riep Poetin dat ook niet in januari 2022, over Oekraine. Oorlog hitsen noemde ze dat toen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Die ambassade zet zichzelf echt zo ontzettend voor schut.
Je slaat eerst je buurman in elkaar. Vervolgens gaat de buurman zijn huis beveiligen. “De buurman zoekt ruzie!”
De Russische soldaten kunnen niet meer naar huis appen dat ze geen niks te eten hebben omdat de corrupte bovenlaag al het geld verduisterdquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:13 schreef havanagila het volgende:
Die tsaren, stalin en co, en het hedendaagse Kremlin zijn allemaal corrupte mofos die het alleen om de centen draait, daar heb je geen AI voor nodig.
Anyways. Hopelijk gaat geen Starlink en telegram de nodige gevolgen hebben voor de Russische strijdkrachten.
Het is pure projectie. Rusland beschuldigt alles en iedereen van de dingen die ze zelf doen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
riep Poetin dat ook niet in januari 2022, over Oekraine. Oorlog hitsen noemde ze dat toen.
Maar wederom zit er in deze boodschap weer russische logica verborgen; wanneer Europa zich niet gaat bewapnen, dan walst russia er gewoon overheen enn is er vrede.
Gelukkig heeft de NAVO wel een superieure luchtmacht.quote:Ukrainian forces “annihilated” two NATO battalions during exercises, — WSJ
Last year, Ukrainian forces demonstrated impressive results during large-scale maneuvers in Estonia.
What we know:
16,000 soldiers from 12 NATO countries participated in the exercises. The training combat involved drones.
Ten Ukrainian soldiers destroyed 17 armored vehicle units and carried out 30 attacks on other targets in half a day. Had the battle continued, NATO would have lost two battalions within a day.
The British brigade and the Estonian division attacked the Ukrainian positions.
The Ukrainian forces quickly eliminated the enemy: The NATO units lost their combat capability.
There was no rapid exchange of information during the battle—information was limited, and tactics remained outdated.
One of the European commanders emotionally admitted: “We’re finished. We’re screwed.”
https://x.com/jurgen_nauditt/status/2022306850465620386
Het gaat vooral om de drones uiteraard. Ben bang dat wij daar geen antwoord op hebben, behalve vliegtuigen. Wat een vrij grote factor isquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Je verwacht het niet van een krijgsmacht die al jaren in een intensief conflict is verwikkeld.
Praktijk is de beste training.
Sjekkies roken en afkeurend het hoofd schudden natuurlijk @AchJaquote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de drones uiteraard. Ben bang dat wij daar geen antwoord op hebben, behalve vliegtuigen. Wat een vrij grote factor is
Stel je voor dat onze luchtmacht niks kan doen.
Maar ook daar wordt wel weer wat op gevonden. En zo gaan we eindeloos door.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:24 schreef Perrin het volgende:
Als ik zo zie wat er allemaal ontwikkeld wordt, dan moeten die drones over een jaar of wat van hele goeden huize komen om heelhuids het doel te bereiken. Goedkope raketafweer, Skynex, laserwapens, allerlei EW-systemen, anti-drone drones. De lijst is lang.
Zeker maar het voordeel van de nieuwigheid is er dan wel af, het wordt dan een veel stabieler evenwicht.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar ook daar wordt wel weer wat op gevonden. En zo gaan we eindeloos door.
Met een halve liter erbij.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sjekkies roken en afkeurend het hoofd schudden natuurlijk @:achja
WO1 => Tanksquote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:24 schreef Perrin het volgende:
Als ik zo zie wat er allemaal ontwikkeld wordt, dan moeten die drones over een jaar of wat van hele goeden huize komen om heelhuids het doel te bereiken. Goedkope raketafweer, Skynex, laserwapens, allerlei EW-systemen, anti-drone drones. De lijst is lang.
https://ui.com/wifi/bridgingquote:Op vrijdag 13 februari 2026 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe moet dat eruit zien dan? Zo'n "wifi bridge"....
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:03 schreef ExTec het volgende:
Dichtbijzijnste is dat ze met die consumenten ubiquiti meuk netwerk van straalzenders op gaan zetten, maar ook die dingen hebben allemaal line of sight nodig, prima te zien, drone erop en je ketting is gebroken.
Ik weet prima hoe dat spul eruit ziet... Het ging mij even om dat filmpje, waar zie jij die "wifi bridge" precies? Of is het de bedoeling dat we denken dat die hele fucking stalen constructie de "wifi bridge" is?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://ui.com/wifi/bridging
En dit merk was in het nieuws omdat het ondanks alles, nog steeds verscheept wordt. En het is zeer gebruikersvriendelijk.
Niet 1 apparaat, maar pick & mix afhankelijk van wat je wil en situatie.
Maar zoals ik idd voorspelde:
[..]
Er lijkt iemand bezig aldaar. Denk niet dat dat iemand is van oekrains' energie bedrijf, dus wat zal meneer daar doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe dat spul eruit ziet... Het ging mij even om dat filmpje, waar zie jij die "wifi bridge" precies? Of is het de bedoeling dat we denken dat die hele fucking stalen constructie de "wifi bridge" is?
Elke keer hetzelfde verhaal. Rusland wil geen vrede. De VS is ondertussen ook gestopt met geld en wapens sturen dus waarom Oekraïne nog meedoet aan dit toneelstuk snap ik niet. Waarom Rusland überhaupt tegemoet komen. Welke concessie heeft Rusland eigenlijk gedaan? Laat ze hun tanden lekker stukbijten.quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet prima hoe dat spul eruit ziet... Het ging mij even om dat filmpje, waar zie jij die "wifi bridge" precies? Of is het de bedoeling dat we denken dat die hele fucking stalen constructie de "wifi bridge" is?
https://www.instagram.com/reel/DTBWNv2EbdOquote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Elke keer hetzelfde verhaal. Rusland wil geen vrede. De VS is ondertussen ook gestopt met geld en wapens sturen dus waarom Oekraïne nog meedoet aan dit toneelstuk snap ik niet. Waarom Rusland überhaupt tegemoet komen. Welke concessie heeft Rusland eigenlijk gedaan? Laat ze hun tanden lekker stukbijten.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/reel/DTBWNv2EbdO
quote:This content may be inappropriate
It's unavailable for certain audiences. Log in to continue.
Eigenlijk ronduit schandalig dat Rusland zo lang Starlink heeft kunnen gebruiken. Als Musk deze maatregel al veel eerder had genomen dan had dat wellicht serieus veel Oekraïense slachtoffers kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Ik neem aan dat ze daar een antenne van Ubiquite installern, op hoogte voor meer bereik? Hier iig een heel draadje over de vervanging van starlink door ubiquiti
Gerepost iig door de schrijver van het Ubiquiti artikel.
Eigenlijk wel ja. ANderzijds ook wel heel goed nu dat Rusland overafhankelijk is van een systeem dat 1 op andere dag niet meer werkt. En dan ongeveer tegelijkertijd telegram, discord, whatsapp bannenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Eigenlijk ronduit schandalig dat Rusland zo lang Starlink heeft kunnen gebruiken. Als Musk deze maatregel al veel eerder had genomen dan had dat wellicht serieus veel Oekraïense slachtoffers kunnen voorkomen.
Het komt nog eens zover dat de methodes uit 1914 om kabelleggers door de loopgraven te sturen weer in zwang komen, nl iemand met een kabelhaspel op zijn rug tussen de linies laten kruipen. Met al die drones van tegenwoordig zie je dat echter veel beterquote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
Ik neem aan dat ze daar een antenne van Ubiquite installern, op hoogte voor meer bereik? Hier iig een heel draadje over de vervanging van starlink door ubiquiti
Gerepost iig door de schrijver van het Ubiquiti artikel.
Ze willen toch veiligheidsgaranties van de VS. En wapens met ons geld blijven kopen daar.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Elke keer hetzelfde verhaal. Rusland wil geen vrede. De VS is ondertussen ook gestopt met geld en wapens sturen dus waarom Oekraïne nog meedoet aan dit toneelstuk snap ik niet. Waarom Rusland überhaupt tegemoet komen. Welke concessie heeft Rusland eigenlijk gedaan? Laat ze hun tanden lekker stukbijten.
Zegt wel wat over onze kansen als de US tegen ons keert.... oh wacht.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. ANderzijds ook wel heel goed nu dat Rusland overafhankelijk is van een systeem dat 1 op andere dag niet meer werkt. En dan ongeveer tegelijkertijd telegram, discord, whatsapp bannen
Dit soort oefeningen bestaan om van elkaar te lerenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de NAVO wel een superieure luchtmacht.
1981 Canada, Oberon-class,quote:Op zaterdag 14 februari 2026 01:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Doet me denken aan die onderzeeboot die een cbg uitschakelde waar iedereen altijs mee loopt te leuren, voor de Amerikanen was dat een waardevolle oefening
Het telegram blokkeren dat doen ze om de protesten van de eigen bevolking in eigen land te verlammenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. ANderzijds ook wel heel goed nu dat Rusland overafhankelijk is van een systeem dat 1 op andere dag niet meer werkt. En dan ongeveer tegelijkertijd telegram, discord, whatsapp bannen
Denk je dat dat überhaupt iets voorstelt dan? De VS gaat niet met Rusland vechten voor Oekraïne. Sterker nog, Trump wil deals met Poetin en Oekraïne is een lastig obstakel.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 00:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze willen toch veiligheidsgaranties van de VS. En wapens met ons geld blijven kopen daar.
Ik denk niet dat je weet wat Telegram is, of wat je er allemaal mee kunt. Sinds Emmanuel Macaron Durov in handen heeft gehad is Telegram vanuit Russisch perspectief gewoon een te groot risico.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 07:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het telegram blokkeren dat doen ze om de protesten van de eigen bevolking in eigen land te verlammen
lekker laten gaan , we kunnen die poetin best aanquote:Op zaterdag 14 februari 2026 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Denk je dat dat überhaupt iets voorstelt dan? De VS gaat niet met Rusland vechten voor Oekraïne. Sterker nog, Trump wil deals met Poetin en Oekraïne is een lastig obstakel.
Daarom komt Rubio ook niet opdagen in München. USA left the room.
Toch wel heel erg amateuristisch als ze daar op die manier moeten communiceren.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is het niet exact 4 jaar na de inval. Dat was op carnavals vrijdag.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:52 schreef skysherrif het volgende:
Eerste beelden van Oekraiense counteraanvallen zijn er in Zaporizha, maar weer verwijderd, iemand hield zich niet aan opsec. HOpelijk heeft iemand het snel opgeslagen en post ie het op twittert.
[ afbeelding ]
Dat kan een drone ook doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:18 schreef Sabata het volgende:
[..]
Het komt nog eens zover dat de methodes uit 1914 om kabelleggers door de loopgraven te sturen weer in zwang komen, nl iemand met een kabelhaspel op zijn rug tussen de linies laten kruipen. Met al die drones van tegenwoordig zie je dat echter veel beter
Als AI drones zo goed worden dat ze een paar meter boven de grond kunnen vliegen, wordt het nog moeilijk om ze te stoppen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:24 schreef Perrin het volgende:
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:56 schreef ExTec het volgende:
Er lijkt iemand bezig aldaar. Denk niet dat dat iemand is van oekrains' energie bedrijf, dus wat zal meneer daar doen.
Het kan van alles zijn... Ik vind het weer zo'n gezocht tunnelvisie verhaal, omdat Starlink het niet doet moet het wel Ubiquiti zijn want ze kunnen heus niet op een andere manier "communiceren"...quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:01 schreef skysherrif het volgende:
Gerepost iig door de schrijver van het Ubiquitii artikel.
quote:The Pole-21 system is perhaps the most distinctive. Rather than relying on a single massive transmitter, Pole-21 disperses dozens of small jamming nodes across civilian cell towers or utility masts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |