abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:07:23 #276
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220273080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 07:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd naar VT3 wel. En kwalificatie. En race.

:+
De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 14:42:43 #277
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220273478
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:07 schreef Tijn het volgende:

[..]
De grote vraag wmb: gaan we inhaalacties zien op onwaarschijnlijke plekken? Als dat mogelijk is met deze regels, zou dat wel echt leuk zijn.
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshotten _O-

Bekijk deze YouTube-video

En misschien zouden we kunnen stellen: hoe meer (energie)management benodigd is, hoe meer kans op mismanagement.

Wat betreft inhalen op "onwaarschijnlijke plekken", daar lijkt mij op dit circuit weinig ruimte voor. Denk dat het meeste wel gewoon plaats zal vinden aan het eind van lange stukken volgas, je moet namelijk wel de mogelijkheid hebben om je eventuele energie-surplus te benutten.

Misschien zit het meer in het verrassingseffect wanneer een inhaalactie wordt geplaatst. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld, stel je hebt een pace-advantage over de auto voor je, je energie dusdanig opladen dat je gemakkelijk voorbij kan met je overtake modus. Je voorganger weet alleen niet wanneer je de uiteindelijke move gaat maken.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:01:40 #278
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220273591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit. Zie bijvoorbeeld het terugschakelen voor bochtencombinatie 6-7. Het is een beetje alsof die zichzelf de chicane uit moet slingshotten _O-

Bekijk deze YouTube-video

En misschien zouden we kunnen stellen: hoe meer (energie)management benodigd is, hoe meer kans op mismanagement.

Wat betreft inhalen op "onwaarschijnlijke plekken", daar lijkt mij op dit circuit weinig ruimte voor. Denk dat het meeste wel gewoon plaats zal vinden aan het eind van lange stukken volgas, je moet namelijk wel de mogelijkheid hebben om je eventuele energie-surplus te benutten.

Misschien zit het meer in het verrassingseffect wanneer een inhaalactie wordt geplaatst. Je zou ervoor kunnen kiezen om bijvoorbeeld, stel je hebt een pace-advantage over de auto voor je, je energie dusdanig opladen dat je gemakkelijk voorbij kan met je overtake modus. Je voorganger weet alleen niet wanneer je de uiteindelijke move gaat maken.
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 15:11:12 #279
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220273657
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Wat ik las was dat dit circuit na Jeddah het circuit is waar het minst getemd wordt, waardoor je dus op een andere manier je energie moet terugwinnen, bijvoorbeeld door eerder te liften en coasten en terug te schakelen.
Bahrein was minder management dan dit volgens mij. Als je naar die ronde keek van Leclerc. Verstappen heeft ook zoiets gezegd in de trant van op Bahrein valt het nog mee.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220273707
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit circuit zo enorm verneuktbreed?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:28:31 #281
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_220273760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Als ik even de snelste ronde van de dag bekijk zie ik dat er wel veel management nodig is tijdens de ronde. Valt mij wel tegen op dit circuit.
Wat ik hoorde in de podcasts en videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 06-03-2026 18:55:55 ]
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 15:33:52 #282
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220273806
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
Klopt. Ligt ook een beetje aan hoeveel slowspeed er op een circuit is. Melbourne heeft nauwelijks slow, langzaamste bocht is (vermoed ik) bocht 3.

Het installeren van een chicane zou al wat schelen, die zat pre 2022 altijd na bocht 8. Maar goed, die is er dus uit gesloopt.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:56:20 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220274391
That merc engine is a beast
  vrijdag 6 maart 2026 @ 17:28:23 #284
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220274658
Bekijk deze YouTube-video

Wel leuke analyze van de trainingen, en saillante opmerking over Aston Martin.
SPOILER: Wat zei ie dan?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220274803
Onboard camera nog steeds 720p.

Blijven doneren. @3rr0r
pi_220274842
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:28 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat ik hoorde in de podcasts and videos etc is dat ze meer vol gas rijden tijdens een rondje in Melbourne vergeleken met Bahrein. Dus wat dat betreft ook wel logisch dat ze de batterij dan ook meer leegtrekken en dus meer management nodig hebben.
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.
pi_220274855
Mercedes lijkt wel getipt te worden als beste team.

Hopelijk wint Kimi dan ipv George.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 18:01:09 #288
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220275015
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik dacht het vooral een gebrek aan remmen was.
Klopt ook. Is een combinatie, veel volgas, en vrijwel geen low speed bochten. In een artikel wat hier laatst geplaatst werd vind je deze graphic met de circuits en percentage volgas.

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie FP vrijdag 6 maart 2026 @ 18:02:23 #289
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220275033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Mercedes lijkt wel getipt te worden als beste team.

Hopelijk wint Kimi dan ipv George.
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 6 maart 2026 @ 19:06:17 #290
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_220275598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Idd, dan is het Lec boven :P
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_220275662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik hoop op Leclerc, gun het hem enorm.
Ferrari heeft al laten zien behoorlijk betrouwbaar te zijn dus als het op snelheid niet gaat kan Leclerc misschien nog geluk hebben.
Maar vooral ook de start gaat goed bij Ferrari en dan moeten de beide Mercedes auto's er maar voorbij zien te komen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 19:27:16 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220275884
:W

Nog iets gemist?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 19:27:34 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_220275892
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:05 schreef Nizno het volgende:
[ afbeelding ]
Kan dat wel met die veganist?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 maart 2026 @ 19:43:32 #294
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_220276132
twitter
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 20:57:35 #295
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220277118
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
:W

Nog iets gemist?
Ik heb ook niet gekeken :@
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 20:59:30 #296
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220277143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:43 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
Ah, ze hebben op volgorde van constructeurs standings 2025 ipv coureurs standings.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 maart 2026 @ 20:59:34 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220277146
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gekeken :@
Gelukkig kunnen we dat aan de rookie blauwe overlaten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 21:00:52 #298
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220277165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gekeken :@
Zijn toch ook geen tijden joh
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 21:03:16 #299
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220277210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gelukkig kunnen we dat aan de rookie blauwe overlaten.
De zijwieltjes gaat bij zijn motor af
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:00 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Zijn toch ook geen tijden joh
idd
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 6 maart 2026 @ 21:05:59 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220277245
Aston Martin :')
Honda :')

Ach, Alonso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')