Rykkje zei in de NOS podcast dat Wiklund nog wel eens last heeft van teveel druk/aandacht en dat ze daardoor minder goed rijdt dan ze kan. Dat heeft haar al goede resultaten gekost op WKs en de vorige OS.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 13:51 schreef Remco het volgende:
Ik hoop Beune, als Wiklund weer zo'n dag heeft dat ze net fatsoenlijk door de laatste ronde komt ben ik bang dat het Wiklund wordt.
Annemarie Thomas en Marianne Timmer ookquote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb meer zin in de 3000 meter mannen.
Mysterieus.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:50 schreef Hugo_Treger het volgende:
Beune buiten het podium. Beargumenteer ik later.
Debutant Beune wil niet alleen denken aan goud: 'Dan kan het alleen maar tegenvallen' - https://nos.nl/l/2601171quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:02 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
1. Beune
2. Wiklund
3. Groenewoud
Dark horses: Lollo (thuisrijdster) en Conijn (kan altijd verrassen)
Als Beune eindigt met 0 individueel goud nadat ze de afgelopen 2 jaar op 3 verschillende afstanden wereldkampioen werd zou dat natuurlijk gewoon een enorme flop zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Debutant Beune wil niet alleen denken aan goud: 'Dan kan het alleen maar tegenvallen' - https://nos.nl/l/2601171
Beune bezwijkt nu al onder de druk van de Prumjur Liek
Dan was het ruim winnen van de WB 2 weken terug toch niet heel slim, dan komt die enorme druk vanzelf..quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rykkje zei in de NOS podcast dat Wiklund nog wel eens last heeft van teveel druk/aandacht en dat ze daardoor minder goed rijdt dan ze kan. Dat heeft haar al goede resultaten gekost op WKs en de vorige OS.
Het hele team weet tegenwoordig dat ze haar daarmee moeten helpen, maar of dat genoeg gaat zijn voor zoiets groots als de spelen is natuurlijk de vraag.
Beune was toch diegene die in oktober al een filmpje had opgenomen voor een sponsor waar ze moest zeggen 3x goud te hebben gewonnen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Debutant Beune wil niet alleen denken aan goud: 'Dan kan het alleen maar tegenvallen' - https://nos.nl/l/2601171
Beune bezwijkt nu al onder de druk van de Prumjur Liek
Aan de andere kant, zo kan je ook druk zetten zoals Wüst en Ter Mors eens dedenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit lijkt ideaal voor Groenewoud inderdaad. WIklund binnen een seconde houden en de laatste ronde er overheen. Eerste rit van het toernooi voor Conijn lijkt mij wel lastig, geen enkele referentie.
Groenewoud heeft inderdaad een hele goede loting. Al finisht ze dan wel in de buitenbaan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:18 schreef hhh38 het volgende:
Ik denk dat Groenewoud het best heeft geloot. Die weet dat ze kans maakt als ze in de buurt blijft van Wiklund, die eigenlijk altijd moeite heeft in de slotronde.
Beune moet alleen rijden.
Weidemann is wel in topvorm volgens mij, maar die rijdt natuurlijk niet heel attractief.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:57 schreef heywoodu het volgende:
Conijn in rit 1
Als Groenewoud daadwerkelijk top is kan die rit wel fenomenaal worden. De enige echte klapper van een rit denk ik.
Laten we hopen dat Weidemann in topvorm is, dan kan Beune vs Weidemann met precies tegenovergestelde tactiek wel een hele toffe race zijnquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Weidemann is wel in topvorm volgens mij, maar die rijdt natuurlijk niet heel attractief.
Ik nomineer Maltais - Lollobrigida nog wel als toprit als beiden in goede doen zijn.
Dat Conijn al vroeg rijdt, is ook wel haar eigen schuld (of kn ieder geval van de ploeg) door de WB’s te skippen.. maar dat het dan meteen rit 1 is, is wel jammer jaquote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:57 schreef heywoodu het volgende:
Conijn in rit 1
Als Groenewoud daadwerkelijk top is kan die rit wel fenomenaal worden. De enige echte klapper van een rit denk ik.
Dat was vooraf al bekend. Van de Bunt zit ook in rit 1 op de 5000 (en in 2 of 2 op de 10000).quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat Conijn al vroeg rijdt, is ook wel haar eigen schuld (of kn ieder geval van de ploeg) door de WB’s te skippen.. maar dat het dan meteen rit 1 is, is wel jammer ja
Conijn morgen in rit 1, maar op de 5000 zit ze in rit 3 of 4. Dat is wel lekker.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was vooraf al bekend. Van de Bunt zit ook in rit 1 op de 5000 (en in 2 of 2 op de 10000).
Kerkhoff in rit 1 of 2 op de 5000. Schulting (1000) en Kok (1500) in rit 1 tot en met 3.
Oh, wist niet dat ook de rit zelf al vast stond: dacht enkel het blok en dat daarna de namen worden gevuld.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was vooraf al bekend. Van de Bunt zit ook in rit 1 op de 5000 (en in 2 of 2 op de 10000).
Kerkhoff in rit 1 of 2 op de 5000. Schulting (1000) en Kok (1500) in rit 1 tot en met 3.
Ook 0 reverentie wat ze natuurlijk hebben, is wel echt zwaar kut voor Conijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:57 schreef heywoodu het volgende:
Conijn in rit 1
Ik geniet wel altijd van jouw (meestal) pessimistische voorspellingen voor de Nederlanders op een OSquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:52 schreef Riofan83 het volgende:
Wiklund is normaal gesproken de beste; ze heeft aan Groenewoud ook nog eens een goede opponente. Beune treft het een stuk slechter. Die ziet Weidemann in de laatste ronde waarschijnlijk voor het eerst ... en dan is het klote dat ze door de laatste buitenbocht moet.
Mijn voorspelling: 1. Wiklund, 2. Weidemann, 3. Groenewoud (of Maltais)
Maar zou ze die wel hebben als ze in rit 5 of 6 start?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ook 0 reverentie wat ze natuurlijk hebben, is wel echt zwaar kut voor Conijn.
Op wat ga je weg?
Wüst won zo in 2006 ook goudquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op wat ga je weg?
Een referentie over hoe snel het ijs is wel, een referentie wat nodig is om te winnen misschien niet inderdaad.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar zou ze die wel hebben als ze in rit 5 of 6 start?
Heb ik er ooit wel eens naast gezeten dan?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik geniet wel altijd van jouw (meestal) pessimistische voorspellingen voor de Nederlanders op een OS
Conijn rijdt toch altijd onnavolgbare schema's. Ik denk dat het voor haar weinig uitmaakt in welke rit ze start.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op wat ga je weg?
Iedere rit weer de luchtcirculatie die wegvaltquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zal weer wennen worden aan die tergend lange tijd tussen elke rit.
Zdrahalova heeft denk ik wel een limiettijd?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ach. Kan er nog een vervanger meedoen?
Achquote:
Normaal start de vervanger in rit 1 en schuiven ze dan iedereen op die in dezelfde startbaan zou starten toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:24 schreef hhh38 het volgende:
Volgens het schaatsforum krijgen we waarschijnlijk Greta Myers als vervangster.
Benieuwd of de loting nog doorschuift.
Aldus de NOSquote:Schaatsen | Conijn naar rit 2
Vanwege de afmelding van Sáblíková start Merel Conijn niet in rit 1, maar rit 2. De ritten van Marijke Groenewoud (9) en Joy Beune (10) zijn onveranderd.
De 3.000 meter vrouwen begint om 16.00 uur.
Dat doen ze op de Spelen nooit eigenlijkquote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
GENOT
Nu kunnen ze rit 1 overslaan
Ze zijn wel eens te laat voor de eerste rit toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat doen ze op de Spelen nooit eigenlijk
Niet bij de Spelen. Wel bij elke andere wedstrijdquote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze zijn wel eens te laat voor de eerste rit toch?
Wie is bij schaatsen het equivalent van Prof ing mr Gregory Sedoc?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
GENOT
Nu kunnen ze rit 1 overslaan
Sedoc is zijn eigen categoriequote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wie is bij schaatsen het equivalent van Prof ing mr Gregory Sedoc?
Erben?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wie is bij schaatsen het equivalent van Prof ing mr Gregory Sedoc?
Mooi tijd om dan interviews en eigen tussenshots te laten zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zal weer wennen worden aan die tergend lange tijd tussen elke rit.
Wüst in ieder geval wel ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:51 schreef Marcoss het volgende:
Wüst en Schouten als analisten, gok ik?
Helaas correct.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:51 schreef Marcoss het volgende:
Wüst en Schouten als analisten, gok ik?
De griep wacht op niemandquote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ziek worden, dat zou toch te voorkomen moeten zijn.
Benieuwd hoeveel van de topsporters een jaarlijkse griepprik nemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ziek worden, dat zou toch te voorkomen moeten zijn.
WIJ eren Onze Helden!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:32 schreef Remco het volgende:
Door dit soort filmpjes moet Dione in Nederland zitten, het enige programma dat meerwaarde had gehad dat juist in Milaan te doen.
Aan Dione zouden we helemaal niks missenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:32 schreef Remco het volgende:
Door dit soort filmpjes moet Dione in Nederland zitten, het enige programma dat meerwaarde had gehad dat juist in Milaan te doen.
Ik heb al enkele dingen verwijderd, maar dit zou ook een goede zijn geweest ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik mis 'Nu kan <schaatser> gaan jagen!' nog.
Was dit niet een typisch interview met iemand die zegt niet geleerd heeft, maar ondertussen wel een tien haalt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:41 schreef TheVulture het volgende:
Wiklund klinkt niet heel overtuigend
Of verkoold in een otokros wrak.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:42 schreef Szura het volgende:
Sjinkie lijkt me wel iemand die over twee jaar dartsfit is
Stukje Dakarquote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:45 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Of verkoold in een otokros wrak.
Rit 2 inmiddelsquote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:47 schreef wimderon het volgende:
Het is maar goed dat Conijn in rit 1 zit, anders hadden ze echt geen drie kwartier vol gekregen.
Te beginnen met enigma Conijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:48 schreef AgnesGru het volgende:
Eens kijken of de dames van Zaanlander op punt zijn.
Die mogen waarschijnlijk ook niet naar binnen.quote:
Ik zie net Kromowidjojo op Eurosport, die is dartsfit.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:42 schreef Szura het volgende:
Sjinkie lijkt me wel iemand die over twee jaar dartsfit is
Daar hadden wij kunnen zittenquote:
Welke haters?quote:
Wie haat Beune?quote:
Ik hoef daar niet te zitten. Folklorequote:
Geen kennerspubliekquote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:58 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik hoef daar niet te zitten. Folklore
Wat kost een kaartje?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:51 schreef Felagund het volgende:
Tickets hadden wel wat goedkoper kunnen zijn.
Logische reactie ook van Wust.quote:
Vanaf 180 euro volgens mij.quote:
Klopt.quote:
Klopt. Moest.quote:
Mokerduurquote:
Misschien denkt ICE dat ze "een gevaar" vormen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik zou dat ding gewoon uit de lucht schieten.
Niet meer na de afzegging van Sablikova.quote:
Oh dit heb ik gemistquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet meer na de afzegging van Sablikova.
Als ze het geluid voor ons er uit weten te filteren vind ik het wel prima.quote:
Gelukkig niet. Maar wel de prono winnen straksquote:
Je MOET kiezen: dronegeluid of Kleintje Pils.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als ze het geluid voor ons er uit weten te filteren vind ik het wel prima.
Ik hoor het hier nog niet, dat scheelt al.
Net waren er beelden van de drone!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:01 schreef Redefine het volgende:
Maar ze hebben dus een drone, die ze dan nu nog niet inzetten?
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:03 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Je MOET kiezen: dronegeluid of Kleintje Pils.
Ik moet juust niks!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:03 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Je MOET kiezen: dronegeluid of Kleintje Pils.
Nadat ik het gezegd had inderdaad welquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Net waren er beelden van de drone!
Heeft Stolz een probleem?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:02 schreef wimderon het volgende:
Ik heb genoeg gezien, dat Amerikaanse pak is niks waard.
Eens. Schaatsen is sowieso echt totaal niet een sport voor mooie plaatjes, een drone verandert daar niks aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:02 schreef Remco het volgende:
[..]
Voegt wat mij betreft heel weinig toe.
Een scheve schaats.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:05 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Die is op Epstein Eiland aan het schaatsen
scheve schaatsen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:05 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Die is op Epstein Eiland aan het schaatsen
Amper 2 minuten, is erger geweestquote:
Ik denk dat de Amerikanen steeds wat reclames kwijt moeten of zoquote:
Piet?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:09 schreef Faraday01 het volgende:
Conijn viesslecht. Ach Adema incoming?
Boven de 4 minuten gaat de concurrentie toch niet van bevenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:09 schreef wimderon het volgende:
Van Dijk kijkt voor het eerst naar een rit van Conijn, zo lijkt het.
Haalt ze nietquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:10 schreef franklop het volgende:
Maar onder de 4 minuten is wel nodig
Het wereldrecordrecord?quote:
Hoop 3e, want pronoquote:
quote:
Jaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:07 schreef de_boswachter het volgende:
IK HEB HAAR 5E BIJ DE GODENVOORSPELCOMPETITIE
Doe maar ertussenquote:
Half zes al klaar joh, dan is het geeneens avond.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh jezus komt Jorien Voorhuis ook nog in actie? Godsamme diep in de avond
Dat 5K record van die Noor werd onlangs gereden op een bevroren sloot.quote:
Geloot tegen Diane Valkenburg.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh jezus komt Jorien Voorhuis ook nog in actie? Godsamme diep in de avond
Sowieso meer een 5km rijder toch?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef WAvanBuren het volgende:
Bezweken onder de druk van de prumjur liek?
Hoe laat rit vijf dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Half zes al klaar joh, dan is het geeneens avond.
Je hebt haast?
Kan, maar dan nog mogen de verschillen groter zijn met diegene die hebben gereden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef StephanL het volgende:
Misschien is het ijs gewoon langzaam![]()
In dit tempo start die om 16.24, dan 25 minuten dweilquote:
Salt Lake Cityquote:
Zelfde namen!quote:
Tuurlijk wel...zijn ook gewoon atletenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:13 schreef DIJK het volgende:
Neutraal atleten moeten ze überhaupt niet toelaten
Teleurstellend, niet juichen voor Ragne.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Zelfde namen!
Maar ik ging voor een SWIEP
En hogedrukgebied boven Italië.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef StephanL het volgende:
Ze kon McGregor (wie?) net verslaan. Lijkt mij sterk dat dit genoeg is voor het podium.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef StephanL het volgende:
Gokje gewaagd!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:15 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Teleurstellend, niet juichen voor Ragne.
Dat is wel een heel snelle tijd.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
3 en 1 wisselen en 58:08. Dat heb ik.
Je verwacht het niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:17 schreef franklop het volgende:
Van Dijk heeft al weer moeite met lezen tussentijden
Waar heeft Van Dijk geen moeite mee?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:17 schreef franklop het volgende:
Van Dijk heeft al weer moeite met lezen tussentijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |