Ja.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:24 schreef incel het volgende:
Ik zelf zie mijzelf meer als een intelligent persoon. Ik ben zelfs zo intelligent, dat ik geen verschil zie in huidskleur. En toch wordt ik
Jij beweert dus dat de tweet van Trump niet racistisch was (inmiddels weggeveegd).quote:Op zaterdag 7 februari 2026 00:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal wat dat laatste als meerwaarde heeft bij je reactieZeker omdat je ook nog eens de plank flink misslaat. Ik beweer niet dat het nooit racistisch is, ik beweer ook niet dat het nooit overduidelijk kan zijn dat het racistisch bedoeld is. Ik zeg dat het niet altijd per definitie racistisch is en dat mensen die dat wel beweren zelf enigszins racistisch denken omdat ze de associatie blijkbaar logisch vinden
Ik wacht even je excuses af want ik neem aan dat we gewoon beleefd blijven tegen elkaar vanavond?
Ik vind 'm wel leuk en zie er ook geen kwaad in. Iedereen kan dus als vanalles afgebeeld worden maar een donker persoon als aap is een probleemquote:
Als het niet zo was had hij het niet gepost.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel leuk en zie er ook geen kwaad in. Iedereen kan dus als vanalles afgebeeld worden maar een donker persoon als aap is een probleem
Daar kan je wel gelijk in hebben en dat maakt het dan wat minder onschuldigquote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:35 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Als het niet zo was had hij het niet gepost.
Als je niet ziet waarom dan heb jij een enorm probleem en moet je je echt laten opnemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel leuk en zie er ook geen kwaad in. Iedereen kan dus als vanalles afgebeeld worden maar een donker persoon als aap is een probleem
Ik ervaar dat wat ik niet zie, niet als een probleem dus wat ga ik met die opname oplossen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 03:11 schreef Abdellatif het volgende:
[..]
Als je niet ziet waarom dan heb jij een enorm probleem en moet je je echt laten opnemen.
Brainrot idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 06:49 schreef Gehenna het volgende:
Sneue AI meuk. Wat een trieste armoede.
Alles aan dit is gewoon:en:
Echte racisten zien dan ook nergens racisme in.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:20 schreef Fok-it het volgende:
En mensen die hier geen racisme in zien zullen racisme nooit gaan zien.
Of je krijgt van die figuren als Johan Derksen die er dan een Freudiaanse verspreking van maakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Echte racisten zien dan ook nergens racisme in.![]()
Maar ze zijn stuk voor stuk laffe toetsenbordridders geen van deze racisten durft namelijk de uitdaging aan om aap tegen wat donkere mensen in de openbare ruimte te schreeuwen.
Ik vind het erg racistisch om donkere mensen als gewelddadig te beschrijven.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ze zijn stuk voor stuk laffe toetsenbordridders geen van deze racisten durft namelijk de uitdaging aan om aap tegen wat donkere mensen in de openbare ruimte te schreeuwen.
Kun je dan eerst eens het publiek hier uitleggen waar ik in mijn observatie een donker persoon als geweldadig beschrijf.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:45 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Ik vind het erg racistisch om donkere mensen als gewelddadig te beschrijven.
Dat heb je zelf ingevuld.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:45 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Ik vind het erg racistisch om donkere mensen als gewelddadig te beschrijven.
Vertel dan eens hoe men aap moet zeggen in de talen die de zwarten spreken en verstaan. Hoop dat jij die namen dan fonetisch geeft.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Haha ja. Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:23 schreef theguyver het volgende:
Dit was waarschijnlijk een of andere blunder geweest van een stagaire
Torentjed.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Vertel dan eens hoe men aap moet zeggen in de talen die de zwarten spreken en verstaan. Hoop dat jij die namen dan fonetisch geeft.
Sommige mensen moeten de bodem definiëren. Nou, bij deze dan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:30 schreef the-eye het volgende:
Ik vind 'm wel leuk en zie er ook geen kwaad in.
Sommige mensen zijn daarop druk aan het werk gegaan om een diepe waterput aan te leggen als je sommige reacties hier leest...quote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:31 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten de bodem definiëren. Nou, bij deze dan.
Een blank iemand afbeelden als aap is geen probleem. Voor donkere mensen blijft men herhalen dat, dat gevoelig ligt om op die manier die gevoeligheid levend te houden en door te kunnen geven aan de volgende generatiesquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:34 schreef GerryDV het volgende:
Filmpje gezien, wat een fophef. Er zit ook gewoon een blank iemand in op een apenlichaam. Het gaat ook over veel meer mensen dan de Obama’s. Mensen hebben echt niks beters te doen he.
quote:In Suriname plaatst men den Blanke in den hoogsten rang en orde van het dierenrijk, als het edelste menschensoort, terwijl er Negers zijn, die hem als hooger wezen beschouwen: misschien half engel en half mensch.
De Indianen houdt men voor ongecultiveerde natuurmenschen, die in hunnen natuurstaat genoegzaam zonder behoefte zeer gelukkig leven; - het is zoo, en het is tevens de waarheid, dat zij dit hun geluk door den omgang met de Blanken verliezen.
De Kleurlingen zijn tusschenwezens, de eerste schakel of onmerkbare overgang van den beschaafden mensch op het redelooze gedierte.
De Negers redelooze schepsels, welke de hoogste rang onder het apengeslacht uitmaken.
De Oerang-oetang minder tamme, meer afdalende Boschmenschen, welke mede tot de apen behooren
Absurd dat je dit tegenwoordig kan posten hierquote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ga je schamenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:34 schreef GerryDV het volgende:
Filmpje gezien, wat een fophef. Er zit ook gewoon een blank iemand in op een apenlichaam. Het gaat ook over veel meer mensen dan de Obama’s. Mensen hebben echt niks beters te doen he.
Dat is het juist. Dit soort “mensen” kent geen schaamte.quote:
Mwoah... het is maar net hoe het uitkomt hè? We kijken tegenwoordig met onze hedendaagse bril naar oude zeehelden om de racismekaart te kunnen trekken maar bij de aapvergelijking wordt er dan weer graag door de oude bril gekeken om dezelfde kaart op tafel te kunnen gooienquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:08 schreef Ericr het volgende:
De verderfelijke vergelijkingen, uit een niet zo ver verleden, niet willen zien als rascime lijkt het probleem bij sommigen. Wat toen racistisch was is het nu net zo goed. Maar sommigen zullen de Ewige Jude waarschijnlijk ook een goede film vinden, niks mis mee toch? Karikatuur, beetje humor moet kunnen.
Dacht we wel verder waren dan onderstaande tekst maar blijkbaar niet
[..]
Waarschijnlijk wel als je ze rechtstreeks confronteert.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is het juist. Dit soort “mensen” kent geen schaamte.
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:59 schreef torentje het volgende:
[..]
Vertel dan eens hoe men aap moet zeggen in de talen die de zwarten spreken en verstaan. Hoop dat jij die namen dan fonetisch geeft.
lol, een beetje zoals velen hier vinden dat trump een kogel verdient, man tochquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als je ze rechtstreeks confronteert.
Dan krijg je zulke taferelen.
Bekijk deze YouTube-video
Waarin ze zelf eigenlijk ook wel weten dat ze verstandelijk toch wel wat beperkt zijn
Nee in beide gevallen trekken we hopelijk lering uit het verleden. Blijkbaar maar al te hard nodig als we apenvergelijkingen gaan normaliseren.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah... het is maar net hoe het uitkomt hè? We kijken tegenwoordig met onze hedendaagse bril naar oude zeehelden om de racismekaart te kunnen trekken maar bij de aapvergelijking wordt er dan weer graag door de oude bril gekeken om dezelfde kaart op tafel te kunnen gooien
Uh, oke? Goeie ofzo?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:25 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
lol, een beetje zoals velen hier vinden dat trump een kogel verdient, man toch
Satire niet leuk vinden of misschien zelfs racistisch maar dat gelijkstellen aan een doodsbedreiging geeft ook wel een bepaald beeld van iemandquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als je ze rechtstreeks confronteert.
Dan krijg je zulke taferelen.
Waarin ze zelf eigenlijk ook wel weten dat ze verstandelijk toch wel wat beperkt zijn
Ik stel het niet gelijk. Je snapt de essentie van mijn post niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Satire niet leuk vinden of misschien zelfs racistisch maar dat gelijkstellen aan een doodsbedreiging geeft ook wel een bepaald beeld van iemand
En wie zijn dat dan? Of verzin je dat gewoon even...quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:25 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
lol, een beetje zoals velen hier vinden dat trump een kogel verdient, man toch
Even los van de smakeloosheid vind ik het nog veel sprekender dat de president van Amerika (of elk ander land btw) dit soort dingen op social media post. Het illustreert hoe laag dat land is gezonken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee in beide gevallen trekken we hopelijk lering uit het verleden. Blijkbaar maar al te hard nodig als we apenvergelijkingen gaan normaliseren.
hier bvbquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan? Of verzin je dat gewoon even...
en ik denk dat een grote meerderheid hem sowieso dood wenst, zou mooi zijn als er wat minder hypocrisie wasquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:13 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens echt wachten op de definitieve kogel voor deze gast. En nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar jezus: wat heeft hij er ontzettend hard om lopen smeken. Hoe kan je in slechts 365 dagen tijd letterlijk de hele wereld (op Putin na) tegen je in het harnas jagen? En dan ook nog je eigen kiezers erbij
Trump is dan ook 1 van de meest destructieve personen uit de 21ste eeuw. Peter R de Vries was dit nietquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:45 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
hier bvb
[..]
en ik denk dat een grote meerderheid hem sowieso dood wenst, zou mooi zijn als er wat minder hypocrisie was
Racisme is geen humorquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:48 schreef Durmada het volgende:
Wat de een als humor ervaart, kan de ander misschien beledigend opvatten. Dat is met humor toch altijd zo geweest? Ook dit is weer een storm in een glas water, elke scheet die Trump laat moet nu gelijk wereldnieuws worden, zo onzinnig allemaal.
Het gaat er niet om dat we nu elke mogelijke aap associatie onder de loep gaan nemen om daar een ja of nee sticker op te plakken. We kunnen ongetwijfeld situaties verzinnen die duidelijk racistisch bedoeld zijn, zo overkomen, zo de boeken in zullen gaan enzquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee in beide gevallen trekken we hopelijk lering uit het verleden. Blijkbaar maar al te hard nodig als we apenvergelijkingen gaan normaliseren.
Bananen op een voetbalveld en oerwoudgeluiden in dat zelfde stadion zijn zeker ook geen probleem?
Nee, dat heet satire. En dat weet je vooraf. Trump is geen cabaretier toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:48 schreef Durmada het volgende:
Wat de een als humor ervaart, kan de ander misschien beledigend opvatten. Dat is met humor toch altijd zo geweest? Ook dit is weer een storm in een glas water, elke scheet die Trump laat moet nu gelijk wereldnieuws worden, zo onzinnig allemaal.
voor dit NL zal niemand willen vechten iddquote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Maar dit topic laat maar weer perfect zien waarom je wel koekoek zou moeten zijn om voor Nederland te vechten in een oorlog.
<Knip>
We zien in Oekraine dat het niet op basis van vrijwillige deelname gaat dus ik weet niet of je echt de keus krijgt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
Maar dit topic laat maar weer perfect zien waarom je wel koekoek zou moeten zijn om voor Nederland te vechten in een oorlog.
<Knip>
Ik lees daar niet in dat hij vindt dat Trump een kogel verdient, maar eerder dat hij denkt dat anderen dat denken. Net zoals jij eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:45 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
hier bvb
[..]
en ik denk dat een grote meerderheid hem sowieso dood wenst, zou mooi zijn als er wat minder hypocrisie was
Als mijn land en dat van mijn voorouders aangevallen wordt ga ik er zeker voor vechten, dat hangt niet af van soorten volk of politici, maar van liefde voor mijn land, mijn geliefden in dat land en eerbied voor mijn voorouders.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:54 schreef Fok-it het volgende:
<Knip>
Jij koppelt je gevoelens en je trots voor je land niet aan de mensen die er wonen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als mijn land en dat van mijn voorouders aangevallen wordt ga ik er zeker voor vechten, dat hangt niet af van soorten volk of politici, maar van liefde voor mijn land, mijn geliefden in dat land en eerbied voor mijn voorouders.
"en mijn geliefden in dat land."quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jij koppelt je gevoelens en je trots voor je land niet aan de mensen die er wonen?
Natuurlijk zijn een paar posts op FOK! daar te summier voor. Maar de wetenschap dat ik zij aan zij kan staan met een lowlife die mij eigenlijk een landverrader vindt om wat voor reden dan ook doet mijn mening wel aantastenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als mijn land en dat van mijn voorouders aangevallen wordt ga ik er zeker voor vechten, dat hangt niet af van soorten volk of politici, maar van liefde voor mijn land, mijn geliefden in dat land en eerbied voor mijn voorouders.
Wat die ander van mij vindt boeit me op zo'n moment niet zoveel.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn een paar posts op FOK! daar te summier voor. Maar de wetenschap dat ik zij aan zij kan staan met een lowlife die mij eigenlijk een landverrader vindt om wat voor reden dan ook doet mijn mening wel aantasten
Ik kan het wel waarderen dat je dat allemaal opzij kan zetten voor puur en alleen je liefde voor je vaderland. Denk dat ik daar wel meer moeite mee zou hebben.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat die ander van mij vindt boeit me op zo'n moment niet zoveel.
Dave Chappelle disagrees.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Racisme is geen humor![]()
Jij daarentegen wel een verwerpelijk persoon
Ik vind patriottisme dan ook belangrijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kan het wel waarderen dat je dat allemaal opzij kan zetten voor puur en alleen je liefde voor je vaderland. Denk dat ik daar wel meer moeite mee zou hebben.
Voor je geliefden is een ander verhaal inderdaad
Trump is geen comedianquote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dave Chappelle disagrees.
Ik vind hem best lachwekkend soms als hij met dat kleine worstvingertje staat te wijzen.quote:
in de hemel is er geen patriottismequote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind patriottisme dan ook belangrijk.
Genoeg om zeer trots op te zijn als Nederlander. Zie ik graag bewaard blijven.
Ik woon dan ook niet in de hemel momenteel, maar in Nederland.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
in de hemel is er geen patriottisme
"Do the harmonica!"quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vind hem best lachwekkend soms als hij met dat kleine worstvingertje staat te wijzen.
aangezien je er wil geraken zou dit niet een eigenschap moeten zijn die je wil cultiverenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet in de hemel momenteel, maar in Nederland.
Wat, zodra, hypothetisch, de Russen hier binnenvallen - lukt ze niet, daarvoor hebben de Polen ze al totaal verslagen - hef jij je handen omhoog?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
aangezien je er wil geraken zou dit niet een eigenschap moeten zijn die je wil cultiveren
Da fuq, matequote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
aangezien je er wil geraken zou dit niet een eigenschap moeten zijn die je wil cultiveren
ik ga niemand doden in gelijk welke omstandigheid, leven op aarde is tijdelijkquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat, zodra, hypothetisch, de Russen hier binnenvallen - lukt ze niet, daarvoor hebben de Polen ze al totaal verslagen - hef jij je handen omhoog?
Heb je kinderen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:33 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
ik ga niemand doden in gelijk welke omstandigheid, leven op aarde is tijdelijk
Ja, ik zie daar weinig moreel verheven aan, eerlijk gezegd. Laat staan omdat het uiteindelijk om jouw plekje in de hemel gaat.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:41 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
in gelijk welke omstandigheid
het gaat niet om mijn plekje, het gaat om wat goed doen is in Gods ogen, niet in de ogen van een aardse moraliteitquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik zie daar weinig moreel verheven aan, eerlijk gezegd. Laat staan omdat het uiteindelijk om jouw plekje in de hemel gaat.
Maar goed, dit is zwaaaaaaaaaar off-topic.
Hoe weet jij wat goed is in Gods ogen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:46 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
het gaat niet om mijn plekje, het gaat om wat goed doen is in Gods ogen, niet in de ogen van een aardse moraliteit
doden alleszins niet, raar dat je dit niet weetquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat goed is in Gods ogen?
en gedood worden, dat wel?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:53 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
doden alleszins niet, raar dat je dit niet weet
Handig misschien om dit in FL voort te zetten.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:56 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
komaan man, wat is dit voor iets
We weten helemaal niet of de ondertoon van het filmpje een racistische insteek zou hebben gehad. Maar het is Trump dus het is wereldnieuws en kan iedereen weer even zijn of haar plasje doen. Eén beetje nuance kan geen kwaad toch? Daarnaast heeft hij het niet eens zelf geplaatst, maar een medewerker.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Racisme is geen humor![]()
Jij daarentegen wel een verwerpelijk persoon
De grootste racisten in de VS zijn de democraten die token blacks in campagnetijd inhuren, maar tegelijkertijd kei hard anti-zwart politiek voeren (bijv. Bill Clinton met zijn three-strikes laws in de jaren 90)quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
Wat een vermoeiende discussie.
Ik snap niet dat er figuren zijn die het posten verdedigen. Walgelijk einde. Racistisch. Punt.
Maar aan de andere kant snap ik ook niet dat het gebruikt wordt om nu weer Trump als racist neer te zetten. Niet alleen omdat Trump waarschijnlijk het filmpje zelf niet heeft afgekeken, maar dacht ‘hé, support voor mijn stolen elections theorie’ en vervolgens als iemand met Tourette dat ding meteen plaatst. Maar bovenal omdat al heel lang is gebleken dat Democraten alleen maar verliezen als ze op de ‘het is een racist!!!’ toer gaan.
Je wordt als racist neergezet omdat je op internet racistisch materiaal upload voor een miljoenenpubliek. Wat vreemd!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:41 schreef VEM2012 het volgende:
Wat een vermoeiende discussie.
Ik snap niet dat er figuren zijn die het posten verdedigen. Walgelijk einde. Racistisch. Punt.
Maar aan de andere kant snap ik ook niet dat het gebruikt wordt om nu weer Trump als racist neer te zetten. Niet alleen omdat Trump waarschijnlijk het filmpje zelf niet heeft afgekeken, maar dacht ‘hé, support voor mijn stolen elections theorie’ en vervolgens als iemand met Tourette dat ding meteen plaatst. Maar bovenal omdat al heel lang is gebleken dat Democraten alleen maar verliezen als ze op de ‘het is een racist!!!’ toer gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |