SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
quote:Robin van Persie overleeft spoedoverleg en blijft trainer van Feyenoord
Robin van Persie blijft ondanks de povere resultaten in het zadel zitten als trainer van Feyenoord. Dat is de uitkomst van een dag vol overleg in de Kuip, zo melden ingewijden. Feyenoord leverde zondag op bezoek bij NAC (3-3) opnieuw punten in, maar staat nog wel altijd op de tweede plaats in de eredivisie.
De clubleiding kwam maandag bijeen om te besluiten of Van Persie in hun ogen nog altijd de juiste man op de juiste plek is. Dat Feyenoord op een plaats staat die recht geeft op Champions League-voetbal en ten opzichte van de concurrentie een relatief makkelijk programma heeft, waren belangrijke argumenten om voorlopig met hem verder te gaan. Ook is er geen enkele garantie dat het met een andere trainer beter zal gaan.
De druk op Van Persie werd de afgelopen weken steeds verder opgevoerd. Na een kansloze nederlaag bij PSV werd weliswaar nipt gewonnen van FC Utrecht, Go Ahead Eagles en Telstar, maar vervolgens bleek FC Twente veel te sterk. Ook tegen laagvlieger NAC gaf de ploeg de tegengoals weer makkelijk weg en werd vanuit het uitvak door de Feyenoord-supporters om het ontslag van Van Persie geroepen.
Maandag kwam de volledige top van Feyenoord bij elkaar in de Kuip. Een ontmoeting die al op de agenda stond, maar het samenzijn concentreerde zich gezien de huidige ontwikkelingen op één cruciaal onderwerp: de positie van de trainer. Met als uitkomst dat het vertrouwen er blijft dat hij de neerwaartse spiraal nog om kan buigen.
DtK heeft zoveel Mexicaanse pilletjes geslikt dat z’n lul er allang afgeklapt is. Channant.quote:
Hij is te druk bezig om die gigantische ballen vast te houden. Dennis is op de boeg gaan staan en wijst vastberaden in de richting van de storm.quote:Op maandag 9 maart 2026 23:48 schreef De_Pel het volgende:
[..]
DtK heeft zoveel Mexicaanse pilletjes geslikt dat z’n lul er allang afgeklapt is. Channant.
Priske had inderdaad nog zelfkennis en realiteitszin. RVP gooit er de meest grote onzin uit. Ik ben benieuwd wanneer de spelersgroep gaat opstaan, maar dat ligt niet echt in de lijn der verwachting gezien de samenstelling.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:57 schreef snabbi het volgende:
Priske zei dat hij het heilige vuur miste en dat hij niet wist hoe dat terug moest komen. Dat is de reden waarom hij ontslagen moest worden, want als je geen idee hebt hoe je de groep moet beïnvloeden, dan hoor je er niet thuis.
Voor RvP geldt in mijn ogen dat hij niet kan zien dat hij de groep niet kan beïnvloeden en geen input accepteert voor hoe dingen anders kunnen. Dat is voor mij de reden waarom hij het veld moet ruimen.
Prestaties/verliezen etc. zijn slechts een aanleiding maar niet de reden!
Dat argument slaat ook nergens op. Het is niet eens de verdienste van trainer dat we tweede staan. “We staan tweede ondanks RVP”, zou beter zijn.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Het enige argument is maar we staan nog tweede
Snap ook niet waar het hele makkelijke programma idee vandaan komt, zondag win je misschien nog na een billenknijper: daarna ga je met spel nauwelijks meer een wedstrijdje winnen.
Voor Feyenoord wordt Excelsior thuis, Fortuna uit en PEC Zwolle uit ook gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 06:08 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Dat argument slaat ook nergens op. Het is niet eens de verdienste van trainer dat we tweede staan. “We staan tweede ondanks RVP”, zou beter zijn.
Daarnaast kijk je dan niet eens alleen naar je eigen presteren maar je het falen bij de concurrent meewegen in je beslissing. Stel dat Ajax wel een normaal seizoen had gedraaid, dan was hij wel ontslagen omdat je geen tweede meer stond._o-
En met AZ, NEC, FC Groningen en Ajax voor de boeg gaan we inderdaad nog genoeg punten verspelen.
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:56 schreef Solispolar het volgende:
'3 kraakheldere redenen voor aanblijven van Persie onthuld'
1: geld
2: geld
3: geld
Ik denk dat veronderstellen dat van Persie mag blijven vanwege het goede voetbal en de goede resultaten nog net wat dommer is.quote:
Als je dan toch bijzonder weinig van welke situatie dan ook af weet, roeptoeter dan niks zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik denk dat veronderstellen dat van Persie mag blijven vanwege het goede voetbal en de goede resultaten nog net wat dommer is.
Ja, kutquote:
quote:Op maandag 9 maart 2026 23:42 schreef 3rr0r het volgende:
TT heeft niet geholpen
[ afbeelding ]
@:Zipportal
FB / FOK! plan de campagne #3quote:- prikkelende headlines (geen clickbait natuurlijk, maar mag wel prikkelender)
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:07 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja, kutBij ander inzien hebben jullie natuurlijk gelijk. van Persie mag blijven omdat hij het zo goed doet
Kees van Wonderen was/is bijna binnen en die kan wel een organisatie neerzetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:35 schreef raptorix het volgende:
De belangrijkste reden is dat je in deze fase echt niet makkelijk even een trainer opduikelt van niveau die hierin stapt. En als je dat al zou doen, dan zou dit slecht afstralen op de leiding dat ze echt geen idee hebben wat ze doen.
21 mei heb je genoeg aanquote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:58 schreef TweedeKlum het volgende:
21 en 24 mei playoffs Conference League, ik zet ze alvast in de agenda.
Akkoord.quote:
Het zou (vind ik) Ten Kloese en co eerder juist gesierd hebben als ze hun inschattingsfout mbt Van Persie wél toe hadden gegeven. Het is nu zó uitzchtloos en zó gedoemd tot het mislopen van de 2e plaats. Die met deze selectie zéker gehaald kan en moet worden. Maar niet onder de beklemmende 'leiding' van die beginner vol zelfoverschatting.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:35 schreef raptorix het volgende:
De belangrijkste reden is dat je in deze fase echt niet makkelijk even een trainer opduikelt van niveau die hierin stapt. En als je dat al zou doen, dan zou dit slecht afstralen op de leiding dat ze echt geen idee hebben wat ze doen.
Ik had graag Ron Jans gezien, is denk ik iemand die vakmanschap combineert met goede sociale skills die zich ook niet snel gek laat maken. Daarnaast als je naar zijn resultaten in het algemeen kijkt doet het vaak relatief goed .quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zou (vind ik) Ten Kloese en co eerder juist gesierd hebben als ze hun inschattingsfout mbt Van Persie wél toe hadden gegeven. Het is nu zó uitzchtloos en zó gedoemd tot het mislopen van de 2e plaats. Die met deze selectie zéker gehaald kan en moet worden. Maar niet onder de beklemmende 'leiding' van die beginner vol zelfoverschatting.
Een trainer met meer ervaring, communicatieve skills en empathie kan weer snel structuur terugbrengen, en daarmee het zelfvertrouwen en spelplezier. En resultaat.
Maar we blijven dus aanmodderen. Ongelooflijk.
Ron Jans is vleesgeworden middelmaatquote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had graag Ron Jans gezien, is denk ik iemand die vakmanschap combineert met goede sociale skills die zich ook niet snel gek laat maken. Daarnaast als je naar zijn resultaten in het algemeen kijkt doet het vaak relatief goed .
Iedereen kan natuurlijk inzien dat er maar 1 reden is waarom van Persie nog blijft en dat is omdat het te duur is om hem nu te ontslaan. Welk perspectief, teken van peoplemanagement/ontwikkeling of andere positieve ontwikkeling zie jij dan precies?quote:
Iedereen die het totaal niet heeft gevolgd, waarschijnlijk. Had het die reden maar, dan viel er nog wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Iedereen kan natuurlijk inzien dat er maar 1 reden is waarom van Persie nog blijft en dat is omdat het te duur is om hem nu te ontslaan.
Je snapt het niet. Ik zie geen enkele ontwikkeling, wat mij betreft was hij allang ontslagen. Maar Te Kloese wil Van Persie waarschijnlijk niet ontslaan omdat hij dan zelf ook wegmoet. Het is een soort principekwestie voor hem geworden. Ze kunnen nog schermen met de 2e plek dus laten ze hem maar zitten. En misschien omdat het in de zomer makkelijker is een vervanger op te roepen. En omdat Te Kloese incapabel is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Iedereen kan natuurlijk inzien dat er maar 1 reden is waarom van Persie nog blijft en dat is omdat het te duur is om hem nu te ontslaan. Welk perspectief, teken van peoplemanagement/ontwikkeling of andere positieve ontwikkeling zie jij dan precies?
Het enige wat je kan aandragen is dat de strijd om de 2de plek nog volledig open ligt, maar zelfs daarvan zou je eerlijk moeten concluderen dat dat alles te maken heeft met het matige strijdveld en niks met de zogenaamde kwaliteiten van van Persie.
Je hebt nu wel genoeg onzin uitgeslagen voor vandaag lijkt me.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Iedereen kan natuurlijk inzien dat er maar 1 reden is waarom van Persie nog blijft en dat is omdat het te duur is om hem nu te ontslaan. Welk perspectief, teken van peoplemanagement/ontwikkeling of andere positieve ontwikkeling zie jij dan precies?
Het enige wat je kan aandragen is dat de strijd om de 2de plek nog volledig open ligt, maar zelfs daarvan zou je eerlijk moeten concluderen dat dat alles te maken heeft met het matige strijdveld en niks met de zogenaamde kwaliteiten van van Persie.
Dan zit ik in het goede topic schijnbaar, want verder dan want persoonlijk getreiter komen de meeste users hier ook nietquote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je hebt nu wel genoeg onzin uitgeslagen voor vandaag lijkt me.
Dan wantquote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dan zit ik in het goede topic schijnbaar, want verder dan want persoonlijk getreiter komen de meeste users hier ook niet
Als @Slobeend een grote wil worden moet hij dit van NWS naar VBL zetten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:31 schreef Caland het volgende:
Slobeend in die paar minuten al een betere VBL-mod geweest dan @:onlogisch
quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:31 schreef Caland het volgende:
Slobeend in die paar minuten al een betere VBL-mod geweest dan @:onlogisch
Als je komend seizoen de CL ingaat mag er wel heel wat gebeuren want met dit zootje wordt dat een fiasco. Overigens geldt dat voor Ajax ook momenteel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Ik zie geen enkele ontwikkeling, wat mij betreft was hij allang ontslagen. Maar Te Kloese wil Van Persie waarschijnlijk niet ontslaan omdat hij dan zelf ook wegmoet. Het is een soort principekwestie voor hem geworden. Ze kunnen nog schermen met de 2e plek dus laten ze hem maar zitten. En misschien omdat het in de zomer makkelijker is een vervanger op te roepen. En omdat Te Kloese incapabel is.
Zelfs het DOMINANTE PSV eindigde op een lullige 28e plek, onder Pafos.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je komend seizoen de CL ingaat mag er wel heel wat gebeuren want met dit zootje wordt dat een fiasco. Overigens geldt dat voor Ajax ook momenteel.
Geen Ron Jans, in ieder gevalquote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wie zou jij dan als trainer willen zien?
Als Telstar niet degradeert gaat hij naar AZ, dat is veel meer een club die past bij hem, en waar hij rustig kan werken zonder debiel bestuur.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen Ron Jans, in ieder geval
Ik zie tokkie Dick het ook niet echt aankunnen bij een grotere club, eigenlijk meer gecharmeerd van Correia maar daar lijkt het me ook wat te vroeg voor. Eigenlijk geen Nederlandse opties voorhanden, al zal Van Wonderen wel naar Simonis gaan kijken (de gruwel)
Ja dat bedoel ik ook, als hij het goed doet bij AZ zou je hem wel kunnen oppikken. Nu nog niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als Telstar niet degradeert gaat hij naar AZ, dat is veel meer een club die past bij hem, en waar hij rustig kan werken zonder debiel bestuur.
AZ lijkt me voor Correia inderdaad een prima optie.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als Telstar niet degradeert gaat hij naar AZ, dat is veel meer een club die past bij hem, en waar hij rustig kan werken zonder debiel bestuur.
Mooi, dan kunnen ze in Alkmaar weer boos worden als we over een jaar of 3 aankloppen voor hun trainer.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn vorige baas zei dat hij het niet erg vond als mensen weggingen omdat dat dat een teken is dat de mensen het goed doen, als iedereen blijft zitten heb je meestal te maken met middelmaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:52 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen ze in Alkmaar weer boos worden als we over een jaar of 3 aankloppen voor hun trainer.
Als iemand die al 7 jaar bij dezelfde werkgever zit vind ik dit GEEN goede post.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn vorige baas zei dat hij het niet erg vond als mensen weggingen omdat dat dat een teken is dat de mensen het goed doen, als iedereen blijft zitten heb je meestal te maken met middelmaat.
Zn vader was buitenom gegaan.quote:
Ik heb 16 jaar bij zelfde gezetenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als iemand die al 7 jaar bij dezelfde werkgever zit vind ik dit GEEN goede post.
Klopt.quote:
Zo iemand had je dan tot eind seizoen moeten aanstellen, dat is nu wel te laat. Of Excelsior moet winnen (lol)quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt.
En Robin van Persie is vleesgeworden zelfoverschatting zonder werkelijk inzicht.
Geef mij maar een stabiele middelmaat op dit moment. Gewoon saai en simpel (ik noem maar wat) een linksback op linksback zetten en in de zeventigste minuut logische wissels naar gelang het spelbeeld, en geen spelers die zich meteen weer hele wedstrijden kapot moeten rennen na maanden blessureleed.
Feyenoord heeft ongeveer 5000 momenten gehad om van Persie van de hand te doen maar nu is het inderdaad te laat. Of je moet blind gokken op een schokeffect (zoals ze nu in Amsterdam doen).quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo iemand had je dan tot eind seizoen moeten aanstellen, dat is nu wel te laat. Of Excelsior moet winnen (lol)
Het kan er hoe dan ook moeilijk slechter op worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Feyenoord heeft ongeveer 5000 momenten gehad om van Persie van de hand te doen maar nu is het inderdaad te laat. Of je moet blind gokken op een schokeffect (zoals ze nu in Amsterdam doen).
Er zijn nog 24 punten te verdienen. Als je 5 punten achter staat met nog 2 wedstrijden te gaan is het pas te laat.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Feyenoord heeft ongeveer 5000 momenten gehad om van Persie van de hand te doen maar nu is het inderdaad te laat. Of je moet blind gokken op een schokeffect (zoals ze nu in Amsterdam doen).
quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zijn nog 24 punten te verdienen. Als je 5 punten achter staat met nog 2 wedstrijden te gaan is het pas te laat.
Dat denk ik elke week weer.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het kan er hoe dan ook moeilijk slechter op worden.
Schaken en ook nog eens voetballenquote:
Ruben?quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Schaken en ook nog eens voetballenwat een God
Dat zal misschien lastig worden ja. Maar er komt zondag een ploeg in de Kuip op bezoek die het minst vaak heeft gescoord van alle eredivisieclubs en wél heel veel tegengoals krijgt, meer zelfs nog dan NAC. In je thuiswedstrijd daar punten tegen morsen is nóg weer slechter dan de eerdere blamages. En het is niet eens ondenkbaar.quote:Op woensdag 11 maart 2026 10:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het kan er hoe dan ook moeilijk slechter op worden.
Nee zijn zoon!quote:
Ik bedoelde meer dat je er met een trainerswissel hoe dan ook niet op achteruit kunt gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat zal misschien lastig worden ja. Maar er komt zondag een ploeg in de Kuip op bezoek die het minst vaak heeft gescoord van alle eredivisieclubs en wél heel veel tegengoals krijgt, meer zelfs nog dan NAC. In je thuiswedstrijd daar punten tegen morsen is nóg weer slechter dan de eerdere blamages. En het is niet eens ondenkbaar.![]()
![]()
p.s. al schijnt Feyenoord vanmiddag in de oefenpot tegen Twente wel grote delen van de wedstrijd goed druk te hebben gezet, werkten ze allemaal keihard en was winst eigenlijk zeker niet onverdiend geweest in principe.
Feyenoord en wanbeleid?! Nee joh dat kan toch niet?!quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:44 schreef Elan het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)feyenoorder-hendriks
Wanbeleid
Was ook niet echt een succes bij Vitesse, kan gebeuren.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:44 schreef Elan het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)feyenoorder-hendriks
Wanbeleid
De huisjurist (lol) heeft wat gechat met ChatGPT. Gedegen onderzoek.quote:In opdracht van de clubleiding nam naar verluidt Joris van Benthem de leiding over het onderzoek. De huisjurist zou een studie naar tussentijdse trainersontslagen in het voetbal hebben uitgevoerd. Daarvoor zou het verloop bij ruim 25 clubs die hun hoofdtrainer tijdens het seizoen ontsloegen zijn geanalyseerd. Daarbij werd gekeken naar de resultaten vóór en ná het ontslag, de ontwikkeling van het aantal behaalde punten per wedstrijd en de uiteindelijke positie op de ranglijst. De conclusie: in de meeste gevallen leidde een trainerswissel niet tot structureel betere prestaties.
Manusje van allesquote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De huisjurist (lol) heeft wat gechat met ChatGPT. Gedegen onderzoek.
Dit heb jij dus niet verzonnen maar heeft daadwerkelijk een bron?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De huisjurist (lol) heeft wat gechat met ChatGPT. Gedegen onderzoek.
Flopsite 1908 had dat bericht, maar het is inmiddels nergens meer te bekennen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 00:30 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dit heb jij dus niet verzonnen maar heeft daadwerkelijk een bron?
Uit dat licht.
Bij Feyenoord wordt er ook nog elke maand een speler van de maand gekozenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:03 schreef Qarrad het volgende:
https://1908.nl/artikelen(...)-olympique-marseille
Timber speler van de maand van Olympique.
Lex Immers werd ooit bijna speler van het jaar.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:03 schreef Qarrad het volgende:
https://1908.nl/artikelen(...)-olympique-marseille
Timber speler van de maand van Olympique.
Dat was het al toen in de winterstop besloten werd de trainer te laten zitten.quote:
Het moet gek lopen willen wij nog tweede worden ja. Aangezien wij nog geen enkele grote of belangrijke wedstrijd hebben gewonnen dit seizoen en wij ook pas 2 punten tegen top 6 teams hebben gehaald zie ik ons niet winnen thuis van Ajax of uit van NEC. En zeker die laatste wedstrijd gaat pijnlijk worden met een fanatiek en energiek NEC dat bloed ruikt.quote:
Tja dat kan wellicht helpen, dat ze geen blessures willen of zoiets. Maar die gasten zitten in zo’n flow die willen gewoon winnen en de Champions League halen, dat is nog een grotere prestatie dan de beker winnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 23:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Enige mazzeltje is dat NEC-uit een week voor de bekerfinale is, maar als dat je grootste houvast is gaat er iets niet goed nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |