18 is comfort?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb echt even behoefte aan comfort, 18 graden
?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man man let je een beetje op je verbruik met deze tropische temperaturen?
Jezus wat erg...quote:Op zondag 18 januari 2026 13:56 schreef InzolVC het volgende:
13.6
74% luchtvochtigheid (deze laatste is toch niet erg goed?)
Ik heb tijdens de vrieskou geen geld gehad om te verwarmen. Ik heb nieteens een normale jas voor buiten gehad. Alleen een Parkside 'thermo' trui van polyester of wat het spul ook is.
Kan wel een jas op sturen als je wil is een kleine moeite. Wij zijn toch aan het opruimen hier en anders gaat het naar de kledingbakquote:Op zondag 18 januari 2026 13:56 schreef InzolVC het volgende:
13.6
Ik heb tijdens de vrieskou geen geld gehad om te verwarmen. Ik heb nieteens een normale jas voor buiten gehad. Alleen een Parkside 'thermo' trui van polyester of wat het spul ook is.
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan wel een jas op sturen als je wil is een kleine moeite. Wij zijn toch aan het opruimen hier en anders gaat het naar de kledingbak
Er komt weer vrieskou aan. Zet je vraag in FHF!!quote:Op zondag 18 januari 2026 13:56 schreef InzolVC het volgende:
13.6
Klopt. HR+++ glasquote:Op vrijdag 23 januari 2026 00:06 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou, wel lekker consistent bij jou. Goed geïsoleerd dus
Dat is wel heel koud Child, ook slecht voor het vocht in je huis, dat gaat in je muren zitttenquote:
Ik vind het ook zonde van mijn geld maar hij gaat hier niet lager dan 15 (in de nacht of als ik langere tijd van huis ben) en verder altijd tussen de 18 a 20.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 11:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is wel heel koud Child, ook slecht voor het vocht in je huis, dat gaat in je muren zittten
Je kachel moet flink opstoken voor het nu 15 graden is waardoor je meer verbruikt
Is ook te koud voor je lijf om in deze temps te zitten
Ja hier ook hoor, nooit lager dan 15 of 15.5 en dan overdag op 17 en in die avond even een op 17,5 /18quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:29 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik vind het ook zonde van mijn geld maar hij gaat hier niet lager dan 15 (in de nacht of als ik langere tijd van huis ben) en verder altijd tussen de 18 a 20.
Meestal wel 18 de laatste tijd want kost veel gas deze koude dagen maar als ik het alsnog koud heb gaat die wel wat omhoog.
Daar heeft iedereen last van. Dat is hier ook.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het probleem is dat mijn ruimte kouder wordt als ik de thermostaat lager zet
Duplex
21
Slaap kamer moet ook lekker koud zijn, ik hou daar ook van hoorquote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:10 schreef Moeraskat het volgende:
Ik slaap het liefste bij 11-15 graden. Warmer is echt niet te doen voor mij. Ook altijd 2 ramen tegenover elkaar open.
Om te slapen wel ja…quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Slaap kamer moet ook lekker koud zijn, ik hou daar ook van hoor
Ik ga ook geen koffie drinken op mijn slaapkamerquote:
Van wie moet dat? Ik heb het vaak een week op 11 of 12 graden staan in huis en alleen in het weekend wat hoger. Al jaren en totaal geen last van schimmel. Verder ligt dat ook meer aan de luchtvochtigheid dan temperatuur. Ik merk ook dat als het buiten onder de 5 graden is zoals nu dat de luchtvochtigheid in huis ook daalt ondanks de lage temperatuur.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 12:33 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja hier ook hoor, nooit lager dan 15 of 15.5 en dan overdag op 17 en in die avond even een op 17,5 /18
Maar ik doe dat voor het vocht in huis niet eens voor de kou want heb het niet echt koud
Maar voor het vocht en de schimmels moet jee wel stoken
Dat is het advies wat wij gekregen hebben na de renovatie.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Van wie moet dat? Ik heb het vaak een week op 11 of 12 graden staan in huis en alleen in het weekend wat hoger. Al jaren en totaal geen last van schimmel. Verder ligt dat ook meer aan de luchtvochtigheid dan temperatuur. Ik merk ook dat als het buiten onder de 5 graden is zoals nu dat de luchtvochtigheid in huis ook daalt ondanks de lage temperatuur.
Nou als dat zo is laat ik mijn huis iig nooit renoveren, ik zit niet te wachten op schimmelgevaar als de verwarming uitstaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is het advies wat wij gekregen hebben na de renovatie.
En wat je ook overal leest bij adviezen over stoken en luchten in huis
Ik ben ook nietblij met de renovatie hoor.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou als dat zo is laat ik mijn huis iig nooit renoveren, ik zit niet te wachten op schimmelgevaar als de verwarming uitstaat.
He hoezo dat? De vloer voelt nu kouder aan?quote:Op zondag 25 januari 2026 15:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ben ook nietblij met de renovatie hoor.
Ze hebben de vloer hier ook geisoleerd, sinds die tijd draag ik sloffen, daarvoor liep ik altijd op blote voeten.
Ja mijn hele huis voelt kouder aan ergens is er iets niet goed maar ze komen er niet achter wat het isquote:Op zondag 25 januari 2026 16:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
He hoezo dat? De vloer voelt nu kouder aan?
Mijn vrouw heeft anders koffie nodig om haar bed uit te komen… maar koffiedrinken was niet echt waar ik aan dacht.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:32 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ga ook geen koffie drinken op mijn slaapkamer
Niet, laat ik nou denken dat het daarom gingquote:Op zondag 25 januari 2026 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft anders koffie nodig om haar bed uit te komen… maar koffiedrinken was niet echt waar ik aan dacht.
Dat is zwaar balenquote:Op zondag 25 januari 2026 16:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja mijn hele huis voelt kouder aan ergens is er iets niet goed maar ze komen er niet achter wat het is
Schijtzooiquote:Op zondag 25 januari 2026 16:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja mijn hele huis voelt kouder aan ergens is er iets niet goed maar ze komen er niet achter wat het is
Nee heb gewone verwarming. Geen vloerverwarmingquote:Op zondag 25 januari 2026 16:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Schijtzooimaar heb je wel vloerverwarming dan, die nu minder warmt wordt? Of van houten vloer nar tegels gegaan? Anders is het toch raar dat een geïsoleerde vloer juist kouder aanvoelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |