https://www.olympics.com/en/milano-cortina-2026/sports/snowboardquote:Big Air (Men & Women)
February 5: Men’s Big Air Qualification
February 7: Men’s Big Air Final
February 8: Women’s Big Air Qualification
February 9: Women’s Big Air Final
Parallel Giant Slalom (PGS)
February 8: Women’s and Men’s PGS Qualification + Finals
Halfpipe (HP)
February 11: Halfpipe Qualifications
February 12: Women’s Halfpipe Final
February 13: Men’s Halfpipe Final
Snowboard Cross (SBX)
February 12: Men’s Snowboard Cross Finals
February 13: Women’s Snowboard Cross Finals
February 15: Mixed Team Snowboard Cross Finals
Slopestyle (Men & Women)
February 16: Slopestyle Qualifications
February 17: Women’s Slopestyle Final
February 18: Men’s Slopestyle Final
Als je naar haar uitslagen kijkt dit seizoen, is kwartfinale ook wel haar niveauquote:Op zondag 8 februari 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende: Ja dit wordt wel ongunstig, dan moet ze in de kwartfinale tegen Ledecka.
Vond/vind ook raar dat ze als medaillekandidaat wordt genoemd.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je naar haar uitslagen kijkt dit seizoen, is kwartfinale ook wel haar niveau
Eens maar ik zou liever een andere loting hebben. Je komt 1 plekje tekort.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je naar haar uitslagen kijkt dit seizoen, is kwartfinale ook wel haar niveau
Nja je hoeft maar 1x te mazzelen om in de semi te komen en dan is alles mogelijkquote:Op zondag 8 februari 2026 10:33 schreef Remco het volgende:
[..]
Vond/vind ook raar dat ze als medaillekandidaat wordt genoemd.
Tegen Ledecka is dat toch wel een stretch. Die is zoveel beter dat ze echt niet op de limiet hoeft.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nja je hoeft maar 1x te mazzelen om in de semi te komen en dan is alles mogelijk
We kijken al een rondje verder als ze dat haaltquote:Op zondag 8 februari 2026 10:37 schreef Zorro het volgende:
Hoezo tegen Ledecka?
Ja ik ben hier helemaal niet in thuis maar in dit soort situaties is het toch meestal 8 tegen 9, 7 tegen 10, 6 tegen 11 en zo?
Ja zeg, ik ben niet aan het schaken hequote:Op zondag 8 februari 2026 10:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We kijken al een rondje verder als ze dat haalt
Ja ik snap het, maar zover denk ik nog niet hequote:
quote:Op zondag 8 februari 2026 10:38 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja zeg, ik ben niet aan het schaken he
Jup, 6e/7e/10e/11e was een betere route.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:39 schreef Redefine het volgende:
Het is wel suf dat je beter tiende dan achtste kunt worden.
Met dit soort logica kunnen we de hele spelen wel op papier afdoen.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:40 schreef Redefine het volgende:
Ze moet eerst de achtste finale überhaupt nog doorkomen. Maar de kwartfinale is ook wel het niveau van Dekker de laatste maanden.
Dat geldt toch voornamelijk als de nummer 1 er duidelijk bovenuit steekt? Normaal gesproken is 7 en daarna de nummer 2 toch niet veel beter..quote:Op zondag 8 februari 2026 10:39 schreef Redefine het volgende:
Daarom wilde je die ook ontlopenquote:Op zondag 8 februari 2026 10:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Tegen Ledecka is dat toch wel een stretch. Die is zoveel beter dat ze echt niet op de limiet hoeft.
Nee want het zegt helemaal niks over wat ze daadwerkelijk gaat doen.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Met dit soort logica kunnen we de hele spelen wel op papier afdoen.
Het zou wel fijn zijn voor haarzelf als ze de QF haalt.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:40 schreef Redefine het volgende:
Ze moet eerst de achtste finale überhaupt nog doorkomen. Maar de kwartfinale is ook wel het niveau van Dekker de laatste maanden.
Dat uiteraard alleen in het geval van een extreme nummer een. Wat hier ook het geval is. Bij de meeste sporten ligt het wat dichter bij elkaar.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat geldt toch voornamelijk als de nummer 1 er duidelijk bovenuit steekt? Normaal gesproken is 7 en daarna de nummer 2 toch niet veel beter..
Ja. Minder dan dat is dan toch wat tegenvallend.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn voor haarzelf als ze de QF haalt.
Dat wel, maar ALS er iemand extreem beter is dan is het de nummer 1. Dus die ontlopen is altijd handig.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat uiteraard alleen in het geval van een extreme nummer een. Wat hier ook het geval is. Bij de meeste sporten ligt het wat dichter bij elkaar.
Dat ligt een beetje aan de sport. Bij bijvoorbeeld tennis kan de nummer één de tegenstander beter liggen dan de nummer twee.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat wel, maar ALS er iemand extreem beter is dan is het de nummer 1. Dus die ontlopen is altijd handig.
Dat wel, het gaat me dan ook uiteraard om sporten waarbij iemand meetbaar beter is. Vooral tijden dus.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de sport. Bij bijvoorbeeld tennis kan de nummer één de tegenstander beter liggen dan de nummer twee.
Dan uiteraard wel.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat wel, het gaat me dan ook uiteraard om sporten waarbij iemand meetbaar beter is. Vooral tijden dus.
mooi, thuiswerkdagquote:Op zondag 8 februari 2026 10:44 schreef RamboDirk het volgende:
snowboardcross is op donderdagmiddag.
erg jammer
Door wat wordt het dan vervangen? Snowboard mountaineering?quote:Op zondag 8 februari 2026 10:50 schreef Pino112 het volgende:
In 2030 is dit dus misschien niet olympisch meer.
Komt er weer een circusnummer in de plaats? Die op jurypunten gaat? Zoals wie kan het beste tijdens een sprong met 1 ski en 1 schaats een lapje haken?quote:Op zondag 8 februari 2026 10:50 schreef Pino112 het volgende:
In 2030 is dit dus misschien niet olympisch meer.
Ik vind dat ze nog wel wat kunnen met een Ter Land, Ter Zee en In de Lucht onderdeel als wintersport.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Komt er weer een circusnummer in de plaats? Die op jurypunten gaat? Zoals wie kan het beste tijdens een sprong met 1 ski en 1 schaats een lapje haken?
Veldrijden!quote:Op zondag 8 februari 2026 10:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Door wat wordt het dan vervangen? Snowboard mountaineering?
Dat komt er mogelijk bij ja. Maar is niet echt een vervanger.quote:
Zou het een eerlijker systeem in de kwartfinale opnieuw te seeden? Dus de beste tegen de slechtste uit de kwalificatierun, etc etc?quote:Op zondag 8 februari 2026 10:39 schreef Redefine het volgende:
Dat lijkt me wel. Dacht dat ze weer overnieuw zouden beginnen.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou het een eerlijker systeem in de kwartfinale opnieuw te seeden? Dus de beste tegen de slechtste uit de kwalificatierun, etc etc?
Dan krijgt de nummer 15 bij een stunt tegen de nummer 2 vervolgens meteen nummer 1 voor de kiezen
Daar zou wel wat voor te zeggen zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou het een eerlijker systeem in de kwartfinale opnieuw te seeden? Dus de beste tegen de slechtste uit de kwalificatierun, etc etc?
Dan krijgt de nummer 15 bij een stunt tegen de nummer 2 vervolgens meteen nummer 1 voor de kiezen
Op zich vind ik het wel mooi dat je bij een stunt ook het voordeel van het schema “overneemt”quote:Op zondag 8 februari 2026 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stunten is dan meestal een concurrent die dan bijna of helemaal crasht.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel mooi dat je bij een stunt ook het voordeel van het schema “overneemt”
Ben sowieso benieuwd of iemand bij de NOS heeft doorgerekend naar de kwartfinales. Best slecht want eigenlijk is ze gewoon kansloos.quote:
Misschien kan Ayolt de tegenstander van Ledecka nog vragen om ons te helpen.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:18 schreef Remco het volgende:
[..]
Ben sowieso benieuwd of iemand bij de NOS heeft doorgerekend naar de kwartfinales. Best slecht want eigenlijk is ze gewoon kansloos.
Terwijl hier vriend Mexicanobakker 2 seconde na de run al tot die conclusie kwam.
Met een dive bomb?quote:Op zondag 8 februari 2026 11:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Misschien kan Ayolt de tegenstander van Ledecka nog vragen om ons te helpen.
Bijvoorbeeldquote:
Bij die zeilbaan waar geen beelden waren met Marit Bouwmeester toch?quote:Op zondag 8 februari 2026 11:30 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat ik bij Ayolt nog wel tot in de lengte van dagen blijf denken aan zijn commentaar van Rio. Maar dat was dan ook wel extreem genant
Alleen van de finish toen ja. Met zijn paniekerige HELP ONS.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Bij die zeilbaan waar geen beelden waren met Marit Bouwmeester toch?
Dat was een medal race, waren wel beelden van. Maar was wel totaal onduidelijk die race door allerhande dingen.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Alleen van de finish toen ja. Met zijn paniekerige HELP ONS.
#werkenbijdenosquote:Op zondag 8 februari 2026 13:01 schreef OmniRocket het volgende:
NOS geeft de loting maar de schuld dat ze in de kwartfinale tegen Ledecka moet
Ja dat is mooi klote idd.quote:
Puntje voor mijquote:
quote:
Ah het was dus bewust.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:06 schreef Zorro het volgende:
Zie je wel, ze hoeft helemaal niet tegen Ledecka
Flauwekul. Doe gewoon lekker individueel, mixed team is altijd in het voordeel van de grote landenquote:Op zondag 8 februari 2026 13:10 schreef borisz het volgende:
De PGS zal er over vier jaar gewoon bij zijn. Als mixedevent.
Hoe zo heeft blauw voordeel? Ja, ik zag wel dat de Japanse won met blauw.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sowieso wel een enorme flop met blauw met groot voordeel.
Wat was verschil in kwalificatietijden?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sowieso wel een enorme flop met blauw met groot voordeel.
Altijd tegen Nederland.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iedereen won op blauw behalve Dekker toch?
Je krijgt nooit een identiek parcours met twee banen langs elkaar, hoe goed je het ook probeert. Blauw lijkt daarmee net iets sneller te zijn dan rood. Diegene die in de kwalificaties de snelste waren kiezen dan ook voor blauw.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hoe zo heeft blauw voordeel? Ja, ik zag wel dat de Japanse won met blauw.
Ik gooi dit op toeval.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee, de allereerste won ook op rood.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Over vier jaar kunnen wij jou aanmoedigen in Frankrijkquote:Op zondag 8 februari 2026 13:29 schreef zorro28 het volgende:
Als ik de leeftijden zo zie heb ik nog tijd
Hoezo? Ze is toch niet tevreden?quote:
Je weet wie het zegt he...quote:Op zondag 8 februari 2026 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoezo? Ze is toch niet tevreden?
Hij had het over zijn lunchquote:Op zondag 8 februari 2026 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hoezo? Ze is toch niet tevreden?
Zelfs ik ben nog een minder waardeloze user dan jij. Dat zegt veel.quote:
En dan is de jongste 16.quote:
Voormalig NOS interviewer?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:36 schreef Redefine het volgende:
Eurosport interviewer dacht dat ze hier goud op ging halen zo verbaasd is die over de uitschakeling.
Zou je bijna denken.quote:
Nou ja ze was natuurlijk wel gewoon een outsider voor de medailles en is top-16 wel het minimale in dit veldquote:Op zondag 8 februari 2026 13:36 schreef Redefine het volgende:
Eurosport interviewer dacht dat ze hier goud op ging halen zo verbaasd is die over de uitschakeling.
Klopt. Maar het is niet dat de achtste positie bij de kwalificatie verbazingwekkend laag was. En ook haar tegenstander was geen slechte. Dus allemaal niet heel onlogisch.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou ka ze was natuurlijk wel gewoon een outsider voor de medailles en is top-16 gewoon voor haar doen wel het minimale
Ze hebben de pistes gewoon omgewisseldquote:Op zondag 8 februari 2026 13:42 schreef franklop het volgende:
WEER ROOD.
Timing voor Dekker was gewoon matig! Rood is opeens sneller!
Wat wel grappig is als dat echt zo zou zijn
Dekker ging toch van blauw?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:42 schreef franklop het volgende:
WEER ROOD.
Timing voor Dekker was gewoon matig! Rood is opeens sneller!
Wat wel grappig is als dat echt zo zou zijn
Zou kunnen. Gelukkig gaat het vanaf nu geen verschil meer geven.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd of de groeven nu te diep zijn bij blauw
Ja.quote:
Ja precies.quote:
Nee het was een redelijk goed kwalificatie alleen met hoe het werkt was het wel de meest klote positie, 6,7,10 zouden allemaal beter zijn geweest. Als je haar hoort dan zakte de moed ook gewoon in haar schoenen toen ze de bracket zag. Dat helpt dan ook niet mee.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt. Maar het is niet dat de achtste positie bij de kwalificatie verbazingwekkend laag was. En ook haar tegenstander was geen slechte. Dus allemaal niet heel onlogisch.
9 had toch geen verschil gemaakt?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee het was een redelijk goed kwalificatie alleen met hoe het werkt was het wel de meest klote positie, 6,7,9,10 zouden allemaal beter zijn geweest. Als je haar hoort dan zakte de moed ook gewoon in haar schoenen toen ze de bracket zag. Dat helpt dan ook niet mee.
Ja. Ze was vooral niet blij met die tegenstander inderdaad. Maar dan is dat de uitkomst helaas wel logisch. Die interviewer bleef maar vragen hoe ze als een van de beste van de wereld nu al uitgeschakeld kon zijnquote:Op zondag 8 februari 2026 13:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee het was een redelijk goed kwalificatie alleen met hoe het werkt was het wel de meest klote positie, 6,7,9,10 zouden allemaal beter zijn geweest. Als je haar hoort dan zakte de moed ook gewoon in haar schoenen toen ze de bracket zag. Dat helpt dan ook niet mee.
Altijd tegen onsquote:
Vol met heroine?quote:
Teletekst heeft alsnog altijd gelijkquote:Op zondag 8 februari 2026 13:51 schreef -0- het volgende:
Lol op teletekst stond dat Dekker als ze door was gegaan in de volgende ronde toch wel uitgeschakeld zou zijn want dan Ledecka als tegenstander.
Ik denk niet dat Payer gaat winnen.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:51 schreef Redefine het volgende:
Dekker heeft straks verloren van de kampioen. Morele winnares dus
Ja.quote:
Laat het maar aan de Duitsers over om te verliezen in de betere baan.quote:
Ja, zolang duren die runs ook niet.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:53 schreef Marcoss het volgende:
Maar de kwartfinale is dus ook maar 1 run? Opvallend wel eigenlijk
Ja wel apart. Maar gezien het schema denk ik nu dat alles één run is.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:53 schreef Marcoss het volgende:
Maar de kwartfinale is dus ook maar 1 run? Opvallend wel eigenlijk
Mixed dubbelquote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Felagund het volgende:
Massastart zou ook wel een leuk onderdeel zijn.
quote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tijd voor schietschijfjesknallenop tweede scherm
Genotquote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tristan van de Vlis maar selecterenquote:Op zondag 8 februari 2026 13:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
GenotNederlanders zouden daar ook goed in kunnen choken.
5 over toch?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die lijkt me over zijn piek heenquote:
quote:
Even ZDF afgeslingerd.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
To finish first, first you have to finishquote:Op zondag 8 februari 2026 14:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Fischnaller![]()
Die was echt zo veel beter.
Heeft Eurosport dat?quote:Op zondag 8 februari 2026 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat hebben de Italiaanse mannen niet zo goed begrepen.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:06 schreef franklop het volgende:
[..]
To finish first, first you have to finish
Rood is wel sneller.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Blauw rood blauw rood blauw blauw nee ROOD!
TJ Flowers?quote:Op zondag 8 februari 2026 14:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit worden de Spelen van de oude garde!
Ok, voor Vonn dan misschien niet zo
Bergsma!quote:
Eens.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:29 schreef Szura het volgende:
Wel zeer matig dat het allemaal één run is ipv dat je een tweede run hebt waarbij het poortje later opent
Stukje oneerlijke piste.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:31 schreef Redefine het volgende:
Caffont steeds voor, maar toch Dalmasso.
Met in het verleden de Rus Vic Wild natuurlijk.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:45 schreef Marcoss het volgende:
Wel een Europees onderdeel, zo te zien, bij de freestyle-nummers is dat heel anders
Morele winnares zouden de Belgen zeggen.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:35 schreef wimderon het volgende:
Negende plaats met een zilveren randje voor Dekker.
Die heeft genoeg geld gekregen van Putin.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met in het verleden de Rus Vic Wild natuurlijk.
Ja dusquote:Op zondag 8 februari 2026 14:02 schreef Redefine het volgende:
Zamfirov op weg naar de eerste Bulgaarse medaille sinds 2006? Zou de eerste man zijn sinds 1980.
Het is dat jij het zei anders had ik het gemist door al het gesnowboard.quote:Op zondag 8 februari 2026 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
MAX heeft alles. Eurosport ja die zal wel switchen hier en daar. Beetje NOS-style
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |