Oei, dat zijn wel erg dramatisch slechte statistieken.quote:"Feyenoord won slechts twaalf van de laatste dertig wedstrijden in alle competities (G4, V14)
en incasseerde in negen van deze wedstrijden minstens drie treffers."
Uiteindelijk is de club steunen ook durven kritisch te zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:02 schreef snabbi het volgende:
"Een supporter moet de club door dik en dun steunen". Het ligt dus aan de supporters.
Alleen begrijpt Robin nog niet, dat de supporters vinden dat de club zonder hem beter af is en we dus de club steunen en niet de fanclub van Robin zijn.
gemiddeld feyenoord seizoenquote:Op zondag 8 maart 2026 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oei, dat zijn wel erg dramatisch slechte statistieken.
Nee, want met dergelijke cijfers eindig je normaal gesproken ergens in de middenmoot. Je kan veel van Feyenoord zeggen, maar over het algemeen eindigen we wel top 3 of 4.quote:
Nog een paar extra wedstrijden van dit geweldige niveau mogen aanschouwen in de play-offs zou natuurlijk geweldig zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 21:44 schreef De_Pel het volgende:
NEC en Twente zijn beter in vorm, Ajax probeert tenminste nog een schokeffect te bereiken. Er een nieuwe trainer. Geloof nooit dat we die tweede plaats vasthouden. Zou er eerlijk gezegd ook niet van opkijken als je gewoon 4e of 5e wordt.
En dat doet hij zelf. Zijn onrealistische weergave is een zelf gemaakt probleem.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:06 schreef Wicky15 het volgende:
Ik vind het toch wel heel pijnlijk om zo'n voormalig wereldvoetballer zo te zien stuntelen. Krijg ook langzaam een hekel aan hem, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op zondag 8 maart 2026 22:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
En dat doet hij zelf. Zijn onrealistische weergave is een zelf gemaakt probleem.
Hij had ook een ander verhaallijn kunnen kiezen en waar hij aan werkt bijv.
Wereldvoetballers zijn eigenlijk nooit goede trainers. Ze kunnen zich meestal niet voorstellen dat een ander iets niet kan.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:06 schreef Wicky15 het volgende:
Ik vind het toch wel heel pijnlijk om zo'n voormalig wereldvoetballer zo te zien stuntelen. Krijg ook langzaam een hekel aan hem, en dat wil ik eigenlijk helemaal niet
En net als zijn bij zijn eerste periode als speler , vertrekt dit ''fEyenOord-iCoOn'' als een geslagen hond door de achterdeur achterlatend zijn rare gedrag zonder iets toe te voegen.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:48 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Wereldvoetballers zijn eigenlijk nooit goede trainers. Ze kunnen zich meestal niet voorstellen dat een ander iets niet kan.
Bovendien moet een trainer tactisch het spelletje snappen, verstand hebben van groepsdynamiek, psychologie, fysiologie etc etc
Kortom intelligente mensen, het falen van vele oud-voetballers is logisch.
De trainer van Persie is een act, een typetje. Hij hangt de zalvende toffe jongen uit, terwijl vroeger natuurlijk een narcistisch klootzakje was.
Verwacht het niet.quote:
Vanavond pas overleg, als het al over RvP gaat.quote:
Waarschijnlijk wel, maar de resterende wedstrijden zie ik ons nog hooguit een punt of 13 - 15 pakken. Dan eindigen we ergens tussen de 61 en 63 punten. Een erbarmelijk laag puntentotaal natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan jullie niet verliezen van Excelsior/Ajax en er minimaal eentje winnen? Dat moet toch allemaal wel kunnen?
Zolang onze verdediging voor Sinterklaas blijft spelen wordt dat een lastig verhaal.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan jullie niet verliezen van Excelsior/Ajax en er minimaal eentje winnen? Dat moet toch allemaal wel kunnen?
Ik zie liever Schreuder van NEC komen. Totaal onhaalbaar natuurlijk maar ik zou er alles aan doen om dat toch te regelen.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:27 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag ontslag. Morgen Simonis en Kees.
Ik vind het altijd fascinerend dat de persco’s en het voorkomen bij Feyenoord-trainers zo vaak belangrijker lijken te zijn dan de inhoud - dat er zaaddodend zwakzinnig wordt gebald…quote:Op maandag 9 maart 2026 09:34 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ben helemaal klaar met die Van Persie, dat zijn echt een stel van de slechtste persconferenties die ik ooit gezien heb.
Elke dag dat Van Persie nog aanblijft is er één te veel, dat zien DtK en de rvb nu eindelijk ook wel in. Toch? Ze beschadigen de club en zichzelf alleen nog maar méér als ze dit nog langer voort laten duren. Er staat 40 mln op de tocht. Dus stuur RvP vanavond weg, schuif Bosschaart door voor de rest van het seizoen (of desnoods Hake) en leg Van Wonderen komende week alsnog vast als TD. Dan wordt het ook bij Feyenoord weer snel lente.quote:
Zoals verwacht dus.quote:Het lijkt er niet op dat Feyenoord Robin van Persie deze maandag gaat wegsturen. Maandag komt de clubleiding bij elkaar, wat na het teleurstellende gelijkspel tegen NAC Breda al snel tot speculaties leidde over de uitkomst van dat gesprek. Een woordvoerder van de club schetst tegenover RTV Rijnmond echter een ander beeld.
"Volgens een woordvoerder van de club is er geen sprake van een extra ingelast overleg over de positie van Van Persie", schreef het regionale medium. "Het lijkt erop dat de clubleiding van Feyenoord ook nog vertrouwen heeft in de trainer", werd daaruit geconcludeerd.
De al eerder geplande vergadering vindt wel plaats, maar de positie van Van Persie zal er dus niet het hoofdonderwerp zijn. De huidige sportieve crisis komt wel ter sprake, maar de clubleiding overlegt ook over onderwerpen als de eenwording met De Kuip en de uitkoop van de Vrienden van Feyenoord komen ter sprake.
Maandagavond vindt het overleg van de clubleiding plaats. Eerst praat de directie met de Raad van Commissarissen; vervolgens gaan ze in gesprek met de Vrienden van Feyenoord.
Nee hoor, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:Op maandag 9 maart 2026 10:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd fascinerend dat de persco’s en het voorkomen bij Feyenoord-trainers zo vaak belangrijker lijken te zijn dan de inhoud - dat er zaaddodend zwakzinnig wordt gebald…
Jules de Corte ziet het zelfs beter.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:35 schreef TweedeKlum het volgende:
Vincent Bijlo ziet het beter dan Van Persie.
De grap herhalen, dat is wel dom.quote:Op maandag 9 maart 2026 12:29 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jules de Corte ziet het zelfs beter.
Dat is net zo dom als de grap herhalen.quote:
Zucht...quote:Op maandag 9 maart 2026 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:
https://www.fr12.nl/nieuw(...)r-positie-van-persie
[..]
Zoals verwacht dus.
Dan mag de clubleiding ook wel een tekst een uitleg geven. Is DtK überhaupt momenteel wel bereikbaar. Die man is altijd onzichtbaar Wannee er gezeik is, om achteraf weer met mooie volzinnen te verklaren dat het anders had gekund.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zoals verwacht dus.
Ja, idem. Nu zit aan het werk als trainer sowieso een behoorlijk afbreukrisico. Maar je hoopt voor Van Persie dat iemand hem in bescherming gaat nemen. Zo zonde dit.quote:Op zondag 8 maart 2026 22:06 schreef Wicky15 het volgende:
Het verhaal is dat ie minder voor de camera verschijnt vanwege doodsbedreigingen.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:33 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Dan mag de clubleiding ook wel een tekst een uitleg geven. Is DtK überhaupt momenteel wel bereikbaar. Die man is altijd onzichtbaar Wannee er gezeik is, om achteraf weer met mooie volzinnen te verklaren dat het anders had gekund.
Ikzelf houd overigens nog steeds rekening met het scenario dat RvP stopt na dit seizoen en vervanger wordt door Steijn.
Trainer is eindverantwoordelijk, zoveel is logisch maar als ze op die manier achter hem willen blijven staan is dat een keus.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:35 schreef Haringkop2 het volgende:
[..]
Ja, idem. Nu zit aan het werk als trainer sowieso een behoorlijk afbreukrisico. Maar je hoopt voor Van Persie dat iemand hem in bescherming gaat nemen. Zo zonde dit.
quote:Op maandag 9 maart 2026 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zoals verwacht dus.
Laf gedoe dus. Alsof je dan niet voor de camera kan verschijnen. Onderduiken en niks verklaren gaat juist het vuur aanwakkeren.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het verhaal is dat ie minder voor de camera verschijnt vanwege doodsbedreigingen.
Dat is dan een slappe smoes want Kloese zat gisteren gewoon in het NAC stadion. Dat doe je dan toch ook niet, lijkt mij.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het verhaal is dat ie minder voor de camera verschijnt vanwege doodsbedreigingen.
Misschien hebben ze de opties laten doorberekenen en bleek daaruit dat een paar nieuwe ramen in het maasgebouw aanzienlijk minder kosten dan een ontslagvergoeding.quote:Op maandag 9 maart 2026 11:58 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zoals verwacht dus.
Het gaat er niet om dat ie omgelegd kan worden, maar dat ie blijkbaar agressie oproept met zijn vele interviews en dat zou dus zijn aangepast om die reden.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is dan een slappe smoes want Kloese zat gisteren gewoon in het NAC stadion. Dat doe je dan toch ook niet, lijkt mij.
Eens, het is ook niet mijn idee, maar het is een keuze.quote:Op maandag 9 maart 2026 13:57 schreef DefKu het volgende:
[..]
Laf gedoe dus. Alsof je dan niet voor de camera kan verschijnen. Onderduiken en niks verklaren gaat juist het vuur aanwakkeren.
Voor hetzelfde geld winnen we van Excelsior en verspeelt NEC punten tegen PSV en staan we gewoon 5 en 6 punten voor op de nr 3 t/m 5.quote:Op maandag 9 maart 2026 14:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschien hebben ze de opties laten doorberekenen en bleek daaruit dat een paar nieuwe ramen in het maasgebouw aanzienlijk minder kosten dan een ontslagvergoeding.
Anyway, Van Persie kan nu zondag na de dikverdiende overwinning leuk aan de sportpers vragen of die weer aandachtspunten hebben.
Misschien dacht hij dat hij NEC uit speelde ipv NAC.quote:Op maandag 9 maart 2026 15:30 schreef Elan het volgende:
Hoe hij dat NAC ook keer op keer loopt op te hemelen alsof zij derde staan in plaats van NEC
Inderdaad, weg met die troep. Geweldige speler maar als trainer totaal ongeschikt op dit niveau. Zo snel mogelijk Schreuder benaderen voor komend seizoen. Laat Hake het seizoen maar afmaken.quote:
Ik denk dat Van Persie veel te eigenwijs is om te beïnvloeden. Waarom Hake dan blijft zitten is me ook een raadsel, die zou prima weer ergens als hoofdtrainer aan de slag kunnen volgens mij.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:15 schreef Document1 het volgende:
Hake is toch net zo goed debet aan wat hier gebeurt?
Nee want Van Persie denkt dat hij de Here Jezus zelf is en beslist kennelijk over de tactiek zonder daar in anderen echt aan te willen horen.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:15 schreef Document1 het volgende:
Hake is toch net zo goed debet aan wat hier gebeurt?
Niets wat we nog niet wisten maargoed…quote:Feyenoord is na de 26ste speelronde de slechtste nummer 2 van de VriendenLoterij eredivisie in de 21ste eeuw. De club heeft 49 punten en heeft een achterstand van maar liefst 19 punten op koploper PSV.
Dit. Robin luistert en doet er verder niks mee.quote:Op maandag 9 maart 2026 18:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Niemand denkt toch dat Van Persie zich iets van een Haké aantrekt? Dan had je Van Gaal of Wenger naast hem moeten zetten maar dat wil ook niemand.
Van Persie zou zeggen dat PSV de beste koploper is in de 21e eeuw.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:49 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niets wat we nog niet wisten maargoed…
En het ergste wat betreft de algehele staat van de eredivisie: De rest staat daar dus nog onder.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:49 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niets wat we nog niet wisten maargoed…
60 dagen.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:36 schreef De_Pel het volgende:
Hoe lang mag Bosschaart zonder diploma werken? Of zouden we nog wegkomen met een schijnconstructie met “hoofdtrainer” Hake?
Laatste speelronde is 17 meiquote:
Het is echt nog lang niet zeker of we 2e worden. Van Persie kan nog heel veel verpesten.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:43 schreef Document1 het volgende:
Van Persie wel of niet gaat geen reet uitmaken denk ik. Met hangen en wurgen worden we tweede ongeacht wie ze voor de groep zetten.
Als je hem ontslaat zou ik Van Wonderen voor de groep zetten zodat hij in de zomer als TD (want dat gaat helaas wel gebeuren) een goed beeld heeft van wat deze selectie nodig heeftquote:Op maandag 9 maart 2026 20:36 schreef De_Pel het volgende:
Hoe lang mag Bosschaart zonder diploma werken? Of zouden we nog wegkomen met een schijnconstructie met “hoofdtrainer” Hake?
Een andere trainer zou er in ieder geval een soort van organisatie in krijgen, een soort basis, waardoor het spel in ieder geval al meteen zou moeten verbeteren.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:43 schreef Document1 het volgende:
Van Persie wel of niet gaat geen reet uitmaken denk ik. Met hangen en wurgen worden we tweede ongeacht wie ze voor de groep zetten.
5 punten dan, verwacht ik. Als NEC verliest van PSV wat op zich voor de hand ligt, maar FC Twente en/of Ajax wel wint.quote:Op maandag 9 maart 2026 20:57 schreef Alpha0 het volgende:
Beste nu is natuurlijk aankomend weekend even afwachten. Je kan zondagavond gedeeltelijk 2e staan, je kan ook 6 punten voor staan op de nr 3.
Daarom, dat kan ook nog. 6 punten voor is natuurlijk het meest gunstige scenario.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
5 punten dan, verwacht ik. Als NEC verliest van PSV wat op zich voor de hand ligt, maar FC Twente en/of Ajax wel wint.
Oke bedanktquote:Op maandag 9 maart 2026 21:16 schreef PSVCL het volgende:
PSV wint thuis van NEC en Twente, jullie winnen thuis van ajax. Dan is plek 2 binnen.
Meh, als mensen nu ook nog eens stennis gaan lopen schoppen, dan is dat uiteraard diep triest. Ik vind sowieso soms de kritiek op spelers en staf erg ver gaan. Kritiek is geen probleem, maar het is hier en daar wel heel erg persoonlijk aan het woorden. Ik snap ook echt wel dat de frustratie groot is, maar ergens was dit te verwachten. Vorig jaar, bij aanstelling van Van Persie werd er al aangegeven dat ze weten dat hij nog een beginnend trainer is en dat ze daar rekening mee houden.quote:
quote:Op maandag 9 maart 2026 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Meh, als mensen nu ook nog eens stennis gaan lopen schoppen, dan is dat uiteraard diep triest. Ik vind sowieso soms de kritiek op spelers en staf erg ver gaan. Kritiek is geen probleem, maar het is hier en daar wel heel erg persoonlijk aan het woorden. Ik snap ook echt wel dat de frustratie groot is, maar ergens was dit te verwachten. Vorig jaar, bij aanstelling van Van Persie werd er al aangegeven dat ze weten dat hij nog een beginnend trainer is en dat ze daar rekening mee houden.
Nogmaals, helemaal begrijpelijk dat men aan zijn stoelpoten zaagt, zo gaat dat in het voetbal. Je weet alleen dat ze hem niet gaan laten vallen. Als hij als doel heeft gekregen 'tweede worden' en als we dat dan bereiken dan heeft ie gewoon zijn doel behaald, of we dat nu wel of niet leuk vinden. En ja, de rest is allemaal nóg slechter, daarom staan we nog op die plek. Het liefste allemaal met mooi voetbal en dergelijke, maar dat was het doel niet.
Dit gaat ook weer wat ver. Je kan niet ontkennen dat Van Persie het vorige seizoen uiteindelijk prima heeft afgerond dus dat er een enorme mismatch met Priske was, was ook wel overduidelijk.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Was Priske nu maar nooit ontslagen
Ik denk dat Bosschaart het niet slechter had gedaan dan Van Persie, als ie had mogen blijven.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik was hier volledig op voorbereid dus vind dit niet eens een anti-climax. Je bent vooral heel naïef als je serieus gedacht had dat Van Persie er vanavond uit zou vliegen.
[..]
Dit gaat ook weer wat ver. Je kan niet ontkennen dat Van Persie het vorige seizoen uiteindelijk prima heeft afgerond dus dat er een enorme mismatch met Priske was, was ook wel overduidelijk.
Rond de periode dat Priske vertrok vreesde ik serieus dat we de play-offs in zouden gaan en met ons trackrecord daarin dit jaar dus geen eens Europees zouden hebben gespeeld. Je moet Van Persie wel nageven dat hij dat prima gerepareerd heeft. Denk overigens wel dat dat voornamelijk komt omdat hij gewoon een grote naam heeft en spelers die er mentaal niet zo lekker in zitten dat tof vinden en daar een boost van krijgen. Ik weet niet of Bosschaart dat ook teweeg had kunnen brengen, dat is slechts een matige linksback geweest en niet de topscorer van Oranje. En dat nog buiten het feit dat hij reglementair gewoon niet mocht blijven zitten.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat Bosschaart het niet slechter had gedaan dan Van Persie, als ie had mogen blijven.
Dan hadden we tenminste tijd gehad om een goede trainer aan te stellen in de zomer.
Daar gaat een net ook niet veel tegen doen en lijkt mij ook gewoon van holbewonerniveau.quote:
Het enige argument is maar we staan nog tweedequote:Op maandag 9 maart 2026 22:41 schreef Haringkop2 het volgende:
Tsjah als het nu niet doet, hoef je nooit meer een trainer te ontslaan. Met terugwerkende kracht best gek dat Prikse werd ontslagen.
Priske was een buutnlander. Het altijd racistische Feyenoord.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:41 schreef Haringkop2 het volgende:
Tsjah als het nu niet doet, hoef je nooit meer een trainer te ontslaan. Met terugwerkende kracht best gek dat Prikse werd ontslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |