Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Magatards zijn dan ook echt het onderste uit de kan. Ik heb nog nooit zo'n ongeinformeerde groep fanatiekelingen meegemaakt. Zeker als je je beseft dat alles simpelweg op te zoeken is.
Maar ja. Dan is het "libtard" en "you are gay" en gereutel over mainstream media en fake news. Domme inteelt yanks
NWS / Waarom zijn veel jonge vrouwen gehersenspoeld door extreem-links?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.
Internet is zowel een vloek als een zegen geweest in dit geval.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.
of je legt het ff uit en dan kunnen we een soort gesprekje (discussie) organiserenquote:
het kan maar waarom zouden ze?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kunnen de Groenlanders zich niet taktisch aansluiten bij Canada?
Als ze daadwerkelijk een overname vrezen van de VS lijkt me dat veiliger dan Denemarken.quote:
nee zolang ze bij Denemarken zitten zit de EU om de hoekquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk een overname vrezen van de VS lijkt me dat veiliger dan Denemarken en het is een land waar je ze ook sociale verworvenheden hebben als gezondheidszorg. Kan ik me in vergissen natuurlijk.
Die laatste zin snap ik niet echt?!quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee zolang ze bij Denemarken zitten zit de EU om de hoek
Canada staat alleen als Trump nog een paar klappen van de molen krijgt
nou hij is nu gek maar nog niet zo gek dat hij het leger tegen zijn bondgenoten in gaat zettenquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik niet echt?!
De EU zit inderdaad om de hoek, maar we zijn niet echt verenigd en bovendien is het toch wel wat anders voor de VS of ze hun buurland aanvallen of niet.
En zoals gezegd, geografisch zou het bij Canada voegen sowieso wel vrij logisch zijn... voor zover ze zich ergens anders bij willen voegen.
[ afbeelding ]
Denemarken wil het niet kwijt, waarom dan wel aan Canada?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik niet echt?!
De EU zit inderdaad om de hoek, maar we zijn niet echt verenigd en bovendien is het toch wel wat anders voor de VS of ze hun buurland aanvallen of niet.
En zoals gezegd, geografisch zou het bij Canada voegen sowieso wel vrij logisch zijn... voor zover ze zich ergens anders bij willen voegen.
[ afbeelding ]
Minder mensen die hun leven hopeloos vinden en denken dat ze geen vooruitzichten hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh ja, in Groenland zullen ze wel zin hebben in schoolshootings ja.
Maar zonder gekheid, de meeste Groenlanders zijn al bewapend. In de dorpjes waar ik geweest ben kun je wapens en munitie gewoon in de supermarktjes kopen. Wapens liggen ze wel achter glas en niet gewoon in de schappen natuurlijk.
Gewoon weer lid van de EU worden, dan is het probleem opgelost.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kunnen de Groenlanders zich niet taktisch aansluiten bij Canada?
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
I know, kan ook niet anders met die ijsberen maar zijn afaik over het algemeen wel de iets minder zware wapens dan in de VS. Maar goed, vond het gewoon een mooi voorbeeld van hoe weinig je te zeggen gaat krijgen.
Die paar bewoners willen niet vallen onder de VS. Denemarken geeft aan dat de bewoners er zelf over gaan uiteindelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denemarken wil het niet kwijt, waarom dan wel aan Canada?Die paar inwoners boeien vrij weinig
Bedoelde met zwaar niet kaliber, al klinkt dat wel logischer, maar eerder automatische en semi-automatische wapens waar ze in de VS zo op geilen. Afaik zijn die in Groenland veel strenger gereguleerd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.
Als de EU een leger had, maar dat heeft de EU niet. Het zijn een stel losse legertjes. Er zou vast wel een reactie komen hoor, maar het lijkt me sterk dat Italiaanse militairen zouden sterven ter verdediging van Groenland.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon weer lid van de EU worden, dan is het probleem opgelost.
Ja, dat zullen voornamelijk simpele grendelgeweren zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Bedoelde met zwaar niet kaliber, al klinkt dat wel logischer, maar eerder automatische en semi-automatische wapens waar ze in de VS zo op geilen. Afaik zijn die in Groenland veel strenger gereguleerd.
Ons gecombineerde leger is net zo groot als dat van de VS. Zij hebben wel veel meer vliegtuigen, maar wij hebben dan weer veel meer en modernere marineschepen. En die hebben we hier nodig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als de EU een leger had, maar dat heeft de EU niet. Het zijn een stel losse legertjes. Er zou vast wel een reactie komen hoor, maar het lijkt me sterk dat Italiaanse militairen zouden sterven ter verdediging van Groenland.
lolquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.
De legers opgeteld hebben wel veel manschappen, maar mijn punt is juist dat het individuele legertjes zijn, waar elk land zo zijn eigen belangen heeft. Als we een gezamenlijk leger hadden zou ik er een stuk geruster op zijn dat we als een eenheid optreden en bovendien ook resoluter kunnen optreden tegen dit soort fratsen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ons gecombineerde leger is net zo groot als dat van de VS. Zij hebben wel veel meer vliegtuigen, maar wij hebben dan weer veel meer en modernere marineschepen. En die hebben we hier nodig.
Ja, en dat een kleine, snelle kogel (met een scherpe en harde punt) beter werkt tegen kogelwerende vesten. En je komt al snel in conflict met de Geneefse conventie, waar je geen wapens mag gebruiken die vooral bedoeld zijn om ernstig te verwonden in plaats van te doden. Het was daarom ook een probleem dat de kogel draait en versplintert, wat dus eerst ook niet mocht, net zoals holle kogels. Daarom hebben de officiële kogels een dikke mantel. Maar dat werkt minder goed, dus het is maar de vraag of die ook gebruikt worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
nee de 5.56 is geselecteerd omdat je er meer mee kunt nemen en scherper mee kunt schieten de afstanden die (op dat moment) op dat moment het meest gebruikelijk waren in een infanterie gevecht dan de 7.62
quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Failliet gaan omdat je kanker hebt en je je baan kwijt raakt.
USA
Och wat lijkt het mij heeeeerlijk om Amerikaan te zijn. Ik teken er voor. *insert sarcasmequote:Op woensdag 14 januari 2026 16:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
+meerdere gemaxte creditcards,
+80 urige werkweek
+studieschuld van 2 ton
+Etc etc
Kan me niet voorstellen dat Groenland daar geen zin in heeft!
USA
jaquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, en dat een kleine, snelle kogel (met een scherpe en harde punt) beter werkt tegen kogelwerende vesten. En je komt al snel in conflict met de Geneefse conventie, waar je geen wapens mag gebruiken die vooral bedoeld zijn om ernstig te verwonden in plaats van te doden. Het was daarom ook een probleem dat de kogel draait en versplintert, wat dus eerst ook niet mocht, net zoals holle kogels. Daarom hebben de officiële kogels een dikke mantel. Maar dat werkt minder goed, dus het is maar de vraag of die ook gebruikt worden.
Maar een gewonde soldaat is ook uitgeschakeld en kost een hoop tijd, geld en mankracht om af te voeren, te opereren en verzorgen en om de rest van zijn leven een invalidenuitkering te betalen. Daarom is dat sterk te prefereren boven ze gewoon doodschieten. Maar dat mag dus eigenlijk niet.
Het scheelt ook, dat de VS zich over het algemeen wat minder van zulke verdragen aantrekt.
Dat hoeft ie ook niet te doen, waarom oorlog voeren over iets wat je ook via chantage kunt binnenhalen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:25 schreef -river- het volgende:
Trump gaat echt Groenland niet binnenvallen zoals Poetin deed in Oekraïne. Zeker nu hij weet dat de rest van de NAVO tegen een overname is.
hij hoeft niet eens te chanteren, hij kan alles wat hij nodig acht voor de beveiliging van groenland tegen China (quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hoeft ie ook niet te doen, waarom oorlog voeren over iets wat je ook via chantage kunt binnenhalen?
Bang waarvoor, dat we geen oorlog met de VS gaan voeren over Groenland?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij hoeft niet eens te chanteren, hij kan alles wat hij nodig acht voor de beveiliging van groenland tegen China () op Groenland plaatsen, zwart op wit
dit is gewoon rare praat om jouw bang te maken en het lukt nog ook
Amerika kan niet zonder de EU en dat is niet vice versaquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bang waarvoor, dat we geen oorlog met de VS gaan voeren over Groenland?
Trump heeft genoeg manieren om ons te proberen te dwingen om te doen wat hij wil. Ik ben benieuwd hoeveel pijn we willen accepteren om hem te weerstaan.
[ x ]
Ik weet niet of dit nu verstandig is....als je militair niets kan doen tegen een invasie van de VS dan moet je er (militair gezien) weg blijven. Kan alleen maar een afgang worden.quote:Denemarken zegt "vanaf vandaag" de militaire aanwezigheid in Groenland te versterken. Onder anderen Zweedse troepen komen woensdag op verzoek van Denemarken aan op het eiland. De aankondiging komt terwijl een cruciaal overleg over Groenland in Washington plaatsvindt.
een afgang voor de EU, nou dat iets nieuwsquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit nu verstandig is....als je militair niets kan doen tegen een invasie van de VS dan moet je er (militair gezien) weg blijven. Kan alleen maar een afgang worden.
je kunt nooit niets doen tegen een invasiequote:Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit nu verstandig is....als je militair niets kan doen tegen een invasie van de VS dan moet je er (militair gezien) weg blijven. Kan alleen maar een afgang worden.
Mja, wat gaan ze doen als de VS daadwerkelijk binnenvalt? Het vuur openen op de Amerikanen? Ik denk het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt nooit niets doen tegen een invasie
de VS is er alquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mja, wat gaan ze doen als de VS daadwerkelijk binnenvalt? Het vuur openen op de Amerikanen? Ik denk het niet.
Waarschijnlijk wel maar het verhoogt ook de drempel om het daadwerkelijk te doen. Ook Denemarken heeft zij aan zij met de Amerikanen gevochten in Afghanistan nadat de VS artikel 5 activeerde. Laat de VS dan ook maar daadwerkelijk kleur bekennen en hun eigen bondgenoten afschieten..quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet te snel, de meeste andere dingen waarvan je zei dat ze niet zouden gebeuren, zijn ondertussen wel gebeurd. We zitten alleen nog te wachten op zijn derde ambtstermijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika kan niet zonder de EU en dat is niet vice versa
nothing's gonna happen
Het aanvallen van EU troepen is een oorlogsdaad tegen de EU, wat betekent dat we dan in oorlog zijn met de VS en iedereen de wapens uit de kast moet halen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
welke dingen die ik zie dat ze niet zouden gebeuren zijn gebeurt?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet te snel, de meeste andere dingen waarvan je zei dat ze niet zouden gebeuren, zijn ondertussen wel gebeurd. We zitten alleen nog te wachten op zijn derde ambtstermijn.
Ik verwacht dat er wel is aangeboden om extra militaire basissen te openen voor de Amerikanen en misschien het delven naar specifieke mineralen dat de VS wil hebben. Trump speelt het spel dat hij eigendom wil hebben van het hele eiland en niks minder.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat het allemaal extra lastig maakt is die onduidelijkheid wat Trump en de mensen erachter nou écht met Groenland willen. Letterlijk als staat toevoegen aan de VS? Loswikken van Denemarken/Europa en vervolgens als grote partij het kleine Groenland op afstand domineren? Een stroman installeren? Een soortgelijke onduidelijkheid als met Venezuela eigenlijk.
Één ding weten we zeker: het verdedigingsargument is onzin. In de huidige hoedanigheid kan de VS alles al doen om zichzelf te beschermen. Daar is annexatie van Groenland niet voor nodig en loswikken van Denemarken/Europa ook niet.
Dus hoe is de VS nou te pleasen in deze? Het blijft onduidelijk wat je ze nou moet geven (zowel positief als negatief) om deze situatie te beïndigen.
Lijkt me sterk, die zijn allebei ziek.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:56 schreef kibo het volgende:
Zweden stuurt ook militairen.
Straks wij ook de mariniers?
alle 2500?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, die zijn allebei ziek.
De Zweden komen vanavond al aan in Groenland, in de kamer bij ons is gisteren voor gestemd om militaire hulp te sturen als Denemarken ons daarvoor vraagt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:56 schreef kibo het volgende:
Zweden stuurt ook militairen.
Straks wij ook de mariniers?
Nou, dat Trump de NAVO gewoon zou respecteren, bijvoorbeeld. En dat het hem niet uitmaakt of we nou Amerikaanse of Europese wapens kopen. Dat hij niet zo gek zou zijn om America World Police te gaan spelen en andere landen zomaar zou gaan binnenvallen of bombarderen. Ok, over het ontvoeren van staatshoofden hebben we het niet gehad.quote:
Europa kruipt meteen in zijn schulpquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:01 schreef capricia het volgende:
Als de VS echt met geweld begint, dan kan ik me de gevolgen gewoon niet goed voorstellen. Wat een totaal schisma zal dat worden. Een complete abrupte breuklijn.
Maar anders is het geen verrassing meer.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, over het ontvoeren van staatshoofden hebben we het niet gehad.
Gaat echt niet gebeuren, de EU is kansloos en een langere oorlog tussen de USA en de EU zou de genadeklap voor de Westerse hegemonie betekenen. Voorgoed. In niemands belangquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat jij dat zou doen wil niet zeggen dat de EU dat ook doet.
Tijd uitzitten tot november (Midterms), dan hopen dat de gemiddelde burgers in de VS het nog iets slechter hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gaat echt niet gebeuren, de EU is kansloos en een langere oorlog tussen de USA en de EU zou de genadeklap voor de Westerse hegemonie betekenen. Voorgoed. In niemands belang
Misschien wat economische sancties?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat jij dat zou doen wil niet zeggen dat de EU dat ook doet.
Het beste is om Trump zijn ego niet te onderschatten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:25 schreef -river- het volgende:
Trump gaat echt Groenland niet binnenvallen zoals Poetin deed in Oekraïne. Zeker nu hij weet dat de rest van de NAVO tegen een overname is.
Was geen lange meeting dusquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef Perrin het volgende:
Nou, eens kijken wat men erover zegt.
[ x ]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef Perrin het volgende:
Nou, eens kijken wat men erover zegt.
[ x ]
maar Kati Piri staat te popelen om er een berg excuus geld heen te sturen voor de slaven leedquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Wij hebben sinds 1975 al niets meer te zeggen over Suriname
Het zal nog niet meevallen voor de democraten om een slechtere en minder populaire kandidaat te vinden dan Trump straks. Dus er is hoopquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tijd uitzitten tot november (Midterms), dan hopen dat de gemiddelde burgers in de VS het nog iets slechter hebben.
Dat het gruwelijk was, lijkt me een gegeven. De vraag is wat ze erover zeggen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Zou het net zo leuke meeting zijn geweest als Zelensky toen had?
Maquote:
omdat ze denken dat Trump toch niet durft.quote:
Een tactische nuke nog wel. Als er met nukes gegooid gaat worden gaan we allemaal wel huilen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ma
[..]
omdat ze denken dat Trump toch niet durft.
Bij de eerste tactische nuke op Parijs gaat macron meteen huilen
Dat is ook zoquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Een tactische nuke nog wel. Als er met nukes gegooid gaat worden gaan we allemaal wel huilen.
Ja de intensiteit van de statements neemt toe.quote:
Als je tegen de kleuter gaat zeggen dat niet het snoep van een ander kind mag afpakken zou hij wel eens door de supermarkt kunnen gaan rollen ja...quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja de intensiteit van de statements neemt toe. ]
De vraag is wel hoeveel Europees politiek poseren en het produceren van statements Trump gaat beïnvloeden. Of een gegeven moment moet je de ronkende statements aanvullen met daadwerkelijke acties en het machtsspel hard spelen.
Op de lange termijn idd. Op de korte termijn zijn we allen behoorlijk de Sjaak als de VS de techknop even uit zetquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika kan niet zonder de EU en dat is niet vice versa
nothing's gonna happen
Poah dat zou wat zijn zeg, dan werkt niks meer hier, openbaarvervoer, websites overheid, noem maar op, een grote chaos.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de lange termijn idd. Op de korte termijn zijn we allen behoorlijk de Sjaak als de VS de techknop even uit zet
Of een aantal andere knoppen. Vloeibaar gas, bijvoorbeeld. Het is niet leuk, maar Trump heeft ons op een aantal heel vervelende gebieden bij de ballen. Hoeveel pijn willen we precies lijden om hem weerstand te bieden?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de lange termijn idd. Op de korte termijn zijn we allen behoorlijk de Sjaak als de VS de techknop even uit zet
Als de VS even de techknop uitzet kunnen ze die bedrijven wel opdoeken, want wie buiten de VS gaat er ooit nog diensten van ze afnemen als ze weten dat dat het risico is?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja omdat dat toevallig goed uitvalt. Overigens geen handige uitspraak. Maar ik geloof nooit dat Denemarken dat hele gebied weggeeft of verkoopt vanwege de mening van 60k mensen als het anders zou zijnquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die paar bewoners willen niet vallen onder de VS. Denemarken geeft aan dat de bewoners er zelf over gaan uiteindelijk.
Bij wie wil Europa anders die diensten afnemen dan? Je stelt het voor alsof we een keuze hebben. Voor sommige diensten zijn helemaal geen alternatieven, of het zou vele jaren duren om daar naar over te stappen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de VS even de techknop uitzet kunnen ze die bedrijven wel opdoeken, want wie buiten de VS gaat er ooit nog diensten van ze afnemen als ze weten dat dat het risico is?
Kloptquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de VS even de techknop uitzet kunnen ze die bedrijven wel opdoeken, want wie buiten de VS gaat er ooit nog diensten van ze afnemen als ze weten dat dat het risico is?
Alles Chinees inkopen, op naar de volgende catastrofequote:Op woensdag 14 januari 2026 18:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Bij wie wil Europa anders die diensten afnemen dan? Je stelt het voor alsof we een keuze hebben. Voor sommige diensten zijn helemaal geen alternatieven, of het zou vele jaren duren om daar naar over te stappen.
Je verwacht dit soort plaatjes van een of andere verwarde redneck in een klamme kelder in Texas. Maar het is de officiële sitequote:
Nou, dat Groenland is dus praktisch weggegeven als je als een stel slappe zakken naar de VS gaat om over je eigen land te pratenquote:Op woensdag 14 januari 2026 18:24 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Zou het net zo leuke meeting zijn geweest als Zelensky toen had?
Jij denkt dat de EU meteen op hun knietjes naar Trump kruipt, om zijn voeten te likken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of een aantal andere knoppen. Vloeibaar gas, bijvoorbeeld. Het is niet leuk, maar Trump heeft ons op een aantal heel vervelende gebieden bij de ballen. Hoeveel pijn willen we precies lijden om hem weerstand te bieden?
Misschien ook omdat Denemarken daar niet over gaat?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja omdat dat toevallig goed uitvalt. Overigens geen handige uitspraak. Maar ik geloof nooit dat Denemarken dat hele gebied weggeeft of verkoopt vanwege de mening van 60k mensen als het anders zou zijn
Zou het niet fijn zijn als we hele slimme mensen in de samenleving en in de overheid hadden die een beetje vooruitkijken, zodat we niet telkens achteraf reageren op zaken die ons opgedrongen worden?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:40 schreef Breekfast het volgende:
Europa moet de komende jaren veel werk verzetten om op een aantal terreinen onafhankelijk te worden, en tot die tijd zijn we genoodzaakt Trump te blijven paaien. Ook als hij Groenland inneemt.
Het voordeel is dat we dan wel echt weten waar we aan toe zijn. Nu wil het allemaal nog niet helemaal indalen. Europa zou nu al in crisismode moeten staan voor de noodzakelijke omwentelingen.
Servers hebben we genoeg, maar dan weet niemand meer hoe het werkt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Bij wie wil Europa anders die diensten afnemen dan? Je stelt het voor alsof we een keuze hebben. Voor sommige diensten zijn helemaal geen alternatieven, of het zou vele jaren duren om daar naar over te stappen.
Pas als ze met atoombommen gaan gooien.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:48 schreef the-eye het volgende:
Als Amerika Groenland binnentrekt mag je dan je noodpakketje openmaken?
Het gaat alleen om het geld en de macht. De bedrijven, dus.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou het niet fijn zijn als we hele slimme mensen in de samenleving en in de overheid hadden die een beetje vooruitkijken, zodat we niet telkens achteraf reageren op zaken die ons opgedrongen worden?
Dat we onze toekomst actief kunnen vormgeven in plaats van achter de feiten aanlopen die anderen creëren?
quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien ook omdat Denemarken daar niet over gaat?
Voornamelijk helaas. Gevestigde belangen en hun kortzichtige blik. Dat is in de huidige wereld niet de beste manier om je samenleving te organiseren, vrees ik.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat alleen om het geld en de macht. De bedrijven, dus.
Ja, dat zou fijn zijn. Maar helaas wordt dat door de Europese kiezer afgestraft, want ja het kost allemaal geld en moeten we de EU nu wel zo veel macht geven, de dreiging wordt allemaal overdreven, blabla.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou het niet fijn zijn als we hele slimme mensen in de samenleving en in de overheid hadden die een beetje vooruitkijken, zodat we niet telkens achteraf reageren op zaken die ons opgedrongen worden?
Dat we onze toekomst actief kunnen vormgeven in plaats van achter de feiten aanlopen die anderen creëren?
Ja op gebied van praatjes is hij wel getalenteerd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:58 schreef the-eye het volgende:
De Franse president Emmanuel Macron waarschuwt voor "ongekende gevolgen" als de Verenigde Staten Groenland innemen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)f977bbe610973f&ei=16
Hij staat ook vooraan als er gevochten moet worden. Of, zijn leger dan toch.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja op gebied van praatjes is hij wel getalenteerd.
Als Trump ons geen gas meer stuurt, de Nordstream nog steeds kapot en de Groningse gasvelden op bevel van D66 volgestort met beton (onnodig), wat doen we dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:58 schreef the-eye het volgende:
De Franse president Emmanuel Macron waarschuwt voor "ongekende gevolgen" als de Verenigde Staten Groenland innemen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)f977bbe610973f&ei=16
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |