abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220403626
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat zeg je dat goed.

Dat inzicht dat je hier toont, dat is lang niet bij iedereen al te herkennen. En het zal ook best heel moeilijk zijn om tot dat niveau van inzicht te komen. En dat niveau is bij TS (nog) niet te zien. En dat geeft niets, daar kan hij natuurlijk naartoe groeien, maar je kunt niet verwachten dat anderen dan weer met open armen en zonder reserveringen je de zoveelste nieuwe kans geven.
Eerst zien, dan geloven, gaat hierbij wel op.
Tot dat inzicht komen is inderdaad erg moeilijk. En, wat paradoxaal, je moet ook veel kapot gemaakt hebben voordat die plaat een keer verdwijnt of kan verdwijnen.

En dat inzicht is nog één, ermee leren leven zal altijd een worsteling blijven. Niet gebruiken is iets dat je kan controleren, dat doe je zelf of niet. Anderen die je niet meer willen zien, daar kan je niets aan doen. En zéker niet met een quick fix. En tegelijkertijd is je copingvriendje altijd 5 minuten binnen bereik.

Daarom dat het uiteindelijke concept van AA/NA/CA ook zo sterk is, wat je verder ook van het sektarische element vindt. Met mensen kunnen praten die precies dezelfde problematiek hebben (ervaren) als jij is gewoon enorm waardevol.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:39:04 #152
38824 crew  Droopie
pi_220403650
Als je het inzicht hebt dat JIJ een probleem hebt, dan is dat al 50% begreep ik.. en achteraf gezien is dat ook zo..

Alleen jammer die andere 50% dan alsnog heel veel en heel klote is haha.
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP zondag 22 maart 2026 @ 10:42:24 #153
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220403666
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:39 schreef Droopie het volgende:
Als je het inzicht hebt dat JIJ een probleem hebt, dan is dat al 50% begreep ik.. en achteraf gezien is dat ook zo..

Alleen jammer die andere 50% dan alsnog heel veel en heel klote is haha.
Nou, je kan wel zeggen dat je weet dat het probleem bij jou ligt. Maar of het dan ook waar is of alleen voor de bühne wordt gezegd is een tweede.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:53:58 #154
38824 crew  Droopie
pi_220403750
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, je kan wel zeggen dat je weet dat het probleem bij jou ligt. Maar of het dan ook waar is of alleen voor de bühne wordt gezegd is een tweede.
De buhne praat sowieso wel, maar op het moment dat je de kliniek binnenstapt sta er je er grotendeels alleen voor.

Tuurlijk je familie, echte vrienden, hulpverleners en groepsgenoten staan je bij.

In het begin staan ze achter je en geven ze je de duwtjes om drempels te overwinnen.
Daarna staan ze naast je om je te steunen en kijken hoe je dat zelf doet en na een tijdje lopen sommige voor je, omdat ze hun energie gebruiken voor hun eigen leven/ sores..

Dan wordt het eenzaam, soms sluiten je familie of vrienden weer aan als je het goed doet (hoewel dat ook niet altijd een garantie is, want je gaat bv. niet meer mee stappen en zij willen wel lekker zuipen tijdens feyenoord ajax).

Of mensen blijven gewoon weg..

*kuch* dan is er een kans dat alleen fok! vrienden overblijven of mensen die blijven gebruiken en je vragen mee te gaan op het slechte pad (en met slechte pad bedoel ik, samen gebruiken onder het motto jij en ik tegen de rest van de wereld terwijl we niets hoeven te voelen).
Of erger..

Zie je toch ook vaak bij die Amerikaanse junkies, hele wijken waar junkies elkaar maar opzoeken en leven als zombies.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 12:14:24 #155
22592 crew  Ole
pi_220404160
TS hoe was het met je sponsor gister? Heeft hij de bedoeling van stap 4 nog uitgelegd?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 22 maart 2026 @ 12:46:26 #156
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220404326
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:14 schreef Ole het volgende:
TS hoe was het met je sponsor gister? Heeft hij de bedoeling van stap 4 nog uitgelegd?
Ik heb stap 4 al voor een derde afgemaakt en met mijn sponsor besproken gisteren. Hij heeft me ook geholpen met wat boodschappen voor dit weekend en nu zit ik in mijn kerk. Als ik klaar ben ga ik naar huis en ga ik mijn best doen om uitgebreid te reageren.

Ik verwacht ook dat de meeste mensen hier hard tegen mij zijn en dat ik vertrouwen terug moet winnen en dat duurt een tijdje, ik kan het ook wel hebben. Ik heb het verdiend.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 12:56:09 #157
22592 crew  Ole
pi_220404374
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb stap 4 al voor een derde afgemaakt en met mijn sponsor besproken gisteren. Hij heeft me ook geholpen met wat boodschappen voor dit weekend en nu zit ik in mijn kerk. Als ik klaar ben ga ik naar huis en ga ik mijn best doen om uitgebreid te reageren.

Ik verwacht ook dat de meeste mensen hier hard tegen mij zijn en dat ik vertrouwen terug moet winnen en dat duurt een tijdje, ik kan het ook wel hebben. Ik heb het verdiend.
zie het ook als opbouwend. Uiteindelijk heb je zelf de regie over je herstel. Schiet niet meteen in de verdediging maar laat dingen even bezinken. Veel die hier posten hebben zelf ook een verleden met verslaving en weten dus heel goed waar ze het over hebben. Neem mee wat voor jou werkt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 13:48:45 #158
38824 crew  Droopie
pi_220404708
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:56 schreef Ole het volgende:

[..]
zie het ook als opbouwend. Uiteindelijk heb je zelf de regie over je herstel. Schiet niet meteen in de verdediging maar laat dingen even bezinken. Veel die hier posten hebben zelf ook een verleden met verslaving en weten dus heel goed waar ze het over hebben. Neem mee wat voor jou werkt!
Yes, en sommige mensen praten soms tegen andere mensen (soms uit hun ervaring) alsof ze tegen hun oude ik praten. Dus kom op, met die houding red je het niet etc etc.
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 17:44:22 #159
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407225
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Tot dat inzicht komen is inderdaad erg moeilijk. En, wat paradoxaal, je moet ook veel kapot gemaakt hebben voordat die plaat een keer verdwijnt of kan verdwijnen.

En dat inzicht is nog één, ermee leren leven zal altijd een worsteling blijven. Niet gebruiken is iets dat je kan controleren, dat doe je zelf of niet. Anderen die je niet meer willen zien, daar kan je niets aan doen. En zéker niet met een quick fix. En tegelijkertijd is je copingvriendje altijd 5 minuten binnen bereik.

Daarom dat het uiteindelijke concept van AA/NA/CA ook zo sterk is, wat je verder ook van het sektarische element vindt. Met mensen kunnen praten die precies dezelfde problematiek hebben (ervaren) als jij is gewoon enorm waardevol.
Je omschrijft het goed. In mijn geval hebben de meeste van mijn familie en vrienden al in de steek gelaten voordat ik verslaafd werd, ze lieten mij in de steek vanwege mijn psychoses. Wat moet ik daarvan vinden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 17:46:44 #160
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407239
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 00:25 schreef -Knapzak- het volgende:
Het lijkt erop dat TS het bij veel FOK!kers niet snel goed kan doen. Wat hij ook post, zelfs als het goed bedoeld is, wordt vaak negatief ontvangen en afgekraakt. En wanneer hij daar na zoveel reacties iets van zegt, wordt dat al snel weggezet als het aannemen van een “slachtofferrol”. Het is voor mij al ziekmakend om de reacties zo te lezen, en ik vraag me af wat het doet met TS. Hij zal er denk ik niet beter van worden, want hij kan het NOOIT goed doen, en ik kan me indenken dat het behoorlijk frustrerend en vermoeiend is voor hem, en misschien wel een reden om terug te vallen in oude patronen.
Dank je wel voor je steun en bemoediging. Ik ben niet meer bang voor de oordelen en afwijzing van anderen, zeker niet hier op fok. Ik heb de meest dierbare mensen kwijtgeraakt die mijn oordeelden omdat ik psychoses heb gehad, en het gaat nu gewoon prima met mijn leven. Zolang ik God heb op de eerste plek, kunnen mensen mij niet meer kwetsen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 17:48:36 #161
5428 crew  miss_sly
pi_220407254
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je omschrijft het goed. In mijn geval hebben de meeste van mijn familie en vrienden al in de steek gelaten voordat ik verslaafd werd, ze lieten mij in de steek vanwege mijn psychoses. Wat moet ik daarvan vinden?
Daar kun je van alles van vinden, maar dat verandert niets. Je kunt ze ook niet dwingen jou anders te gaan zien of behandelen. De enige waar jij zelf invloed op hebt, ben je zelf. Dus spendeer je energie en aandacht niet aan mensen en dingen die je niet kunt veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220407303
Niks werkt toch.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:56:58 #163
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407309
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220407348
Weet je wat het is KW
Je moet zelf weten met wie je omgaat en wat jou grenzen zijn.

Dat kunnen wij niet voor je beslissen

In jouw plaats zou ik geen contact met die persoon willen, klinkt als slecht nieuws en ik heb het gevoel dat jij best beïnvloedbaar bent. Daar is niks mis mee, alleen je moet dan wel extra nadenken over met wie om te gaan

Waarom zoek je geen "saaie" mensen zonder drama? Zoek een leuke activiteit in je buurt waarmee je gezond contact kan hebben. Dat zou je denk ik echt wel goed doen en dan blijft de drama ook weg

Weg van mensen met drugs en geld en sekswerkers en weet ik wat voor negativiteit. Zorg voor jezelf op dat gebied

Criminaliteit is niet stoer of interessant of sexy of wat dan ook. Het is fout en meer niet
En elk mens moet voor zichzelf beslissen wat hij wil.
Alleen ik adviseer je niet in te laten met dergelijke menden
pi_220407375
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Ik denk persoonlijk dat je je beter op jezelf kan richten, ik weet het, het is verleidelijk want als je een ander helpt denk je minder aan je eigen problemen, want het is lastiger je eigen dingen onder ogen te komen dan een ander te helpen
  zondag 22 maart 2026 @ 18:15:49 #166
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407420
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het is KW
Je moet zelf weten met wie je omgaat en wat jou grenzen zijn.

Dat kunnen wij niet voor je beslissen

In jouw plaats zou ik geen contact met die persoon willen, klinkt als slecht nieuws en ik heb het gevoel dat jij best beïnvloedbaar bent. Daar is niks mis mee, alleen je moet dan wel extra nadenken over met wie om te gaan

Waarom zoek je geen "saaie" mensen zonder drama? Zoek een leuke activiteit in je buurt waarmee je gezond contact kan hebben. Dat zou je denk ik echt wel goed doen en dan blijft de drama ook weg

Weg van mensen met drugs en geld en sekswerkers en weet ik wat voor negativiteit. Zorg voor jezelf op dat gebied

Criminaliteit is niet stoer of interessant of sexy of wat dan ook. Het is fout en meer niet
En elk mens moet voor zichzelf beslissen wat hij wil.
Alleen ik adviseer je niet in te laten met dergelijke menden
Ik ga doordeweeks elke dag naar het Buurtwerkkamer in mijn wijk en daar mag ik lunchen en praten met de mensen die daar komen. Dat is mijn saaie doordeweekse dagbesteding. Aankomende donderdag heb ik een gesprek met de UWV over mijn wens om weer te gaan werken. Ik ga niet meer om met criminelen meer, deze Antilliaanse man steun ik omdat ik hem al vanaf mijn jeugd op Curaçao ken. Hij heeft ook psychoses meegemaakt net zoals wij en hij heeft helemaal niet meer nu hij vastzit in de TBS kliniek Vught. Hij is ook niet kwaadaardig, hij heeft wel foute keuzes gemaakt, maar hij is niet evil.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:18:03 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407432
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk dat je je beter op jezelf kan richten, ik weet het, het is verleidelijk want als je een ander helpt denk je minder aan je eigen problemen, want het is lastiger je eigen dingen onder ogen te komen dan een ander te helpen
Wat betreft mij zelf ik ga bijna elke avond naar NA en zondag naar de kerk. Aankomende donderdag heb ik gesprek met de UWV voor werk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220407435
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Wat is je eigen mening in deze?
Ik denk dat een vriendschap met iemand die in TBS zit niet heel verstandig is.

Alleen de reden dat je dit vraagt zegt eigenlijk al genoeg: Je hebt zelf al de nodige twijfels of het wel het juiste is, anders zou je de vraag niet stellen.

Nu nog een antwoord, op die vraag en ben je tevreden met het resultaat als het negatief voor je uitpakt.
pi_220407444
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ga doordeweeks elke dag naar het Buurtwerkkamer in mijn wijk en daar mag ik lunchen en praten met de mensen die daar komen. Dat is mijn saaie doordeweekse dagbesteding. Aankomende donderdag heb ik een gesprek met de UWV over mijn wens om weer te gaan werken. Ik ga niet meer om met criminelen meer, deze Antilliaanse man steun ik omdat ik hem al vanaf mijn jeugd op Curaçao ken. Hij heeft ook psychoses meegemaakt net zoals wij en hij heeft helemaal niet meer nu hij vastzit in de TBS kliniek Vught. Hij is ook niet kwaadaardig, hij heeft wel foute keuzes gemaakt, maar hij is niet evil.
Als iemand die ik ken de criminaliteit in gaat (en dan bedoel ik geen verkeersovertreding, maar echt crimineel) dan gaat de deur dicht totdat iemand probeert weer op het rechte pad te komen, dan sta ik klaar om te helpen

Ook als het door een psychose komt

Simpelweg omdat mensen zichzelf moeten beschermen tegen slecht nieuws
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:19:33 #170
38824 crew  Droopie
pi_220407452
Het gaat over de stappen van de AA of NA, ik lees alleen psychoses, TBS en maffia..

Maar ontwijk het onderwerp maar.

Komen we terug op het onderwerp sponsor, zo'n sponsor zegt na 3x heen en weer.. joh ik ga de discussie niet aan, als jij het toch allemaal weet

Wat jij denkt dat een sponsor vanavond om 2100 gewoon overstapt op het onderwerp kolonisatie..

En dan na 3 uur babbelen amper over middelengebruik te hebben
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:25:47 #171
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407524
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:19 schreef Droopie het volgende:
Het gaat over de stappen van de AA of NA, ik lees alleen psychoses, TBS en maffia..

Maar ontwijk het onderwerp maar.

Komen we terug op het onderwerp sponsor, zo'n sponsor zegt na 3x heen en weer.. joh ik ga de discussie niet aan, als jij het toch allemaal weet

Wat jij denkt dat een sponsor vanavond om 2100 gewoon overstapt op het onderwerp kolonisatie..

En dan na 3 uur babbelen amper over middelengebruik te hebben
Mijn sponsor kwam gisteren langs en onze gesprekken waren goed. Ik ben niet begonnen over kolonialisme of Antilliaanse gangsters, maar gewoon over mijn stap 4 en wrok.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:27:36 #172
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407544
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als iemand die ik ken de criminaliteit in gaat (en dan bedoel ik geen verkeersovertreding, maar echt crimineel) dan gaat de deur dicht totdat iemand probeert weer op het rechte pad te komen, dan sta ik klaar om te helpen

Ook als het door een psychose komt

Simpelweg omdat mensen zichzelf moeten beschermen tegen slecht nieuws
Maar hij wil nu juist weer op de rechte pad gaan bewandelen. Hij zit al zes jaar in de TBS kliniek en heeft veel therapieën gehad. Hij wilt mijn hulp als hij weer vrijgelaten wordt om een goed leven op te bouwen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:29:10 #173
38824 crew  Droopie
pi_220407561
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn sponsor kwam gisteren langs en onze gesprekken waren goed. Ik ben niet begonnen over kolonialisme of Antilliaanse gangsters, maar gewoon over mijn stap 4 en wrok.
"Wij maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op" en het enige wat je bespreekt is dan wrok..
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:30:47 #174
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407580
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:29 schreef Droopie het volgende:

[..]
"Wij maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op" en het enige wat je bespreekt is dan wrok..
De morele inventaris hebben we ook besproken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:30:49 #175
38824 crew  Droopie
pi_220407581
Maar nogmaals, help eerst maar eens jezelf.. want de kans op een terugval is dichterbij dan je denkt.

Wens je het allerbeste
Hell To The Liars
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:31:08 #176
38824 crew  Droopie
pi_220407587
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
De morele inventaris hebben we ook besproken.
En wat kwam daaruit?
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:31:17 #177
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407590
Ik ben nog niet klaar met stap 4.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:31:50 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407595
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:31 schreef Droopie het volgende:

[..]
En wat kwam daaruit?
Dit hou ik liever tussen mij en mijn sponsor voorlopig. Mag dat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:36:19 #179
38824 crew  Droopie
pi_220407623
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:31 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dit hou ik liever tussen mij en mijn sponsor voorlopig. Mag dat?
Tuurlijk, je bent niets verplicht aan mij.

Maar dat je dan wel zo hoog opgeeft over criminaliteit, hoeren, joden, Taghi en wat nog meer.. en zodra het te dichtbij komt deel je het niet (en dat is je recht) maar dan zou ik niet zo hoog van de toren blazen over andere zaken..

En of het waar is over dat je dat besproken hebt, dat is tussen jou en jezelf.. het ergste wat je kan doen is in je eigen leugen/ waarheid gaan geloven en dat doen (ex) verslaafden volop..

Ik had gewoon een sneu leven, en nu niet meer.. maar dat maakte ik mij op het moment supreme mijzelf niet wijs
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:46:07 #180
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407694
Een paar punten dat opkwam was dat ik heel gemeen kan worden en heel veel boosheid en rancune draagt waardoor mensen bij al intimiderend en bedreigend ervaren. Mijn sponsor zei dat in mijn geval heb ik oprecht veel onrecht meegemaakt die niet mijn schuld is, maar woede en wraakzuchtig blijven gaat het alleen erger en moeilijker maken voor mij om te herstellen. Wat vind je daarvan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220407726
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar punten dat opkwam was dat ik heel gemeen kan worden en heel veel boosheid en rancune draagt waardoor mensen bij al intimiderend en bedreigend ervaren. Mijn sponsor zei dat in mijn geval heb ik oprecht veel onrecht meegemaakt die niet mijn schuld is, maar woede en wraakzuchtig blijven gaat het alleen erger en moeilijker maken voor mij om te herstellen. Wat vind je daarvan?
Er zijn heel veel mensen die nare dingen meemaken.
Hoe je ermee omgaat is deels je eigen keuze.

Met wraak en rancune los je niks op. Daarmee voed je enkel de boosheid en negatieve gevoelens

En natuurlijk mag een mens zich rot voelen, alleen op den duur moet je ook verder en je richten op het positieve.
Mijn moeder heeft er bij mij ingestampt dat je dankbaar moet zijn en je zegeningen tellen

Vergeven doe je niet voor de ander, maar voor jezelf

En gemeen zijn, in mijn opinie geen go to
Waarom zou jij iemand mogen schaden en de ander jou niet? Probeer mensen te behandelen zoals jij behandelt wil worden.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:54:12 #182
5428 crew  miss_sly
pi_220407732
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Een paar punten dat opkwam was dat ik heel gemeen kan worden en heel veel boosheid en rancune draagt waardoor mensen bij al intimiderend en bedreigend ervaren. Mijn sponsor zei dat in mijn geval heb ik oprecht veel onrecht meegemaakt die niet mijn schuld is, maar woede en wraakzuchtig blijven gaat het alleen erger en moeilijker maken voor mij om te herstellen. Wat vind je daarvan?
iedereen geeft oprecht Brecht meegemaakt die niet hun schuld is. Jouw focus ligt veel te veel daarop.

Het doet er niet toe.

Laat dat in het verleden ne focus op het nu en de toekomst. De rest kun je niet (meer) veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 22 maart 2026 @ 18:57:34 #183
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407757
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
iedereen geeft oprecht Brecht meegemaakt die niet hun schuld is. Jouw focus ligt veel te veel daarop.

Het doet er niet toe.

Laat dat in het verleden ne focus op het nu en de toekomst. De rest kun je niet (meer) veranderen.
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:59:08 #184
5428 crew  miss_sly
pi_220407772
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.
Je kunt wel stap 4 de ken af te maken maar als jouw focus blijft op alle onrecht wat jou zou zijn aangedaan, schiet het niet op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220407792
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik geef het antwoord over wat ik en mijn sponsor gisteren hebben besproken met elkaar over stap 4. Morgen ga ik verder met stap 4 afmaken.
Stap 4 in een weekendje afmaken?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220407849
quote:
10s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Stap 4 in een weekendje afmaken?
Met de nadruk op die wrok he, want dat is niet zonder reden. Dus dan volledig in de shit zitten en je dan afvragen of het een strak plan is om met een 'gangster' die banden zou hebben met Taghi contact te hebben zodat K_W hem kan helpen om zijn leven weer op de rit te krijgen.

Dat terwijl K_W al moeite genoeg heeft om zijn eigen leven op de rit te krijgen.

Kom op hoor.
pi_220407898
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Met de nadruk op die wrok he, want dat is niet zonder reden. Dus dan volledig in de shit zitten en je dan afvragen of het een strak plan is om met een 'gangster' die banden zou hebben met Taghi contact te hebben zodat K_W hem kan helpen om zijn leven weer op de rit te krijgen.

Dat terwijl K_W al moeite genoeg heeft om zijn eigen leven op de rit te krijgen.

Kom op hoor.
Tja, ik ben geen psycholoog, maar plaatsen kan ik het allemaal niet. Het neigt nogal veel naar aandacht zoeken en verheerlijking van wat hij als masculien beschouwt.

Verder is het natuurlijk wel wat apart om een topic te openen over de 12 stappen, om vervolgens het stappenwerk voor jezelf te willen houden. Is je goed recht hoor, maar ik snap niet wat je er dan mee wil bereiken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220407907
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, ik ben geen psycholoog, maar plaatsen kan ik het allemaal niet. Het neigt nogal veel naar aandacht zoeken en verheerlijking van wat hij als masculien beschouwt.

Verder is het natuurlijk wel wat apart om een topic te openen over de 12 stappen, om vervolgens het stappenwerk voor jezelf te willen houden. Is je goed recht hoor, maar ik snap niet wat je er dan mee wil bereiken.
Dan denken we hetzelfde maar goed, dat had ik al eerder gezegd, dat dit volgens mij gewoon de zoveelste iteratie is, en tot nu toe lees ik niks op basis waarvan ik denk dat ik ongelijk had.
pi_220408287
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kent
wat zijn school geschiedenis is
welke delicten hij heeft gepleegd

en in vredesnaam waarom vraag je aan FOK! wat wij vinden van een semi vriendschap als 'ex'-verslaafde met een TBS-er?
waarom heb je het niet over met je sponsor

dit komt enkel over als dikdoenerij
kijk mij eens 'stoere' 'slimme' vrienden hebben
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  zondag 22 maart 2026 @ 20:32:18 #190
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220408452
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kent
wat zijn school geschiedenis is
welke delicten hij heeft gepleegd

en in vredesnaam waarom vraag je aan FOK! wat wij vinden van een semi vriendschap als 'ex'-verslaafde met een TBS-er?
waarom heb je het niet over met je sponsor

dit komt enkel over als dikdoenerij
kijk mij eens 'stoere' 'slimme' vrienden hebben
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220408513
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?
ik bestempel niks
ik deel alleen hoe het op mij overkomt

als je niet zelf al bedacht hebt dat dit alles uberhaupt een slecht idee is ...
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220408557
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen… Ik gebruik FOK! Als uitlaatklep voor alles wat mij bezighoudt zoals dit. Kunnen jullie alsjeblieft niet alles wat ik deel bestempelen dat ik negatieve intentie heb?
Omgaan met een crimineel kun je nu eenmaal niet positief benaderen
En maar weer klagen dat wij alles negatief benaderen
Stop dan met het schrijven over bijzaken die niks met het 12 stappenplan te maken hebben
Want daar schrijf je relatief weinig over
Je gebruikt dit topic als een dagboek en dat is het niet
  zondag 22 maart 2026 @ 20:45:15 #193
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220408582
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Omgaan met een crimineel kun je nu eenmaal niet positief benaderen
En maar weer klagen dat wij alles negatief benaderen
Stop dan met het schrijven over bijzaken die niks met het 12 stappenplan te maken hebben
Want daar schrijf je relatief weinig over
Je gebruikt dit topic als een dagboek en dat is het niet
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220408591
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.
Maar je kreeg toch geld en drugs van hem?
pi_220408593
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Nee het is totaal niet stoerdoenerij want dit is totaal niet stoer toch? Ik ben niet aan het opscheppen over hem, ik spreek gewoon de waarheid en vraag voor de meningen en inzichten van anderen…
Probeer je anders eens te verplaatsen in de lezer in relatie tot de werkelijke hulpvraag die je hebt. Of die vent Antilliaans is, gangster, Taghi heeft gekend, rechten en economie heeft gestudeerd, in Vught zit, is allemaal totaal irrelevant, maar het melden ervan impliceert wel dat jij het relevant vindt en daar slaan mensen op aan.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 22 maart 2026 @ 20:46:51 #196
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220408595
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
waarom is het zo belangrijk voor je te benoemen wie deze meneer kent
wat zijn school geschiedenis is
welke delicten hij heeft gepleegd

en in vredesnaam waarom vraag je aan FOK! wat wij vinden van een semi vriendschap als 'ex'-verslaafde met een TBS-er?
waarom heb je het niet over met je sponsor

dit komt enkel over als dikdoenerij
kijk mij eens 'stoere' 'slimme' vrienden hebben
Ik vind criminelen niet stoer en ik was vroeger totaal geen crimineel integendeel ik was heel braaf en moreel rechtschapen totdat ik verslaafd raakte aan harddrugs toen ging het mis. Dit soort dingen bespreek ik ook met mijn sponsor en op de NA meetings.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220408597
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hij is geen crimineel, maar gevangener die mij hulp vraagt. Toen hij crimineel actief was ging ik bewust niet met hem om, pas toen ik hem tegenkwam in de toren van Altrecht en nadat hij TBS ging, begon hij mij regelmatig te bellen.
Hij zit toch niet voor het stelen van een pakje boter in een TBS kliniek?
Dan ben je toch een crimineel
  zondag 22 maart 2026 @ 20:47:31 #198
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220408603
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Maar je kreeg toch geld en drugs van hem?
Pas nadat hij al in TBS was. Via zijn neven of internet bankieren. Nu heeft hij dat niet meer in Vught.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220408620
sorry hoor
ik vind dit enorm ongeloofwaardig
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220408633
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Pas nadat hij al in TBS was. Via zijn neven of internet bankieren. Nu heeft hij dat niet meer in Vught.
Lekker fris figuur
En jij vraagt je af of je hem moet helpen???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')