abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2026 @ 23:54:07 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022305
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:45 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nogmaals, als president hoort hij voor ALLE Amerikanen te zijn. Als persoon mag ie vinden wat ie vindt. Dit is geen houding van een president van een democratisch land.
Joh over het niveau hiervan hoeven we het niet te hebben :') maar ik ga niet mee in de bewering dat de Trump regering racistisch is. Jij gaat er vanuit dat Trump dit zelf heeft zitten maken en het dus zijn persoonlijke kijk op de donkere Amerikaan zou weergeven. Mij lijkt het sterk dat hij tijd voor zulke dingen heeft en ik zie Trump ook niet als racist (wel als narcist)
pi_220022307
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ssssst, denk om de policy hier.. ;)
Ik denk niet dat het benoemen van het feit dat sommige users zich hier als temu eugenics nazis gedragen tegen de policy ingaat.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220022311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
Joh over het niveau hiervan hoeven we het niet te hebben :') maar ik ga niet mee in de bewering dat de Trump regering racistisch is. Jij gaat er vanuit dat Trump dit zelf heeft zitten maken en het dus zijn persoonlijke kijk op de donkere Amerikaan zou weergeven. Mij lijkt het sterk dat hij tijd voor zulke dingen heeft en ik zie Trump ook niet als racist (wel als narcist)
Oh, apart wel..
Trump wordt al decennia beschuldigd van racistisch gedrag. In de jaren 70 werd zijn bedrijf Trump Management al aangeklaagd voor het discrimineren van Afro-Amerikaanse huurders. Zwarte woningzoekenden kregen te horen dat er geen appartementen beschikbaar waren, terwijl witte mensen wel een woning aangeboden kregen. In die zaak werd uiteindelijk geschikt.
pi_220022313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:54 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het is gepost onder zijn account. Dus zijn verantwoordelijkheid. Zeker als president van de VS.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:00:39 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220022324
Obama is alles wat Trump nooit zal zijn.

Erudiet
Intellectueel
Belezen
Beschaafd
Charismatisch
Vaardig
Getalenteerd
Kundig
Humoristisch
Menselijk
en...

... een goede president.

Waar dat toe leidt? De laagste vorm van een reactie mogelijk: Obama afschilderen als aap, daarmee wederom aantonend dat Trump geen enkele klasse bezit, maar gewoon walgelijk racistische denkbeelden heeft, die op een of andere manier door de die-hards steeds weer weggemoffeld worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220022328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

Erudiet
Intellectueel
Belezen
Charismatisch
Vaardig
Getalenteerd
Kundig
Humoristisch
en...

... een goede president.

Waar dat toe leidt? De laagste vorm van een reactie mogelijk: Obama afschilderen als aap, daarmee wederom aantonend dat Trump geen enkele klasse bezit, maar gewoon walgelijk racistische denkbeelden heeft, die op een of andere manier door de die-hards steeds weer weggemoffeld worden.
Tja, niks tegen in te brengen.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:03:43 #282
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022333
quote:
18s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 23:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Klopt. Innerlijke beschaving, opvoeding, onderwijs en intellect. Ik snap dat dat voor jou onbegrijpelijke zaken zijn. Dehumanisering van tegenstanders is een kenmerk van fascisme. Toevallig vanmiddag een documentaire gezien, dat de nazi's met pseudo-wetenschap wilden aantonen dat Joden verwant waren met Bosjesmannen om zo hun eigen superioriteit te benadrukken.
Lukt het niet en wordt het dan maar weer Nazi en Facist roepen? :')
Leuk dat je de bal bij mij probeert terug te leggen maar jij bent degene die blijkbaar diep van binnen vindt dat donkere mensen op apen lijken omdat je er blindelings vanuit gaat dat iedereen dat altijd en overal zo zal bedoelen
Ik ben echt blij dat ik niet zo denk maar ik zou ook niet weten hoe jij daar vanaf zou kunnen komen
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:04:50 #283
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220022336
En dit is dan president van Amerika :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220022342
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

Erudiet
Intellectueel
Belezen
Beschaafd
Charismatisch
Vaardig
Getalenteerd
Kundig
Humoristisch
Menselijk
en...

... een goede president.

And every racist cunt cheered and cheered. Want eindelijk 'mag het weer gezegd worden en kunnen ze zichzelf zijn'.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:07:38 #285
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220022346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:03 schreef the-eye het volgende:

[..]
Leuk dat je de bal bij mij probeert terug te leggen maar jij bent degene die blijkbaar diep van binnen vindt dat donkere mensen op apen lijken omdat je er blindelings vanuit gaat dat iedereen dat altijd en overal zo zal bedoelen
Ik ben echt blij dat ik niet zo denk maar ik zou ook niet weten hoe jij daar vanaf zou kunnen komen
Blijkbaar heb je de post van Barbusse niet gelezen. Nog maar een keer dan:

quote:
Calling a Black person a "monkey" is considered racist due to a long history of dehumanization used to justify oppression and violence. This comparison originated during European colonialism and was later reinforced by pseudoscientific theories to create a racial hierarchy.

The term remains deeply offensive because it invokes the following historical and social contexts:

Dehumanization: The comparison was used to suggest that Black people were "less evolved" and closer to animals than to humans. By stripping away their humanity, oppressors could more easily justify slavery, colonial violence, and systemic abuse.

Scientific Racism: In the 18th and 19th centuries, scientists like Petrus Camper and early evolutionary thinkers (before modern genetics) incorrectly theorized that Africans were a "link" between apes and Europeans. These false "scientific" claims were used to promote white superiority.

Justification of Abuse: Depicting Black people as "simian" or "apelike" helped normalize the idea that they did not deserve the same legal protections or moral considerations as white people.

Stereotypes of Intellect: The term is often paired with insults regarding intelligence, portraying Black people as "brute" or incapable of complex reason.

Modern Re-traumatization: Because of this history, the term is still used today in "monkey chanting" at sports events or as a slur (e.g., "porch monkey") to continue the cycle of racial degradation.

While some may use "monkey" as a term of endearment for children in other cultures, when applied to Black individuals, it carries the weight of centuries of institutionalized racism. High-profile incidents, such as H&M's 2018 hoodie controversy, highlight how even unintentional uses of the term can cause significant harm due to its painful historical roots.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220022347
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:03 schreef the-eye het volgende:

[..]
Heb je ook nog de ballen om op mijn post in te gaan of ben je bang dat je teennagel breekt?
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:08:40 #287
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022349
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
En dit is dan president van Amerika :')
Ik denk dat enige terughoudenheid van ons wel op z'n plaats is hè. De wereld kent op dit moment Nederland door Rutte. Ik weet niet hoe het jou vergaat maar iedere keer dat ik dat "daddy" hoor voel ik een steek in m'n hart
pi_220022361
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:08 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat enige terughoudenheid van ons wel op z'n plaats is hè. De wereld kent op dit moment Nederland door Rutte. Ik weet niet hoe het jou vergaat maar iedere keer dat ik dat "daddy" hoor voel ik een steek in m'n hart
Tja, het is behoorlijk egoloos kruipen om de boel (NAVO) bij elkaar te houden met dat megalomaan achterlijk varken.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:13:20 #289
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022363
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Blijkbaar heb je de post van Barbusse niet gelezen. Nog maar een keer dan:
[..]

Moet ik nu een cursus volgen om racistisch te kunnen zijn? Ga effe gauw met die onzin. Als ik morgen iemand van kleur voor aap uitscheld moet het niet afhangen of hij een workshop black history heeft gevolgd of het wel of niet racistisch op hem overkomt
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:15:39 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220022392
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Moet ik nu een cursus volgen om racistisch te kunnen zijn? Ga effe gauw met die onzin. Als ik morgen iemand van kleur voor aap uitscheld moet het niet afhangen of hij een workshop black history heeft gevolgd of het wel of niet racistisch op hem overkomt
Gewoon opletten op school was genoeg geweest. En wees maar niet bang. Elke Surinamer die jij morgen op straat een aap noemt geeft je een klap voor je muil, ongeacht zijn achtergrond. En als dat toevallig gebeurt waar ik het kan zien, wil ik nog wel zijn jas vasthouden voor hem ook, terwijl hij het doet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:19:22 #291
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022447
quote:
18s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gewoon opletten op school was genoeg geweest. En wees maar niet bang. Elke Surinamer die jij morgen op straat een aap noemt geeft je een klap voor je muil, ongeacht zijn achtergrond. En als dat toevallig gebeurt waar ik het kan zien, wil ik nog wel zijn jas vasthouden voor hem ook, terwijl hij het doet.
Alle energie die je in je boosheid stopt zou je ook voor denken kunnen gebruiken
pi_220022488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
You really are a lost cause, ain't you?
pi_220022515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:19 schreef the-eye het volgende:

[..]
Alle energie die je in je boosheid stopt zou je ook voor denken kunnen gebruiken
Iemand voor aap uitschelden ga jij zeker niet doen uit boosheid? En als ik jou voor achterlijke draaikont uitscheld, word je dan boos?
pi_220022534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 22:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Gaat het ook niet worden. Zodra Trump omkiept ontstaat er een machtsstrijd en gaan ze de stoelpoten van JD afzagen. Hij heeft nauwelijks achterban
Hoop blijven houden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:32:36 #295
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Iemand voor aap uitschelden ga jij zeker niet doen uit boosheid? En als ik jou voor achterlijke draaikont uitscheld, word je dan boos?
Ik weet niet precies waar je heen wil maar ik vind aap eigenlijk alleen in combinatie met iets anders lekker schelden en dan is aap ook nog eens meer geschikt voor komische "scheldpartijen"
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]
You really are a lost cause, ain't you?
Ja maar dat heeft hier verder geen zak mee te maken
pi_220022620
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik weet niet precies waar je heen wil maar ik vind aap eigenlijk alleen in combinatie met iets anders lekker schelden en dan is aap ook nog eens meer geschikt voor komische "scheldpartijen"
[..]
Ja maar dat heeft hier verder geen zak mee te maken
Dan heb jij dus om de drommel wel door wanneer iemand voor aap uitschelden racistisch is en wanneer niet, stuk schijnheil.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:44:13 #297
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022630
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan heb jij dus om de drommel wel door wanneer iemand voor aap uitschelden racistisch is en wanneer niet, stuk schijnheil.
Ik zie niet helemaal wat dat laatste als meerwaarde heeft bij je reactie :') Zeker omdat je ook nog eens de plank flink misslaat. Ik beweer niet dat het nooit racistisch is, ik beweer ook niet dat het nooit overduidelijk kan zijn dat het racistisch bedoeld is. Ik zeg dat het niet altijd per definitie racistisch is en dat mensen die dat wel beweren zelf enigszins racistisch denken omdat ze de associatie blijkbaar logisch vinden
Ik wacht even je excuses af want ik neem aan dat we gewoon beleefd blijven tegen elkaar vanavond?
pi_220022646
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 00:44 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik zie niet helemaal wat dat laatste als meerwaarde heeft bij je reactie :') Zeker omdat je ook nog eens de plank flink misslaat. Ik beweer niet dat het nooit racistisch is, ik beweer ook niet dat het nooit overduidelijk kan zijn dat het racistisch bedoeld is. Ik zeg dat het niet altijd per definitie racistisch is en dat mensen die dat wel beweren zelf enigszins racistisch denken omdat ze de associatie blijkbaar logisch vinden
Ik wacht even je excuses af want ik neem aan dat we gewoon beleefd blijven tegen elkaar vanavond?
Oh, toch een beetje boos geworden? Menselijk hoor. Dus mag ik hier uit opmaken dat jij de tweet van Trump niet vindt horen bij de categorie racistisch? Gewoon een grapje dat hij maakte? Moet kunnen, toch?

En als ik nu een grapje maak dat ik jou een dikke vette drol vindt terwijl je heel mager bent..sorry, grapje.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 00:49:40 #299
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220022647
pi_220022651
quote:
Das je familie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')