Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij denkt dat gedrag niet situationeel is?
Het is inderdaad wel een terugkerend patroon.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topicquote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Sommige problemen gaan het vermogen van een groepje users op een forum echt wel te boven. Jouw kwestie is zo veelomvattend dat er meer voor nodig is om daar uit te klimmen dan wat (goedbedoelde) adviezen van vreemden.
De analyse heb je zelf al uitgebreid gedaan en met ons gedeeld. Je hebt (h)erkenning gevonden voor hoe lastig het politieke spel kan zijn in werksituaties. Je wil weten hoe je vanaf nu de valkuilen kan vermijden.
Niemand hier kan je daar een pasklaar antwoord op geven. Users kunnen je hooguit stukjes voor de puzzel aanbieden die jij dan beoordeelt en wel of niet toevoegt aan je plaatje. Je analyse is op een gegeven moment wel aardig compleet en die steeds maar weer voor jezelf herhalen voegt imo weinig toe. Je zult er in de praktijk mee aan de slag moeten. Dan komt het erop aan. Dan zou je concrete begeleiding en feedback goed kunnen gebruiken bij waar je dan concreet tegenaan loopt.
Twee factoren werken hier op het forum momenteel niet in je voordeel: je wens om niet expliciet te bespreken wat je werkomgeving is met waar je concreet tegenaan loopt. En je neiging om voornamelijk in te gaan tegen reacties die je onterecht en onjuist vindt, in plaats van terechte, valide punten op te pakken en daarop voort te borduren. Het blijft nu geregeld steken op ‘jullie snappen me niet’ en ‘ik laat me door niemand domineren’. Dat laatste voelt assertief, maar je verliest daardoor zichtbaar goodwill.
Hoofd- en bijzaken. Doel en middelen. Sigme heeft hier een paar goede posts aan gewijd en ik deel haar conclusie dat je je richt op bijzaken en het middel van dit topic/deze users niet goed benut om je doel te bereiken. Daarbij ga ik ervan uit dat je wél een constructief doel voor ogen hebt. (Dus dat je dit topic niet gebruikt om ‘lekker’ van je af te bijten.)
Mijn conclusie en advies. Of je richt je meer op constructieve bijdrages van mensen en probeert verder te komen door daar met hen op voort te borduren (al dan niet in dm). En/of je concludeert dat je geen nut meer verwacht van het voortzetten van dit topic en dan brei je er een eind aan.
Dit wilde ik kwijt nadat ik de afgelopen dagen alleen heb meegelezen. Doe ermee wat je wil. Ik verwacht/hoef niet per se een reactie.
Jij gedraagt je op het werk zoals online?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Naja je bent consistent in je agressieve houding naar mensen en vooral mannen. En niets is jouw schuld.
Mijn reactie gaat daarom logischerwijs alleen over het topic, dat is toch duidelijk?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topic
Maar is het dan niet logisch dat mensen die je willen helpen gefrustreerd raken omdat je ze maar halve info geeft.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bijna de helft van de reacties vindt plaats in DM. Jij ziet alleen het topic
Sluit het maar, de aanvallen vind ik buiten proportie.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:51 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar is het dan niet logisch dat mensen die je willen helpen gefrustreerd raken omdat je ze maar halve info geeft.
Zet het dan gewoon in een spoiler, dan kan het alleen door ingelogde users gezien worden.
Anders ga ik me een beetje afvragen of dit topic of onderwerp wel nut heeft als alles alleen privé gedeeld wordt.
Je doet er zelf net zo hard aan mee.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:56 schreef Ansa het volgende:
[..]
Sluit het maar, de aanvallen vind ik buiten proportie.
Damn right.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:58 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Je doet er zelf net zo hard aan mee.
Ik kan het sluiten, maar dan hoef je ook geen nieuwe topics meer aan te maken want het komt allemaal op hetzelfde neer.
Het heeft wel enige reflectie ervan na. En ik ga ervanuit bij de meeste. Ook bij jouquote:Op maandag 5 januari 2026 12:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij gedraagt je op het werk zoals online?
Dan heb je duidelijk geen kennis van gedragspsychologie.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:41 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Het heeft wel enige reflectie ervan na. En ik ga ervanuit bij de meeste. Ook bij jou
Ik denk wel dat jij hetzelfde bent ook al heb je bet niet doorquote:Op maandag 5 januari 2026 14:00 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk geen kennis van gedragspsychologie.
Denk je dat Hitler hetzelfde was bij Eva als bij vergaderingen? Dat Kim Jong Un zijn dochter mishqndelt bijv?
Ik heb genoeg twofaced mensen meegemaakt om het te weten.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:21 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat jij hetzelfde bent ook al heb je bet niet door
Wellicht. Ik heb gelukkig ook andere wapens.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:03 schreef sigme het volgende:
Je moet beter leren schieten, @:ansa Zowel je kogels als je geschut als je doelwit.
En je zou vaker je kanonnen binnenboord moeten houden. Veel vaker. Heel veel vaker.
Nou dat.quote:
Ik vrees dat voor andere wapens hetzelfde geldt. Je lijkt ze niet goed in te zetten; waarbij ik gok dat je ook andere wapens te snel, te grof, te ongericht inzet.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:37 schreef Ansa het volgende:
[..]
Wellicht. Ik heb gelukkig ook andere wapens.
Er is een wezenlijk verschil tussen symmetrische en asymmetrische relaties. Dat verschil is geen nuance, maar een structureel gegeven dat bepaalt wat iemand kan zeggen, doen en verdragen.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou dat.
Ik heb nou 24 uur de spreekwoordelijke 'advocaat van de duivel' gespeeld (ik schijn het nog te kunnen) en het resultaat is zoals verwacht: elke vorm van tegenspraak wordt niet geduld. En daar kan je dan op twee manieren op reageren ....zij kiest ervoor door het te pareren met een superioriteitsstatement: wij hebben er geen verstand van, van niks, zij wel, van alles, en dat wordt ingepeperd. Met de nodige verwensingen en classificaties als je haar geen gelijk geeft..
Ik vrees met grote vreze dat dat ook het probleem is waar zij IRL in haar werk telkens op vastloopt. Maar die beoordeling laat ik bij haar.
Disclaimer: dit is een oprecht serieuze reactie, niet om te flamen, wel om te duiden. En hopelijk voort te helpen.
Jij hebt duidelijk niet gelezen als je denkt dat ik bij de eerste problemen gelijk mijn jurist bel.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vrees dat voor andere wapens hetzelfde geldt. Je lijkt ze niet goed in te zetten; waarbij ik gok dat je ook andere wapens te snel, te grof, te ongericht inzet.
Juridisch taalgebruik, mails, escaleren, indekken, verklaren, al die zaken heb ik je zien opnoemen. Elk van die middelen *kan* nuttig/gepast/professioneel zijn. Maar ik denk dat jij (te vaak) die middelen inzet op ongepaste wijze, op onjuiste momenten, naar/aan de verkeerde personen. En dan zijn ze niet alleen niet nuttig, maar zelfs schadelijk. Voor jou.
Zoals jij het noemt: je ziet onvoldoende hoe de kantoorpolitiek werkt. Zoals ik het noem: jij onderscheidt onvoldoende doel/middel en hoofdzaak/bijzaak. Maar het komt op hetzelfde neer: je wordt niet gepruimd en jijzelf ziet niet hoe jij zelf dat veroorzaakt.
Tot hier.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:58 schreef Ansa het volgende:
Er is een wezenlijk verschil tussen symmetrische en asymmetrische relaties.
Is gewoon aan de struisvogel aan het spelen. Je zit makkelijker in een slachtofferrol natuurlijk dan in een rol waar jij zelf schuld aan draagtquote:Op maandag 5 januari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Tot hier.
Wáárom wil je alles op een hoogdravend wetenschappelijk niveau, ook hier, onderbouwen?
Ik bedoel, er zijn bar weinig mensen die je 'analyse' dan tot zich nemen. Dan streef je je doel voorbij. En dan voel jij je onbegrepen.
Wil je niet anders of kun je niet anders?
Of kan jij niet op dat niveau denken?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Tot hier.
Wáárom wil je alles op een hoogdravend wetenschappelijk niveau, ook hier, onderbouwen?
Ik bedoel, er zijn bar weinig mensen die je 'analyse' dan tot zich nemen. Dan streef je je doel voorbij. En dan voel jij je onbegrepen.
Wil je niet anders of kun je niet anders?
En iedereen krijgt een sneer... Gewaardeerde users als r_one, Sigme, Lienekien worden allemaal behandeld als prutsers. Ze bedoelen het goed maar ze zijn dom.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |