Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
En dan klaag je over New York die een paar miljoen bespaart op politie. Naar goed republikeinse gebruik staat er niet uitgelegd hoe het tekort wat ontstaat opgelost wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kijk zo kan het ook, ipv de belastingen te verhogen zodat illegalen en asielzoekers op kosten van de belastingbetaler kunnen leven kiest Florida ervoor om de belastingen te verlagen/schrappen zodat de burgers kunnen genieten van hun eigendom.
Hoeveel meer mensen uit de middenklasse gaan er voor kiezen om te verhuizen naar Florida?
Ik zou het ieder geval wel weten als ik overgeleverd was aan Mamdani en de bende van ellende.
quote:The House bill, HJR 203, passed 80-30. Democrats argue it would harm law enforcement and limit social services, like after-school programs or access to parks. State economists project it would cost local governments more than $13.3 billion annually. The bill prohibits cities and counties from decreasing funding for public safety, which representatives from the local governments say isn’t possible.
“Local law enforcement is primarily funded through property tax revenue. At this point, it is not clear how local law enforcement services would be funded without shifting costs elsewhere,” Charles Chapman, a legislative advocate for the Florida League of Cities, said in a statement.
DeSantis en zijn team zijn zeer capabele bestuurders, ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit probleem adequaat zullen oplossen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En dan klaag je over New York die een paar miljoen bespaart op politie. Naar goed republikeinse gebruik staat er niet uitgelegd hoe het tekort wat ontstaat opgelost wordt.
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze dat gat in de begroting gaan opvangen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kijk zo kan het ook, ipv de belastingen te verhogen zodat illegalen en asielzoekers op kosten van de belastingbetaler kunnen leven kiest Florida ervoor om de belastingen te verlagen/schrappen zodat de burgers kunnen genieten van hun eigendom.
Hoeveel meer mensen uit de middenklasse gaan er voor kiezen om te verhuizen naar Florida?
Ik zou het ieder geval wel weten als ik overgeleverd was aan Mamdani en de bende van ellende.
Ze hebben dus nog geen oplossing begrijp ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
DeSantis en zijn team zijn zeer capabele bestuurders, ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit probleem adequaat zullen oplossen.
https://www.politico.eu/a(...)eapons-donald-trump/quote:In previously unreported remarks, the U.S. administration warned Brussels that it will retaliate if Europeans “strong-arm American companies out of the market.”
Yup, Trump funnelt belastinggeld naar de Board of Peace, waar hij vervolgens volledig zeggenschap over heeft waar dat geld gestald wordt en wat er mee gebeurt. Richting zijn vriendjes dus, die dat weer onderhands terugstorten. De corruptie is ongekend.quote:Op donderdag 19 februari 2026 22:22 schreef Barbusse het volgende:
"I want to let you know that the United States is going to make a contribution of $10 billion to the Board of Peace," Mr. Trump told representatives from roughly 50 countries on Thursday.
Congress kan wel opgedoekt worden he? Alleen trumpie zelf kan beslissingen maken over budgettaire uitgaven.
Dat noemt men wensdenken. Voordat je dit soort dingen schrapt wil je duidelijk hebben hoe je dat gat gaat dichten. Property tax wordt gebruikt voor vrijwel alle publieke voorzieningen. Het is een beetje alsof je hier wegenbelasting afschaft, en als je dan gevraagd wordt hoe je die gaten gaat dichten je zegt: "Ach, dat komt wel goed."quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
DeSantis en zijn team zijn zeer capabele bestuurders, ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit probleem adequaat zullen oplossen.
De Panama Papers wasserette is er helemaal niks bij idd.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Yup, Trump funnelt belastinggeld naar de Board of Peace, waar hij vervolgens volledig zeggenschap over heeft waar dat geld gestald wordt en wat er mee gebeurt. Richting zijn vriendjes dus, die dat weer onderhands terugstorten. De corruptie is ongekend.
Noord-Koreaanse juichaapjes.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Echt, dit is het niveau van de WH-pers tegenwoordig:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Noord-Koreaanse juichaapjes.
Bekijk deze YouTube-video
Volgens Maga mag je niet demonstreren.quote:
Goed nieuws. Zoals verwacht, overigens. Dit geeft Trump nog steeds mogelijkheden om met tarieven te strooien, maar die wegen kosten nogal wat meer moeite. Daar houdt Trump niet zo van.quote:The Supreme Court on Friday ruled that President Donald Trump violated federal law when he unilaterally imposed sweeping tariffs across the globe, a striking loss for the White House on an issue that has been central to the president’s foreign policy and economic agenda.
The decision is arguably the most important loss the second Trump administration has sustained at the conservative Supreme Court, which last year repeatedly sided with the president in a series of emergency rulings on immigration, the firing of the leaders of independent agencies and deep cuts to government spending.
Chief Justice John Roberts wrote the majority opinion and the court agreed 6-3 that the tariffs exceeded the law.
“The president asserts the extraordinary power to unilaterally impose tariffs of unlimited amount, duration, and scope,” Roberts wrote for the court. “In light of the breadth, history, and constitutional context of that asserted authority, he must identify clear congressional authorization to exercise it.”
The emergency authority Trump attempted to rely on, the court said, “falls short.”
Niemand beweert dat het “Maga” stemmers zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens Maga mag je niet demonstreren.
Enkel braaf de wet volgen.
Dit zijn duidelijk geen Maga stemmers die protesteren.
Ja, daar moest ik ook aan denken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:00 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is dit uiteindelijk goed nieuws voor Trump, zijn gestuntel met tariffs is zeer impopulair en heeft op de lange termijn zeer negatieve gevolgen voor de economie. Enkel de feiten dat hij regelmatig juist niet doorzet en dat deze zaak in de lucht hing hebben die negatieve gevolgen nog een beetje voorkomen, omdat de markten en bedrijven daar op konden anticiperen.
Een goed draaiende economie is min of meer het enige waar Trump en de Republikeinen op kunnen hopen in november om het Huis te houden.
quote:Hooggerechtshof VS zet streep door importheffingen; mokerslag voor Trump
WASHINGTON - Het Amerikaanse hooggerechtshof heeft veelgebruikte importheffingen van de Trump-regering illegaal verklaard.
Het is een optater van jewelste voor het Witte Huis en zet een streep door de hoeksteen van de gevoerde handelspolitiek.
43 minuten geleden
Volgens de hoogste rechtsinstantie van de VS heeft president Donald Trump zijn bevoegdheden overschreden en ten onrechte een economische noodwet gebruikt om de heffingen op te leggen, zonder tussenkomst van het Congres.
De uitspraak is definitief.
ADVERTENTIE
Het oordeel gooit niet alleen het handelsbeleid van het Witte Huis compleet overhoop, maar komt de Trump-regering ook duur te staan. Zo’n honderdvijftig miljard dollar aan reeds opgestreken heffingen moeten worden terugbetaald.
Europese staalexport naar VS met een derde gekelderd: ’Schade Tata Steel IJmuiden lijkt beperkt’
Tata Steel-fabriek in IJmuiden lijkt volgens de laatste cijfers weinig last te ondervinden van de Trump-tarieven.
Minstens zo belangrijk is dat het Supreme Court met de uitspraak Trump een halt toeroept in de reikwijdte van zijn macht. De president regeerde in zijn eerste jaar veelvuldig per decreet. De uitspraak van de opperrechters is met zes tegen drie stemmen genomen en treft het gros van Trumps uitgevaardigde heffingen. Ook conservatieve rechters keerden zich met de uitspraak tegen het Witte Huis, onder wie chief justice John Roberts.
Drie lagere rechtsinstanties hadden al een streep door de importheffingen gezet. De Amerikaanse president gebruikte als juridische basis voor zijn aanpak een economische noodwet uit 1977, de International Emergency Economic Powers Act, die hem vergaande bevoegdheden geeft.
Met een begrotingstekort van 7,4% deze inkomstenbron missen en veel bedrijven terug betalen lijkt mij inderdaad het summum van goed draaiende economie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:00 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is dit uiteindelijk goed nieuws voor Trump, zijn gestuntel met tariffs is zeer impopulair en heeft op de lange termijn zeer negatieve gevolgen voor de economie. Enkel de feiten dat hij regelmatig juist niet doorzet en dat deze zaak in de lucht hing hebben die negatieve gevolgen nog een beetje voorkomen, omdat de markten en bedrijven daar op konden anticiperen.
Een goed draaiende economie is min of meer het enige waar Trump en de Republikeinen op kunnen hopen in november om het Huis te houden.
Denk niet dat hij dit zelf zit. Zijn favoriete chantage speeltje is nu van hem afgepakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:00 schreef MoreDakka het volgende:
De Amerikaanse economie draait heel goed, dat is een feit. Dat is meer ondanks Trump gestuntel dan dankzij. Overigens vindt het Amerikaanse publiek dat niet, al is dat wel verbeterd. Elke verbetering die kant op is goed voor Trump en de zijnen. De Amerikaanse kiezer is voornamelijk gedreven door economische omstandigheden, of de perceptie daar van.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Met een begrotingstekort van 7,4% deze inkomstenbron missen en veel bedrijven terug betalen lijkt mij inderdaad het summum van goed draaiende economie.
Tja, Trump weet wel vaker niet wat goed voor hem is. Hij heeft een aantal sterke politieke inzichten wat betreft populisme maar dan houdt het ook wel op.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk niet dat hij dit zelf zit. Zijn favoriete chantage speeltje is nu van hem afgepakt.
Hij mag doen wat hij wil, bedrijven gaan gewoon de heffing niet betalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:37 schreef Jaeger85 het volgende:
Benieuwd trouwens wat er gebeurt als Trump deze uitspraak gaat negeren
Een nonargument.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niemand beweert dat het “Maga” stemmers zijn.
Bedankt voor het vragenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:43 schreef Barbusse het volgende:
Zouden alle bedrijven die de verhoging van prijzen vanwege de tarieven hebben doorberekend aan klanten deze nu ook weer verlagen? Ik vraag dit voor een vriend.
Nee, de tarieven werden betaald door de landen waar ze aan werden opgelegd.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:43 schreef Barbusse het volgende:
Zouden alle bedrijven die de verhoging van prijzen vanwege de tarieven hebben doorberekend aan klanten deze nu ook weer verlagen? Ik vraag dit voor een vriend.
12 jarigen zijn gewoon kinderen hoor. Ook tieners zijn kinderen. Beetje een schwalbe dit, ga je drukmaken om al die kinderen die levenslang verminkt zijn zonder goede reden. Het waren er meer dan 1000 per jaar. Gelukkig nu niet meer.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je laat je weer eens door fake news in de luren leggen want children betekent in dit geval tieners. Ik denk niet dat iemand ooit ontkend heeft dat er transgender behandelingen werden ondergaan door tieners. Maar door het woord children te gebruiken wordt de indruk gewekt dat het om kleine kinderen gaat. En de kritische denkers tuinen er weer met boter en suiker in.
https://www.nytimes.com/2(...)practice-varian.htmlquote:Woman Wins Malpractice Suit Over Gender Surgery as a Minor
In a legal first, a jury in New York awarded $2 million to a patient who said that doctors had deviated from accepted medical standards.
Beide statements zijn onwaar. Het gebeurt bij kinderen van 12-17 en meer dan 1000 keer per jaar. Nu gelukkig een stuk minder.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Weer zo'n non issue net als illegal voting. Ja die operaties gebeuren maar vooral bij kinderen die bijna volwassen zijn en dan nog komt het amper voor.
Totale onzin wat je hier typt. Ik hoop toch dat je dat weet?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de tarieven werden betaald door de landen waar ze aan werden opgelegd.
Dit heeft geen invloed op de prijzen van producten in de VS
Ja dat is een behoorlijk probleem:quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ook interessant: als de SC bepaalt dat de verhoging van de importheffingen illegaal was, wat betekent dat dan voor ondernemers die te lijden hebben gehad onder deze maatregelen?
Kunnen zij een schadevergoeding eisen van de federale overheid?
Nee broquote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de tarieven werden betaald door de landen waar ze aan werden opgelegd.
Dit heeft geen invloed op de prijzen van producten in de VS
Denk dat de grote jongens het zelf via de rechter terug gaan vragen. De kleinere partijen zullen hun vordering op de overheid verkopen voor (bijvoorbeeld) 80% van de waarde.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat is een behoorlijk probleem:
[ afbeelding ]
Ik meen me te herinneren dat ze beloofd hebben terug te betalen maar heb even geen tijd om het op te zoeken.
En ook:
[ afbeelding ]
Klopt, ik papegaai de Trump-doctrine na.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale onzin wat je hier typt. Ik hoop toch dat je dat weet?
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Beide statements zijn onwaar. Het gebeurt bij kinderen van 12-17 en meer dan 1000 keer per jaar. Nu gelukkig een stuk minder.
Dat is minder dan 1000 per jaar en alsnog een non issue op 350 miljoen inwoners. Maar goed voor sommigen is 1 al teveel.quote:Surgery on transgender minors is rare — one study found that between 2016 and 2020, about 3,200 people aged 18 and under received top surgery, in which someone's breasts are augmented, reduced in size or removed. In the same span, fewer than 760 received any other gender-affirming procedure.
Het voelt een beetje als kleuter Meesje die van zijn moeder niet meer mag spelen met de blokken want avondeten dus dan maar de blokkentoren omgooien. Ohja ik mag niet zo maar tariffs invoeren?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een stakker is het ook zeg.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
Dus Trump baalt van de uitspraak van de SC en slaat wild om zich heen door de importheffingen nog eens met 10 procentpunt te verhogen?
Dat is tenminste wat ik opmaak uit wat Bouma net zegt bij het Journaal.
Weten we zeker dat trump geen alcohol drinkt? Want dit is wel echt vrijmibo shit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |