Maak er nou even een nette analyse van.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat doe ik al een topic lang maar men begrijpt het niet
Nee dat werkt niet zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Bij ChatGPT hangt het ervan af of je een account gebruikt of niet. Als je een account hebt en ingelogd ChatGPT gebruikt, dan bewaart hij alles. Maar als je ChatGPT zonder account en dus zonder inloggen gebruikt, dan gooit hij alles na iedere sessie weg.
Oh? Ik heb dat nog nooit een collega in de mond horen nemen of in een epistel zien typen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:29 schreef Ansa het volgende:
[..]
SES is een gangbare term in ons vakgebied?
Dat je je taalgebruik minder hoogdravend moet maken om aansluiting te houden met je gesprekspartners.quote:Wat bedoel je?
Ik heb het ChatGPT een keer gevraagd en ik kreeg als antwoord dat als je zonder account en zonder inloggen ChatGPT gebruikt, het alles na het sluiten van de sessie weggooit. Maar kennelijk liegt ChatGPT dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:31 schreef S95Sedan het volgende:
Nee dat werkt niet zo.
Jouw browser heeft gewoon een unieke 'fingerprint' waaruit zo terug te leiden valt wat je in eerdere gesprekken gezegd hebt.
Jij werkt in een ander vakgebied waar hbo de norm is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh? Ik heb dat nog nooit een collega in de mond horen nemen of in een epistel zien typen.
[..]
Dat je je taalgebruik minder hoogdravend moet maken om aansluiting te houden met je gesprekspartners.
ChatGPT voeren met allerlei (voorgeselecteerde) wetenschappelijke artikelen en de uitkomst copy-pasten helpt daarbij niet echt.
Ik werkTE in exact hetzelfde vakgebied (waar wij elkaar wel in onze waarde lieten, van conciërge tot directeur tot orthopedagoog, LBO, HBO, WO, whatever)quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij werkt in een ander vakgebied waar hbo de norm is.
Yup, zelfde idee als met medische diagnoses. Hoewel dit ook gewoon iets kan zijn wat door een bedrijf zelf ingebouwd wordt. Deepseek bijvoorbeeld weigert om het over 'Tiananmen Square' te hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb het ChatGPT een keer gevraagd en ik kreeg als antwoord dat als je zonder account en zonder inloggen ChatGPT gebruikt, het alles na het sluiten van de sessie weggooit. Maar kennelijk liegt ChatGPT dan?
Nee dat snap ik als het je napraat.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:33 schreef Ansa het volgende:
Ik maak me niet druk op ChatGPT dus dat mag in een ander topic.
Mij is dat stuk wel helder hoorquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:31 schreef Ansa het volgende:
Ik probeer nu al een heel topic lang duidelijk te maken dat er bij mij drie zaken structureel spelen.
Hoe ik dit omkeer en bij een nieuwe baan of relatie niet weer in deze valkuilen stap. Dat is de vraag. Hoe ik niet alle macht blijf weggeven en mezelf ziek blijf maken in toxische organisaties en relaties.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Mij is dat stuk wel helder hoor
Of het nou klopt of niet, jouw analyse is consistent.
Ik ben op zoek naar wat je zoekt, of in elk geval, welk deel daarvan mogelijk hier (op fok dus) gevonden kan worden. Dat chatGPT je een nieuwe blik op de zaak gegeven heeft is prachtig (dat meen ik, ik ben zelden spottend). Fok kan vergelijkbare dingen doen, soms.
Maar net als bij ChatGPT is de kwaliteit van de antwoorden afhankelijk van de kwaliteit van de input. Jouw analyse herhalen / herverwoorden is natuurlijk deels nuttig, maar na een paar keer niet meer. Dan weten 'we' dat wel.
Wat wel zo is, is dat als je doet wat je nu doet (luid op je eigen trommel blijven roffelen), dat afbreuk doet aan je stelling dat je zo goed bent in analyseren van wat er misgaat. Want er gaat iets mis in de communicatie tussen jou & ons. En volgens jou gaat er ook iets mis in de communicatie tussen jou & leidinggevenden. Dat geeft steeds meer de indruk dat je ook daar wel zal doen wat je hier doet: jezelf herhalen. Ook nadat er op veel verschillende manieren gevraagd wordt om andere ingangen/zienswijzen/alternatieve mogelijkheden etc etc etc.
Hier heb ik serieus mijn twijfels overquote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:51 schreef Ansa het volgende:
Niet omdat het wo-geschoolde deel neerkijkt op het hbo-geschoolde deel
Daar is denk ik al best het een en ander aan handvatten/scenario's voor aangereikt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:52 schreef Ansa het volgende:
[..]
Hoe ik dit omkeer en bij een nieuwe baan of relatie niet weer in deze valkuilen stap. Hoe ik niet alle macht blijf weggeven en mezelf ziek blijf maken in toxische organisaties en relaties.
Dat doe ik niet. Ik ben op het werk niet bezig met anderen tot ze mijn werk onmogelijk maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Hier heb ik serieus mijn twijfels over![]()
Je gaat er hier wel erg prat op WO-geschoold te zijn (en zelfs in toenemende mate).
Als je dat ook telkens in je werk doet ....![]()
En dat is al vrij snel. How come?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:02 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Ik ben op het werk niet bezig met anderen tot ze mijn werk onmogelijk maken.
Ik heb veel nuttig advies gehad en ook in de DMs goede gesprekken gevoerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar is denk ik al best het een en ander aan handvatten/scenario's voor aangereikt.
En je lijkt zelf ook te vinden dat je nu iets 'ziet' wat je eerder niet zag, namelijk (on)gevoeligheid voor het politieke spel.
Niemand kan in de toekomst kijken en buitenstaanders kunnen al helemaal niet inschatten in hoeverre jij dit kan omkeren en de macht houden en niet ziek worden. Misschien kan je dat wel helemaal niet, ook niet met alle kennis van de wereld, omdat jij jij bent. Maar voor hetzelfde geld lukt het je de volgende keer zomaar vanzelf wel.
Heb je het idee dat de input die je hier haalt nuttig is?
Dit... Ook het volgende stuk:quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Hier heb ik serieus mijn twijfels over![]()
Je gaat er hier wel erg prat op WO-geschoold te zijn (en zelfs in toenemende mate).
Als je dat ook telkens in je werk doet ....![]()
Daar zou ik ook geen zin in hebben. Ik ben hbo-geschoold in een wo-functie met alleen wo-collega's, niemand kijkt op mij neer. En ik saboteer niemand, maar als ik een nieuwe collega kreeg die zei: 'Hetekip doet zijn werk niet goed, nu loop ik vast en kan ik mijn werk niet doen.' Dan zou ik wel pissig zijn omdat die persoon allerlei stations heeft gepaseerd. Nu weet ik niet in welk vakgebied Ansa zit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:51 schreef Ansa het volgende:
En dat is waarom we dat soort mensen onderling gaan saboteren op het moment dat iemand met een wo-diploma binnenkomt en daarnaast ook nog eens impliceert: hé, ern ander heeft zijn werk niet goed gedaan en ik loop hier nu door vast.
Ik kom daar niet uit, ik solliciteer al jaren. De enigen die me willen zijn sales en recruitmentfuncties voor een fractie van mijn loon.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:05 schreef William_Papadin het volgende:
Klinkt een beetje alsof je jezelf opgesloten houdt in de kooi die je werkgebied schijnt te zijn.
Misschien gewoon eens iets totaal anders gaan doen, iets waar je passie echt in ligt. Want het klinkt niet alsof je het heel erg naar je zin hebt in je rol.
Ik denk dat ze in een soort loop in haar hoofd is gekomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:16 schreef Hetekip het volgende:
Ik denk dat het niks met macht te maken heeft, maar veel meer met hoe jij je verhoudt tot andere, ook als ik hier je posts lees. Dan zie ik je eigenlijk steeds met hetzelfde komen, zonder heel veel nieuwe informatie te delen. Je blijft je ook verstoppen achter steeds dezelfde dingen. Je hebt het antwoord eigenlijk voor jezelf al klaar, en vraag me dan ook af wat de waarde van het topic is. Want eigenlijk weten jij en ChatGPT precies hoe het moet.
Nu wil ik niet zeggen dat ik als vreemde meer over jou weet, dan jij over jezelf weet. Maar ik zie wel een topic lang in rondjes draaien waar jij steeds hetzelfde blijft aangeven. En dat mag dat is je goed recht, maar dan is het ook wel slim om in te zien dat je hier op FOK! niet gaat vinden wat je zoekt, en elders te gaan zoeken. Niet dat ik je weg wil hebben, maar ik vraag me wel af wat dan eigenlijk het doel van dit topic is.
Dat zeg ik ook niet letterlijk zo.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:14 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dit... Ook het volgende stuk:
[..]
Daar zou ik ook geen zin in hebben. Ik ben hbo-geschoold in een wo-functie met alleen wo-collega's, niemand kijkt op mij neer. En ik saboteer niemand, maar als ik een nieuwe collega kreeg die zei: 'Hetekip doet zijn werk niet goed, nu loop ik vast en kan ik mijn werk niet doen.' Dan zou ik wel pissig zijn omdat die persoon allerlei stations heeft gepaseerd. Nu weet ik niet in welk vakgebied Ansa zit.
Maar ik vind dat het de toon is die de muziek maakt. Iets zegt mij dat dat niet helemaal goed gaat in de wereld van Ansa. Dat kan aan de opvoeding liggen waarbij liefde niet verwaardelijk was, dus misschien is in de wereld van Ansa iemand alleen iets waard als ze wo zijn geschoold of zoiets.
Mij boeit het geen flikker welk papiertje iemand heeft, als ze maar wederkerig met mij samenwerken en niet opeens op mij afkomen met allerlei pietpraat waar ik niks mee kan. 'Hey Hetekip, ik zie dat er iets niet goed is gegaan in dit en dat proces, kan ik je daarbij helpen?' Zou ik geen probleem mee hebben, wel met: 'Hey Hetekip, jij doet je werk niet goed, nu loop ik vast.'
Ja, dat is gebeurd, TS hangt helemaal vast in een loop. Ik heb daar ook gezeten na een diagnose bij de GGZ, ik was constant met mijn diagnose bezig en ging alles verklaren aan de hand van mijn diagnose. Als ik dat was blijven doen had ik nu geen werk, en zat ik nog elke dag duimen te draaien met een wajong uitkering.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in een soort loop in haar hoofd is gekomen.
Das best sneu, na een maandje zouden mensen je of dienen te snappen of het gewoon oneens met je zijn (of sommige gedeeltes/ oneens)
Alsof je een feyenoorsupporter wijs wilt maken dat ajax echt leuk voetbal speelt en dat je toch eens moet gaan kijken..
Ik herken best wel wat zaken hoor, managers, perfectionistisch, suffe collega's die zich nergens druk om maken.. maar op den duur moet je je weg eruit vinden en niet in blijven hangen, dat negatieve wordt bijna verslavend voor je eigen hoofd
Daarom opperde ik ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, dat is gebeurd, TS hangt helemaal vast in een loop. Ik heb daar ook gezeten na een diagnose bij de GGZ, ik was constant met mijn diagnose bezig en ging alles verklaren aan de hand van mijn diagnose. Als ik dat was blijven doen had ik nu geen werk, en zat ik nog elke dag duimen te draaien met een wajong uitkering.
En mijn eerste baan was ook een baan waar ik niet geschikt was, na een half jaar opgestapt, omdat ik niet in die omgeving kon gedijen. Het was daar hard tegen hard. Ik ben weggegaan iemand anders is gekomen en die zit daar nog gelukkig. Het probleem lag niet 100% bij de organisatie, maar ook gewoonweg bij mij, ik was er niet sterk genoeg voor.
Soms loop je ook gewoon tegen het limiet op van wat je wel en niet kan. Misschien zit TS wel in een wereldje waar ze niet in past.
Ik kom nergens buiten dat wereldje aan de bak en moet me dus passend leren maken. Daar vraag ik al 2 topics lang hulp bij.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, dat is gebeurd, TS hangt helemaal vast in een loop. Ik heb daar ook gezeten na een diagnose bij de GGZ, ik was constant met mijn diagnose bezig en ging alles verklaren aan de hand van mijn diagnose. Als ik dat was blijven doen had ik nu geen werk, en zat ik nog elke dag duimen te draaien met een wajong uitkering.
En mijn eerste baan was ook een baan waar ik niet geschikt was, na een half jaar opgestapt, omdat ik niet in die omgeving kon gedijen. Het was daar hard tegen hard. Ik ben weggegaan iemand anders is gekomen en die zit daar nog gelukkig. Het probleem lag niet 100% bij de organisatie, maar ook gewoonweg bij mij, ik was er niet sterk genoeg voor.
Soms loop je ook gewoon tegen het limiet op van wat je wel en niet kan. Misschien zit TS wel in een wereldje waar ze niet in past.
Ik werk ook met mensen, en ik weet dat noch ik, noch mijn collega's verantwoordelijk zijn voor het gedrag van een ander. Ja gedrag is bestuurbaar en je kunt dingen doen die gedrag erger maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet letterlijk zo.
Een concrete casus is de volgende. Ik heb te maken met structureel agressief gedrag dat vorig jaar onvoldoende is begrensd en daardoor verder is geëscaleerd. Op het moment dat deze persoon bij mij in de groep zit, kan ik het gedrag alleen begrenzen. Ik heb niet het mandaat om dit gedrag daadwerkelijk te veranderen. Dat mandaat ligt bij de zorgstructuur of bij iemand die verantwoordelijk is voor begeleiding en interventie. Ook het achterhalen van de oorzaak van dit gedrag ligt vrijwel altijd buiten mijn mandaat.
Wanneer iemand alleen bij mij lastig gedrag vertoont en niet bij anderen, dan is het logisch dat dit als een probleem bij mij wordt gezien. Maar wanneer er sprake is van jarenlang structureel, gedocumenteerd probleemgedrag dat nooit goed is opgepakt, dan heb ik daar last van en is het oneerlijk als ik daar verantwoordelijk voor word gehouden. Op het moment dat deze persoon bij mij grensoverschrijdend gedrag vertoont, word ik daar telkens op aangesproken. De vraag die ik dan krijg is hoe het kan dat deze persoon zo vaak bij mij wordt verwijderd.
Als ik uitleg dat dit gedrag al vanaf het begin aanwezig is, dat ik geen werkbaar gesprek met deze persoon krijg, dat er geen zelfreflectie wordt getoond en dat de reactie vooral defensief en gefrustreerd is, en dat ik het daarom opschaal naar iemand met het juiste mandaat, krijg ik vaak te horen dat het gedrag voortkomt uit mijn band met deze persoon. Dat klopt niet.
Ten eerste kan er geen sprake zijn van een problematische band wanneer iemand al bij de eerste ontmoeting vijandig reageert. Dan reageert die persoon niet op een relatie, maar op mijn rol. Ten tweede kan de oorzaak niet bij mij liggen als er al jarenlang documentatie bestaat over dit gedrag.
Wat er dan gebeurt, is dat ik mezelf ga verdedigen. Ik geef aan dat het niet logisch is dat dit mijn verantwoordelijkheid zou zijn, omdat er bijvoorbeeld al in 2023 vastgelegde incidenten zijn geweest. Ik kan hier onmogelijk de oorzaak van zijn. Ik kan alleen handelen binnen mijn mandaat, namelijk begrenzen in mijn praktijk.
Vanaf dat moment begint de sabotage. Er wordt gezegd dat ik te veel uitleg, te lange mails stuur en de schuld zou afschuiven. Dat is niet wat ik doe. Ik word aangesproken op iets waar ik geen zeggenschap over heb en probeer feitelijk te maken waar mijn verantwoordelijkheid ophoudt. Ik kan iemand met diepgewortelde gedragsproblemen niet in veertig minuten per week structureel veranderen. Dat is niet mijn taak.
Het enige wat ik kan doen, is duidelijk begrenzen en ervoor zorgen dat deze persoon de rest van de groep niet meesleept. Toch krijg ik hier telkens opnieuw de schuld van. En op het moment dat ik zeg dat dit niet mijn verantwoordelijkheid is en dat dit probleem al langer speelt, volgt er opnieuw extra tegenwerking.
Ik kom niet rond binnen de WW. Ik heb al 1,5 jaar in de ziektewet gezeten. Ze hebben van alles voor ongeschoolde autistische mensen maar niks op wo-niveau. Ze gaven aan dat ze geen ervaring hebben met hb'ers omdat het zo niche is. En dus ging ik weer terug.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daarom opperde ik ook.
Laat je vallen bij het uwv en ga vanuit daaruit verder kijken..
Ik koos (de 3e keer 😅) om te kijken of zelfstandige werk in mijn branche.
Het uwv staat ook open om mensen te helpen naar een andere branche.
De eerste keer werd het een zware burnoit, de 2e keer was ik hem voor en nu de laatste periode loop ik zelf wel weg bij werkgevers, met frustratie en zelfrespect
Als we even alles achterwege laten, je opleiding, je achtergrond, je ervaring, wat zou je het allerliefste willen doen als werk ?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik kom daar niet uit, ik solliciteer al jaren. De enigen die me willen zijn sales en recruitmentfuncties voor een fractie van mijn loon.
Andere banen gelieerd aan mijn vakgebied zitten potdicht of eisen 5 of meer jaar ervaring in dat vakgebied.
Laatst zat ik dicht bij een adviesfunctie maar ze kozen toch een ander.
Ik ben absoluut niet een autoritair iemand. Sterker nog, ik ben heel beleefd, vriendelijk, en geef kansen. Ik hou wel strak vast aan bepaalde regels. Je laat elkaar uitpraten, je scheldt elkaar niet uit, je behandelt elkaar met respect. Ik ben echt niet iemand die er bovenop zit op het moment dat iemand even afgehaakt is of niet doet wat er van hem of haar gevraagd wordt. Maar op het moment dat ik binnenkom, letterlijk mezelf nog niet eens heb voorgesteld en heb uitgelegd wat we de komende periode gaan doen en deze persoon al begint met schreeuwen en beledigende opmerkingen maken, voordat we elkaar überhaupt hebben gesproken, voordat ik überhaupt de naam weet van deze persoon, daar kan ik niet tegenop boksen. En dat is er misschien één op, laten we zeggen, 210 personen waar ik mee werk. Maar die ene persoon is altijd wel waar het bij mij op vastloopt. Waar het saboteren omheen begint. Want managers kunnen er ook niks mee en schuiven het af.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:29 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik werk ook met mensen, en ik weet dat noch ik, noch mijn collega's verantwoordelijk zijn voor het gedrag van een ander. Ja gedrag is bestuurbaar en je kunt dingen doen die gedrag erger maken.
Maar ik ben het met jou oneens dat je niet vanaf de eerste seconde al een band kan hebben met elkaar. Ik vind de therapeutische relatie binnen mijn werk heel erg belangrijk. En de eerste paar seconde dat ik iemand zie zijn alles bepalend.
Ik werk ook met depressieve of agressieve cliënten die mega boos zijn, en als ik dan binnen kom... Tja dan krijg ik ons meestal wel tot een gesprek. Ik wil mijn werk niet met jouw werk vergelijken, ik denk dat wij in een hele andere sector zitten.
Maar binnen mijn werk boeit het niet wat je zegt, 70% is de band/relatie. En ja die begint zodra ze mij voor het eerst zien.
Mijn werk zonder sabotage. Advieswerk of taalcursussen in loondienst. Helaas zijn die onderbetaald en ZZP te onzeker.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als we even alles achterwege laten, je opleiding, je achtergrond, je ervaring, wat zou je het allerliefste willen doen als werk ?
Jouw clienten zijn vaak boos uit onmacht en verdriet. Mijn casus is er op uit om te saboteren om diens status te vergroten. Een pestkop, om het maar zo te noemen. Die moet je afkappen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:29 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik werk ook met mensen, en ik weet dat noch ik, noch mijn collega's verantwoordelijk zijn voor het gedrag van een ander. Ja gedrag is bestuurbaar en je kunt dingen doen die gedrag erger maken.
Maar ik ben het met jou oneens dat je niet vanaf de eerste seconde al een band kan hebben met elkaar. Ik vind de therapeutische relatie binnen mijn werk heel erg belangrijk. En de eerste paar seconde dat ik iemand zie zijn alles bepalend.
Ik werk ook met depressieve of agressieve cliënten die mega boos zijn, en als ik dan binnen kom... Tja dan krijg ik ons meestal wel tot een gesprek. Ik wil mijn werk niet met jouw werk vergelijken, ik denk dat wij in een hele andere sector zitten.
Maar binnen mijn werk boeit het niet wat je zegt, 70% is de band/relatie. En ja die begint zodra ze mij voor het eerst zien.
Maar je bent niet autoritair, geeft kansen en je zit er niet bovenop op het moment dat iemand even afgehaakt is of niet doet wat jij van hem of haar vraagt.quote:
Er is toch een enorm verschil tussen abusive op de man pestgedrag (schelden, schreeuwen) en afgeleid zitten doodlen of fluisteren? Heb jij dat niet door?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 23:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je bent niet autoritair, geeft kansen en je zit er niet bovenop op het moment dat iemand even afgehaakt is of niet doet wat jij van hem of haar vraagt.
Hoe moet ik dat zien?
Spreek je jezelf hier niet enorm tegen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag hè.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:34 schreef Ansa het volgende:
[..]
Er is toch een enorm verschil tussen abusive op de man pestgedrag (schelden, schreeuwen) en afgeleid zitten doodlen of fluisteren? Heb jij dat niet door?
Doe je ambulante of zogenaamde bemoeizorg aan huis. Klinkt alsof je te maken hebt met patienten. Die mensen mag je denk ik enkel assisteren met dagelijkse zaken waar ze tegenaan lopen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als bemiddelaarster de schuld krijgt van je meerderen (uit je anddre draadje). Of ben je casemanager bij een COA? Omdat je het hebt over onveilige groepen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet letterlijk zo.
Een concrete casus is de volgende. Ik heb te maken met structureel agressief gedrag dat vorig jaar onvoldoende is begrensd en daardoor verder is geëscaleerd. Op het moment dat deze persoon bij mij in de groep zit, kan ik het gedrag alleen begrenzen. Ik heb niet het mandaat om dit gedrag daadwerkelijk te veranderen. Dat mandaat ligt bij de zorgstructuur of bij iemand die verantwoordelijk is voor begeleiding en interventie. Ook het achterhalen van de oorzaak van dit gedrag ligt vrijwel altijd buiten mijn mandaat.
Ik snap niet waar jij het verschil niet ziet.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag hè.
DMquote:Op zondag 4 januari 2026 00:59 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Doe je ambulante of zogenaamde bemoeizorg aan huis. Klinkt alsof je te maken hebt met patienten. Die mensen mag je denk ik enkel assisteren met dagelijkse zaken waar ze tegenaan lopen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als bemiddelaarster de schuld krijgt van je meerderen (uit je anddre draadje). Of ben je casemanager bij een COA? Omdat je het hebt over onveilige groepen.
Ik zie het verschil wel maar het is geen antwoord op mijn vraag. De vraag waarom je tegen de 'pestkop' wel autoritair mag doen, hem/haar geen kansen geeft en er wel meteen bovenop zit. Door meteen af te kappen.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:09 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik snap niet waar jij het verschil niet ziet.
Het wordt dan een machtsstrijd. Die jij (als newbie) nooit gaat winnen. Tenminste, niet op deze manier.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:32 schreef Ansa het volgende:
Ik hou wel strak vast aan bepaalde regels. Je laat elkaar uitpraten, je scheldt elkaar niet uit, je behandelt elkaar met respect.
En dat is dan één op de 210 leerlingen. En door die ene laat jij je gigantisch uit de tent lokken. "Sabotage"!quote:Op zondag 4 januari 2026 00:34 schreef Ansa het volgende:
een client die expres door je heen schreeuwt als jij het woord wil
Daar erger ik me ook altijd aan, in WGR zie ik dat ook veel, mensen willen carriere advies, maar vermelden dan niet in welk vakgebied, of wat hun relevante ervaring is, wat mij betreft mogen dat soort topics op slot.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:35 schreef r_one het volgende:
Misschien helpt het als je hier uit de doeken doet wat je beroep is en wat je werkzaamheden nou concreet zijn. Want met het vage 'cliënten' draaien we alleen maar cirkeltjes om de hete brij heen en blijft iedereen gissen, met veel ruis op de zender.
En hier stopt @TS dan ook maar met reageren in haar eigen topic (om haar energie in een volgend, nieuw topic te steken).quote:Op zondag 4 januari 2026 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar erger ik me ook altijd aan, in WGR zie ik dat ook veel, mensen willen carriere advies, maar vermelden dan niet in welk vakgebied, of wat hun relevante ervaring is, wat mij betreft mogen dat soort topics op slot.
Dus jij hebt 3 uur lang elk product in lopen tikken omdat de scanner stuk was? Wie is hier dan zwakzinnig?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:23 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb dit ook meegemaakt in het bedrijfsleven, vooral in de sales. Geen geweld, wel plaatsing/matching die niet klopte waardoor klanten ontevreden waren. Ook bij mijn eerste bijbaan jn de Appie. Mijn scanner aan de kassa was stuk en ik moest elk product intikken. Ipv mij van kassa te verwisselen werd mij gezegd dat ik gewoon niet goed scan. Iedere zwakzunnige weet hoe een scan werkt. Klanten werden boos want er ontstond een rij. Na 3 uur kwam het nijlpaardachtige wicht dat mij managete klagen dat klanten klaagden. Ik zei dat mijn scan stuk was en ik al 3 uur liep te melden. Ze zei dat ik beter moest scannen en wilde het voordoen en het bleek stuk, goh. Ontslag genomen toen. Vanaf dat moment jaar in jaar uit dit gezeik. Slechts 3 werkgevers gegad die ok waren. Twee was kort invalwerk, 1 had geen uren meer. De resterende 7 waren kut ( in 15 jaar)
Nou, ik heb het aangekaart en werd genegeerd en belachelijk gemaakt. Ik was 17 en durfte niets te zeggen. Nu zou ik de vakbond bellen als ik zoiets zou meemaken, toen was ik een kind.quote:Op zondag 4 januari 2026 22:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dus jij hebt 3 uur lang elk product in lopen tikken omdat de scanner stuk was? Wie is hier dan zwakzinnig?.
Heel cynisch natuurlijk (ik hoop dat je erom kunt lachen), maar wat ik hieruit opmaak is dat jij kennelijk niet in staat was om duidelijk te maken dat die scanner stuk was. Gebrek aan communicatie, overtuiging skills, onzekerheid? Of een combinatie? Natuurlijk is een bijbaantje niet representatief voor de rest van je carrière, maar je karakter zal niet veel veranderd zijn in de jaren.
Ik zou het meer in die richting zoeken waar het steeds mis gaat.
Als je bovenstaande vertaalt naar je huidige baan dan heb je misschien iets aan een assertiviteitstraining. Ook richting mannen.
Of ik post het liever niet op het forum. Genoeg in mijn DMs die wel antwoord krijgenquote:Op zondag 4 januari 2026 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar erger ik me ook altijd aan, in WGR zie ik dat ook veel, mensen willen carriere advies, maar vermelden dan niet in welk vakgebied, of wat hun relevante ervaring is, wat mij betreft mogen dat soort topics op slot.
C'est le ton qui fait la musique..quote:Op zondag 4 januari 2026 23:03 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nou, ik heb het aangekaart en werd genegeerd en belachelijk gemaakt. Ik was 17 en durfte niets te zeggen. Nu zou ik de vakbond bellen als ik zoiets zou meemaken, toen was ik een kind.
Dan steek ik er ook geen moeite meer in, in je topic.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:04 schreef Ansa het volgende:
[..]
Of ik post het liever niet op het forum. Genoeg in mijn DMs die wel antwoord krijgen
Dan adviseer ik je ook om geen topics meer te openen maar je te beperken tot chatboxen waarmee je kunt praten met mensen, die je waarschljnlijk ook weer misbruiken...quote:Op zondag 4 januari 2026 23:04 schreef Ansa het volgende:
[..]
Of ik post het liever niet op het forum. Genoeg in mijn DMs die wel antwoord krijgen
Lucht het op?quote:Op zondag 4 januari 2026 23:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je ook om geen topics meer te openen maar je te beperken tot chatboxen waarmee je kunt praten met mensen, die je waarschljnlijk ook weer misbruiken...
Ja? Werkt dat zo?quote:Op zondag 4 januari 2026 01:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel maar het is geen antwoord op mijn vraag. De vraag waarom je tegen de 'pestkop' wel autoritair mag doen, hem/haar geen kansen geeft en er wel meteen bovenop zit. Door meteen af te kappen.
Want ook pesten is aangeleerd en heeft een oorzaak. Altijd!
Daar breek je niet doorheen door heel rigide JOUW regels in te peperen, dat inpeperen werkt vaak averechts omdat hij weet hoe hij jou op de kast krijgt:
[..]
Het wordt dan een machtsstrijd. Die jij (als newbie) nooit gaat winnen. Tenminste, niet op deze manier.
[..]
En dat is dan één op de 210 leerlingen. En door die ene laat jij je gigantisch uit de tent lokken. "Sabotage"!
Beter richt je je op die andere 209.
Nee, het was een grapjequote:
quote:Op zondag 4 januari 2026 23:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan steek ik er ook geen moeite meer in, in je topic.
Als jij docent bent, je probeert uitleg te geven, en iemand gaat er keihard doorheen schreeuwen dan stuur je diegene uit. Van gentle parenting krijg je alleen verwende blagen die over elke ouder, verzorger en docent heenwalsen. Of die pesterige comments maken zoals jij.quote:
Ik had het beste met je voor en mijn bijdrage gisteren was oprecht (om te spiegelen) maar je maakt jezelf onmogelijk. Vandaar:quote:Op zondag 4 januari 2026 23:52 schreef Ansa het volgende:
[..]
Als jij docent bent, je probeert uitleg te geven, en iemand gaat er keihard doorheen schreeuwen dan stuur je diegene uit. Van gentle parenting krijg je alleen verwende blagen die over elke ouder, verzorger en docent heenwalsen. Of die pesterige comments maken zoals jij.
quote:Op zondag 4 januari 2026 23:07 schreef r_one het volgende:
Dan steek ik er ook geen moeite meer in, in je topic.
Sowieso is de attitude van TS een grote issue. Ik ga ervanuit dat die in de echte wereld ook naar boven komtquote:Op maandag 5 januari 2026 00:23 schreef r_one het volgende:
Respect dwing je niet af, respect verdien je.
Ga eens advies vragen bij een HBO-geschoolde collega![]()
die hebben een andere attitude en zijn daarmee nog NIET "toxisch" ()
Vraagje, drink jij ook veel laat op de avond?quote:Op maandag 5 januari 2026 00:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het is niet de taak van een volwassene om een ander " terecht te wijzen". Je hebt geen autoriteitsrol over een ander. Je mag je mening uiten, maar ik accepteer geen frame waar iemand zich boven mij plaatst. Ook niet als een manager macht misbruikt trouwens.
Ik drink zelden.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vraagje, drink jij ook veel laat op de avond?
Ps je vroeg er om.
Ik word boos als iemand blijft zuigen zonder kennis van zaken.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Andere genotsmiddelen? Want je stemming kan soms totaal veranderen
Waarom moet ik me aanpassen aan iemand die verbaal vervelend is? Ik vind dit maar raar. Omdat ik een vrouw ben moet ik alles slikken?quote:Op maandag 5 januari 2026 08:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoofdzaken en bijzaken, doel en middel.
Is je doel om op fok nuttig advies en inzicht te krijgen? Dan dient het uit je slof schieten je doel niet.
R_one is een bijzaak. Leer bijzaken negeren, of soepel af te handelen.
Maar wat je dus hier nu (weer) etaleert is je onvermogen om dat goed uit elkaar te houden door je
a) te verliezen in een bijzaak en b) alle omstanders tegen je in het harnas te jagen
Ik snap dat je vindt dat je GELIJK hebt. Misschien heb je dat ook wel. Maar het is niet wat je wil halen, dat gelijk. Je wil soepel kunnen bewegen tussen collega's. Of tussen fokkers. Of tussen andere mensen die niet gevraagd hebben om jouw aanwezigheid.
Nee joh, dat heeft niks te maken met je sexe. Het heeft te maken met of je soepel wil invoegen.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:13 schreef Ansa het volgende:
[..]
Waarom moet ik me aanpassen aan iemand die verbaal vervelend is? Ik vind dit maar raar. Omdat ik een vrouw ben moet ik alles slikken?
Ik heb geen ruzie met collega's. Dat is totaal niet wat hier speelt en een extrapolatie die niet klopt.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee joh, dat heeft niks te maken met je sexe. Het heeft te maken met of je soepel wil invoegen.
Wil je minder problemen met collega's dan heb je minder problemen nodig in de omgang met mensen. Mannen, vrouwen, en los van jouw sexe, opleiding, positie, functie.
Maar het kan zijn dat dat voor jou niet haalbaar is hoor. Dan gaan je problemen met werk ook vermoedelijk blijven, hoewel je altijd een keertje mazzel kan hebben en jouw stekeligheid een keer toevallig niemand tegen je opzet.
Management zijn ook collega’s. En je hebt geen ruzie, je hebt moeilijkheden met jezelf er in te passen.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:22 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb geen ruzie met collega's. Dat is totaal niet wat hier speelt en een extrapolatie die niet klopt.
Dat is wederom ook niet wat er speelt. Ik pas me juist enorm aan, laat te lang over me heen lopen, stel grenzen maar neem die terug, blijf mezelf verontschuldigen en verklaren en dan word ik geframed. En dán pas ben ik assrtief. Je leest niet goed.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Management zijn ook collega’s. En je hebt geen ruzie, je hebt moeilijkheden met jezelf er in te passen.
Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij denkt dat gedrag niet situationeel is?
Het is inderdaad wel een terugkerend patroon.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topicquote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Sommige problemen gaan het vermogen van een groepje users op een forum echt wel te boven. Jouw kwestie is zo veelomvattend dat er meer voor nodig is om daar uit te klimmen dan wat (goedbedoelde) adviezen van vreemden.
De analyse heb je zelf al uitgebreid gedaan en met ons gedeeld. Je hebt (h)erkenning gevonden voor hoe lastig het politieke spel kan zijn in werksituaties. Je wil weten hoe je vanaf nu de valkuilen kan vermijden.
Niemand hier kan je daar een pasklaar antwoord op geven. Users kunnen je hooguit stukjes voor de puzzel aanbieden die jij dan beoordeelt en wel of niet toevoegt aan je plaatje. Je analyse is op een gegeven moment wel aardig compleet en die steeds maar weer voor jezelf herhalen voegt imo weinig toe. Je zult er in de praktijk mee aan de slag moeten. Dan komt het erop aan. Dan zou je concrete begeleiding en feedback goed kunnen gebruiken bij waar je dan concreet tegenaan loopt.
Twee factoren werken hier op het forum momenteel niet in je voordeel: je wens om niet expliciet te bespreken wat je werkomgeving is met waar je concreet tegenaan loopt. En je neiging om voornamelijk in te gaan tegen reacties die je onterecht en onjuist vindt, in plaats van terechte, valide punten op te pakken en daarop voort te borduren. Het blijft nu geregeld steken op ‘jullie snappen me niet’ en ‘ik laat me door niemand domineren’. Dat laatste voelt assertief, maar je verliest daardoor zichtbaar goodwill.
Hoofd- en bijzaken. Doel en middelen. Sigme heeft hier een paar goede posts aan gewijd en ik deel haar conclusie dat je je richt op bijzaken en het middel van dit topic/deze users niet goed benut om je doel te bereiken. Daarbij ga ik ervan uit dat je wél een constructief doel voor ogen hebt. (Dus dat je dit topic niet gebruikt om ‘lekker’ van je af te bijten.)
Mijn conclusie en advies. Of je richt je meer op constructieve bijdrages van mensen en probeert verder te komen door daar met hen op voort te borduren (al dan niet in dm). En/of je concludeert dat je geen nut meer verwacht van het voortzetten van dit topic en dan brei je er een eind aan.
Dit wilde ik kwijt nadat ik de afgelopen dagen alleen heb meegelezen. Doe ermee wat je wil. Ik verwacht/hoef niet per se een reactie.
Jij gedraagt je op het werk zoals online?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.
Mijn reactie gaat daarom logischerwijs alleen over het topic, dat is toch duidelijk?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topic
Maar is het dan niet logisch dat mensen die je willen helpen gefrustreerd raken omdat je ze maar halve info geeft.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topic
Sluit het maar, de aanvallen vind ik buiten proportie.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:51 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar is het dan niet logisch dat mensen die je willen helpen gefrustreerd raken omdat je ze maar halve info geeft.
Zet het dan gewoon in een spoiler, dan kan het alleen door ingelogde users gezien worden.
Anders ga ik me een beetje afvragen of dit topic of onderwerp wel nut heeft als alles alleen privé gedeeld wordt.
Je doet er zelf net zo hard aan mee.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:56 schreef Ansa het volgende:
[..]
Sluit het maar, de aanvallen vind ik buiten proportie.
Damn right.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Je doet er zelf net zo hard aan mee.
Ik kan het sluiten, maar dan hoef je ook geen nieuwe topics meer aan te maken want het komt allemaal op hetzelfde neer.
Het heeft wel enige reflectie ervan na. En ik ga ervanuit bij de meeste. Ook bij jouquote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij gedraagt je op het werk zoals online?
Dan heb je duidelijk geen kennis van gedragspsychologie.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:41 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het heeft wel enige reflectie ervan na. En ik ga ervanuit bij de meeste. Ook bij jou
Ik denk wel dat jij hetzelfde bent ook al heb je bet niet doorquote:Op maandag 5 januari 2026 14:00 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk geen kennis van gedragspsychologie.
Denk je dat Hitler hetzelfde was bij Eva als bij vergaderingen? Dat Kim Jong Un zijn dochter mishqndelt bijv?
Ik heb genoeg twofaced mensen meegemaakt om het te weten.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:21 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat jij hetzelfde bent ook al heb je bet niet door
Wellicht. Ik heb gelukkig ook andere wapens.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:03 schreef sigme het volgende:
Je moet beter leren schieten, @:ansa Zowel je kogels als je geschut als je doelwit.
En je zou vaker je kanonnen binnenboord moeten houden. Veel vaker. Heel veel vaker.
Nou dat.quote:
Ik vrees dat voor andere wapens hetzelfde geldt. Je lijkt ze niet goed in te zetten; waarbij ik gok dat je ook andere wapens te snel, te grof, te ongericht inzet.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wellicht. Ik heb gelukkig ook andere wapens.
Er is een wezenlijk verschil tussen symmetrische en asymmetrische relaties. Dat verschil is geen nuance, maar een structureel gegeven dat bepaalt wat iemand kan zeggen, doen en verdragen.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou dat.
Ik heb nou 24 uur de spreekwoordelijke 'advocaat van de duivel' gespeeld (ik schijn het nog te kunnen) en het resultaat is zoals verwacht: elke vorm van tegenspraak wordt niet geduld. En daar kan je dan op twee manieren op reageren ....zij kiest ervoor door het te pareren met een superioriteitsstatement: wij hebben er geen verstand van, van niks, zij wel, van alles, en dat wordt ingepeperd. Met de nodige verwensingen en classificaties als je haar geen gelijk geeft..
Ik vrees met grote vreze dat dat ook het probleem is waar zij IRL in haar werk telkens op vastloopt. Maar die beoordeling laat ik bij haar.
Disclaimer: dit is een oprecht serieuze reactie, niet om te flamen, wel om te duiden. En hopelijk voort te helpen.
Jij hebt duidelijk niet gelezen als je denkt dat ik bij de eerste problemen gelijk mijn jurist bel.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vrees dat voor andere wapens hetzelfde geldt. Je lijkt ze niet goed in te zetten; waarbij ik gok dat je ook andere wapens te snel, te grof, te ongericht inzet.
Juridisch taalgebruik, mails, escaleren, indekken, verklaren, al die zaken heb ik je zien opnoemen. Elk van die middelen *kan* nuttig/gepast/professioneel zijn. Maar ik denk dat jij (te vaak) die middelen inzet op ongepaste wijze, op onjuiste momenten, naar/aan de verkeerde personen. En dan zijn ze niet alleen niet nuttig, maar zelfs schadelijk. Voor jou.
Zoals jij het noemt: je ziet onvoldoende hoe de kantoorpolitiek werkt. Zoals ik het noem: jij onderscheidt onvoldoende doel/middel en hoofdzaak/bijzaak. Maar het komt op hetzelfde neer: je wordt niet gepruimd en jijzelf ziet niet hoe jij zelf dat veroorzaakt.
Tot hier.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:58 schreef Ansa het volgende:
Er is een wezenlijk verschil tussen symmetrische en asymmetrische relaties.
Is gewoon aan de struisvogel aan het spelen. Je zit makkelijker in een slachtofferrol natuurlijk dan in een rol waar jij zelf schuld aan draagtquote:Op maandag 5 januari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Tot hier.
Wáárom wil je alles op een hoogdravend wetenschappelijk niveau, ook hier, onderbouwen?
Ik bedoel, er zijn bar weinig mensen die je 'analyse' dan tot zich nemen. Dan streef je je doel voorbij. En dan voel jij je onbegrepen.
Wil je niet anders of kun je niet anders?
Of kan jij niet op dat niveau denken?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Tot hier.
Wáárom wil je alles op een hoogdravend wetenschappelijk niveau, ook hier, onderbouwen?
Ik bedoel, er zijn bar weinig mensen die je 'analyse' dan tot zich nemen. Dan streef je je doel voorbij. En dan voel jij je onbegrepen.
Wil je niet anders of kun je niet anders?
En iedereen krijgt een sneer... Gewaardeerde users als r_one, Sigme, Lienekien worden allemaal behandeld als prutsers. Ze bedoelen het goed maar ze zijn dom.quote:
Nee hoor. Sigme en Lienekien krijgen respectvolle reacties van mij.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En iedereen krijgt een sneer... Gewaardeerde users als r_one, Sigme, Lienekien worden allemaal behandeld als prutsers. Ze bedoelen het goed maar ze zijn dom.![]()
Dit kan toch niet zo Ansa... Het verbaast denk ik niemand meer waarom je zoveel problemen ervaart in het leven. Het zijn altijd "les autres". Dat is een patroon.
Daarom zeg ik al telkens dat de attitude van ts anders moet en ik kan zien waar het probleem vandaan komtquote:Op maandag 5 januari 2026 15:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En iedereen krijgt een sneer... Gewaardeerde users als r_one, Sigme, Lienekien worden allemaal behandeld als prutsers. Ze bedoelen het goed maar ze zijn dom.![]()
Dit kan toch niet zo Ansa... Het verbaast denk ik niemand meer waarom je zoveel problemen ervaart in het leven. Het zijn altijd "les autres". Dat is een patroon.
Daar gáát het toch niet om?quote:
Maar ik zeg helemaal niet dat je dat doet. Ik denk dat zelfs niet. Jij projecteert die overdrijving ad absurdum op mijn bericht. Waarom? Het zal je niet helpen bij het tot je nemen van een mogelijk(!) valide punt in mijn bericht.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:59 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet gelezen als je denkt dat ik bij de eerste problemen gelijk mijn jurist bel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |