SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2025, inclusief statistieken
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.
FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Terugluisteren kan via de site van Radio 2.
De Top 2000 in beeld
NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held!
De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000
De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:SPOILER: met getallenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My friends all drive horses![]()
De Plaat En Zijn Verhaal klassieker- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Als deze er uit zou dreigen te vallen zou het een vaste stemplaat hier zijnRemember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Edelkitsch[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Worn down piano is toch tof?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
@Puzzie Van harte Gefeliciteerd!!
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Over Top 2000 klassiekers gesproken.
Als we niet heel erg ons best doen verdwijnt Eloise volgend jaar uit de lijst.My friends all drive horses![]()
Hey een Streker, vast op Bloemkole gestemdquote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Vegan Streker?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hey een Streker, vast op Bloemkole gestemd![]()
De zogenaamd Laat Post.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:50 schreef PippenScottie het volgende:
Dank u voor het niet kapen.
ik had laat door dat ik de LaPo had|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Sanne Wals de Vries had beter daar tijdens een Van Inkel shift kunnen staan.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dit was lang een 31 december plaat.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Dit lijkt op het thema van De Fabriek- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Misschien moet die prinses even in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:52 schreef PippenScottie het volgende:
Als we niet heel erg ons best doen verdwijnt Eloise volgend jaar uit de lijst.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Daar doet ze al heel erg haar best voorquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Misschien moet die prinses even in het nieuws komen.My friends all drive horses![]()
Hhahaha, typo. Bedoelde 2011quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:33 schreef alopio het volgende:
[..]
je gaat terug in de tijd?
(mijn favoriete artiest van 2009 t/m herfst 2001![]()
Nu vergeet ik de mooie Even Tot Hier-bonussen op tijd te posten, kan echt niet
Bekijk deze YouTube-video
ALLE KOEEEEEEEIEN![]()
![]()
![]()
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
iets teveel naar mijn mening.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar doet ze al heel erg haar best voor![]()
ja ik kan me echt niet concentreren tijdens de laatste 3 werkuurtjes en Fok tegelijk
tot laterIs oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.![]()
Gezien de positie waar die gedraaid is was ie er dit jaar al uitquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:52 schreef PippenScottie het volgende:
Als we niet heel erg ons best doen verdwijnt Eloise volgend jaar uit de lijst.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
zeg je nou tot later tegen ons of tegen je collegas.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:54 schreef EDMAN- het volgende:
ja ik kan me echt niet concentreren tijdens de laatste 3 werkuurtjes en Fok tegelijk
tot later![]()
je prefereert je werk boven ons?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:54 schreef EDMAN- het volgende:
tot later![]()
Fijn dat dit soort pareltjes in ieder geval nog wel ergens in de lijst staan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
nou nee, maar het 'moet' nu eenmaalquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
je prefereert je werk boven ons?![]()
ik was zo stom iets te belovenIs oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.![]()
Tijd voor 2 uurtjes college- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Net als Rainbow. Heeft die wel echt in de Top 2000 gestaan?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gezien de positie waar die gedraaid is was ie er dit jaar al uitMy friends all drive horses![]()
lekker uurtje in aantocht!I love music |Ajax forever
Even beneden kijken.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ja toch? Wanneer hoor je dit nou anders?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fijn dat dit soort pareltjes in ieder geval nog wel ergens in de lijst staan.![]()
![]()
Ik had wel een klein katertje vanochtend. Maar na drie koffies gaat het wel
My friends all drive horses![]()
hoop dat je dan een rustig werkdagje hebtquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef PippenScottie het volgende:
Ik had wel een klein katertje vanochtend. Maar na drie koffies gaat het wel
even je collegas aan het werk zetten![]()
Flink wat nummers moeten missen net ivm assistentie bij een ongeval. Vrouw onderuit op de fiets. Arm mens. Zag er toch wel uit alsof haar been gebroken was. Duurde lang voordat de ambu er was. En in de tussentijd gleden er nog 3 onderuit.
Hallelujah nog wel net meegepakt
1913 The National - I Need My Girl
1586 The Verve - The Drugs Don't Work
1291 Spinvis - Bagagedrager
1147 Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
1068 Yann Tiersen - Comptine D'un Autre Ete, L'Apres Midi (Amelie)
0802 Dolly Parton - I Will Always Love You
0747 Neil Young - Like A Hurricane (Albumversie)
0632 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
0571 The War On Drugs - Under The Pressure (Albumversie)
0489 Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes
0424 Jefferson Airplane - White Rabbit
0412 The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
0402 Jeff Buckley - Hallelujah (Albumversie)
0315 Editors - Papillon
0313 Tame Impala - Let It Happen (Albumversie)
0225 Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
0200 Pink Floyd - Echoes (Albumversie)
0177 The Moody Blues - Nights In White Satin
0176 David Bowie - Space Oddity (Albumversie)
0161 Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
0156 Bruce Springsteen - Streets Of Philadelphia
0106 Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain
0095 Kate Bush - Running Up That Hill (Albumversie)
0092 The Rolling Stones - Gimme Shelter
0074 Johnny Cash - Hurt
0070 Queen - Innuendo
0069 Fleetwood Mac - Dreams
0056 Supertramp - Fool's Overture
0041 Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (Albumversie)
0032 Metallica - One (Albumversie)
0021 The Cure - A Forest (Albumversie)
0017 The Beach Boys - God Only Knows
0016 Guns N' Roses - November Rain
0015 Pink Floyd - Comfortably Numb (Albumversie)
0006 Pearl Jam - Black![]()
oh. nou ja wel goed bezig zeg en fijn dat je kon assisterenquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef alpeko het volgende:
Flink wat nummers moeten missen net ivm assistentie bij een ongeval. Vrouw onderuit op de fiets. Arm mens. Zag er toch wel uit alsof haar been gebroken was. Duurde lang voordat de ambu er was.![]()
Ja. Komt goed.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef alopio het volgende:
[..]
hoop dat je dan een rustig werkdagje hebt
even je collegas aan het werk zetten
Ik heb er respect voor dat ze er zijn, maar we moeten niet overdrijvenMy friends all drive horses![]()
Ow oeps. Succes dan maar.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:56 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
nou nee, maar het 'moet' nu eenmaal
ik was zo stom iets te belovenMake love, not war ☮![]()
ik vind dat een prima instelling jaquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:58 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ja. Komt goed.
Ik heb er respect voor dat ze er zijn, maar we moeten niet overdrijven![]()
U bent een goed mens.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef alpeko het volgende:
Flink wat nummers moeten missen net ivm assistentie bij een ongeval. Vrouw onderuit op de fiets. Arm mens. Zag er toch wel uit alsof haar been gebroken was. Duurde lang voordat de ambu er was. En in de tussentijd gleden er nog 3 onderuit.
Heb je EHBO?My friends all drive horses![]()
Lichtje maar eens heel rap gaan terugluisteren nuSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Damn.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef alpeko het volgende:
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Och jeetje. Is het zo glad?quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:57 schreef alpeko het volgende:
Flink wat nummers moeten missen net ivm assistentie bij een ongeval. Vrouw onderuit op de fiets. Arm mens. Zag er toch wel uit alsof haar been gebroken was. Duurde lang voordat de ambu er was. En in de tussentijd gleden er nog 3 onderuit.Make love, not war ☮![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:59 schreef Gretzl het volgende:
Lichtje maar eens heel rap gaan terugluisteren nuLichtje branden komt nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]![]()
Nu wel zin om KEIGLAD in Eindhoven weer te kijken- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
hier valt het mee, ook op de fiets maar niet glad, wel gestrooid. Maar ja dat kan natuurlijk overal anders zijn, zeker plaatselijkquote:![]()
Bel de wouten!quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu wel zin om KEIGLAD in Eindhoven weer te kijken![]()
quote:
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik kijk en luister altijd amper, maar die Wilde Ganzen reclame gaat helemaal niet over dierenwelzijn, of wel?![]()
Ik geniet altijd hard van jullie deze dagen hierquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
nou leuk, ga dan nu maar ontbijt maken!![]()
![]()
Als ik Frenk van der Linden hoor, luister ik niet, geen ideequote:Op dinsdag 30 december 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik kijk en luister altijd amper, maar die Wilde Ganzen reclame gaat helemaal niet over dierenwelzijn, of wel?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
fijn dat iemand geniet van mijn leedquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:02 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik geniet altijd hard van jullie deze dagen hier
Nee maar mijn vriendin wel. En er was al een andere vrouw bij die 112 had gebeld. Ik had dekens uit de auto gepakt en de weg afgezet met de auto. We hebben gewacht tot de ambu omdat we haar niet durfden te verplaatsen. Haar man gebeld, de gemeente gevraagd of ze mss waren vergeten te strooien. Dat soort dingen. Politie was er wel vrij snel met nog een thermodekenquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
U bent een goed mens.
Heb je EHBO?![]()
Die met dat Squid Game poppetje?quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik kijk en luister altijd amper, maar die Wilde Ganzen reclame gaat helemaal niet over dierenwelzijn, of wel?![]()
Kloptquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die ene gozer is een crimineel en de ander al dood volgens mij.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
![]()
![]()
ER IS EEN LICHT DAT NOOIT UIT ZOU GAAN
ER IS EEN LICHT DAT NOOIT UIT ZOU GAAN![]()
De BoRhap van de MuMeLadder @galeboetticher, @Mexicanobakker, @DecoAoreste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg nu wel gelijk de 'keiglad' filmpje in mijn kopquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar mijn vriendin wel. En er was al een andere vrouw bij die 112 had gebeld. Ik had dekens uit de auto gepakt en de weg afgezet met de auto. We hebben gewacht tot de ambu omdat we haar niet durfden te verplaatsen. Haar man gebeld, de gemeente gevraagd of ze mss waren vergeten te strooien. Dat soort dingen. Politie was er wel vrij snel met nog een thermodeken![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
dan heb je toch netjes je best gedaan, ook fijn dat je er was voor haar. meer kan je ook niet doenquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar mijn vriendin wel. En er was al een andere vrouw bij die 112 had gebeld. Ik had dekens uit de auto gepakt en de weg afgezet met de auto. We hebben gewacht tot de ambu omdat we haar niet durfden te verplaatsen. Haar man gebeld, de gemeente gevraagd of ze mss waren vergeten te strooien. Dat soort dingen. Politie was er wel vrij snel met nog een thermodeken![]()
reeds behandeldquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik krijg nu wel gelijk de 'keiglad' filmpje in mijn kop
Hier en de Evergreen jaquote:Op dinsdag 30 december 2025 09:56 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ja toch? Wanneer hoor je dit nou anders?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het lijkt niet glad,maar het heeft wel gevroren zo te zien.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:00 schreef alopio het volgende:
[..]
hier valt het mee, ook op de fiets maar niet glad, wel gestrooid. Maar ja dat kan natuurlijk overal anders zijn, zeker plaatselijk
Ik twijfel nog of we met de auto of met de fiets naar de stad gaan.Make love, not war ☮![]()
ik zit mijn eigen ontbijt te maken, aangezien Diaan in staking is, dus geen tijdquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php#huidiguurI love music |Ajax forever
Esther Hart Godin![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja het heeft gisterenavond nog even flink gemiezerd en daarna is de bewolking weggegaan en is het gaan vriezen, goed recept voor gladde wegenquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Het lijkt niet glad,maar het heeft wel gevroren zo te zien.
Ik twijfel nog of we met de auto of met de fiets naar de stad gaan.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
waar ben je dan voor getrouwd vraag je je af...I love music |Ajax forever
quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik zit mijn eigen ontbijt te maken, aangezien Diaan in staking is, dus geen tijd
Make love, not war ☮![]()
Ik zou 'm smeren, maar kennelijk doe je dat al nuquote:Op dinsdag 30 december 2025 10:06 schreef peaceman het volgende:
waar ben je dan voor getrouwd vraag je je af...- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Stemplaat
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?![]()
![]()
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou 'm smeren, maar kennelijk doe je dat al nu
Gelukkig weer eens een uptempo Bob Dylan plaatje
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
[..]
Ik zou 'm smeren, maar kennelijk doe je dat al nu![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker, hmmm. Ik denk dat we met de auto gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het heeft gisterenavond nog even flink gemiezerd en daarna is de bewolking weggegaan en is het gaan vriezen, goed recept voor gladde wegenMake love, not war ☮![]()
[..]
Ik zou 'm smeren, maar kennelijk doe je dat al nu![]()
Make love, not war ☮![]()
Er zit zo'n lelijk foutje in dit nummer- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
![]()
![]()
Pistol shots ring out in the barroom night
Enter Patty Valentine from the upper hall.
She sees the bartender in a pool of blood,
Cries out, "My God, they killed them all!"
Here comes the story of the Hurricane,
The man the authorities came to blame
For somethin' that he never done.
Put in a prison cell, but one time he could-a been
The champion of the world.![]()
Three bodies lyin' there does Patty see
And another man named Bello, movin' around
mysteriously.
"I didn't do it," he says,
and he throws up his hands
"I was only robbin' the register,
I hope you understand.
I saw them leavin'," he says, and he stops
"One of us had better call up the cops."
And so Patty calls the cops
And they arrive on the scene
with their red lights flashin'
In the hot New Jersey night.![]()
Meanwhile, far away in another part of town
Rubin Carter and a couple of friends
are drivin' around.
Number one contender for the middleweight crown
Had no idea what kinda shit was about to go down
When a cop pulled him over to the side of the road
Just like the time before and the time before that.
In Paterson that's just the way things go.
If you're black you might as well
not show up on the street
'Less you wanna draw the heat.![]()
Alfred Bello had a partner
and he had a rap for the cops.
Him and Arthur Dexter Bradle
they were just out prowlin' around
He said, "I saw two men runnin' out,
they looked like middleweights
They jumped into a white car with
out-of-state plates."
And Miss Patty Valentine just nodded her head.
Cop said, "Wait a minute, boys, this one's not dead"
So they took him to the infirmary
And though this man could hardly see
They told him that he
could identify the guilty men.![]()
Four in the mornin' and they haul Rubin in,
Take him to the hospital and they bring him upstairs.
The wounded man looks up through his one dyin' eye
Says, "Wha'd you bring him in here for?
He ain't the guy!"
Yes, here's the story of the Hurricane,
The man the authorities came to blame
For somethin' that he never done.
The champion of the world. Four months later, the ghettos are in flame,
Rubin's in South America, fightin' for his name
While Arthur Dexter Bradley's still in the robbery game
And the cops are puttin' the screws to him,
lookin' for somebody to blame.
"Remember that murder that happened in a bar?"
"Remember you said you saw the getaway car?"
"You think you'd like to play ball with the law?"
"Think it might-a been that fighter
that you saw runnin' that night?"
"Don't forget that you are white."![]()
Arthur Dexter Bradley said, "I'm really not sure."
Cops said, "A poor boy like you
could use a break
We got you for the motel job
and we're talkin' to your friend Bello
Now you don't wanta have to go back to jail,
be a nice fellow.
You'll be doin' society a favor.
That so******** is brave and gettin' braver.
We want to put his ass in stir
We want to pin this triple murder on him
He ain't no Gentleman Jim."![]()
Rubin could take a man out with just one punch
But he never did like to talk about it all that much.
It's my work, he'd say, and I do it for pay
And when it's over I'd just as soon go on my way
Up to some paradise
Where the trout streams flow and the air is nice
And ride a horse along a trail.
But then they took him to the jailhouse
Where they try to turn a man into a mouse.![]()
All of Rubin's cards were marked in advance
The trial was a pig-circus, he never had a chance.
The judge made Rubin's witnesses
drunkards from the slums
To the white folks who watched
he was a revolutionary bum
And to the black folks he was just a crazy nigger.
No one doubted
that he pulled the trigger.
And though they could not produce the gun,
The D.A. said he was the one who did the deed
And the all-white jury agreed.![]()
Rubin Carter was falsely tried.
The crime was murder "one," guess who testified?
Bello and Bradley and they both baldly lied
And the newspapers, they all went along for the ride.
How can the life of such a man
Be in the palm of some fool's hand?
To see him obviously framed
Couldn't help but make me feel ashamed
to live in a land
Where justice is a game.![]()
Now all the criminals in their coats and their ties
Are free to drink martinis and watch the sun rise
While Rubin sits like Buddha in a ten-foot cell
An innocent man in a living hell.
That's the story of the Hurricane,
But it won't be over
till they clear his name
And give him back the time he's done.
The champion of the world.
So worry not, all things are well
Forum Opties Forumhop: Hop naar: