abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220094451
pi_220094483
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 21:56 schreef ExTec het volgende:
Er lijkt iemand bezig aldaar. Denk niet dat dat iemand is van oekrains' energie bedrijf, dus wat zal meneer daar doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef skysherrif het volgende:
Ik neem aan dat ze daar een antenne van Ubiquite installern, op hoogte voor meer bereik? Hier iig een heel draadje over de vervanging van starlink door ubiquiti

Gerepost iig door de schrijver van het Ubiquiti artikel.
Het kan van alles zijn... Ik vind het weer zo'n gezocht tunnelvisie verhaal, omdat Starlink het niet doet moet het wel Ubiquiti zijn want ze kunnen heus niet op een andere manier "communiceren"...

Sinds het begin van deze oorlog plaatsen de Russen bv. al EW apparatuur in/aan/op civiele zendmasten, hoge gebouwen, electriciteitsmasten en noem alles maar op, als het maar hoog is. Ze doen dat vooral met het Pole-21 (GPS Jamming) systeem.

quote:
The Pole-21 system is perhaps the most distinctive. Rather than relying on a single massive transmitter, Pole-21 disperses dozens of small jamming nodes across civilian cell towers or utility masts.
pi_220094637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Het kan van alles zijn... Ik vind het weer zo'n gezocht tunnelvisie verhaal, omdat Starlink het niet doet moet het wel Ubiquiti zijn want ze kunnen heus niet op een andere manier "communiceren"...
Ander merk mag van mij ook hoor.

Al zie ik wel video's van russen langskomen, die het e.e.a. gewoon verbaal bevestigen.

quote:
Sinds het begin van deze oorlog plaatsen de Russen bv. al EW apparatuur in/aan/op civiele zendmasten, hoge gebouwen, electriciteitsmasten en noem alles maar op, als het maar hoog is. Ze doen dat vooral met het Pole-21 (GPS Jamming) systeem.
Ow, dat zou prima kunnen. Het is idd niet zichtbaar in de video waar die rus mee bezig was.

Maar 1+1 is nog steeds 2. Meer dan zat bronnen dat ze met deze setups bezig zijn, en de achilles hiel van deze setup blijft dat 1 node onderuit kegelen de ketting breekt, icm met dat consumenten WIFI, wel een halve KM haalt, als er maar niks in de weg zit -> repeaters moeten hoog opgehangen worden, waar ze meteen een zeer zichtbaar doel zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220094651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

[..]

Rusland heeft nog een behoorlijk ruimtevaart programma en geeft ook veel satellieten de lucht ingeschoten.
Op papier kunnen ze toch zo zelf iets maken, om te communiceren met eigen encryptie?
Vakman pur sang
pi_220094655
twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220094674
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rusland heeft nog een behoorlijk ruimtevaart programma en geeft ook veel satellieten de lucht ingeschoten.
Op papier kunnen ze toch zo zelf iets maken, om te communiceren met eigen encryptie?
Tuurlijk.

Maar dat heb je niet in een paar weken gedaan.
pi_220094730
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tuurlijk.

Maar dat heb je niet in een paar weken gedaan.
Ze kunnen net zoals de bundeswehr toch ook van matrix gebruik maken?
https://element.io/case-studies/bundeswehr
quote:
Element, and the open source Matrix protocol, enables state organisations to develop their own secure communication infrastructure to support messaging and collaboration. November 2020 saw the launch of BwMessenger, a Matrix-based messaging app for the Bundeswehr, the German Armed Forces.

It was developed by BWI GmbH, the Bundeswehr’s IT system house and primary partner of digitalisation. With more than 100,000 active users, secure open source messaging service is the new standard of real time communications for the German Armed Forces.
Niet mijn specialiteit verder maar lijkt me toch wel veiliger dan whatsapp en telegram.
pi_220094780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze kunnen net zoals de bundeswehr toch ook van matrix gebruik maken?
https://element.io/case-studies/bundeswehr
[..]
Niet mijn specialiteit verder maar lijkt me toch wel veiliger dan whatsapp en telegram.
Protocol keuze is arbitrair. Elke volstaat wel. Protocol = de taal die verbindingen met elkaar praten. Voorbeelden: TCP/IP voor computers, en internet voor je mobiel, GTP voor hoe mobieltjes met hun zendmast praten. Ja, je kunt protocollen stacken. NFC voor contactloos betalen. Bluetooth voor je headset. Signaal is een signaal, danwel bedraad, danwel radio. Maar hoe je praat is je protocol.

Wat lastig is, hoe ga je de radiosignalen waar dat/een protocol over loopt van A naar B krijgen. En dat is nu wat listiger voor rus.
pi_220095076
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:08 schreef ExTec het volgende:
Ander merk mag van mij ook hoor.

Al zie ik wel video's van russen langskomen, die het e.e.a. gewoon verbaal bevestigen.

Ow, dat zou prima kunnen. Het is idd niet zichtbaar in de video waar die rus mee bezig was.

Maar 1+1 is nog steeds 2. Meer dan zat bronnen dat ze met deze setups bezig zijn, en de achilles hiel van deze setup blijft dat 1 node onderuit kegelen de ketting breekt, icm met dat consumenten WIFI, wel een halve KM haalt, als er maar niks in de weg zit -> repeaters moeten hoog opgehangen worden, waar ze meteen een zeer zichtbaar doel zijn.
27 Januari komt Hunter Brook met zijn Ubiquiti verhaal dat zo'n 80% van de gebruikte verbindingsmiddelen van Ubiquiti is. Onder aan de streep maken ze sinds de start van de oorlog in 2022 al gebruik van Ubiquiti apparatuur.

quote:
Ubiquiti radio bridge antennae serve a critical communications need for the Russian military in Ukraine, including for drone operations, according to our investigation. A Ukrainian communications officer estimated 80% of Russian radio bridges they’d observed on the battlefield were made by Ubiquiti.
Vervolgens worden de Russische Starlink terminals ergens begin februari 2026 gedeactiveerd en plotseling komen uit alle hoeken en gaten berichten op de socials over Ubiquiti terwijl dat al een jaar of vier gebruikt wordt... Maar nu is elke Rus in een mast plotseling bezig met Ubiquiti ofzo...
pi_220095092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
27 Januari komt Hunter Brook met zijn Ubiquiti verhaal dat zo'n 80% van de gebruikte verbindingsmiddelen van Ubiquiti is. Onder aan de streep maken ze sinds de start van de oorlog in 2022 al gebruik van Ubiquiti apparatuur.
[..]
Vervolgens worden de Russische Starlink terminals ergens begin februari 2026 gedeactiveerd en plotseling komen uit alle hoeken en gaten berichten op de socials over Ubiquiti terwijl dat al een jaar of vier gebruikt wordt...
Dat klopt. Je mag stellen dat "it rose to prominence" toen starlink niet meer beschikbaar was.

Ik opzich vind dat weinig bijzonder; niet anders dan dat NXP chips uit NL ook in allerhande meuk zit, het zijn immers geen dual use goederen.
pi_220095097
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:32 schreef ExTec het volgende:

Protocol keuze is arbitrair. Elke volstaat wel. Protocol = de taal die verbindingen met elkaar praten. Voorbeelden: TCP/IP voor computers, en internet voor je mobiel, GTP voor hoe mobieltjes met hun zendmast praten. Ja, je kunt protocollen stacken. NFC voor contactloos betalen. Bluetooth voor je headset. Signaal is een signaal, danwel bedraad, danwel radio. Maar hoe je praat is je protocol.

Wat lastig is, hoe ga je de radiosignalen waar dat/een protocol over loopt van A naar B krijgen. En dat is nu wat listiger voor rus.
Blijkbaar deden ze dat voor 80% al buiten Starlink om dus. De overige 20% kan van alles zijn geweest, t/m old school VHF/UHF radio aan toe.
pi_220095164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Blijkbaar deden ze dat voor 80% al buiten Starlink om dus. De overige 20% kan van alles zijn geweest, t/m old school VHF/UHF radio aan toe.
Ik heb ook niemand zien verkondigen dat ze alleen dit soort meuk gebruiken.

Daarbij valt dat moeilijk te zeggen. Typisch, heb je ergens wel een uplink nodig. En als jij dan bv 20KM overbrugt met repeaters, maar aan het eind is je uplink starlink, werk je dan wel echt "buiten starlink om".
pi_220095263
twitter

Based.
pi_220095330
twitter
pi_220095336
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:27 schreef ExTec het volgende:

Ik heb ook niemand zien verkondigen dat ze alleen dit soort meuk gebruiken.
Het werd/wordt dus al voor 80% gebruikt voor kritische comms.

quote:
Daarbij valt dat moeilijk te zeggen. Typisch, heb je ergens wel een uplink nodig. En als jij dan bv 20KM overbrugt met repeaters, maar aan het eind is je uplink starlink, werk je dan wel echt "buiten starlink om".
Dus je gaat eoa repeater lijn over tig kilometer opzetten van A naar B terwijl je op beide locaties Starlink bereik hebt... Dat klinkt niet echt heel logisch toch?
  zaterdag 14 februari 2026 @ 14:53:33 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220095342
Soloslof die snapt niet dat Poetin Telegram laat vertragen toto onwerkbaar omdat het eigen volk er unaniem van die vuiligheid op knalt tegen de SMO

geen videos meer van opengereten Russische jongens te zien meer, videos dat ze niets te vreten hebben , ,
geen video van hun magere lichamen

geen scheldpartijen tegen poetin meer te zien
quote:
Vladimir Solovyov is upset that Russia is slowing down Telegram
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-02-2026 15:21:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220095383
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

[..]

Nja in "heel veel" drone videos is wel duidelijk te zien dat het geraakte materiaal van Ubi is, vast niet alles overigens. Maar denk dat het ook niet zoveel uitmaakt, belangrijke is dat Rusland nog meer afhankelijk is van deze methode ongeacht wel merk nu, die fragieler is dan starlink
pi_220095387
twitter

quote:
OSG "Zuid" tegenoffensief tegen GA "Vostok", deel IV.

Het beeld van het Oekraïense tegenoffensief van de veiligheidsgroep "Zaporozhye" tegen de generale staf van "Vostok", dat sinds 6 februari aan de grens van de regio's Zaporizjja en Dnipropetrovsk wordt uitgevoerd, wordt langzaam duidelijker. Bovenal is het duidelijk geworden dat de Oekraïense beweringen over lokale tegenaanvallen en de kleinschaligheid van deze offensieve operatie onderdeel uitmaken van de operationele beveiliging (OPSEC). Natuurlijk wordt dit uitsluitend uitgevoerd ten behoeve van de binnenlandse en internationale publieke opinie; de ​​Russen beschikken over inlichtingen die honderd keer nauwkeuriger zijn dan de fragmenten informatie die via OSINT kunnen worden verzameld. Om deze redenen ben ik van plan om informatie over deze Oekraïense offensieve operatie met mijn volgers te blijven delen, ondanks de klachten en eisen die ik in reacties en privéberichten ontvang. Ik maak geen deel uit van het Oekraïense online informatieapparaat en zal dat ook niet worden. Het is belangrijk om te benadrukken dat deze Oekraïense OPSEC ook van zeer twijfelachtige kwaliteit is. In eerdere berichten heb ik hier de commentaren van een Oekraïense tv-journalist geplaatst, die in feite het begin van het tegenoffensief onthulde. Gisteren plaatste een andere Oekraïense journalist, kennelijk te vroeg, een video op zijn Twitteraccount van een offensief van het 475e Luchtlandingsregiment in het gebied rond Pryluky. Het haastig verwijderen van het bericht kon de fout uiteraard niet herstellen.

Terugkerend naar strikt militaire zaken, bevestigde de update van vandaag mijn eerdere informatie over Oekraïense opmars in het gebied ten zuiden van Verbove. Zoals ik nu begrijp, is dit een van de twee belangrijkste aanvalsassen van de Oekraïense operaties als onderdeel van dit tegenoffensief. Deze aanval wordt daar geleid door een speciaal voor deze operatie opgerichte tactische groep, bestaande uit elementen van de 82e (onbekend bataljonsnummer) en de 95e Luchtlandingsbrigade (2e en 13e bataljons). De aanval wordt hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd op het kruispunt van de Russische 29e en 36e Legers in het gebied rond Novohryhorivka, met als doel het gebied rond Uspenivka te veroveren. De tweede belangrijke aanvalsas is Pryluky-Rivnopil. Een andere speciaal voor deze operatie opgerichte tactische groep, bestaande uit het 24e en 475e Luchtlandingsregiment, valt daar aan. De aanval vindt plaats op het kruispunt van het 36e en 5e Leger, met als doel het gebied rond Rivnopillia te veroveren. Andere Oekraïense offensieve operaties in de regio's Ternutovate, Dobropillia, Vidradne, Vyshneve en Berezova hebben een ondersteunend en bindend karakter. Het hoofddoel van het Oekraïense tegenoffensief is het omsingelen en vervolgens verslaan van het Russische 36e Leger.

Wat betreft de territoriale winsten van Oekraïne in de afgelopen dagen: als onderdeel van offensieve operaties langs de as Pryluky-Rivnopil veroverde de tactische groep rond het 475e Luchtlandingsregiment Pryluky en het noordelijke deel van Varvarivka, waarmee een klein bruggenhoofd werd gevestigd op de oostelijke oever van de Haichur-rivier nabij laatstgenoemd dorp. Als onderdeel van offensieve operaties langs de as Verbowe-Novohryhorivka-Uspenivka bereikte de tactische groep rond de 95e Luchtlandingsbrigade de Skotovataya-kloof (47.83714, 36.4192), ongeveer 2,5 km ten noorden van Novohryhorivka. Bovendien veroverden eenheden van de 92e Luchtlandingsbrigade, als gevolg van de terugtrekking van de 5e Pantserbrigade die dreigde te worden afgesneden – waarover ik in het vorige bericht berichtte – de regio Vidradne en elementen van de 82e Luchtlandingsbrigade de regio Vyshneve.
pi_220095402

pi_220095407
twitter
pi_220095416
twitter

Even wat updates over zapo :P
pi_220095421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:09 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Even wat updates over zapo :P
Irritant altijd die acht dubbele plaatsnemen. Verbove kende ik nog van het mislukte zomer offensief maar dit is weer een andere
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220095457
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:10 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Irritant altijd die acht dubbele plaatsnemen. Verbove kende ik nog van het mislukte zomer offensief maar dit is weer een andere
Stepove komt nog meer voor, maar er zijn meer dan 100 plaatsen die Oleksandrivka heten in Oekraine :P
pi_220095572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:02 schreef skysherrif het volgende:

Nja in "heel veel" drone videos is wel duidelijk te zien dat het geraakte materiaal van Ubi is, vast niet alles overigens. Maar denk dat het ook niet zoveel uitmaakt, belangrijke is dat Rusland nog meer afhankelijk is van deze methode ongeacht wel merk nu, die fragieler is dan starlink
Dat spul wordt al gebruikt sinds 2022. Dat hele "kijk ze zijn nu afhankelijk van Ubiquiti nu Starlink eruit ligt" is vooral propaganda.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 15:30:02 #25
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220095620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 08:44 schreef LXIV het volgende:
China heeft letterlijk uitgesproken dat Rusland de oorlog niet mag verliezen. Vanuit het perspectief van China is het ook niet Rusland dat overal ter wereld intervenieert en basissen bouwt, maar de navo/usa.
het zal China worst zijn of die russen winnen in Oekraïne of niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220095755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat spul wordt al gebruikt sinds 2022. Dat hele "kijk ze zijn nu afhankelijk van Ubiquiti nu Starlink eruit ligt" is vooral propaganda.
Ze worden vooral in andere rollen gebruikt dat ik las, ubiquiti is rear - starlink is front en voor diepere missies. Verlies van Starlink laat zeker gaten achter.
pi_220095775

pi_220095809

Belgorod.
pi_220095840

Volgens oekraiense MOD, hopelijk zijn er nog beelden.
pi_220095949
russen met hun kikkergif :') :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220096435
Volgens zelensky zijn er 7000 oekraiense POWS in Rusland en 4000 Russische pows in Oekraine.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 16:59:52 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220096463
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 16:56 schreef skysherrif het volgende:
Volgens zelensky zijn er 7000 oekraiense POWS in Rusland en 4000 Russische pows in Oekraine.
Wow. Dat zijn er echt veel. Waarom ruilen ze die niet asap uit?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220096570
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 16:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat het altijd handig is er wat op voorraad te hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220096606
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 16:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heel veel zijn Azov soldaten uit Mariupol uit de eerste maanden van de oorlog en die wil Rusland niet vrijlaten.
pi_220096804
pi_220097551
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:52 schreef AchJa het volgende:

Dus je gaat eoa repeater lijn over tig kilometer opzetten van A naar B terwijl je op beide locaties Starlink bereik hebt... Dat klinkt niet echt heel logisch toch?
:?

Vreemd vergelijk.

Nee, als je oneindig starlinks hebt, heb je idd geen repeaters nodig.
pi_220097997
quote:
Oreshnik is toch vehicle launed?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220098154
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oreshnik is toch vehicle launed?
Kan beide geloof ik, de keren dat ie gelanceerd werd kwam ie van de basis in Kasputin Yar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')