Ik heb zelfs een vinyl singeltje van hem. Met op de andere kant Simon Vinkenoog.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:13 schreef Dagoduck het volgende:
Cees Nooteboom schreef songteksten voor Liesbeth List?
Achquote:Op woensdag 25 februari 2026 07:19 schreef bartrid het volgende:
Éliane Radigue (1932-2026)
It is with immense sadness that we learn of the passing of Éliane Radigue at the age of 94. A major figure in musical creation has left us. Our thoughts are with her family, friends, and collaborators.
Grote naam in de experimentele muziek.
Grootheid uit mijn jeugd.quote:
Triest nieuws, al is 86 een respectabele leeftijd. Groot zanger geweest. Een man die tot op zeer hoge leeftijd muziek bleef maken. Toevallig was ik een week of wat geleden nog op z'n YouTube-profiel, waar hij tijdens de corona-crisis vrijwel dagelijks een huiskamerconcert gaf. Na corona ging hij daar nog geruime tijd (wat minder frequent) mee door. Hier vertolkt hij, in 2024, op 85-jarige leeftijd, het nummer "My Son & I"quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Country Joe McDonald is op 84-jarige leeftijd overleden. Hij werd vooral bekend dankzij zijn optreden op Woodstock in 1969 waar hij het Anti-Vietnam lied I-Feel-Like-I’m-Fixin’-to-Die Rag speelde
Hij was de frontman van Country Joe & the Fish. De groep bestond van 1967 tot 1970. In de jaren '70 maakte hij nog diverse soloalbums die in de onderste helft van de Amerikaanse Billboard Album top 200 bleven steken.
Jeugdsentiment voor mij.quote:
Ripquote:
Ach. De door Wim T. Schippers bedachte Fred Hachéshow waarin hij als Barend Servet speelde en waarin ook Dolf Brouwers als Sjef van Oekel optrad.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:26 schreef Dagoduck het volgende:
Noordkop247 - IJf Blokker (Barend Servet) op 95-jarige leeftijd overleden
Pollens!quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:26 schreef Dagoduck het volgende:
Noordkop247 - IJf Blokker (Barend Servet) op 95-jarige leeftijd overleden
Inderdaad. Ik heb nog een plaat van ZZ en De Maskers.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Toch wel een naam in de nederpop: jan de hont
https://www.rtl.nl/boulev(...)de-maskers-overleden
Mooie naam voor FOK! ook #hont.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
quote:De Amerikaanse songwriter Chip Taylor is overleden op 86-jarige leeftijd. Taylor, geboren als James Wesley Voight, groeide uit tot een van de invloedrijkste liedjesschrijvers van de jaren zestig en zeventig. Zijn grootste klassieker schreef hij in 1965: Wild Thing. In de uitvoering van The Troggs werd het een wereldhit, met een nummer 1-positie in de Billboard Hot 100 en een 4e plaats in de Veronica Top 40. Het nummer kreeg later een legendarisch moment toen Jimi Hendrix het speelde op het Monterey Pop Festival en zijn gitaar in brand stak.
Een tweede klassieker van zijn hand was Angel of the Morning, dat een hit werd voor Merrilee Rush (Top 10 in Amerika en een 4e plaats in de Nederlandse Top 40) en later opnieuw succesvol werd in de versie van Juice Newton. Taylor schreef daarnaast voor onder meer Janis Joplin, Emmylou Harris, Willie Nelson en The Hollies. Zelf scoorde hij in Nederland ook een hit met Same Ol’ Story, dat in de Top 40 de 4e plaats bereikte.
Met het overlijden van Chip Taylor verliest de popmuziek een songwriter die achter de schermen verantwoordelijk was voor meerdere tijdloze hits.
Oh, Angel of the morning, zo’n fraai nummer dat in heel diverse uitvoeringen overeind blijt, waarvan voor mij de bekendste uitvoering van Guys ‘n’ Dolls is met de prachtige stem van Dominicquote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:52 schreef belsen het volgende:
Chip Taylor (86) song-writer van o.a. Wild Thing
[ afbeelding ]
[..]
Voor mij is dat de versie van Olivia Newton-John.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, Angel of the morning, zo’n fraai nummer dat in heel diverse uitvoeringen overeind blijt, waarvan voor mij de bekendste uitvoering van Guys ‘n’ Dolls is met de prachtige stem van Dominic
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:41 schreef Burnett het volgende:
Gregory Dale Elmore (September 4, 1946 – March 29, 2026) was an American drummer, who was a member of The Brogues and the San Francisco rock band Quicksilver Messenger Service.
We zijn een Nederlandstalig forum.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:42 schreef Burnett het volgende:
Christopher Reed North (January 26, 1951 – March 30, 2026) was an American musician. He was the founding keyboardist of the American progressive rock band Ambrosia.
Wow, ik keek nog wel eens Hardlore items op YTquote:Op vrijdag 3 april 2026 09:48 schreef pipster het volgende:
https://loudwire.com/bo-lueders-harms-way-hardlore-death/
Bo Lueders van Harms Way 38 jaren jong (zelfmoord)
Zie post #34quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:52 schreef spapaars het volgende:
Jan de Hont.
Hij is mede bekend vanwege zijn bijdrage aan Neerlands Hoop in Bange Dagen.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Alweer?quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |