abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220403626
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat zeg je dat goed.

Dat inzicht dat je hier toont, dat is lang niet bij iedereen al te herkennen. En het zal ook best heel moeilijk zijn om tot dat niveau van inzicht te komen. En dat niveau is bij TS (nog) niet te zien. En dat geeft niets, daar kan hij natuurlijk naartoe groeien, maar je kunt niet verwachten dat anderen dan weer met open armen en zonder reserveringen je de zoveelste nieuwe kans geven.
Eerst zien, dan geloven, gaat hierbij wel op.
Tot dat inzicht komen is inderdaad erg moeilijk. En, wat paradoxaal, je moet ook veel kapot gemaakt hebben voordat die plaat een keer verdwijnt of kan verdwijnen.

En dat inzicht is nog één, ermee leren leven zal altijd een worsteling blijven. Niet gebruiken is iets dat je kan controleren, dat doe je zelf of niet. Anderen die je niet meer willen zien, daar kan je niets aan doen. En zéker niet met een quick fix. En tegelijkertijd is je copingvriendje altijd 5 minuten binnen bereik.

Daarom dat het uiteindelijke concept van AA/NA/CA ook zo sterk is, wat je verder ook van het sektarische element vindt. Met mensen kunnen praten die precies dezelfde problematiek hebben (ervaren) als jij is gewoon enorm waardevol.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:39:04 #152
38824 crew  Droopie
pi_220403650
Als je het inzicht hebt dat JIJ een probleem hebt, dan is dat al 50% begreep ik.. en achteraf gezien is dat ook zo..

Alleen jammer die andere 50% dan alsnog heel veel en heel klote is haha.
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie FP zondag 22 maart 2026 @ 10:42:24 #153
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220403666
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:39 schreef Droopie het volgende:
Als je het inzicht hebt dat JIJ een probleem hebt, dan is dat al 50% begreep ik.. en achteraf gezien is dat ook zo..

Alleen jammer die andere 50% dan alsnog heel veel en heel klote is haha.
Nou, je kan wel zeggen dat je weet dat het probleem bij jou ligt. Maar of het dan ook waar is of alleen voor de bühne wordt gezegd is een tweede.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 10:53:58 #154
38824 crew  Droopie
pi_220403750
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nou, je kan wel zeggen dat je weet dat het probleem bij jou ligt. Maar of het dan ook waar is of alleen voor de bühne wordt gezegd is een tweede.
De buhne praat sowieso wel, maar op het moment dat je de kliniek binnenstapt sta er je er grotendeels alleen voor.

Tuurlijk je familie, echte vrienden, hulpverleners en groepsgenoten staan je bij.

In het begin staan ze achter je en geven ze je de duwtjes om drempels te overwinnen.
Daarna staan ze naast je om je te steunen en kijken hoe je dat zelf doet en na een tijdje lopen sommige voor je, omdat ze hun energie gebruiken voor hun eigen leven/ sores..

Dan wordt het eenzaam, soms sluiten je familie of vrienden weer aan als je het goed doet (hoewel dat ook niet altijd een garantie is, want je gaat bv. niet meer mee stappen en zij willen wel lekker zuipen tijdens feyenoord ajax).

Of mensen blijven gewoon weg..

*kuch* dan is er een kans dat alleen fok! vrienden overblijven of mensen die blijven gebruiken en je vragen mee te gaan op het slechte pad (en met slechte pad bedoel ik, samen gebruiken onder het motto jij en ik tegen de rest van de wereld terwijl we niets hoeven te voelen).
Of erger..

Zie je toch ook vaak bij die Amerikaanse junkies, hele wijken waar junkies elkaar maar opzoeken en leven als zombies.
Hell To The Liars
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 12:14:24 #155
22592 crew  Ole
pi_220404160
TS hoe was het met je sponsor gister? Heeft hij de bedoeling van stap 4 nog uitgelegd?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 22 maart 2026 @ 12:46:26 #156
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220404326
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:14 schreef Ole het volgende:
TS hoe was het met je sponsor gister? Heeft hij de bedoeling van stap 4 nog uitgelegd?
Ik heb stap 4 al voor een derde afgemaakt en met mijn sponsor besproken gisteren. Hij heeft me ook geholpen met wat boodschappen voor dit weekend en nu zit ik in mijn kerk. Als ik klaar ben ga ik naar huis en ga ik mijn best doen om uitgebreid te reageren.

Ik verwacht ook dat de meeste mensen hier hard tegen mij zijn en dat ik vertrouwen terug moet winnen en dat duurt een tijdje, ik kan het ook wel hebben. Ik heb het verdiend.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO zondag 22 maart 2026 @ 12:56:09 #157
22592 crew  Ole
pi_220404374
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb stap 4 al voor een derde afgemaakt en met mijn sponsor besproken gisteren. Hij heeft me ook geholpen met wat boodschappen voor dit weekend en nu zit ik in mijn kerk. Als ik klaar ben ga ik naar huis en ga ik mijn best doen om uitgebreid te reageren.

Ik verwacht ook dat de meeste mensen hier hard tegen mij zijn en dat ik vertrouwen terug moet winnen en dat duurt een tijdje, ik kan het ook wel hebben. Ik heb het verdiend.
zie het ook als opbouwend. Uiteindelijk heb je zelf de regie over je herstel. Schiet niet meteen in de verdediging maar laat dingen even bezinken. Veel die hier posten hebben zelf ook een verleden met verslaving en weten dus heel goed waar ze het over hebben. Neem mee wat voor jou werkt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 13:48:45 #158
38824 crew  Droopie
pi_220404708
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 12:56 schreef Ole het volgende:

[..]
zie het ook als opbouwend. Uiteindelijk heb je zelf de regie over je herstel. Schiet niet meteen in de verdediging maar laat dingen even bezinken. Veel die hier posten hebben zelf ook een verleden met verslaving en weten dus heel goed waar ze het over hebben. Neem mee wat voor jou werkt!
Yes, en sommige mensen praten soms tegen andere mensen (soms uit hun ervaring) alsof ze tegen hun oude ik praten. Dus kom op, met die houding red je het niet etc etc.
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 17:44:22 #159
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407225
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Tot dat inzicht komen is inderdaad erg moeilijk. En, wat paradoxaal, je moet ook veel kapot gemaakt hebben voordat die plaat een keer verdwijnt of kan verdwijnen.

En dat inzicht is nog één, ermee leren leven zal altijd een worsteling blijven. Niet gebruiken is iets dat je kan controleren, dat doe je zelf of niet. Anderen die je niet meer willen zien, daar kan je niets aan doen. En zéker niet met een quick fix. En tegelijkertijd is je copingvriendje altijd 5 minuten binnen bereik.

Daarom dat het uiteindelijke concept van AA/NA/CA ook zo sterk is, wat je verder ook van het sektarische element vindt. Met mensen kunnen praten die precies dezelfde problematiek hebben (ervaren) als jij is gewoon enorm waardevol.
Je omschrijft het goed. In mijn geval hebben de meeste van mijn familie en vrienden al in de steek gelaten voordat ik verslaafd werd, ze lieten mij in de steek vanwege mijn psychoses. Wat moet ik daarvan vinden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 17:46:44 #160
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407239
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 00:25 schreef -Knapzak- het volgende:
Het lijkt erop dat TS het bij veel FOK!kers niet snel goed kan doen. Wat hij ook post, zelfs als het goed bedoeld is, wordt vaak negatief ontvangen en afgekraakt. En wanneer hij daar na zoveel reacties iets van zegt, wordt dat al snel weggezet als het aannemen van een “slachtofferrol”. Het is voor mij al ziekmakend om de reacties zo te lezen, en ik vraag me af wat het doet met TS. Hij zal er denk ik niet beter van worden, want hij kan het NOOIT goed doen, en ik kan me indenken dat het behoorlijk frustrerend en vermoeiend is voor hem, en misschien wel een reden om terug te vallen in oude patronen.
Dank je wel voor je steun en bemoediging. Ik ben niet meer bang voor de oordelen en afwijzing van anderen, zeker niet hier op fok. Ik heb de meest dierbare mensen kwijtgeraakt die mijn oordeelden omdat ik psychoses heb gehad, en het gaat nu gewoon prima met mijn leven. Zolang ik God heb op de eerste plek, kunnen mensen mij niet meer kwetsen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 17:48:36 #161
5428 crew  miss_sly
pi_220407254
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je omschrijft het goed. In mijn geval hebben de meeste van mijn familie en vrienden al in de steek gelaten voordat ik verslaafd werd, ze lieten mij in de steek vanwege mijn psychoses. Wat moet ik daarvan vinden?
Daar kun je van alles van vinden, maar dat verandert niets. Je kunt ze ook niet dwingen jou anders te gaan zien of behandelen. De enige waar jij zelf invloed op hebt, ben je zelf. Dus spendeer je energie en aandacht niet aan mensen en dingen die je niet kunt veranderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220407303
Niks werkt toch.
  zondag 22 maart 2026 @ 17:56:58 #163
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407309
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220407348
Weet je wat het is KW
Je moet zelf weten met wie je omgaat en wat jou grenzen zijn.

Dat kunnen wij niet voor je beslissen

In jouw plaats zou ik geen contact met die persoon willen, klinkt als slecht nieuws en ik heb het gevoel dat jij best beïnvloedbaar bent. Daar is niks mis mee, alleen je moet dan wel extra nadenken over met wie om te gaan

Waarom zoek je geen "saaie" mensen zonder drama? Zoek een leuke activiteit in je buurt waarmee je gezond contact kan hebben. Dat zou je denk ik echt wel goed doen en dan blijft de drama ook weg

Weg van mensen met drugs en geld en sekswerkers en weet ik wat voor negativiteit. Zorg voor jezelf op dat gebied

Criminaliteit is niet stoer of interessant of sexy of wat dan ook. Het is fout en meer niet
En elk mens moet voor zichzelf beslissen wat hij wil.
Alleen ik adviseer je niet in te laten met dergelijke menden
pi_220407375
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Ik denk persoonlijk dat je je beter op jezelf kan richten, ik weet het, het is verleidelijk want als je een ander helpt denk je minder aan je eigen problemen, want het is lastiger je eigen dingen onder ogen te komen dan een ander te helpen
  zondag 22 maart 2026 @ 18:15:49 #166
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407420
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het is KW
Je moet zelf weten met wie je omgaat en wat jou grenzen zijn.

Dat kunnen wij niet voor je beslissen

In jouw plaats zou ik geen contact met die persoon willen, klinkt als slecht nieuws en ik heb het gevoel dat jij best beïnvloedbaar bent. Daar is niks mis mee, alleen je moet dan wel extra nadenken over met wie om te gaan

Waarom zoek je geen "saaie" mensen zonder drama? Zoek een leuke activiteit in je buurt waarmee je gezond contact kan hebben. Dat zou je denk ik echt wel goed doen en dan blijft de drama ook weg

Weg van mensen met drugs en geld en sekswerkers en weet ik wat voor negativiteit. Zorg voor jezelf op dat gebied

Criminaliteit is niet stoer of interessant of sexy of wat dan ook. Het is fout en meer niet
En elk mens moet voor zichzelf beslissen wat hij wil.
Alleen ik adviseer je niet in te laten met dergelijke menden
Ik ga doordeweeks elke dag naar het Buurtwerkkamer in mijn wijk en daar mag ik lunchen en praten met de mensen die daar komen. Dat is mijn saaie doordeweekse dagbesteding. Aankomende donderdag heb ik een gesprek met de UWV over mijn wens om weer te gaan werken. Ik ga niet meer om met criminelen meer, deze Antilliaanse man steun ik omdat ik hem al vanaf mijn jeugd op Curaçao ken. Hij heeft ook psychoses meegemaakt net zoals wij en hij heeft helemaal niet meer nu hij vastzit in de TBS kliniek Vught. Hij is ook niet kwaadaardig, hij heeft wel foute keuzes gemaakt, maar hij is niet evil.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:18:03 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407432
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:10 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik denk persoonlijk dat je je beter op jezelf kan richten, ik weet het, het is verleidelijk want als je een ander helpt denk je minder aan je eigen problemen, want het is lastiger je eigen dingen onder ogen te komen dan een ander te helpen
Wat betreft mij zelf ik ga bijna elke avond naar NA en zondag naar de kerk. Aankomende donderdag heb ik gesprek met de UWV voor werk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220407435
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Zoals ik in een andere topic heb aangegeven, vanwege mijn psychose en verslaving raakte ik betrokken bij duisternis en malifide zaken. Zo werd ik bevriend met Antilliaan die ik ken vanuit mijn middelbare schooltijd in Curacao. Hij heeft Rechten en Economie gestudeerd, maar ook nauw betrokken geweest bij de georganiseerde drugshandel en witwassen van geld. Hij heeft ook een psychose gehad en zit nu in de TBS kliniek. Hij heeft zelfs Ridiouan Taghi gekend voordat hij gepakt werd. Deze Antilliaanse man belt mij elke dag van de gevangenis/TBS omdat hij momenteel niemand anders meer heeft. In het verleden heb ik gunsten voor hem gedaan in ruil voor geld of drugs. Toen hij TBS kreeg, heeft een ex-vriendin van mij hem opgezocht en mijn nummer gegeven aan hem. Omdat ik medelijden met hem hebt en omdat ik weet dat hij niemand anders heeft, laat ik hem mij bellen en help hem waar het kan zolang het mij niet in de problemen brengt.

Deze Antilliaanse man is hoogbegaafd en heeft twee bachelors van de Universiteit Utrecht en bijna zijn Masters, helaas is dat niet doorgegaan omdat hij veroordeeld werd voor brandstichting tijdens een psychose. Wat vinden jullie hiervan? Ben ik goed bezig door een jeugdvriend te steunen door zijn moeilijke tijd of ben ik juist dom bezig door met hem te associëren terwijl ik zelf niet mijn leven op orde heb?
Wat is je eigen mening in deze?
Ik denk dat een vriendschap met iemand die in TBS zit niet heel verstandig is.

Alleen de reden dat je dit vraagt zegt eigenlijk al genoeg: Je hebt zelf al de nodige twijfels of het wel het juiste is, anders zou je de vraag niet stellen.

Nu nog een antwoord, op die vraag en ben je tevreden met het resultaat als het negatief voor je uitpakt.
pi_220407444
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ga doordeweeks elke dag naar het Buurtwerkkamer in mijn wijk en daar mag ik lunchen en praten met de mensen die daar komen. Dat is mijn saaie doordeweekse dagbesteding. Aankomende donderdag heb ik een gesprek met de UWV over mijn wens om weer te gaan werken. Ik ga niet meer om met criminelen meer, deze Antilliaanse man steun ik omdat ik hem al vanaf mijn jeugd op Curaçao ken. Hij heeft ook psychoses meegemaakt net zoals wij en hij heeft helemaal niet meer nu hij vastzit in de TBS kliniek Vught. Hij is ook niet kwaadaardig, hij heeft wel foute keuzes gemaakt, maar hij is niet evil.
Als iemand die ik ken de criminaliteit in gaat (en dan bedoel ik geen verkeersovertreding, maar echt crimineel) dan gaat de deur dicht totdat iemand probeert weer op het rechte pad te komen, dan sta ik klaar om te helpen

Ook als het door een psychose komt

Simpelweg omdat mensen zichzelf moeten beschermen tegen slecht nieuws
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:19:33 #170
38824 crew  Droopie
pi_220407452
Het gaat over de stappen van de AA of NA, ik lees alleen psychoses, TBS en maffia..

Maar ontwijk het onderwerp maar.

Komen we terug op het onderwerp sponsor, zo'n sponsor zegt na 3x heen en weer.. joh ik ga de discussie niet aan, als jij het toch allemaal weet

Wat jij denkt dat een sponsor vanavond om 2100 gewoon overstapt op het onderwerp kolonisatie..

En dan na 3 uur babbelen amper over middelengebruik te hebben
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:25:47 #171
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407524
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:19 schreef Droopie het volgende:
Het gaat over de stappen van de AA of NA, ik lees alleen psychoses, TBS en maffia..

Maar ontwijk het onderwerp maar.

Komen we terug op het onderwerp sponsor, zo'n sponsor zegt na 3x heen en weer.. joh ik ga de discussie niet aan, als jij het toch allemaal weet

Wat jij denkt dat een sponsor vanavond om 2100 gewoon overstapt op het onderwerp kolonisatie..

En dan na 3 uur babbelen amper over middelengebruik te hebben
Mijn sponsor kwam gisteren langs en onze gesprekken waren goed. Ik ben niet begonnen over kolonialisme of Antilliaanse gangsters, maar gewoon over mijn stap 4 en wrok.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 22 maart 2026 @ 18:27:36 #172
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407544
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als iemand die ik ken de criminaliteit in gaat (en dan bedoel ik geen verkeersovertreding, maar echt crimineel) dan gaat de deur dicht totdat iemand probeert weer op het rechte pad te komen, dan sta ik klaar om te helpen

Ook als het door een psychose komt

Simpelweg omdat mensen zichzelf moeten beschermen tegen slecht nieuws
Maar hij wil nu juist weer op de rechte pad gaan bewandelen. Hij zit al zes jaar in de TBS kliniek en heeft veel therapieën gehad. Hij wilt mijn hulp als hij weer vrijgelaten wordt om een goed leven op te bouwen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:29:10 #173
38824 crew  Droopie
pi_220407561
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn sponsor kwam gisteren langs en onze gesprekken waren goed. Ik ben niet begonnen over kolonialisme of Antilliaanse gangsters, maar gewoon over mijn stap 4 en wrok.
"Wij maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op" en het enige wat je bespreekt is dan wrok..
Hell To The Liars
  zondag 22 maart 2026 @ 18:30:47 #174
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220407580
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:29 schreef Droopie het volgende:

[..]
"Wij maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op" en het enige wat je bespreekt is dan wrok..
De morele inventaris hebben we ook besproken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 18:30:49 #175
38824 crew  Droopie
pi_220407581
Maar nogmaals, help eerst maar eens jezelf.. want de kans op een terugval is dichterbij dan je denkt.

Wens je het allerbeste
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')