Kat - hond, allebei kut en een tetanusprik. Liever een multipolaire wereld waarin Europa gewoon de eigen zaken bepaalt.quote:Op maandag 29 december 2025 22:00 schreef Tarado het volgende: [..] Want je hebt liever een Chinese hegemonie?
Er wordt nog vol enthousiasme en fanatisme door gewerkt aan euthanasie op het laatste restje arbeiderspartij.quote:
Liever ja, maar die keuze is er helaas niet, het is the devil you know or the devil you don't know.quote:Op maandag 29 december 2025 22:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kat - hond, allebei kut en een tetanusprik. Liever een multipolaire wereld waarin Europa gewoon de eigen zaken bepaalt.
Dan kies ik voor China, die zijn er toch wat minder op uit om actief Europa te slopen.quote:Op maandag 29 december 2025 22:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Liever ja, maar die keuze is er helaas niet, het is the devil you know or the devil you don't know.
Dat zie je niet goed en je schat Europa wat te hoog in op wereldtoneel.quote:Op maandag 29 december 2025 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan kies ik voor China, die zijn er toch wat minder op uit om actief Europa te slopen.
Die keuze is er overigens gewoon wel.
Maar ja, wie is met die MAGA lui aan het stuur nou precies de devil you know?quote:Op maandag 29 december 2025 22:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Liever ja, maar die keuze is er helaas niet, het is the devil you know or the devil you don't know.
quote:Femke Wiersma hield belangrijke informatie maandenlang achter voor Kamer en boeren
https://www.bnnvara.nl/jo(...)voor-kamer-en-boeren
[..]
Al op 25 augustus had Eurocommissaris Jessika Roswall Wiersma namelijk in een ‘interim-antwoord’ laten weten dat verlenging van de derogatie er hoogstwaarschijnlijk niet in zat, zo blijkt nu.
[..]
Ik denk eigenlijk niet de motie Piri iets te maken heeft met de radicale vleugel van GroenLinks. Het beeld van Israël is breedgedragen gekanteld in Nederland. Dat blijkt uit alle cijfers. Ik ken echt niemand meer die het optreden van Israël nog verdedigd, of het nou een PvdA-stemmer is of JA21-stemmer.quote:Op zondag 28 december 2025 01:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, vandaar dat ik sprak over het het radicale deel, dat overigens ook Jesse Klaver in 2023 op het matje riep wegens 'pro-Israel'.
Punt is: dat iets als een motie Piri anderhalf jaar later ooit serieus werd genomen geeft aan dat die radicale hoek meer invloed heeft dan gewenst is. Nog een voorbeeld is de schandalige wijze waarop oudgedienden in een mini culturele revolutie buiten getreiterd zijn.
D66 is niet minder progressief dan PvdA-GL. Zeker omtrent Israël niet. Ik denk dat de meeste doorsnee-Nederlanders simpelweg niet zitten te wachten op (een deel van) progressief beleid. Dat is een probleem van alle progressieve partijen, niet alleen van PvdA-GL. De verkiezingsuitslagen laten dat al een aantal jaren zien.quote:Wellicht hebben veel lieden het hier niet door, maar het beeld dat van PvdA-GL aan het ontstaan is, is voor veel mensen geen prettig beeld. Dat kan ouderwets weer afgeserveerd worden als 'haat jegens migranten' o.i.d., ikzelf denk dat die partij gewoon totaal geen binding meer heeft met de doorsnee Nederlander - die met een migratie achtergrond incluis. Gezien de uitslag lijkt me dat zelfs logisch. Die zijn kennelijk ook massaal naar D66 gegaan. Zou het kunnen dat vanwege Jetten's recente optreden - waarin hij wat wel wat meer 'rechtse' uitspraken deed dan de jaren daarvoor - en van dat intersectie podium is afgestapt, D66 de grootste is geworden? Niet dat ik dat persoonlijk als winst zie, want D66 is altijd een neoliberale VVD poedel met een progressief hoedje geweest, en we stevenen gegarandeerd weer af op een rechts kabinet, maar so be it.
Mij wordt steeds gezegd dat vrijwel niemand Joop.nl leest. Die hele website is vaker wel dan niet de spreekbuis van PvdA-GL. Als dat de gewenste boodschap is, snap ik dat mensen afhaken. Oh, en op Joop wordt men ook behoorlijk vinniger richting Jetten.
Natuurlijk kan dat wel, Europa heeft een dikke 100 miljoen inwoners meer dan de VS, is een van de rijkste en meest geavanceerde gebieden ter wereld en een groot deel kent een lange democratische traditie. Het besef moet echter wel indalen dat de natiestaat zo dood als een pier is en dat we snel toe moeten naar een hybride model van statehood waar individuele Europese landen functioneren binnen een unie met grotere politieke integratie om sneller in te kunnen spelen op geopolitieke gebeurtenissen en waar de lidstaten veel meer budgetaire soevereiniteit inleveren om grootschalig te kunnen investeren en bijsturen. Dat zal ons in Noord-West Europa in het begin welvaart kosten, maar op lange termijn ben je beter af dan individueel blijven doorkutten en speelbal te worden in een spel waarin supermachten heel maximalistisch enkel hun eigenbelang nastreven.quote:Op maandag 29 december 2025 22:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zie je niet goed en je schat Europa wat te hoog in op wereldtoneel.
Verlenging van die derogatie was veel kansrijker geweest (en er was veel meer goodwill geweest) als aangetoond had kunnen worden dat de weg naar verbetering was ingeslagen. Nu heeft het kabinet gegokt op een kneiterrechtsnationalistische wind in Europa die binnen no time had moeten opsteken, waarvan iedereen van tevoren ook al wist dat het een compleet debiele gok was.quote:
Voorlopig is Europa vooral bezig met een oorlog tegen zichzelf.quote:Op maandag 29 december 2025 22:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kat - hond, allebei kut en een tetanusprik. Liever een multipolaire wereld waarin Europa gewoon de eigen zaken bepaalt.
Tja, en alsnog laat men Wiersma ook na deze schoffering van de Kamer vermoedelijk gewoon zitten…quote:Op dinsdag 30 december 2025 00:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verlenging van die derogatie was veel kansrijker geweest (en er was veel meer goodwill geweest) als aangetoond had kunnen worden dat de weg naar verbetering was ingeslagen. Nu heeft het kabinet gegokt op een kneiterrechtsnationalistische wind in Europa die binnen no time had moeten opsteken, waarvan iedereen van tevoren ook al wist dat het een compleet debiele gok was.
Schept ook gewoon het onwenselijke precedent dat je als minister alles kunt flikken en er bestuurlijk een zooi van mag maken zonder dat er ooit een MvW tegen je wordt aangenomen als dat politiek even niet goed uitkomt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, en alsnog laat men Wiersma ook na deze schoffering van de Kamer vermoedelijk gewoon zitten…
Alles kan ja, keep on dreaming.quote:Op dinsdag 30 december 2025 00:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, Europa heeft een dikke 100 miljoen inwoners meer dan de VS, is een van de rijkste en meest geavanceerde gebieden ter wereld en een groot deel kent een lange democratische traditie. Het besef moet echter wel indalen dat de natiestaat zo dood als een pier is en dat we snel toe moeten naar een hybride model van statehood waar individuele Europese landen functioneren binnen een unie met grotere politieke integratie om sneller in te kunnen spelen op geopolitieke gebeurtenissen en waar de lidstaten veel meer budgetaire soevereiniteit inleveren om grootschalig te kunnen investeren en bijsturen. Dat zal ons in Noord-West Europa in het begin welvaart kosten, maar op lange termijn ben je beter af dan individueel blijven doorkutten en speelbal te worden in een spel waarin supermachten heel maximalistisch enkel hun eigenbelang nastreven.
Het gaat ook gewoon gebeuren, of het klootjesvolk het nu leuk vindt of niet.quote:
Er zal eerst nog heel wat water door de Rijn vloeien en ik weet niet hoe oud jij bent, maar denk niet dat ik het mee ga maken, als het al ooit gebeurt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat ook gewoon gebeuren, of het klootjesvolk het nu leuk vindt of niet.
De afronding van dat proces zie ik mezelf ook niet meer meemaken gok ik, die federalisatie gaat vele decennia duren, maar er zullen al wel forse stappen genomen worden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal eerst nog heel wat water door de Rijn vloeien en ik weet niet hoe oud jij bent, maar denk niet dat ik het mee ga maken, als het al ooit gebeurt.
Ben ik steeds minder bang voor. Bijna niemand wil het. Zelfs Frankrijk niet. Die willen hun economie niet eens hervormen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 08:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat ook gewoon gebeuren, of het klootjesvolk het nu leuk vindt of niet.
Dat lijkt me ook. Zeker als er nog een paar crises plaats gaan vinden, kan het hard gaan. Dat zag je tijdens de Eurocrisis, daarna tijdens Corona en nu rond Oekraïne. Elke keer gaat de samenwerking weer een paar stappen verder en dat werkt gewoon door.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De afronding van dat proces zie ik mezelf ook niet meer meemaken gok ik, die federalisatie gaat vele decennia duren, maar er zullen al wel forse stappen genomen worden.
Dan is wel een hele grote if.quote:Op dinsdag 30 december 2025 00:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel, Europa heeft een dikke 100 miljoen inwoners meer dan de VS, is een van de rijkste en meest geavanceerde gebieden ter wereld en een groot deel kent een lange democratische traditie. Het besef moet echter wel indalen dat de natiestaat zo dood als een pier is en dat we snel toe moeten naar een hybride model van statehood waar individuele Europese landen functioneren binnen een unie met grotere politieke integratie om sneller in te kunnen spelen op geopolitieke gebeurtenissen en waar de lidstaten veel meer budgetaire soevereiniteit inleveren om grootschalig te kunnen investeren en bijsturen. Dat zal ons in Noord-West Europa in het begin welvaart kosten, maar op lange termijn ben je beter af dan individueel blijven doorkutten en speelbal te worden in een spel waarin supermachten heel maximalistisch enkel hun eigenbelang nastreven.
Je ziet wel dat de welvaart in het VK zich sinds de Brexit relatief matig heeft ontwikkeld. Ook is hun positie op het wereldtoneel er bepaald niet sterker op geworden….quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dan is wel een hele grote if.
Dat wij welvaart inleveren gaat zeker wel gebeuren, maar dat we er later de vruchten van plukken en/of Europa voortaan beleid gaat maken waarin Europese belangen op 1 staan is een ander verhaal.
De UK is nu ook geen speelbal om maar wat te noemen.
Het nadeel is wel dat niemand in "Brussel" er belang bij heeft/zich inzet voor om zaken weer te nationaliseren. Immers zijn het allemaal EU ambtenaren die altijd meer willen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Zeker als er nog een paar crises plaats gaan vinden, kan het hard gaan. Dat zag je tijdens de Eurocrisis, daarna tijdens Corona en nu rond Oekraïne. Elke keer gaat de samenwerking weer een paar stappen verder en dat werkt gewoon door.
Ach, die paar ambtenaren zullen allemaal wel. Het gaat er om dat nationale regeringen inzien dat ze bepaalde zaken echt niet alleen op kunnen lossen en dat het dus beter samen kan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het nadeel is wel dat niemand in "Brussel" er belang bij heeft/zich inzet voor om zaken weer te nationaliseren. Immers zijn het allemaal EU ambtenaren die altijd meer willen.
Je doelt op?quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:37 schreef Kottnauer het volgende:
Is het voor de toekomst van de EU niet belangrijk om eerst vrede te sluiten met dat andere land in Europa?
Voor vrede heb je meestal twee partijen nodig die dat allebei willen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:47 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Rusland natuurlijk. Het land met onder meer de grootste Europese stad.
Dat is Istanbul.quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:47 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Rusland natuurlijk. Het land met onder meer de grootste Europese stad.
Okay, dus de drie grootste steden van Europa zitten niet in de unie: Istanbul, Moskou, Londen.quote:
Je hoeft niet te stoppen met de EU. Dat een centrale geleide unie beter presteert dan nationale regeringen is ook geen garantie.quote:Op dinsdag 30 december 2025 10:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, die paar ambtenaren zullen allemaal wel. Het gaat er om dat nationale regeringen inzien dat ze bepaalde zaken echt niet alleen op kunnen lossen en dat het dus beter samen kan.
En je kan er prima voor kiezen om te stoppen met de EU maar wees je dan wel bewust van de prijs die je daarvoor zal betalen…
Tja, dat laatste beeld klopt dus eigenlijk niet zo. We zijn er zelf immers bij in Brussel, alle grote ontwikkelingen vragen ook gewoon instemming van alle lidstaten.quote:Op dinsdag 30 december 2025 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hoeft niet te stoppen met de EU. Dat een centrale geleide unie beter presteert dan nationale regeringen is ook geen garantie.
Het lijkt me juist heel belangrijker dat nationale regeringen weer meer te zeggen krijgen over hun eigen land ipv dat het grotendeels in Brussel wordt voorgeschreven.
Dat is wel te makkelijk gezegd, er wordt beleid gemaakt door een set van 27 lidstaten. Hiervan hebben wij maar beperkte invloed, daarnaast worden er ook zaken aangenomen waar Nederland tegen is en/of bezwaren heeft.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat laatste beeld klopt dus eigenlijk niet zo. We zijn er zelf immers bij in Brussel, alle grote ontwikkelingen vragen ook gewoon instemming van alle lidstaten.
Benieuwd of Reinder iemand van Denk of GL/PvdA aan zou nemen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:45 schreef -XOR- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik wilde graag een stemmig stukje Brahms van 's werelds kleinste viool aanvragen voor een stukje domrechts verdriet.
Ach Reinder...
Er wordt niets door Brussel voorgeschreven , er zijn onderlinge overenkomstenquote:Op dinsdag 30 december 2025 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hoeft niet te stoppen met de EU. Dat een centrale geleide unie beter presteert dan nationale regeringen is ook geen garantie.
Het lijkt me juist heel belangrijker dat nationale regeringen weer meer te zeggen krijgen over hun eigen land ipv dat het grotendeels in Brussel wordt voorgeschreven.
quote:AI-overzicht
Binnen de Europese Monetaire Unie (EMU) zijn er landen die economisch sterker zijn (zoals Duitsland, Nederland ) en andere die het minder goed doen, wat leidt tot divergentie, waarbij sterke economieën (zoals Duitsland, de 'kern') profiteren van de eenheidsmunt door concurrentievoordeel, terwijl zwakkere economieën moeite hebben met de strenge regels en structurele aanpassingen, waardoor verschillen in groei en welvaart toenemen, met name zichtbaar in de handelsbalansen en stabiliteit van de lidstaten.
Wie zijn de "winnaars" (sterke economieën)?
Duitsland: Profiteert enorm door export en een relatief stabiele economie, vaak gezien als de motor van de eurozone.
Nederland & België: Ook sterke exportlanden met gezonde begrotingen en handelsbalansen, waardoor ze relatief goed presteren binnen de EMU.
Ierland: Hoewel het land te maken had met crises, heeft het zich economisch sterk hersteld en is het een concurrerende economie geworden.
Wat ik vooral niet goed vind is dat parodie op een journalist Thomas van Groningen dan heel gluiperig gaat zitten vragen of oud-kamerleden van PvdA/GL daar ook last van zouden hebben om likkebaardend de woede van het simpelvolk op te stoken, in plaats van hem te laten contempleren door een kritische vraag te stellen over discriminatie van bv Marokkanen op de arbeidsmarkt en waarom zijn partij dan bij alle debatten afwezig was over het Wetsvoorstel Toezicht Gelijke Kansen bij Werving en Selectie en doodleuk tegenstemt.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Benieuwd of Reinder iemand van Denk of GL/PvdA aan zou nemen.
Het is natuurlijk niet goed. Afhankelijk van het soort functie doet je politieke kleur er niet toe.
O, ik moet bekennen dat ik niet het hele filmpje heb afgekeken, want ik was Reinder en Thomas al snel zat. En toen Bram het slachtoffergedrag ook nog eens ging goedpraten hè ik hem afgezet.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat ik vooral niet goed vind is dat parodie op een journalist Thomas van Groningen dan heel gluiperig gaat zitten vragen of oud-kamerleden van PvdA/GL daar ook last van zouden hebben in plaats van hem te laten contempleren door een kritische vraag te stellen over discriminatie van bv Marokkanen op de arbeidsmarkt en waarom zijn partij dan bij alle debatten afwezig was over het Wetsvoorstel Toezicht Gelijke Kansen bij Werving en Selectie en doodleuk tegenstemt, maar likkebaardend de woede van het simpelvolk loopt op te stoken.
Het gevolg is dat Frankrijk overal moet inboeten aan macht. Ze mogen zelf kiezen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 09:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik steeds minder bang voor. Bijna niemand wil het. Zelfs Frankrijk niet. Die willen hun economie niet eens hervormen.
Door hun gebrek aan hervormingsbereidheid ja.quote:Op dinsdag 30 december 2025 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gevolg is dat Frankrijk overal moet inboeten aan macht. Ze mogen zelf kiezen.
Amerika doet zelf natuurlijk de grootste speedrun in hun land naar de tering helpen. Wie wil er straks nog zaken mee doen als dat land zo corrupt is als Nigeria. Bij ons zijn we ook aardig bezig om onze welvaart om zeep te helpen, dat is de rechtse droom geloof ik.quote:Op woensdag 31 december 2025 00:07 schreef Beathoven het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De Russisch-Amerikaanse handshake om Europa kapot te maken.
De Sovjetunie was sterk door Oekraïne. De wereldmacht die Rusland zou zijn is zwaar overschat. Belangrijke generaals zijn uitgeschakeld, de halve demografie is in de vleesmolen en Moskou moet blijvend worden verdedigd.quote:Op woensdag 31 december 2025 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Amerika doet zelf natuurlijk de grootste speedrun in hun land naar de tering helpen. Wie wil er straks nog zaken mee doen als dat land zo corrupt is als Nigeria. Bij ons zijn we ook aardig bezig om onze welvaart om zeep te helpen, dat is de rechtse droom geloof ik.
Wat is dat voor debiele praktijk om wat er gezegd wordt in lompe gekleurde chocoladeletters pontificaal in beeld te zetten. Is de doelgroep te debiel om te luisteren met hun oortjes?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wie bedoelt ze als de vijand die een act of war deed?
Russen? Joden? Protestanten? Limburgers? Homo's ? Transgenders? Groenlinksers ?
En zit Femke Halsema in het complot want zij houdt het volk en vaderland "in the dark" ?
Blij te lezen dat ze met haar 'act of war' voor een vuurwerkverbod is.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:36 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wie bedoelt ze als de vijand die een act of war deed?
Russen? Joden? Protestanten? Limburgers? Homo's ? Transgenders? Groenlinksers ?
En zit Femke Halsema in het complot want zij houdt het volk en vaderland "in the dark" ?
Ik zie inderdaad wel een oorlogsdaad in Eva's gedrag. De doelgroep is mensen met een IQ onder de 80.quote:Op donderdag 1 januari 2026 23:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dat voor debiele praktijk om wat er gezegd wordt in lompe gekleurde chocoladeletters pontificaal in beeld te zetten. Is de doelgroep te debiel om te luisteren met hun oortjes?
Maar vuurwerk verbieden is het ‘ontnemen van vrijheden’ enz. Duidelijk dat veel Nederlanders niet met de verantwoordelijkheden die bij het vieren van de jaarwisseling komen om kunnen gaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:27 schreef Tarado het volgende:
Allemaal leuk een aardig, maar het leidt alleen maar af van dit:
[ x ]
Volgend jaar weer, of gaan ze gaan ze een keertje terug schieten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |