Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
De bladeren vallen van de bomen, de dagen worden korter, het weer wordt meer en meer geschikt voor erwtensoep, kortom: De Top 2000 van 2025 komt eraan! En dat betekent na 26 edities dat de Lijst der Lijsten toetreedt tot de Club van 27. Hopelijk wordt het niet de zwanenzang van de lijst, al was dat onderwerp in het verder weinig historische jaar 2025 helaas wel het immer terugkerende thema.
Ron, Dieuwertje, Manuëla, Gerard en Joke, Loretta, Harmen, (Don) Leo, Jonnie, de carrière van Marco, de ene na de andere verruilde het tijdelijke voor het eeuwige dit jaar. En op muziekgebied was dat niet anders. Het overleden muzikanten-topic is in elk geval een topic op FOK! dat nog wel draait, zullen we maar zeggen. Je kan moeiteloos een nog veel langere opsomming maken van topartiesten, voor wie de dood nu niet meer zoiets is als de poes van hun grootje. Hopelijk zijn zij niet uit ons hart, en krijgen ze de bonus die ze verdienen in de Top 2000.
Er waren gelukkig ook leuke dingen. De kiezer Schoof de matige premier aan de kant voor airmilesverzamelaar Rob Jetten. We kregen ook een nieuwe Paus, namelijk Leo XIV. Iemand die een naam kiest waarin hij Cruijff én Beenhakker eert, kan toch niet anders dan een enorme verbinder zijn. Mathieu van der Poel won in San Remo en Roubaix en reed dagenlang in de gele trui. En we hadden nog die geslaagde NAVO-top, waar het land even van in rep en roer was.
Ondertussen werkt de Amerikaanse vredesactivist Donald Trump aan een einde van de oorlog in Israël. Ook dat was een terugkerend thema in 2025, en dan niet de ons ook al ontvallen IJzeren Rinus, maar de strijd in het Midden-Oosten. Bijna niemand weet nog hoe het winnende liedje op het ESF heet, maar dat Israël ook meedeed, is niemand ontgaan. Er is nu op papier sprake van een staakt-het-vuren, maar een echt einde van het geweld in de regio lijkt een illusie.
Radio 2 Top 2000: Editie 2025
Tijd voor belangrijkere zaken! Op donderdag 25 december, een paar minuten na middernacht, beginnen we met de Top 2000. Zonder de huisvlijt van Bart Arens deze keer, maar wel met een editie met een mooie strijd voor de eerste plaats. Wordt het de volgens de Radio 2-luisteraars grootste band van de 20e eeuw of die van de 21e eeuw die het jaar mag afsluiten, Bohemian Rhapsody of Fix You? Of krijgen we een verrassing?
Daarnaast kan de lijst in beweging worden gezet door hernieuwde aandacht voor artiesten die overleden, of grotere gezelschappen die één van hun leden verloren. Golden Earring, Black Sabbath, Beach Boys, Supertramp, om er maar een paar te noemen die de Top 2000 elk jaar weer de nodige juichmomentjes geven. Ook gaat het persoonlijke drama van Freek van Suzan ongetwijfeld een flinke stempel op de lijst drukken.
Wat het ook wordt, we gaan ons weer kunnen opmaken voor een week vermaak met genoeg pareltjes ertussen. De vele kopieën ten spijt, blijft de Top 2000 toch het enige origineel dat er echt toe doet.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 1 december t/m 5 december (16:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf 23 november wekelijks op NPO 3 om 20:20 uur. C. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks op NPO 1. D. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. E. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. F. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen
Na het voorproefje voor de Tweede Kamer is het nu tijd voor het echte werk: een stemlijst van 35 favorieten maken voor de Top 2000. Vanaf 1 december kan er tot en met 8 december een ruime week gestemd worden. Het is aan een ieder om voor zich te bepalen wat de platen zijn met de meeste eeuwigheidswaarde. Maar het is leuk om even in de geschiedenis te duiken. Er zijn momenteel 546 platen die in alle edities van de Top 2000 aanwezig waren. Dat worden elk jaar een aantal minder, en ook dit jaar staan er weer veel klassiekers aan de rand van de afgrond. 35 ervan zelfs bij de onderste 240 in de lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:
SPOILER: met getallen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025 @PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022 @Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 31 december 2025 07:49 schreef Gretzl het volgende: Goeiemorgen! Vandaag wakker worden met Sinéad Godin + terwijl het gisteren een verschrikkelijke U2 was. Ik ben zoooo blij
Je werd al gemist.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
Normaliter heb ik nu een lekker t2000 ochtendje, maar wij moesten weer per se in een Vlaams dorp gaan wonen waar op 31 december de kinderen langs de deuren gaan om liedjes te zingen om snoep op te halen. 4 uur lang
En Vlaanderen zou Vlaanderen niet zijn als de ouders dan, ook om 09 ‘s ochtends, gevoerd worden met koffie en rum
Op woensdag 31 december 2025 07:58 schreef EDMAN- het volgende: Normaliter heb ik nu een lekker t2000 ochtendje, maar wij moesten weer per se in een Vlaams dorp gaan wonen waar op 31 december de kinderen langs de deuren gaan om liedjes te zingen om snoep op te halen. 4 uur lang
En Vlaanderen zou Vlaanderen niet zijn als de ouders dan, ook om 09 ‘s ochtends, gevoerd worden met koffie en rum
Dat klinkt alsof je gewoon een koptelefoon op kan houden terwijl je snoep en koffie uitdeelt
Dus het vooroordeel dat iedereen daar de hele dag door drinkt is gewoon waar? Ik volg een Vlaamse serie en daar drinkt politie gewoon tijdens werk en stapt daarna de auto in e.d
Wel vet mooi daar! Ik kom graag in Vlaanderen oude gebouwen bekijken
[..] Dus het vooroordeel dat iedereen daar de hele dag door drinkt is gewoon waar? Ik volg een Vlaamse serie en daar drinkt politie gewoon tijdens werk en stapt daarna de auto in e.d
Is die serie toevallig Willy’s en Marjetten GENOT?
Dat is idd een goed begin van deze alcohol fueled day. Ik woonde al aan de grens en ontmoette ooit een Belgische. In Antwerpen beland en nu in een dorpje, weer aan de grens.
[..] Dat is idd een goed begin van deze alcohol fueled day. Ik woonde al aan de grens en ontmoette ooit een Belgische. In Antwerpen beland en nu in een dorpje, weer aan de grens.
Tof. Zijn er verschillen tussen wonen in NL en België waar je vooraf niet bij had stilgestaan?
[..] Dat is idd een goed begin van deze alcohol fueled day. Ik woonde al aan de grens en ontmoette ooit een Belgische. In Antwerpen beland en nu in een dorpje, weer aan de grens.
Nice! Ik wou dat ik jou was
SPOILER
[..] Dus het vooroordeel dat iedereen daar de hele dag door drinkt is gewoon waar? Ik volg een Vlaamse serie en daar drinkt politie gewoon tijdens werk en stapt daarna de auto in e.d
Wel vet mooi daar! Ik kom graag in Vlaanderen oude gebouwen bekijken
Ja! En gek genoeg wordt rijden met een slokje op ook echt wel getolereerd. In de voetbalkantine om 07h bier? Zeker. Op basischoolfuiven? Uiteraard.
[..] Ja! En gek genoeg wordt rijden met een slokje op ook echt wel getolereerd. In de voetbalkantine om 07h bier? Zeker. Op basischoolfuiven? Uiteraard.
[..] Tof. Zijn er verschillen tussen wonen in NL en België waar je vooraf niet bij had stilgestaan?
Het valt qua verschil wel mee. Ze lopen in alles gewoon net iets achter. En Belgen zijn veel geslotener, dat is als Hollander met grote bek nog altijd wennen. In Antwerpen valt dat mee, maar in zo'n dorp is het echt wennen.
Grootste verrassing dat Landslide de nacht heeft overleefd wmb
[..] Het valt qua verschil wel mee. Ze lopen in alles gewoon net iets achter. En Belgen zijn veel geslotener, dat is als Hollander met grote bek nog altijd wennen. In Antwerpen valt dat mee, maar in zo'n dorp is het echt wennen. [..] Jammer
Dat lijkt me lastig om aansluiting te vinden in zo'n dorp.
Ik vind dit een beetje een zeiknr ja, doe mij maar Starlight Dancer
[..] Dat lijkt me lastig om aansluiting te vinden in zo'n dorp.
Wij wonen een beetje tussen drie dorpen in, in een voormalige weekendzone voor recreatie, in een bos. Dus school doen we in het ene dorp, voetbal in de andere. Ben zelf voetbaltrainer in het team van m'n zoontje, dat helpt wel. Al heb ik al meermaals met ouders in de clinch gelegen door die 'grote Hollandse mond'
Ik snap wel dat je hier Reverse Queen verstaan kan ja.
[..] Ging het mis omdat je aangaf dat je liever alleen poept?
Hmmm, denk dat achteraf gezien de eerste scheurtjes ontstonden toen ze aangaf dat John Miles - Music haar absolute favoriet was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En eerder ook al had opgebiecht dat ze veel van U2 hield. Vanaf dat moment ontstonden waarschijnlijk de eerste twijfels
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RENE KARSTJE, verrassend
[..] Ja, ik zou zijn perspectief op die periode ook wel willen horen.
Wat was Diddy verdrietig bij die Biggy tribute
Dat vond ik het meest bizarre van die docu. Al heeft de familie van Biggie gereageerd dat zij helemaal niet opdraaiden voor de kosten van de begrafenis.
Dit vind ik toch nog marginaal erger dan te dik in de kist, maar het is een beetje als twee drollen vergelijken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Logisch, dit is niet bepaald goede muziek zullen we maar zeggen.
Sneu voor die man dat hij vroeg is overleden enzo en het was best een sympathieke gozer, maar we moeten dit niet groter maken dan wat het is - schijtlol voor wanneer je een paar pilsjes hebt genuttigd.
Alle PDC walk-on songs in de Top 2000 van 2025 (2024):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0153. (====) René Karst - Atje voor de Sfeer*** 0167. (0152) Jason Paige - Gotta Catch 'Em All (Pokemon Theme Song) 0193. (0233) Guns N' Roses - Paradise City 0194. (0255) Dire Straits - Walk of Life 0227. (0146) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark 0232. (0134) The Beatles - Hey Jude 0233. (0193) Neil Diamond - Sweet Caroline 0260. (0181) Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds 0285. (0270) The Weeknd - Blinding Lights 0296. (0294) Bon Jovi - Livin' on a Prayer 0351. (0437) Oasis - Champagne Supernova 0357. (====) Ozzy Osbourne - Crazy Train 0365. (0304) Elton John - I'm Still Standing 0378. (0363) Guns N' Roses - Welcome to the Jungle 0449. (0393) John Denver - Take Me Home, Country Roads ** 0495. (0451) The White Stripes - Seven Nation Army 0565. (0906) Red Hot Chili Peppers - Can't Stop 0569. (0790) Men at Work - Down Under 0579. (0536) Eminem - Without Me 0641. (0591) Tina Turner - The Best 0649. (0619) Madonna - Like a Prayer 0676. (0669) Blur - Song 2 0753. (0888) AC/DC - Hells Bells 0781. (0807) Stevie Wonder - Superstition 0789. (0825) Spandau Ballet - Gold 0842. (0733) Status Quo - Whatever You Want 0869. (0940) David Guetta & Sia - Titanium 0957. (0934) Gloria Gaynor - I Will Survive** 0968. (0972) Survivor - Eye of the Tiger 1215. (1192) Madness - Our House 1375. (1306) blink-182 - All the Small Things 1403. (1228) Band Aid - Do They Know It's Christmas 1466. (1329) Chuck Berry - Johnny B. Goode 1544. (1525) Walk the Moon - Shut Up and Dance 1525. (1683) Sia - Unstoppable 1629. (1417) The Script & will.i.am - Hall of Fame 1712. (1384) Status Quo - Rockin' All Over the World 1722. (1835) Foreigner - Cold as Ice 1726. (1436) Imagine Dragons - On Top of the World 1733. (1515) Loreen - Euphoria 1730. (1548) House of Pain - Jump Around 1829. (====) HUNTR/X - Golden 1962. (1982) Robin S - Show Me Love
** Eigenlijk in de versie van Hermes House Band *** In de coverversie van René Karst
Ja dat vind ik een groot woord, maar die kan ik toch beter behappen.
Zelfs Claudia lijkt nu een meesterwerkje
Had beter Into My Arms en Twilight Zone zelf ff kunnen draaien
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
[..] Alle PDC walk-on songs in de Top 2000 van 2025 (2024):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0153. (====) René Karst - Atje voor de Sfeer*** 0167. (0152) Jason Paige - Gotta Catch 'Em All (Pokemon Theme Song) 0193. (0233) Guns N' Roses - Paradise City 0194. (0255) Dire Straits - Walk of Life 0227. (0146) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark 0232. (0134) The Beatles - Hey Jude 0233. (0193) Neil Diamond - Sweet Caroline 0260. (0181) Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds 0285. (0270) The Weeknd - Blinding Lights 0296. (0294) Bon Jovi - Livin' on a Prayer 0351. (0437) Oasis - Champagne Supernova 0357. (====) Ozzy Osbourne - Crazy Train 0365. (0304) Elton John - I'm Still Standing 0378. (0363) Guns N' Roses - Welcome to the Jungle 0449. (0393) John Denver - Take Me Home, Country Roads ** 0495. (0451) The White Stripes - Seven Nation Army 0565. (0906) Red Hot Chili Peppers - Can't Stop 0569. (0790) Men at Work - Down Under 0579. (0536) Eminem - Without Me 0641. (0591) Tina Turner - The Best 0649. (0619) Madonna - Like a Prayer 0676. (0669) Blur - Song 2 0753. (0888) AC/DC - Hells Bells 0781. (0807) Stevie Wonder - Superstition 0789. (0825) Spandau Ballet - Gold 0842. (0733) Status Quo - Whatever You Want 0869. (0940) David Guetta & Sia - Titanium 0957. (0934) Gloria Gaynor - I Will Survive** 0968. (0972) Survivor - Eye of the Tiger 1215. (1192) Madness - Our House 1375. (1306) blink-182 - All the Small Things 1403. (1228) Band Aid - Do They Know It's Christmas 1466. (1329) Chuck Berry - Johnny B. Goode 1544. (1525) Walk the Moon - Shut Up and Dance 1525. (1683) Sia - Unstoppable 1629. (1417) The Script & will.i.am - Hall of Fame 1712. (1384) Status Quo - Rockin' All Over the World 1722. (1835) Foreigner - Cold as Ice 1726. (1436) Imagine Dragons - On Top of the World 1733. (1515) Loreen - Euphoria 1730. (1548) House of Pain - Jump Around 1829. (====) HUNTR/X - Golden 1962. (1982) Robin S - Show Me Love
** Eigenlijk in de versie van Hermes House Band *** In de coverversie van René Karst
Ter vergelijk, dit is dit uur in de Snob 2000. Pure zelfkwelling om Top 2000 te luisteren
159 192 Interpol Obstacle 1 2002 158 1186 Lola Young Messy 2024 157 183 Songs: Ohia Farewell Transmission 2003 156 110 Talking Heads Burning Down The House 1983 155 164 Rush Tom Sawyer 1981 154 755 The Strokes The Adults Are Talking 2020 153 1132 The Cure Alone 2024 152 197 Pixies Hey 1989 151 228 Morrissey Every Day Is Like Sunday 1988 150 336 Screaming Trees Nearly Lost You 1992 149 169 Nick Drake Day Is Done 1969 148 120 Simple Minds I Travel 1980 147 159 The Beatles Tomorrow Never Knows
Nou, neem aan dat we nu alle drek behalve Marcootje wel zo'n beetje gehad hebben.
[..] ik dacht écht dat je het grappig bedoelde....
Nou het origineel van KC & The Sunshine Band was jarenlang hét opkomst nummer van VINCENT VAN DER VOORT. Hij is sinds een paar weken gestopt, maar het nummer hoor je nog steeds veel bij het darts. Echt zo'n klassieker.
159 192 Interpol Obstacle 1 2002 158 1186 Lola Young Messy 2024 157 183 Songs: Ohia Farewell Transmission 2003 156 110 Talking Heads Burning Down The House 1983 155 164 Rush Tom Sawyer 1981 154 755 The Strokes The Adults Are Talking 2020 153 1132 The Cure Alone 2024 152 197 Pixies Hey 1989 151 228 Morrissey Every Day Is Like Sunday 1988 150 336 Screaming Trees Nearly Lost You 1992 149 169 Nick Drake Day Is Done 1969 148 120 Simple Minds I Travel 1980 147 159 The Beatles Tomorrow Never Knows
Messy staat in de Top 2000.
I don't wanna talk About the things we've gone through Though it's hurting me Now it's history I've played all my cards And that's what you've done too Nothing more to say No more ace to play The winner takes it all The loser standing small Beside the victory That's her destiny I was in your arms Thinking I belonged there I figured it made sense Building me a fence Building me a home Thinking I'd be strong there But I was a fool Playing by the rules The gods may throw a dice Their minds as cold as ice And someone way down here Loses someone dear The winner takes it all The loser has to fall It's simple and it's plain Why should I complain? But tell me does she kiss Like I used to kiss you? Does it feel the same When she calls your name? Somewhere deep inside You must know I miss you But what can I say? Rules must be obeyed The judges will decide The likes of me abide Spectators of the show Always staying low The game is on again A lover or a friend A big thing or a small The winner takes it all I don't wanna talk If it makes you feel sad And I understand You've come to shake my hand I apologize If it makes you feel bad Seeing me so tense No self-confidence But you see The winner takes it all The winner takes it all
Ik ken maar 1 nummer hiervan en het is nog niet eens die van de Beatles.
[..] Ik ken maar 1 nummer hiervan en het is nog niet eens die van de Beatles.
Tokking Hats?
Ik heb ze allemaal wel eens gehoord.
Slecht getimed, er waren net 2 uitstekende gelegenheden voor een toiletbezoek.
[..] Raar, ik schakel net in en hoor niet The Day Before You Came.
Dat klopt, want dat is de op 1 na mooiste.
Prima timing trouwens, dit had ik ook moeten doen. Afgelopen uur dat ik al wakker was de vermoeidheid totaal NIET waard.
Deze blijft wel heerlijk al hoort ie voor mij eigenlijk bij de avond/nacht van 30 december
Deze is voor mij ergens door de jaren heen totaal verpest.
Let's dance in style, lets dance for a while Heaven can wait we're only watching the skies Hoping for the best but expecting the worst Are you going to drop the bomb or not? Let us die young or let us live forever We don't have the power but we never say never Sitting in a sandpit, life is a short trip The music's for the sad men Can you imagine when this race is won Turn our golden faces into the sun Praising our leaders we're getting in tune The music's played by the mad men Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever, forever and ever Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever? Forever young Some are like water, some are like the heat Some are a melody and some are the beat Sooner or later they all will be gone why don't they stay young It's so hard to get old without a cause I don't want to perish like a fading horse Youth's like diamonds in the sun and diamonds are forever So many adventures couldn't happen today So many songs we forgot to play So many dreams swinging out of the blue We let them come true Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever, forever and ever Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever, forever and ever Forever young, I want to be forever young do you really want to live forever? a
Let's dance in style, let's dance for a while Heaven can wait, we're only watching the skies Hoping for the best, but expecting the worst Are you gonna drop the bomb or not? Let us die young or let us live forever We don't have the power, but we never say never Sitting in a sandpit, life is a short trip The music's for the sad men Can you imagine when this race is won? Turn our golden faces into the sun Praising our leaders, we're getting in tune The music's played by the, the madmen Forever young I want to be forever young Do you really want to live forever? Forever and ever
Mwah al best lang. Geen echte verklaring voor. Vind m niet helemaal kut maar gewoon niet zo boeiend meer daardoor.
Tijden bezig geweest om dit als leek op de piano te leren
I walked across an empty land I knew the pathway like the back of my hand I felt the earth beneath my feet Sat by the river and it made me complete Oh simple thing where have you gone I'm getting old and I need something to rely on So tell me when you're gonna let me in I'm getting tired and I need somewhere to begin I came across a fallen tree I felt the branches of it looking at me Is this the place we used to love? Is this the place that I've been dreaming of? Oh simple thing where have you gone I'm getting old and I need something to rely on So tell me when you're gonna let me in I'm getting tired and I need somewhere to begin And if you have a minute why don't we go Talk about it somewhere only we know? This could be the end of everything So why don't we go Somewhere only we know? Somewhere only we know? Oh simple thing where have you gone I'm getting old and I need something to rely on So tell me when you're gonna let me in I'm getting tired and I need somewhere to begin And if you have a minute why don't we go Talk about it somewhere only we know? This could be the end of everything So why don't we go So why don't we go This could be the end of everything So why don't we go Somewhere only we know?
Ik vind deze sowieso erg overgewaardeerd, maar er is ook een stuk minder langsgekomen dit uur
Tot 2 jaar terug vast in de top 100. Nu al bijna richting laatste nacht.
Ik vind het wel altijd vermakelijk om dat soort troep samen af te kraken.
Eens, al vind ik dit nummer dan nog niet zo slecht.
Op woensdag 31 december 2025 09:10 schreef Hamlapjes het volgende: Wel eens dat deze te hoog staat hier (laat staan in de KINK 1500, maar das een ander verhaal)