ja watquote:
Maar es kijken danquote:Op donderdag 5 februari 2026 07:52 schreef sp3c het volgende:
kreeg laatst deze van canal+
Bekijk deze YouTube-video
topshow, ik zou de wereld wel doorkomen zonder Netflix gok ik
geheel in tegenstelling top @:starhopper
ja wat sp3c?quote:
Duitse politieseries waren ook altijd cool. Tatort, Rex, Der Alte. En natuurlijk Flikken Gent die in Nderland naar de tyfus is geholpenquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:01 schreef sp3c het volgende:
sws kijk ik tegenwoordig meer Europese dingen op netflix atm, niet omdat boycot want orange man bad maar het heeft meer pit, meer karakter ofzo, niet zoveel geld maar meer memorabel
Sailfishquote:Op maandag 12 januari 2026 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Android kan ook niet meer, zit je dan![]()
Linux is een optie, opzich, maar de meesten weten niet eens wat dat is.
Nou ja, ik denk dat Fok ook wel gebruikt van Cisco routers en Cloudflare.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Straks roepen ze nog op tot het stoppen met Fok!
Ik zeg toch dat ik ga kijkenquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:21 schreef sp3c het volgende:
nu is het idd een domme vraag
je stelt een vraag, bent niet geinteresseert in het antwoord, blijf dan gewoon netflixen joh, boycot hoeft wmb toch niet en ik doe er ook niet aan maar als je een vraag stelt kun je minimaal doen alsof je geinteresseert bent in het antwoord
nee je blijft gewoon netflixen, je hebt gedaan alsof je wilt boycotten en hebt geen alternatif gevondenquote:
Nee ik zeg toch dat ik die serie ga kijken.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je blijft gewoon netflixen, je hebt gedaan alsof je wilt boycotten en hebt geen alternatif gevonden
want
want flophopper doetals hij antwoord krijgt op zijn domme kut vragen
maar graag gedaan
dit gaat wel een ding worden denkquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de eerste pensioenfondsen worden die uit Amerikaanse fondsen stappen
JE GAAT HET TOTAAL NIET KIJKENquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jawel. Ik zeg toch dat ik het ga kijken. Hoevaak moet ik dat herhalen?
omdat jewilt blijven netflixenquote:
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligatiesquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de eerste pensioenfondsen worden die uit Amerikaanse fondsen stappen
Ik zit zelf sinds kort bij een pensioenfonds dat best streng is hierin, het zou mij niet verbazenquote:
het is makkelijk zieltjes winnen nu, daar zijn ze gevoelig voorquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit zelf sinds kort bij een pensioenfonds dat best streng is hierin, het zou mij niet verbazen
okquote:
Jawel dat is een strategische beslissing nog geen principiele.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligaties
Volgens mij ging het niet zo zeer om de wapens maar vooral omdat ze ook aan dubieuze landen leverden, dat is natuurlijk wel een verschil.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is makkelijk zieltjes winnen nu, daar zijn ze gevoelig voor
net als dat er eerst niet in de wapenindustrie geinvesteerd mocht worden
nee was echt de wapenindustriequote:Op donderdag 5 februari 2026 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij ging het niet zo zeer om de wapens maar vooral omdat ze ook aan dubieuze landen leverden, dat is natuurlijk wel een verschil.
Ja maar is ook een correctie op de huidige wisselkoers waardoor de VS minder interessant wordt. (In euro's gemeten).quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligaties
Slaat ook niet echt ergens op, ja, goed voor je principes en je zieltje, maar daar blijft het ook wel bijquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens lukt het je toch nooit om Amerika te boycotten, tegenwoordig is elk product enorm diffuus bijna niks is puur Europees of Amerikaans.
Ik heb ooit nog op een beurs met Cloudflare staan kletsen en die vroegen waar ik het van kende. Was wel beetje lullig om Fok te antwoorden, maar was wel zoquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat Fok ook wel gebruikt van Cisco routers en Cloudflare.
Ik bekijk dit forum nu nog via een laptop met windows 11 maar ik heb op een oude laptop inmiddels ook linux geinstalleerd. Werkt prima tegenwoordig, kan desnoods zo overstappen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstekend.
Zouden meer mensen moeten doen. Helaas is niet overal een goed Europees alternatief voor beschikbaar, maar waar mogelijk probeer ik daar bewust voor te kiezen.
Ironisch genoeg is het juist Microsoft die continue in de bres springt voor de rechten van Europa.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik bekijk dit forum nu nog via een laptop met windows 11 maar ik heb op een oude laptop inmiddels ook linux geinstalleerd. Werkt prima tegenwoordig, kan desnoods zo overstappen.
De volgende 2 items op mijn onderzoekslijstje zijn cloudopslag in europa en bellen zonder google android.
(Ik houd me aanbevoilen voor tips op dat vlak)
quote:Op woensdag 14 januari 2026 04:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]![]()
Ik ga ook meer m'n best doen.
quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Mikeytt het volgende:
Buy Beaver is een goede app. Je kan boycotlanden instellen en dan producten scannen om te kijken of het uit dat land komt.
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Zijn er Europese alternatieven voor Netflix?
Ik heb sinds kort ook de gratis Nederlandse app BrandSnap ontdekt.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstekend.
Zouden meer mensen moeten doen. Helaas is niet overal een goed Europees alternatief voor beschikbaar, maar waar mogelijk probeer ik daar bewust voor te kiezen.
"Yes, I fok in my pastime"quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ooit nog op een beurs met Cloudflare staan kletsen en die vroegen waar ik het van kende. Was wel beetje lullig om Fok te antwoorden, maar was wel zo
Als het geen Cisco is, dan is het wel Mellanox, wat tegenwoordig van NVIDIA is.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat Fok ook wel gebruikt van Cisco routers en Cloudflare.
quote:Europe's $24T Breakup with Visa and Mastercard Has Begun
https://europeanbusinessm(...)astercard-has-begun/
ECB President Christine Lagarde has called for Europe to break its dependence on American payment infrastructure, warning that every card transaction sends European consumer data to the United States. A coalition of 16 banks thinks it has the answer.
What’s happening? ECB President Christine Lagarde told Irish radio that Europe needs its own digital payment system “urgently,” warning that virtually all European card and mobile payments currently run through non-European infrastructure controlled by Visa, Mastercard, PayPal or Alipay. Days later, on 2 February, the European Payments Initiative (EPI) and the EuroPA Alliance signed a landmark agreement to build a pan-European interoperable payment network covering 130 million users across 13 countries. The system, built around the digital wallet Wero, aims to let Europeans pay and transfer money across borders without touching a single American network.
Horses?quote:
Heeft nog lang geduurd. Overigens heeft NL altijd een superieur systeem gehad voordat we naar met name Mastercard overgingen. Het PIN systeem was vele malen sneller en goedkoper.quote:
Amerikaanse bedrijven kunnen er wel degelijk veel last van ondervinden. De EU bestaat uit ruim 400 miljoen consumenten. Kan echt pijn doen bij bedrijven als McDonalds, Microsoft, kledingmerken etc.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens lukt het je toch nooit om Amerika te boycotten, tegenwoordig is elk product enorm diffuus bijna niks is puur Europees of Amerikaans.
Hoe geweldig zou dat zijn als Europa van de fast food verslaving afkomt… Maar ik geloof er niets van dat McDonalds echt gaat worden vervangen door meer dan een enkeling.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven kunnen er wel degelijk veel last van ondervinden. De EU bestaat uit ruim 400 miljoen consumenten. Kan echt pijn doen bij bedrijven als McDonalds, Microsoft, kledingmerken etc.
Kansloos omdat steeds meer mensen zich totaal niet laten informeren, en dat word alleen maar slechter en slechter omdat we geen standaarden zetten en dat begint al op school waarbij het belangrijker word gevonden dat iedereen zich "fijn" voelt dan er naar te streven dat je een kind een goede start geeft.quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe geweldig zou dat zijn als Europa van de fast food verslaving afkomt… Maar ik geloof er niets van dat McDonalds echt gaat worden vervangen door meer dan een enkeling.
Febo internationalquote:Op woensdag 11 februari 2026 11:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe geweldig zou dat zijn als Europa van de fast food verslaving afkomt… Maar ik geloof er niets van dat McDonalds echt gaat worden vervangen door meer dan een enkeling.
Fanta = nazi-drank....quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als ik naar mezelf kijk wat ik afgelopen week anders ingekocht heb:
sportbroek: Adidas en mijn vorige was Nike. Sportschoenen: Asics ipv Nike. T-shirt: Hema ipv Under Armour. Rugtas: eigen merk ipv Under Armour.
Chips: Brets en Croky ipv Lays.
Frisdrank: Orangina ipv Fanta.
Chocola: AH merk ipv Mars.
Zoekmachine: DuckDuckGo ipv Google
En producten koop ik voortaan zoveel mogelijk bij Bol ipv Amazon tenzij het prijsverschil erg groot is of Bol er geen redelijk alternatief voor heeft.
Al deze aanpassingen kosten me nauwelijks moeite en het scheelt me per saldo zelfs geld.
Er hoeven maar een klein deel van de consumenten zulke veranderingen door te voeren om een duidelijk signaal af te geven aan de VS.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Alternatief voor de zooi op Netflix is een DVD speler voor 5 euro scoren en DVD's kopen in kringloopwinkels en na kijken weer inleveren want DVDs kosten praktisch niets meerquote:
Piraterij is weer helemaal terug overigens. Men is wel een beetje klaar met overal abbo's voor af te moeten sluiten.quote:
Ik neem maar even aan dat je niet iedere week andere kleding en tas koopt?quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
sportbroek: Adidas en mijn vorige was Nike. Sportschoenen: Asics ipv Nike. T-shirt: Hema ipv Under Armour. Rugtas: eigen merk ipv Under Armour.
En producten koop ik voortaan zoveel mogelijk bij Bol ipv Amazon tenzij het prijsverschil erg groot is of Bol er geen redelijk alternatief voor heeft.
Al deze aanpassingen kosten me nauwelijks moeite en het scheelt me per saldo zelfs geld.
Er hoeven maar een klein deel van de consumenten zulke veranderingen door te voeren om een duidelijk signaal af te geven aan de VS.
Lijstje van producten die ik afgelopen week aangeschaft heb waarin ik bewust gekozen heb voor niet Amerikaanse merken.quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik neem maar even aan dat je niet iedere week andere kleding en tas koopt?
Ja dat begrijp ik. Maar o.a. een sportbroek en rugzak haal je niet iedere week neem ik aan?quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijstje van producten die ik afgelopen week aangeschaft heb waarin ik bewust gekozen heb voor niet Amerikaanse merken.
en daarnaast al die mensen werkloos in de sweatshops in China en India.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar o.a. een sportbroek en rugzak haal je niet iedere week neem ik aan?
Volgende week koop ik weer andere producten die ik ook niet wekelijks haal.quote:Op woensdag 11 februari 2026 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar o.a. een sportbroek en rugzak haal je niet iedere week neem ik aan?
quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is leuk in theorie, maar wordt een hele lastige operatie. Geen enkel bedrijf kan bieden wat de grote Amerikaanse spelers kunnen op dit gebied.quote:Op zondag 22 februari 2026 09:27 schreef Aether het volgende:
Europa wil weg van Microsoft 365 en Nextcloud ligt voor de hand
https://tweakers.net/revi(...)gt-voor-de-hand.html
Initiatieven snap ik, maar we moeten echt stoppen met denken dat we over moeten naar 'alternatieven'. Het zijn gewoonweg de betere opties in dit huidig tijdsgewrichtquote:
Nu 6 weken later blijkt nog steeds dat je je gewoon klemgeluld hebt...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik weet dat wel. Maar was een, kennelijk te subtiele, toespeling op de geografische kennis van de gemiddelde Redneck.
En Duckduckgo maakt gebruik van Bing en dat is dus Microsoft.quote:Op zondag 22 februari 2026 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!!!
Ik vraag mij vooral af wat je hier nu mee denkt te kunnen bereiken? DuckDuckGo is Amerikaans trouwens. Ik blijf gewoon Amerikaanse merken kopen. Ik zie echt totaal geen reden dit niet te doen. Sterker nog, als mensen dit soort dingen gaan doen ga ik juist meer Amerikaanse producten kopen.
[..]
Dat is leuk in theorie, maar wordt een hele lastige operatie. Geen enkel bedrijf kan bieden wat de grote Amerikaanse spelers kunnen op dit gebied.
Geen Douwe Egberts en Calvé pindakaas meer voor mij. Douwe Egberts was altijd al van een matige kwaliteit, maar de pindakaas van Calvé at ik wel regelmatig.quote:Douwe Egberts definitief in Amerikaanse handen
JDE Peet's, het moederbedrijf van onder meer Douwe Egberts en L'OR Espresso, is volledig eigendom geworden van Keurig Dr Pepper. De Amerikaanse concurrent maakte vandaag bekend 96 procent van de aandelen van JDE Peet's te hebben gekocht.
Keurig Dr Pepper deed eind vorig jaar een bod op alle aandelen van het in Amsterdam gevestigde JDE Peet's. Nu het concern 96 procent van de aandelen in handen heeft, wordt de koffiemaker eind deze maand van de Amsterdamse beurs gehaald.
Ook Calvé in Amerikaanse handen
Gisteren maakte Unilever bekend de divisie met voedingsmiddelen te verkopen aan specerijenproducent McCormick. Daarmee komen producten als Calvé, Cup A Soup en Hellmann's-mayonaise in Amerikaanse handen. Wel komt het internationale hoofdkantoor van McCormick mogelijk in Nederland en zou hier ook een beursnotering kunnen volgen.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-amerikaanse-handen
Er is geen alternatief voor Calvé pindakaas.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Crosspost:
[..]
Geen Douwe Egberts en Calvé pindakaas meer voor mij. Douwe Egberts was altijd al van een matige kwaliteit, maar de pindakaas van Calvé at ik wel regelmatig.
De pure pindakaas van Lidl. Naja, geen vergelijking, want echte pure pindasmaak ipv suiker.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:
Er is geen alternatief voor Calvé pindakaas.
De goedkoopste Pindakaas van de Jumbo is tering lekker, maar je moet wel een beetje geluk hebben dat de Pindakaas supervettig en boterig is.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor Calvé pindakaas.
Wil je een sticker?quote:Op woensdag 11 februari 2026 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lijstje van producten die ik afgelopen week aangeschaft heb waarin ik bewust gekozen heb voor niet Amerikaanse merken.
Peter pan lekkere amerikaanse pindakaas.quote:
Geproduceerd in Chinaquote:
Dus Chinezen producten zijn wel goed.quote:
Het kwam niet in je op dat ik niet serieus was?quote:Op woensdag 1 april 2026 15:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dus Chinezen producten zijn wel goed.
quote:Franse overheidsdienst voor digitale zaken stapt over van Windows naar Linux
https://tweakers.net/nieu(...)dows-naar-linux.html
Dinum, de Franse overheidsinstantie die over digitale zaken gaat, is van plan om Windows in te ruilen voor Linux. Daarnaast moeten alle ministeries een plan opstellen voor hoe ze hun afhankelijkheid van de VS en andere niet-Europese landen willen verminderen.
quote:SURF gaat Nextcloud testen met meer organisaties na grote proef
https://tweakers.net/nieu(...)-na-grote-proef.html
Meer Nederlandse onderwijs- en onderzoeksinstellingen kunnen via SURF Nextcloud gaan testen. De ict-coöperatie voor onderwijs- en onderzoeksinstellingen doet dat nu bij twaalf organisaties en er is meer interesse.
De nieuwe groep kan starten vanaf juni, meldt SURF. Het gaat om organisaties die minimaal met twintig medewerkers Nextcloud gaan uitproberen om te zien hoe samenwerken gaat met het opensourcesoftwarepakket.
De opensourcesoftware van de Duitse leverancier Nextcloud is een alternatief voor veelgebruikte software en clouddiensten voor samenwerken aan documenten, e-mailen, online vergaderen en beheren van documenten. In de regel gebruiken organisaties en bedrijven daarvoor programma's en clouds van Amerikaanse aanbieders, zoals Microsoft en Google. Die dominantie levert de laatste tijd toenemende zorgen op over afhankelijkheid en digitale soevereiniteit.
Ik werk als ambtenaar op een Linux laptop waarop ik voor de veiligheid remote inlog op windows 10 om daar gebruik te maken van office 2016. Met collega's skype ik.quote:
Weet iemand hier iets van Surf nextcloud? Is dat een betrouwbare, veilige omgeving?quote:
Ik ben nooit bij de McD of BK geweest en wil het ook zo houden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 19:58 schreef Chandler het volgende:
Ik doe ook nog steeds actief mee, al zeker 2 maand niet bij de mcD of BK geweest!![]()
dat zijn franchisenemers...daar raak je echt de amerikaanse schatkist of trump niet mee hoor maar juist de lokale ondernemer die de licentie heeft en het nederlandse personeel dat daar werktquote:Op dinsdag 14 april 2026 19:58 schreef Chandler het volgende:
Ik doe ook nog steeds actief mee, al zeker 2 maand niet bij de mcD of BK geweest!![]()
Steun daarmee 2 goede doelen!
- De lokale patat zaak (of m'n spaarrekening)
- Minder snel even snel wat halen
quote:Nederlandse overheid omarmt Duits cloudplatform Stackit voor onafhankelijkheid
https://tweakers.net/nieu(...)afhankelijkheid.html
De Nederlandse overheid heeft een 'raamovereenkomst' met de Duitse cloudplatformleverancier Stackit gesloten. Hierin staat onder welke voorwaarden overheidsorganisaties Stackit kunnen gebruiken. Hiermee maakt de Rijksoverheid het makkelijker voor organisaties om met een bedrijf samen te werken, in dit geval met het oog op digitale soevereiniteit.
Hopelijk gaan we nog veel meer van dit soort initiatieven zien.quote:
Iptvquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je blijft gewoon netflixen, je hebt gedaan alsof je wilt boycotten en hebt geen alternatif gevonden
want
want flophopper doetals hij antwoord krijgt op zijn domme kut vragen
maar graag gedaan
quote:Nederlandse overheid zet zelfgehost alternatief voor GitHub op poten
https://tweakers.net/nieu(...)github-op-poten.html
De Nederlandse overheid heeft code.overheid.nl online gezet. Dat is een eigen omgeving voor het publiceren van opensourcesoftware, die de overheid zelf host. Hiermee wordt afgestapt van GitHub en GitLab. De overheid doet dit naar eigen zeggen omdat er steeds meer behoefte is aan digitale soevereiniteit.
Verstandigquote:
quote:Dutch central bank chooses Lidl for European Cloud
https://www.techzine.eu/n(...)-for-european-cloud/
De Nederlandsche Bank will sign a major contract tomorrow with Schwarz Digits, the IT arm of Lidl owner Schwarz Group. DNB aims to reduce its dependence on American cloud companies. As a major Dutch organization, it is opting for a European partner, but how will this play out?
DNB gaat naar de Lidl voor clouddiensten: Duitse bedrijf moet ons minder afhankelijk maken van Amerikaanse techgiganten
https://www.telegraaf.nl/(...)anten/146710334.html
Dat zal Trump leren, wat een eindbaasquote:Op woensdag 11 februari 2026 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |