Vladimir: 'Hold my Vodka'quote:Op zondag 4 januari 2026 00:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Baltische staten kan Rusland als het goed is sowieso niet pakken.
Ja? De Balten zijn gewoon EU territorium en NAVO-leden. Dat is dus 450 miljoen + GB, Canada en Noorwegen. Als we ons dan nog niet tegen het al half kapotgevochten Russische leger kunnen verdedigen kunnen we er beter mee ophouden en is het gewoon terecht dat Poetin die staten verovert.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wie gaat ze tegen houden, de NAVO zonder de VS?
Maar je kunt nu in hindsight allerlei dingen gaan aanwijzen, maar ook dat gaat ons niet helpen. Je zal uiteindelijk moeten stoppen met geld geven aan de VS voor wapens, maar dat is meteen een breuk. Daarvoor zit je vast in een loop.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe komt het dat we zo afhankelijk en machteloos zijn geworden? Welke besluiten, aannames, keuzes hebben ons op deze geopolitiek nogal afschuwelijke plek gebracht? Wat gaan we er aan doen?
Je moet ergens beginnen, maar dan moeten we focussen op hoe dit beter te maken ipv af te breken.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit.
Europa heeft er een bende van gemaakt. Hoe je als zo machtig continent jezelf zo in een hoek kan schilderen en werkelijk niks meer te vertellen hebt. Slechtste bestuur ooit.
De enige die divisies kunnen leveren include cavelerie én zware artillerie zijn de Duitsers, de Fransen én de Britten. Wat de rest doet weet ik niet. Maar reken niet op zuid-europa.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja? De Balten zijn gewoon EU territorium en NAVO-leden. Dat is dus 450 miljoen + GB, Canada en Noorwegen. Als we ons dan nog niet tegen het al half kapotgevochten Russische leger kunnen verdedigen kunnen we er beter mee ophouden en is het gewoon terecht dat Poetin die staten verovert.
De rest kan natuurlijk best wel wat bijdragen, zeker wat betreft infanterie. Als dat Europa niet zou lukken is het meer een kwestie van niet willen dan van niet kunnen. Laat Poetin het dan maar pakken, dan is het het niet waard.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De enige die divisies kunnen leveren include cavelerie én zware artillerie zijn de Duitsers, de Fransen én de Britten. Wat de rest doet weet ik niet. Maar reken niet op zuid-europa.
Overigens hoor je mij niet zeggen dat het een walk in the park wordt voor de Russen. Maar het zijn wel die 3 landen die het zullen moeten doen.
Wij in Europa kunnen dat ook. Onze afhankelijkheid is een keuze.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan alleen China of Rusland dat. En dat is nog zelfs maar de vraag. Ik snap dat het moeilijk wordt, en ik iiriteer mij aan de mensen die bewondering hebben voor Trump en net doen alsof hij geweldige dingen doet...totdat die zelf naar een schuilkelder moet, uiteraard heb ik het dan niet over jou.
Nee, minder breuk dan je denkt.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
Je zal uiteindelijk moeten stoppen met geld geven aan de VS voor wapens, maar dat is meteen een breuk.
Ja hadden we maar serieuze lui die deden aan een serieuze visie voor ons land, voor ons continent. Namen we onze toekomst maar wat serieuzer.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar je kunt nu in hindsight allerlei dingen gaan aanwijzen, maar ook dat gaat ons niet helpen. Je zal uiteindelijk moeten stoppen met geld geven aan de VS voor wapens, maar dat is meteen een breuk. Daarvoor zit je vast in een loop.
Om te kunnen focussen op beter maken moet je eerst snappen hoe je zo enorm de fout in kon gaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen, maar dan moeten we focussen op hoe dit beter te maken ipv af te breken.
Wordt een technische discussie. Zou wel mooi zijn als iemand dat eens goed ging uitzoeken.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De rest kan natuurlijk best wel wat bijdragen, zeker wat betreft infanterie. Als dat Europa niet zou lukken is het meer een kwestie van niet willen dan van niet kunnen. Laat Poetin het dan maar pakken, dan is het het niet waard.
quote:Op zondag 4 januari 2026 00:59 schreef phpmystyle het volgende:
Wat zijn de capaciteiten van de EU met Duitsland en Frankrijk als centrale mogendheden
Pfff ik heb wel moeite met dat soort uitspraken, eerlijk gezegd. Soort van smeken om hier oorlog te komen voeren.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De rest kan natuurlijk best wel wat bijdragen, zeker wat betreft infanterie. Als dat Europa niet zou lukken is het meer een kwestie van niet willen dan van niet kunnen. Laat Poetin het dan maar pakken, dan is het het niet waard.
Geen geld meer geven is dus ook die 5% niet en dan gaat de NAVO vallen, zo bedoelde ik het meer. Al dat geld maakt ze alleen maar sterker als men de vijand is.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, minder breuk dan je denkt.
F-35 wordt voor 33% in europa gemaakt. En op raketten voor himars en patriots na kopen we al niks meer van ze.
Laten we dan ook maar niet meer lachen om Poetin die geen 3x kleiner land op de knieen kan krijgen terwijl wij met 600 miljoen mensen een 4x zou klein en moegevochten land nog niet eens aan zouden kunnen.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wordt een technische discussie. Zou wel mooi zijn als iemand dat eens goed ging uitzoeken.
Wat zijn de capaciteiten van de EU met Duitsland en Frankrijk als centrale mogendheden en wat kunnen de Russen nog inbrengen. Baltische staten is zéér kwetsbaar omdat het omring wordt door Rusland én Belarus.
Ik word meer een beetje moe van die zelfbemeten hulpeloosheid. "We kunnen niks, we zijn zo kwetsbaar, help help!". Zo'n totaal gebrek aan cojones, alsof we compleet gecastreerd zijn.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Pfff ik heb wel moeite met dat soort uitspraken, eerlijk gezegd. Soort van smeken om hier oorlog te komen voeren.
Wij zijn niet met 600 miljoen mensen he.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Laten we dan ook maar niet meer lachen om Poetin die geen 3x kleiner land op de knieen kan krijgen terwijl wij met 600 miljoen mensen een 4x zou klein en moegevochten land nog niet eens aan zouden kunnen.
Nogal ja. Aangeleerde hulpeloosheid heet dat.quote:Op zondag 4 januari 2026 01:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word meer een beetje moe van die zelfbemeten hulpeloosheid. "We kunnen niks, we zijn zo kwetsbaar, help help!". Zo'n totaal gebrek aan cojones, alsof we compleet gecastreerd zijn.
Maar je hebt het.... over jezelf, he?quote:Op zondag 4 januari 2026 01:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nogal ja. Aangeleerde hulpeloosheid heet dat.
Ik meen dat ik een van de weigen ben hier die actief oproept tot meer geopolitieke volwassenheid voor Nederland, Europa.quote:
Ja, door dag in, dag uit, te janken:quote:Op zondag 4 januari 2026 01:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik meen dat ik een van de weigen ben hier die actief oproept tot meer geopolitieke volwassenheid voor Nederland, Europa.
quote:WEEEE, WE KUNNEN HELEMAAL NIKSWEEEEEEE
Al die spelers spelen al lang niet meer op hun toenmalige positie.quote:Op zondag 4 januari 2026 00:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Om te kunnen focussen op beter maken moet je eerst snappen hoe je zo enorm de fout in kon gaan.
Zouden we maar een idee kunnen vormen, adhv de geschiedenis, mss....?quote:Op zondag 4 januari 2026 01:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn niet met 600 miljoen mensen he.
Je rekent met van alles en nog wat.
Ga eerst maar eens rekenen op Duitsland én Frankrijk. Dan komt Polen, Denemarken, Nederland.
En tjah, moet ik de Belgen noemen? Ik verwacht niet veel van Italie, Spanje, of Turkije.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |