsen in de lezer in relatie tot de werkelijke hulpvraag die je hebt. Of die vent Antilliaans is, gangster, Taghi heeft gekend, rechten en economie heeft gestudeerd, in Vught zit, is allemaal totaal irrelevant, maar het melden ervan impliceert wel dat jij het relevant vindt en daar slaan mensen op aan.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen…
Ik vind criminelen niet stoer en ik was vroeger totaal geen crimineel integendeel ik was heel braaf en moreel rechtschapen totdat ik verslaafd raakte aan harddrugs toen ging het mis. Dit soort dingen bespreek ik ook met mijn sponsor en op de NA meetings.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kent
wat zijn school geschiedenis is
welke delicten hij heeft gepleegd
en in vredesnaam waarom vraag je aan FOK! wat wij vinden van een semi vriendschap als 'ex'-verslaafde met een TBS-er?
waarom heb je het niet over met je sponsor
dit komt enkel over als dikdoenerij
kijk mij eens 'stoere' 'slimme' vrienden hebben
Hij zit toch niet voor het stelen van een pakje boter in een TBS kliniek?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.
Pas nadat hij al in TBS was. Via zijn neven of internet bankieren. Nu heeft hij dat niet meer in Vught.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar je kreeg toch geld en drugs van hem?
Lekker fris figuurquote:Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Pas nadat hij al in TBS was. Via zijn neven of internet bankieren. Nu heeft hij dat niet meer in Vught.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |