Dat is geen voorbeeld van misplaatste arrogantie die deze partijen zetels hebben gekost.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1od2fu6/weer_een_voorbeeld_van_een_liegende_arrogante/
[..]
Niet naar andere linkse partijen, maar naar een centrumpartij als D66, wat overigens de vorige verkiezingen ook al is gebeurd. Nederland zal stapjes naar rechts blijven zetten, hoe vervelend mensen dat ook vinden. Het is een logisch gevolg als veel mensen in een land het gewoon heel goed hebben.
[..]
Dat moeten we nog zien, op medewerking van de PvdA/GL hoeven we ook niet te rekenen als het gaat om bezuinigingen op de zorg (eigen risico omhoog), sociale zekerheid (max één jaar WW) en behouden van hypotheekrenteaftrek.
En vanwege het voornemen om een vermogenstoets in te voeren voor sociale huur kom je daar ook niet voor in aanmerking na verloop van de woning. Dus eindig je op straat.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je je eigen woning verkopen als je na een jaar geen baan hebt. Race to the bottom.
Dit zouden we niet moeten pikken. Is het zo erg gesteld met dit land dat we zwakkeren in de kou laten staan? Zelfs mensen die het goed hebben zijn toch niet zo kil en non empatisch? Dit kan niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En vanwege het voornemen om een vermogenstoets in te voeren voor sociale huur kom je daar ook niet voor in aanmerking na verloop van de woning. Dus eindig je op straat.
Sowieso weinig enthousiasme bij oppositiepartijen.quote:
Maar snel een hypotheek aan vragen, zodat de overwaarde tov de WOZ niet meer dan 67k is... bijna alle koophuizen die langer dan 2 jaar geleden zijn gekocht zullen daar boven zitten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En vanwege het voornemen om een vermogenstoets in te voeren voor sociale huur kom je daar ook niet voor in aanmerking na verloop van de woning. Dus eindig je op straat.
Ik had 1,5 jaar een mooie middenweg gevonden. Ik snap dat het voor oudere werklozen een stuk lastiger is. Maar als je na een dergelijke periode nog niks hebt gevonden, dan mag je wel vraagtekens zetten bij iemands inzet en/of strategie om ander werk te vinden.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
20 jaar geleden was het nog 5 jaar. 10 jaar geleden 3 jaar.
Kun je uitleggen waarom je 2 jaar zo lang vindt? Want vooral voor oudere werklozen duurt het wel even voor je weer een andere baan hebt.
Meeste sollicitatieprocedures nemen al 2 maanden in beslag.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik had 1,5 jaar een mooie middenweg gevonden. Ik snap dat het voor oudere werklozen een stuk lastiger is. Maar als je na een dergelijke periode nog niks hebt gevonden, dan mag je wel vraagtekens zetten bij iemands inzet en/of strategie om ander werk te vinden.
Ik vind de gevolgen voor jongeren eigenlijk veel groter. Die zijn net begonnen aan een hypotheek, hebben nog weinig kunnen aflossen, of zitten nog in de huurmarkt, wellicht net begonnen aan kinderen. En als je dan ontslagen wordt dan moet je maar zorgen dat je binnen 2/3 maanden een andere baan hebt.
Tja en waar /wat kan je dan kopen.... zonder WW en hoe dan hypotheek....quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je je eigen woning verkopen als je na een jaar geen baan hebt. Race to the bottom.
Middenhuur met een bijstandsuitkering? Je komt dan bij lange na niet aan de inkomensvereistenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
Het is maar goed dat er dan geen middenhuur meer is voor dat soort mensen hé.
Social huren is ook al duur geworden. Appartement naast mij kwam voor 930 euro in de verhuur. Met een bijstandsuitkering kan je de woning niet aannemen, want te duur om te huren.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Middenhuur met een bijstandsuitkering? Je komt dan bij lange na niet aan de inkomensvereisten
In een crisis ook?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik had 1,5 jaar een mooie middenweg gevonden. Ik snap dat het voor oudere werklozen een stuk lastiger is. Maar als je na een dergelijke periode nog niks hebt gevonden, dan mag je wel vraagtekens zetten bij iemands inzet en/of strategie om ander werk te vinden.
je moet toch werk hebben voor een huurwoning??quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Social huren is ook al duur geworden. Appartement naast mij kwam voor 930 euro in de verhuur. Met een bijstandsuitkering kan je de woning niet aannemen, want te duur om te huren.
Het ging toch over iemand in de WW?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Middenhuur met een bijstandsuitkering? Je komt dan bij lange na niet aan de inkomensvereisten
Nee, waar denk je dat mensen in de bijstand wonen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet toch werk hebben voor een huurwoning??
In de periode 2009-2013 zal het denk ik inderdaad lastig zijn geweest. Nadien zouden ook oudere werkzoekenden aan 1,5 jaar toch genoeg moeten hebben gehad.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
In een crisis ook?
Ik vond 2 jaar al een behoorlijk compromis, aangezien een economische crisis meestal net iets langer duurt. Eigenlijk zou je met de WW zo'n crisis waarin niemand wordt aangenomen moeten kunnen overbruggen.
die kunnen dat nooit betalenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, waar denk je dat mensen in de bijstand wonen?
Met heel veel moeite, huursubsidie en de voedselbank misschien.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die kunnen dat nooit betalen
Als je het niet eens bent met een voorbeeld, betekent het niet dat het geen voorbeeld isquote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is geen voorbeeld van misplaatste arrogantie die deze partijen zetels hebben gekost.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt linkse stemmer, een aantal van de huidige PvdA/GL stemmers hebben de vorige keer NSC gestemd, zijn dat dan linkse of rechtse stemmers?quote:Door dit economisch guurrechtse beleid gaan er echt geen linkse stemmers overstappen naar D66. Sterker nog die hebben nu al spijt van hun stem.
Tja, peilingen, Wilders stond vorig jaar op 51 zetels. Het kan verkeren.quote:
Of ze doen het niet en worden er elders meerderheden gezocht. BBB en JA21 kunnen ook veel betekenen voor dit kabinet. De stikstofmaatregel is niet populair bij BBB, maar de guurrechtste maatregelen (zoals jij dat noemt) zij ook niet populair bij PvdA/GL.quote:En nogal logisch dat PvdA/GL niet zomaar gaat meewerken aan beleid wat bij hun achterban totaal niet populair is. Dat zullen ze alleen doen als er heel wat tegenover staat.
Nogmaals: waar denk je dan dat mensen in de bijstand wonen? Of heb je daar nooit over nagedacht?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die kunnen dat nooit betalen
Maar deze wet heb je juist voor de periode dat je moeilijk werk kunt vinden, niet voor de periode dat je een of twee maand later al weer ergens aan de slag bent. Dit is bij uitstek een wet die rekening moet houden met een economische crisis.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In de periode 2009-2013 zal het denk ik inderdaad lastig zijn geweest. Nadien zouden ook oudere werkzoekenden aan 1,5 jaar toch genoeg moeten hebben gehad.
Idealiter koppel je de WW-duur op de één of andere manier aan het werkloosheidcijfer van dat moment.
Daar verkijk jij je op gezien de grote langdurige werkeloosheid bij vijftig plussers. Die zijn nu eenmaal minder gewild.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In de periode 2009-2013 zal het denk ik inderdaad lastig zijn geweest. Nadien zouden ook oudere werkzoekenden aan 1,5 jaar toch genoeg moeten hebben gehad.
Idealiter koppel je de WW-duur op de één of andere manier aan het werkloosheidcijfer van dat moment.
In de praktijk is die toets er feitelijk al. Weinig aanbod, veel vraag zonder mogelijkheden om door te stromen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |