Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Magatards zijn dan ook echt het onderste uit de kan. Ik heb nog nooit zo'n ongeinformeerde groep fanatiekelingen meegemaakt. Zeker als je je beseft dat alles simpelweg op te zoeken is.
Maar ja. Dan is het "libtard" en "you are gay" en gereutel over mainstream media en fake news. Domme inteelt yanks
NWS / Waarom zijn veel jonge vrouwen gehersenspoeld door extreem-links?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.
Internet is zowel een vloek als een zegen geweest in dit geval.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verspreidt zich en maakt ook aan deze kant van de oceaan een opmars.
of je legt het ff uit en dan kunnen we een soort gesprekje (discussie) organiserenquote:
het kan maar waarom zouden ze?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kunnen de Groenlanders zich niet taktisch aansluiten bij Canada?
Als ze daadwerkelijk een overname vrezen van de VS lijkt me dat veiliger dan Denemarken.quote:
nee zolang ze bij Denemarken zitten zit de EU om de hoekquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ze daadwerkelijk een overname vrezen van de VS lijkt me dat veiliger dan Denemarken en het is een land waar je ze ook sociale verworvenheden hebben als gezondheidszorg. Kan ik me in vergissen natuurlijk.
Die laatste zin snap ik niet echt?!quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee zolang ze bij Denemarken zitten zit de EU om de hoek
Canada staat alleen als Trump nog een paar klappen van de molen krijgt
nou hij is nu gek maar nog niet zo gek dat hij het leger tegen zijn bondgenoten in gaat zettenquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik niet echt?!
De EU zit inderdaad om de hoek, maar we zijn niet echt verenigd en bovendien is het toch wel wat anders voor de VS of ze hun buurland aanvallen of niet.
En zoals gezegd, geografisch zou het bij Canada voegen sowieso wel vrij logisch zijn... voor zover ze zich ergens anders bij willen voegen.
[ afbeelding ]
Denemarken wil het niet kwijt, waarom dan wel aan Canada?quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik niet echt?!
De EU zit inderdaad om de hoek, maar we zijn niet echt verenigd en bovendien is het toch wel wat anders voor de VS of ze hun buurland aanvallen of niet.
En zoals gezegd, geografisch zou het bij Canada voegen sowieso wel vrij logisch zijn... voor zover ze zich ergens anders bij willen voegen.
[ afbeelding ]
Minder mensen die hun leven hopeloos vinden en denken dat ze geen vooruitzichten hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh ja, in Groenland zullen ze wel zin hebben in schoolshootings ja.
Maar zonder gekheid, de meeste Groenlanders zijn al bewapend. In de dorpjes waar ik geweest ben kun je wapens en munitie gewoon in de supermarktjes kopen. Wapens liggen ze wel achter glas en niet gewoon in de schappen natuurlijk.
Gewoon weer lid van de EU worden, dan is het probleem opgelost.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kunnen de Groenlanders zich niet taktisch aansluiten bij Canada?
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
I know, kan ook niet anders met die ijsberen maar zijn afaik over het algemeen wel de iets minder zware wapens dan in de VS. Maar goed, vond het gewoon een mooi voorbeeld van hoe weinig je te zeggen gaat krijgen.
Die paar bewoners willen niet vallen onder de VS. Denemarken geeft aan dat de bewoners er zelf over gaan uiteindelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denemarken wil het niet kwijt, waarom dan wel aan Canada?Die paar inwoners boeien vrij weinig
Bedoelde met zwaar niet kaliber, al klinkt dat wel logischer, maar eerder automatische en semi-automatische wapens waar ze in de VS zo op geilen. Afaik zijn die in Groenland veel strenger gereguleerd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.
Als de EU een leger had, maar dat heeft de EU niet. Het zijn een stel losse legertjes. Er zou vast wel een reactie komen hoor, maar het lijkt me sterk dat Italiaanse militairen zouden sterven ter verdediging van Groenland.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon weer lid van de EU worden, dan is het probleem opgelost.
Ja, dat zullen voornamelijk simpele grendelgeweren zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Bedoelde met zwaar niet kaliber, al klinkt dat wel logischer, maar eerder automatische en semi-automatische wapens waar ze in de VS zo op geilen. Afaik zijn die in Groenland veel strenger gereguleerd.
Ons gecombineerde leger is net zo groot als dat van de VS. Zij hebben wel veel meer vliegtuigen, maar wij hebben dan weer veel meer en modernere marineschepen. En die hebben we hier nodig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als de EU een leger had, maar dat heeft de EU niet. Het zijn een stel losse legertjes. Er zou vast wel een reactie komen hoor, maar het lijkt me sterk dat Italiaanse militairen zouden sterven ter verdediging van Groenland.
lolquote:Op woensdag 14 januari 2026 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt een ijsbeer theoretisch neerschieten met een kleine .22 LR kogel (daar is zelfs 1 gedocumenteerd geval van), maar een 5.56 mm kogel is normaal toch echt te licht. Daar mag je zelfs niet mee op herten schieten. Het idee van zo'n klein kogeltje is, dat invalide soldaten meer kosten dan dode. Een ijsbeer moet je daar al snel mee in zijn oog raken, anders maak je hem vooral kwaad.
De legers opgeteld hebben wel veel manschappen, maar mijn punt is juist dat het individuele legertjes zijn, waar elk land zo zijn eigen belangen heeft. Als we een gezamenlijk leger hadden zou ik er een stuk geruster op zijn dat we als een eenheid optreden en bovendien ook resoluter kunnen optreden tegen dit soort fratsen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ons gecombineerde leger is net zo groot als dat van de VS. Zij hebben wel veel meer vliegtuigen, maar wij hebben dan weer veel meer en modernere marineschepen. En die hebben we hier nodig.
Ja, en dat een kleine, snelle kogel (met een scherpe en harde punt) beter werkt tegen kogelwerende vesten. En je komt al snel in conflict met de Geneefse conventie, waar je geen wapens mag gebruiken die vooral bedoeld zijn om ernstig te verwonden in plaats van te doden. Het was daarom ook een probleem dat de kogel draait en versplintert, wat dus eerst ook niet mocht, net zoals holle kogels. Daarom hebben de officiële kogels een dikke mantel. Maar dat werkt minder goed, dus het is maar de vraag of die ook gebruikt worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
nee de 5.56 is geselecteerd omdat je er meer mee kunt nemen en scherper mee kunt schieten de afstanden die (op dat moment) op dat moment het meest gebruikelijk waren in een infanterie gevecht dan de 7.62
quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Failliet gaan omdat je kanker hebt en je je baan kwijt raakt.
USA
Och wat lijkt het mij heeeeerlijk om Amerikaan te zijn. Ik teken er voor. *insert sarcasmequote:Op woensdag 14 januari 2026 16:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
+meerdere gemaxte creditcards,
+80 urige werkweek
+studieschuld van 2 ton
+Etc etc
Kan me niet voorstellen dat Groenland daar geen zin in heeft!
USA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |