Dan wel naar de provincie komen als er Elfstedentocht is.quote:
Ziet het momenteel niet bepaald naar uit.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zondag en maandag 9 en 10 graden. Dan is het gelukkig snel gedaan met die zooi.
Oh, gek. Ik baseerde me op de info van google. Nou ja, we gaan het zienquote:Op maandag 5 januari 2026 11:27 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ziet het momenteel niet bepaald naar uit.Maar het kan zomaar in NL
![]()
[ afbeelding ]
MAg ik helpenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:23 schreef MissHobje het volgende:
En dan nu project auto uitgravendenk dat er al meer dan 20 centimeter ligt
Zeg dat je bent ingesneeuwdquote:Op maandag 5 januari 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Zeg gerust: 'haha Nederlanders zijn niets gewend'. Maar ik moet zo de weg op, en heb zomerbanden. Ik vind dat dus helemaal niet grappig he...
In de zorg is dat genuanceerder. Daarbij is er nog steeds code geel. Ik kom dan echt niet weg bij mijn werkgever met: 'het is te onveilig', hoor. En zomerbanden ipv winterbanden hebben is mijn eigen domme keuze, natuurlijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, als het niet verantwoord is dan hebben ze pech op werk.
Nou zeg! inderdaad!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:33 schreef Momo het volgende:
Ik zie allemaal kinderen in basisschool leeftijd spelen met sneeuw, moeten die niet naar school?
quote:Op maandag 5 januari 2026 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In de zorg is dat genuanceerder. Daarbij is er nog steeds code geel. Ik kom dan echt niet weg bij mijn werkgever met: 'het is te onveilig', hoor. En zomerbanden ipv winterbanden hebben is mijn eigen domme keuze, natuurlijk.
Dus helaas. zal gewoon de weg op moeten haha
?quote:Op maandag 5 januari 2026 11:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou zeg! inderdaad!
Is er een meldpunt? niets leuker dan hun sneeuwpret totaal te verkiezen .
Heel veel scholen zijn dicht; hier in Friesland in het nieuws alleen meldingen van de middelbare scholen, maar ik ga er van uit dat dat ook wel voor lagere scholen kan gelden.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:33 schreef Momo het volgende:
Ik zie allemaal kinderen in basisschool leeftijd spelen met sneeuw, moeten die niet naar school?
Klinkt logischer dan ouders die hun kind thuis laten om met sneeuw te spelen. En ze zullen niet zo vaak mee maken.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:35 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heel veel scholen zijn dicht; hier in Friesland in het nieuws alleen meldingen van de middelbare scholen, maar ik ga er van uit dat dat ook wel voor lagere scholen kan gelden.
Succesquote:Op maandag 5 januari 2026 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In de zorg is dat genuanceerder. Daarbij is er nog steeds code geel. Ik kom dan echt niet weg bij mijn werkgever met: 'het is te onveilig', hoor. En zomerbanden ipv winterbanden hebben is mijn eigen domme keuze, natuurlijk.
Ik werk in ziekenhuis, maar ondersteunend personeel, en de parkeercapaciteit is door de sneeuw sterk minder. Dus vanmorgen overlegd met collega's en besloten de parkeerruimte vooral aan de handen aan het bed te laten zijn. Deze week vanuit huis werken dus.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 januari 2026 11:33 schreef Arizona het volgende:
Ik vind het ook niet grappig. Wij vertrekken vanmiddag richting Schiphol om vanaf daar hopelijk morgenochtend naar de zon te vliegen. Maar ik zie heel wat (ijs-)beren op de weg
quote:Vliegverkeer Schiphol ligt tot 13.00 uur stil
Tot in ieder geval 13.00 uur vertrekken geen vliegtuigen vanaf Schiphol en kan daar ook niks landen. Dat bevestigt de Luchtverkeersleiding aan NH. "Er zijn geen banen beschikbaar", vertelt een woordvoerder. "Vluchten die onderweg zijn, worden naar andere luchthavens begeleid."
Ik snap daar niets van. Maar het is de realiteit.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:34 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet code oranje? Maar snap wel dat als je in de zorg werkt of onderwijs etc. dat je wel op de weg op moet helaas...
En dat is nou het leuke... veel mensen worden weer speels en hebben pret.quote:
Bedankt voor je motivatie speech.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Succes.
Ik zou hier met de auto niet eens de wijk uit kunnen, al zou ik het willen. Schat dat er zo'n 30 centimeter ligt nu.
Wat moet je nou met zon in het buitenland wanneer je zo'n buitengewone weersituatie in eigen land hebtquote:Op maandag 5 januari 2026 11:33 schreef Arizona het volgende:
Ik vind het ook niet grappig. Wij vertrekken vanmiddag richting Schiphol om vanaf daar hopelijk morgenochtend naar de zon te vliegen. Maar ik zie heel wat (ijs-)beren op de weg
Die kans is dan vrij klein want het blijft liggen/vriest aan.quote:
Ik stuur je wel een tikkie.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bedankt voor je motivatie speech.
2005 de laatste keer halve meter?quote:
Minder leuk als die snelweg is afgesloten en dat je daar 3 uren vast staat.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:40 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En dat is nou het leuke... veel mensen worden weer speels en hebben pret.
Ik las het net ookquote:
Man is 50 geworden en om dat te vieren wilden we lekker een weekje naar een resort in de zon. WilDen ja, ik heb nu echt geen voorpret meerquote:Op maandag 5 januari 2026 11:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat moet je nou met zon in het buitenland wanneer je zo'n buitengewone weersituatie in eigen land hebt.
Gaat om zaterdagquote:Op maandag 5 januari 2026 11:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zondag en maandag 9 en 10 graden. Dan is het gelukkig snel gedaan met die zooi.
Als control gelijk krijgt kunnen we klaar maken voor een 11stedentochtquote:Op maandag 5 januari 2026 11:27 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ziet het momenteel niet bepaald naar uit.Maar het kan zomaar in NL
![]()
[ afbeelding ]
Dat kan als je bij de 2 aquaducten en bij de rondweg Sneek niet omhoog komt door al die sneeuw.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:43 schreef fietsie het volgende:
De info van de ANWB impliceert dat er ook een file van 23km staat, van Bolsward tot en met knooppunt Joure.
quote:Op maandag 5 januari 2026 11:43 schreef fietsie het volgende:
De info van de ANWB impliceert dat er ook een file van 23km staat, van Bolsward tot en met knooppunt Joure.
Gaat beginnen met de provincie af te sluiten.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als control gelijk krijgt kunnen we klaar maken voor een 11stedentochtstel je voor dat dit in 2026 nog kan
hoezo klimaatopwarming
![]()
Haha, precies ja!quote:Op maandag 5 januari 2026 11:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als control gelijk krijgt kunnen we klaar maken voor een 11stedentochtstel je voor dat dit in 2026 nog kan
hoezo klimaatopwarming
![]()
Ik woon net buiten Jourequote:
Graag want ik kan dus mijn auto niet inquote:
Gister eind van de ochtend lag er al zo'n 30cm op de Heuvelrug bij de Kaapse Bossen. In m'n tuin in Utrecht is er sinds gisteravond zo'n 20cm gevallen, dus zou me niks verbazen als je daar op dit moment al in de buurt (of wellicht over) de 50cm gaat.quote:
Correct, niemand mag er meer in, hekken worden gezet langs de routequote:Op maandag 5 januari 2026 11:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gaat beginnen met de provincie af te sluiten.
Oooh heerlijkquote:Op maandag 5 januari 2026 11:53 schreef Donna het volgende:
Wij zijn lopend naar school gegaan. Jongste tot de knietjes in de sneeuw.
Heerlijk avontuur dus! Vergeten ze vast niet meerquote:Op maandag 5 januari 2026 11:53 schreef Donna het volgende:
Wij zijn lopend naar school gegaan. Jongste tot de knietjes in de sneeuw.
Juistquote:Op maandag 5 januari 2026 12:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet zo gunstig voor sneeuw
We worden weer teleurgesteld @Niznoquote:Op maandag 5 januari 2026 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat schiet nog een thuiswerkdag in
Vandaar het luchtalarm.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:24 schreef hollandia02 het volgende:
https://ned.nl/nl/gasopslagen-nederland
Gasvoorraad gaat snel omlaag
Ooh ziekenhuisafspraakquote:Op maandag 5 januari 2026 11:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Graag want ik kan dus mijn auto niet in![]()
alles zit vast gevroren niets gaat open
![]()
![]()
en kan eigenlijk niet wachten..vrees dat ik nu naar ziekenhuis moet gaan lopen want fietsen is ook geen optie
denk dat het enkele reis 1.20 uur is valt mee..plus meteen gesport dan en genoten van de sneeuw
maar eerlijk gezegd ff geen zin in dat eind. .of ik probeer stukjes met de fiets..de rechte stukken
![]()
Wat is nou handig.![]()
Bussen rijden ook niet.
Tips voor auto te ontdooien?
Ik ga echt stuk hierom
Maar dan ga je buren je wel raar aankijken denk ikquote:Billen tegen de deur
Je auto en ruiten zijn ijsvrij gemaakt, maar je krijgt je autodeur niet open omdat je rubbers zijn vastgevroren. Wat kun je in zo’n situatie doen? "Even je kont voorzichtig tegen de deur aan zetten of duwen voordat je aan de hendel trekt", benadrukt Dieters.
Dan zit je met een koude kont in de auto/quote:Op maandag 5 januari 2026 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh ziekenhuisafspraakDat is kut
![]()
Misschien heb je hier wat aan: https://www.nhnieuws.nl/n(...)agehouder-geeft-tips
[..]
Maar dan ga je buren je wel raar aankijken denk ik
Hier nauwelijks hoorbaar. Zal wel ingesneeuwd zijnquote:
Maar misschien issie dan wel extra stevig? Door de ehm werking van de kou?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit je met een koude kont in de auto/
Dat is toch ook de bedoeling? IN de autoquote:Op maandag 5 januari 2026 12:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit je met een koude kont in de auto/
Koude oren, brrrrr.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier nauwelijks hoorbaar. Zal wel ingesneeuwd zijn
BNR noemde de code oranje van vanmorgen al weeralarmquote:Op maandag 5 januari 2026 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laatste keer weeralarm was 2021 denk ik ?
2023 Storm Polyquote:Op maandag 5 januari 2026 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laatste keer weeralarm was 2021 denk ik ?
EC is toch beterquote:Op maandag 5 januari 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn echt maar heel weinig GFS runs die voor sneeuwstorm des doods gaan.
Boeie, als er maar 1 clickbaitkaart tussen zit, dan is het leuk tochquote:Op maandag 5 januari 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga voor de warme kruik optie. Poging 2 start nuquote:Op maandag 5 januari 2026 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh ziekenhuisafspraakDat is kut
![]()
Misschien heb je hier wat aan: https://www.nhnieuws.nl/n(...)agehouder-geeft-tips
[..]
Maar dan ga je buren je wel raar aankijken denk ik
quote:Op maandag 5 januari 2026 12:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2023 Storm Poly
Voor sneeuw/ijzel wel 2021
quote:Code rood voor sneeuwstorm Darcy
Op zondag 7 februari was code rood van kracht voor sneeuwjacht in het hele land. Het sneeuwde bijna overal, behalve in de zuidelijke helft van Limburg. Ook stond er een stevige oostenwind, hierdoor werd de sneeuw voortgejaagd met als gevolg sneeuwduinen die voor het verkeer gevaarlijke situaties opleverden. Vanwege de zeldzaamheid kreeg de weerssituatie de stormnaam Darcy.
De combinatie van sneeuwval, harde wind en temperaturen onder nul komen in Nederland niet vaak voor. In een groot deel van het land stond gedurende de dag windkracht 6. Op en langs het IJsselmeer waaide het stormachtig, windkracht 8. Daarmee is Darcy de eerste sneeuwstorm in lange tijd geworden. De laatste keer dat we te maken hadden met sneeuwjacht was op 9 januari 2010, in het noorden van het land.
Rijkswaterstaat rapporteerde vele ongelukken. De hele dag was er geen treinverkeer mogelijk en Eindhoven Airport werd gesloten vanwege de sneeuwval.
Sneeuwdek
In een groot deel van het land viel 5 tot 10 centimeter sneeuw. Vooral in het oosten lokaal zelfs 10 tot 20 centimeter of meer. Dit sneeuwdek wordt door dagelijks gemeten door onze vrijwillige neerslagwaarnemers en op zeventien automatische weerstations in het land. Met name in het noorden en in het oosten zijn sneeuwduinen gevormd, meestal van zo’n 50 centimeter hoogte. Ook zijn er sneeuwduinen van ruim 1,5 meter gerapporteerd.
Maandag nog code oranje in noorden van het land
Code rood werd middernacht beëindigd. Tot maandag 8 februari 18.00 uur geldt code oranje vanwege grootschalige gladheid door gevallen sneeuw en ijsplaten in Noord-Holland, Friesland, Groningen en in het Waddengebied. In de rest van het land geldt vanaf 12.00 uur code geel voor gladheid door sneeuwresten. Volg onze waarschuwingen via onze website en Twitter.
https://www.knmi.nl/over-(...)oor-seeuwstorm-darcy
Dus niet bipsen met je autoquote:Op maandag 5 januari 2026 12:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ga voor de warme kruik optie. Poging 2 start nu
Vooralsnog pissen we hier wel weer naast de pot. Echt bizar als je ziet welke strook nu de bulk van de sneeuw krijgt.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Van welke delen van NL kunnen we nu alvast rustig afscheid gaan nemen?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vooralsnog pissen we hier wel weer naast de pot. Echt bizar als je ziet welke strook nu de bulk van de sneeuw krijgt.
Hij is open..warme kruik truuk werkt met 10.minquote:Op maandag 5 januari 2026 12:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus niet bipsen met je auto![]()
Succes daar!
Kijk ff de foto'squote:Op maandag 5 januari 2026 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar hebben jullie het toch allemaal over? Welke sneeuw...
Dat klopt ja. Vorig jaar en het jaar daarvoor hier mooie poedersneeuw terwijl er in de rest van NL niets was. Dus is prima zo hoor, we klagen niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij twee of drie jaar geleden nog in Limburg, die hebben toen hun verdiende loon al gehad @:bloodymary1
Daar is de sneeuw nu op.
December 2010, vrijwel die hele maand was fantastischquote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Frutsel het volgende:
Darcy waren meer sneeuwduinen inderdaad
Wanneer waren sinds 2000 de mooiste 'landelijke' sneeuwmomenten?
2005 en 2017?
Volgens mij twee of drie jaar geleden nog in Limburg, die hebben toen hun verdiende loon al gehad @:bloodymary1
Daar is de sneeuw nu op.
Jeeej!!!!quote:Op maandag 5 januari 2026 12:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hij is open..warme kruik truuk werkt met 10.minblij
In Oslo valt niets uit, wat een stumperds zijn we toch.quote:
De vluchten naar Amsterdam vallen uitquote:Op maandag 5 januari 2026 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In Oslo valt niets uit, wat een stumperds zijn we toch.
Natuurlijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Minder leuk als die snelweg is afgesloten en dat je daar 3 uren vast staat.
Ik zie wel een paar geannuleerde vluchtenquote:Op maandag 5 januari 2026 12:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
In Oslo valt niets uit, wat een stumperds zijn we toch.
4-5 jaar terug nog ingesneeuwd gezeten bij m’n schoonouders. Heb toen de halve dag op de fiets door de sneeuw gebaggerd op de Posbank. Was echt prachtig! Afgelopen weekend was het ook geweldig mooi op de Veluwezoom. Echt stukken met meer dan 30cm sneeuw.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Frutsel het volgende:
Darcy waren meer sneeuwduinen inderdaad
Wanneer waren sinds 2000 de mooiste 'landelijke' sneeuwmomenten?
2005 en 2017?
Daar is de sneeuw nu op.
Ach ja joh, want kinderen moeten niet naar school omdat ze dan even niet in de sneeuw kunnen spelenquote:Op maandag 5 januari 2026 11:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou zeg! inderdaad!
Is er een meldpunt? niets leuker dan hun sneeuwpret totaal te verkiezen .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |