omdat jewilt blijven netflixenquote:
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligatiesquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de eerste pensioenfondsen worden die uit Amerikaanse fondsen stappen
Ik zit zelf sinds kort bij een pensioenfonds dat best streng is hierin, het zou mij niet verbazenquote:
Nee. Dat wil ik nietquote:
het is makkelijk zieltjes winnen nu, daar zijn ze gevoelig voorquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit zelf sinds kort bij een pensioenfonds dat best streng is hierin, het zou mij niet verbazen
okquote:
Jawel dat is een strategische beslissing nog geen principiele.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligaties
Volgens mij ging het niet zo zeer om de wapens maar vooral omdat ze ook aan dubieuze landen leverden, dat is natuurlijk wel een verschil.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is makkelijk zieltjes winnen nu, daar zijn ze gevoelig voor
net als dat er eerst niet in de wapenindustrie geinvesteerd mocht worden
nee was echt de wapenindustriequote:Op donderdag 5 februari 2026 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij ging het niet zo zeer om de wapens maar vooral omdat ze ook aan dubieuze landen leverden, dat is natuurlijk wel een verschil.
Ja maar is ook een correctie op de huidige wisselkoers waardoor de VS minder interessant wordt. (In euro's gemeten).quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ABP is al aan het afbouwen. https://nos.nl/artikel/25(...)nse-staatsobligaties
Slaat ook niet echt ergens op, ja, goed voor je principes en je zieltje, maar daar blijft het ook wel bijquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens lukt het je toch nooit om Amerika te boycotten, tegenwoordig is elk product enorm diffuus bijna niks is puur Europees of Amerikaans.
Ik heb ooit nog op een beurs met Cloudflare staan kletsen en die vroegen waar ik het van kende. Was wel beetje lullig om Fok te antwoorden, maar was wel zoquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat Fok ook wel gebruikt van Cisco routers en Cloudflare.
Ik bekijk dit forum nu nog via een laptop met windows 11 maar ik heb op een oude laptop inmiddels ook linux geinstalleerd. Werkt prima tegenwoordig, kan desnoods zo overstappen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstekend.
Zouden meer mensen moeten doen. Helaas is niet overal een goed Europees alternatief voor beschikbaar, maar waar mogelijk probeer ik daar bewust voor te kiezen.
Ironisch genoeg is het juist Microsoft die continue in de bres springt voor de rechten van Europa.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik bekijk dit forum nu nog via een laptop met windows 11 maar ik heb op een oude laptop inmiddels ook linux geinstalleerd. Werkt prima tegenwoordig, kan desnoods zo overstappen.
De volgende 2 items op mijn onderzoekslijstje zijn cloudopslag in europa en bellen zonder google android.
(Ik houd me aanbevoilen voor tips op dat vlak)
quote:Op woensdag 14 januari 2026 04:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]![]()
Ik ga ook meer m'n best doen.
quote:Op maandag 12 januari 2026 15:13 schreef Mikeytt het volgende:
Buy Beaver is een goede app. Je kan boycotlanden instellen en dan producten scannen om te kijken of het uit dat land komt.
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef Starhopper het volgende:
Zijn er Europese alternatieven voor Netflix?
Ik heb sinds kort ook de gratis Nederlandse app BrandSnap ontdekt.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstekend.
Zouden meer mensen moeten doen. Helaas is niet overal een goed Europees alternatief voor beschikbaar, maar waar mogelijk probeer ik daar bewust voor te kiezen.
"Yes, I fok in my pastime"quote:Op donderdag 5 februari 2026 09:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ooit nog op een beurs met Cloudflare staan kletsen en die vroegen waar ik het van kende. Was wel beetje lullig om Fok te antwoorden, maar was wel zo
Als het geen Cisco is, dan is het wel Mellanox, wat tegenwoordig van NVIDIA is.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk dat Fok ook wel gebruikt van Cisco routers en Cloudflare.
quote:Europe's $24T Breakup with Visa and Mastercard Has Begun
https://europeanbusinessm(...)astercard-has-begun/
ECB President Christine Lagarde has called for Europe to break its dependence on American payment infrastructure, warning that every card transaction sends European consumer data to the United States. A coalition of 16 banks thinks it has the answer.
What’s happening? ECB President Christine Lagarde told Irish radio that Europe needs its own digital payment system “urgently,” warning that virtually all European card and mobile payments currently run through non-European infrastructure controlled by Visa, Mastercard, PayPal or Alipay. Days later, on 2 February, the European Payments Initiative (EPI) and the EuroPA Alliance signed a landmark agreement to build a pan-European interoperable payment network covering 130 million users across 13 countries. The system, built around the digital wallet Wero, aims to let Europeans pay and transfer money across borders without touching a single American network.
Horses?quote:
Heeft nog lang geduurd. Overigens heeft NL altijd een superieur systeem gehad voordat we naar met name Mastercard overgingen. Het PIN systeem was vele malen sneller en goedkoper.quote:
Amerikaanse bedrijven kunnen er wel degelijk veel last van ondervinden. De EU bestaat uit ruim 400 miljoen consumenten. Kan echt pijn doen bij bedrijven als McDonalds, Microsoft, kledingmerken etc.quote:Op donderdag 5 februari 2026 08:52 schreef raptorix het volgende:
Overigens lukt het je toch nooit om Amerika te boycotten, tegenwoordig is elk product enorm diffuus bijna niks is puur Europees of Amerikaans.
Hoe geweldig zou dat zijn als Europa van de fast food verslaving afkomt… Maar ik geloof er niets van dat McDonalds echt gaat worden vervangen door meer dan een enkeling.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven kunnen er wel degelijk veel last van ondervinden. De EU bestaat uit ruim 400 miljoen consumenten. Kan echt pijn doen bij bedrijven als McDonalds, Microsoft, kledingmerken etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |