Bosker kan niet genoeg de grond in worden vertrapt. Die heeft de vorige Olympische cyclus ook al verneukt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:58 schreef MiLalaa het volgende:
Ik koekeloer ook weer even mee. En hoewel ik de teampursuit ook al jaren weinig boeiends vind, moet me toch eens van het hart dat ik de manier hoe met name heer Wennemars’ erover praat, heel lullig vindt voor Bosker. Die wordt impliciet door hem zo enorm afgekraakt.
Eens met Rintje. Dat de selectiecriteria je niet aan staan, kan hij weinig aan doen.
Vond familie Wennemars’ het in geval van Kjeld ook niet dat hij dan maar eerder z’n mond had moeten opentrekken en nu niet meer moet zeuren?
Nou hou dan nu ook op over Bosker en de plots alom geprezen Prins (alsof dat ineens de nieuwe held is die bakken goud binnen haalt..).
Dat ene interview laatst met Bosker, met de tranen in z’n ogen. Die jongen wordt nu helemaal afgemaakt. Ik vind het not done. Hij moet nog rijden in Milaan hè..
Tuitert benoemt het allemaal net wat netter en minder beschuldigend dan Erben. Klaar met die kerel.
Daar kan Bosker weinig aan doen. Daarvoor moet je bij de selectiecommissie zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Bosker kan niet genoeg de grond in worden vertrapt. Die heeft de vorige Olympische cyclus ook al verneukt.
Precies dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:07 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar kan Bosker weinig aan doen. Daarvoor moet je bij de selectiecommissie zijn.
Nou Prins kan gewoon individueel medailles halen in Milaan en is samen met Wennemars wel een potentiële nieuwe held op de middenafstanden als ook Nuis er mee kapt, Bosker is dat allemaal niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:58 schreef MiLalaa het volgende:
Nou hou dan nu ook op over Bosker en de plots alom geprezen Prins (alsof dat ineens de nieuwe held is die bakken goud binnen haalt..).
Familie Wennemars? Volgens mij denkt Joep over veel zaken flink anders dan z'n vader. Over Prins heeft Joep nog helemaal niks gezegd, geloof ikquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:11 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Precies dat bedoel ik.
En daarin spreekt familie wennemars zichzelf ook nogal tegen.
Die zijn op een of andere manier nogal verliefd op prins en daarom blijven ze maar doorzagen
Dan overschat je Prins toch ook flink, vrees ikquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou Prins kan gewoon individueel medailles halen in Milaan en is samen met Wennemars wel een potentiële nieuwe held als ook Nuis er mee kapt, Bosker is dat allemaal niet.
Hoezo? Laat volgensmij het hele seizoen al zien dat die gewoon op hetzelfde niveau zit als Nuis en Wennemars en is nog hartstikke jong met ruimte voor groei.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan overschat je Prins toch ook flink, vrees ik
Prins vs Nuis is lood om oud ijzer en de Team Pursuit gaat er imho op vooruit. Wat mij betreft de enige logische keus die ze hadden kunnen maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou Prins kan gewoon individueel medailles halen in Milaan en is samen met Wennemars wel een potentiële nieuwe held op de middenafstanden als ook Nuis er mee kapt, Bosker is dat allemaal niet.
De kritiek is toch wel terecht? De hele arrogantie rond het achtervolgingsteam is stuitend. Dat ligt misschien meer aan Huizinga/Snellink, maar het is iedere 4 jaar hetzelfde verhaal. Laat ze eerst maar eens laten zien dat er animo is om doelgericht aan het team te werken. Dit gaat nu ten koste gaat van iemand die wel gewoon gepresteerd heeft op het OKT (Prins).quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:58 schreef MiLalaa het volgende:
Ik koekeloer ook weer even mee. En hoewel ik de teampursuit ook al jaren weinig boeiends vind, moet me toch eens van het hart dat ik de manier hoe met name heer Wennemars’ erover praat, heel lullig vindt voor Bosker. Die wordt impliciet door hem zo enorm afgekraakt.
Eens met Rintje. Dat de selectiecriteria je niet aan staan, kan hij weinig aan doen.
Vond familie Wennemars’ het in geval van Kjeld ook niet dat hij dan maar eerder z’n mond had moeten opentrekken en nu niet meer moet zeuren?
Dat ene interview laatst met Bosker, met de tranen in z’n ogen. Die jongen wordt nu helemaal afgemaakt. Ik vind het not done. Hij moet nog rijden in Milaan hè..
Tuitert benoemt het allemaal net wat netter en minder beschuldigend dan Erben. Klaar met die kerel.
Dat zeg ik. Joep vond dat Nuis z’n bek moest houden want dan had ie vooraf maar iets moeten zeggen over de selectiecriteria.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Familie Wennemars? Volgens mij denkt Joep over veel zaken flink anders dan z'n vader. Over Prins heeft Joep nog helemaal niks gezegd, geloof ik
Bosker ook. Stond maar 1 plek op de matrix achter Prins.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
De kritiek is toch wel terecht? De hele arrogantie rond het achtervolgingsteam is stuitend. Dat ligt misschien meer aan Huizinga/Snellink, maar het is iedere 4 jaar hetzelfde verhaal. Laat ze eerst maar eens laten zien dat er animo is om doelgericht aan het team te werken. Dit gaat nu ten koste gaat van iemand die wel gewoon gepresteerd heeft op het OKT (Prins).
Kritiek op TP algemeen is wel terecht ja. En dan idd vooral op dat arrogante Essent-stel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
De kritiek is toch wel terecht? De hele arrogantie rond het achtervolgingsteam is stuitend. Dat ligt misschien meer aan Huizinga/Snellink, maar het is iedere 4 jaar hetzelfde verhaal. Laat ze eerst maar eens laten zien dat er animo is om doelgericht aan het team te werken. Dit gaat nu ten koste gaat van iemand die wel gewoon gepresteerd heeft op het OKT (Prins).
Er is maar eentje die in de top 9 stond en toch niet meegaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Kritiek op TP algemeen is wel terecht ja. En dan idd vooral op dat arrogante Essent-stel.
Maar ik vind de manier waarop erben erover praat, heel beschuldigend richting Bosker dat ie geselecteerd is.
Zo vind ik het iig overkomen.
Velen hier zien dat anders, prima.
En er zijn er meer die prima hebben gepresteerd op OKT en er toch buiten vallen.
Verwijt dat de selectiecommissie en niet Bosker. Die kan er weinig aan doen. Die presteerde naar behoren op de 5k met een derde plaats.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Er is maar eentje die in de top 9 stond en toch niet meegaat.
Snap vooral niet waarom je het over "de familie Wennemars" hebt alsof zij 1 mening hebben, maar die zijn het op deze punten juist met elkaar oneensquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Joep vond dat Nuis z’n bek moest houden want dan had ie vooraf maar iets moeten zeggen over de selectiecriteria.
Erben blijft er nu maar over doorzagen terwijl Ritsma hier gewoon doet wat bij de selectiecriteria hoorde.
En dan hebben we Schulting nog als deel van de familie 😬
Ja, en dus op een mindere plek dan Prins. Punt is ook dat ze het nu nog steeds amateuristisch benaderen. Er is een nieuw team, maar zijn trots dat ze 20 minuten met elkaar trainen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bosker ook. Stond maar 1 plek op de matrix achter Prins.
En als je ergens kritiek op wil hebben, dan op de selectiecommissie, die de uiteindelijke keus maakt.
Ik verwijt Bosker niet dat hij gaat. Ik verwijt Bosker zijn gedrag richting andere schaatsers.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verwijt dat de selectiecommissie en niet Bosker. Die kan er weinig aan doen. Die presteerde naar behoren op de 5k met een derde plaats.
Dan vind ik het gedrag van Huizinga (en Snellink) wel erger.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik verwijt Bosker niet dat hij gaat. Ik verwijt Bosker zijn gedrag richting andere schaatsers.
Wat Steven zegt, het verwijt is ook dat ze het als team nog steeds amateuristisch benaderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:24 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Kritiek op TP algemeen is wel terecht ja. En dan idd vooral op dat arrogante Essent-stel.
Maar ik vind de manier waarop erben erover praat, heel beschuldigend richting Bosker dat ie geselecteerd is.
Zo vind ik het iig overkomen.
Velen hier zien dat anders, prima.
En er zijn er meer die prima hebben gepresteerd op OKT en er toch buiten vallen.
Dat zal allemaal wel en dat vind ik ook. Maar staat los van het punt wat ik in eerste instantie bedoelde te maken. Dat ík in Erbens kritiek veel schuld richting Bosker hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat Steven zegt, het verwijt is ook dat ze het als team nog steeds amateuristisch benaderen.
Welk gedrag?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:39 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik verwijt Bosker niet dat hij gaat. Ik verwijt Bosker zijn gedrag richting andere schaatsers.
Ja klopt. Al is Grueter natuurlijk weer wel een goede commentator. Weliswaar met wat irritante kanten. Van Dijk kan gewoon echt niks.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 09:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan Jeroen Grueter ook. Al ging dat vroeger eens grandioos mis toen hij Van den Hoogenband zijn eigen race zag rennen in het zwembad
Doe maar uit dat licht, stop er inderdaad maar mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:43 schreef Em31 het volgende:
Die Polen winnen alles, lijkt me erg slecht voor de sport!
Dit wordt niks in Milaanquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Doe maar uit dat licht, stop er inderdaad maar mee.
Is ook nog een groot risico op een val.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:08 schreef Em31 het volgende:
Dat dat aantrekken nut heeft, ziet er juist vertragend uit. Maar goed wat weet ik.
Dan kan de NOS nog wel met wat minder man naar de Spelenquote:
Er blijft ook al een hele grote groep thuisquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan kan de NOS nog wel met wat minder man naar de Spelen
Nee, om mee te doen moet je wel onder de 6.20 lijkt mequote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:10 schreef Remco het volgende:
6.28 lijkt me zelfs op deze baan niet prima gereden.
Klopt. Daarom zei ik het ookquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er blijft ook al een hele grote groep thuis
Als ze nou die enorme groep wat kleiner maken dan is er misschien weer geld om wat te doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er blijft ook al een hele grote groep thuis
Wist je al dat hij met een helm schaatst?quote:
Op basis van deze tussentijden is zijn selectie wel terecht!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wist je al dat hij met een helm schaatst?
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:37 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wist je al dat hij met een helm schaatst?
Bosker.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:40 schreef hhh38 het volgende:
Wie gaat z'n startplek opgeven zodat Semirunni kan rijden?
Bob de Jong.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:40 schreef hhh38 het volgende:
Wie gaat z'n startplek opgeven zodat Semirunni kan rijden?
Nu bijna 2 ritten achter elkaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:42 schreef Gremen het volgende:
Gelapped worden, dat is iets wat je 20 jaar geleden nog wel eens zag
Ja dit gaat heel zuur worden voor Zurek Kania.quote:
Er komen nog een paar ritten!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef Marcoss het volgende:
In de breedte is het allemaal niet bijzonder allemaal dit weekend, maar de winnaars zijn wel heel sterk, die waren ook met een goede bezetting dichtbij goud gekomen
Daar mag hij, tenzij afmelding, sowieso niet meedoen. Waar is Ingrid Paul als je haar nodig hebt?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met 0 startplaatsen op de 5km kan je matrixen tot je een ons weegt
Het is nochtans niet al te ver van Vicenza.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:46 schreef TheVulture het volgende:
Voor Ghiotto is Milaan net te ver denk ik
Ja ik neem aan dat een land niet zijn plek gaat afstaanquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:47 schreef hhh38 het volgende:
Dan neemt gewoon een andere Chinees die plek in Martin
Dat geldt toch vooral bij van Dijk met alle random statistiekenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je kan dit commentaar ook gewoon via AI doen zonder dat iemand het merkt.
Ik verdenk dat ze bij de NOS al jarenlang met AI bezig zijn, en dat de echte Herbert stiekem al 10 jaar geleden is overleden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je kan dit commentaar ook gewoon via AI doen zonder dat iemand het merkt.
Tenzij ze geen enkele schaatser kunnen starten of ze interne strenge eisen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik neem aan dat een land niet zijn plek gaat afstaan
Waarom hebben ze 0 start plaatsten, dat heb ik even gemist ? hebben ze behalve die import Rus geen enkele lange afstand rijder in Polen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met 0 startplaatsen op de 5km kan je matrixen tot je een ons weegt
Die heeft ook wel de pech dat er links en rechts om opeens allerlei jonkies opstaan op de 5 en 10k.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:49 schreef TheVulture het volgende:
Ghiotto ziet er ook zwaar/vermoeid uit
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik verdenk dat ze bij de NOS al jarenlang met AI bezig zijn, en dat de echte Herbert stiekem al 10 jaar geleden is overleden.
Gisteren reden ze als team wel heel goed op de TP.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:49 schreef TheVulture het volgende:
Ghiotto ziet er ook zwaar/vermoeid uit
Nee.. en volgens mij presteerde hij zelf veel te matig aan het beginquote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Waarom hebben ze 0 start plaatsten, dat heb ik even gemist ? hebben ze behalve die import Rus geen enkele lange afstand rijder in Polen?
Daar moeten ze de prompt nog wel een beetje bijstellen. De enthousiasme factor staat nu op schreeuwstand.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat geldt toch vooral bij van Dijk met alle random statistieken
Op de 5km heeft ie nooit echt gedomineerd. Op de 10km had je tot en met vorig seizoen wel het gevoel dat je die medaille alvast aan hem kon geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die heeft ook wel de pech dat er links en rechts om opeens allerlei jonkies opstaan op de 5 en 10k.
Hersman leest mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:47 schreef hhh38 het volgende:
Dan neemt gewoon een andere Chinees die plek in Martin
Neequote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:56 schreef Em31 het volgende:
Hoe zit dat met die Olympische baan, de Italianen mogen daar wel gewoon trainen of?
Het is vooral de pech dat die in de B-groep moest starten en daar niet snel genoeg uit kwam.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Marcoss het volgende:
Tja Erben, hij heeft toch alle kansen gehad? Dan had hij zelf aan het begin beter moeten presteren..
Dat hij een keer slecht heeft gereden klopt ook niet helemaal, ook in Calgary werd hij maar 5e in de b-groep.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Marcoss het volgende:
Tja Erben, hij heeft toch alle kansen gehad? Dan had hij zelf aan het begin beter moeten presteren..
Maar was dat ook te langzaam geweest om niet te degraderen uit de A-groep?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat hij een keer slecht heeft gereden klopt ook niet helemaal, ook in Calgary werd hij maar 5e in de b-groep.
Niet gekeken maar ging dit over Semirunniy die niet aan de OS mee mag doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:13 schreef Marcoss het volgende:
Ja, dat het hele systeem niet klopt als zo'n schaatser zich niet plaatstquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Niet gekeken maar ging dit over Semirunniy die niet aan de OS mee mag doen?
Dat niet, hij zou 11e zijn geworden van de 16 in de A-groep.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar was dat ook te langzaam geweest om niet te degraderen uit de A-groep?
Merx schrijf je met een x!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:29 schreef Marcoss het volgende:
Iemand met zo'n naam mag toch niet zo slecht zijn
Echt hequote:
beetje vertrouwen hebben in je profetische talentquote:
Nog effe een jaartje sponsorgelden meepikken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:45 schreef vaarsuvius het volgende:
OS jaar is een beetje te laat voor Franceska , die is klaar
Haha ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:46 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
beetje vertrouwen hebben in je profetische talent
Wat stond er?quote:
Dat het mooi was dat Hoogendoorn en medaille won. Was zelf net weer thuis en had niet gezien dat er nog een rit kwam. En ik was zo dom om op de opmerking van Van Dijk af te gaan dat Wiklund na haar eigen rit zeker was van een medaillequote:
Misschien nog net een medaille op de mass start.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:45 schreef vaarsuvius het volgende:
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Gezien haar wilskracht rijdt ze niet "een jaartje door". Dit is gewoon een technisch probleem en/of overtraind zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nog effe een jaartje sponsorgelden meepikken.
Maar dat de timeranking ook al beslist is na Noord-Amerika is ook weer zoiets.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat hij een keer slecht heeft gereden klopt ook niet helemaal, ook in Calgary werd hij maar 5e in de b-groep.
Ja, dat snap ik ook niet echt, daar kan wel naar gekeken worden. Maar dan moet je bijna het op het beste resultaat doen, tijden zijn sowieso erg lastig te vergelijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar dat de timeranking ook al beslist is na Noord-Amerika is ook weer zoiets.
Ik stel voor de de NOS ook met een matrix gaat werken. Slechts 6 plekken binnengehaald helaas!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan kan de NOS nog wel met wat minder man naar de Spelen
Ja misschien had je niet op hoogte moeten rijden met de OS op een trage baan. Milwaukee en Quebec had ook gekund.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar dat de timeranking ook al beslist is na Noord-Amerika is ook weer zoiets.
Er zijn prima rekenmodellen die tijden kunnen omzetten naar hetzelfde basispunt, al krijg je dat natuurlijk ook nooit volledig waterdicht. Of via een soort puntensysteem zoals in het langlaufen. Als je vlak achter de snelste tijd van de beste schaatser op die afstand eindigt op de langzaamste baan van het seizoen scoor je beter dan een 16e tijd in Salt Lake.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet echt, daar kan wel naar gekeken worden. Maar dan moet je bijna het op het beste resultaat doen, tijden zijn sowieso erg lastig te vergelijken.
Moet Bert worden aangewezen voor interviewer-1 als ie zich onverhoopt niet kwalificeert door een verspreking?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik stel voor de de NOS ook met een matrix gaat werken. Slechts 6 plekken binnengehaald helaas!
1. Interviewer - 1
2. Co-commentator - 1
3. Analist - 1
4. Analist - 2
5. Commentator - 1
6. Presentator - 1
-------------------
Helaas onder de streep:
de eigen cameraman die verantwoordelijk is voor de achterlijke tussenshots tijdens de ritten
Commentator - 2
Interviewer - 2
Interviewer - 3
Analist - 3
Analist - 4
Ik zou nog eerder Femke Kok thuislaten dan Bert.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Moet Bert worden aangewezen voor interviewer-1 als ie zich onverhoopt niet kwalificeert door een verspreking?
Dat kun je Herbert en Van Dijk niet aan doen. Dan raken ze helemaal de weg kwijt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn prima rekenmodellen die tijden kunnen omzetten naar hetzelfde basispunt, al krijg je dat natuurlijk ook nooit volledig waterdicht. Of via een soort puntensysteem zoals in het langlaufen. Als je vlak achter de snelste tijd van de beste schaatser op die afstand eindigt op de langzaamste baan van het seizoen scoor je beter dan een 16e tijd in Salt Lake.
Bert krijgt een beschermde status.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Moet Bert worden aangewezen voor interviewer-1 als ie zich onverhoopt niet kwalificeert door een verspreking?
Die heeft zich volgens mij wel d.m.v. een van de snelste tijden te schaatsen gekwalificeerd voor de 5km.quote:
Sowieso bepaalt Marchetto de selectie dus hij was sowieso wel geselecteerd denk ik. Maar Italië heeft 3 plekken inderdaad.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die heeft zich volgens mij wel d.m.v. een van de snelste tijden te schaatsen gekwalificeerd voor de 5km.
Coach-off met Coopmans?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rintje Ritsma heeft een aanwijsplek.
En de team items stellen ze maar samen met de mensen die bij de eerste zes staan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik stel voor de de NOS ook met een matrix gaat werken. Slechts 6 plekken binnengehaald helaas!
1. Interviewer - 1
2. Co-commentator - 1
3. Analist - 1
4. Analist - 2
5. Commentator - 1
6. Presentator - 1
-------------------
Helaas onder de streep:
de eigen cameraman die verantwoordelijk is voor de achterlijke tussenshots tijdens de ritten
Commentator - 2
Interviewer - 2
Interviewer - 3
Analist - 3
Analist - 4
Prima, ik vind wel dat wij met de Fok-Selectiecommissie dan het laatste woord hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rintje mag een interviewer voordragen voor de aanwijsplek.
Geen idee hoe vaak het voorkomt dat reserves mogen rijden, maar hij is in ieder geval 1e reserve.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
Erg balen dat Semirunniy in Milaan niet mag.
Thorup mocht de vorige keer volgens mij als eerste reserve starten op de 5000 meter, dus er is hoop.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen idee hoe vaak het voorkomt dat reserves mogen rijden, maar hij is in ieder geval 1e reserve.
Volgensmij vrij vaak zelfs op een OS. Alleen is het daar zo dat het land van de niet rijdende schaatser eerst die plek mag opvullen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 22:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen idee hoe vaak het voorkomt dat reserves mogen rijden, maar hij is in ieder geval 1e reserve.
Ja, dat komt veel vaker voor. Er wordt ook nog wel eens tactisch geschoven omdat een schaatser die aan de TP meedoet ook op een individuele afstand moet worden ingeschreven. Daadwerkelijk rijden is niet nodig, dus je kan zo'n schaatser vervolgens gewoon terugtrekken en een andere schaatser inschuiven. Volgens mij moet Frankrijk dat ook toepassen om hun gewenste TP team op de Spelen te krijgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgensmij vrij vaak zelfs op een OS. Alleen is het daar zo dat het land van de niet rijdende schaatser eerst die plek mag opvullen.
Mits ze aan de limiet voldoen (6:30 op de 5000m). België heeft bijvoorbeeld alleen Bart Swings die daar aan voldoet.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Volgensmij vrij vaak zelfs op een OS. Alleen is het daar zo dat het land van de niet rijdende schaatser eerst die plek mag opvullen.
Je ziet de rest steeds instorten ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef franklop het volgende:
Denk dat Hollaar juist verstandig heeft gereden door niet te hard te vertrekken
Hersman leest mee.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:39 schreef franklop het volgende:
Denk dat Hollaar juist verstandig heeft gereden door niet te hard te vertrekken
Die vond het eerst nog niet goedquote:
Iets meerquote:Op zondag 11 januari 2026 14:43 schreef franklop het volgende:
Prins mist zo goud of een plak op 0,005
Klopt. Zoals meestal dus.quote:
Zei hij dat Prins ging winnen?quote:Op zondag 11 januari 2026 14:45 schreef wimderon het volgende:
De vroege conclusies van Van Dijk kloppen echt nooit hè
10e!quote:Op zondag 11 januari 2026 14:46 schreef Redefine het volgende:
Kijken of Dijs weer eens heel degelijk vijfde wordt.
Hij zette de verdubbelaar in.quote:
Derde uiteindelijkquote:Op zondag 11 januari 2026 14:46 schreef Bill_Hillie het volgende:
Die wissel zorgt er voor dat hij tweede wordt
Klopt, misschien maar beter ook om op zo'n klein verschil maar derde te worden ipv tweedequote:
Grevelt staat nu wel op de startlijst.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:12 schreef Redefine het volgende:
Wel apart dat Boersma de 1000 meter rijdt en Grevelt niet. Dat is toch juist de beste afstand van Grevelt.
Maar wel op het laatste moment en dus in rit 1. Erben is wederom terecht ziedend hierover.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Grevelt staat nu wel op de startlijst.
Ik gun het Grevelt ook wel.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een titel voor Verkerk was wel leuk geweest.
KutFerreroquote:Op zondag 11 januari 2026 15:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een titel voor Verkerk was wel leuk geweest.
Preciesquote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wel fijn dat de starter niet al te streng is. Zit wel een lekker tempo in zo.
Heb al wel diverse bewegende schaat(st)ers voor de start gezien iddquote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wel fijn dat de starter niet al te streng is. Zit wel een lekker tempo in zo.
Hij noemde het wel de laatste rit, geloof ikquote:Op zondag 11 januari 2026 15:22 schreef Remco het volgende:
Het is geeneens de laatste rit en alsnog pakt Hersman zijn lucht circulatie stokpaardje uit de kast.
Ja dat bedoelde ik inderdaad. Elk moment grijpt die man aanquote:Op zondag 11 januari 2026 15:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij noemde het wel de laatste rit, geloof ik
Naja afgaande op de tussentijd die toch zeker 100 meter op 0,0 bleef staan was het legitiemquote:
DEquote:Op zondag 11 januari 2026 15:29 schreef franklop het volgende:
Is het dé vriendin van Sablikova, of een vriendin?
Gezien de manier waarop het dit weekend al 1203x genoemd is, verwacht ik de vriendinquote:Op zondag 11 januari 2026 15:29 schreef franklop het volgende:
Vandaag kijk ik voor het eerst live mee dit weekendquote:Op zondag 11 januari 2026 15:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gezien de manier waarop het dit weekend al 1203x genoemd is, verwacht ik de vriendin
Was ook niet richting jou bedoeld, maar richting de commentatoren die het bij elke rit van haar meerdere keren noemen..quote:Op zondag 11 januari 2026 15:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Vandaag kijk ik voor het eerst live mee dit weekend
Als je Dalebout ervoor terugkrijgt dan heb ik 1000000x liever Bertquote:
De vriendin:quote:Op zondag 11 januari 2026 15:29 schreef franklop het volgende:
Ik zag het later ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Grevelt staat nu wel op de startlijst.
En dan moeten hun pakken ook nog eens net voor hun start worden gecontroleerd anders sjoemelen ze daar ook nog meequote:Op zondag 11 januari 2026 15:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Snor laten staan, lul met hyaluronzuur volspuiten. Vreemde sport dat schansspringen.
Die peppi en kokki weer gemist haddenquote:Op zondag 11 januari 2026 16:01 schreef Bill_Hillie het volgende:
Had Rosanelli nog wel sneller kunnen doen zonder die paar misslagen.
Ze missen echt zoveelquote:Op zondag 11 januari 2026 16:04 schreef franklop het volgende:
Scheperkamp had hand aan het ijs heren
Zelfs in de regieruimtequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |