abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220188764
Kopen zonder kijken

Elke maandag om 20:30 op RTL 4

Woonprogramma waarin stellen de zoektocht én aankoop van hun nieuwe woning uit handen geven. De stellen laten Martijn Krabbé en zijn team (de notaris, makelaar Alex van Keulen, bouwdeskundige Bob Sikkes en stylist Roos Reedijk) een huis voor hen zoeken, kopen en verbouwen.

Martijn op de foto nog in betere tijden voor hem. ;(
A mind with a heart of it's own
pi_220188776
Golfer Buddy is musicalster en jurylid van de masksinger.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_220188778
Best leuk huis maar wat een geld.
Alius aliud dicit
pi_220188780
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 21:53 schreef Mrmime het volgende:
Ik hoop dat Belle dat behangetje trekt
Daar raak je compleet overprikkeld van ;(

En de commode op de babykamer is echt veel te laag.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 februari 2026 @ 22:01:03 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220188785
Ik vind die donkergroene kleur van de keuken wel echt gaaf.
pi_220188789
Staat Riff al op de lijst @Pino112 ?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220188893
Oke ik geef toe. Het was goed te doen met Chantal.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 februari 2026 @ 22:17:34 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220188923
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:01 schreef AgnesGru het volgende:
Staat Riff al op de lijst @:Pino112 ?
Ik verstond het niet eens :D :'(
  Redactie Sport / Supervogel maandag 23 februari 2026 @ 22:25:20 #9
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220189019
Die trap zat nu toch in de keuken? Lekker alle warmte naar boven laten gaan. En lekker alle kookgeuren ook naar boven laten gaan w/
En lekker alle schoenen voor die kast laten slingeren. Die ga je namelijk echt niet elke keer braaf in de kast zetten, hoor (ik tenminste niet).
Somebody that I used to know
  maandag 23 februari 2026 @ 22:44:17 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220189102
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:00 schreef casita het volgende:
Golfer Buddy is musicalster en jurylid van de masksinger.
Nooit van gehoord of gezien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 februari 2026 @ 22:46:44 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220189114
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:14 schreef potjecreme het volgende:
Oke ik geef toe. Het was goed te doen met Chantal.
Ze deed het hartstikke leuk.
Wat mij betreft zou ze gewoon het hele seizoen mogen presenteren.
Topwijf met humor en zelfspot. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 februari 2026 @ 22:46:46 #13
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220189115
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:01 schreef Pino112 het volgende:
Ja enorm *O*
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 23 februari 2026 @ 22:47:32 #14
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_220189117
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:46 schreef golfer het volgende:

[..]
Ze deed het hartstikke leuk.
Wat mij betreft zou ze gewoon het hele seizoen mogen presenteren.
Topwijf met humor en zelfspot. ^O^
Zeker. Dat zeiden wij ook tegen elkaar. Maar dat ze het met 11 anderen doen voor Martijn, vind ik ook wel een mooi gebaar eigenlijk.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_220189170
quote:
2s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:32 schreef Postbus100 het volgende:
Die trap zat nu toch in de keuken? Lekker alle warmte naar boven laten gaan. En lekker alle kookgeuren ook naar boven laten gaan w/
En lekker alle schoenen voor die kast laten slingeren. Die ga je namelijk echt niet elke keer braaf in de kast zetten, hoor (ik tenminste niet).
Er zat een deur voor de trap.
pi_220189175
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:25 schreef Pino112 het volgende:
https://gewoongers.nl/productinfo-shop-kzk-s9e1

4k voor zo'n glazen dubbele deur :')
Los van dat ze gruwelijk lelijk zijn dus ook nog teringduur :X
Maar goed, alles voor de sponsoren
pi_220189240
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:57 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Los van dat ze gruwelijk lelijk zijn dus ook nog teringduur :X
Maar goed, alles voor de sponsoren
Gewoon Gers is sowieso veel te duur. Hadden zelf zoiets voor ongeveer de helft van STAAL. Gewoon Gers plaatst meestal aluminium onder de noemer staal look ;)
pi_220189286
Vond het echt een prima huis zoals het was. Daar een nieuwe badkamer in en klaar wat mij betreft.
pi_220189326
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:01 schreef Pino112 het volgende:
Ja dat wel. Maar maakt wel de woning donker.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 08:46:02 #20
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_220190168
quote:
99s.gif Op maandag 23 februari 2026 23:45 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja dat wel. Maar maakt wel de woning donker.
Vond je de woning donker? Volgens mij hadden ze voldoende ramen in de keuken en ook extra licht door die deur vanuit de gang.

Ik vond het een mooi huis geworden. Sowieso door het weghalen van die extra gang. Normaal gesproken zou ik een trap in de keuken/woonkamer niet waarderen maar zo met een deur ervoor, vond ik het een mooie oplossing voor meer woonruimte.
Vloer in de gang vond ik ook erg mooi.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_220190185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 08:46 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Vond je de woning donker? Volgens mij hadden ze voldoende ramen in de keuken en ook extra licht door die deur vanuit de gang.

Ik vond het een mooi huis geworden. Sowieso door het weghalen van die extra gang. Normaal gesproken zou ik een trap in de keuken/woonkamer niet waarderen maar zo met een deur ervoor, vond ik het een mooie oplossing voor meer woonruimte.
Vloer in de gang vond ik ook erg mooi.
De keuken vond ik donker. Woonkamer niet. Wel gezellig hoor.

Mijn vriend heeft een soortgelijke woning en we hebben nu gekozen voor een hele lichte keuken om het ruimtelijker te maken. Er zit nu antraciet in :D
pi_220190283
Voor het eerst eens gekeken naar dit programma. Ik kijk nog zelden TV eerlijk gezegd. Maar we hebben net zelf een nieuw huis gekocht, en het programma maakte me nieuwgierig.

Nou, wat een ergernis. Er moest 50k bij. Waarom? Die 50k is uitgegeven aan een nieuwe badkamer (die niet nodig was), een rare verbouwing (kapstok in een kast in de keuken, WTF!?), en prullaria.

Sommige dingen zagen er ook gewoon niet praktisch of comfortabel uit. Die roze bank (vreselijk) zag er bijvoorbeeld niet comfortabel uit. En dan zo'n afgezaagd bord met 'Love' daarboven. En dan al die deuren compleet van glas. Dat lijkt me niet praktisch met kleine kinderen straks.

En over smaak valt niet te twisten. Maar die meisjeskamer van Belle. Ik schrok helemaal van dat behang. Echt, mijn hoofd schoot letterlijk even naar achteren. En dan hou ik best van wat kleur, in plaats van saaie wit-beige-lichtbruine of grijs-wit-zwart inrichtingen. Maar dat was wel extreem. Als het nu één muur was geweest, dan ging dat nog wel. Maar mijn hemel, alle muren! Het was een zoekplaatje om de meubels te vinden in die drukke achtergrond.

6 ton voor een ruitjeshuis. Waarvan 50 k is uitgegeven aan onzin. Ze hebben lekker kunnen los gaan met andermans geld. Zeker die Roos. Wat een vreselijk mens. Die stem alleen al...

Maar goed. Het stel is er blijkbaar gelukkig mee. Ik zou intens en diepongeliukkig zijn met zo'n resultaat. Een huis is zo'n beetje de duurste uitgave die je in je leven doet. En dan mag je niet eens zelf de inrichting bepalen voor dat geld. En aangezien je maximaal gegaan bent, heb je waarschijnlijk ook geen geld om het nog te veranderen.
pi_220190302
Je ergenissen omschrijven exact het succes van het programma.
pi_220190458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:14 schreef Morri2 het volgende:
Voor het eerst eens gekeken naar dit programma. Ik kijk nog zelden TV eerlijk gezegd. Maar we hebben net zelf een nieuw huis gekocht, en het programma maakte me nieuwgierig.

Nou, wat een ergernis. Er moest 50k bij. Waarom? Die 50k is uitgegeven aan een nieuwe badkamer (die niet nodig was), een rare verbouwing (kapstok in een kast in de keuken, WTF!?), en prullaria.

Sommige dingen zagen er ook gewoon niet praktisch of comfortabel uit. Die roze bank (vreselijk) zag er bijvoorbeeld niet comfortabel uit. En dan zo'n afgezaagd bord met 'Love' daarboven. En dan al die deuren compleet van glas. Dat lijkt me niet praktisch met kleine kinderen straks.

En over smaak valt niet te twisten. Maar die meisjeskamer van Belle. Ik schrok helemaal van dat behang. Echt, mijn hoofd schoot letterlijk even naar achteren. En dan hou ik best van wat kleur, in plaats van saaie wit-beige-lichtbruine of grijs-wit-zwart inrichtingen. Maar dat was wel extreem. Als het nu één muur was geweest, dan ging dat nog wel. Maar mijn hemel, alle muren! Het was een zoekplaatje om de meubels te vinden in die drukke achtergrond.

6 ton voor een ruitjeshuis. Waarvan 50 k is uitgegeven aan onzin. Ze hebben lekker kunnen los gaan met andermans geld. Zeker die Roos. Wat een vreselijk mens. Die stem alleen al...

Maar goed. Het stel is er blijkbaar gelukkig mee. Ik zou intens en diepongeliukkig zijn met zo'n resultaat. Een huis is zo'n beetje de duurste uitgave die je in je leven doet. En dan mag je niet eens zelf de inrichting bepalen voor dat geld. En aangezien je maximaal gegaan bent, heb je waarschijnlijk ook geen geld om het nog te veranderen.
Ja die kamer van belle :r
Waarom :o
pi_220190553
quote:

Dat weet je toch als je meedoet? Zeker in het negende seizoen. Als je je daar niet bij denkt neer te kunnen leggen, moet je niet meedoen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220190649
Ik kan die Roos echt niet uitstaan! Wat een vreselijk hysterisch wijf zeg met haar kleurtjes en knuffeltjes en kussentjes en prullaria shit :{
Gelukkig neem ik het op en kan dat skippen, scheelt weer 30% van de tijd aan onzin ^O^
pi_220190822
Vond het huis vooraf 10x beter ingericht dan achteraf. Die bank is toch ook totaal niet comfortabel? Die glasdeuren ook.... Verschrikkelijk.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 10:50:33 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220191108
Ik vond het vooraf ook beter dan achteraf. Alleen die badkamer hoefde gedaan en misschien inderdaad dat grotere raam in de woonkamer. Maar dan was je voor 550k aan originele budget klaar geweest.
Die keuken en pvc vloer eruit die pas 2 jaar oud waren is kapitaalvernietiging zoals Alex altijd zegt.

Die deuren er tussen vond ik niks. Die trap, al zit er een deur voor, in de keuken vond ik ook niks. En je natte jassen of bij visite de jassen in een kast in de keuken staan proppen vond ik ook een heel slecht idee.

Het behang in beide kamers was ook niks. Die strepen vreselijk ouderwets (het oogde alsof het er al vanuit een woningbouw in de jaren ‘80 in zat) en daar tegenover dat hysterische behang in de meisjeskamer.

En zoals altijd stond er een houten speel ding voor de pui waar je naar buiten moet maar was er eigenlijk geen ruimte voor een kinderhoekje met speelgoed.

Als je persé je stempel als programma op een huis wilt drukken moet je er niet eentje kopen die al helemaal prima is en gaan verbouwen om het verbouwen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220191797
Ik mis de keukenkastje boven.

Verder grotendeels eens dat de verbouwing onnodig was, behalve de badkamer en de ruimte bij de keuken groter maken.
Bij de keuken had je nieuwe deurtjes in de groen kleur kunnen plaatsen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ESF1Gamer op 02-03-2026 20:51:55 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220191864
Ik ben benieuwd of ze die garderobe in een keukenkast ( 8)7 ) nog steeds zo gebruiken.
En zo niet, was er dan nog ruimte over in de gang? Ging me te snel in het begin om te zien hoe dat nou precies veranderd was.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 13:22:54 #31
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_220192322
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:19 schreef Blues het volgende:
Ik ben benieuwd of ze die garderobe in een keukenkast ( 8)7 ) nog steeds zo gebruiken.
En zo niet, was er dan nog ruimte over in de gang? Ging me te snel in het begin om te zien hoe dat nou precies veranderd was.
Ja dat vond ik ook het meest onhandige/rare die kast om de kleding in te doen.
Voor de rest dankbare mensen en denk ik wel het beste huis ooit aangekocht door het programma. In de zin van dat ze er zo in zouden kunnen. En dan later zelf de badkamer nog aanpakken. Vond zelf die slaapkamer met het blauw wel echt een achteruitgang. Maakte het veel donkerder terwijl ze zo goed gingen op lichte ruimtes.
pi_220192641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:55 schreef Dutch_view het volgende:
Ik kan die Roos echt niet uitstaan! Wat een vreselijk hysterisch wijf zeg met haar kleurtjes en knuffeltjes en kussentjes en prullaria shit :{
Die Roos moeten ze een vissenkom geven om in te richten. Dan kun je die daarna per ongeluk laten vallen.
pi_220192713
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet je toch als je meedoet? Zeker in het negende seizoen. Als je je daar niet bij denkt neer te kunnen leggen, moet je niet meedoen.
Dan moet je toch wel erg wanhopig zijn, lijkt me zo.
pi_220192896
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:33 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja die kamer van belle :r
Waarom :o
Ik had hetzelfde, ik zag alleen maar een demonen kop of drakenkop in dat behang, dat was er afgegaan voor ze ook maar 1 nacht in die kamer mocht slapen.
Verder vond ik het eigenlijk wel een leuk eindresultaat al was het hele huis natuurlijk al instapklaar. Die kast in de gang zou me niets uitmaken, kan je nergens in de gang wat jassen kwijt en de rest op zolder, dan houd je het zo. Kan dat wel dan stop je andere spullen in die kast.
pi_220194932
Garderobe in de keuken :') _O-
pi_220194967
quote:
>knip<
Wat ze wel altijd goed doen in dit programma, is de keuze van het huis. Het is eigenlijk altijd naar de wens van de bewoners. Alex houdt heel goed rekening met de behoeften van de bewoners, zelfs als de bewoners denken dat hun wensen net iets anders liggen (hallo jaren '30 woning), dan weet hij hun wel mee te nemen in het proces en te voelen waar precies de grenzen liggen. En hij luistert daar ook naar. Ze nemen geen genoegen met minder (omdat de tijd bijvoorbeeld tikt).

Dat zie je hier ook weer: ingeleverd op aantal meters, maar wel in hun favoriete zoekgebied.
pi_220237733
Vanavond met Ruben Nicolai.

Ben benieuwd.

https://www.rtl.nl/boulev(...)stig-om-kopen-zonder
pi_220242286
De voorstukjes met Ruben zijn tenenkrommend. Op hoop van zegen.
pi_220242361
Ik zat vroeger bij Boukje in dezelfde klas op de basisschool O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220242385
Verder van het station.
pi_220242405
Het zoekgebied Den Piemel.
  maandag 2 maart 2026 @ 20:58:16 #42
194695 franklop
Fran knock
pi_220242458
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik zat vroeger bij Boukje in dezelfde klas op de basisschool O+
Komt wel erg dichtbij zo!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220242479
Op zich wel een beetje flauw van Alex om zo op die fietsafstand te reageren, want in Den Bosch kun je bijna vanuit elke wijk wel binnen 20 minuten fietsen bij het station zijn, daarnaast hebben Rosmalen en Vught bijvoorbeeld ook een eigen treinstation
  maandag 2 maart 2026 @ 21:10:00 #44
194695 franklop
Fran knock
pi_220242522
Bij de tweede woning stond er al verkocht bij het bord
  maandag 2 maart 2026 @ 21:11:35 #45
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220242531
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:10 schreef franklop het volgende:
Ja dat, binnen 2 weken verkocht
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_220242533
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:10 schreef franklop het volgende:
Gezien ja, ik spoelde zelfs nog even terug.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_220242582
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:01 schreef TheVulture het volgende:
Op zich wel een beetje flauw van Alex om zo op die fietsafstand te reageren, want in Den Bosch kun je bijna vanuit elke wijk wel binnen 20 minuten fietsen bij het station zijn, daarnaast hebben Rosmalen en Vught bijvoorbeeld ook een eigen treinstation
Flauw? Juist omdat héél de stad en op fietsafstand van het station liggen, probeerde hij door te laten dringen dat ook al die andere wijken voldoen.
  maandag 2 maart 2026 @ 21:26:53 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220242603
Haha, waren dus gewoon vergeten in eerste instantie om dat shot te doen.

Nu stond het nog te koop
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_220242644
  maandag 2 maart 2026 @ 21:55:31 #50
194695 franklop
Fran knock
pi_220242767
Zelfde tussendeur als ik huis vorige week
pi_220242768
Elk huis krijgt van de sponsor dit jaar van die glazen deuren die niet heel mooi zijn :+
pi_220242775
Zelfde lelijke stalen deur idd en een fucking roze plee :') Mag toch hopen dat ze die er direct weer uit slopen.
pi_220242778
Heerlijk geen Ruben.
pi_220242792
Beneden is wel mooi geworden.
pi_220242911
Haha bij de omcirkeling van wijken in Den Bosch na consessie overleg zei ik meteen al hier op de bank dat ze in Rosmalen gaan eindigen.
pi_220242974
Aflevering 3 met Miljuschka godin is wel triest
  dinsdag 3 maart 2026 @ 00:02:48 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220243394
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:27 schreef Poepz0r het volgende:
Aflevering 3 met Miljuschka godin is wel triest
Wil je het hebben over de aflevering op Videoland die nog niet op TV is geweest: TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #1 Hier alleen de afleveringen bespreken die al op TV zijn geweest.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220243427
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:46 schreef potjecreme het volgende:
Vanavond met Ruben Nicolai.

Ben benieuwd.

https://www.rtl.nl/boulev(...)stig-om-kopen-zonder
Die wil alleen maar Lama ongein doen :Z
pi_220243985
Online bij de Telegraaf staat een duidelijk artikel over de aflevering van gisteren.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 06:56:26 #60
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_220243999
Leuke aflevering, wat mij dan opvalt.

Waarom woont die vrouw al 18 jaar in zo klein flatje? Zag er niet uit daar, het was huur, en dan een budget van 530.000 ?

Het huis dat gekocht is, mooi gedaan beneden, maar uiteindelijk wel een klein huis, geen zolder, waar ga je al je rotzooi laten dan?

Die vrouw was leuk, die man was wat apart.

De kleren van die vrouw bij de onthulling O+
pi_220251661
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 06:56 schreef jorienvdherik het volgende:

Waarom woont die vrouw al 18 jaar in zo klein flatje? Zag er niet uit daar, het was huur, en dan een budget van 530.000 ?

Het huis dat gekocht is, mooi gedaan beneden, maar uiteindelijk wel een klein huis, geen zolder, waar ga je al je rotzooi laten dan?

Die vrouw was leuk, die man was wat apart.

De kleren van die vrouw bij de onthulling O+
Wat ik begrijp: daar altijd samen met haar dochter gewoond, alles op loopafstand, nooit de behoefte gehad om te verhuizen, in coronatijd haar huidige vriend leren kennen, die trok natuurlijk bij hun in, en kwam ook nog met een 18-jarige (?) dochter aanzetten.

Het is enigszins bijzonder, maar niet onmogelijk. Je zag hoe dochter zelfs nu nog moeite had met verhuizen.

Ik snap alleen niet hoe ze het met z'n drieën/vieren zo mogelijk hebben gehouden. F*cking kleine ruimte met elkaar. Ik vind 50m2 in mijn uppie al krapjes, laat staan met z'n tweeën, laat staan met een puberdochter dieéén kamer heeft opgeëist. (terechte rant trouwens van Ruben Nicolai)

Wel mooi hoe die man langzaam landde in Rosmalen, en er zo in groeide. Door bijvoorbeeld boodschappen te doen in de lokale supermarkt. Mooi hoe ze er wel voor open stonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 03-03-2026 22:06:37 ]
pi_220251692
Ik vond die man trouwens wel wat weg hebben (qua uiterlijk dan he, en qua stem ook wel een beetje) van Keith Bakker :@
pi_220252415
Ik vind persoonlijk een gesloten keuken veel fijner, dus ik snap al dat gegeil op open/woonkeukens nooit zo. Los daarvan vond ik dit een veel geslaagder huis dan vorige week. Heel netjes geworden, al vind ik een roze wc wel een beetje over de top :')
pi_220252478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Wil je het hebben over de aflevering op Videoland die nog niet op TV is geweest: TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #1 Hier alleen de afleveringen bespreken die al op TV zijn geweest.
Ik kan dat topic niet vinden :?
  Moderator dinsdag 3 maart 2026 @ 23:25:45 #65
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220252528
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 23:15 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ik kan dat topic niet vinden :?
TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #1

Er is dit seizoen nog niets in gepost
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220254261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 06:56 schreef jorienvdherik het volgende:

Waarom niet? Sommige mensen zijn gewoon tevreden met wat ze hebben.

En eigenlijk was het ook wel een 3-kamer flatje, waarbij één kamer de dubbelfunctie van eetkamer en slaapkamer had.
Als je dol bent op het stadsleven en het centrum en je hebt een (betaalbare?) huurwoning, dan accepteer je wellicht een kleiner woonoppervlak.
Mogelijk is die vrouw altijd alleen geweest. Of heeft ze er ook wel samen gewoond met de vader van die 18-jarige dochter, maar zijn ze uit elkaar gegaan toen ze nog heel jong was. Grote kans dat er dan voor een alleenstaande moeder ook best een hele tijd geweest is waarin verhuizen überhaupt geen optie was. Zeker niet als ze in de loop der jaren op een inkomen is gekomen boven de grens om in aanmerking te komen voor een andere sociale huurwoning. Particulier huren of iets kopen in je eentje is al heel lang lastig als je een inkomen hebt wat net boven de grens voor sociale huur ligt. Dan is lekker het sociale flatje blijven huren financieel ook gewoon een fijne combinatie van betaalbare huur en een redelijk inkomen.

Een budget van ruim 5 ton lijkt enorm. Maar met twee modale salarissen, beide een spaarpotje en wellicht ook nog wat overwaarde uit zijn eerdere woning is dat nou ook weer niet extreem of bijzonder. Met twee modale inkomens kun je al 460k lenen.
pi_220254270
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 23:25 schreef Meke het volgende:

[..]
TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #1

Er is dit seizoen nog niets in gepost
Klopt want dat topic is ook gesloten. :D
  Moderator woensdag 4 maart 2026 @ 11:00:43 #68
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220254631
quote:
99s.gif Op woensdag 4 maart 2026 10:12 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Klopt want dat topic is ook gesloten. :D
Oh haha, nouja hetzelfde geldt voor de opvolger :P : TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #2
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_220254811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 11:00 schreef Meke het volgende:

[..]
Oh haha, nouja hetzelfde geldt voor de opvolger :P : TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #2
Sorry kon niet vinden via mobiel :@
pi_220260188
Ik ergerde me meteen al aan dat 18-jarige grietje dat zogenaamd mocht mee beslissen en die de kamer voor zichzelf had. Snap van dat laatste helemaal niks, want no way dat dat hier zou gebeuren. Gelukkig was ze maar weinig in beeld.
pi_220260248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:00 schreef DjVero het volgende:
Ik ergerde me meteen al aan dat 18-jarige grietje dat zogenaamd mocht mee beslissen en die de kamer voor zichzelf had. Snap van dat laatste helemaal niks, want no way dat dat hier zou gebeuren. Gelukkig was ze maar weinig in beeld.
Ik snap dat wel. Tuurlijk geef je als ouder je kind een slaapkamer. Verder had ik de indruk dat Bob hetzelfde zoek gebied als de 18 jarige had. Voor hem makkelijk om zich achter te verschuilen.
pi_220260414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:00 schreef DjVero het volgende:
Wat is er vreemd aan om ook de mening van een thuiswonende puber mee te wegen in de beslissingen? Die puber woont er ook en heeft ook een leven. Wanneer je als ouder je kind niet betrekt bij zulke belangrijke beslissingen is dat waarschijnlijk niet heel bevorderlijk voor de onderlinge relatie en nóg minder bevorderlijk voor een goede relatie met de nieuwe partner van de ouder.

Ook die eigen kamer snap ik heel goed. Pubers hebben behoefte aan privacy.
pi_220260772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat is er vreemd aan om ook de mening van een thuiswonende puber mee te wegen in de beslissingen? Die puber woont er ook en heeft ook een leven. Wanneer je als ouder je kind niet betrekt bij zulke belangrijke beslissingen is dat waarschijnlijk niet heel bevorderlijk voor de onderlinge relatie en nóg minder bevorderlijk voor een goede relatie met de nieuwe partner van de ouder.

Ook die eigen kamer snap ik heel goed. Pubers hebben behoefte aan privacy.
De 19 jarige puber was de enige met een slaapkamer......

En zegt dan ook nog heel asociaal ik wil hier niet weg.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:03:52 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220261503
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 00:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat was haar dochter en zij had daar haar hele leven al gewoond.
Kind mag dat best vinden en ook zeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220261532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Terwijl de rest van de familie geen slaapkamer heeft en noodgedwongen in de eetkamer bivakkeert?

Je bent niet helemaal lekker!!
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:20:45 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220261610
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Terwijl de rest van de familie geen slaapkamer heeft en noodgedwongen in de eetkamer bivakkeert?

De rest van de familie?
Ze heeft daar altijd alleen met haar moeder gewoond die waarschijnlijk al in de ensuite kamer sliep, dat is dus 13 jaar geen probleem geweest tot haar moeder een vent aan de haak sloeg die voor hem en zijn kind schijnbaar nog minder woonruimte had en bij hen in trokken.

En dan is het ineens het kind dat daar altijd al woonde en die waarschijnlijk altijd die kamer al had die haar kamer moet opgeven?

Hoezo had die man niet gewoon een huis voor hem en zijn kind toen hij haar moeder leerde kennen, en hoezo moet een kind het probleem oplossen dat ontstaat als haar moeder een man in huis haalt die kennelijk geen huis voor hem en zijn kind heeft, en dat terwijl moeder en dochter al 13 jaar op 54m² woonden?

Het is wel makkelijk om te doen alsof het kind zich maar moet aanpassen, maar in feite gaat het hier om 2 volwassenen die een bizarre situatie gecreëerd hebben en daar ook nog eens jaren in zijn blijven hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220262037
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 00:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Die wil alleen maar Lama ongein doen :Z
Ruben presenteerd al jaren de erfgenaam, een serieus programma waar hij serieus mee omgaat.
pi_220262370
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 00:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat, ja. Ze had nogal wat noten op haar zang.
pi_220263257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ze had het niet perse over weg uit het huis. Wel over weg uit Den Bosch.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:56:01 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220263587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tuurlijk mag dat. En ook heel logisch dat een kind op die leeftijd zichzelf op die plek zet.

Maar het is dan weer wel aan de ouder om er om te lachen en te zeggen "sorry, zo werkt het niet" :P . Wat natuurlijk wel weer erg lastig is als je dochter je alles is geweest voor hele lange tijd. Dan cijfer jezelf makkelijker weg voor de verwachtingen van je kind.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:27:03 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220263940
Kind is volwassen. Kan dus ook zelf een plek gaan zoeken.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:31:27 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264001
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tuurlijk mag dat. En ook heel logisch dat een kind op die leeftijd zichzelf op die plek zet.

Maar het is dan weer wel aan de ouder om er om te lachen en te zeggen "sorry, zo werkt het niet" :P . Wat natuurlijk wel weer erg lastig is als je dochter je alles is geweest voor hele lange tijd. Dan cijfer jezelf makkelijker weg voor de verwachtingen van je kind.
Inmiddels was ze 18, maar ze was 13 toen haar moeder die hobosexual in huis haalde, dus niet de leeftijd had om maar op zichzelf te gaan wonen als het thuis niet meer bevalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:03:40 #83
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_220264375
Dat zoekgebied met een deel van den Bosch was echt karig. Vreemd dat ze akkoord daarmee gingen.
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 14:04:41 #84
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220264385
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:03 schreef StevenHyde het volgende:
Dat zoekgebied met een deel van den Bosch was echt karig. Vreemd dat ze akkoord daarmee gingen.
Ze konden in de tussentijd zoekgebied uitbreiden als ze Alex belde.
Wat vinden we van de exitklok?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:07:22 #85
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_220264414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:04 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ja dat werden toen wat extra wijken toch. Echt knap dat Alex wat heeft gevonden nog. Die exitklok is leuk, maar kan me niet voorstellen dat er een uitzending komt waarbij ze niks hebben gevonden. Dan mis je een belangrijk stuk programma.
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:11:52 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264444
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:04 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Prima, de markt is onmogelijk en mensen worden direct gedwongen hun eisen bij te stellen tot meer realistisch.
Scheelt Alex weer 3 maanden nutteloos zoeken naar een Regenboog Eenhoorn die toch niet langskomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:13:47 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220264464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:03 schreef StevenHyde het volgende:
En dan wel een stukje Vught willen meepakken maar niet het deel onder het station, waar legio huizen in hun prijsklasse staan, allemaal van dat jaren 60 spul waar Bob prima wat van kan maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:14:12 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_220264470
Natuurlijk geef je je dochter in eerste instantie de slaapkamer, al helemaal omdat je anders om kinderbedtijd zelf je woonkamer uit moet.

Ik vond het ook heftig, maar bij nader inzien was het een prima situatie voor moeder en dochter geloof ik.

Snap alleen niet dat de stiefdochter niet ook daar kon slapen :P
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 14:17:25 #89
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220264507
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:14 schreef Fretwork het volgende:
Natuurlijk geef je je dochter in eerste instantie de slaapkamer, al helemaal omdat je anders om kinderbedtijd zelf je woonkamer uit moet.

Ik vond het ook heftig, maar bij nader inzien was het een prima situatie voor moeder en dochter geloof ik.

Denk dat stiefdochter dan ook net zo'n groot bed had gewild.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 17:15:15 #90
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220265745
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:14 schreef Fretwork het volgende:

Ja ik denk dat dit ook een situatie is waar je ingroeit zonder dat je het door hebt zeg maar.

En dat laatste lijkt me juist ook wel weer onhandig? 11 en 18 is nog best een groot leeftijdsverschil, en als de 11-jarige daar twee weekenden per maand is weet ik niet of je echt een zussenrelatie op kunt bouwen, waarbij het comfortabel is om samen op een kamer te slapen?

(Bij de vriendin van je vader in bed lijkt me ook niet per sé wél fijn :+ )
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:35:01 #91
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220265859
Ik blijf het een wonderlijk programma vinden, overal vinden de potentiele kopers geld en "doen er even wat bij" en hoppa daar is uw huis.
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:35:52 #92
36431 bleiblei
pi_220265865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 14:07 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Ja dat werden toen wat extra wijken toch. Echt knap dat Alex wat heeft gevonden nog. Die exitklok is leuk, maar kan me niet voorstellen dat er een uitzending komt waarbij ze niks hebben gevonden. Dan mis je een belangrijk stuk programma.
Bij de Belgen hebben ze seizoen 6 er een stel uitgegooid :D . Oh, wat zaten wij 3 afleveringen kapot te ergeren aan die 2.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:38:28 #93
36431 bleiblei
pi_220265893
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Inmiddels was ze 18, maar ze was 13 toen haar moeder die hobosexual in huis haalde, dus niet de leeftijd had om maar op zichzelf te gaan wonen als het thuis niet meer bevalt.
Klopt. Maar wat is dat voor een opvoeding als je als moeder buigt voor je dochter op iets essentieels als woonruimte. Zeker in een situatie als waar die vrouw in woonde al die tijd. 18 jaar slapen in de eetkamer omdat je je dochter haar slaapkamer gunt en dan ook nog niet verhuizen naar een fatsoenlijk huis omdat die dochter op kruipafstand van de Molenstraat wil wonen :') .
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:41:25 #94
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220265922
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Bij de Belgen hebben ze seizoen 6 er een stel uitgegooid :D . Oh, wat zaten wij 3 afleveringen kapot te ergeren aan die 2.
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:49:28 #95
36431 bleiblei
pi_220265982
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:

[..]
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
Ik zag dat ze nu ergens seizoen 5 uitzenden. De Belgen hebben wel een andere opzet. Daar doen ze 3 stellen parallel verspreid over 3 afleveringen. Dus elke aflevering start een stel, en is er een reveal bij een ander stel. Kostte mij in het begin wel ff wat moeite om er in te komen.

Die Rotterdammer zit alleen in het laatste seizoen en maakt het programma echt in 1 klap 10 keer zo leuk. Die gast is echt hilarisch in zn lompe uitspraken in gay Rotterdamse tongval.

Een hoop hilarische uitspraken (maar wel gelijk spoiler van een jewelste) van die Daan:
https://www.instagram.com(...)gsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

[ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 05-03-2026 17:57:01 ]
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:04:03 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Klopt. Maar wat is dat voor een opvoeding als je als moeder buigt voor je dochter op iets essentieels als woonruimte. Zeker in een situatie als waar die vrouw in woonde al die tijd. 18 jaar slapen in de eetkamer omdat je je dochter haar slaapkamer gunt en dan ook nog niet verhuizen naar een fatsoenlijk huis omdat die dochter op kruipafstand van de Molenstraat wil wonen :') .
Ik heb ook jaren in de en suite eetkamer geslapen toen ik met mijn oudste zoon op een flatje woonde, ik snap dat punt niet zo.

Het probleem ontstond toen moeder een man met een kind in dat al hele kleine flatje haalde, daar hadden ze al nooit aan moeten beginnen, en of hij heeft de woonruimte die hij toen had opgegeven, of hij had toen al geen woonruimte... hoe dan ook was het samenwonen gewoon geen slimme move.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:06:36 #97
36431 bleiblei
pi_220266112
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb ook jaren in de en suite eetkamer geslapen toen ik met mijn oudste zoon op een flatje woonde, ik snap dat punt niet zo.

Het probleem ontstond toen moeder een man met een kind in dat al hele kleine flatje haalde, daar hadden ze al nooit aan moeten beginnen, en of hij heeft de woonruimte die hij toen had opgegeven, of hij had toen al geen woonruimte... hoe dan ook was het samenwonen gewoon geen slimme move.
En hoe oud was je zoon toen je je privacy weer een beetje terugkreeg met meer ruimte? En ik snap dat het best kan in moeilijke tijden. Maar het ging er om dat de mening van die dochter zo zwaar woog dat ze daarom met die kerel daar bleef wonen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:06:36 #98
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_220266113
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik zag dat ze nu ergens seizoen 5 uitzenden. De Belgen hebben wel een andere opzet. Daar doen ze 3 stellen parallel verspreid over 3 afleveringen. Dus elke aflevering start een stel, en is er een reveal bij een ander stel. Kostte mij in het begin wel ff wat moeite om er in te komen.

Die Rotterdammer zit alleen in het laatste seizoen en maakt het programma echt in 1 klap 10 keer zo leuk. Die gast is echt hilarisch in zn lompe uitspraken in gay Rotterdamse tongval.

Een hoop hilarische uitspraken (maar wel gelijk spoiler van een jewelste) van die Daan:
https://www.instagram.com(...)gsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Ja ik vond hem ook erg grappig/lomp (Ik heb geloof ik eens bij rtl z ofzo 's avonds series van 3 gekeken)
Nou ja zal het wel weer eens tegen komen "blind gekocht" heet het toch?

Ik zag hem ook in "het Blok" voorbij komen, misschien dat ik dat dan ook ga kijken.
"Er lijkt alsof er een Eenhoorn is klaargekomen in dat huis"
pi_220266201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En hoe oud was je zoon toen je je privacy weer een beetje terugkreeg met meer ruimte? En ik snap dat het best kan in moeilijke tijden. Maar het ging er om dat de mening van die dochter zo zwaar woog dat ze daarom met die kerel daar bleef wonen.
Ik schreef al dat die kerel hetzelfde gebied wilde als de dochter.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:18:43 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wij verhuisden naar een tussenwoning toen hij 6 was, maar die kwam niet aanwaaien.
Het is ook echt wel moeder die het in dit geval wel prima vond om met haar kind maar op een flatje te blijven wonen.

Het is wel lekker makkelijk als buitenstaanders om het kind hier van alles en nogwat te verwijten, maar ook in de regio Den Bosch had moeder allang naar een ruimere woning kunnen verhuizen als ze dat belangrijk had gevonden.

Moeder heeft deze keuzes gemaakt:
Het hele leven van haar kind in een flatje blijven wonen en dan in de puberteit van haar kind ook nog een keer een man met kind erbij in huis halen, in een flatje dat al niet echt geschikt was voor een meerpersoons huishouden, dus ook niet voor haar met een opgroeiend kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-03-2026 18:37:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:32:49 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220266347
Die vent leek op Ruud van BB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')