abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219971531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Klopt, is het ook. Het is daarom ook bijzonder dat PvdA/GL zo graag met D66 in een kabinet wilde. Want op dit soort punten botsen de twee partijen behoorlijk.
Op vergroening (bij het GroenLinksdeel belangrijk!) en progressieve waarden komt het aardig tot elkaar.

Sociaal economisch minder, maar waar zou de PvdA dan mee in een coalitie moeten? De VVD staat verder van ze af en met het klein grut op links redt men het niet.

Qua zorg staat PvdA/GL ook alleen in het niet willen bezuinigen. Ja PVV zegt van niet en de SP ook niet, maar die hebben geen doorgerekend programma maar een financiële fantasiewereld.
pi_219971545
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zijn zulke dingen ook vaak beschikbaar voor de onderkant qua salaris?
Meestal juist tot een bepaalde salarisschaal en daarboven niet.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219971555
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Meestal juist tot een bepaalde salarisschaal en daarboven niet.
Wat jij linkt was een systeem om 80% oid te gaan werken. Daar heb je niks aan als je arbeidsongeschikt bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219971676
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij adviseert les te gaan geven, wat een briljant plan. Daar heb je ook helemaal geen vaardigheden voor nodig, iedereen kan zo leraar worden toch?

Dit onderschrijft mijn punt volledig.
Wel een leuke cariereswitch voor de stucadoor van 59, wat zal Volendam een leraren krijgen.
pi_219971729
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:19 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik neem ook niet aan dat dit in jouw specifieke voorbeeld ook zo is. Ik begin ook met "gemiddeld genomen". Helaas is het stemgedrag van veel Nederlands gebaseerd op hun migratiestandpunt, en zijn de sociaaleconomische standpunten van links daarom alsnog vaak geen reden om op linkse partijen te stemmen. Ongeacht dat die standpunten vaak een stuk populairder zijn onder de gemiddelde kiezer dan de sociaaleconomische standpunten van de VVD.
Persoonlijk mis ik op sociaal gebied heel wat bij deze plannen. Van de VVD verwacht ik niet anders. Bontenbal echter zou zich moeten schamen, en D66 heb ik nooit een hoge pet van op gehad. Elitaire club, staat ver van de echte wereld af. Hoe kun je dit verhaal trots met een grijns op je zefvoldane bek verkopen? Ik vind het een schande.
pi_219971736
Wat ik altijd moeilijk vind met al deze voorstellen, één op één vind ik ze prima verdedigbaar en tegelijk geloof ik qua levensgeluk meer in het Rijnlands/Scandinavisch model dan in het Angelsaksische.

Een ander ding wat ik altijd jammer vind is waarom koppel je de WW inkorting niet aan iets doen aan al die vreselijke drie jaarcontract en dan eruit constructen.
pi_219971772
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Migratie is gewoon een van de grote olifanten in de kamer op links. Of in elk geval geweest.
Migratie, maar ook de gebrekkige integratie en toenemende zichtbaarheid van de islam in de samenleving en het straatbeeld. Daar iets over zeggen is direct racisme, discriminatie en “Wilders in de kaart spelen”, waardoor er nooit een inhoudelijk debat over gevoerd kan worden.
pi_219971907
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Er valt voor beide kanten politieke spectrum voldoende aan te merken op het regeerakkoord, maar ik zou het toch bepaald geen 'links' pakket noemen.
Het is een erg rechts pakket, plus het terugdraaien van bezuinigingen in onderwijs.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219971931
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Persoonlijk mis ik op sociaal gebied heel wat bij deze plannen. Van de VVD verwacht ik niet anders. Bontenbal echter zou zich moeten schamen, en D66 heb ik nooit een hoge pet van op gehad. Elitaire club, staat ver van de echte wereld af. Hoe kun je dit verhaal trots met een grijns op je zefvoldane bek verkopen? Ik vind het een schande.
Ik gun het elke D66 stemmer dat ze langer dan een jaar werkeloos raken en dan hun huis mogen opeten. Of arbeidsongeschikt raken en dan genaaid door het UWV.

Dat is immers wat ze voor de rest van de samenleving willen.

Fuck al die lui.
pi_219971972
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik gun het elke D66 stemmer dat ze langer dan een jaar werkeloos raken en dan hun huis mogen opeten. Of arbeidsongeschikt raken en dan genaaid door het UWV.

Fuck al die lui.
Weet je wat nou het meest waardeloos is? Dat soort klootzakken krijgen er waarschijnlijk geen last van. En het boeit ze niks dat een ander naar de tering gaat.
pi_219971994
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Migratie, maar ook de gebrekkige integratie en toenemende zichtbaarheid van de islam in de samenleving en het straatbeeld. Daar iets over zeggen is direct racisme, discriminatie en “Wilders in de kaart spelen”, waardoor er nooit een inhoudelijk debat over gevoerd kan worden.
Daar iets over zeggen? Dat was in 2002 al flauwwkul.... Het slachtoffergeklaag van buitenlanderhaters .
Er zijn al jarenlang inhoudelijke debatten en dat zal nog heel lang doorgaan. Dat ontkennen is ook onzin en niks inhoudelijks an.

Bepaalde mensen willen niet een integratie van nieuwkomers. Ze projecteren hun eigen onwil op die nieuwkomers en hun nazaten.
pi_219971998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:28 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Weet je wat nou het meest waardeloos is? Dat soort klootzakken krijgen er waarschijnlijk geen last van. En het boeit ze niks dat een ander naar de tering gaat.
Dat is inderdaad het ranzige.
pi_219972012
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Fuck al die lui.
Maar je gunt het VVD en CDA en hun kiezers dit niet ?
pi_219972032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Daar iets over zeggen? Dat was in 2002 al flauwwkul.... Het slachtoffergeklaag van buitenlanderhaters .
Er zijn al jarenlang inhoudelijke debatten en dat zal nog heel lang doorgaan. Dat ontkennen is ook onzin en niks inhoudelijks an.

Bepaalde mensen willen niet een integratie van nieuwkomers. Ze projecteren hun eigen onwil op die nieuwkomers en hun nazaten.
Ik vind zelf dat de slechte integratie grotendeels onze eigen schuld is.

Maar als mensen de situatie wel als storend ervaren en je zet die mensen weg als racisten die zich druk maken om een niet-bestaand probleem, moet je niet verbaasd zijn dat die kiezers weglopen omdat ze zich niet gehoord voelen.
pi_219972043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die kunnen al helemaal de figuurlijke tering krijgen.
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 19:36:26 #191
236264 crew  capricia
pi_219972059
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Die kunnen al helemaal de figuurlijke tering krijgen.
Dan heb je het wel over heel veel mensen. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 31 januari 2026 @ 19:38:24 #192
511390 perseus_of_greece
slayer of monsters
pi_219972076
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar als mensen de situatie wel als storend ervaren en je zet die mensen weg als racisten die zich druk maken om een niet-bestaand probleem, moet je niet verbaasd zijn dat die kiezers weglopen omdat ze zich niet gehoord voelen.
We kunnen ze inderdaad beter wegzetten als simpele zielen die zo onbekwaam zijn dat ze stemmen tegen hun eigen belang. Door partijen aan de macht te brengen of houden die geen enkele fuck doen om het aantal immigranten in te perken (lees: VVD, BBB). Want asielzoekers zijn het probleem niet als het op hun problemen aankomt (woningmarkt, werkgelegenheid, inkomen en kosten van leven).
  zaterdag 31 januari 2026 @ 19:41:16 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219972100
wel perfect dat nu eindelijk Airport Lelystad opengaat

ook een goede locatie voor een nieuwe stad nu voor de nieuwe lelylijn

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2026 20:04:01 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 januari 2026 @ 19:42:39 #194
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219972119
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:28 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
dat weet je niet, iedereen kan van de steiger donderen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219972218
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat weet je niet, iedereen kan van de steiger donderen
Dat soort lui komen nooit op een steiger. Die zitten in kostuum achter het bureau.
pi_219972237
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Oh die gun ik ook een versleten lijf en dito bankrekening.
pi_219972260
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan heb je het wel over heel veel mensen. _O-
Tsja. Ik steek iig geen enkele moeite meer in die mensen, mijn sociale netwerk incluis. Op mijn hulp hoeven ze niet te rekenen. Mijn inzet bewaar ik voor mensen die wel om een ander kunnen denken.

En ja, ik besef me dat daar iets hypocriets in zit. Maar na 20 jaar links stemmen en het land keer op keer op keer naar rechts zien hollen ben ik er wel klaar mee. Ik zet me alleen nog in voor mezelf en gelijkgestemden.

D66/VVD/CDA-er en hulp nodig met een verbouwing/verhuizing/kind, of mijn expertises willen gebruiken? Nope, bel een ander maar.

Mijn zwaar hulpbehoevende buurman waar ik altijd boodschappen voor deed en die leunde op veel hulp van de bewoners in ons mini-straatje liet laatst vallen dat hij VVD stemt. En nu steek ik geen vinger meer voor hem uit. Helemaal klaar mee.
pi_219972270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zo slecht is die integratie niet van de nieuwkomers sinds 1960

quote:
Nou.... prima toch dat haatzaaiers niet gehoord worden.
pi_219972322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:20 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Mensen die dus in de bouw en zorg werken kunnen na hun 60e dus iets anders (minder fysieks) doen in hun sector. Die hoeven niet meteen pensioen/AOW te vangen.
Die worden niet aangenomen omdat er ook 25 jarige beschikbaar zijn
pi_219972335
Bekijk deze YouTube-video

Ik denk de laatste dagen hier regelmatig aan. Dat zulke cijfers zich vertalen naar directe impact op mensenlevens lijkt dat neoliberale tuig maar niet te beseffen, of ze negeren het bewust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')