Die gaan niet racen, dat is klaar na FP3quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was eigenlijk sowieso al wel duidelijk dat ze niet in staat gingen zijn om de race uit te rijden. Voor nu is het spannend of ze überhaupt binnen de 107% weten te komen.
Ja, dramatisch hoor. Cadillac is slecht, maar wat Aston hier laat zien gaat echt nergens over.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die gaan niet racen, dat is klaar na FP3
Hoiquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:
Ik kom alleen even hoi zeggen
We zijn er weer!
het lijkt mequote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:39 schreef Tijn het volgende:
Kheb het idee dat de zandzakken er eindelijk wat vanaf gaan.
Ik zou oprecht graag een team China/Korea willen zien op de grid.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Gewoon ff via Temu nieuwe bestellen.
Dan wordt je gek van de piepjes en dat derderangs android systeem dat ze in alle auto's gooien. Bij ons gooit ie CarPlay eruit als je per ongeluk te dicht langs iets rijdt, dan neemt de camera het systeem over. Dat heb je in F1 natuurlijk de hele tijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik zou oprecht graag een team China/Korea willen zien op de grid.
Gewoon een BYD/Geely auto, of een Hyundai/Samsung.
hopelijk heeft RBR wel genoeg onderdelen meequote:
Wie niet dan?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
hopelijk heeft RBR wel genoeg onderdelen mee
met minder dan de helft van de ronden(ten opzichte van de anderen) toch p6quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:54 schreef Jane het volgende:
Nou, na FP1 was ik optimistischer. Was ik nou maar naar bed gegaan.
je bedoelt dat ze bij de FIA kunnen aanbellen??quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zijn die batterijen niet gewoon reglementair geregeld? Geen idee hoor
Nee. Maar het echte probleem bij Aston is dat ze zoveel last van vibraties hebben dat elke nieuwe accu die je erin zet na 6 rondjes weer stuk is. Die auto is fundamenteel niet in staat om een hele race te rijden op dit moment.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Zijn die batterijen niet gewoon reglementair geregeld? Geen idee hoor
Nee bedoel een maximum per race, net als de banden zegmaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:56 schreef greysbones het volgende:
[..]
je bedoelt dat ze bij de FIA kunnen aanbellen??
Eerste weekend dit jaar, kom opquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:54 schreef Jane het volgende:
als een onderdeel van de auto kapot is zou je hem toch moeten vervangenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee bedoel een maximum per race, net als de banden zegmaar.
Die keek ik in bed.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:54 schreef Jane het volgende:
Ah oke, dacht dat het misschien een nieuwe regel wasquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
als een onderdeel van de auto kapot is zou je hem toch moeten vervangen
het enige wat een team niet in de hand heeft
zijn de banden
Valt de accu niet onder de MGU/ICE/versnellingsbak regels, dus max 4 per seizoen oid?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
als een onderdeel van de auto kapot is zou je hem toch moeten vervangen
het enige wat een team niet in de hand heeft
zijn de banden
Aston Martin heeft maar 1 batterij per auto, meer zijn er niet zelfs.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Valt de accu niet onder de MGU/ICE/versnellingsbak regels, dus max 4 per seizoen oid?
Edit ja dus, max 3 accus per seizoen voordat je gridstraffen gaat krijgen.
https://racingnews365.com(...)-penalties-explained
Net 1 dag gehad, laten we niet te vroeg juichenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:35 schreef Evenstar het volgende:
Hadjar lijkt in ieder geval redelijk mee te komen tot nu toe.
Ik schat Hadjar wel wat hoger in.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met de vorige teamgenoten van Verstappen kon je dat prima doen.
Altijd hetzelfde riedeltje.quote:
Alleen Honda krijgt het voor elkaar om het van lachertje tot wereldkampioen tot wederom het lachertje te schoppen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:13 schreef franklop het volgende:
AM heeft niet alleen dit weekend een probleem. Die kunnen de komende maanden wel afschrijven
Stel... dat RedBull toch een Honda motor had gekregen dit seizoen...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen Honda krijgt het voor elkaar om het van lachertje tot wereldkampioen tot wederom het lachertje te schoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie opmerking van Alex, Lindblad heeft het voordeel boven Hadjar dat hij niks hoeft af te leren, hij zit in de snelste auto waar ie ooit mee heeft gereden terwijl Hadjar zich juist afvraagt waarom hij ineens 5 seconden langzamer isquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:40 schreef Jane het volgende:
Lindblad boven Hadjar. Driver swap nog voor de eerste race?
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stel... dat RedBull toch een Honda motor had gekregen dit seizoen...Zelfs als deze onmogelijke tijdlijn uit was gekomen, hadden ze nog steeds al die slimme koppen die nu bij RB-Ford zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Je was er niet eensquote:
Foei!quote:
Doe maar gelijk 12 punten op zijn licentie.quote:
Het interessante is dat de kerb zelf gelijk is gebleven. Terwijl ik persoonlijk die 2024 variant prima vond. Die lag er ook al sinds 2022. Maar oh well.quote:Op maandag 23 februari 2026 14:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat betreft Melbourne hoop ik vooral dat ze daar in bocht 7 de vorig jaar extreem walgelijk domme plaatsing van de grindbak terugdraaien naar pre-2025.
2025![]()
2024
![]()
De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar VT3 wel. En kwalificatie. En race.
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshottenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshotten![]()
Bekijk deze YouTube-video
En misschien zouden we kunnen stellen: hoe meer (energie)management benodigd is, hoe meer kans op mismanagement.
Wat betreft inhalen op "onwaarschijnlijke plekken", daar lijkt mij op dit circuit weinig ruimte voor. Denk dat het meeste wel gewoon plaats zal vinden aan het eind van lange stukken volgas, je moet namelijk wel de mogelijkheid hebben om je eventuele energie-surplus te benutten.
Misschien zit het meer in het verrassingseffect wanneer een inhaalactie wordt geplaatst. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld, stel je hebt een pace-advantage over de auto voor je, je energie dusdanig opladen dat je gemakkelijk voorbij kan met je overtake modus. Je voorganger weet alleen niet wanneer je de uiteindelijke move gaat maken.
Bahrein was minder management dan dit volgens mij. Als je naar die ronde keek van Leclerc. Verstappen heeft ook zoiets gezegd in de trant van op Bahrein valt het nog mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.
Wat ik hoorde in de podcasts en videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit.
Klopt. Ligt ook een beetje aan hoeveel slowspeed er op een circuit is. Melbourne heeft nauwelijks slow, langzaamste bocht is (vermoed ik) bocht 3.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
SPOILER: Wat zei ie dan?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
Klopt ook. Is een combinatie, veel volgas, en vrijwel geen low speed bochten. In een artikel wat hier laatst geplaatst werd vind je deze graphic met de circuits en percentage volgas.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Mercedes lijkt wel getipt te worden als beste team.
Hopelijk wint Kimi dan ipv George.
Idd, dan is het Lec bovenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Ferrari heeft al laten zien behoorlijk betrouwbaar te zijn dus als het op snelheid niet gaat kan Leclerc misschien nog geluk hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Ik heb ook niet gekekenquote:
Ah, ze hebben op volgorde van constructeurs standings 2025 ipv coureurs standings.quote:
Zijn toch ook geen tijden johquote:
De zijwieltjes gaat bij zijn motor afquote:Op vrijdag 6 maart 2026 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we dat aan de rookie blauwe overlaten.
iddquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |