Inderdaad! Komt u maarrrrrquote:
Volgens mij lopen de kosten aardig op hoor... Al is het 2 of 3 weken dit weer...quote:Op maandag 5 januari 2026 10:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-een-jaar~aeb48d2c/
Qua kosten kan het niet uit. Dan worden de treinkaartjes nog duurder.
Als ze nou eens zouden beginnen met het verwarmen van die wissels?quote:Aannemers van ProRail die maandagochtend zijn ingeschakeld om wisselstoringen op het spoor te repareren, zijn in verband met het winterse weer langer onderweg dan gebruikelijk.
,,Zij komen met de auto en hebben te maken met gladheid en files, dus hun aanrijdtijd is langer dan normaal", zegt een woordvoerder van de spoorbeheerder. Het kan daarom nog even duren voordat de hinder op het spoor voorbij is.
Niet alle wissels in Nederland zijn verwarmd. De woordvoerder zegt dat warmte ook niet altijd storingen kan voorkomen. ,,Als het een beetje sneeuwt of ijzelt, werkt dat prima. Maar als er meer centimeters sneeuw valt, dan moet er echt een aannemer aan te pas komen als de wissels bevriezen."
Dat treinen in landen als Zweden en Zwitserland vaak wel kunnen rijden met sneeuw, komt doordat de infrastructuur in die landen anders is ingericht, legt de woordvoerder uit. ,,Als je een paar maanden per jaar sneeuw hebt, pas je daar je infrastructuur op aan. In Nederland zien we dat het minder vaak sneeuwt." Volgens de woordvoerder wegen de kosten van het aanpassen van de infrastructuur dan niet op tegen de baten.
Je bent 14?quote:Op maandag 5 januari 2026 10:34 schreef Maver24 het volgende:
Kan mij niet heugen dat ik zoveel sneeuw heb gezien in Rotterdam. Balkon opgemeten. Toch 7 cm
Plus als het zo hard sneeuwt als deze ochtend loopt daar ook gewoon alles vast.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit zijn altijd van die domme reacties. We wonen toch niet in Zwitserland, of wel? Waarom zou je er hier een gigantische bak met geld tegenaan moeten smijten om de infrastructuur winterbestendig te maken voor die paar dagen per jaar?
Pas je aan en accepteer dat je pakketje wat vertraging oploopt en je niet naar kantoor kan vandaag. Sneeuwvlokjes.
Ze sturen nu strooiwagens van het noordelijke deel naar het zuidelijkere deel.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:38 schreef onlogisch het volgende:
Strooiwagens die stranden in Friesland
Nou dan weet je het wel.
Dit ja. En daar rijden ook niet zoveel treinen als hier. En ook als daar een pak sneeuw valt dan rijden ze een aangepaste dienstregeling.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit zijn altijd van die domme reacties. We wonen toch niet in Zwitserland, of wel? Waarom zou je er hier een gigantische bak met geld tegenaan moeten smijten om de infrastructuur winterbestendig te maken voor die paar dagen per jaar?
Pas je aan en accepteer dat je pakketje wat vertraging oploopt en je niet naar kantoor kan vandaag. Sneeuwvlokjes.
Weet niet of het nog veel gaat uithalenquote:Op maandag 5 januari 2026 10:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze sturen nu strooiwagens van het noordelijke deel naar het zuidelijkere deel.
Dat is niet meer te reddenquote:Op maandag 5 januari 2026 10:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weet niet of het nog veel gaat uithalen
[ afbeelding ]
Allememachiesquote:Op maandag 5 januari 2026 10:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weet niet of het nog veel gaat uithalen
[ afbeelding ]
Dagelijkse kost in genoeg landen wat ik daar in Amsterdam zie.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:19 schreef LTVDK het volgende:
Vanochtend waren ze in Amsterdam nog aan het miepen dat het allemaal wel meeviel de sneeuw omdat er bij hun amper wat lag
[ afbeelding ]
Te vroeg gejuicht
[ afbeelding ]
Ok, je hoeft inderdaad niet alles aan te passen, dat kan en hoeft in een land als NL niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze hebben Utrecht maar compleet opgegevenquote:Op maandag 5 januari 2026 10:38 schreef onlogisch het volgende:
Strooiwagens die stranden in Friesland
Nou dan weet je het wel.
Nog nooit buiten je dorp geweest begrijp ik.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dagelijkse kost in genoeg landen wat ik daar in Amsterdam zie.
Niet een reden voor een nationale ramp.
[..]
Ok, je hoeft inderdaad niet alles aan te passen, dat kan en hoeft in een land als NL niet.
Maar zoals het in Nederland gebeurt zie je echt nergens gebeuren.
Story of their life.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:52 schreef DonGorgon het volgende:
Flevoland (Almere) blijft er maar een beetje achteraan hobbelen. Wel wat sneeuw, ik denk 4-5cm maar dat is het dan wel …
https://www.rwsverkeersinfo.nl/cameras/12/a6-almere-stadquote:Op maandag 5 januari 2026 10:52 schreef DonGorgon het volgende:
Flevoland (Almere) blijft er maar een beetje achteraan hobbelen. Wel wat sneeuw, ik denk 4-5cm maar dat is het dan wel …
Dat zal voor Flevoland dan meevallen want de berichten daar gaan nu over winterse neerslag ipv sneeuw voor woensdag (misschien verandert dat nog 🤞quote:
RIP Leeuwarden en ikquote:
Nou, ik ga vriendinlief er maar alvast op voorbereiden dat ik woensdagochtend niet in Innsbruck arriveer.quote:
Ik woon niet in een dorp, en in het land waar die sneeuwval normaal is.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nog nooit buiten je dorp geweest begrijp ik.
Even aangepastquote:Op maandag 5 januari 2026 11:04 schreef monkyyy het volgende:
Het vreselijke Fryslân is onbegaanbaar, vandaag werk ik dus thuis
Nee das avontuur en leuk spannend als je maar genoeg afstand houdt en je snelheid aanpast.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Zeg gerust: 'haha Nederlanders zijn niets gewend'. Maar ik moet zo de weg op, en heb zomerbanden. Ik vind dat dus helemaal niet grappig he...
Vrijdag ook.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Woensdag volgens de berichten. Het wordt CHAOS
@:Pisces29
Dat is alweer een oude kaart, hier in w-brabant ligt al zeker een paar cm meerquote:
quote:Op maandag 5 januari 2026 11:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoor net op de radio '23 km file hier, 26km file daar'![]()
Mijn god zegquote:Noordeloos - knp. Eemnes
+ 73 min
36 km
Stilstaand verkeer.
Leuk? avontuur? snelheid aanpast? gisteren moest ik dat ook al, en kon niet eens remmen.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee das avontuur en leuk spannend als je maar genoeg afstand houdt en je snelheid aanpast.
quote:Op maandag 5 januari 2026 11:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zondag en maandag 9 en 10 graden. Dan is het gelukkig snel gedaan met die zooi.
Ik hoop op de bovenste.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Modellen zijn het niet eens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |