Ja, dat was echt niet allang bekend dat die lui vaak irritant en opdringerig zijn...quote:Begin december opende deze site een beerput over de agressieve werkwijze van telecomproviders.
www.internetten.nlquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
En wat moeten al die mensen die willen overstappen dan?
Sommige mensen hebben de beschikking over een telefoon en/of internet, dus die kunnen nog wel overstappen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hun huiswerk.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Net als vroeger, de lijnen open gooien.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hier maar 1 glasvezel, maar met een monoply erop van twee jaar van Odidoquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
Net als vroeger, de lijnen open gooien.
Er zijn huishoudens met 3 of meer glasvezelaansluitingen, wat natuurlijk onzin is.
Binnekort gaan die colporteurs gewoon thuiswerken. Dan bepalen ze gewoon zelf voor nietsvermoedende consumenten, dat die willen overstappen. Er is toch niemand die handhaaft en er zijn geen enkele sancties. Wat weerhoud de boefjes nog om gewoon vanuit thuis andermans informatie op een overstapformulier te zetten?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
zelf nadenken en iets kiezen op intermetquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik hoop binnenkort ook gedeeltelijk thuis te kunnen werken, dus ik gun het ze van harte!quote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:29 schreef KvanG het volgende:
[..]
Binnekort gaan die colporteurs gewoon thuiswerken. Dan bepalen ze gewoon zelf voor nietsvermoedende consumenten, dat die willen overstappen. Er is toch niemand die handhaaft en er zijn geen enkele sancties. Wat weerhoud de boefjes nog om gewoon vanuit thuis andermans informatie op een overstapformulier te zetten?
Gewoon 230v op je deurbel zetten, geven ze nog licht ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:34 schreef Tengano het volgende:
Ik heb het niet helemaal gelezen, maar geldt dit voor alle deurverkopen dan? Van de week stonden hier van die snotjochies die loten voor de Vriendeloterij wilden verkopen. Daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan.
Verder heb ik ze natuurlijk netjes te woord gestaan. "Als ik iets koopen hep ik jou daar niet voor nodig ja!!"![]()
SRV-wagens? Bestaan die anno 2026 nog dan?quote:"Ook de SRV-wagen en andere kleinschalige initiatieven blijven buiten schot."
In sommige afgelegen gebieden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
SRV-wagens? Bestaan die anno 2026 nog dan?
Aangenomen. Wat is je probleem?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Broer ik stel gewoon een normale motie voor. Wil je aanmemen of niet.
Jep.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
SRV-wagens? Bestaan die anno 2026 nog dan?
Wat een walgelijke zelfpijperij. Hoe kan een zichzelf respecterende journalist dit uit zijn toetsenbord krijgen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
De politieke weerzin komt niet uit de lucht vallen. Begin december opende deze site een beerput over de agressieve werkwijze van telecomproviders. Verhalen over verkopers die bewoners uitschelden voor ‘poepert’ of ‘kankermoeder’, of die zich ’s avonds laat fysiek opdringen in de deuropening, openden de ogen van veel Kamerleden.
Ik wil graag 500 glasvezelkabels door mn tuin heenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geloof ik niks van. Gaan er in Nederland nog boeren ongevraagd van deur tot deur om hun producten op te dringen? Het is de jaren 60 niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:51 schreef Mikeytt het volgende:
Benieuwd hoe ze dit gaan formuleren om de juiste bedrijven aan te pakken.
De melkboer en andere kleinschalige zaakjes (algemene boeren e.d.) gaan ook deur aan deur langs in het dorpje van mijn grootouders. Vindt niemand erg.
Ik moet de eerste nog krijgen, omdat ze die heel toevallig aan het aanleggen waren toen ik zo in de clinch lag met de Amerikanen. Zal ik ze ook niet vergeven.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik wil graag 500 glasvezelkabels door mn tuin heen
Ik hoop echt enorm dat deze ellende ook als overlast bestempeld wordt en stopt, maar dat zal wel niet.quote:
Nu begrijp ik waarom je deze username hebt!quote:Op woensdag 28 januari 2026 07:37 schreef incel het volgende:
Uberhaupt de deur opendoen als je geen mensen verwachtLeef je nog in de jaren 90 of zo?
Ik neem niet eens m'n telefoon op als ik het nummer niet herken. En als je me wil bellen dan app je maar.
Oke boomer.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom je deze username hebt!
Beetje mijn harde lijn maar nog harder.quote:Op woensdag 28 januari 2026 07:37 schreef incel het volgende:
Uberhaupt de deur opendoen als je geen mensen verwachtLeef je nog in de jaren 90 of zo?
Ik neem niet eens m'n telefoon op als ik het nummer niet herken. En als je me wil bellen dan app je maar.
Waarom? Ik kan me werkelijk geen enkele situatie herinneren waar ik onverwachts gebeld werd of dat onverwachts iemand voor de deur stond en dan het goed nieuws was. En ja ik ben geen spoeddienst, als je dringend hulp nodig hebt bel je maar 112. En anders kan het wel even wachten lijkt me.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Beetje mijn harde lijn maar nog harder.
Ik doe alleen de deur open overdag en wat de telefoon betreft kunnen het ook instanties met ernstige berichten over hulpbehoevende familie zijn, daarvoor heb ik mijn nummer opgegeven maar dat weet je dan ook vantevoren.
Bij ander gelul over donaties of overstappen hang ik gewoon gelijk op.
Ik wil belangrijke dingen altijd meteen weten. Ieder z'n ding trouwens.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:16 schreef incel het volgende:
[..]
Waarom? Ik kan me werkelijk geen enkele situatie herinneren waar ik onverwachts gebeld werd of dat onverwachts iemand voor de deur stond en dan het goed nieuws was. En ja ik ben geen spoeddienst, als je dringend hulp nodig hebt bel je maar 112. En anders kan het wel even wachten lijkt me.
Zoals wat?quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik wil belangrijke dingen altijd meteen weten. Ieder z'n ding trouwens.
Stickertje op de deur werkt toch?quote:Op woensdag 28 januari 2026 06:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoop echt enorm dat deze ellende ook als overlast bestempeld wordt en stopt, maar dat zal wel niet.
In Britsum heb je dat soort cultuur gewoon nog.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Gaan er in Nederland nog boeren ongevraagd van deur tot deur om hun producten op te dringen? Het is de jaren 60 niet.
Die komen ook enkel en alleen om goedgelovige bejaarden op te lichten.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:52 schreef Zoddie het volgende:
Goed zo, ik heb nog nooit iemand gehoord dat die zit te wachten op een deur tot deur verkoper om eindelijk eens over te stappen.
Alleen tering domme mensen doen dat en moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:52 schreef Zoddie het volgende:
Goed zo, ik heb nog nooit iemand gehoord dat die zit te wachten op een deur tot deur verkoper om eindelijk eens over te stappen.
Ja maar dat hebben 99% van de mensen niet he die komen nooit in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Uitslagen van scans en andere testen bijvoorbeeld.
quote:
Jehovah´s Getuigen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 06:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik hoop echt enorm dat deze ellende ook als overlast bestempeld wordt en stopt, maar dat zal wel niet.
Ze zeggen het nooit letterlijk, maar wel op een manier dat je wel heel dom bent als je die aanbieding niet wil nemen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 09:43 schreef incel het volgende:
[..]
Alleen tering domme mensen doen dat en moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden.
Die denken dat gratis geld of voordeel bij hun komt aanbellen of zo.
Een keer bij een vriend op bezoek geweest ging de deurbel stond er iemand van vriendenloterij voor de deur en die gast dacht ook dat die mensen dat deden uit de goedheid van hun eigen hart of zo. "Nee de eerste keer is gratis" of iets weet niet meer wat het was maar weet wel dat die een maand later stond te janken dat er geld van z'n rekening was afgeschreven
Ben het er ook wel mee eens hoor, niet zo zeer dat domme mensen beschermd moeten worden maar meer dat het mij irriteert als me deurbel gaat.quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ze zeggen het nooit letterlijk, maar wel op een manier dat je wel heel dom bent als je die aanbieding niet wil nemen.
En sommigen zijn daar erg gevoelig voor, goedgelovige bejaarden, mensen die erg conflictvermijdend zijn, mensen die erg de behoefte hebben om iemand na te praten en het helemaal eens zijn met de verkoper.
Oftewel, mensen die inderdaad wat beschermd mogen worden.
Aan AI vragen wat de beste oplossing isquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
En vragen of AI gelijk de overeenkomst wil sluiten en de oude op wil zeggen. Helemaal nog niet zo'n gek idee!quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:55 schreef camilero het volgende:
[..]
Aan AI vragen wat de beste oplossing is
Mensen die geen nee durven zeggen/makkelijk overdonderd zijn door een mooi of opdringerig praatje. Met simpel zijn zal het niet perse altijd iets te maken hebben denk ik.quote:Op woensdag 28 januari 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap ook niet dat zoiets blijkbaar effectief is. Anders was het dus vanzelf al opgehouden. Ik stuur dat soort gasten ook meteen weg en als ze bellen zeg ik direct "geen interesse" en verbreek de verbinding. Je bent toch wel heel simpel als je die gasten hun verhaal laat doen. En daar hoef je blijkbaar niet bejaard voor te zijn. En genoeg bejaarden die absoluut niet simpel zijn.
Dus mensen houden dit zelf in stand.
Ik persoonlijk haat al het opdringerige gedrag aan de deur, of dat nou colportage is of het winnen van zieltjes voor welke geloofsovertuiging dan ook. Zelfs goede doelen vind ik monsterlijk irritant eigenlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Jehovah´s Getuigen.
En dat is geen colportatie/verkoop.
Dus jammer joh.
Zou je je juist in moeten verdiepen.
Tegen colporteurs en goede doelen zeg ik steevast dat ik al lid ben of maandelijks doneer. Zeer effectief.quote:Op woensdag 28 januari 2026 12:50 schreef vosss het volgende:
Als ik op de camera al zie dat zo'n lamlul aan de deur staat neem ik vaak niet eens de moeite om überhaupt open te doen.
Soms doe ik wel open en dan zeg ik meteen: "ik doneer geen geld aan de zielige kindjes in Afrika of Gaza, ik wil geen abonnement afsluiten of overstappen op whatever jij aanbiedt en ik heb maar 1 goed doel waar ik aan doneer en dat ben ik zelf, dus ik wens u nog een prettige avond. Ow en of je de volgende keer niet meer tussen mijn auto's door wilt lopen, die zijn een stuk duurder dan je opvoeding".
En dan flikker ik de deur weer dicht zonder zijn of haar antwoord af te wachten.
Denk dat ik bij dat soort klaplopers niet als heel aardig te boek sta. En dat vind ik prima.
Die komen toch dat Wachttoren kladje slijten?quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Jehovah´s Getuigen.
En dat is geen colportatie/verkoop.
Dus jammer joh.
Zou je je juist in moeten verdiepen.
Met de trein gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Geef me dan maar een standrechtelijke executie.quote:
Bij mij kwamen ze bewust niet, want ik moet het initiatief tonen en interesse hebben op voorhand. Ik mag daar niet in gestuurd worden. Wel grappig hoe dat gaat, want met alle karmapuntenkostende dingen hebben ze daar ineens weer totaal geen enkele moeite mee.quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Komen die echt nog langs Jehova's? Zie die nooit. Maar misschien is dat meer in gereformeerde gebieden en niet hier in het zuiden.
echt stoerquote:Op woensdag 28 januari 2026 12:50 schreef vosss het volgende:
Als ik op de camera al zie dat zo'n lamlul aan de deur staat neem ik vaak niet eens de moeite om überhaupt open te doen.
Soms doe ik wel open en dan zeg ik meteen: "ik doneer geen geld aan de zielige kindjes in Afrika of Gaza, ik wil geen abonnement afsluiten of overstappen op whatever jij aanbiedt en ik heb maar 1 goed doel waar ik aan doneer en dat ben ik zelf, dus ik wens u nog een prettige avond. Ow en of je de volgende keer niet meer tussen mijn auto's door wilt lopen, die zijn een stuk duurder dan je opvoeding".
En dan flikker ik de deur weer dicht zonder zijn of haar antwoord af te wachten.
Denk dat ik bij dat soort klaplopers niet als heel aardig te boek sta. En dat vind ik prima.
Edgelord hier hoorquote:Op woensdag 28 januari 2026 12:50 schreef vosss het volgende:
Hier ook camera en de deur blijft dichtquote:
Zeggen dat je onder bewind staat werkt ook primaquote:Op woensdag 28 januari 2026 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tegen colporteurs en goede doelen zeg ik steevast dat ik al lid ben of maandelijks doneer. Zeer effectief.
Ook een aflevering van dingen die nooit gebeurd zijn.quote:Op woensdag 28 januari 2026 17:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hier ook camera en de deur blijft dicht
2E keer aanbellen is raam open en bak water naar beneden
Helaas.........van Brussel mag het niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klap voor glasvezelboeren
Nederland stevent af op een totaalverbod op commerciële deur-aan-deurverkoop. De Tweede Kamer heeft dinsdag met een ruime meerderheid ingestemd om de verkooppraktijken van glasvezel- en energiebedrijven zoveel mogelijk aan banden te leggen. Directe aanleiding is een onderzoek van deze site waaruit de werkwijze van opdringerige verkopers aan het licht
Het is slecht nieuws voor telecomgiganten en energiemaatschappijen, maar een verademing voor iedereen die ’s avonds ongestoord op de bank wil zitten. Een ruime Kamermeerderheid vindt dat het wel welletjes is geweest met de ongevraagde verkooppraatjes aan de voordeur.
Uit een aangenomen motie (116 van 150 stemmen), ingediend door het CDA, blijkt dat de politiek nu écht wil doorpakken. De opdracht aan de regering is helder: breng in kaart hoe we commerciële verkoop aan de deur, zowel landelijk als lokaal, maximaal kunnen inperken. Want, zo redeneert de Kamer, ‘die excessen moeten stoppen’.
Deurverkoper komt melden dat er glasvezel geplaatst wordt
‘Vrij hinderlijk’
CDA-kamerlid en initiatiefnemer Maes van Lanschot maakt hierbij een belangrijk onderscheid voor de sympathieke inzamelaars. „Let op: het gaat om commercieel. Kinderpostzegels moeten natuurlijk nog wel kunnen.” Ook de SRV-wagen en andere kleinschalige initiatieven blijven buiten schot.
De politieke weerzin komt niet uit de lucht vallen. Begin december opende deze site een beerput over de agressieve werkwijze van telecomproviders. Verhalen over verkopers die bewoners uitschelden voor ‘poepert’ of ‘kankermoeder’, of die zich ’s avonds laat fysiek opdringen in de deuropening, openden de ogen van veel Kamerleden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eurverkoop~a08ba727/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk iets goeds uit Den Haag
quote:‘Dit mag helemaal niet van Europa, het gaat om incidenten’
De Tweede Kamer is er klaar mee: die ‘dwingende’ verkopers aan de deur moeten verdwijnen. Een ruime meerderheid stemde in met een motie om commerciële colportage door energie- en telecombedrijven maximaal aan banden te leggen. Maar de branches vinden dit te ver gaan. Een totaalverbod? „Europeesrechtelijk niet mogelijk''.
De politieke maat is vol na een stroom van klachten over agressieve verkoopmethoden, waarbij bewoners zich in hun eigen deuropening geïntimideerd voelen. Directe aanleiding voor de CDA-motie is onderzoek van het AD dat de soms ronduit misleidende werkwijze van ‘deurtijgers’ blootlegde.
Maar waar de politiek de deur in het slot wil gooien, waarschuwen de betrokken sectoren voor grote gevolgen. Van juridische obstakels tot banenverlies.
Kan het überhaupt?
Europees recht maakt een totaalverbod inderdaad moeilijk houdbaar, omdat colportage in de EU wordt gezien als een vorm van dienstverlening. Een totaalverbod beperkt dat vrije verkeer ingrijpend en is volgens vaste EU‑rechtspraak enkel onder voorwaarden toegestaan, bijvoorbeeld als er een ‘zwaarwegend algemeen belang’ is.
Er is al een wettelijke afkoelperiode van drie dagen in de maak voor commerciële deurverkoop. „Dat is een stap in de goede richting, maar ze blijven dan wel aan de deur verschijnen”, legt een woordvoerder van de Consumentenbond uit. „Er is wat ons betreft maar één rigoureuze oplossing: een verbod. Vooralsnog zit Europese wetgeving in de weg.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)incidenten~aeba9659/
Ook wel interessant maar wel verwacht.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helaas.........van Brussel mag het niet.
[..]
Volgens Brussel is colportage een vorm van dienstverlening en daarom mag onze politiek het niet verbieden.quote:
Kunnen ze toch ook doen door prijzen en reviews te vergelijken? Heb je daar een colporteur voor nodig?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ja idd.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens Brussel is colportage een vorm van dienstverlening en daarom mag onze politiek het niet verbieden.
Meer kan ik er ook niet van maken.
En anders heb je de reclames overal nog.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Kunnen ze toch ook doen door prijzen en reviews te vergelijken? Heb je daar een colporteur voor nodig?
Als ze stil staan moeten ze een standplaatsvergunning hebben. Dus als ze niet heen en weer door de straat lopen of van locatie naar locatie gaan, dan kan je het meldenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Verbied dan ook gelijk ff colporteurs op straat en bij ingangen van Supermarkten.
Mijn toestemming hebben ze.
We zitten echt verstrikt in een web van (internationale) wetgeving. Als we zelfs iets als dit niet zelf kunnen beslissen als land zijn we onze zelfbeschikking volledig verloren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helaas.........van Brussel mag het niet.
[..]
En d66 zag dat het goed was.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:57 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
We zitten echt verstrikt in een web van (internationale) wetgeving. Als we zelfs iets als dit niet zelf kunnen beslissen als land zijn we onze zelfbeschikking volledig verloren.
Ik ben echt niet tegen Europese samenwerking maar dit is absurd. Zelfs individuele staten in de VS hebben meer zelfbeschikkingsvermogen..
Precies wat ik al jaren roep.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:57 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
We zitten echt verstrikt in een web van (internationale) wetgeving. Als we zelfs iets als dit niet zelf kunnen beslissen als land zijn we onze zelfbeschikking volledig verloren.
Ik ben echt niet tegen Europese samenwerking maar dit is absurd. Zelfs individuele staten in de VS hebben meer zelfbeschikkingsvermogen..
Niks mis met zo'n instelling. Als ik niet specifiek iets of iemand verwacht reageer ik ook niet op de deurbel.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom je deze username hebt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |