Dan krijg je wekelijks dezelfde zeikcolumn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zie dat je duidelijk schrijftalent hebt.
Als ik hoofdredacteur van een krant was, dan zou ik je uitnodigen om een wekelijkse column te schrijven.
Tekortbaan, dus veel zijn nog met hun studie bezig als ze worden aangenomen. Ik heb geen energie voor nog een studie op het moment. In mijn vak is hoppen wel normaal gelukkig.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:23 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Snap niet hoe je met andere kunt samenwerken die geen diploma's hebben en ook geen master.
Wat doe je dan precies voor functie dat jij ze wel moet hebben? Als jij met andere werkt die niet eens de diploma's nodig hebben, vraag ik me af waarom je niet ook gewoon kan doen wat zij doen, ondanks je die masters hebt. Stop gewoon met ze te vermelden, en doe wat zij doen.
Ik snap dat je dat geld niet hebt, maar misschien kun je een hbo doen via LOI of zo.
Lijkt mij zeer vermoeiend om te moeten jobhoppen, vaak ziek zijn ook nog. Kan me voorstellen dat je CV nogal afschrikkend werkt voor mensen.
Je ziet spoken. Als ik hetzelfde had gelezen van een manspersoon was mijn rectie gelijk geweest maar met "kerel" ipv "meid" erin.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 02:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het zijn vooral de mannen die het moeten ontgelden in Ansa’s topics. Toch is er een rij mannen die reageert.
Volkskrant heeft vast plek voor autistische dagboekverhalen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zie dat je duidelijk schrijftalent hebt.
Als ik hoofdredacteur van een krant was, dan zou ik je uitnodigen om een wekelijkse column te schrijven.
quote:
ben je morgen weer goedquote:
Die zitten bij de Correspondent of VPRO.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:04 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Volkskrant heeft vast plek voor autistische dagboekverhalen.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:15 schreef Ansa het volgende:
zodra ik basale vragen stel, over inwerken, over processen, over wie waarvoor verantwoordelijk is, word ik neergezet als te intens. Als iemand die te veel vraagt.
Ik ken jou verder niet, maar ik ben een manager en wil je wel een inkijkje vanuit de andere kant geven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:49 schreef Ansa het volgende:
[..]
Om me te verdedigen maak ik een uitgebreide analyse over waar het schuurt.
Als ik iemand specifiek zou aannemen of inhuren om onze processen/werkcultuur/whatever eens uitgebreid tegen het licht te houden en met aanbevelingen te komen, dan is de dynamiek heel anders dan wanneer iemand dit ongevraagd erbij doet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar was dit je opdracht? Was je hiervoor aangenomen?
Die zitten bij de Correspondent of VPRO.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:04 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Volkskrant heeft vast plek voor autistische dagboekverhalen.
Ik werk niet in een bedrijf. Het gaat bij mij om veiligheid en begrenzing van (verbaal) geweldadig gedrag, verkeerde plaatsing signaleren en ondersteuning opzetten. Als het onveilig is of de motivatie laag is, kan ik mijn werk niet goed doen. Ik wird door management oorzaak gemaakt terwijl ik een hardnekkig probleem juist voortijdig signaleer en mandaat nodig heb om het uit te voeren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:43 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Ik ken jou verder niet, maar ik ben een manager en wil je wel een inkijkje vanuit de andere kant geven.
Het is uiteraard nuttig en nodig om feedback te geven en vragen te stellen, daarmee help je jouw organisatie vooruit.![]()
Maar je moet óók beseffen dat het implementeren van oplossingen en het doorvoeren van veranderingen (al helemaal op het gebied van bedrijfscultuur) véél langzamer gaat dan dat jij met nieuwe problemen op de proppen kan komen. Hoe terecht jouw feedback ook is en hoe goed jouw ideeën ook zijn, er is slechts een beperkte capaciteit om daarmee aan de slag te gaan. Als je daar geen begrip voor hebt, zul je keer op keer gefrustreerd raken, in welke werkomgeving dan ook.
En dit is ook een terechte vraag:
[..]
Als ik iemand specifiek zou aannemen of inhuren om onze processen/werkcultuur/whatever eens uitgebreid tegen het licht te houden en met aanbevelingen te komen, dan is de dynamiek heel anders dan wanneer iemand dit ongevraagd erbij doet.
Ik denk persoonlijk dat die tak van sport hopeloos verloren is al. Dit door de moderne tijd en door individualisme en dat men overtuigd is van het eigen gelijk zonder feitenkennis. Is geen oplossing voor meer. Dat maakt dat je immer zult werken in een toxische cultuur. Dat is natuurlijk nooit goed voor een mens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:50 schreef Ansa het volgende:
Als het onveilig is of de motivatie laag is, kan ik mijn werk niet goed doen. Ik wird door management oorzaak gemaakt terwijl ik een hardnekkig probleem juist voortijdig signaleer en mandaat nodig heb om het uit te voeren.
Ik heb dit ook meegemaakt in het bedrijfsleven, vooral in de sales. Geen geweld, wel plaatsing/matching die niet klopte waardoor klanten ontevreden waren. Ook bij mijn eerste bijbaan jn de Appie. Mijn scanner aan de kassa was stuk en ik moest elk product intikken. Ipv mij van kassa te verwisselen werd mij gezegd dat ik gewoon niet goed scan. Iedere zwakzunnige weet hoe een scan werkt. Klanten werden boos want er ontstond een rij. Na 3 uur kwam het nijlpaardachtige wicht dat mij managete klagen dat klanten klaagden. Ik zei dat mijn scan stuk was en ik al 3 uur liep te melden. Ze zei dat ik beter moest scannen en wilde het voordoen en het bleek stuk, goh. Ontslag genomen toen. Vanaf dat moment jaar in jaar uit dit gezeik. Slechts 3 werkgevers gegad die ok waren. Twee was kort invalwerk, 1 had geen uren meer. De resterende 7 waren kut ( in 15 jaar)quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat die tak van sport hopeloos verloren is al. Dit door de moderne tijd en door individualisme en dat men overtuigd is van het eigen gelijk zonder feitenkennis. Is geen oplossing voor meer. Dat maakt dat je immer zult werken in een toxische cultuur. Dat is natuurlijk nooit goed voor een mens.
Nee, ik doe juist teveel en reflecteer teveel. Ik ben bang voor managers want ik ervaar ze als onvoorspelbaar en machtsmisbruikend.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:29 schreef Bart2002 het volgende:
Is het mogelijk ook niet een combi met een autoriteit's "probleem" in de zin dat je geen orders aanneemt van mensen waarvan je het gevoel hebt dat ze dommer zijn? Dat heb ik namelijk zelf ook. Het slijt met de leeftijd. Maar toen ik 36 was maakte ik het mezelf er ontzettend moeilijk mee in retrospectief.![]()
Het is nou eenmaal zo: bedrijven cq organisaties werken op een bepaalde manier. Meestal niet heel efficiënt overigens maar zo werkt het. Onrustzaaiers zijn lastig en gevaarlijk. Zo heb ik dat ervaren.
Op een gegeven moment drong het tot me door: ze doen maar, verzet is nutteloos. Ik verdien gewoon mijn salaris en voor de rest zal het me rotten wat en hoe ze het doen.
Mogelijk is dat ook iets voor jou?
Dat gevoel is m.i. volledig juist.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, ik doe juist teveel en reflecteer teveel. Ik ben bang voor managers want ik ervaar ze als onvoorspelbaar en machtsmisbruikend.
Nou nou niet zo serieus, ik waardeer een ieder, dus jou ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Je moet niks he
Maar als het vette je drijfveer hier op Fok! is (het gaat jou immers goed, zeg je) dan ben je bij deze nog weer wat puntjes gedaald in achting.
Zeg dan ook niet van die rare dingen waar je later spijt van krijgt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou nou niet zo serieus, ik waardeer een ieder, dus jou ook.
Geen spijt hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeg dan ook niet van die rare dingen waar je later spijt van krijgt.
Je zegt je reflecteert veel maar met de +100 reacties op je posts en je topics doe je niks.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, ik doe juist teveel en reflecteer teveel. Ik ben bang voor managers want ik ervaar ze als onvoorspelbaar en machtsmisbruikend.
Mss kan ik het vertalen naar kantoor. Jij werkt met een salesprogramma. Je ziet dat de update verkeerd is doorgevoerd en er missen gegevens. Jij gebruikt het dagelijks om je klantenbestand door te voeren. Maandag merk je dat gegevens verdwijnen. Je mailt ict maar geen reactie. Dinsdag en woensdag stuurt het ding ongewenste mails naar het bestand
Klanten gaan klagen en jij meldt opnieuw. Je manager wordt boos dat JIJ dingen slecht invult want klsnten klagen... Donderdag crasht alles volledig en komt ICT eindelijk op gang. Jij hebt dan al een reprimande gehad.
Elk jaar weer zoiets.
Ook hier geef je geen antwoord.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:50 schreef Ansa het volgende:
[..]
Die zitten bij de Correspondent of VPRO.
[..]
Ik werk niet in een bedrijf. Het gaat bij mij om veiligheid en begrenzing van (verbaal) geweldadig gedrag, verkeerde plaatsing signaleren en ondersteuning opzetten. Als het onveilig is of de motivatie laag is, kan ik mijn werk niet goed doen. Ik wird door management oorzaak gemaakt terwijl ik een hardnekkig probleem juist voortijdig signaleer en mandaat nodig heb om het uit te voeren.
Maar sorry hoor, dit moet je toch anders oplossen? Bij een ander gaat de scanner ook kapot en die werken dan toch niet gewoon door?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:23 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb dit ook meegemaakt in het bedrijfsleven, vooral in de sales. Geen geweld, wel plaatsing/matching die niet klopte waardoor klanten ontevreden waren. Ook bij mijn eerste bijbaan jn de Appie. Mijn scanner aan de kassa was stuk en ik moest elk product intikken. Ipv mij van kassa te verwisselen werd mij gezegd dat ik gewoon niet goed scan. Iedere zwakzunnige weet hoe een scan werkt. Klanten werden boos want er ontstond een rij. Na 3 uur kwam het nijlpaardachtige wicht dat mij managete klagen dat klanten klaagden. Ik zei dat mijn scan stuk was en ik al 3 uur liep te melden. Ze zei dat ik beter moest scannen en wilde het voordoen en het bleek stuk, goh. Ontslag genomen toen. Vanaf dat moment jaar in jaar uit dit gezeik. Slechts 3 werkgevers gegad die ok waren. Twee was kort invalwerk, 1 had geen uren meer. De resterende 7 waren kut ( in 15 jaar)
Dan ben je dus idd gewoon een lompe hork en zijn we weer terug bij 'af'.quote:
Ik was 17 en ik mocht niet zomaar opstaan achter de kassa. Het is een vicieuze cirkel want word je assertief dan zijn er ineens zorgen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar sorry hoor, dit moet je toch anders oplossen? Bij een ander gaat de scanner ook kapot en die werken dan toch niet gewoon door?
Assertiever zijn
Ik heb hier duidelijk voorbeeld gegeven. Ik moet persoon A in de groep houden, zorgen dat ik mijn programma kan draaien en dat persoon A anderen niet stoort en lastigvalt. Het gedrag vanuit de kern oplossen is niet mijn mandaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:17 schreef Ansa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doe het uit angst om weer geframed te worden. Pas nu zue ik dat dit juist de oorzaak is. Ik blijf bij mijn volgende baan stil. Alleen weet ik niet wat ik zeg als er weer van mij wordt verwacht gedrag van een ander te veranderen zonder mandaat.
Bijvoorbeeld: persoon A is enorm oppositioneel. Vaste, logische regels worden niet geaccepteerd en persoon A gaat frontaal in de aanval en wordt verwijderd. Weigert herstelgesprekken etc. Management zegt dan dat gedrag van A mijn schuld is en ik A niet kan blijven verwijderen, terwijl A al jaren aan dossier heeft voor soortgelijk gedrag. Maar het ligt aan mijn band. Vervolgens escaleert A elders, maar die persoon wordt gespaard. Ik heb nu maar besloten om geen casussen meer te bespreken, stil te zijn in de lunchpauze, en als management dan nog wil framen alleen procedureel te vragen om mandaat.
Oh? Wat zeg ik dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:15 schreef S95Sedan het volgende:
Voor iemand die claimt 'slim' te zijn (om het zo maar even te noemen) kom je in je argumentatie nogal 1-dimensionaal over. Als in; elk antwoord dat je geeft lijkt geen enkele zelfreflectie/daadwerkelijk nadenken in te zitten, je lult veel maar eigenlijk zeg je weinig.
Zoals ik het zie ben je het ook voornamelijk moeilijk aan het maken voor jezelf.
Natuurlijk weet ik al veel als ik 10 jaar in het vak zit en zij nog bezig zijn met de opleiding...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ook hier geef je geen antwoord.
Dus dan lijkt mij maar 1 antwoord te kloppen:
Jij wordt niet aangenomen om problemen op te lossen of te melden. Jij ziet problemen en beslist er dan mee aan de slag te gaan. Hier wordt niet om gevraagd. En dan krijg je weerstand.
Verderop zeg je dat je vanaf week 2 opener wordt en tijdens de pauzes casussen begint te bespreken.
Niemand houdt er van als de nieuwe doet alsof ie alles al weet.
Hop, weer weerstand.
En als je éénmaal in de weerstand zit bij mensen, dan raak je er niet meer uit.
Ok vrind, zeg me hoe stelselmatig agressief gedrag van een ander mijn schuld is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:13 schreef Nagelslak het volgende:
Dit is geen analyse maar slachtoffergedram met een complotlaagje: alles wat tegenzit heet ineens sabotage, dus echte zelfreflectie verdwijnt.
Wanneer je dit continue overkomt dan zou ik ook een keertje in de spiegel gaan kijken, voor iemand van 36? is dat toch ook wel eens tijd?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:16 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ok vrind, zeg me hoe stelselmatig agressief gedrag van een ander mijn schuld is.
Ik doe dat nu uitgebreid. Management kan geen geschikt personeel vinden, zit klem tussen wetgeving, inspectie, en andere stakeholders en gooit daarom alles bij degene die het benoemt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Ansa, ik zou het bij wat kleine voorbeelden houden. Wat is nou typisch iets dat steeds verkeerd gaat?
En dán kijken door de ogen van degene waar het fout gaat.
Ik bedoel een andere 17 jarige zal toch ook wel eens de scanner kapot hebben gehad en dat heel anders en prima hebben opgelost.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:25 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik was 17 en ik mocht niet zomaar opstaan achter de kassa. Het is een vicieuze cirkel want word je assertief dan zijn er ineens zorgen.
Het is geen complotlaagje, het is common practice.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:13 schreef Nagelslak het volgende:
Dit is geen analyse maar slachtoffergedram met een complotlaagje: alles wat tegenzit heet ineens sabotage, dus echte zelfreflectie verdwijnt.
Joh, ik doe dat al 15 jaar maar kom pas met fucking GPT op deze analyse. Ik vraag al jaren om advies aan coaches en psychologen. Ze geven me praktische tips, zeggen dat het in mijn hoofd zit, maar niemand legde me machtsosychologie uit en dat ik me onderdanig opstel en teveel doe uit angst om ontslagen of verlaten te worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:19 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wanneer je dit continue overkomt dan zou ik ook een keertje in de spiegel gaan kijken, voor iemand van 36? is dat toch ook wel eens tijd?
Bepaalde situaties vermijden of anders aanpakken?
Mensen zijn niks meer gewend tegenwoordig maar zelf maar zuigen en zuigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan ben je dus idd gewoon een lompe hork en zijn we weer terug bij 'af'.
Achting -3
Waar zuig ik?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen zijn niks meer gewend tegenwoordig maar zelf maar zuigen en zuigen.
Donderstraal op man.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |