Op vergroening (bij het GroenLinksdeel belangrijk!) en progressieve waarden komt het aardig tot elkaar.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, is het ook. Het is daarom ook bijzonder dat PvdA/GL zo graag met D66 in een kabinet wilde. Want op dit soort punten botsen de twee partijen behoorlijk.
Meestal juist tot een bepaalde salarisschaal en daarboven niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zijn zulke dingen ook vaak beschikbaar voor de onderkant qua salaris?
Wat jij linkt was een systeem om 80% oid te gaan werken. Daar heb je niks aan als je arbeidsongeschikt bent.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Meestal juist tot een bepaalde salarisschaal en daarboven niet.
Wel een leuke cariereswitch voor de stucadoor van 59, wat zal Volendam een leraren krijgen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij adviseert les te gaan geven, wat een briljant plan. Daar heb je ook helemaal geen vaardigheden voor nodig, iedereen kan zo leraar worden toch?
Dit onderschrijft mijn punt volledig.
Persoonlijk mis ik op sociaal gebied heel wat bij deze plannen. Van de VVD verwacht ik niet anders. Bontenbal echter zou zich moeten schamen, en D66 heb ik nooit een hoge pet van op gehad. Elitaire club, staat ver van de echte wereld af. Hoe kun je dit verhaal trots met een grijns op je zefvoldane bek verkopen? Ik vind het een schande.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik neem ook niet aan dat dit in jouw specifieke voorbeeld ook zo is. Ik begin ook met "gemiddeld genomen". Helaas is het stemgedrag van veel Nederlands gebaseerd op hun migratiestandpunt, en zijn de sociaaleconomische standpunten van links daarom alsnog vaak geen reden om op linkse partijen te stemmen. Ongeacht dat die standpunten vaak een stuk populairder zijn onder de gemiddelde kiezer dan de sociaaleconomische standpunten van de VVD.
Migratie, maar ook de gebrekkige integratie en toenemende zichtbaarheid van de islam in de samenleving en het straatbeeld. Daar iets over zeggen is direct racisme, discriminatie en “Wilders in de kaart spelen”, waardoor er nooit een inhoudelijk debat over gevoerd kan worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Migratie is gewoon een van de grote olifanten in de kamer op links. Of in elk geval geweest.
Het is een erg rechts pakket, plus het terugdraaien van bezuinigingen in onderwijs.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Er valt voor beide kanten politieke spectrum voldoende aan te merken op het regeerakkoord, maar ik zou het toch bepaald geen 'links' pakket noemen.
Ik gun het elke D66 stemmer dat ze langer dan een jaar werkeloos raken en dan hun huis mogen opeten. Of arbeidsongeschikt raken en dan genaaid door het UWV.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Persoonlijk mis ik op sociaal gebied heel wat bij deze plannen. Van de VVD verwacht ik niet anders. Bontenbal echter zou zich moeten schamen, en D66 heb ik nooit een hoge pet van op gehad. Elitaire club, staat ver van de echte wereld af. Hoe kun je dit verhaal trots met een grijns op je zefvoldane bek verkopen? Ik vind het een schande.
Weet je wat nou het meest waardeloos is? Dat soort klootzakken krijgen er waarschijnlijk geen last van. En het boeit ze niks dat een ander naar de tering gaat.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gun het elke D66 stemmer dat ze langer dan een jaar werkeloos raken en dan hun huis mogen opeten. Of arbeidsongeschikt raken en dan genaaid door het UWV.
Dat is immers wat ze voor de rest van de samenleving willen.
Fuck al die lui.
Daar iets over zeggen? Dat was in 2002 al flauwwkul.... Het slachtoffergeklaag van buitenlanderhaters .quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Migratie, maar ook de gebrekkige integratie en toenemende zichtbaarheid van de islam in de samenleving en het straatbeeld. Daar iets over zeggen is direct racisme, discriminatie en “Wilders in de kaart spelen”, waardoor er nooit een inhoudelijk debat over gevoerd kan worden.
Dat is inderdaad het ranzige.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:28 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Weet je wat nou het meest waardeloos is? Dat soort klootzakken krijgen er waarschijnlijk geen last van. En het boeit ze niks dat een ander naar de tering gaat.
Maar je gunt het VVD en CDA en hun kiezers dit niet ?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gun het elke D66 stemmer dat ze langer dan een jaar werkeloos raken en dan hun huis mogen opeten. Of arbeidsongeschikt raken en dan genaaid door het UWV.
Dat is immers wat ze voor de rest van de samenleving willen.
Fuck al die lui.
Ik vind zelf dat de slechte integratie grotendeels onze eigen schuld is.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar iets over zeggen? Dat was in 2002 al flauwwkul.... Het slachtoffergeklaag van buitenlanderhaters .
Er zijn al jarenlang inhoudelijke debatten en dat zal nog heel lang doorgaan. Dat ontkennen is ook onzin en niks inhoudelijks an.
Bepaalde mensen willen niet een integratie van nieuwkomers. Ze projecteren hun eigen onwil op die nieuwkomers en hun nazaten.
Die kunnen al helemaal de figuurlijke tering krijgen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je gunt het VVD en CDA en hun kiezers dit niet ?
Dan heb je het wel over heel veel mensen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die kunnen al helemaal de figuurlijke tering krijgen.
We kunnen ze inderdaad beter wegzetten als simpele zielen die zo onbekwaam zijn dat ze stemmen tegen hun eigen belang. Door partijen aan de macht te brengen of houden die geen enkele fuck doen om het aantal immigranten in te perken (lees: VVD, BBB). Want asielzoekers zijn het probleem niet als het op hun problemen aankomt (woningmarkt, werkgelegenheid, inkomen en kosten van leven).quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat de slechte integratie grotendeels onze eigen schuld is.
Maar als mensen de situatie wel als storend ervaren en je zet die mensen weg als racisten die zich druk maken om een niet-bestaand probleem, moet je niet verbaasd zijn dat die kiezers weglopen omdat ze zich niet gehoord voelen.
dat weet je niet, iedereen kan van de steiger donderenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:28 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Weet je wat nou het meest waardeloos is? Dat soort klootzakken krijgen er waarschijnlijk geen last van. En het boeit ze niks dat een ander naar de tering gaat.
Dat soort lui komen nooit op een steiger. Die zitten in kostuum achter het bureau.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat weet je niet, iedereen kan van de steiger donderen
Oh die gun ik ook een versleten lijf en dito bankrekening.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar je gunt het VVD en CDA en hun kiezers dit niet ?
Tsja. Ik steek iig geen enkele moeite meer in die mensen, mijn sociale netwerk incluis. Op mijn hulp hoeven ze niet te rekenen. Mijn inzet bewaar ik voor mensen die wel om een ander kunnen denken.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heb je het wel over heel veel mensen.
Zo slecht is die integratie niet van de nieuwkomers sinds 1960quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind zelf dat de slechte integratie grotendeels onze eigen schuld is.
Nou.... prima toch dat haatzaaiers niet gehoord worden.quote:Maar als mensen de situatie wel als storend ervaren en je zet die mensen weg als racisten die zich druk maken om een niet-bestaand probleem, moet je niet verbaasd zijn dat die kiezers weglopen omdat ze zich niet gehoord voelen.
Die worden niet aangenomen omdat er ook 25 jarige beschikbaar zijnquote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mensen die dus in de bouw en zorg werken kunnen na hun 60e dus iets anders (minder fysieks) doen in hun sector. Die hoeven niet meteen pensioen/AOW te vangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |