abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2026 @ 17:19:40 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_219811186
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:16 schreef Redefine het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen met de Team Sprint. Of die er in 2030 al bijzijn. En hoeveel per land je dan mag sturen. Zal wel hetzelfde aantal zijn, ondanks een onderdeel extra.
In principe kun je dat onderdeel altijd met je geplaatste sprinters rijden.
pi_219811219
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:15 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat aantal is ook te krap ja. Het is onzinnig dat je daar een limiet aan stelt (al is dat al een tijd). Het is niet alsof er opeens 100 extra sporters bijkomen als er geen limiet is.
Even gekeken, bij alpineskiën is het 11 maximaal per land per geslacht en dan 4 maximaal per onderdeel. Levert ook nog wel puzzelwerk op.

Al zijn reuzenslalom en slalom en Afdaling/Super-G vaak wel te combineren

Is wel veranderd, land mocht in 2018 ook max 22 atleten doen, maar toen 14 max per geslacht, dus konden ze nog wat schuiven

Ofwel niet alleen schaatsen heeft het lastig wat dat betreft
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219811230
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zo is Erben altijd geweest.
Soms vind ik dat-ie onzin uitkraamt, soms heeft-ie gelijk, soms praat-ie voordat-ie denkt, et cetera.

Maar dankzij zijn 10km in 2006 zal ik hem veel vergeven.
(En dankzij nog heel wat meer ook.)
Jeetje is dat al 20 jaar geleden
  zondag 11 januari 2026 @ 17:23:23 #54
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811234
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:09 schreef wimderon het volgende:

[..]
Met Swings en Stolz die allebei een knecht mee hebben is de kans op een volledig stilvallend peloton wel een stuk kleiner dan in de World Cup.
Klopt. Waarbij de kampioenschapsraces bij de mass start ook al heel wat jaren 'gewoon' een massasprint worden bij de mass start i.t.t. een deel van de wereldbekers.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219811257
Als selectiecommissie doe je het gewoon nooit goed.
D.w.z.: iedere keer zijn er wel een paar mensen zwaar gefrustreerd.
Maar ook die commissie heeft weer te maken met wijzigende regels van bovenaf.

Over 4 jaar weer een soap of twee.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:25:28 #56
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811264
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zo is Erben altijd geweest.
Soms vind ik dat-ie onzin uitkraamt, soms heeft-ie gelijk, soms praat-ie voordat-ie denkt, et cetera.

Maar dankzij zijn 10km in 2006 zal ik hem veel vergeven.
(En dankzij nog heel wat meer ook.)
Zo was die altijd al ja. En juist ook goed om hem als analist te hebben. Geeft zijn mening wel ook al staat die haaks op wat de andere zeggen en heeft vaak genoeg ook zinnige dingen te zeggen. Al draaft die vaak wel wat te ver door, waardoor het ook nog weleens onzin wordt wat er uitkomt. En hij hoort zijn mede analist ook wel wat ruimte te geven om wat te zeggen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_219811302
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:25 schreef Redefine het volgende:

[..]
Zo was die altijd al ja. En juist ook goed om hem als analist te hebben. Geeft zijn mening wel ook al staat die haaks op wat de andere zeggen en heeft vaak genoeg ook zinnige dingen te zeggen. Al draaft die vaak wel wat te ver door, waardoor het ook nog weleens onzin wordt wat er uitkomt. En hij hoort zijn mede analist ook wel wat ruimte te geven om wat te zeggen.
Gelukkig neemt Tuitert die ruimte desnoods zelf wel.
Erben en Mark doen het wat dat betreft niet slecht.

Ritsma's "riooljournalistiek" is ook wel weer typerend. De Brombeer van Lemmer.
En tussen Rintje en Erben is het eigenlijk al onmin sinds 1996, toen Ritsma van jonkie Wennemers iets zei als "die rijdt alleen maar goed in augustus en september".
Rintje was ook altijd al iemand die anderen op de voet kon gaan staan. Het zijn allemaal haantjes.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:29:33 #58
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811314
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:22 schreef franklop het volgende:

[..]
Even gekeken, bij alpineskiën is het 11 maximaal per land per geslacht en dan 4 maximaal per onderdeel. Levert ook nog wel puzzelwerk op.

Al zijn reuzenslalom en slalom en Afdaling/Super-G vaak wel te combineren

Is wel veranderd, land mocht in 2018 ook max 22 atleten doen, maar toen 14 max per geslacht, dus konden ze nog wat schuiven

Ofwel niet alleen schaatsen heeft het lastig wat dat betreft
Het geldt uiteraard niet alleen bij het schaatsen. Maar 14 plekken voor maximaal 20 startplekken is wel een stuk ruimer, waarbij met vier je al sneller overlap hebt. Weet niet of hetzelfde nu ook nog geldt van dan zijn het 14 plekken zijn voor 16 startplekken en dan daarnaast nog het mixed team onderdeel wat 2 per land is.
pi_219811334
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:22 schreef franklop het volgende:
Stel je zo'n matrix voor als ze dat zouden doen bij het schaatsen _O-
  zondag 11 januari 2026 @ 17:31:27 #60
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811338
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]

En tussen Rintje en Erben is het eigenlijk al onmin sinds 1996, toen Ritsma van jonkie Wennemers iets zei als "die rijdt alleen maar goed in augustus en september".
Rintje was ook altijd al iemand die anderen op de voet kon gaan staan.
Met Wennemars en Tuitert heb je een prima duo ja. En Ritsma was weer typisch Ritsma, om de media weer lekker de schuld te geven terwijl die gewoon een terecht punt hadden en hebben. Al horen die hun pijlen wat minder op Bosker te te richten.

Bij Ritsma was het altijd wel de schuld van een ander en vooral de media. Daar had Kramer in iets mindere mate ook wel een handje van.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:33:09 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811351
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:25 schreef Toby56 het volgende:
Als selectiecommissie doe je het gewoon nooit goed.
D.w.z.: iedere keer zijn er wel een paar mensen zwaar gefrustreerd.
Maar ook die commissie heeft weer te maken met wijzigende regels van bovenaf.

Over 4 jaar weer een soap of twee.
Ze kunnen het inderdaad nooit goed doen, er zal altijd wel iemand zijn die er door benadeeld wordt. Maar een betere communicatie vooraf en betere beschrijving van richtlijnen zou al veel helpen.

Zie het over vier jaar nog wel gebeuren dat, als de Team Sprint er niet bij komt, je nog maar maximaal acht schaatsers mag meenemen.
pi_219811359
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:31 schreef Redefine het volgende:

[..]
Met Wennemars en Tuitert heb je een prima duo ja. En Ritsma was weer typisch Ritsma, om de media weer lekker de schuld te geven terwijl die gewoon een terecht punt hadden en hebben. Al horen die hun pijlen wat minder op Bosker te te richten.

Bij Ritsma was het altijd wel de schuld van een ander en vooral de media. Daar had Kramer in iets mindere mate ook wel een handje van.
Maar Sven trok zich er op het ijs uiteindelijk wat minder van aan.
En hij vond dat kritische vliegen afvangen met Bertje eigenlijk best leuk.
Rintje werd sneller paars, zowel op het ijs als voor de microfoon.
  zondag 11 januari 2026 @ 17:38:56 #63
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811414
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar Sven trok zich er op het ijs uiteindelijk wat minder van aan.
En hij vond dat kritische vliegen afvangen met Bertje eigenlijk best leuk.
Rintje werd sneller paars, zowel op het ijs als voor de microfoon.
Verschil met Ritsma was dat de media er vooral pas echt aan het eind van zijn carrière bij kwam idem voor het grotere geld. Dus daar was Ritsma al over zijn top heen. Waren wel altijd geweldige interviews tussen hem en Bert. Kramer heeft vaak wel dat die vooral leuk aan het sparren was met Bert, maar die heeft ook wel meerdere keren nogal zure interviews gegeven. Dat Smeekens en R. Mulder in 2010 maar thuis moesten blijven om Erben op de TP erbij te krijgen vond ik vrij kwalijk.
pi_219811469
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:38 schreef Redefine het volgende:

[..]
Verschil met Ritsma was dat de media er vooral pas echt aan het eind van zijn carrière bij kwam idem voor het grotere geld. Dus daar was Ritsma al over zijn top heen. Waren wel altijd geweldige interviews tussen hem en Bert. Kramer heeft vaak wel dat die vooral leuk aan het sparren was met Bert, maar die heeft ook wel meerdere keren nogal zure interviews gegeven. Dat Smeekens en R. Mulder in 2010 maar thuis moesten blijven om Erben op de TP erbij te krijgen vond ik vrij kwalijk.
Samengevat: schaatsland Nederland heeft een roemrucht verleden, zowel op als naast de baan. ;)

Bekijk deze YouTube-video
pi_219811477
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Samengevat: schaatsland Nederland heeft een roemrucht verleden, zowel op als naast de baan. ;)

Toen werd iedereen een beetje verliefd op Timmertje
  zondag 11 januari 2026 @ 17:48:15 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811506
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:46 schreef franklop het volgende:

[..]
Toen werd iedereen een beetje verliefd op Timmertje
Timmertje, Timmertje wat ga je doen.
pi_219811598
Praathoek van oude heren. Lol.

Timmer had, voor 1997 (wereldkampioene 1000 meter) 2 tot 3 beroerde jaren achter de rug.
Ze was de beste juniore, maar kreeg vervolgens de ziekte van Pfeiffer en terugkerende voorhoofdsholteontstekingen. Het zag er niet zo positief uit aan het einde van het seizoen 1995/1996. Dat ze uit dat diepe dal is teruggekomen wordt nogal eens vergeten. Vandaar ook die emotie, lang geleden, na de eerste Olympische titel in Nagano 1998.

"Ja, ik kan gewoon niet harder."

zondag 11 januari 2026 @ 18:09:08 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_219811711
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:57 schreef Toby56 het volgende:
Praathoek van oude heren. Lol.

Timmer had, voor 1997 (wereldkampioene 1000 meter) 2 tot 3 beroerde jaren achter de rug.
Ze was de beste juniore, maar kreeg vervolgens de ziekte van Pfeiffer en terugkerende voorhoofdsholteontstekingen. Het zag er niet zo positief uit aan het einde van het seizoen 1995/1996. Dat ze uit dat diepe dal is teruggekomen wordt nogal eens vergeten. Vandaar ook die emotie, lang geleden, na de eerste Olympische titel in Nagano 1998.

"Ja, ik kan gewoon niet harder."

Was dat alweer vergeten. Mooi om weer even terug te lezen. Uiteindelijk zijn de mooiste overwinningen ook wel die vanuit harde tijden komen. Over vier jaar Prins die op de 1000 meter al vroeg een razendsnelle tijd neerzet, en 'laat dan niemand meer aan deze tijd komen.' en dan goud wint.
pi_219811802
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Rintje was ook altijd al iemand die anderen op de voet kon gaan staan. Het zijn allemaal haantjes.
En ze hadden het in 2006 nog mooi kunnen afsluiten door allebei die (ontbrekende) gouden olympische medaille te pekken, maar toen ging Kramer er bij liggen ;(
pi_219812086
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Mijn pik had ineens herkenning. Opnieuw gekomen.

SANEXED
U MAD?
pi_219812295
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:10 schreef Redefine het volgende:
Erben gooit nog maar eens Bosker voor de bus.
Ook wel logisch, dit toernooi heeft weer bewezen dat we op de massastart altijd falen en dat Tim Prins de nieuwe koning is van de middelangeafstanden.
Citius, Altius, Fortius.
  zondag 11 januari 2026 @ 19:55:45 #72
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_219812576
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 17:10 schreef Redefine het volgende:
Erben gooit nog maar eens Bosker voor de bus.
Dat wordt echt wel treurig hoor :')
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_219815015
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 18:22 schreef Marcoss het volgende:

[..]
En ze hadden het in 2006 nog mooi kunnen afsluiten door allebei die (ontbrekende) gouden olympische medaille te pekken, maar toen ging Kramer er bij liggen ;(
En toch... ik had het eerder over mijn 'gouden' herinnering aan Erbens 10k in 2006... what about Rintje? Zijn 10k tegen Veldkamp in Nagano was gewoon een gouden race, ondanks 'slechts' het brons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')