abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2026 @ 00:11:52 #151
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219740201
Groenland innemend lijkt me zelfs voor trump te ver gaan
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219740205
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:14:34 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219740219
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:12 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de volgende fases gaan om Cuba, Groenland en als dat allemaal 'blekkeloos' verloopt dan kun je je ervaring gebruiken om Canada 'vrijwillig' te laten aansluiten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 4 januari 2026 @ 00:16:23 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219740232
Het lijkt wel het spelen van Risk IRL door trump en putin.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:18:48 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219740247
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:16 schreef Gunner het volgende:
Dat is het ook. En wij in Europa zitten met heel weinig legers in een continent dat alle andere Risk-spelers wel willen hebben.

Xi is flink aan het opbouwen, Trump verovert even Noord- en Zuid-Amerika. Poetin wordt tegengehouden door een paar legertjes in Oekraïne die mazzel hebben met hun worpen.

Ondertussen zitten wij in Nederland met een halfgare regering en een formatie die maar duurt. Engeland is politiek een potje, Frankrijk ook. Duitsland is ook al niet veel soeps. Heerlijk disfunctioneel allemaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 4 januari 2026 @ 00:19:29 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219740252
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:16 schreef Gunner het volgende:
En Xi. Uiteindelijk zullen ze elkaar nog steeds in de haren gaan vliegen, want zoveel narcisten kunnen nooit zo lang door een deur met al die macht. Daarna alles opvegen en hopen dat je er nog bent. En dan heb je ook nog de ruimte, waar we tot nu toe samenwerkten, maar je nu makkelijk voor complete chaos kunt zorgen.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:20:26 #157
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219740261
Maar goed mensen. Groenland. Dat gaat toch een stap te ver. Dan heb je toch ruzie binnen de NAVO.

Aan de andere kant. Do not underestimate the predictability of stupidity.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:21:24 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219740270
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:20 schreef Gunner het volgende:
Maar goed mensen. Groenland. Dat gaat toch een stap te ver. Dan heb je toch ruzie binnen de NAVO.
Dat komt sowieso, nu nog hielenlikken bij Trump en straks totale paniek. Lokale partijen die daar dan weer op in gaan spelen en je zit voorlopig even met een levensbedreigende situatie.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:23:22 #159
38496 Perrin
pi_219740284
quote:

Wie gaat ze tegenhouden? Gaan onze regeringsleiders een Heel Serieus Verzoekschrift indienen bij Trump?
pi_219740301
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wie gaat ze tegenhouden? Gaan onze regeringsleiders een Heel Serieus Verzoekschrift indienen bij Trump?
Ja ik ben er ook niet meer zeker van dat dat niet gewoon gaat gebeuren, de rest van de NAVO gaat Trump echt niet stoppen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 4 januari 2026 @ 00:27:20 #161
38496 Perrin
pi_219740311
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja ik ben er ook niet meer zeker van dat dat niet gewoon gaat gebeuren, de rest van de NAVO gaat Trump echt niet stoppen....
Zonder tegenwicht zal Trump zijn macht ongegeneerd toepassen. En wat voor tegenwicht gaan we bieden? Tot nu toe zijn we vooral heel braaf aan het kwispelen.

Kijk eens hoe Macron een aai over de bol krijgt van de baas:

twitter
pi_219740317
Het stoppen van Trump zal van binnenuit moeten gebeuren, wat me met al die hielenlikkers en de macht van de Republikeinse partij in zowel congres als senaat vrij kansloos lijkt. Dan maar hopen dat Magere Hein gewoon snel op de stoep staat en gezien zijn fysieke gesteldheid en zijn manier van spreken vandaag is dat wellicht dichterbij dan we denken...
pi_219740332
Het is ook een duivels dilemma voor de rest, we kunnen de VS gewoon niet counteren vanuit Europa omdat we veel te afhankelijk van ze zijn.... niet dat er ook maar een vinger wordt uitgestoken op dit moment, maar tegen de haren in strijken betekent dat Oekraïne helemaal opgegeven kan worden, en de Baltische staten waarschijnlijk als volgende
  zondag 4 januari 2026 @ 00:35:36 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219740354
quote:

Groenland gaan ze gewoon pakken, en dan waarschuwt de EU voor de laatste keer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:36:41 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219740363
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:31 schreef TheVulture het volgende:
Het is ook een duivels dilemma voor de rest, we kunnen de VS gewoon niet counteren vanuit Europa omdat we veel te afhankelijk van ze zijn.... niet dat er ook maar een vinger wordt uitgestoken op dit moment, maar tegen de haren in strijken betekent dat Oekraïne helemaal opgegeven kan worden, en de Baltische staten waarschijnlijk als volgende
De Baltische staten kan Rusland als het goed is sowieso niet pakken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:39:09 #166
38496 Perrin
pi_219740376
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:28 schreef TheVulture het volgende:
Het stoppen van Trump zal van binnenuit moeten gebeuren, wat me met al die hielenlikkers en de macht van de Republikeinse partij in zowel congres als senaat vrij kansloos lijkt. Dan maar hopen dat Magere Hein gewoon snel op de stoep staat en gezien zijn fysieke gesteldheid en zijn manier van spreken vandaag is dat wellicht dichterbij dan we denken...
Hopen op een betere keizer is een matige strategie..
  zondag 4 januari 2026 @ 00:39:44 #167
38496 Perrin
pi_219740380
quote:
En hoe komt het dat we zo afhankelijk en machteloos zijn geworden? Welke besluiten, aannames, keuzes hebben ons op deze geopolitiek nogal afschuwelijke plek gebracht? Wat gaan we er aan doen?
  zondag 4 januari 2026 @ 00:42:27 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219740393
quote:
9s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is het ook. En wij in Europa zitten met heel weinig legers in een continent dat alle andere Risk-spelers wel willen hebben.

Xi is flink aan het opbouwen, Trump verovert even Noord- en Zuid-Amerika. Poetin wordt tegengehouden door een paar legertjes in Oekraïne die mazzel hebben met hun worpen.

Ondertussen zitten wij in Nederland met een halfgare regering en een formatie die maar duurt. Engeland is politiek een potje, Frankrijk ook. Duitsland is ook al niet veel soeps. Heerlijk disfunctioneel allemaal.
Rustig aan. Het zijn allemaal lange termijn problemen indien zich dit zo doorzet. Ik geloof niet in een molotov ribbentrop pact.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219740397
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
En hoe komt het dat we zo afhankelijk en machteloos zijn geworden? Welke besluiten, aannames, keuzes hebben ons op deze geopolitiek nogal afschuwelijke plek gebracht? Wat gaan we er aan doen?
Tja je hebt je als Europa uiteindelijk teveel in slaap laten sussen, al was het tot 2016 eigenlijk ondenkbaar dat er een melagomane gek in de VS op het schild zou worden gehesen, laat staan dat ie daarna ook nog eens een keer uit de as zou herrijzen.
  zondag 4 januari 2026 @ 00:44:31 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219740401
quote:
Dit.
Europa heeft er een bende van gemaakt. Hoe je als zo machtig continent jezelf zo in een hoek kan schilderen en werkelijk niks meer te vertellen hebt. Slechtste bestuur ooit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219740402
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Baltische staten kan Rusland als het goed is sowieso niet pakken.
Wie gaat ze tegen houden, de NAVO zonder de VS?
pi_219740411
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geen Amerikaanse producten meer kopen :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 4 januari 2026 @ 00:46:30 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219740412
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wie gaat ze tegen houden, de NAVO zonder de VS?
Dat. Als USA zich geheel terugtrekt uit de verdediging dan wordt een aanval voor Rusland zéér opportuun. Daarom ook deze internationale lauwe reactie. Maar reken maar dat het in de militaire- en diplomatieke burelen van Europa overuren gemaakt worden. Wat hier nu gebeurt is de laatste decennia niet meer gebeurt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 4 januari 2026 @ 00:48:16 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219740421
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zonder tegenwicht zal Trump zijn macht ongegeneerd toepassen. En wat voor tegenwicht gaan we bieden? Tot nu toe zijn we vooral heel braaf aan het kwispelen.

Kijk eens hoe Macron een aai over de bol krijgt van de baas:

[ x ]
Uiteindelijk kan alleen China of Rusland dat. En dat is nog zelfs maar de vraag. Ik snap dat het moeilijk wordt, en ik iiriteer mij aan de mensen die bewondering hebben voor Trump en net doen alsof hij geweldige dingen doet...totdat die zelf naar een schuilkelder moet, uiteraard heb ik het dan niet over jou.
pi_219740426
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 00:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tja je hebt je als Europa uiteindelijk teveel in slaap laten sussen, al was het tot 2016 eigenlijk ondenkbaar dat er een melagomane gek in de VS op het schild zou worden gehesen, laat staan dat ie daarna ook nog eens een keer uit de as zou herrijzen.
Women, right :7

Maar ergens wel hele zwarte humor dat uiteindelijk misogynie (van beide kanten) Amerika de das om zal doen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')