De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar VT3 wel. En kwalificatie. En race.
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshottenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshotten![]()
Bekijk deze YouTube-video
En misschien zouden we kunnen stellen: hoe meer (energie)management benodigd is, hoe meer kans op mismanagement.
Wat betreft inhalen op "onwaarschijnlijke plekken", daar lijkt mij op dit circuit weinig ruimte voor. Denk dat het meeste wel gewoon plaats zal vinden aan het eind van lange stukken volgas, je moet namelijk wel de mogelijkheid hebben om je eventuele energie-surplus te benutten.
Misschien zit het meer in het verrassingseffect wanneer een inhaalactie wordt geplaatst. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld, stel je hebt een pace-advantage over de auto voor je, je energie dusdanig opladen dat je gemakkelijk voorbij kan met je overtake modus. Je voorganger weet alleen niet wanneer je de uiteindelijke move gaat maken.
Bahrein was minder management dan dit volgens mij. Als je naar die ronde keek van Leclerc. Verstappen heeft ook zoiets gezegd in de trant van op Bahrein valt het nog mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.
Wat ik hoorde in de podcasts en videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit.
Klopt. Ligt ook een beetje aan hoeveel slowspeed er op een circuit is. Melbourne heeft nauwelijks slow, langzaamste bocht is (vermoed ik) bocht 3.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
SPOILER: Wat zei ie dan?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
Klopt ook. Is een combinatie, veel volgas, en vrijwel geen low speed bochten. In een artikel wat hier laatst geplaatst werd vind je deze graphic met de circuits en percentage volgas.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Mercedes lijkt wel getipt te worden als beste team.
Hopelijk wint Kimi dan ipv George.
Idd, dan is het Lec bovenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Ferrari heeft al laten zien behoorlijk betrouwbaar te zijn dus als het op snelheid niet gaat kan Leclerc misschien nog geluk hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Ik heb ook niet gekekenquote:
Ah, ze hebben op volgorde van constructeurs standings 2025 ipv coureurs standings.quote:
Zijn toch ook geen tijden johquote:
De zijwieltjes gaat bij zijn motor afquote:Op vrijdag 6 maart 2026 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen we dat aan de rookie blauwe overlaten.
iddquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |