abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219969918
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken dan en GLPvdA moet daar ook niet in meegaan. Je ziel verboden en je aan zo'n rechts akkoord committeren om de superrechtse kantjes er een heel klein beetje af te schaven is echt zinloos. Dan maak je extreemrechts ook alleen maar groter.
Ik denk dat er wel meer gaat gebeuren dan bijschaven, dit WW gedeelte en hopelijk ook het deel van de huishoudelijke hulp uit de WMO zie ik echt niet gebeuren.

Gelukkig voor Jetten hebben ze zo'n 10 miljard onderhandelingsruimte voor ze de 3% aantikken. Ik ben zeer tegen zo'n begrotingstekort, maar dit uitvoeren is nog veel erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 31 januari 2026 @ 14:25:34 #52
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219969923
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 13:37 schreef -XOR- het volgende:
dit regeerakkoord inclusief financiële dekking gewoon integraal gaat worden onderschreven door JA21 en SGP.
dat denk ik ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 31 januari 2026 @ 14:30:30 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219969943
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel meer gaat gebeuren dan bijschaven, dit WW gedeelte en hopelijk ook het deel van de huishoudelijke hulp uit de WMO zie ik echt niet gebeuren.

Gelukkig voor Jetten hebben ze zo'n 10 miljard onderhandelingsruimte voor ze de 3% aantikken. Ik ben zeer tegen zo'n begrotingstekort, maar dit uitvoeren is nog veel erger.
Om de WW grotendeels te behouden mag er best wel een grotere fiscale bijdrage van bedrijven (zeker het grootbedrijf) worden gevraagd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219969969
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Schoof I wilde ww ook verkorten

Blijkbaar is daar gewoon een brede maatschappelijke en politieke steun voor
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219969970
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Om de WW grotendeels te behouden mag er best wel een grotere fiscale bijdrage van bedrijven (zeker het grootbedrijf) worden gevraagd.
Helemaal eens, maar dat gaat in de onderhandelingen niet lukken schat ik in. Dat is een dubbel verlies voor de coalitie. Alleen het plan afschieten en het hogere tekort nemen (of dekken met meevallers, dat was ooit not done maar nu heel populair) is denk ik het maximaal haalbare voor de oppositie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219969995
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:36 schreef Caland het volgende:

[..]

Kwam toen uit de koker van VVD, PVV en BBB waren toen eigenlijk al tegen en zullen dat nog steeds zijn. GLPvdA is ook tegen. Dan heb je al 30 zetels uit de EK. SP en PvdD zijn uiteraard ook tegen. Dat zijn er dan 36. Dan heb je alle andere partijen, incl alle 4 de losse leden en FvD, nodig voor een meerderheid.
pi_219970014
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kwam toen uit de koker van VVD, PVV en BBB waren toen eigenlijk al tegen en zullen dat nog steeds zijn. GLPvdA is ook tegen. Dan heb je al 30 zetels uit de EK. SP en PvdD zijn uiteraard ook tegen. Dat zijn er dan 36. Dan heb je alle andere partijen, incl alle 4 de losse leden en FvD, nodig voor een meerderheid.
Ze waren eigenlijk tegen maar tekenden ook gewoon bij het kruisje. Het is uiteindelijk vrij klassiek rechts beleid om dat soort zaken te versoberen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219970028
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze waren eigenlijk tegen maar tekenden ook gewoon bij het kruisje. Het is uiteindelijk vrij klassiek rechts beleid om dat soort zaken te versoberen.
Maar PVV en BBB zijn niet klassiek rechts, maar populistisch. Onder hun achterban valt dit echt niet goed.
pi_219970046
quote:

[..]

De WW-duur wat verkorten is ook best reëel. Twee jaar is wel heel erg lang. Maar die vertraagde opbouw van WW-rechten vind ik wel een hele forse maatregel, waardoor veel jongere mensen (bij meer economische tegenwind) toch wel behoorlijk in de problemen kunnen gaan komen.
pi_219970075
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
De WW-duur wat verkorten is ook best reëel. Twee jaar is wel heel erg lang. Maar die vertraagde opbouw van WW-rechten vind ik wel een hele forse maatregel, waardoor veel jongere mensen (bij meer economische tegenwind) toch wel behoorlijk in de problemen kunnen gaan komen.
Het is kabinet voor de boomers en niet voor de millenials en de gen-z-er.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 31 januari 2026 @ 14:55:04 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219970084
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Tja, en zo worden alle bestuurlijke bedenkelijke maatregelen afgewenteld op eigen verantwoordelijkheid en verkeerde keuzes.

Lekker makkelijk.
Dat is helaas ook het systeem waar voortdurend op wordt (aan)gestuurd.
Had je ook maar moeten kiezen om het beter en gezond te - kunnen, blijven & gaan - hebben.
Ik blijf mij verwonderen hoe het maakbare denken daarin tot norm is verworden.
Net of dat iemands leefsituatie er niet toedoet. Helemaal een gotspe te denken dat het hebben van een uitkering, een soort van feestje zou zijn.

Heeft iemand 20 jaar gewerkt in eoa sector die over de kop is (uit)gewerkt, wordt van die persoon verwacht dat die zichzelf FF omschoolt. Net of dat dit zo eenvoudig is en dingen een kwestie zijn van willen. Nog even los dat met alle sores daaromheen, dit lang niet meer zo makkelijk gaat om nieuwe vaardigheden op te kunnen pakken.

Ik zou op zijn minst willen dat de regeling blijft dat iemand gedurende een (overgangs)periode naar rato van voorafgaand werkverband, een soort van compenserende aanvulling krijgt - ook wel "WW" genoemd - op een teruggang van inkomen omdat er geen passend werk meer voorhanden is. Passend werk dan, dat is toegesneden op het vak dat de "werkloze" voorheen jarenlang uitoefende. Op je 20e ligt er wereld aan keuzes die met 50 en laat staan 60 een totaal andere dimensie heeft.

In mijn gedachten dat als je uitgerangeerd bent als volleerd treinmachinist, je (her)opwerkend als weet ik veel koerier; kan rekenen op een aanvulling van een eventueel lager inkomen.

Bedrijven voelen zich en zijn ook niet meer (hoofd)verantwoordelijk dat iemand bij hun aan het werk kan blijven in deze aftraprace van neoliberale uitbesteding.
Zo ook de WW verkorten naar- maximaal - 1 jaar en dit de opmaat lijkt naar werknemers uitruilen en daarmee afschrijven. Ik zou een periode minimaal op 3 jaar willen stellen waarbij een bedrijf(ssector) die iemand aan de dijk zet, daar ook in directe kosten aan bijdraagt.
Het eerste jaar kan een werknemer tot "zelfbesef" komen om in de paar jaar daarna andere keuzes te gaan (her)overwegen. Eén jaar (maximaal) is daarvoor veel en veel tekort om een goede afweging te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219970088
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken dan en GLPvdA moet daar ook niet in meegaan. Je ziel verboden en je aan zo'n rechts akkoord committeren om de superrechtse kantjes er een heel klein beetje af te schaven is echt zinloos. Dan maak je extreemrechts ook alleen maar groter.

Het omgekeerde juist. Niets doen aan migratie is wat extreemrechts groter maakt.

Als GL alles gaat blokkeren, tja. Dat mag. Dan gaan de 'superrechtse' kantjes er dus niet van af.

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 31-01-2026 15:07:54 ]
  zaterdag 31 januari 2026 @ 15:01:00 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219970125
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 13:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe gaan ze dat dan de EK door krijgen?
Afruilen met geplaatste sigaren uit eigen doos.
Het coalitie-akkoord is zodanig dat daarin ruimte lijkt voor links en rechts om zich met verdeel en heers, te profileren.
We gaan zien hoe dat bij de nog niet gehoorde "oppositie" gaat (be)vallen.
pi_219970190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het omgekeerde juist. Niets doen aan migratie is wat extreemrechts groter maakt.

Als GL alles gaat blokkeren, tja. Dat mag. Dan gaan de 'superrechtse' kantjes er dus niet van af.
Dan roept Jetten toch gewoon dat hij wordt tegengewerkt. Dat deed Wilders immers ook toen er geen meerderheid was voor zijn plannen.
pi_219970199
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan roept Jetten toch gewoon dat hij wordt tegengewerkt. Dat deed Wilders immers ook toen er geen meerderheid was voor zijn plannen.
In dat geval heeft Jetten gelijk. We zullen zien wat het effect is op de verkiezingen volgend jaar.
pi_219970226
Wilders een compromisloze clown die totaal geen kaas gegeten heeft van hoe je draagvlak creëert. Dat je dat dan “tegenwerken” noemt zegt meer over hem dan over de andere partijen.

Waarom moet PvdAGL iets steunen wat niet in het belang van hun achterban is?
pi_219970247
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Wilders een compromisloze clown die totaal geen kaas gegeten heeft van hoe je draagvlak creëert. Dat je dat dan “tegenwerken” noemt zegt meer over hem dan over de andere partijen.

Omdat ze er andere dingen voor terug kunnen krijgen, dat is een beetje hoe het werkt met een minderheidskabinet hé. Ze moeten opbieden tegen andere partijen die een meerderheid kan maken.
pi_219970324
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:12 schreef Spablauw214 het volgende:

De PvdA/GL moet niet belangrijker worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn, ook zonder deze partij zijn er meerderheden te vormen. Die misplaatste arrogantie heeft ze in het verleden vaker zetels gekost. Deze periode is zo ongeveer hun laatste strohalm, als ze nu verzaken kunnen ze volgende verkiezingen zomaar halveren.

Natuurlijk moeten ze niet overal mee akkoord gaan, maar daar waar ze een verschil kunnen maken zouden ze er goed aan doen om de onderhandelingen in ieder geval aan te gaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_219970374
quote:

[..]

https://www.fnv.nl/nieuws(...)anders-tegen-afbraak

Meerendeel was al tegen 18 maanden. Dan is 12 maanden nog minder populair.
pi_219970403
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De PvdA/GL moet niet belangrijker worden gemaakt dan ze daadwerkelijk zijn, ook zonder deze partij zijn er meerderheden te vormen. Die misplaatste arrogantie heeft ze in het verleden vaker zetels gekost. Deze periode is zo ongeveer hun laatste strohalm, als ze nu verzaken kunnen ze volgende verkiezingen zomaar halveren.

Natuurlijk moeten ze niet overal mee akkoord gaan, maar daar waar ze een verschil kunnen maken zouden ze er goed aan doen om de onderhandelingen in ieder geval aan te gaan.
Kun je een voorbeeld noemen van deze misplaatste arrogantie? Want deze partijen hebben zich altijd heel meewerkend opgesteld.

Halvering? Naar welke linkse partijen zouden deze stemmers dan heen moeten gaan? De rest is gemarginaliseerd.

Het is gewoon een feit dat deze coalitie in elk geval tot aan de provinciale verkiezingen heel erg afhankelijk gaat zijn van PvdA/GL om bepaalde zaken door de Eerste Kamer te krijgen want op medewerking van BBB kunnen ze door dit stikstofbeleid niet rekenen.
pi_219970454
Misschien moet GL dan maar even uit de campagnestand komen hé.
pi_219970465
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:48 schreef Breekfast het volgende:

[..]
20 jaar geleden was het nog 5 jaar. 10 jaar geleden 3 jaar.

Kun je uitleggen waarom je 2 jaar zo lang vindt? Want vooral voor oudere werklozen duurt het wel even voor je weer een andere baan hebt.
pi_219970473
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld noemen van deze misplaatste arrogantie? Want deze partijen hebben zich altijd heel meewerkend opgesteld.
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1od2fu6/weer_een_voorbeeld_van_een_liegende_arrogante/

quote:
Halvering? Naar welke linkse partijen zouden deze stemmers dan heen moeten gaan? De rest is gemarginaliseerd.
Niet naar andere linkse partijen, maar naar een centrumpartij als D66, wat overigens de vorige verkiezingen ook al is gebeurd. Nederland zal stapjes naar rechts blijven zetten, hoe vervelend mensen dat ook vinden. Het is een logisch gevolg als veel mensen in een land het gewoon heel goed hebben.

quote:
Het is gewoon een feit dat deze coalitie in elk geval tot aan de provinciale verkiezingen heel erg afhankelijk gaat zijn van PvdA/GL om bepaalde zaken door de Eerste Kamer te krijgen want op medewerking van BBB kunnen ze door dit stikstofbeleid niet rekenen.
Dat moeten we nog zien, op medewerking van de PvdA/GL hoeven we ook niet te rekenen als het gaat om bezuinigingen op de zorg (eigen risico omhoog), sociale zekerheid (max één jaar WW) en behouden van hypotheekrenteaftrek.
pi_219970533
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moet GL dan maar even uit de campagnestand komen hé.
_O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219970546
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kun je uitleggen waarom je 2 jaar zo lang vindt? Want vooral voor oudere werklozen duurt het wel even voor je weer een andere baan hebt.
Kun je je eigen woning verkopen als je na een jaar geen baan hebt. Race to the bottom.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219970555
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1od2fu6/weer_een_voorbeeld_van_een_liegende_arrogante/
[..]
Niet naar andere linkse partijen, maar naar een centrumpartij als D66, wat overigens de vorige verkiezingen ook al is gebeurd. Nederland zal stapjes naar rechts blijven zetten, hoe vervelend mensen dat ook vinden. Het is een logisch gevolg als veel mensen in een land het gewoon heel goed hebben.
[..]
Dat moeten we nog zien, op medewerking van de PvdA/GL hoeven we ook niet te rekenen als het gaat om bezuinigingen op de zorg (eigen risico omhoog), sociale zekerheid (max één jaar WW) en behouden van hypotheekrenteaftrek.
Dat is geen voorbeeld van misplaatste arrogantie die deze partijen zetels hebben gekost.

Door dit economisch guurrechtse beleid gaan er echt geen linkse stemmers overstappen naar D66. Sterker nog die hebben nu al spijt van hun stem.

https://wnl.tv/2026/01/27(...)naar-groenlinks-pvda

En nogal logisch dat PvdA/GL niet zomaar gaat meewerken aan beleid wat bij hun achterban totaal niet populair is. Dat zullen ze alleen doen als er heel wat tegenover staat.
pi_219970574
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Kun je je eigen woning verkopen als je na een jaar geen baan hebt. Race to the bottom.
En vanwege het voornemen om een vermogenstoets in te voeren voor sociale huur kom je daar ook niet voor in aanmerking na verloop van de woning. Dus eindig je op straat.
pi_219970615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
En vanwege het voornemen om een vermogenstoets in te voeren voor sociale huur kom je daar ook niet voor in aanmerking na verloop van de woning. Dus eindig je op straat.
Dit zouden we niet moeten pikken. Is het zo erg gesteld met dit land dat we zwakkeren in de kou laten staan? Zelfs mensen die het goed hebben zijn toch niet zo kil en non empatisch? Dit kan niet.
pi_219970622
Geen enthousiast JA21.

We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219970643
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef nostra het volgende:
Geen enthousiast JA21.

[ afbeelding ]
Sowieso weinig enthousiasme bij oppositiepartijen.
pi_219970661
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef nostra het volgende:
Geen enthousiast JA21.

[ afbeelding ]
Positief zijn over deze toekomstige shitshow. }:| Hallo, wakker worden sukkels. :')
pi_219970665
quote:

[..]
Maar snel een hypotheek aan vragen, zodat de overwaarde tov de WOZ niet meer dan 67k is... bijna alle koophuizen die langer dan 2 jaar geleden zijn gekocht zullen daar boven zitten.
pi_219970709
Het is maar goed dat er dan geen middenhuur meer is voor dat soort mensen hé.
pi_219970733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik had 1,5 jaar een mooie middenweg gevonden. Ik snap dat het voor oudere werklozen een stuk lastiger is. Maar als je na een dergelijke periode nog niks hebt gevonden, dan mag je wel vraagtekens zetten bij iemands inzet en/of strategie om ander werk te vinden.

Ik vind de gevolgen voor jongeren eigenlijk veel groter. Die zijn net begonnen aan een hypotheek, hebben nog weinig kunnen aflossen, of zitten nog in de huurmarkt, wellicht net begonnen aan kinderen. En als je dan ontslagen wordt dan moet je maar zorgen dat je binnen 2/3 maanden een andere baan hebt.
pi_219970745
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik had 1,5 jaar een mooie middenweg gevonden. Ik snap dat het voor oudere werklozen een stuk lastiger is. Maar als je na een dergelijke periode nog niks hebt gevonden, dan mag je wel vraagtekens zetten bij iemands inzet en/of strategie om ander werk te vinden.

Ik vind de gevolgen voor jongeren eigenlijk veel groter. Die zijn net begonnen aan een hypotheek, hebben nog weinig kunnen aflossen, of zitten nog in de huurmarkt, wellicht net begonnen aan kinderen. En als je dan ontslagen wordt dan moet je maar zorgen dat je binnen 2/3 maanden een andere baan hebt.
Meeste sollicitatieprocedures nemen al 2 maanden in beslag.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:05:13 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219970749
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Tja en waar /wat kan je dan kopen.... zonder WW en hoe dan hypotheek....
Het issue niet alleen dat inkomen maar alles wat daar mee valt, staat en ingrijpt.
De tijd dat je wel FF een jaartje kon huren om qua kosten bij te kunnen plussen, zijn inmiddels ook lang begraven in de geschiedenis.
pi_219970754
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
Het is maar goed dat er dan geen middenhuur meer is voor dat soort mensen hé.
Middenhuur met een bijstandsuitkering? Je komt dan bij lange na niet aan de inkomensvereisten
pi_219970764
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Middenhuur met een bijstandsuitkering? Je komt dan bij lange na niet aan de inkomensvereisten
Social huren is ook al duur geworden. Appartement naast mij kwam voor 930 euro in de verhuur. Met een bijstandsuitkering kan je de woning niet aannemen, want te duur om te huren.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219970777
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]
In een crisis ook?

Ik vond 2 jaar al een behoorlijk compromis, aangezien een economische crisis meestal net iets langer duurt. Eigenlijk zou je met de WW zo'n crisis waarin niemand wordt aangenomen moeten kunnen overbruggen.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:12:21 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219970785
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:08 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Social huren is ook al duur geworden. Appartement naast mij kwam voor 930 euro in de verhuur. Met een bijstandsuitkering kan je de woning niet aannemen, want te duur om te huren.
je moet toch werk hebben voor een huurwoning??
met salarisstrook ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219970788
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het ging toch over iemand in de WW?
pi_219970789
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je moet toch werk hebben voor een huurwoning??
Nee, waar denk je dat mensen in de bijstand wonen?
pi_219970807
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
In een crisis ook?

Ik vond 2 jaar al een behoorlijk compromis, aangezien een economische crisis meestal net iets langer duurt. Eigenlijk zou je met de WW zo'n crisis waarin niemand wordt aangenomen moeten kunnen overbruggen.
In de periode 2009-2013 zal het denk ik inderdaad lastig zijn geweest. Nadien zouden ook oudere werkzoekenden aan 1,5 jaar toch genoeg moeten hebben gehad.

Idealiter koppel je de WW-duur op de één of andere manier aan het werkloosheidcijfer van dat moment.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:16:16 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219970810
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, waar denk je dat mensen in de bijstand wonen?
die kunnen dat nooit betalen
pi_219970820
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Met heel veel moeite, huursubsidie en de voedselbank misschien.
pi_219970827
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is geen voorbeeld van misplaatste arrogantie die deze partijen zetels hebben gekost.
Als je het niet eens bent met een voorbeeld, betekent het niet dat het geen voorbeeld is ;)

quote:
Door dit economisch guurrechtse beleid gaan er echt geen linkse stemmers overstappen naar D66. Sterker nog die hebben nu al spijt van hun stem.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt linkse stemmer, een aantal van de huidige PvdA/GL stemmers hebben de vorige keer NSC gestemd, zijn dat dan linkse of rechtse stemmers?

Natuurlijk heeft elke partij een harde kern, zoals SGP, SP, PvdD, Denk, CU, dus natuurlijk zal de PvdA/GL blijven bestaan.
quote:
Tja, peilingen, Wilders stond vorig jaar op 51 zetels. Het kan verkeren.

quote:
En nogal logisch dat PvdA/GL niet zomaar gaat meewerken aan beleid wat bij hun achterban totaal niet populair is. Dat zullen ze alleen doen als er heel wat tegenover staat.
Of ze doen het niet en worden er elders meerderheden gezocht. BBB en JA21 kunnen ook veel betekenen voor dit kabinet. De stikstofmaatregel is niet populair bij BBB, maar de guurrechtste maatregelen (zoals jij dat noemt) zij ook niet populair bij PvdA/GL.
pi_219970844
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nogmaals: waar denk je dan dat mensen in de bijstand wonen? Of heb je daar nooit over nagedacht?
pi_219970850
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]
In de periode 2009-2013 zal het denk ik inderdaad lastig zijn geweest. Nadien zouden ook oudere werkzoekenden aan 1,5 jaar toch genoeg moeten hebben gehad.

Idealiter koppel je de WW-duur op de één of andere manier aan het werkloosheidcijfer van dat moment.
Maar deze wet heb je juist voor de periode dat je moeilijk werk kunt vinden, niet voor de periode dat je een of twee maand later al weer ergens aan de slag bent. Dit is bij uitstek een wet die rekening moet houden met een economische crisis.
pi_219970851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Daar verkijk jij je op gezien de grote langdurige werkeloosheid bij vijftig plussers. Die zijn nu eenmaal minder gewild.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:24:46 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219970852
quote:

[..]
In de praktijk is die toets er feitelijk al. Weinig aanbod, veel vraag zonder mogelijkheden om door te stromen.
Pas wanneer je net niet uitgeteerd bent, kom je ergens op een wachtrij van 500 intekenaars en mag je dankbaar zijn om onontkoombaar lot te slijten.

Saillant hier is dat servicekosten per 2026 al zijn uitgesloten om mee te tellen voor huurtoeslag, dat qua EV al begrensd was. Ik vermoed dat net als bij zorgtoeslag, dat in de "vereenvoudiging" van het belastingstelsel, het vermogen om in aanmerking te komen voor huurtoeslag, "vermogen" begrensd gaat worden tot de ( flink lagere) fiscaal belastingvrije voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')