Dit is de eigenlijke B-finale.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende: Toch wel echt een matige finale met 4 van de beste schaatsters er niet bij.
Maar moet wel nog een rondje.quote:
Het scheelt wel als je blijft staan.quote:
Ben blij dat je niet 'plak' zegt.quote:
Is Zuid of Noord-Korea de nr. 1?quote:
Niks tegen Celestegodin.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Ben blij dat je niet 'plak' zegt.
Daar heb ik namelijk een pittige mening over.
Die zit bij volleybalquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:26 schreef Coco het volgende:
[..]
Ben blij dat je niet 'plak' zegt.
Daar heb ik namelijk een pittige mening over.
Er is nog ijshockey.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is Zuid of Noord-Korea de nr. 1?
Constant in het laatste wiel?quote:
Ik denk dat Velzeboer hier makkelijk mee had kunnen strijden om de overwinning.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nette race, hadden de Nederlanders dus niets te zoeken
Dat zou ik niet durven zeggen maar dit was wel echt een hele strakke overwinning van de Koreaanse dames.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nette race, hadden de Nederlanders dus niets te zoeken
Daar kan ik de puck nooit bij volgen.quote:
Niet zo gek natuurlijk, vond het al knap dat die nog de finale haalde.quote:
Moonen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Daar kan ik de puck nooit bij volgen.
finland/canada was wel vet. ik blijf nog even hangenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Pieterse?quote:
Ik doe niet aan moonen, ben bang dat iemand er een puck in douwt.quote:
Valt nog wel te betwijfelen. Choi en Kim wel echt heel erg sterk. Maar nu was het ook wel tegen de Lamme en de blinde. Twee die al blij mochten zijn dat ze de finale haalden. Fontana die niet meer fit zal zijn en Stoddard die toch vooral bezig was om heelhuids over de streep te komen.quote:
Volgende week Pukka thee 1+1 gratis bij de AH @GGMMquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Winterspelen neem ik aan toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Blijkbaar eerste Olympische diploma ooit voor Hong Kong?
Ja, dat bedoelde ik ook.quote:
Joseph Schooling toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Edit: winterspelen
Op de Zomerspelen hebben ze zelfs medailles gewonnen ja.quote:
Ja daaromquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op de Zomerspelen hebben ze zelfs medailles gewonnen ja.
Aziatischquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:29 schreef PzKpfw het volgende:
Je hand voor de mond houden tijdens het lachen/juichen.. is dat iets typisch Koreaans ofzo?
Laat maar, lezen is moeilijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Edit: winterspelen
That's what he said.quote:
En zit nu in een zwart gat.quote:
Schuurpapiertje eroverheen.quote:
Die moeten ze lampjes gevenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of een digitale pijl erboven projecteren.quote:
Of groter maken en dan van leer en rondquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of een digitale pijl erboven projecteren.
Schulting en DeSmet gaven ook het ijs de schuldquote:
Thomas Dekker vindt dit een goed ideequote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:37 schreef vul_maar_in het volgende:
lekker elkaar aftrekken onder de douche wat dacht jij dan
Dandjinou heeft echt een matig toernooi uiteindelijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:38 schreef GotenSSJ het volgende:
Wel mooi voor Boer ook na die debiele actie van Dandjinou op de 500m
Steven de Jong ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Thomas Dekker vindt dit een goed idee
En Itzhak de verdwaalde oudere broer die zijn studie niet heeft afgemaakt.quote:
Samen met Sighel (die dan nog mazzel heeft dat die goud had op dag 1), toch wel echt een dramatisch toernooi ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dandjinou heeft echt een matig toernooi uiteindelijk.
Die kan 4 jaar naar z'n Instagram posts gaan kijken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dandjinou heeft echt een matig toernooi uiteindelijk.
Stukje Heated rivalry.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:37 schreef vul_maar_in het volgende:
lekker elkaar aftrekken onder de douche wat dacht jij dan
Ongekend ziedendquote:Hanne Desmet had op deze Spelen vier medaillekansen: op de gemengde estafette, de 500m, maar vooral op de 1.000m en de 1.500m. Ze opende met een veelbelovende bronzen plak op de gemengde estafette. “Dan moest het crescendo gaan”, zegt Desmet. “Niet dus.”
“Bij Hanne is het vaak één afstand alles, één afstand niets. Ik verwacht nu alles.” Haar broer Stijn Desmet, door wie Hanne het shorttrack heeft ontdekt, had er vertrouwen in na haar faux pas op de 1.000m, maandag. Ze had toen knullig een tegenstander onderuit gewerkt in haar halve finale, op een moment dat dat helemaal niet hoefde in een wedstrijd. Want ze had nog tijd genoeg om op te schuiven. De jury diskwalificeerde haar terecht. “Dom”, “bijna gênant”, “lomp” …
Hanne Desmet zocht geen excuses voor dat onbezonnen manoeuvre dat haar de weg naar de finale had versperd. Daarmee had ze ook een flinke kans verspeeld op een medaille, op de afstand waarop ze het brons had behaald in Peking 2022 en de wereldtitel had veroverd. Ze pompte zich moed in voor de 1.500m. Dat ze goed aan het schaatsen was, zei ze, dat ze alleen wat beter moest nadenken. “En om een of andere reden komt het er minder uit op 1.500m, maar dat is in theorie mijn beste afstand.”
Haar kracht is immers haar fysieke vermogen, de 1.500m is de langste afstand in het shorttrack. Ze kan een hoog tempo aan om de tegenstand te versmachten, en dan toe te slaan en in een gat te duiken. Ook mama Gaby Deckmyn, de moeder van Hanne en Stijn Desmet, had er goede hoop op. Als eerste ticket voor de Winterspelen had ze de vrijdagavond geboekt voor de 1.500m van haar dochter en de Belgische mannenestafette met haar zoon. Daar had ze wel 450 euro voor over.
Vuil ijs
In de kwartfinales toverde Tineke den Dulk een truc uit haar schaatsen die op het olympisch shorttracktoernooi nog niet was vertoond: ze ging er gelijk vandoor, pakte een ronde, bleef zo uit de chaos, en kon haar voorsprong vasthouden. Koning Filip en koningin Mathilde stonden recht en applaudisseerden. De tumultueuze kwartfinale met Desmet moest worden hernomen met vier in plaats van zes, na een crash tussen twee shorttracksters. Desmet plaatste zich netjes.
Als laatste moest ze (twee keer) aan de bak in de zesde kwartfinale, zo’n tien minuten later werd Desmet in de eerste halve finale uitgeloot. Maar toen viel ze, zonder enige reden, leek het. “Er zaten gaten in het mes van mijn rechterschaats, dat was gekarteld. Dat heb je normaal alleen als je op beton of zo schaatst”, zegt Desmet. “Op vuil trainingsijs heb je dat ook weleens, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt op wedstrijdijs. Daarvoor verloor ik alle grip. Dit is gewoon lachwekkend.”
Zocht ze uitvluchten, haalde ze excuses aan? Bij de Nederlandse wereldtoppers, van wie er ook verschillenden vielen, was hetzelfde geluid te horen en was er sprake van steentjes in het ijs. Heel wat andere shorttracksters vielen ook op de 1.500m. “Ik was sterker dan de andere dames, voelde me klaar om goud te behalen. Maar dan wel op twee benen”, zegt Desmet. Ook voor Den Dulk, gesloopt door haar manoeuvre waarvan het publiek smulde, was de halve finale het eindstation.
Na twee Olympische Spelen heeft Hanne Desmet twee bronzen medailles op zak. Alleen kwam ze met een andere status naar Milaan. In Peking 2022 was ze een onverwachte outsider, die tijdens dat seizoen had af te rekenen met blessurelast. Met het brons van Peking was ze de eerste Belgische wintersportatlete, over alle sporten heen, die op het olympisch podium stond.
De jaren nadien groeide ze door, met onder meer een wereldtitel en een Europese titel. In de Milano Ice Skating Arena schaatste ze rond als een van de topfavorieten. Maandenlang had ze in Boedapest, waar ze met de Belgische en de Hongaarse ploeg traint, zorgenvrij had kunnen toewerken naar haar topvorm.
Met een gelukje behaalde de gemengde estafette brons – in de halve finales hadden wereldtoppers Zuid-Korea en de Verenigde Staten elkaar geëlimineerd, in de andere halve finale sneuvelde topland Nederland na een val. Maar chaos en onvoorspelbaarheid behoren nu eenmaal tot shorttrack. “Mijn Spelen zijn al geslaagd”, zei ze toen. Een week later blijken twee realistische medaillekansen op haar beste afstanden een fata morgana. “Ik had veel meer medailles moeten hebben. Hoe kun je deze sport nog serieus nemen?”
Met nog een keer goud is het record aan gouden medailles gebroken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Forumtijger het volgende:
Morgen nog 2 laatste kansen op medailles bij massastart mannen en vrouwen, dus we kunnen Italië nog voorbij bij 2x goud...😃
1 keer goud is voldoende, want WE hebben meer zilverquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Forumtijger het volgende:
Morgen nog 2 laatste kansen op medailles bij massastart mannen en vrouwen, dus we kunnen Italië nog voorbij bij 2x goud...😃
Ach Hannequote:
Snus met Snushoorn?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dan afterparty op de slaakamer bij Tolhoek en Eenhoorn.
Zoveel is die papzak nou ook weer niet afgevallen tochquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:42 schreef PzKpfw het volgende:
Toch mooi dat Frans Timmermans nog een medaille uit mag reiken.
quote:
Mogen blij zijn dat ze hier überhaupt op het podium staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:44 schreef TweedeKlum het volgende:
Die spaghettivreters hebben flink de pest in.![]()
![]()
Mn man lacht me inmiddels uit als ik het weer door de kamer roepquote:
Dat was ook alleen omdat hun halve finale werd stilgelegd door de verwonding bij de Poolse, anders had ze er gewoon uitgelegen. Niet om iets af te doen aan haar indrukwekkende palmares maar dit was gewoon schijtmazzel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk, vond het al knap dat die nog de finale haalde.
In de halve finale reed ze uitstekend.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:45 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat was ook alleen omdat hun halve finale werd stilgelegd door de verwonding bij de Poolse, anders had ze er gewoon uitgelegen. Niet of iets af te doen aan haar indrukwekkende palmares maar dit was gewoon schijtmazzel.
Awel, met een pintje.quote:
Nee ze ging ondersteboven in de halve finale en bij de herstart waren ze met 4 ipv 6 dan wordt het wel een heel stuk makkelijker. Dus wat ik zeg, ondanks haar indrukwekkende palmares was dit echt gewoon mazzel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
In de halve finale reed ze uitstekend.
Otters toch? De cirkel is rondquote:
Dat was de kwartfinale. Toen moest ze 20 minuten later nog de halve finale rijden, terwijl ze al 2 keer had gereden (met de herstart er bij).quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Nee ze ging ondersteboven in de halve finale en bij de herstart waren ze met 4 ipv 6 dan wordt het wel een heel stuk makkelijker. Dus wat ik zeg, ondanks haar indrukwekkende palmares was dit echt gewoon mazzel.
Harriegodquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:50 schreef Ericr het volgende:
3 keer goud op 1 OS behoor je gelijk tot een legendarisch groepje.
Schouten
Lavreysen
Schenk
De Bruin
Mastenbroek
Van Gennip
Fanny nog wel eenzaam bovenaan.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:49 schreef Vlinder het volgende:
Nou je mag wel eens een nieuw toetsenbord kopen, hier komt alleen wartaal uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Van Moorselquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:50 schreef Ericr het volgende:
3 keer goud op 1 OS behoor je gelijk tot een legendarisch groepje.
Schouten
Lavreysen
Schenk
De Bruin
Mastenbroek
Van Gennip
Fanny nog wel eenzaam bovenaan.
Prins Pils Godquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:51 schreef Szura het volgende:
En dan dinsdag lekker zuipen bij koning Willy
Op de boot in Griekenlandquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:51 schreef Szura het volgende:
En dan dinsdag lekker zuipen bij koning Willy
Gewoon genieten en weten dat dit amper te evenaren valt. Had zelfs 7 a 8 keer goud kunnen zijn maar dat geeft juist aan dat je mazzel moet hebben. Niks afdoende aan de prestaties verder.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar goed, nu aan de top blijven, doorpakken, bezem erdoor etc.
Nederland is een smakeloos landquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:53 schreef Vlinder het volgende:
Dat Teamhuis is toch ook te genant voor woorden
Dit moet de ondergrens worden, lat omhoog.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gewoon genieten en weten dat dit amper te evenaren valt. Had zelfs 8 a 8 keer goud kunnen zijn maar dat geeft juist aan dat je mazzel moet hebben. Niks afdoende aan de prestaties verder.
9 toch? Met de gemixte relay?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gewoon genieten en weten dat dit amper te evenaren valt. Had zelfs 8 a 8 keer goud kunnen zijn maar dat geeft juist aan dat je mazzel moet hebben. Niks afdoende aan de prestaties verder.
Als alles goedvalt zeker. Dat is het bizarre. Maar je ziet vandaag ook dat medailles niet vanzelfsprekend zijn.quote:
https://www.reddit.com/r/(...)r_is_so_lucky_after/quote:Op vrijdag 20 februari 2026 23:25 schreef kilon het volgende:
Die Poolse met de oogwond heeft blijkbaar een gebroken oogkas en gezwollen oog. Maar het oog zelf schijnt ok te zijn.
Uiteindelijk is de kans groot dat NL daar ook "gewoon" het medailleklassement wintquote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:
Deze score gaan we nooit meer halen neeHopen dat het langebaan schaatsen over 4 jaar wat meer op punt staat.
Dat is waar, maar ook wel dingen laten liggen. Zeker bij de mannen zou het wel fijn zijn als het niveau omhoog zou gaan de komende 4 jaar. Liggen best kansen met De Boo, Wennemars en Van de Bunt etc.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 23:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de kans groot dat NL daar ook "gewoon" het medailleklassement wint
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Szura het volgende:
Hanne Desmet had op deze Spelen vier medaillekansen: op de gemengde estafette, de 500m, maar vooral op de 1.000m en de 1.500m. Ze opende met een veelbelovende bronzen plak op de gemengde estafette. “Dan moest het crescendo gaan”, zegt Desmet. “Niet dus.”
Bekijk deze YouTube-videoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Wat een geluk zeg, fijn om te lezenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 23:25 schreef kilon het volgende:
Die Poolse met de oogwond heeft blijkbaar een gebroken oogkas en gezwollen oog. Maar het oog zelf schijnt ok te zijn.
quote:21 feb 2026 om 12:03
Delen
Het is nog onduidelijk of shorttrackster Kamila Sellier blijvende schade heeft overgehouden aan haar nare valpartij op de Olympische Spelen in Milaan. De Poolse heeft inmiddels één operatie ondergaan.
De 25-jarige Sellier kwam vrijdagavond ten val in de kwartfinales van de 1.500 meter. Ze kreeg een schaats in het gezicht, zoals in de onderstaande video is te zien. Medici schoten meteen te hulp.
"Kamila heeft een operatie aan haar jukbeen ondergaan. Maar het is nog lastig te zeggen hoe het met haar oog gaat", zegt Konrad Niedzwiedzki van het Poolse olympisch comité zaterdag tegen Eurosport.
"Ze is met een gezwollen gezicht wakker geworden. Ze heeft niet goed geslapen. Vandaag zal ze meer medische tests ondergaan. Er wordt onder meer gekeken in welke mate ze haar ogen kan bewegen."
Niedzwiedzki vertelt dat de ouders van Sellier haar continu bijstaan. "Ik kan nog niet zeggen wanneer Kamila uit het ziekenhuis wordt ontslagen. Ik weet wel dat Kamila een vechter is, zoals het een ware atleet betaamt."
Twee vielen in dezelfde bocht. Die anderen niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
3 vrouw die in 4 rondjes op exact dezelfde plek uit het niets vallen, dat zou je toch in de regels iets voor moeten hebben voor een dusdanige situatie, bij een medisch noodgeval halverwege kan de race ook overgeschaatst worden.
Net de herhaling nog gekeken er vallen er drie op hetzelfde punt in hun eentje, eerst de Française, 2 rondjes daarna Sarault en het rondje daarna Xandra.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Twee vielen in dezelfde bocht. Die anderen niet.
Ah dan had ik die gemist. Kwam ook meer omdat iemand anders beweerde dat Schulting op dezelfde plek viel.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Net de herhaling nog gekeken er vallen er drie op hetzelfde punt in hun eentje, eerst de Française, 2 rondjes daarna Sarault en het rondje daarna Xandra.
Sarault jakkert er ook echt een flinke snee in met haar schaats. Denk dat Xandra daardoor viel, je ziet duidelijk dat haar schaats wegzakt ineensquote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Net de herhaling nog gekeken er vallen er drie op hetzelfde punt in hun eentje, eerst de Française, 2 rondjes daarna Sarault en het rondje daarna Xandra.
Het blijft toch een beetje een loterij sport. Je moet goed zijn om te winnen, maar je moet ook geluk hebben. Dat voelt soms onrechtvaardig, maar maakt de sport ook onvoorspelbaar en altijd wel spannend.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:46 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Sarault jakkert er ook echt een flinke snee in met haar schaats. Denk dat Xandra daardoor viel, je ziet duidelijk dat haar schaats wegzakt ineens
Nooit het lot tartenquote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:49 schreef Laugh het volgende:
Erg hoor voor die Poolse, hopelijk geen blijvende schade. Twee dagen terug poste ze nog een filmpje (als grapje) erover op haar Instagram.
Bizar dat ouders even de volle mep mogen betalen om hun kind te zien schaatsen op OS.quote:Als eerste ticket voor de Winterspelen had ze de vrijdagavond geboekt voor de 1.500m van haar dochter en de Belgische mannenestafette met haar zoon. Daar had ze wel 450 euro voor over.
Want die zouden korting moeten krijgen?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:58 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Bizar dat ouders even de volle mep mogen betalen om hun kind te zien schaatsen op OS.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Want die zouden korting moeten krijgen?
Ja ik vind dat elke atleet 2-4 gratis tickets zou moeten krijgen. Dat gebeurt ook bij voetbalclubs.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Want die zouden korting moeten krijgen?
Dit zou een prima regeling zijn ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja ik vind dat elke atleet 2-4 gratis tickets zou moeten krijgen. Dat gebeurt ook bij voetbalclubs.
Alle bobo's ook niet. En Snoop Dog krijgt er zelfs voor betaaldquote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Willem Alexander hoeft helemaal niks te betalen (terwijl hij jaarlijks een onkostenvergoeding potje krijgt van miljoenen euros).
Het is een onrechtvaardige wereld...
Vind ik ook. In ieder geval je kerngezin + partner een gratis kaart ofzo. Niets geks aan.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:32 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ja ik vind dat elke atleet 2-4 gratis tickets zou moeten krijgen. Dat gebeurt ook bij voetbalclubs.
Zou goed zijn. De vader van Xandra en Michelle heeft hem zelf ontworpen volgensmij. Goede zaak.!quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zo’n scherm waarmee Xandra rijdt wordt vast al snel verplicht..
Ik vind het eigenlijk schandalig dat de regie de beelden in herhaling uit heeft gezonden. Dat had niet gehoeven.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |