Jij ziet een grote federatie als oplossing. Dat zal niet de oplossing zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik meen dat ik een van de weigen ben hier die actief oproept tot meer geopolitieke volwassenheid voor Nederland, Europa.
Ik ben niet zo kapot van de Fransen. Toen wij werden aangevallen door de Duitsers hebben zij ons wat halfslachtig in Zeeland en Brabant wat zitten mokken en tegenstribbelen. Daarna waren ze gevlucht.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zouden we maar een idee kunnen vormen, adhv de geschiedenis, mss....?
Ja, dat ben ik helemaal met je eens, al is dat een andere bewering. In beide gevallen wordt er dan gehoopt op een aanval, terwijl ik juist meer ben van helemaal geen aanval willen. Het is niet dat we niets kunnen, we zijn ook niet super kwetsbaar en ik vind ook dat we dit gewoon moeten veroordelen als Westers land.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word meer een beetje moe van die zelfbemeten hulpeloosheid. "We kunnen niks, we zijn zo kwetsbaar, help help!". Zo'n totaal gebrek aan cojones, alsof we compleet gecastreerd zijn.
Dat was de vraag niet.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van de Fransen.
Toen was DHS nog een goede voetbalclub, daar hoor je weinig meer van. Ik bedoel te zeggen dat de Fransen van toen niet automatisch de Fransen van nu zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van de Fransen. Toen wij werden aangevallen door de Duitsers hebben zij ons wat halfslachtig in Zeeland en Brabant wat zitten mokken en tegenstribbelen. Daarna waren ze gevlucht.
De Baltische staten zijn onverdedigbaar.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja? De Balten zijn gewoon EU territorium en NAVO-leden. Dat is dus 450 miljoen + GB, Canada en Noorwegen. Als we ons dan nog niet tegen het al half kapotgevochten Russische leger kunnen verdedigen kunnen we er beter mee ophouden en is het gewoon terecht dat Poetin die staten verovert.
Je vergeet de Scandinavische landenquote:Op zondag 4 januari 2026 01:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn niet met 600 miljoen mensen he.
Je rekent met van alles en nog wat.
Ga eerst maar eens rekenen op Duitsland én Frankrijk. Dan komt Polen, Denemarken, Nederland.
En tjah, moet ik de Belgen noemen? Ik verwacht niet veel van Italie, Spanje, of Turkije.
Begrijp heel goed dat Polen ook nucleaire wapens wil ontwikkelen.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:39 schreef Tjacka het volgende:
Zonder de VS is de NAVO een lege huls. Niemand offert Parijs voor Vilnius. De Baltische staten hangen aan één smalle Suwalki Gap: klein, vlak, open, hoofdsteden dicht bij de grens. Poetin hoeft niet te winnen, alleen snel feiten te creëren. Twijfel is genoeg.
Dat het nog niet gebeurt, komt door Oekraïne: Rusland kan daar nauwelijks winnen. Maar als de VS elders vastzit , denk Venezuela , wordt de verleiding groter. Oekraïne koopt tijd, de Baltische staten wachten.
Maar je wil wel gaan kijken hoe wij met de Russen tot een guldenmiddenweg kunnen komen. Tot zover je geloofwaardigheid.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kapot van de Fransen. Toen wij werden aangevallen door de Duitsers hebben zij ons wat halfslachtig in Zeeland en Brabant wat zitten mokken en tegenstribbelen. Daarna waren ze gevlucht.
Geopolitiek als middel tegen Rusland en China?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Heb je de persconferentie van Trump gezien? Waarin hij aangaf dat het om olie etc ging? Of bedoelde met immoreel tuig Trump?
DSA is recent en gaat over platforms als Facebook en Twitter.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:10 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ben je al gearresteerd nadat je met je vpn je dagelijkse portie propaganda hebt gelezen?
Er komt dus toch nog zinnigs uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn meer opties. Bruggen prematuur verbranden is nooit slim.
Maar dat we in Europa zo snel mogelijk de nieuwe realiteit moeten erkennen en daarnaar handelen, lijkt me inmiddels nogal overduidelijk.
Velen in Europa zitten nog in de stand 'hopen dat de '90s weer terugkomen'. We moeten echt schakelen nu.
Precies dat plaatje staat op Tweakers, Maduro opgepakt en naar de VS gebracht, daar pakt ICE hem op en deporteert hem weer naar Venezuela.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ICE nu Maduro in zijn cel oppakt en deporteert
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mbkl3hzrss2uquote:Op zondag 4 januari 2026 00:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat de volgende fases gaan om Cuba, Groenland en als dat allemaal 'blekkeloos' verloopt dan kun je je ervaring gebruiken om Canada 'vrijwillig' te laten aansluiten.
Dit lijkt ook meer op de United Fruit Company die een bananenrepubliek overneemt.quote:Op zondag 4 januari 2026 07:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Monroe doctrine ging toch om Europese bemoeienis taboe verklaren etc? Subtiele hint van Petey
Verschil is wel dat Oekraïne te maken heeft met een invasie en dagelijkse bombardementen.quote:Op zondag 4 januari 2026 09:42 schreef Toby56 het volgende:
Los van het geleuter over olie en narcotica, voor mij is dit gewoon een plan om ervoor te zorgen dat de VS een aantal vijanden creëert, waardoor het in de nabije toekomst gemakkelijker wordt om 'bepaalde' democratische regels en wetgevingen te kunnen negeren.
Dus: de VS stort zich moedwillig in een oorlogssituatie (Iran staat wellicht ook al op de nominatie), en daardoor kan Trump zo dadelijk de 'Zelenskykaart' gaan trekken: geen verkiezingen in oorlogstijd.
Sowieso: na January the 6th sta ik met deze man nergens meer van te kijken.
Met dergelijke nuances zal iemand als Trump, zo vermoed ik, weinig te maken (willen) hebben.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Oekraïne te maken heeft met een invasie en dagelijkse bombardementen.
Daar zal de VS geen last van hebben.
In Rusland gingen de verkiezingen ook gewoon door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |