Maar nu rijdt hij mist hij tactisch Hoolwerf. Zodoende geen vergelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En dat zou ook vrij belachelijk zijn wanneer je 2 world cups wint op dat onderdeel. Net als dat Beune met 3 world cups niet gaat op de 1500m.
Ja, mass start is onvoorspelbaar, maar met 2 world cups dit seizoen heb je een behoorlijke claim om mee te doen.
Dat weet je nu toch niet? Als er tegen die tijd niemand wat presteert op de Mass Start komt die automatisch heel laag in de matrix en zou het sowieso onzinnig zijn om er iemand voor aan te wijzen als het quotum al bereikt is. En als je op dat moment geen kanshebbers op individuele afstanden hebt, maar een trio dat elke team pursuit wint zou het onzinnig zijn om halsstarrig vast te houden aan het kiezen van een team uit schaatsers die zich voor andere nummers plaatsen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat als de KNSB deze matrix in stand houdt in de toekomst het volgende doet.
A. Kies uit de 9 beschikbare rijders 3 man voor de ploegachtervolging
B. Zet net als bij de MS één aanwijsplek in de topposities bij de matrix.
Zelf zou mijn voorkeur uitgaan naar scenario A, want op die ploegenachtervolging hebben we op bijna elke Spelen al niet maximaal gepresteerd.
Over 3250 meter?quote:Op donderdag 1 januari 2026 22:47 schreef Abrikozentaart het volgende:
Kunnen we niet een skate-off organiseren tussen Prins en Bosker?
quote:„Ik kreeg gisteren het belletje van Rintje Ritsma. Die mocht me meedelen dat ik het niet geworden ben. Hij baalde er zelf ook van, maar het is door de selectiecommissie besloten. Rintje weet nu ook dat de kans op een gouden medaille heel klein is.”
Over de manier waarop hij en zijn coach behandeld zijn, is hij bepaald niet te spreken. „Ik heb me vier jaar lang keihard ingezet, ik ben loyaal geweest. Elke training voor de team pursuit ben ik geweest, alle massastarts heb ik gereden. Ik ben de hele wereld over gevlogen. Ik heb mezelf soms ook wel in moeilijke posities gewerkt, maar ik stond er altijd. En als dat dan niet beloond wordt, is dat behoorlijk zuur. Het is zo moeilijk om er in dat wereldje er tussen te komen.”
‘Ben vreemde eend in de bijt’
Dat hij door commentatoren op tv totaal niet werd genoemd, steekt hem ook. „Dat is weer typisch. Ik ben gewoon een vreemde eend in de bijt. Een marathonschaatser. Tim Prins wordt nu het kind van rekening genoemd, omdat hij eruit gezet wordt, maar ik denk dat ik dat niet minder ben. Hij is een super groot talent en had zeker het recht in Milaan te rijden. Maar ik heb jarenlang de wereldbeker gereden, heb op het podium gestaan en heb klassementen binnengehaald.’’
Hoolwerf vervolgt: „Het zijn natuurlijk analisten uit de langebaanwereld, oud-langebaanschaatsers, die hebben misschien wel de voorkeur voor traditionele schaatsers. Het is jammer, want die hebben ook invloed op de mensen die televisie kijken en je nu in één klap zijn vergeten.”
‘Individuele belangen zijn groter’
Door het nieuws voelt hij zich vooral verdrietig. „Als je ergens keihard voor werkt, jarenlang, en op het moment dat het moet gebeuren, mogen andere mensen dat plekje invullen, dan is dat zuur. Ik heb vier super mooie jaren meegemaakt, dingen mogen doen. Dat het dan niet beloond wordt met de olympische droom, dat is gewoon zuur. Er wordt op voorhand gezegd dat de KNSB gaat voor de grootste kans op goud. Maar dan zijn de individuele belangen misschien wel groter. Ze durven naar mijn mening niet de keuzes te maken voor de grootste kans op goud.”
https://www.omropfryslan.(...)room-is-kapotgemaaktquote:Emotionele Tim Prins over mislopen Spelen: "Mijn droom is kapotgemaakt"
Schaatser Tim Prins is boos, teleurgesteld en heeft veel verdriet over het feit dat hij niet naar de Olympische Spelen mag. Schaatsbond KSNB heeft de Jouster niet geselecteerd, terwijl hij wel een startbewijs haalde op het Olympisch Kwalificatietoernooi (OKT).
"De klap komt heel hard aan", zegt de 22-jarige Jouster in een reactie op het nieuws. "Mijn droom is kapotgemaakt."
Het nieuws hing hem als een zwaard van Damocles boven het hoofd, nadat Prins derde werd op de 1.500 meter. Daarmee belandde hij op de zogenaamde matrix en dat leek genoeg voor een ticket naar de Spelen.
Maar dat veranderde al snel, want Nederland mag maar negen schaatsers meenemen naar de Spelen. Na afloop van het OKT stonden er tien namen op de matrix en dus moest er één afvallen.
Tim Prins werd gebeld op oudejaarsdag over het slechte nieuws
De afvalrace ging tussen Marcel Bosker en Tim Prins. Na dagen van overleg komt naar buiten dat Prins zijn koffers niet hoeft te pakken voor Milaan.
Prins kreeg het nieuws te horen op oudejaarsdag. Technisch directeur van de KNSB Remy de Wit belde met hem.
"Ik was bij een vriend en hij (De Wit) bracht meteen het slechte nieuws", vertelt Prins. "Hij bracht een reden, maar daar was ik het helemaal niet mee eens."
Volgens De Wit is de kans op een medaille voor Nederland groter als Marcel Bosker meegaat. Hij kan dan ook de ploegenachtervolging rijden.
De Wit: "Een extra motivatie om voor de ploegenachtervolging te kiezen, is dat de mannen in het wereldbekerklassement als tweede zijn geëindigd en ook dit seizoen twee keer het podium hebben behaald."
Volgens De Wit is Bosker een belangrijke pion in het team voor de ploegenachtervolging. Ook daar is Prins het niet mee eens.
"Zonder mijn ploeggenoot (Bosker) af te vallen, want dat is een goede jongen die er ook niets aan kan doen."
"Maar Marcel is door bondscoach Rintje Ritsma twee jaar lang totaal genegeerd. Hij was overbodig volgens Ritsma en dus hebben ze met Jan en alleman gereden."
Remy de Wit over het thuislaten van Prins
"Nu moet dus mijn Olympische droom kapot om koste wat kost Marcel mee te nemen. Dat steekt het meeste."
Daarnaast zou de kans voor Prins op een medaille kleiner zijn dan een medaille op de ploegenachtervolging. Die reden kan volgens de Jouster ook de prullenbak in.
"Op de wereldbeker sta ik gewoon op de vierde plaats, dus dat is hoog. Op het NK was ik tweede achter Kjeld Nuis en die heb ik nu verslagen op het OKT. Dus ik kan prima om een medaille schaatsen."
Hoe je het ook wendt of keert, van tevoren was bekend dat er drie aanwijsplekken blijven staan na het OKT. De schaatsbond hield dus het recht om schaatsers aan te wijzen of te laten afvallen.
"Maar het feit dat het op deze manier gaat. De weging voor mij ten opzichte van de teampursuit die wordt getrokken, is totaal subjectief. Totale onzin wat de technisch directeur uitlegt."
Prins heeft inmiddels veel reacties gehad vanuit de schaatswereld. Sinds het nieuws bekend werd gemaakt, staat zijn telefoon roodgloeiend.
"Mijn grootste concurrenten vinden dit nog onrechtvaardig. Dat zegt genoeg."
Hoe nu verder?
Hoe de komende tijd er uit zal zien voor de schaatser, is volgens hem onzeker. De Olympische Spelen zijn van 6 tot 22 februari, maar die periode kan uit de agenda.
"Ik leefde toe naar deze droom en die is nu voorbij. Zij hebben voor deze keer mijn droom kapotgemaakt. Ik ben boos en heb verdriet en alles bij elkaar. Uiteindelijk weet ik wel dat ik mezelf weer bijeen zal rapen en sterker terugkom. Dat wel."
Mwah meerdere sporters gebroken… Imo heeft Prins alle recht van spreken, die is echt genaaid. Maar een Beune en een Fledderus bijvoorbeeld hebben het gewoon zelf verkloot en dat was idem. geweest voor Leerdam als ze zich er niet tussen had gereden op de 500.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:26 schreef _Lily_ het volgende:
Zelfs als toeschouwer heeft dit OKT een nare smaak bij mij achtergelaten. Terwijl ik het normaal superleuk vind om te kijken.
We kunnen ons verschuilen achter: “dit is topsport”
Maar dan is topsport niet leuk toch? Dit gaat nergens meer over.
Er klopt niks van die matrix.
Je begint mensen aan te wijzen voor een onderdeel wat ze niet boeit en wat niet eens op die matrix staat? Doe dat dan wel vooraf als je toch daarvoor wil selecteren? Heel raar.
Prins inderdaad kind van de rekening. En ik geloof meteen dat ze hem onmenselijk hebben toegesproken.
Bosker nu ineens onmisbaar maar nog niet zolang geleden moesten ze niks van hem hebben en werd hij er zonder communicatie uitgezet.
Meerdere sporters gebroken, mentaal totaal naar de klote, extreme stress
Ehm….. waar zit hier het goede in?
Zou hij nu ook gaan zitten hopen in februari dat Team NL giga afgaat. Of op een paar duizendste vierde wordt?quote:
Doodsbedreigingen bij kjeld Nuis?quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:38 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah meerdere sporters gebroken… Imo heeft Prins alle recht van spreken, die is echt genaaid. Maar een Beune en een Fledderus bijvoorbeeld hebben het gewoon zelf verkloot en dat was idem. geweest voor Leerdam als ze zich er niet tussen had gereden op de 500.
Het is niet zo dat je ergens alleen gebroken van kan zijn als het "iemand anders schuld" is he.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:38 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah meerdere sporters gebroken… Imo heeft Prins alle recht van spreken, die is echt genaaid. Maar een Beune en een Fledderus bijvoorbeeld hebben het gewoon zelf verkloot en dat was idem. geweest voor Leerdam als ze zich er niet tussen had gereden op de 500.
Dat heeft weinig met het OKT zelf te maken, maar meer met types met een halve hersencel die denken dat ze op sociale media alles kunnen zeggen.quote:
Ik denk dat je met een aanvallende Van de Bunt (even ervan uitgaande dat hij zijn niveau van de individuele afstanden en met zijn skeelerachtergrond redelijk door kan trekken naar de mass start) gevaarlijker bent dan met een Hoolwerf die blijft zitten om ingesloten te raken in de sprint.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:36 schreef Slobeend het volgende:
Ik denk overigens dat Hoolwerf inderdaad een betere keus was geweest dan Bosker, maar dan had je helemaal de poppen aan het dansen gehad.
Met wie had die dan de massastart moeten rijden?quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:36 schreef Slobeend het volgende:
Ik denk overigens dat Hoolwerf inderdaad een betere keus was geweest dan Bosker, maar dan had je helemaal de poppen aan het dansen gehad.
https://www.schaatsen.nl/(...)n-verrassing-zorgen/quote:Hoolwerf stelt dat het goed is om een sprinter te hebben in het peloton die de andere landen ontmoedigt om een ontsnapte Bergsma terug te halen. Ritsma ziet dat anders. “Sprinters zoals Bart doen tijdens de race niets, zij zijn volgelingen. Dan is het lastig een wedstrijd te winnen. Om een zege te kunnen pakken, moet je de baas zijn over iedereen. Een sterk land als Nederland kan dat. Met twee stayers willen we voor die strategie kiezen.”
De Ritsma die we hier aan het woord horen, was dezelfde man die Hoolwerf de afgelopen vier jaar keer op keer opstelde voor het teamonderdeel. “In de World Cups was Bart er altijd om het af te maken. Dat heeft hij niet altijd even goed gedaan. Er had meer ingezeten. Als Bart twee wedstrijden had gewonnen, had hij de aanwijsplek gekregen in plaats van Jorrit.”
In plaats van de ervaren Hoolwerf wordt nu Van de Bunt opgesteld, die zowel op de Spelen als op de mass start bij de senioren debuteert. “Het is geen risico om een nieuweling op te stellen, want je maakt duidelijke afspraken van tevoren. Stijn heeft het uithoudingsvermogen en de snelheid als hij eenmaal op gang is. Hij beweegt makkelijk en neemt de ervaring van het skeeleren mee. Net als Jorrit kan hij bovendien snel anticiperen op actie. Ze passen goed bij elkaar.”
Kun je niet veel van zeggen dit seizoen heeft Hoolwerf echt niets laten zien. Dat het geen risico is van der Bunt op te stellen is natuurlijk wel onzin.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.schaatsen.nl/(...)n-verrassing-zorgen/
Dat is natuurlijk afhankelijk van de resultaten in het seizoen ervoor. Daar wordt de matrix op gebaseerd.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:32 schreef _Lily_ het volgende:
Nouja, je weet wat je te doen staat als individuele schaatser.
Word maar lekker goed op de massastart en/of ploegenachtervolging en je zit erbij
Al gooit Rintje Bart hier wel voor de bus. Leuk om zoiets te horen/lezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:28 schreef Remco het volgende:
[..]
Kun je niet veel van zeggen dit seizoen heeft Hoolwerf echt niets laten zien. Dat het geen risico is van der Bunt op te stellen is natuurlijk wel onzin.
Dit kan toch niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://www.schaatsen.nl/(...)n-verrassing-zorgen/
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:59 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Al gooit Rintje Bart hier wel voor de bus. Leuk om zoiets te horen/lezen.
Maar we weten allemaal dat Rintje absoluut geen ster in communicatie is.
Dat risico is er op zich met Hoolwerf ook wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Het grote risico is dat Van de Bunt zich niet voor de finale plaatst en dat Bergsma het daar in z’n ééntje moet doen.
Maar ja, is er een systeem te bedenken waarin die boosheid en onbegrip er niet is? Als Prins wel was gegaan of als Hoolwerf was aangewezen, waren er weer anderen boos of onbegrepen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:28 schreef hhh38 het volgende:
Je kan boos worden van dit systeem, maar voor de bond is dit ideaal. En voor de optimale medaillekansen ook.
Maar als er zoveel boosheid en onbegrip is bij schaatsers moeten er misschien toch wat aanpassingen worden gedaan.
Dat zal ook wel meevallen. Sowieso zullen de meeste schaatsers zich helemaal niks aantrekken van alle randzaken + de Spelen zijn pas over meer dan een maand, dan zijn de meesten dit gedoe vast weer vergetenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 00:35 schreef raptorix het volgende:
Het ergste is dat je al aan de spelen start met een negatief gevoel en randzaken, lekker gewerkt jongens.
Dat laatste gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, is er een systeem te bedenken waarin die boosheid en onbegrip er niet is? Als Prins wel was gegaan of als Hoolwerf was aangewezen, waren er weer anderen boos of onbegrepen.
Voor NL zou het ideaal zijn als die regel van maximaal 9 schaatsers eraf gaat, dat zou veel gedoe voorkomen
Dit snap ik trouwens wel. Hij was ook goed in vorm dit OKT. Moet toch frustrerend zijn om gewoon niet eens besproken te worden.quote:
En nog te horen/lezen wat Ritsma over je zegtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit snap ik trouwens wel. Hij was ook goed in vorm dit OKT. Moet toch frustrerend zijn om gewoon niet eens besproken te worden.
Het is natuurlijk helemaal niet gek om te denken dat de kansen van de TP niet afnemen als iemand die zo goed in vorm is als Van de Bunt (met ook nog de snelste 3km tijd van de 3) een totaal uit vorm zijnde Snellink vervangt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:24 schreef heywoodu het volgende:
Ziedend en helemaal kapot zijn is natuurlijk ook logisch, juist als keuzes en meningen zo'n rol spelen ipv alleen harde resultaten (zoals een Prins die gepasseerd wordt op basis van precies nul resultaten van een ploeg).
Logica gaat overboord in dit topic, regels zijn regels en daar mag je daarna niet langer logisch bij nadenken klaarblijkelijk. Prins mag ook kapot zitten etc, maar een Beune moet niet zo zeuren want ze gaat toch maar mooi 1 individuele afstand schaatsen ipv de 3 die ze als topsporter zou willen doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal niet gek om te denken dat de kansen van de TP niet afnemen als iemand die zo goed in vorm is als Van de Bunt (met ook nog de snelste 3km tijd van de 3) een totaal uit vorm zijnde Snellink vervangt.
Natuurlijk mag ze kapot zitten, dat is logisch, maar het is wel een groot verschil dat Beune de Spelen op de 1500 meter vooral mist door eigen toedoen, terwijl bij Prins de 'schuld' bij de keuzeheren ligt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:51 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Logica gaat overboord in dit topic, regels zijn regels en daar mag je daarna niet langer logisch bij nadenken klaarblijkelijk. Prins mag ook kapot zitten etc, maar een Beune moet niet zo zeuren want ze gaat toch maar mooi 1 individuele afstand schaatsen ipv de 3 die ze als topsporter zou willen doen.
Alsof het allemaal enkel om de participatie medaille gaat oid.
Over een weekje zijn we het al vergeten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 00:35 schreef raptorix het volgende:
Het ergste is dat je al aan de spelen start met een negatief gevoel en randzaken, lekker gewerkt jongens.
Nee, dat ouwe wijf reageert alleen als het in zijn eigen belang is. Nu hoor je hem natuurlijk niet - hypocriet stuk vreten!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:24 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Heeft Kjeld Nuis al boos gereageerd op de achterlijkheid van de regels waardoor Kjeld Nuis nu toch mag starten op de 1500 meter?
Prima plan voor die aandachtsgeile zeikerds 👍👍quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:02 schreef Zorro het volgende:
Kunnen we niet een regel maken dat Nuis en Leerdam sowieso een aanwijsplek krijgen om thuis te blijven?
Bosker staat nipt 1 plekje lager op de matrix en heeft altijd commitment getoond. Ik snap het heel goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef TheVulture het volgende:
Prins zijn verklaring is precies de spijker op zijn kop. Ritsma heeft twee jaar lang Bosker nauwelijks serieus genomen op de TP en nu moet hij ineens mee.
Het is vooral dat Ritsma niet heel consequent is in zijn teksten de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bosker staat nipt 1 plekje lager op de matrix en heeft altijd commitment getoond. Ik snap het heel goed.
Mja, uiteindelijk viel hij met zijn prestatie buiten de matrix en was er het risico dat hij nog gepasseerd zou worden, dat kan ook geen verrassing zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Natuurlijk mag ze kapot zitten, dat is logisch, maar het is wel een groot verschil dat Beune de Spelen op de 1500 meter vooral mist door eigen toedoen, terwijl bij Prins de 'schuld' bij de keuzeheren ligt.
Ik denk dat hij te lang heeft gewacht/gehoopt op Roest.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is vooral dat Ritsma niet heel consequent is in zijn teksten de afgelopen jaren.
Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand en de kans dat Prins op de 1500m (of 1000m met dat hele switchverhaal) een medaille haalt is groter dan de kans dat Bosker een medaille haalt (individueel) of het verschil tussen wel en geen medaille is in groepsverband.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bosker staat nipt 1 plekje lager op de matrix en heeft altijd commitment getoond. Ik snap het heel goed.
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand en de kans dat Prins op de 1500m (of 1000m met dat hele switchverhaal) een medaille haalt is groter dan de kans dat Bosker een medaille haalt (individueel) of het verschil tussen wel en geen medaille is in groepsverband.
De matrix is een dom excuus waardoor ze zogenaamd wetenschappelijk die keuze niet hoeven te maken en ze enkel schermen met een onzintekst dat 1500-3 minder kans op een medaille maakt dan TP-1.
Dat is zo maar het is niet gezegd dat volgende maand Prins in Milaan de derde Nederlander zou zijn geweest.quote:
Dat waren ook wel andere omstandigheden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:38 schreef AgnesGru het volgende:
Erben is trouwens lekker hypocriet. Hij spreekt zich enorm uit over dat Prins nu niet mag gaan, maar vier jaar geleden hoorde je hem niet (toen Kramer en Bosker werden aangewezen). Tenminste, kan er niks over terugvinden.
De Boo mag dan niet naar de 1000?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is zo maar het is niet gezegd dat volgende maand Prins in Milaan de derde Nederlander zou zijn geweest.
Plus als je zo echt denkt dan moet je voor het OKT met combinatieklassementen gaan werken (1000/1500) als je niet teveel mensen wilt hebben die een enkele afstand rijden. Dat zou überhaupt dan beter zijn want je stuurt nu Nuis naar de 1000/1500 terwijl die gecombineerd 6 tiende langzamer de 1000/1500 rijdt dan Prins.
Dat klopt, maar dan moet je je niet verschuilen achter 'de data', want die is er voor dit team simpelweg niet. Het zou natuurlijk nog steeds net zo onbeschrijfelijk zuur zijn voor Prins als Bosker of Snellink aangewezen zou worden (als één van die twee zich naast Huizinga gewoon geplaatst had) om de reguliere ploeg op de Spelen te hebben, maar dan had je in elk geval nog wel 'de data' kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal niet gek om te denken dat de kansen van de TP niet afnemen als iemand die zo goed in vorm is als Van de Bunt (met ook nog de snelste 3km tijd van de 3) een totaal uit vorm zijnde Snellink vervangt.
Kjeld heeft gewoon gereageerd op dat Tim Prins niet mee mag.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:23 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, dat ouwe wijf reageert alleen als het in zijn eigen belang is. Nu hoor je hem natuurlijk niet - hypocriet stuk vreten!
Dit ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je je niet verschuilen achter 'de data', want die is er voor dit team simpelweg niet. Het zou natuurlijk nog steeds net zo onbeschrijfelijk zuur zijn voor Prins als Bosker of Snellink aangewezen zou worden (als één van die twee zich naast Huizinga gewoon geplaatst had) om de reguliere ploeg op de Spelen te hebben, maar dan had je in elk geval nog wel 'de data' kunnen gebruiken.
Ja nee dat is inderdaad dan ook geen goed idee. Maar an sich zou iets van een combinatieklassement wel een oplossing zijn (met dan een oplossing voor 500/1000 rijders) want het is eigenlijk gewoon een fout van het werken met een individuele afstand matrix dat er nu iemand naar de spelen gaat op de 1000/1500m die op het OKT 6 tiende langzamer was dan degene die je thuis laat.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De Boo mag dan niet naar de 1000?
Iedere schaatser heeft eigen specialismes. Antwanet is inmiddels echt een pure 1500m specialiste die de 3km nauwelijks nog rijdt en op de 1000m 7e wordt. Als je de kansen op gouden medailles zo groot mogelijk wil maken moet er ook ruimte zijn voor dat soort schaatsers.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja nee dat is inderdaad dan ook geen goed idee. Maar an sich zou iets van een combinatieklassement wel een oplossing zijn (met dan een oplossing voor 500/1000 rijders) want het is eigenlijk gewoon een fout van het werken met een individuele afstand matrix dat er nu iemand naar de spelen gaat op de 1000/1500m die op het OKT 6 tiende langzamer was dan degene die je thuis laat.
Het is gewoon een zeikerd en dat was ie daarvoor ook al. Gaat ie zeuren over dat zijn vriendin nu niet mee mag - had ie dan eerder moeten doen. Lijkt me zo'n type die goed is voor de sfeer in een team 🤮🤮quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kjeld heeft gewoon gereageerd op dat Tim Prins niet mee mag.
Ik snap dat gehaat op hem sowieso niet, maar als je dan dingen gaat zeggen, zorg dan dat het in elk geval klopt.
Ja misschien meer een oplossing voor het invullen van die laatste paar plaatsen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Iedere schaatser heeft eigen specialismes. Antwanet is inmiddels echt een pure 1500m specialiste die de 3km nauwelijks nog rijdt en op de 1000m 7e wordt. Als je de kansen op gouden medailles zo groot mogelijk wil maken moet er ook ruimte zijn voor dat soort schaatsers.
Maar voor de afweging van verschillende schaatsers die een AfstandX-3 ticket hebben zou het interessant zijn om te introduceren.
Met Nuis in plaats van Prins op de 1500m boet je niet aan kwaliteit in. Met een sprinter in de TP ploeg wel, dus ook al is de data er niet, elke andere optie zou nog slechter zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je je niet verschuilen achter 'de data', want die is er voor dit team simpelweg niet. Het zou natuurlijk nog steeds net zo onbeschrijfelijk zuur zijn voor Prins als Bosker of Snellink aangewezen zou worden (als één van die twee zich naast Huizinga gewoon geplaatst had) om de reguliere ploeg op de Spelen te hebben, maar dan had je in elk geval nog wel 'de data' kunnen gebruiken.
Ik denk dat het anders Bergsma was geworden, maar ik denk dat dat ook niet heel goed was afgelopen. Jorrit heeft de snelheid niet (meer).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met Nuis in plaats van Prins op de 1500m boet je niet aan kwaliteit in. Met een sprinter in de TP ploeg wel, dus ook al is de data er niet, elke andere optie zou nog slechter zijn.
Die zit er al bij (als reserve).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders Bergsma was geworden, maar ik denk dat dat ook niet heel goed was afgelopen. Jorrit heeft de snelheid niet (meer).
Wennemars riep in de schaatspodcast dat hij altijd beschikbaar is. Maar dat experiment was niet zo'n succesquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heeft Nuis ook niet wel eens geroepen wel een TP te willen doen, zeker met maar 1 individuele afstand had dat natuurlijk ook prima gekund.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:31 schreef franklop het volgende:
Blijkbaar Ritsma ook doodsbedreigingen gehad. Wat een land leven wij in zeg
Hij heeft voor het OKT zich ook al uitgesproken, niet pas daarna. En niet alleen over een aanwijsplaats voor hemzelf en Joy, maar ook voor anderen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is gewoon een zeikerd en dat was ie daarvoor ook al. Gaat ie zeuren over dat zijn vriendin nu niet mee mag - had ie dan eerder moeten doen. Lijkt me zo'n type die goed is voor de sfeer in een team 🤮🤮
Dan zie ik graag het bewijs daarvan - ben benieuwdquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hij heeft voor het OKT zich ook al uitgesproken, niet pas daarna. En niet alleen over een aanwijsplaats voor hemzelf en Joy, maar ook voor anderen.
Nogmaals, als je dan per se wil zeuren over iemand, zorg dan dat het klopt wat je zegt.
En misschien eens in de spiegel kijken ook.
https://www.tubantia.nl/s(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan zie ik graag het bewijs daarvan - ben benieuwd
Hier, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan zie ik graag het bewijs daarvan - ben benieuwd
Maar hij zit dan nooit bij atletenvergaderingen om dit aan te kaarten. Zorg dan dat je onderdeel van de oplossing bent als het je niet aanstaatquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hij heeft voor het OKT zich ook al uitgesproken, niet pas daarna. En niet alleen over een aanwijsplaats voor hemzelf en Joy, maar ook voor anderen.
Nogmaals, als je dan per se wil zeuren over iemand, zorg dan dat het klopt wat je zegt.
En misschien eens in de spiegel kijken ook.
Ja, die gasten snappen geeneens dat De Wit degene is die ze moeten hebbenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:31 schreef franklop het volgende:
Nou ja Rintje is wel degene die heeft geroepen 'ik heb Bosker nodig' intern anders was het niet im frage geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ja, die gasten snappen geeneens dat De Wit degene is die ze moeten hebben
Maar zijn vriendin heeft zich gewoon geplaatst, dat is eigenlijk nooit echt in de problemen gekomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is gewoon een zeikerd en dat was ie daarvoor ook al. Gaat ie zeuren over dat zijn vriendin nu niet mee mag - had ie dan eerder moeten doen. Lijkt me zo'n type die goed is voor de sfeer in een team 🤮🤮
Max 2 schaatsers per geslacht toewijzen voor 1 afstand lijkt mij prima. Criteria dan aantal gewonnen WB ofzo.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:02 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit geëvalueerd wordt. Klonk wel alsof Remy de Wit in ieder geval niet blind is voor de ophef.
Kan natuurlijk ook dat de schaatsers en selectiecommissie liever een ander systeem willen, maar dat de commerciële afdeling van de KNSB, de NOS en Thialf dit in stand willen houden. Benieuwd welke krachten sterker zijn.
Zoiets moet inderdaad vóór het seizoen (op zijn laatst zo rond juni/juli wel) gewoon duidelijk zijn. Doe je X, dan wordt je vooraf aangewezen, anders niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:04 schreef Montov het volgende:
Het was wel nadat Beune wereldbekerwedstrijden heeft gewonnen. Aan het begin van het seizoen was duidelijk dat je daar niet hoefde te pieken, maar na de winst zou het opeens doorslaggevend moeten zijn qua aanwijsplekken. dat vind ik wel achteraf.
En Nuis vond dat Nuis een aanwijsplek verdiende. Op basis van welk criterium?
Niet voor de 1500m hoor!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar zijn vriendin heeft zich gewoon geplaatst, dat is eigenlijk nooit echt in de problemen gekomen.
Precies en dan vlak voor het OKT gaan lopen zeiken omdat ie de bui natuurlijk al zag hangen. 4 jaar lang de tijd voor gehad, zemelaar!!!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:04 schreef Montov het volgende:
Het was wel nadat Beune wereldbekerwedstrijden heeft gewonnen. Aan het begin van het seizoen was duidelijk dat je daar niet hoefde te pieken, maar na de winst zou het opeens doorslaggevend moeten zijn qua aanwijsplekken. dat vind ik wel achteraf.
Het vooruitzicht dat een succesvol TP team (2 WBs winnen in het Olympisch seizoen oid) collectief aangewezen kan worden voorafgaand aan het OKT zal het onderdeel wel een stuk populairder maken denk ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:43 schreef TheVulture het volgende:
Kunnen we schaatsers die op de TP willen rijden aan het begin van het seizoen ook geen kwalificatiewedstrijd laten rijden: de 3 snelsten rijden het hele seizoen de TP. In geval van een OS kwalificeren ze ook meteen voor een individuele afstand
Wat een extreme rukkers zeg. Dat je dus je telefoontje pakt, Insta of whatever opent en vervolgens als een debiel tekeergaat tegen iemand die je niet kent en hem dan met de dood bedreigtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:31 schreef franklop het volgende:
Dat was ook voornamelijk de kritiek van Wennemars richting Nuis ja, inhoudelijk verschilden ze niet eens zoveel van meningquote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoiets moet inderdaad vóór het seizoen (op zijn laatst zo rond juni/juli wel) gewoon duidelijk zijn. Doe je X, dan wordt je vooraf aangewezen, anders niet.
Ik pleit voor een schaats-keirin. 5 5km-schaatsers achter 2 hazen voor 5 rondjes tempo opbouwen en dan 2 ronden laten afsprinten. Winnaar kwalificeert zich voor de massastart.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:43 schreef TheVulture het volgende:
Kunnen we schaatsers die op de TP willen rijden aan het begin van het seizoen ook geen kwalificatiewedstrijd laten rijden: de 3 snelsten rijden het hele seizoen de TP. In geval van een OS kwalificeren ze ook meteen voor een individuele afstand
Schaatshooligansquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat een extreme rukkers zeg. Dat je dus je telefoontje pakt, Insta of whatever opent en vervolgens als een debiel tekeergaat tegen iemand die je niet kent en hem dan met de dood bedreigt![]()
Ik vraag me echt af wat het dan is in je leven wat je zó frustreert dat je je op deze manier afreageert.
Zal vast niet veel beschaafder zijn dan de hooligans bij het dammenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:14 schreef mitt het volgende:
[..]
Schaatshooligans![]()
Benieuwd hoe die eruit zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Ik kan me er echt geen beeld bij vormenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:14 schreef mitt het volgende:
[..]
Schaatshooligans![]()
Benieuwd hoe die eruit zien.
en we kunnen nu niet de migranten de schuld geven, want die kijken geen schaatsen..quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:31 schreef franklop het volgende:
niemand wil dat, alleen mensen die niet goed genoeg zijn voor individueel succes . Of is dat ook je plan hiermee, dat die a la de yanks een hecht team worden ?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:43 schreef TheVulture het volgende:
Men neemt doodsbedreigingen ook wel iets te serieus tegenwoordig. Als Jantje274839 met 3 volgers wat gemeen zegt op twitter kan je dat ook negerenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:31 schreef franklop het volgende:
Als je zelf Pietje685478 bent wel ja. Als publiek figuur toch wat anders omdat je beter vindbaar bent.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Men neemt doodsbedreigingen ook wel iets te serieus tegenwoordig. Als Jantje274839 met 3 volgers wat gemeen zegt op twitter kan je dat ook negeren
Als er wat aangepast gaan worden dan zal het vermoedelijk zijn dat er schaatsers aangewezen gaan worden. Dat zouden dan Kok en Beune zijn. En als je het ietsje ruimer neemt ook Nuis, Groenewoud en De Boo en dan zou Prins dus alsnog niet gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:28 schreef hhh38 het volgende:
Je kan boos worden van dit systeem, maar voor de bond is dit ideaal. En voor de optimale medaillekansen ook.
Maar als er zoveel boosheid en onbegrip is bij schaatsers moeten er misschien toch wat aanpassingen worden gedaan.
Hij zal ook wel gerekend hebben op Snellink als zekerheidje.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik denk dat hij te lang heeft gewacht/gehoopt op Roest.
Bergsma eerder dan Nuis. Kjeld heeft geen WB gewonnen en is geen regerend wereldkampioen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als er wat aangepast gaan worden dan zal het vermoedelijk zijn dat er schaatsers aangewezen gaan worden. Dat zouden dan Kok en Beune zijn. En als je het ietsje ruimer neemt ook Nuis, Groenewoud en De Boo en dan zou Prins dus alsnog niet gaan.
Dat gaat natuurlijk net zo goed op voor de plekken op de individuele afstanden. Van de Bunt neemt nu posities op de matrix in die door anderen zijn binnengehaald, net als Tijmen Snel met zijn 15e, 8e, 8e en 19e plaatsen van dit seizoen niet heeft gezorgd dat 1500-2 zo hoog stond dat hij zeker was van de Spelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op basis van zijn resultaten dit seizoen, die beter zijn dan pakweg die van De Boo, die iedereen een aanwijsplek zou geven?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:04 schreef Montov het volgende:
Leerdam was ik inderdaad vergeten. De aanwijsplek voor Bergsma was er in principe al.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bergsma eerder dan Nuis. Kjeld heeft geen WB gewonnen en is geen regerend wereldkampioen.
En je vergeet Leerdam nog.
Dat argument snap ik, maar een WK is wel een vergelijkbaar piekmoment met de Spelen. Er zijn in het verleden genoeg WB toppers geweest die het op WK en/of OS lieten afweten, bijvoorbeeld Roest. Het WK winnen en vormbehoud tonen zou ik ook reden vinden voor een aanwijsplaats. Een De Boo die "maar" 1 WB van de 8 op de 500m wint krijgt dan vanwege z'n WK titel eerder een aanwijsplaats dan Groenewoud op de 3km.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Leerdam was ik inderdaad vergeten. De aanwijsplek voor Bergsma was er in principe al.
Vorig seizoen zou ik dan weet niet meewegen, een zomer later begint iedereen weer op 0, als in dat de verhoudingen heel anders kunnen liggen.
En zoals Joep Wennemars terecht zegt, dat moet je kenbaar maken voor het schaatsseizoen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:58 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar hij zit dan nooit bij atletenvergaderingen om dit aan te kaarten. Zorg dan dat je onderdeel van de oplossing bent als het je niet aanstaat
Ik zou lopende seizoen en voorgaand seizoen combineren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Leerdam was ik inderdaad vergeten. De aanwijsplek voor Bergsma was er in principe al.
Vorig seizoen zou ik dan weet niet meewegen, een zomer later begint iedereen weer op 0, als in dat de verhoudingen heel anders kunnen liggen.
Een vorig seizoen moet je niet meerekenen. Met Hein Vergeer hadden we op de OWS 1988 ook geen medaille gehaald, al hoe goed hij was in de voorgaande jaren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik zou lopende seizoen en voorgaand seizoen combineren.
Dus bv vorig seizoen wereldkampioen, min 1 wb zeges en 3 wb zeges lopend jaar. Of 6 wb zeges vorig jaar en 3 wb zeges lopend jaar.
Als je op elke afstand een andere dominante schaatser hebt dan 6, en ook nog de 3 schaatsers die gedomineerd hebben op de TP. Dan zit je dus meteen vol, OKT afgelast.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:46 schreef franklop het volgende:
Maar ja hoeveel ga je er dan aanwijzen
Je moest juist enkel mensen willen aanwijzen die over langere periode duidelijk de beste zijn, dan kan niet op basis van een periode van oktober tot half december. Die periode is vrij kort en ook nog eens in seizoen waar iedere wereldtopper wil pieken op OS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een vorig seizoen moet je niet meerekenen. Met Hein Vergeer hadden we op de OWS 1988 ook geen medaille gehaald, al hoe goed hij was in de voorgaande jaren.
Je kunt wel het aantal behaalde WB-punten en ereplaatsen in de vier WC-wedstrijden in het huidige seizoen, als een kwalificatie vooraf gaan plannen
En de TP en MS?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Iets bedenken waarmee vorig seizoen voor een klein deel telt, en dit seizoen voor de rest. Dan degenen vooraf aanwijzen die dan aan (uiterst strenge) voorwaarden X of Y voldoen. Rest van de tickets via OKT zonder aanwijsplekken.
Massastart is gewoon een individueel onderdeel, kan prima op dezelfde manier gedaan worden. TP moet nog even over gepraat wordenquote:
Dit kan niet meer misgaanquote:"Er staat wel een basis die kán. En we hebben nog wel een beetje tijd om dat te doen: we hebben al zes dagen staan waarop we gaan werken met elkaar en tussendoor kan er waarschijnlijk ook nog wel een keer gereden worden. Dan hebben we best wat tijd om puntjes op de i te zetten."
Ritsma ziet eruit alsof die oud en nieuw net aan heeft overleefd.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dit kan niet meer misgaan![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)mpische-schaatsploeg
En dan is 6x samen trainen ook wel echt het absolute minimum lijkt mequote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Ritsma ziet eruit alsof die oud en nieuw net aan heeft overleefd.
Ik geloof er niets van dat 3 schaatsers uit 3 verschillende ploegen 6x met elkaar gaan trainen in 1 maand, maar ik laat me graag verrassen.
Dat komt niet door Ritsma, maar de selectiecommissie. Ritsma wijst schaatsers aan en de selectiecommissie kan daar in meegaan of niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:15 schreef vlindertje89 het volgende:
" “Er zijn wilde voorspellingen dat het niets wordt met de team pursuit, maar ik denk dat het resultaat heel erg mee kan vallen”, aldus bondscoach Rintje Ritsma."
" Tussen de pain train uit Amerika en de Italiaanse thuisrijders gelooft hij erin dat Nederland mee kan doen om het eremetaal. “Juist met eenlingen uit verschillende ploegen kan het een heel mooie wedstrijd worden”, aldus Ritsma. "
Ik vind dit toch wel tenenkrommend hoor. Dus voor "het kan heel erg meevallen" en "het kan een heel mooie wedstrijd worden" laat je iemand die zich individueel geplaatst heeft, thuis?
Wees dan op zijn minst in de communicatie echt overtuigend, of je er nou echt zo sterk in gelooft of niet. Ik vind het op deze manier verwoorden bijna een extra trap na voor Prins..
Maar hij wijst dus wel iemand aan. Hij had ook kunnen zeggen, ik wijs niemand aan. Dan had de selectiecommissie niks hoeven doen en was Prins gewoon meegegaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat komt niet door Ritsma, maar de selectiecommissie. Ritsma wijst schaatsers aan en de selectiecommissie kan daar in meegaan of niet.
Ritsma zegt gewoon waar het op staat. Het is zijn taak om het beste team aan te wijzen. Ongeacht of er medaillekansen zijn. De selectiecommissie bepaalt verder wie de meeste kans maakt en kiest de TP boven de nummer 3 van de 1500m.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maar hij wijst dus wel iemand aan. Hij had ook kunnen zeggen, ik wijs niemand aan. Dan had de selectiecommissie niks hoeven doen en was Prins gewoon meegegaan.
En mijn punt is ook voornamelijk: communiceer daar naar buiten dan in elk geval anders over. Dit is toch een rotschop na om dit letterlijk zo te gaan zeggen? Zeg dan in elk geval tegen media dat je vindt dat om reden xyz dit absoluut de beste keuze is en zeker kans op medaille of zoiets. Niet "het kan heel erg meevallen".
Dat kan wel wezen, maar ik vind dan nog steeds dat je niet degene die er nu uitgeknikkerd wordt het hoeft aan te doen om te horen dat zijn droom in duigen ligt omdat "het resultaat heel erg mee kan vallen".quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ritsma zegt gewoon waar het op staat. Het is zijn taak om het beste team aan te wijzen. Ongeacht of er medaillekansen zijn. De selectiecommissie bepaalt verder wie de meeste kans maakt en kiest de TP boven de nummer 3 van de 1500m.
Tsja ik denk dat je dan onderscheid moet maken tussen 'gegarandeerd de beste Nederlander' (wat voor De Boo meer geldt dan voor Nuis) en 'daadwerkelijke plek in de uitslag'. Dat laatste past beter bij de criteria die erg gefocust zijn op goud, maar dat eerste zou ook verdedigbaar zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op basis van zijn resultaten dit seizoen, die beter zijn dan pakweg die van De Boo, die iedereen een aanwijsplek zou geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is moeilijk voor te stellen, maar Coopmans was nog veel ergerquote:Op zaterdag 3 januari 2026 23:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder: 4 jaar geleden vond iedereen Jan Coopmans de grootste randdebiel op aarde en zou Ritsma het allemaal wel oplossen, maar het is allemaal toch best wel ingewikkeld. Het is hem in zoverre wel gelukt dat we nu niet horen dat de achtervolgingsploeg niet wíl samenwerken.
Daar kan Joeta een voorbeeld aan nemenquote:
oh ja, die was ik alweer vergetenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 23:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jan Coopmans de grootste randdebiel op aarde
Het komt nu wel heel goed uit dat Nuis nu ooo de 1500m gaat rijden. Je zou toch haast denken dat ze liever Nuis hebben op de afstand en nu Bosker gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ritsma zegt gewoon waar het op staat. Het is zijn taak om het beste team aan te wijzen. Ongeacht of er medaillekansen zijn. De selectiecommissie bepaalt verder wie de meeste kans maakt en kiest de TP boven de nummer 3 van de 1500m.
Ik geloof daar niet in.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:05 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Het komt nu wel heel goed uit dat Nuis nu ooo de 1500m gaat rijden. Je zou toch haast denken dat ze liever Nuis hebben op de afstand en nu Bosker gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.
Die is ouder dan ik volgens mijquote:Op maandag 5 januari 2026 09:25 schreef franklop het volgende:
18 KC BOUTIETTE M55 USA USA 1.56,81 +12,61
Helaas niet gered op de 1500 meter
Heldquote:Op maandag 5 januari 2026 09:25 schreef franklop het volgende:
lol ik las M55 en dacht, oh leuk ze hebben ook een veteranen toernooitje...quote:Op maandag 5 januari 2026 09:25 schreef franklop het volgende:
Pakje Bakmeel Coopmans was ook een behoorlijke kluns zeker als het op communiceren met zijn schaatsers aankomt. Het is toch van de gekke dat een van je ploegleden via een pittig interviewtje met Bert moet horen dat ze gaat rijden terwijl ze het nog niet eens zelf weet?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 23:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verder: 4 jaar geleden vond iedereen Jan Coopmans de grootste randdebiel op aarde en zou Ritsma het allemaal wel oplossen, maar het is allemaal toch best wel ingewikkeld. Het is hem in zoverre wel gelukt dat we nu niet horen dat de achtervolgingsploeg niet wíl samenwerken.
Lekker makkelijk als alles mee zit.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://nos.nl/video/2597(...)okt-goed-naar-kijken
Wel een hele nette reactie van Nuis.
Hele nette reactie iddquote:Op maandag 5 januari 2026 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Je kan het ook niet zeggenquote:Op maandag 5 januari 2026 22:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lekker makkelijk als alles mee zit.
Nee, een bijzonder zwakke. Hier toont hij zich een rasopportunist met twee gezichten. Wat een acteur! Ik heb Nuis lang verdedigd, maar stop daar subiet mee. Ik misgun hem vanaf heden elke vorm van sportief succes.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |